abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2009 @ 21:16:59 #126
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70981156
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja CRG is ook een centrum waar ook buitenlandse mensen terecht kunnen als een "normale" dokter geen raad meer met ze weet. Sowieso zijn ze wat PGD en vruchtbaarheidsbehandelingen in het algemeen in Jette het verst in Europa dacht ik. De 3 ziekenhuizen in NL waar PGD aangeboden wordt werken ook allemaal samen met Jette. Sowieso tussen Maastricht en Jette is de samenwerking heel nauw.

Voor wat betreft wetenschappelijk onderzoek, dat geef ik in de collecteweek aan de Stichting Spierziekten in NL in de hoop dat zij ooit iets vinden waardoor Huntington genezen/vertraagd kan worden. Maar inderdaad een heel goed idee, zij helpen jou, jij helpt hun. Dat heb ik ook in mijn hoofd voor als ik zwanger zou mogen worden, dan wil ik ook meedoen aan het project moeders voor moeders, omdat daar dan ook weer mensen mee geholpen kunnen worden.
de goede insteek

Leo, bestaat er in België ook zoiets als het Moeders voor Moeders hier in NL?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:20:17 #127
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70981256
Oh, maar ik wou daar niets mee zeggen, hoor Nikki. Gewoon dat ik het wel fijn vind om iets terug te doen en op die manier ook andere mensen te kunnen 'helpen'. En ik doe voor de rest toch niet mee met giften, dus dat kan er wel van af

Ik wist trouwens echt niet dat die samenwerking met Nederland zo groot was. Hebben ze dan het liefst dat als je thuis opgevolgd wordt, dat ook gebeurt door een arts uit Maastricht of vinden ze dat niet zo belangrijk?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:21:32 #128
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70981288
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:16 schreef Ynske het volgende:

[..]

de goede insteek

Leo, bestaat er in België ook zoiets als het Moeders voor Moeders hier in NL?
Wel door die post van Nikki vroeg ik me net hetzelfde af. Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord (wel van het systeem bij jullie, hier door het forum). Moest het bestaan, dan zou ik het alleszins jammer vinden dat ze me dat niet zouden gezegd hebben in het CRG.
Ik ga eens zoeken.

Edit:de organisatie bestaat alleszins, maar is eerder een hulporganisatie waar mensen terecht kunnen die door de mazen van het sociale vangnet zijn gevallen (bv voor voeding). Ik zal op een andere manier moeten zoeken dus
pi_70981345
Delen doe ik graag, want er is veel te weinig van bekend. Ik kwam er via dit programma achter dat het mogelijk is: http://www.babyboom.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=39&Itemid=81. Het verhaal van deze mensen is minder. Zij hadden dus 21 eicellen waarvan ze uiteindelijk niets over hebben gehouden. Maarja ik ben blij dat deze methode mogelijk is en hopelijk loopt het voor ons beter af.

Ticootje, nouja dan weet ik het nog steeds niet. Want echt alles waarin iets van mijn moeder zit wordt weggegooid. Dus ook als ze het goede gen zouden hebben gekregen (dan heb ik dus ook het goede gen gekregen). Kortom, voor mezelf zal ik er niet wijzer van worden en dat hoeft ook niet.
pi_70981599
Ow Leonieke, ik bedoelde er ook niets mee hoor. Sorry als het lullig overkwam, dat was niet de bedoeling!
pi_70981758
Vanuit het CRG doen ze helemaal niet moeilijk als je de overige onderzoeken etc. in NL wil doen. Ze juichen het zelfs toe, het was ook niet ons eigen idee. De gyn kwam daarmee en hij had nog wat contacten in NL waardoor wij in het LUMC in Leiden terechtgekomen zijn (was wel een geregel, want in NL willen ze liever niet aan iets meewerken van in NL niet mag, zeurpieten). Het LUMC is voor ons 15 min rijden dus perfect. LUMC faxt dan alle resultaten van echo's en bloed telkens door aan het CRG en het CRG belde mij dan weer. Het is een beetje omslachtig, maar dit is eigenlijk perfect gegaan. Ook bij een eventuele zwangerschap zal ik de onderzoeken gewoon in NL doen, dan zit de taak van het CRG er zegmaar op.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:41:55 #132
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70981927
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ow Leonieke, ik bedoelde er ook niets mee hoor. Sorry als het lullig overkwam, dat was niet de bedoeling!
Gekkerd Gewoon een typisch online misverstandje

En zo'n organisatie als Moeders voor Moeders lijkt in België niet te bestaan
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:44:44 #133
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70982010
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Vanuit het CRG doen ze helemaal niet moeilijk als je de overige onderzoeken etc. in NL wil doen. Ze juichen het zelfs toe, het was ook niet ons eigen idee. De gyn kwam daarmee en hij had nog wat contacten in NL waardoor wij in het LUMC in Leiden terechtgekomen zijn (was wel een geregel, want in NL willen ze liever niet aan iets meewerken van in NL niet mag, zeurpieten). Het LUMC is voor ons 15 min rijden dus perfect. LUMC faxt dan alle resultaten van echo's en bloed telkens door aan het CRG en het CRG belde mij dan weer. Het is een beetje omslachtig, maar dit is eigenlijk perfect gegaan. Ook bij een eventuele zwangerschap zal ik de onderzoeken gewoon in NL doen, dan zit de taak van het CRG er zegmaar op.
Oh, maar de taak van het CRG zit er sowieso na 9 weken zwangerschap op
Zoals de vrouw aan de balie gisteren nog tegen me zei: wij zorgen dat de vrouwen zwanger worden, de opvolging gebeurt door jouw eigen gyn (die ik nog steeds niet heb omdat mijn niet meer terug wil naar mijn oude gyn )

Wel fijn dat heel de administratieve rompslomp perfect is gegaan en wel handig zo een arts met connecties
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:46:45 #134
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_70982074
Wat veel nikki, daar móet haast wel een goeie bijzitten hoor

Saffier, voor mijn beeldvorming. Wat voor hormonen slikte je man? (ben nog niet zo thuis in dit topic) Wel fijn dat je hem waarschijnlijk nu 'terugkrijgt' Lijkt me heel naar om zo'n karakterverandering door te maken. (Ook voor de kerels die hun vrouw onder invloed van hormonen zien veranderen)

Ik durf hier eigenlijk (nog) niet zo goed mee te posten Ik weet dat het topic zwanger worden/blijven heet, maar op dit moment posten er met name mensen die moeite hebben met zwanger worden. Ik vind het alleszins lullig om dan zowat om de maand weer een dubbele streep te piesen. Bovendien denk ik dat de gevoelswereld toch net een stukje anders is. Ik vind zo af en toe in agenda's of op andere plekken ineens reminders terug. Zo bleek ik in mijn agenda de 20 weken mijlpaal nog te hebben staan, die deed wel effe zeer moet ik zeggen... Ik hoop aan de ene kant dat er niet meer mensen zijn die hetzelfde meegemaakt hebben (drie miskramen), maar aan de andere kant zou ik graag eens met lotgenoten praten. Habituele Abortus, wat een woord...

Maar goed, ik zit óók in de medische mallenmolen nu dus wellicht ben ik hier toch wel op m'n plek. Komende week zijn we erg druk met een project dus dan gaat de tijd wat sneller. 31 juli de uitslagen van de bloedtesten en de eerste afspraak bij de échte gyn. (tot nu toe bij de miskramen steeds bij de assistent geweest) Ze hebben overigens wel meteen een dubbele afspraak geplaatst, dus ik verwacht dat er flink wat besproken zal worden....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2009 @ 21:47:02 #135
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70982085
dat word op zoek naar een nieuwe Leo
was die oude zo'n hork?

jammer dat MvM niet is in België
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2009 @ 21:48:27 #136
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70982127
Flugel, is bij jou bekend waarom het steeds misgaat?
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:53:51 #137
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_70982310
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:48 schreef Ynske het volgende:
Flugel, is bij jou bekend waarom het steeds misgaat?
Nee, op dit moment weten we nog niets. We zijn nét het traject ingestapt zeg maar. 31 juli de eerste uitslagen en ik gok dat van daaruit bekeken wordt hoe verder.

Ik hoop dat ze iets vinden wat relatief makkelijk is op te lossen. Het alternatief is dat ze niets vinden en volgens mij word je dan gewoon weer aan je lot overgelaten. (vrees ik) het andere alternatief (dat het góed fout zit) wil ik nog niet over nadenken. 'We will cross that bridge when we get there'
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:58:50 #138
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70982490
Flugeltje, ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is om hier opeens mee te posten. Ik postte hier al zo lang mee (omdat ik iedereen hier vrij actief meevolgde) maar het écht meeposten (omdat we in behandeling waren) heb ik eigenlijk heel lang uitgesteld (zo erg zelfs dat ik er op FOK! niets over had gezegd). Ik hoop wel dat (op het moment je hier echt gaat posten) je ook jouw verhaal kwijt kunt. En natuurlijk dat je de 31e een verklaring te horen krijgt

Ynske, een oude hork niet, maar mijn is eigenlijk vrij lastig dat ze zo lang gewacht heeft om ons door te verwijzen naar Jette. En als iemand hem iets verkeerd heeft gedaan... tjah, dan vergeet hij dat niet zo rap
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:00:02 #139
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70982531
Misschien kan Utrogestan wel helpen, Flugeltje. Ik moest dat ook nemen vanaf de dag van de IUI en dat zou miskramen tegengaan (ze hebben mij alleszins gezegd dat ik het daarom moest nemen). Het moest in Jette wel de vaginale versie zijn omdat die beter zou zijn.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:04:48 #140
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_70982686
Leonieke, dat wordt toch gebruikt als je een tekort hebt aan progesteron?

Ik neem aan (lees: hoop) dat ze dat toch wel meteen mee testen. Heb zowat 6 liter bloed in moeten leveren
Ik weet alleen zeker dat ze een zogenaamd 'trombose-protocol' uitvoeren. Heeft blijkbaar met stolling en dergelijke te maken. Verder zijn er nog wat buisjes afgenomen voor andere bloedonderzoeken. Martijn heeft er ook een paar in mogen leveren.

Ik heb voor mezelf al wel bedacht dat ik alles wil proberen om ervoor te zorgen dat het een volgende keer gewoon blijft plakken. Nou ja, alles... Heb secondenlijm even overwogen, maar het leek me niet handig omdat je dan ook meteen je doos dichtplakt
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:32:35 #141
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_70983539
Nikki, wel knap dat je deze keuze hebt gemaakt... het lijkt me wel een hele toestand, zeg!

Flugeltje... ja, misschien is de gevoelswereld wel anders zoals je zegt... maar aan de andere kant iedereen hier heeft maar één wens en dat is een kindje... En ook bij jullie gaat dat helaas niet zomaar en moesten jullie de stap naar het ziekenhuis maken... Hopelijk komt er snel duidelijkheid voor jullie, want 3 miskramen... wat lijkt me dat vreselijk!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:37:24 #142
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70983705
Ah, dat wist ik dus niet van het progesteron Je ziet dat ik soms te weinig vragen stel, hé, in het ziekenhuis

Maar volgens mij zullen ze dat toch wel meetesten Ik weet dat ze in Jette bij mij een heel uitgebreid onderzoek hebben gedaan waar er zelfs iets aan het licht kwam van mijn schildklier die niet naar behoren zou werken.

Ik wil je gerust pattex bezorgen als dat kan helpen. Is de secondelijm van België
pi_70983728
18 is veel, Nikki! Grote kans dat jullie daar wel wat van overhouden. Moeilijke keuze heb je moeten maken. Het is niet niks, lijkt me.

Flugeltje, wat Jose zegt: post maar lekker mee als je daar behoefte aan hebt. Ik hoop voor je dat het snel niet meer nodig is.

Fijn dat je man niet meer aan de hormonen hoeft, Saffier. Wel balen dat het geen effect heeft gehad.
pi_70985480
Nikki, wat fijn dat je weinig last hebt gehad van de punctie! Ik hoop dat er van de 18 nog genoeg overblijven om terug te plaatsen.

Saffier, wat balen dat de hormonen niet zijn aangeslagen. Ik hoop dat jullie toch goed het ivf/icsi traject in kunnen gaan.

Leonieke, wat jammer dat MvM niet bestaat in Belgie, maar goed, je giften aan het onderzoekscentrum in Jette is ook een mooi doel om af en toe aan te schenken.

Flugel, ik snap je gevoel helemaal hoor, dat heb ik ook wel een beetje. maar toch staat de deur hier open voor mij, en zeker ook voor jou! ik hoop dat jij je ook gauw thuis gaat voelen hier, net als in het wachten-topic. (thuis voelen als in: hier prettig meeposten, ook over jezelf)
pi_70990625
Joepie, vanmorgen de eerste Utrogestan tabletjes ingebracht. Die moeten het nu gaan doen! Nou ik voel me een beetje beurs van binnen, maar ik ga lekker werken vandaag. Anders duurt het wachten zo lang. Ik moet me wel rustig houden omdat er zoveel eiblaasjes zaten die aangeprikt zijn, maar ach ik zit op kantoor een beetje te zitten en zodra ik denk dat het niet meer gaat dan ga ik lekker naar huis.

Flugeltje, ik had er ook moeite mee om te beginnen met posten. Ik heb denk ik wel een paar jaar meegelezen en meegeleefd, zonder me ooit aan te melden, terwijl wij ook al een jaar bezig zijn met vooronderzoeken etc.. Het is sowieso weer een stap om in dit topic te starten met posten denk ik. Maar het topic heet toch ook niet voor niets zwanger worden/blijven, dus post lekker mee!
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:10:09 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71024471
Nikky, spannende tijden voor jou!

Saffier, wat balen dat die hormonen geen zoden aan de dijk gezet hebben, maar ergens ook wel lekker dat hij er nu meteen mee mag stoppen als hij er zo van veranderde. Helaas dus een volgende stap in dit traject voor jullie. Dikke

Flugeltje, jullie ook hier... goh zeg, wie had dat gedacht na die eerste positieve test...
pi_71025290
Weer een mislukte IUI. De volgende keer IVF.
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:56:49 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71025382
He bah Sombie... Wat ontzettend verdrietig zeg...
pi_71025448
Dank je, BE. Ja, ik moet er ook zo van huilen weer.
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:03:25 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71025532
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:00 schreef sombie het volgende:
Dank je, BE. Ja, ik moet er ook zo van huilen weer.
Ik kan het me zo goed voorstellen. Vooral omdat dit de laatste keer IUI was, nu moet je toch nog een volgende stap gaan maken en die is toch weer net even iets ingrijpender enzo.

Bah... wat is het toch rot en oneerlijk allemaal...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')