Zo hèhè we zijn weer thuis. Het is een heel verhaal.
Er was eens een groepje van 18 eitjes, maar er waren er maar 13 rijp genoeg om ICSI op te doen. Sommige eitjes vonden de ICSI niet leuk en gingen er vandoor. Toen bleven er nog maar 10 embryootjes over. Van deze 10 bleken er 5 "at risk" te zijn om ziek te worden, dus werden die onderweg achtergelaten. Bij ééntje wisten ze het niet zeker, dus die moest ook afhaken. Toen waren er nog 4 over, waarvan er 2 toch niet zo'n goede celwand hadden. Uiteindelijk hebben 2 embryootjes de lange reis naar de baarmoeder overleefd, en daar zitten ze nu. Hopen dat ze zich op deze plek willen "vestigen" en dat Jip en Janneke niet over 2 weken op zoek gaan naar een nieuw huisje! Nouja, er mag er wel ééntje weg, maar die andere moet blijven!
Ze hebben dus uiteindelijk "maar" 2 emmy's overgehouden van de 18. Daar hadden we ongeveer wel rekening mee gehouden. Omdat het er maar 2 waren, en niet van topkwaliteit, maar van goede kwaliteit (topkwaliteit is sowieso niet mogelijk voor ons ivm de PGD procedure), raadde zowel de embryoloog als de gyn die de transfer deed aan om er 2 terug te plaatsen. Bij invriezen zou die ene 40% kans hebben om af te sterven en das eigenlijk een beetje zonde van de moeite dan.

mocht mee in een o zo sexy operatiepakje.

En de transfer viel me ook weer alles mee het was voor mij ongeveer even vervelend als de pick up, waar je bij de pick up een verdoving voelde, voelde je hier dat er iets door de baarmoeder naar binnen werd gestoken. Ach het was allemaal best te doen en ik had mijn rots in de branding bij me ditkeer!
Ik heb nog wel een vraag, maar het zal wel normaal zijn hoor, er is nu een klein beetje slijmerig rood bloed uitgekomen, echt heel weinig, bijna te verwaarlozen, maar toch... Dat is waarschijnlijk gewoon doordat er iets de baarmoeder is binnengestoken natuurlijk, maar was toch even benieuwd of jullie dit ook weleens gehad hebben?
Nouja, nu is het duimen en afwachten geblazen! Op naar 31 juli!
ik kan trouwens niet geloven dat via zoiets als dit echt kindjes "gemaakt" worden