abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juli 2009 @ 22:20:22 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70948798
nikki succes morgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 07:56:53 #102
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_70956532
Nikki, succes!

en Saffier ook iets vandaag toch?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 08:31:42 #103
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_70956890
Succes Nikki!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_70967824
Nou meiden, het is achter de rug en ik kan zeggen dat het me echt voor 100% is meegevallen. En het goede nieuws is dat er 18 eicellen gevonden zijn.

Ik had verwacht dat ik veel zenuwachtiger zou zijn voor de punctie, maar vanmorgen was ik eigenlijk best relaxed. Om 9:00 kreeg ik een spuitje in m'n bil waardoor ik kalm zou worden en het was ook alvast wat pijnstilling. Ik mocht niet meer uit bed vertelden ze, want dan zou ik omvallen. Dat heb ik dan ook maar niet geprobeerd. Toen werd er een infuusje aangelegd en de muts prikte verkeerd waardoor ik nu meer last heb van m'n arm dan van m'n buik. Ik snap trouwens ook niet waarom ze het in m'n onderarm wilde aanleggen, nu hebben ze uiteindelijk toch in m'n hand geprikt en dat was veel prettiger. Nouja infuus erin en om 9:30 de punctie.
Heel aardige mensen ik heb eigenlijk gedurende de hele punctie zitten praten met de verpleegster en ze hebben echt zo ongeveer elke halve minuut gevraagd of het allemaal nog ging qua pijn (anders kon ik nog iets erbij krijgen in m'n infuus ofzo) en zo af en toe gaven ze de "tussenstand" van de eitjes door. Plaatselijke verdoving voelde ik bijna niets van en ook het aanprikken van de eiblaasjes voelde ik niet. Alleen het aanprikken van de eierstok voelde ik wel, maar dat duurt echt 1 of 2 seconden en dan is het voorbij. Nouja ik ben blij dat het zo meeviel, nu hopen dat de eiers snel vriendjes worden met de zaadjes.

Oja, ik ben al 9 jaar met mijn vriend samen en in die 9 jaar heeft hij zich nog nooit verslapen voor zijn werk of andere afspraken... en wat doet ie vandaag... hij drukt de wekker uit en slaapt rustig verder Gelukkig werd hij in plaats van om 4 uur dan wel om 5 uur wakker maarja het was toch ff haasten geblazen om dan toch nog om 7:30 in Brussel te zijn.

Saffier, zijn bij jullie de uitslagen allemaal goed geweest? Ik moest nog aan jullie denken op de uitslaapkamer.

Nou ik ga nog maar ff m'n bedje in want ik moet veel rusten omdat het toch wel veel follikels waren die aangeprikt moesten worden. Ik moet natuurlijk wel in goede conditie zijn als ik zondag een terugplaatsing heb!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:16:23 #105
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70968515
18 follikels Dat is gewoon keiveel
Oh! Hopelijk zit de goeie follikel ertussen en doen de zaadcellen van jouw vriend hun best.

En zo fijn om te lezen dat de punctie zo goed is meegevallen. Ik ben echt blij voor jou Nikki Wanneer weet je nu iets meer?

Saffier, heb je al nieuws?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:30:20 #106
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_70969065
Nikki wat veel follikels! Netjes uitrusten nu hoor Fijn dat het je is meegevallen

Wij hebben de uitslag gekregen van de zwemmers van M. vandaag; het goede nieuws is dat M. onmiddellijk mag stoppen met de hormonen, het 'slechte' nieuws is dat het geen ene **** heeft geholpen. Ik ben heel erg blij dat hij ermee mag stoppen, hij was absoluut zichzelf niet meer en hoop dat hij nu snel weer beter in zijn vel zit, echt gezellig was het nl niet meer.
Vandaag over een week intake IVF/ICSI, dan krijg ik prikles en te horen op welk moment in mijn cyclus we gaan beginnen .
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:33:57 #107
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70969205
Wat jammer dat het resultaat is tegengevallen Saffier Maar goed dat hij mag stoppen met die hormonen! Ze hebben dus niet alleen effect op de vrouwen Ik denk wel dat hij rap weer beter in zijn vel zal zitten. Dat had ik toch ook als ik mocht stoppen met de hormonen

Nog een week Dat zal vlug gaan! En zo stoer dat je ook zelf gaat prikken Het worden spannende dagen voor jullie!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:38:08 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_70969380
Nikki, super! Ik ga duimen voor de volgende ronde...

Saffier, jammer dat het niks opgeleverd heeft. Maar ook voor jullie draaien mijn duimen overuren.
pi_70971864
Leonieke, zondag worden we tussen 10 en 11 uur gebeld of er een terugplaatsing gedaan kan worden. Er valt voor ons sowieso gemiddeld 50% extra af door de PGD selectie die ze op de emmy's gaan doen. Maar ik ga er stiekem toch wel vanuit dat er in ieder geval ééntje overblijft. Zodra ze zondag bellen moeten we dus op het moment dat ze bellen dat het doorgaat moeten we direct in de auto springen en naar Brussel racen, want daar moesten we dan geloof ik rond 1 uur/half 2 zijn.

Saffier, wat jammer dat de hormonen niet aangehaald hebben. Maar wel goed nieuws dat je snel mag starten met IVF/ICSI. Ik hoop dat die behandeling voor jou net zo meevalt als voor mij tot nu toe. Ook wel fijn als je man door het stoppen met de hormonen weer een beetje zichzelf wordt.

Thanks voor alle lieve berichtjes iedereen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2009 @ 17:23:29 #110
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70973161
Saffier, balen joh dat t niet gewerkt heeft, hoop dat t snel wel gaat lukken

@NIKKI, wat is PGD? wel tof een score van 18!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_70973709
wat is dat toch heftig, dat hormonengedoe. jammer dat 't 'voor niks' geweest is, saffier. en fijn dat ie ze nu niet meer hoeft te nemen.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:19:11 #112
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_70979076
Saffier en vooral voor M heftige dingen lijkt me, vooral ook omdat het dan niet "geholpen"heeft.
En over een weekje zelf aan de prik.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:45:06 #113
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70980074
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
Leonieke, zondag worden we tussen 10 en 11 uur gebeld of er een terugplaatsing gedaan kan worden. Er valt voor ons sowieso gemiddeld 50% extra af door de PGD selectie die ze op de emmy's gaan doen. Maar ik ga er stiekem toch wel vanuit dat er in ieder geval ééntje overblijft. Zodra ze zondag bellen moeten we dus op het moment dat ze bellen dat het doorgaat moeten we direct in de auto springen en naar Brussel racen, want daar moesten we dan geloof ik rond 1 uur/half 2 zijn.

Thanks voor alle lieve berichtjes iedereen!
Wow dat is ook geen lachertje als je er dan zo vlug moet zijn. Maar ik zal zelfs niet opperen of je eventueel niet kunt vragen of het misschien iets later kan. Zo zijn ze namelijk niet in Jette

Wel jammer dat er zomaar de helft kan afvallen. Maar het is natuurlijk niet voor niets dat je voor die optie gaat.
pi_70980078
Ynske, PGD is de afkorting voor pre-implantatie genetische diagnostiek. m.a.w. voordat de emmy's teruggeplaatst worden gaan ze eerst bekijken of ze een bepaalde erfelijke ziekte, in mijn geval Huntington, hebben meegekregen. Indien de embryo's die ziekte bevatten, dus het foute gen hebben meegekregen, dan worden die embryo's weggegooid. Omdat er een kans van 50% is dat de ziekte doorgegeven zou worden is het dus zo dat gemiddeld 50% van de goed groeiende embryo's alsnog afvalt.

Ik doe de behandeling in Brussel omdat ik zelf niet wil weten of ik drager ben van de ziekte. In Nederland is het namelijk alleen toegestaan om PGD te doen indien je gendrager bent, en ik ben op dit moment risicodrager, omdat ik niet weet of ik het foute gen heb meegekregen van mijn moeder.

Leonieke, inderdaad als zij zeggen dat ik er op een bepaald moment moet zijn dan zorg ik dat ik er ben. Zo heb ik dat tot nu toe met alle afspraken gedaan. Ach het is 2 uur rijden, dus dat moet precies lukken.

En het is inderdaad jammer dat er nog 50% afvalt, maar het is beter dan minstens 13 weken zwanger zijn, er dan via vruchtwaterpunctie/vlokkentest achterkomen dat het kindje het foute gen heeft meegekregen en dan abortus te moeten plegen, dat kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen. Abortus hoeft natuurlijk niet, maar ik wil het niet op mijn geweten hebben een kindje met Huntington op de wereld te zetten.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:48:41 #115
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70980209
Maar het zou dus ook kunnen betekenen dat de helft helemaal niet wegvalt? Laten we daar dan zeker maar op hopen!

Bestaat er eigenlijk geen onderzoek om na te gaan of je drager bent of niet? Lijkt me zo raar dat ze dat niet kunnen onderzoeken. Alhoewel, moest die optie er zijn, had je die waarschijnlijk al gekozen. Domme vraag van mij.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2009 @ 20:50:16 #116
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70980255
dank je voor het uitleggen NIKKI. wel knap van de wetenschap dat men nu zover is om zoiets te kunnen uitsluiten.
mag ik vragen waarom je zelf niet wilt weten of je drager bent? en is het zo dat als je drager bent dat het dan niet zeker is of je het ook daadwerkelijk krijgt?

het is wel fijn dat je kunt uitwijken naar Brussel.

overigens snap ik volkomen dat je liever in dit stadium de keus van onderzoeken laat doen, dan dat je idd met een punctie voor de keuze komt te staan
Today is life -

Dale Carnegie
pi_70980377
Nou ze gaan kijken of de embryo IETS van mijn moeder heeft gekregen, zogenaamde exclusie. Dus ongeacht of ze het goede of het slechte gen vinden, het komt van mijn moeder DUS het is fout. Een eventueel kindje heeft dus altijd de helft van de chromosomen van mijn vaders kant en de helft van de chromosomen van mijn vriend. Er valt dus sowieso gemiddeld 50% extra af ten opzichte van normale ICSI.

En inderdaad er is een optie om mezelf te laten testen. Ziekte is alleen niet te genezen of te vertragen, dus wat heeft het voor zin. Als ik ongeveer 43 ben zal het zich openbaren of niet, en wellicht wil ik het toch eerder weten, dan kan ik altijd nog testen. Op dit moment heeft het geen toegevoegde waarde voor me. Plus dat er onwijze psychologische onderzoeken aan zo'n test vooraf gaan. Ze zijn bang dat iemand bij een slechte uitslag gelijk voor de trein springt ofzo. En je moet +/- 3 maanden op de uitslag wachten, dat vind ik ook veel te lang.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:56:01 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70980468
Te laat
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:59:08 #119
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70980568
nikki, ze zoeken dus niet naar het gen?
pi_70980752
Dat klopt, ze kijken naar bepaalde eigenschappen op chromosoom 4 (daar zit de fout namelijk op), maar mij wordt in ieder geval niet verteld wat ze vinden! Ze zeggen gewoon dat er bijvoorbeeld 5 zijn afgevallen, dit zouden dus ook embryo's kunnen zijn die het goede gen van mijn moeder hebben meegekregen. Dat is het risico dat we nemen. Het zou daardoor kunnen gebeuren dat er niets overblijft van deze 18 eitjes, we moeten geluk hebben. Het niet willen weten is ook de reden dat we naar Brussel zijn gegaan. Anders had ik net zogoed kunnen testen en dan in Utrecht, Groningen of Maastricht behandeld kunnen worden.

Er zijn overigens wel een paar doktoren geweest in NL die me hebben geprobeerd "over te halen" om me toch te laten testen, zelfs tot een psycholoog aan toe, maar daar hoefde ik dan gelukkig toch uiteindelijk niet naartoe omdat de slimmerds erachter kwamen dat ons besluit al lang genomen was en vast stond!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:05:38 #121
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70980762
Ah, oké, heel duidelijk Nikki. Ik had er niet echt bij stilgestaan dat je het liever niet zou weten, maar kan perfect jouw redenen verstaan

Zo raar dat ze het zo goed kunnen onderzoeken, maar voor zover ik het begrepen heb, staan ze in Jette vrij ver met die onderzoeken (toch zeker in België het verst )

En zoals ik de eerste dag dat we in Jette waren geweest, had gezegd: als ik beval dankzij de zorgen van het CRG stort ik elk jaar een bepaald bedrag voor hun wetenschappelijk onderzoek (ze sturen je ook een foldertje op samen met de brief waarin ze jou feliciteren met de zwangerschap maar ik ging het dus sowieso doen )
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:09:48 #122
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70980895
nikki ik snap het. Dank je voor je uitleg.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2009 @ 21:12:18 #123
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70980996
dank je voor t delen Nikki, t is toch heel persoonlijk. k weet zo goed als niets af van de mogelijkheden/behandelingen etc die er zijn. maar vind het wel heel interessant om te zien wat er allemaal kan en gedaan word om iedereen te helpen met zwanger te worden.
ook heel fijn dat op deze manier je kindje een zware ziekte bespaard kan worden.

@leo, k kan me dat goed voorstellen dat je, juist door hun hulp, wat terug wilt doen na je zwangerschap.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_70981093
Ja CRG is ook een centrum waar ook buitenlandse mensen terecht kunnen als een "normale" dokter geen raad meer met ze weet. Sowieso zijn ze wat PGD en vruchtbaarheidsbehandelingen in het algemeen in Jette het verst in Europa dacht ik. De 3 ziekenhuizen in NL waar PGD aangeboden wordt werken ook allemaal samen met Jette. Sowieso tussen Maastricht en Jette is de samenwerking heel nauw.

Voor wat betreft wetenschappelijk onderzoek, dat geef ik in de collecteweek aan de Stichting Spierziekten in NL in de hoop dat zij ooit iets vinden waardoor Huntington genezen/vertraagd kan worden. Maar inderdaad een heel goed idee, zij helpen jou, jij helpt hun. Dat heb ik ook in mijn hoofd voor als ik zwanger zou mogen worden, dan wil ik ook meedoen aan het project moeders voor moeders, omdat daar dan ook weer mensen mee geholpen kunnen worden.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:15:45 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70981115
maar als ze niets vinden nikki, dan is de kans dat jij drager bent heel klein. Dus als ze straks 18 bevruchtingen hebben dan weet je ook een hoop.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2009 @ 21:16:59 #126
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70981156
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja CRG is ook een centrum waar ook buitenlandse mensen terecht kunnen als een "normale" dokter geen raad meer met ze weet. Sowieso zijn ze wat PGD en vruchtbaarheidsbehandelingen in het algemeen in Jette het verst in Europa dacht ik. De 3 ziekenhuizen in NL waar PGD aangeboden wordt werken ook allemaal samen met Jette. Sowieso tussen Maastricht en Jette is de samenwerking heel nauw.

Voor wat betreft wetenschappelijk onderzoek, dat geef ik in de collecteweek aan de Stichting Spierziekten in NL in de hoop dat zij ooit iets vinden waardoor Huntington genezen/vertraagd kan worden. Maar inderdaad een heel goed idee, zij helpen jou, jij helpt hun. Dat heb ik ook in mijn hoofd voor als ik zwanger zou mogen worden, dan wil ik ook meedoen aan het project moeders voor moeders, omdat daar dan ook weer mensen mee geholpen kunnen worden.
de goede insteek

Leo, bestaat er in België ook zoiets als het Moeders voor Moeders hier in NL?
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:20:17 #127
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70981256
Oh, maar ik wou daar niets mee zeggen, hoor Nikki. Gewoon dat ik het wel fijn vind om iets terug te doen en op die manier ook andere mensen te kunnen 'helpen'. En ik doe voor de rest toch niet mee met giften, dus dat kan er wel van af

Ik wist trouwens echt niet dat die samenwerking met Nederland zo groot was. Hebben ze dan het liefst dat als je thuis opgevolgd wordt, dat ook gebeurt door een arts uit Maastricht of vinden ze dat niet zo belangrijk?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:21:32 #128
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70981288
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:16 schreef Ynske het volgende:

[..]

de goede insteek

Leo, bestaat er in België ook zoiets als het Moeders voor Moeders hier in NL?
Wel door die post van Nikki vroeg ik me net hetzelfde af. Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord (wel van het systeem bij jullie, hier door het forum). Moest het bestaan, dan zou ik het alleszins jammer vinden dat ze me dat niet zouden gezegd hebben in het CRG.
Ik ga eens zoeken.

Edit:de organisatie bestaat alleszins, maar is eerder een hulporganisatie waar mensen terecht kunnen die door de mazen van het sociale vangnet zijn gevallen (bv voor voeding). Ik zal op een andere manier moeten zoeken dus
pi_70981345
Delen doe ik graag, want er is veel te weinig van bekend. Ik kwam er via dit programma achter dat het mogelijk is: http://www.babyboom.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=39&Itemid=81. Het verhaal van deze mensen is minder. Zij hadden dus 21 eicellen waarvan ze uiteindelijk niets over hebben gehouden. Maarja ik ben blij dat deze methode mogelijk is en hopelijk loopt het voor ons beter af.

Ticootje, nouja dan weet ik het nog steeds niet. Want echt alles waarin iets van mijn moeder zit wordt weggegooid. Dus ook als ze het goede gen zouden hebben gekregen (dan heb ik dus ook het goede gen gekregen). Kortom, voor mezelf zal ik er niet wijzer van worden en dat hoeft ook niet.
pi_70981599
Ow Leonieke, ik bedoelde er ook niets mee hoor. Sorry als het lullig overkwam, dat was niet de bedoeling!
pi_70981758
Vanuit het CRG doen ze helemaal niet moeilijk als je de overige onderzoeken etc. in NL wil doen. Ze juichen het zelfs toe, het was ook niet ons eigen idee. De gyn kwam daarmee en hij had nog wat contacten in NL waardoor wij in het LUMC in Leiden terechtgekomen zijn (was wel een geregel, want in NL willen ze liever niet aan iets meewerken van in NL niet mag, zeurpieten). Het LUMC is voor ons 15 min rijden dus perfect. LUMC faxt dan alle resultaten van echo's en bloed telkens door aan het CRG en het CRG belde mij dan weer. Het is een beetje omslachtig, maar dit is eigenlijk perfect gegaan. Ook bij een eventuele zwangerschap zal ik de onderzoeken gewoon in NL doen, dan zit de taak van het CRG er zegmaar op.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:41:55 #132
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70981927
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ow Leonieke, ik bedoelde er ook niets mee hoor. Sorry als het lullig overkwam, dat was niet de bedoeling!
Gekkerd Gewoon een typisch online misverstandje

En zo'n organisatie als Moeders voor Moeders lijkt in België niet te bestaan
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:44:44 #133
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70982010
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Vanuit het CRG doen ze helemaal niet moeilijk als je de overige onderzoeken etc. in NL wil doen. Ze juichen het zelfs toe, het was ook niet ons eigen idee. De gyn kwam daarmee en hij had nog wat contacten in NL waardoor wij in het LUMC in Leiden terechtgekomen zijn (was wel een geregel, want in NL willen ze liever niet aan iets meewerken van in NL niet mag, zeurpieten). Het LUMC is voor ons 15 min rijden dus perfect. LUMC faxt dan alle resultaten van echo's en bloed telkens door aan het CRG en het CRG belde mij dan weer. Het is een beetje omslachtig, maar dit is eigenlijk perfect gegaan. Ook bij een eventuele zwangerschap zal ik de onderzoeken gewoon in NL doen, dan zit de taak van het CRG er zegmaar op.
Oh, maar de taak van het CRG zit er sowieso na 9 weken zwangerschap op
Zoals de vrouw aan de balie gisteren nog tegen me zei: wij zorgen dat de vrouwen zwanger worden, de opvolging gebeurt door jouw eigen gyn (die ik nog steeds niet heb omdat mijn niet meer terug wil naar mijn oude gyn )

Wel fijn dat heel de administratieve rompslomp perfect is gegaan en wel handig zo een arts met connecties
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:46:45 #134
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_70982074
Wat veel nikki, daar móet haast wel een goeie bijzitten hoor

Saffier, voor mijn beeldvorming. Wat voor hormonen slikte je man? (ben nog niet zo thuis in dit topic) Wel fijn dat je hem waarschijnlijk nu 'terugkrijgt' Lijkt me heel naar om zo'n karakterverandering door te maken. (Ook voor de kerels die hun vrouw onder invloed van hormonen zien veranderen)

Ik durf hier eigenlijk (nog) niet zo goed mee te posten Ik weet dat het topic zwanger worden/blijven heet, maar op dit moment posten er met name mensen die moeite hebben met zwanger worden. Ik vind het alleszins lullig om dan zowat om de maand weer een dubbele streep te piesen. Bovendien denk ik dat de gevoelswereld toch net een stukje anders is. Ik vind zo af en toe in agenda's of op andere plekken ineens reminders terug. Zo bleek ik in mijn agenda de 20 weken mijlpaal nog te hebben staan, die deed wel effe zeer moet ik zeggen... Ik hoop aan de ene kant dat er niet meer mensen zijn die hetzelfde meegemaakt hebben (drie miskramen), maar aan de andere kant zou ik graag eens met lotgenoten praten. Habituele Abortus, wat een woord...

Maar goed, ik zit óók in de medische mallenmolen nu dus wellicht ben ik hier toch wel op m'n plek. Komende week zijn we erg druk met een project dus dan gaat de tijd wat sneller. 31 juli de uitslagen van de bloedtesten en de eerste afspraak bij de échte gyn. (tot nu toe bij de miskramen steeds bij de assistent geweest) Ze hebben overigens wel meteen een dubbele afspraak geplaatst, dus ik verwacht dat er flink wat besproken zal worden....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2009 @ 21:47:02 #135
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70982085
dat word op zoek naar een nieuwe Leo
was die oude zo'n hork?

jammer dat MvM niet is in België
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2009 @ 21:48:27 #136
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70982127
Flugel, is bij jou bekend waarom het steeds misgaat?
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:53:51 #137
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_70982310
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:48 schreef Ynske het volgende:
Flugel, is bij jou bekend waarom het steeds misgaat?
Nee, op dit moment weten we nog niets. We zijn nét het traject ingestapt zeg maar. 31 juli de eerste uitslagen en ik gok dat van daaruit bekeken wordt hoe verder.

Ik hoop dat ze iets vinden wat relatief makkelijk is op te lossen. Het alternatief is dat ze niets vinden en volgens mij word je dan gewoon weer aan je lot overgelaten. (vrees ik) het andere alternatief (dat het góed fout zit) wil ik nog niet over nadenken. 'We will cross that bridge when we get there'
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:58:50 #138
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70982490
Flugeltje, ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is om hier opeens mee te posten. Ik postte hier al zo lang mee (omdat ik iedereen hier vrij actief meevolgde) maar het écht meeposten (omdat we in behandeling waren) heb ik eigenlijk heel lang uitgesteld (zo erg zelfs dat ik er op FOK! niets over had gezegd). Ik hoop wel dat (op het moment je hier echt gaat posten) je ook jouw verhaal kwijt kunt. En natuurlijk dat je de 31e een verklaring te horen krijgt

Ynske, een oude hork niet, maar mijn is eigenlijk vrij lastig dat ze zo lang gewacht heeft om ons door te verwijzen naar Jette. En als iemand hem iets verkeerd heeft gedaan... tjah, dan vergeet hij dat niet zo rap
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:00:02 #139
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70982531
Misschien kan Utrogestan wel helpen, Flugeltje. Ik moest dat ook nemen vanaf de dag van de IUI en dat zou miskramen tegengaan (ze hebben mij alleszins gezegd dat ik het daarom moest nemen). Het moest in Jette wel de vaginale versie zijn omdat die beter zou zijn.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:04:48 #140
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_70982686
Leonieke, dat wordt toch gebruikt als je een tekort hebt aan progesteron?

Ik neem aan (lees: hoop) dat ze dat toch wel meteen mee testen. Heb zowat 6 liter bloed in moeten leveren
Ik weet alleen zeker dat ze een zogenaamd 'trombose-protocol' uitvoeren. Heeft blijkbaar met stolling en dergelijke te maken. Verder zijn er nog wat buisjes afgenomen voor andere bloedonderzoeken. Martijn heeft er ook een paar in mogen leveren.

Ik heb voor mezelf al wel bedacht dat ik alles wil proberen om ervoor te zorgen dat het een volgende keer gewoon blijft plakken. Nou ja, alles... Heb secondenlijm even overwogen, maar het leek me niet handig omdat je dan ook meteen je doos dichtplakt
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:32:35 #141
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_70983539
Nikki, wel knap dat je deze keuze hebt gemaakt... het lijkt me wel een hele toestand, zeg!

Flugeltje... ja, misschien is de gevoelswereld wel anders zoals je zegt... maar aan de andere kant iedereen hier heeft maar één wens en dat is een kindje... En ook bij jullie gaat dat helaas niet zomaar en moesten jullie de stap naar het ziekenhuis maken... Hopelijk komt er snel duidelijkheid voor jullie, want 3 miskramen... wat lijkt me dat vreselijk!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:37:24 #142
61183 leonieke
Dan toch?
pi_70983705
Ah, dat wist ik dus niet van het progesteron Je ziet dat ik soms te weinig vragen stel, hé, in het ziekenhuis

Maar volgens mij zullen ze dat toch wel meetesten Ik weet dat ze in Jette bij mij een heel uitgebreid onderzoek hebben gedaan waar er zelfs iets aan het licht kwam van mijn schildklier die niet naar behoren zou werken.

Ik wil je gerust pattex bezorgen als dat kan helpen. Is de secondelijm van België
pi_70983728
18 is veel, Nikki! Grote kans dat jullie daar wel wat van overhouden. Moeilijke keuze heb je moeten maken. Het is niet niks, lijkt me.

Flugeltje, wat Jose zegt: post maar lekker mee als je daar behoefte aan hebt. Ik hoop voor je dat het snel niet meer nodig is.

Fijn dat je man niet meer aan de hormonen hoeft, Saffier. Wel balen dat het geen effect heeft gehad.
pi_70985480
Nikki, wat fijn dat je weinig last hebt gehad van de punctie! Ik hoop dat er van de 18 nog genoeg overblijven om terug te plaatsen.

Saffier, wat balen dat de hormonen niet zijn aangeslagen. Ik hoop dat jullie toch goed het ivf/icsi traject in kunnen gaan.

Leonieke, wat jammer dat MvM niet bestaat in Belgie, maar goed, je giften aan het onderzoekscentrum in Jette is ook een mooi doel om af en toe aan te schenken.

Flugel, ik snap je gevoel helemaal hoor, dat heb ik ook wel een beetje. maar toch staat de deur hier open voor mij, en zeker ook voor jou! ik hoop dat jij je ook gauw thuis gaat voelen hier, net als in het wachten-topic. (thuis voelen als in: hier prettig meeposten, ook over jezelf)
pi_70990625
Joepie, vanmorgen de eerste Utrogestan tabletjes ingebracht. Die moeten het nu gaan doen! Nou ik voel me een beetje beurs van binnen, maar ik ga lekker werken vandaag. Anders duurt het wachten zo lang. Ik moet me wel rustig houden omdat er zoveel eiblaasjes zaten die aangeprikt zijn, maar ach ik zit op kantoor een beetje te zitten en zodra ik denk dat het niet meer gaat dan ga ik lekker naar huis.

Flugeltje, ik had er ook moeite mee om te beginnen met posten. Ik heb denk ik wel een paar jaar meegelezen en meegeleefd, zonder me ooit aan te melden, terwijl wij ook al een jaar bezig zijn met vooronderzoeken etc.. Het is sowieso weer een stap om in dit topic te starten met posten denk ik. Maar het topic heet toch ook niet voor niets zwanger worden/blijven, dus post lekker mee!
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:10:09 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71024471
Nikky, spannende tijden voor jou!

Saffier, wat balen dat die hormonen geen zoden aan de dijk gezet hebben, maar ergens ook wel lekker dat hij er nu meteen mee mag stoppen als hij er zo van veranderde. Helaas dus een volgende stap in dit traject voor jullie. Dikke

Flugeltje, jullie ook hier... goh zeg, wie had dat gedacht na die eerste positieve test...
pi_71025290
Weer een mislukte IUI. De volgende keer IVF.
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:56:49 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71025382
He bah Sombie... Wat ontzettend verdrietig zeg...
pi_71025448
Dank je, BE. Ja, ik moet er ook zo van huilen weer.
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:03:25 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71025532
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:00 schreef sombie het volgende:
Dank je, BE. Ja, ik moet er ook zo van huilen weer.
Ik kan het me zo goed voorstellen. Vooral omdat dit de laatste keer IUI was, nu moet je toch nog een volgende stap gaan maken en die is toch weer net even iets ingrijpender enzo.

Bah... wat is het toch rot en oneerlijk allemaal...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')