abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70692874
quote:
Monday, July 06, 2009 9:44 AM — New Paradigm of Ethio-India Cooperation, Partnership Formed(Article)

Published 3 hours ago by Global Voices Online

Egyptian woman killed in German court for being veiled

It's been too long since Egyptian bloggers came together under the same opinion. But the new hate crime that took place in Germany against a Muslim Egyptian woman, Marwa El Sherbini, was one good reason for them to unite again, condemning international media for ignoring such incidents against Muslims in the West.

The story goes back to August 2008, when Marwa filed a defamation case against her killer, Axel, a 28-year unemployed German, after he called her a “terrorist” because she wears the higab (Islamic veil).

However last Wednesday, Alex stabbed her 18 times to death in a German courtroom after the judges announced she won the case against him, and that he had to pay 2,800 Euros as a fine for his previous insults. Marwa, 32-year-old Egyptian, was the wife of an Egyptian academic, who was on a scholarship in Germany. Her husband was also hurt in the incident and is now in critical condition in hospital, between life and death.

Zeinobia expressed her anger in a post titled “What If She Were A Lesbian“, and said:

The woman is 32 years Marwa El-Sherbini , she was a pregnant in her second child when she was was stabbed. […] This is for sure a hate crime but unlike other hate crimes like homophobic crimes or anti-Semitic crimes, it did not make the headlines abroad and I do not know why !! This is a racism crime , a woman is shot down stabbed like that so simple in the court room for God sake and it is not important to be covered in the media as it should !! She was a mother who was a pregnant for God sake !! May Allah bless her soul , she is a martyr of racism and hate.
Bron:
http://www.silobreaker.co(...)_2262439078030999552

Deze is ook in verschillende bronnen te vinden op internet, zelfs op Nederlandse sites. Alleen er wordt niet vermeld dat de dader iets had tegen moslims en dat de dader hekel had aan haar wegens haar geloof.

Wat vreemd dat we in het nieuws in Nl niet horen dat de dader de vrouw 'terrorist' noemen omdat ze moslima is en dit min of meer te maken heeft met wat Wilders graag aanwakkert!: haat en verderf tegen moslims. De groeten aan Sarokozi met zijn anti niqaab toespraak.
verlegen :)
pi_70692979
Gelukkig is de meerderheid van de Duitsers wel tolerant en gematigd tegenover allochtonen. Het is een kleine minderheid van de Duitsers dat het verpest voor de meerderheid. Nu maar hopen dat de allochtonen kalm blijven en het niet over alle Duitsers gooien.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2009 10:55:51 ]
  maandag 6 juli 2009 @ 10:56:52 #3
138914 Slappy
ambtenaar
pi_70693018
Waarom staat je duim omhoog?
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  maandag 6 juli 2009 @ 10:58:40 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70693283
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:58 schreef TNA het volgende:
Wat een gepaste PI bij dit bericht.
Inderdaad.
  maandag 6 juli 2009 @ 11:07:00 #6
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70693327
Hier nog een typisch stuk uit de Bild:
quote:
Als er nach drei Tagen aus dem Koma erwachte, wusste Elwy O. (32) sofort, dass er das Wichtigste in seinem Leben verloren hatte: Seine Frau Marwa († 31) war als Zeugin im Landgericht Dresden erstochen worden. Täter: der Angeklagte, der rassistische Russlanddeutsche Alex W. (28)!

„Marwa ist tot und ich konnte sie nicht retten!“, weinte Elwy O. verzweifelt, als die Ärzte am Freitagabend sein künstliches Koma beendet hatten.

Elwy O. war selbst lebensgefährlich an Lunge und Leber getroffen worden, als er seiner Frau helfen und den Killer überwältigen wollte. Und er erlitt eine Schussverletzung, weil ein Bundespolizist aus Versehen auf ihn feuerte. Elwy O.: „Ich bin so wütend, weil der Polizist mich traf und nicht den Täter!“

Verbittert ist auch Tarek Elsherbiny (38), der Bruder der Toten. Er war nach der Tragödie aus Ägypten angereist, sagt: „Ich wünsche mir die Höchststrafe für den Täter. In Ägypten würde er die Todesstrafe bekommen. Aber ich habe kein Vertrauen mehr in die deutschen Gerichte. Die Behörden haben zugelassen, dass meine Schwester in ihrem Gericht getötet wurde ...“

Er brachte seine tote Schwester gestern Nachmittag mit einer Linienmaschine nach Kairo (Ägypten).

In ihrem Heimatort Alexandria soll Marwa E. (31) heute Vormittag beigesetzt werden. Ihr Sohn Mustafa (3), der das Drama mit ansehen musste, soll dort vorerst bei seiner Tante leben.
Korte samenvatting: De echtgenoot is na drie dagen uit zijn coma wakker geworden, was zelf gewond aan lever en longen, maar bovendien door een politieagent in zijn been geschoten die dacht dat hij de dader was. De broer van het slachtoffer heeft geen vertrouwen in het Dutise recht meer en het zoontje zal voorlopig bij zijn tante wonen.

De dader wordt als een uit Rusland afkomstige Duitser aangeduid.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70693350
quote:
Zwangere vrouw met Niqaab 18x neergestoken in rechtzaal
Volgens mij is ze maar één keer neergestoken....

Je vraagt je overigens af hoe die man, een verdachte notabene, het voor elkaar krijgt om een mes mee te nemen in de rechtszaal
pi_70693353
Dus nu de moord onder de ogen van de rechters heeft plaatsgevonden (?), betekent dat dat deze crimineel eindelijk met 100% zekerheid kan worden veroordeeld en dus een hogere straf (levenslang) krijgt?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_70693367
quote:
But the new hate crime
Ze hebben het over hate crime, maar "hate crimes" bestaan helemaal niet en zullen ook nooit bestaan.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_70693390
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:56 schreef Slappy het volgende:
Waarom staat je duim omhoog?
idd TS was het
  maandag 6 juli 2009 @ 11:12:08 #11
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70693502
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:07 schreef 49R het volgende:
Je vraagt je overigens af hoe die man, een verdachte notabene, het voor elkaar krijgt om een mes mee te nemen in de rechtszaal
Onlangs was er ook iemand die z'n eigen keel doorsneed in de rechtszaal. Blijkbaar is de beveiliging bij zulke kleine zaken (want het ging in eerste instantie vooral om belediging) in veel landen niet zo groot.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70693514
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:07 schreef waht het volgende:
Dus nu de moord onder de ogen van de rechters heeft plaatsgevonden (?), betekent dat dat deze crimineel eindelijk met 100% zekerheid kan worden veroordeeld en dus een hogere straf (levenslang) krijgt?
Uiteraard zal de strafzaak tegen de dader door andere rechters gevoerd worden. De rechters die dit met eigen ogen hebben kunnen aanschouwen zijn natuurlijk bevooroordeeld

Zo'n hufter verdient het om in Egypte berecht te worden.
  maandag 6 juli 2009 @ 11:12:32 #13
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70693518
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ze hebben het over hate crime, maar "hate crimes" bestaan helemaal niet en zullen ook nooit bestaan.
Hoe wil je het dan noemen?
pi_70693572
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:12 schreef Iblis het volgende:

[..]

Moord of iets dergelijks.

Maar hatecrimes bestaan gewoon niet, dat is een orwelliaanse woord dat is bedacht door blanke intellectuelen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_70693574
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:07 schreef 49R het volgende:

[..]

Volgens mij is ze maar één keer neergestoken....

Omdat de rechtzitting om een relatief licht vergrijp ging.
Er is/was geen noodzaak mensen te fouilleren.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  maandag 6 juli 2009 @ 11:15:00 #16
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_70693595
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:12 schreef Iblis het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen als JD gaat voor anekdote
  maandag 6 juli 2009 @ 11:16:33 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70693637
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:14 schreef JohnDope het volgende:

Maar hatecrimes bestaan gewoon niet, dat is een orwelliaanse woord dat is bedacht door blanke intellectuelen.
Orwelliaans is de laatste tijd wel je favoriete kwalificatie voor zaken die je niet zinnen, is het niet? Het geeft in dit geval toch vooral aan dat de motivatie van de dader racistisch van aard was?
pi_70694178
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:07 schreef Iblis het volgende:
Hier nog een typisch stuk uit de Bild:
[..]

Korte samenvatting: De echtgenoot is na drie dagen uit zijn coma wakker geworden, was zelf gewond aan lever en longen, maar bovendien door een politieagent in zijn been geschoten die dacht dat hij de dader was. De broer van het slachtoffer heeft geen vertrouwen in het Dutise recht meer en het zoontje zal voorlopig bij zijn tante wonen.

De dader wordt als een uit Rusland afkomstige Duitser aangeduid.
Zielig voor dat kindje ook.
pi_70694234
Ik snap niet dat die beveiliging in die rechtzaal zo laag was, als er ééntje in een semi-burqa naar binnen wil dan moeten alle seinen toch op rood gaan staan?
pi_70694291
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:16 schreef Iblis het volgende:
Het geeft in dit geval toch vooral aan dat de motivatie van de dader racistisch van aard was?
Wellicht, maar is dat erger dan een 'normale' moord? Verdient het daarom een andere classificatie, 'hate crime'?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_70694335
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:16 schreef Iblis het volgende:

[..]

Orwelliaans is de laatste tijd wel je favoriete kwalificatie voor zaken die je niet zinnen, is het niet? Het geeft in dit geval toch vooral aan dat de motivatie van de dader racistisch van aard was?
Jij moet die aflevering van Cartmans silly hatecrime kijken, die makers van southpark laten heel goed zien dat al die hatecrime-hypocrieten zwaar hypocriet zijn.

Het meest geniale is nog dat als die donkere vader bij de gouverneur wil uitleggen dat zijn zoon geen slachtoffer van een hatecrime is, die blanke gouverneur niet luistert naar die man omdat hij zwart is en dus blijft volhouden dat ze met een hatecrime te maken hebben.

Ik kijk eigenlijk nooit Southpark, maar als ik het een keer zie is het altijd een aflevering die laat zien hoe hypocriet al die blanke politici en intellectuelen zijn.
pi_70694504
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:35 schreef waht het volgende:

[..]

Wellicht, maar is dat erger dan een 'normale' moord? Verdient het daarom een andere classificatie, 'hate crime'?
Eens, hatecrime is een onzinnige term verzonnen om zoiets erger te laten klinken
  maandag 6 juli 2009 @ 11:47:09 #23
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70694685
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:35 schreef waht het volgende:

[..]

Ik denk dat er wat gevoelsverschil bij het woord is dan. Ik zie het als een classificatie van een bepaald type misdrijven, net zoals een crime passionel of een politieke moord. Het is dan aan de rechter om het motief te laten meewegen in het vonnis.
pi_70694803
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:47 schreef Iblis het volgende:
Ik denk dat er wat gevoelsverschil bij het woord is dan. Ik zie het als een classificatie van een bepaald type misdrijven, net zoals een crime passionel of een politieke moord. Het is dan aan de rechter om het motief te laten meewegen in het vonnis.
Dat moet hij vooral niet doen omdat hij dan ongetwijfeld zal moeten luisteren naar de personen die het hardst schreeuwen in de samenleving. Kijk naar de tientallen haatmoorden door allochtonen op Nederlanders sinds het begin van de jaren 80, die doen in ernst niets onder voor de haatmoord door Nico Bodemeijer. Iemand erover gehoord???
pi_70694838
Ik ben geschokt.
pi_70694882
Ongelooflijk dat dit kan! De zwaarste straf voor deze debiel!

Het verbaasd me eigenlijk ook niks dat die 'duitser' eigenlijk uit rusland kwam, heel duitsland zit er vol mee. Ze hebben een opa die duits was ofzo, maar in Duitsland blijven ze gewoon russisch praten etc.
en russen zijn over het algemeen veel racistischer dan duitsers...
pi_70694997
Waarom mag die vrouw trouwens eigenlijk haar gezicht bedekken in een rechtszaal? Beetje vreemd?
pi_70695020
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:47 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ga nou maar eerst eens die episode van southpark kijken, praten we daarna verder
pi_70695068
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:53 schreef slaapvaak het volgende:

Het verbaasd me eigenlijk ook niks dat die 'duitser' eigenlijk uit rusland kwam, heel duitsland zit er vol mee. Ze hebben een opa die duits was ofzo, maar in Duitsland blijven ze gewoon russisch praten etc.
Je bent zelf ook een vieze racist door gelijk alle russen over één kam te scheren.

Is het trouwens toeval dat die kerel 18 keer heeft gestoken? Even gelet op de initialen van Adolf Hitler en hun plaats in het alfabet.
  Donald Duck held maandag 6 juli 2009 @ 11:59:48 #30
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70695116
Wat een amateuristische beveiliging dan zeg. Ten eerste al een mes mee kunnen nemen en dan ook nog eens 18x steken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 6 juli 2009 @ 12:00:51 #31
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70695168
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ga nou maar eerst eens die episode van southpark kijken, praten we daarna verder
Het is me allang duidelijk dat anderen hier specifieke connotaties bij dat woord hebben hoor. Dat zal ik voortaan wel in m'n achterhoofd houden.
pi_70695326
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:59 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat een amateuristische beveiliging dan zeg. Ten eerste al een mes mee kunnen nemen en dan ook nog eens 18x steken.
Dat steken kun je in een seconde of 5 gedaan hebben anders hoor.
pi_70695615
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:04 schreef Maverick_tfd het volgende:

Dat steken kun je in een seconde of 5 gedaan hebben anders hoor.
We herinneren ons dit topic nog: Psychopaat steekt vrouw neer op straat in Rotterdam.
pi_70695653
Het is te hopen dat deze dader zwaar bestraft wordt voor zijn daad. Levenslang opsluiten zo'n idioot.
Verder is en blijft dit vooral een incident en zou ik niet weten waarom deze daad moet meewegen in keuzes om de boerka/niqaab te verbieden.
pi_70695678
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:53 schreef slaapvaak het volgende:

Het was vast zo een autochtone achterlijke christenfundamentalist.
pi_70695694
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:12 schreef isogram het volgende:
Het is te hopen dat deze dader zwaar bestraft wordt voor zijn daad. Levenslang opsluiten zo'n idioot.
Verder is en blijft dit vooral een incident en zou ik niet weten waarom deze daad moet meewegen in keuzes om de boerka/niqaab te verbieden.
Hij zal wel weer 18 jaar cel krijgen denk ik.
pi_70695955
Ik geloof dat dit een vertaling is van het Duitse artikel:
quote:
Husband of Egyptian killed in German court tells of anger
Posted : Mon, 06 Jul 2009 08:17:45 GMT
Author : DPA
Category : Europe (World)
News Alerts by Email ( click here )
Europe World News | Home

Berlin - The husband of an Egyptian woman stabbed to death in a German court described Monday how he was unable to help his wife fend off the attacker. "Marwa is dead and I couldn't save her," Elwy Okaz, 32, told the mass-circulation newspaper Bild in the hospital where he is recovering from wounds suffered in the frenzied attack.

His wife, Marwa el-Shirbini, 31, was stabbed 18 times by a German man of Russian descent as she was about to give evidence against him in an appeal case in Dresden.

She was three months pregnant with the couple's second child.

Okaz suffered serious injuries to his lungs and liver in the July 1 attack, and was also shot in the leg by a policeman who tried to overpower the assailant.

"I'm so angry that the policeman's bullet hit me and not the killer," said, Okaz, a researcher at the Max Planck Institute.

Prosecutors are preparing murder charges against the attacker, whom they described as "a fanatical racist."

The man had earlier been fined 750 euros (1,050 dollars) for insulting El-Shirbini at a playground in 2008. She filed charges after he called her a "terrorist," apparently because she was wearing a headscarf.

El-Shirbini's 3-year-old son, Mustapha, who witnessed the knife attack, is being looked after by relatives in Germany.

The woman's body was flown home to Egypt on Sunday evening so she could be buried in her home town of Alexandria.
http://www.earthtimes.org(...)-tells-of-anger.html
  Donald Duck held maandag 6 juli 2009 @ 12:30:24 #38
46149 __Saviour__
pi_70696224
In de eerste plaats natuurlijk ook al absurd dat die man terecht moest staan, alleen maar omdat hij iemand 'terrorist' noemde.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70696362
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:30 schreef __Saviour__ het volgende:
In de eerste plaats natuurlijk ook al absurd dat die man terecht moest staan, alleen maar omdat hij iemand 'terrorist' noemde.
Gewoon recht praten.
pi_70696461
18 keer neergestoken stond ze alle keren ook weer op
Never into somethin'
pi_70696595
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:34 schreef IHVK het volgende:

Gewoon recht praten.
Wel leuk om een keertje te lezen na enkele jaren hier op Fok! het gezeik van moslims te hebben moeten aanlezen die proberen goed te praten als één of andere moslims extremisten organisatie weer eens een aanslag heeft gepleegd. Ik hoop dat ze dit topic eens goed doorlezen.
  maandag 6 juli 2009 @ 12:42:51 #42
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70696626
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:21 schreef Meh7 het volgende:
Ik geloof dat dit een vertaling is van het Duitse artikel:
[..]

http://www.earthtimes.org(...)-tells-of-anger.html
Niet helemaal, maar de inhoud overlapt wel sterk. De term Russlanddeutsche wordt echter niet goed vertaald. Het is eerder een Rus met Duitse voorouders dan een Duitser met Russische voorouders. Ruslandduitsers zijn de afstammelingen van Duitsers die vroeger naar het Oosten zijn geëmigreerd om daar een soort van ‘kolonies’ te stichten. Je vindt zo typische Duitse stadjes tot ver buiten het huidige Duitsland (en ook het toenmalige Duitse keizerrijk). Zo ligt midden in Roemenië Sibiu, dat een typisch Duits stadje is. Ook nu heb je in Siberië nog een paar autonome Duitse gemeenten. Hoe dan ook, mensen die kunnen aantonen dat ze van zulke Duitse emigranten afstammen worden ‘Volksdeutsche’ genoemd, en dat geeft ze recht om in Duitsland te wonen en een Duits paspoort te krijgen Marokko is er niets bij. .

Deze dader is blijkbaar zo'n persoon. Deze groep heeft zo z'n eigen problematiek in de Duitse samenleving omdat velen niet goed Duits spreken, en louter om economische motieven naar Duitsland trekken.
  maandag 6 juli 2009 @ 12:42:52 #43
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70696627
Dat zoontje heeft het dus zien gebeuren? Vreselijk.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_70696839
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
Net zoals die kinderen die een bom zien ontploffen die door moslimsextremisten is geplaatst. Zoals bijvoorbeeld: http://www.rnw.nl/nl/nede(...)g-op-kerk-filipijnen
pi_70697081
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
wow
pi_70697140
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:34 schreef IHVK het volgende:

[..]

Gewoon recht praten.
Hoezo, het is ook belachelijk dat als iemand zo'n ingepakt geval een "terrorist" noemt een boete krijgt.
Wat hij daarna deed valt niet recht te praten. Hij zal ook nooit meer vrij komen neem
ik aan.
pi_70697183
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:37 schreef SanJuanDePasto het volgende:
18 keer neergestoken stond ze alle keren ook weer op
Zwarte humor.
Ik moest lachen.
pi_70697223
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:48 schreef buachaille het volgende:

[..]

Net zoals die kinderen die een bom zien ontploffen die door moslimsextremisten is geplaatst. Zoals bijvoorbeeld: http://www.rnw.nl/nl/nede(...)g-op-kerk-filipijnen
Wat heeft dit hier nu weer mee maken

Dan kunnen we de kinderen die amerikaanse bommen zien vallen in irak en afghanistan er ook nog bij halen.

Even on topic

Triest verhaal weer. Deze dingen gebeuren helaas in de maatschappij als er iets mis gaat bij sommige mensen met hun relatie. Niets aan te doen, dat de dader door het gerecht maar veroordeeld mag worden.
pi_70697308
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat heeft dit hier nu weer mee maken

Dan kunnenw e de kiundern die amerikaanse bommen zien vallen in irak en afghanistan er ook nog bij halen.

Even on topic

Triest verhaal weer. Deze dingen gebeuren helaas in de maatschappij als er iets mis gaat bij sommige mensen met hun relatie.

Heb je OP wel gelezen?
pi_70698047
quote:

[..]

Het motief kan zeker een rol spelen in de strafmaat, daarom is het niet ongewoon om te categoriseren.
  maandag 6 juli 2009 @ 13:48:18 #51
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_70698874
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Zielig voor dat kindje ook.
Voor iedereen lijkt me.. hopelijk wordt die gek lang opgesloten.
mai pen rai
  maandag 6 juli 2009 @ 13:49:42 #52
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_70698929
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:24 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het motief kan zeker een rol spelen in de strafmaat, daarom is het niet ongewoon om te categoriseren.
Snap niet waarom ik langer de cel in zou moeten als ik jou vermoord omdat je een moslim bent als dat ik je vermoord omdat ik je een klootzak vind.
mai pen rai
pi_70699437
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:49 schreef niet_links het volgende:

[..]

Snap niet waarom ik langer de cel in zou moeten als ik jou vermoord omdat je een moslim bent als dat ik je vermoord omdat ik je een klootzak vind.
Maar snap je wel waarom iemand die de verkrachter van zijn kind vermoordt misschien een lagere straf krijgt?
pi_70699664
quote:

[..]

Dat heeft te maken met preventie - het geeft een signaal af aan andere moslimhaters.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70700190
quote:

[..]

Omdat het dan naast een moord ook een aanslag op de vrijheid van godsdienst is. Als iemand wordt vermoordt om zijn mening, wordt dat ook erger gevonden en zal dat zich ook uiten in een hogere straf. Naast het feit dat de daad bestraft wordt, gaat er ook een signaal uit naar de maatschappij.
  maandag 6 juli 2009 @ 14:26:54 #56
3542 Gia
User under construction
pi_70700333
Vreselijk, die man mag wmb levenslang krijgen.

Maar waarom dit door Wilders zou zijn aangewakkerd? Kom op, die is echt niet verantwoordelijk voor alle misdaden wereldwijd tegen moslims. Sarkozy overigens evenmin.
pi_70701159
Russen staan toch bekend om hun racistische trekjes?
Cool story, Hansel.
pi_70701180
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:26 schreef Gia het volgende:
Vreselijk, die man mag wmb levenslang krijgen.

Maar waarom dit door Wilders zou zijn aangewakkerd? Kom op, die is echt niet verantwoordelijk voor alle misdaden wereldwijd tegen moslims. Sarkozy overigens evenmin.
Ik denk dat hij eerder voorbeelden noemde van personen die de tweedeling in de samenleving in stand houden dan dat hij een limitatieve lijst aan het maken was van verantwoordelijken.
pi_70701510
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:51 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij eerder voorbeelden noemde van personen die de tweedeling in de samenleving in stand houden
En mensen die met een niqab rondlopen houden die tweedeling niet in stand
pi_70701838
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:59 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

En mensen die met een niqab rondlopen houden die tweedeling niet in stand
Die heeft geen politieke macht of invloed. Houd je niet van de domme.
pi_70702049
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:07 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Die heeft geen politieke macht of invloed. Houd je niet van de domme.
Nee, je hebt gelijk. Islam heeft geen invloed.
Waar gaat alle drukte over denk je?
pi_70702259
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:13 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Nee, je hebt gelijk. Islam heeft geen invloed.
Waar gaat alle drukte over denk je?
Zeg even specifiek in de context van dit topic, wat je hiermee wil aangeven.
pi_70702394
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:18 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Zeg even specifiek in de context van dit topic, wat je hiermee wil aangeven.
Context? Geen context met dit topic behoudens een reactie op jouw post.
  maandag 6 juli 2009 @ 15:29:41 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70702687
ik schaam me voor mijn duits-russische broeders.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_70702739
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:23 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Omdat het dan naast een moord ook een aanslag op de vrijheid van godsdienst is. Als iemand wordt vermoordt om zijn mening, wordt dat ook erger gevonden en zal dat zich ook uiten in een hogere straf. Naast het feit dat de daad bestraft wordt, gaat er ook een signaal uit naar de maatschappij.
Vrijheid van godsdienst is sowieso al iets idioots. Nooit begrepen waarom dat godsdiensten een aparte status hebben ten opzichte van andere meningen.
pi_70702794
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:30 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Vrijheid van godsdienst is sowieso al iets idioots. Nooit begrepen waarom dat godsdiensten een aparte status hebben ten opzichte van andere meningen.
Dan verzet je je daar tegen in een stemhokje, je gaat geen mensen vermoorden.
  maandag 6 juli 2009 @ 15:34:31 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70702875
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

ik mag hopen dat iedereen het hier mee eens is.
pi_70702911
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ja duh

Wat ik bedoel te zeggen is dat ik dat absoluut geen argument vind om iemand harder te straffen, of in bepaalde gevallen lichter te straffen.
pi_70703077
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:35 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ja duh

Wat ik bedoel te zeggen is dat ik dat absoluut geen argument vind om iemand harder te straffen, of in bepaalde gevallen lichter te straffen.
Dat mag je vinden, ik probeer uit te leggen waarom het wel zo zou moeten zijn en laat daarbij een parallel zien met de vrijheid van meningsuiting.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:15:41 #70
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_70741119
'Islamfeindlicher’' aanval op zwangere vrouw

In de Egyptische havenstad Alexandrië hebben duizenden mensen de begrafenis van Marwa S. bijgewoond. Deze jonge Egyptische vrouw die een hoofddoek draagt, werd vorige week doodgestoken in een rechtszaal in het Duitse Dresden. De zaak beroert de gemoederen in Egypte, maar krijgt opvallend weinig aandacht in de rest van de wereld.

Marwa S. was drie maanden zwanger toen ze vorige week woensdag 18 messteken kreeg in een rechtszaal in Dresden. Ze had net een getuigenis afgelegd tegen haar belager Alex W. Die was eerder al veroordeeld tot een boete van 780 euro omdat hij de jonge Egyptische vrouw die een hoofddoek draagt, racistische beledigingen als ‘terroriste’ en ‘islamiste’ naar het hoofd geslingerd had op een speelplaats, schrijft Indymedia.be.

Marwa S. en Alex W. waren naar de rechtszaal gekomen omdat de zaak behandeld werd in beroep. Alex W. wou een vrijspraak. De openbaar aanklager wou een omzetting naar een gevangenisstraf omdat Alex W. ook tijdens zijn proces onbeschaamd achter zijn daden bleef staan.

In de rechtszaal waren ook de echtgenoot van het slachtoffer en hun driejarig zoontje aanwezig. De echtgenoot snelde haar te hulp maar werd zelf verwond. Hij werd ook nog eens in het been geschoten door een toegesnelde politieman die hem voor de aanvaller hield. Hij lag een aantal dagen in coma, maar is nu aan de beterhand.

In Egyptische kranten wordt Marwa een ‘martelares van de hijab (islamitische hoofddoek, nvdr)’ genoemd. Verschillende Egyptische gezagsdragers woonden haar begrafenis bij. In Duitsland barst het debat los. Was dit het eerste dodelijke slachtoffer in Duitsland van de islamofobie?

“Als de feiten die in de media vermeld worden, kloppen, dan is dit heel duidelijk een islamofobe (islamfeindlicher) aanval”, zegt onderzoeker Peter Widmann aan Die Tageszeitung. Widmann wijst op “problematische tendenzen onder bepaalde intellectuelen” en “de haatscène op het internet” als mogelijke aanleidingen voor de moord. Volgens Widmann is er een onbehagen over de islam. “Er is daarnaast ook onzekerheid over wat legitieme kritiek is en waar het vijandbeeld begint.”

Oud-voorzitter van AEL Dyab Abou Jahjah is minder omzichtig. “Deze gewelddadige daden zijn het resultaat van de criminalisering van de moslims en hun religie en de stigmatisering van vrouwen met een hoofddoek in heel Europa,” schrijft hij op zijn blog volgens Indymedia.

Abou Jahjah begrijpt ook niet waarom de zaak nauwelijks een letter waard was in de Westerse media. Geen enkele Vlaamse (of Nederlandse) krant vond de moord op een vrouw met een hoofddoek in Duitsland een artikel waard. “Stel je eens voor dat het slachtoffer een Joodse vrouw was die vermoord werd door een Arabier omdat ze religieuze kledij droeg. Wat zou dan de reactie van de media en de publieke opinie geweest zijn? Denk daar eens over na en je zal begrijpen hoe ziek, bevooroordeeld en racistisch de Europese samenleving is

bron
http://www.nieuws.be/nieu(...)_vrouw_4cd31345.aspx

Echtgenoot is eveneens verwond door een agent, wat een achterlijk zooitje daar
Schijt aan iedereen
pi_70741233
Jahjah heeft wel gelijk over de dubbele standaard.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:19:28 #72
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_70741265
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:18 schreef Meh7 het volgende:
Absoluut
Schijt aan iedereen
pi_70741294
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:18 schreef Meh7 het volgende:
Wat een stelletje hypocrieten en vooral die Jahjah. Dat varken moet eens gaan protesteren als Egyptische grenswachters weer eens een sub-sahara afrikaan doodschieten.
pi_70741355
Niet ingaan op de troll (baukakeil) aub.
pi_70741467
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:21 schreef Meh7 het volgende:
Niet ingaan op de troll (baukakeil) aub.
Een troll maar wel ééntje die de waarheid schrijft. Waar zijn de egyptische protesten als grenswachters zwarten neerschieten aan de grens?????
pi_70741538
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:15 schreef Deadre het volgende:
'Islamfeindlicher’' aanval op zwangere vrouw

Blabla, volgens Indymedia , blabla, Oud-voorzitter van AEL Dyab Abou Jahjah , en nog meer bla bla.

In een ander topic in NWS werd gesteld dat het ook aan de manier van kleden
kan liggen.
Ze had moeten weten dat een niqab nou eenmaal, net als een kort rokje, reactie's uitlokt.

Mag wel hopen dat de zieke neonazi die dit gedaan heeft levenslang krijgt.
pi_70741742
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:25 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

In een ander topic in NWS werd gesteld dat het ook aan de manier van kleden
kan liggen.
Ze had moeten weten dat een niqab nou eenmaal, net als een kort rokje, reactie's uitlokt.

Mag wel hopen dat de zieke neonazi die dit gedaan heeft levenslang krijgt.
Ze had beter iemand kunnen inschakelen om die gast ter plekke in elkaar te laten rammen dan te stappen naar de rechter om haar gelijk te halen, lijkt het wel.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:29:56 #78
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70741755
Inderdaad, de berichtgeving, ook in Nederland, is heel klein. Terwijl meestal zulk soort racistische daden toch volop in het nieuws komen, als het neo-nazi's betreft zeker. Wat ik echter dan weer jammer vind, dat vond ik in de Standaard is wat blijkbaar tijdens de begrafenis werd gezongen:
quote:
De moord bracht weinig publieke verontwaardiging teweeg in Duitsland, maar des te meer in Egypte. 'Er is geen andere god dan God en de Duitsers zijn de vijanden van God', zong de menigte op de begrafenis. De Egyptenaren zien de lauwe reactie van de Duitsers en hun media als een teken van racisme.
Dit terwijl de dader in eerste instantie natuurlijk juist veroordeeld werd om zijn racistische opmerkingen.
pi_70741869
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:29 schreef Iblis het volgende:
Inderdaad, de berichtgeving, ook in Nederland, is heel klein. Terwijl meestal zulk soort racistische daden toch volop in het nieuws komen, als het neo-nazi's betreft zeker. Wat ik echter dan weer jammer vind, dat vond ik in de Standaard is wat blijkbaar tijdens de begrafenis werd gezongen:
[..]

Dit terwijl de dader in eerste instantie natuurlijk juist veroordeeld werd om zijn racistische opmerkingen.
Oh dat vinden ze opeens wel nieuwswaardig?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:34:20 #80
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70741954
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:32 schreef Meh7 het volgende:
Oh dat vinden ze opeens wel nieuwswaardig?
Klopt, dat onderschrijft ook een onevenwichtig beleid, maar gesteld dat de berichtgeving accuraat is, vind ik het, alhoewel het verdriet begrijpelijk is, een overtrokken reactie.
  Donald Duck held dinsdag 7 juli 2009 @ 15:42:45 #81
46149 __Saviour__
pi_70742396
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:29 schreef Iblis het volgende:
[..]

Hypocriete eikels. Eerst zeuren en dan zelf wel zulke dingen schreeuwen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70742613
Uitgebreider stuk: http://washingtontimes.co(...)of-muslim-woman-cal/
quote:
CAIRO | Egyptians are horrified by the brutal slaying of a pregnant Muslim woman stabbed repeatedly inside a German courtroom, calling what they see as a lack of outrage in Germany evidence of racism and anti-Islamic sentiment.

(...)
Her husband, Elwi Ali Okaz, who was in Germany on a research fellowship, came to her aid and was also stabbed by the neighbor and shot in the leg by a security guard who initially mistook him for the attacker, German prosecutors said. He is now in critical condition in a German hospital, said Mrs. al-Sherbini's brother.

"The guards thought that as long as he wasn't blond, he must be the attacker, so they shot him," Mr. al-Sherbini told an Egyptian television station.

The neighbor, who has only been identified as 28-year-old Alex W., remains in detention, and prosecutors have opened an investigation on suspicion of murder.

Christian Avenarius, the prosecutor in Dresden, where the incident took place, described the killer as driven by a deep hatred of Muslims.

"It was very clearly a xenophobic attack of a fanatical lone wolf," he said.

He added that the attacker was a Russian of German descent who had immigrated to Germany in 2003 and had expressed his contempt for Muslims at the start of the trial.

(...)

The killing has dominated Egyptian media for days but has received comparatively little coverage in German and Western media.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:55:15 #83
188345 Py
op zich
pi_70742968
Nog steeds die duim omhoog in de TT
pi_70743000
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:47 schreef Meh7 het volgende:
Uitgebreider stuk: http://washingtontimes.co(...)of-muslim-woman-cal/
[..]

Krijgen alle racistische moorden uit bv US of Rusland hier wel volop aandacht, komen
die ook uitgebreid in het nieuws??
Wat maakt deze zaak zo bijzonder??
Het is, nogmaals, triest maar staat wmb op zichzelf en vind de ophef schromelijk overdreven.
  Donald Duck held dinsdag 7 juli 2009 @ 15:57:45 #85
46149 __Saviour__
pi_70743097
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:55 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Krijgen alle racistische moorden uit bv US of Rusland hier wel volop aandacht, komen
Het is, nogmaals, triest maar staat wmb op zichzelf en vind de ophef schromelijk overdreven.
De bekende slachtofferrol he, daar zijn ze goed in.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:01:14 #86
3542 Gia
User under construction
pi_70743287
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:55 schreef Py het volgende:
Nog steeds die duim omhoog in de TT
Ook nog steeds een onzinnige TT.

Je kunt met een niqaab niemand neersteken én je kunt iemand niet 18 keer neersteken.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:03:20 #87
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70743374
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:57 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De bekende slachtofferrol he, daar zijn ze goed in.
Net als Wilders. Wilders heeft het van de beste geleerd die er zijn.
What lies in the shadow of the statue?
pi_70743420
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Je kunt met een niqaab niemand neersteken.............
pi_70743463
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:55 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Het is niet nieuwswaardig als er een zwangere vrouw in ons buurland wordt neergestoken omdat ze een moslima is, maar het is wel nieuwswaardig als in Egypte naderhand wat leuzen geroepen worden tijdens de begrafenis daarvan?
pi_70743558
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:05 schreef Meh7 het volgende:

Het is niet nieuwswaardig als er een zwangere vrouw in ons buurland wordt neergestoken omdat ze een moslima is, maar het is wel nieuwswaardig als in Egypte naderhand wat leuzen geroepen worden tijdens de begrafenis daarvan?
Zowel de dader als het slachtoffer zijn niet Duits. En vervolgens gaan ze in Egypte rare dingen roepen over de Duitsers
pi_70743644
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:07 schreef buachaille het volgende:

[..]

Zowel de dader als het slachtoffer zijn niet Duits. En vervolgens gaan ze in Egypte rare dingen roepen over de Duitsers
De dader was een Russische Duitser, zoals er zoveel zijn. Net zoiets als een Nederturk dus.
Cool story, Hansel.
pi_70743710
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:09 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

De dader was een Russische Duitser, zoals er zoveel zijn. Net zoiets als een Nederturk dus.
Iblis heeft het hier al uitgelegd: Zwangere vrouw met Niqaab 18x neergestoken in rechtzaal , maar daar is het bauchaille niet om te doen, hij is de troll aan het uithangen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:11:12 #93
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70743739
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:09 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Niet helemaal. Een Ruslandduitser heeft Duitse voorouders. Dat maakt hem een Ruslandduitser.
pi_70743806
Net zoiets als de familie Lippe-Biesterfeld?
pi_70743848
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:05 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Er worden dagelijks in de hele wereld wel vrouwen neergestoken.
Sommige zijn Christelijk, weer anderen zijn lesbo's of atheist.
Is een moslimvrouw dan wel "nieuws"?
Dacht het niet.
Door al deze selectieve verontwaardiging bereiken moslims, zoals gebruikelijk, het tegenovergestelde.
pi_70744063
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:13 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Er worden dagelijks in de hele wereld wel vrouwen neergestoken.
Sommige zijn Christelijk, weer anderen zijn lesbo's of atheist.
Is een moslimvrouw dan wel "nieuws"?
Dacht het niet.
Door al deze selectieve verontwaardiging bereiken moslims, zoals gebruikelijk, het tegenovergestelde.
Ik hoop niet dat je hiermee een punt denkt te maken.
pi_70744165
Lekkere rechtbank trouwens als je daar met wapens binnenkomt. In Nederland moet je standaard door een metaaldetector.
Never into somethin'
pi_70744222
quote:
Abou Jahjah begrijpt ook niet waarom de zaak nauwelijks een letter waard was in de Westerse media. Geen enkele Vlaamse (of Nederlandse) krant vond de moord op een vrouw met een hoofddoek in Duitsland een artikel waard. “Stel je eens voor dat het slachtoffer een Joodse vrouw was die vermoord werd door een Arabier omdat ze religieuze kledij droeg. Wat zou dan de reactie van de media en de publieke opinie geweest zijn? Denk daar eens over na en je zal begrijpen hoe ziek, bevooroordeeld en racistisch de Europese samenleving is
Beetje zielig om deze wandaad te gebruiken om een goedkoop politiek punt te maken. Toen een NPD-jongere neergestoken werd door twee buitenlanders heeft dat ook geen enkele Nederlandse krant gehaald.

Daarnaast willen dit soort extreem-rechtse jongeren juist aandacht van de media zodat Duitsland als buitenlandervijandig bekend wordt (= minder immigratie).
pi_70744383
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:18 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je hiermee een punt denkt te maken.
Het geeft slechts het hypocriete huilgedrag van moslims aan.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:25:45 #100
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70744391
Achja het is toch ook typerend hoe jullie hier moord en brand lopen te roepen zodra er eens iets gebeurd met een moslim?
Ik vind het nieuws verschrikkelijk overigens en die gast mag je wat mij betreft samen in een hokje met de weduwe zetten maar de hypocrisie vanwege de achtergrond van die vrouw is wel weer tenenkrommend te noemen.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:27:21 #101
188345 Py
op zich
pi_70744455
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Je kunt met een niqaab niemand neersteken én je kunt iemand niet 18 keer neersteken.
taalpurist
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:28:33 #102
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_70744499
quote:
The story goes back to August 2008, when Marwa filed a defamation case against her killer, Axel, a 28-year unemployed German, after he called her a “terrorist” because she wears the higab
En wanneer word er opgetreden tegen al die moslim mannen en vrouwen die onze vrouwen voor hoer uitschelden en dat doodnormaal vinden ?

Ik ga ff op zijn moslims en zeg * ik keur het niet goed, maar ik kan het wel begrijpen *

Overgens kan ik het natuurlijk echt niet begrijpen dat je een mes trekt en iemand zomaar overhoop steekt. Maar dat is een ander verhaal.

- knip -

[ Bericht 6% gewijzigd door sp3c op 07-07-2009 22:32:06 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:35:34 #103
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70744781
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:12 schreef buachaille het volgende:
Net zoiets als de familie Lippe-Biesterfeld?
Die zou je Holland-Duitsers kunnen noemen. Althans wat de nazaten in ons Koningshuis betreft.
pi_70744951
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:55 schreef Triggershot het volgende:
Gelukkig is de meerderheid van de Duitsers wel tolerant en gematigd tegenover allochtonen. Het is een kleine minderheid van de Duitsers dat het verpest voor de meerderheid. Nu maar hopen dat de allochtonen kalm blijven en het niet over alle Duitsers gooien.
Gelukkig niet

Jongeren Duitsland lopen wél warm voor extreem rechts
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:41:08 #105
188345 Py
op zich
pi_70745017
Zoek de verschillen:

Geval 1:
- Russische Duitser heeft het niet op burkamoslims
- Scheld op straat een moslima in burka uit voor "terrorist"
- Moslima klaagt Rusduitser aan
- Rusduitser flipt door en steekt in op burka

Geval 2:
- Marokkaanse jongen heeft het niet op te blote kledij
- Scheld op straat meisje uit voor kuthoer en bedreigd haar
- Meisje geeft grote bek terug en eist met rust gelaten te worden
- Marokkaan flipt door en slaat meisje bewusteloos en schopt door als ze al op straat ligt

Of is dat te ver gezocht?
pi_70745118
Maandelijks worden er tientallen moslimvrouwen het slachtoffer van door medemoslims geplaatste autobommen op van die leuke, sfeervolle marktjes.
Als ze in Egypte zo tekeer gaan is er maar één conclusie: ze hadden haar liever zelf vermoord.
pi_70745184
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:27 schreef Py het volgende:

[..]

taalpurist
Het kan wel! (tenminste hier gaat het over iemand 18 keer neerschieten)
pi_70745296
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:41 schreef Py het volgende:
Zoek de verschillen:

Geval 1:
- Russische Duitser heeft het niet op burkamoslims
- Scheld op straat een moslima in burka uit voor "terrorist"
- Moslima klaagt Rusduitser aan
- Duitser krijgt boete
- Rusduitser flipt door en steekt in op burka

Geval 2:
- Marokkaanse jongen heeft het niet op te blote kledij
- Scheld op straat meisje uit voor kuthoer en bedreigd haar
- Meisje geeft grote bek terug en eist met rust gelaten te worden
- Marokkaan flipt door en slaat meisje bewusteloos en schopt door als ze al op straat ligt
- Het meisje wordt op internet, als slachtoffer, mede-verantwoordelijk gehouden vanwege
haar kleding.

Of is dat te ver gezocht?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:53:10 #109
188345 Py
op zich
pi_70745486
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:48 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ah, toch een verschil

Qutb zou tevreden zijn.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:54:59 #110
78780 deedeetee
pi_70745578
pi_70745855
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:53 schreef Py het volgende:

[..]

Ah, toch een verschil

Qutb zou tevreden zijn.
Wat is je punt, haatbaard Py?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:03:48 #112
188345 Py
op zich
pi_70745969
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:01 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wat is je punt, haatbaard Py?
Reeds gemaakt.
Wel opletten hoor.
pi_70746058
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:03 schreef Py het volgende:

[..]

Reeds gemaakt.
Wel opletten hoor.
Waarom zou die vergelijking gemaakt moeten worden? Als je dit ergens mee wil vergelijken, is het te vergelijken met de moord op Theo van Gogh. Jouw vergelijking slaat nergens op.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:06:31 #114
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_70746079
Mensen die hier moslimextremisten bijhalen Die ook nog eens dood zijn !!
Cool story, Hansel.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:07:59 #115
188345 Py
op zich
pi_70746150
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:06 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom zou die vergelijking gemaakt moeten worden? Als je dit ergens mee wil vergelijken, is het te vergelijken met de moord op Theo van Gogh. Jouw vergelijking slaat nergens op.
Top! Leg uit. Ik sta open.
Beter dan haatbaard lopen blèren.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:09:45 #116
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70746220
Ik las er net over, wat ziek. Ik snap niet dat iemand in een rechtzaal de kans krijgt iemand 1 keer te steken, laat staan 18. Nu zullen ze er wel voor zorgen dat dat niet meer kan, maarja, als het kalf verdronken is...
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:10:00 #117
188345 Py
op zich
pi_70746234
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:06 schreef wikwakka2 het volgende:
Mensen die hier moslimextremisten bijhalen Die ook nog eens dood zijn !!
Het gedachtengoed van Qutb is erg populair onder moslims die in westerse landen wonen, met name ook de jongeren.
pi_70746290
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:07 schreef Py het volgende:

[..]

Top! Leg uit. Ik sta open.
In beide gevallen gaat het om een moord die het gevolg is van een intolerantie jegens het uitdragen van bepaalde ideeën. Dit heeft niets te maken met geile jongemannen die niet kunnen omgaan met een afwijzing.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:12:18 #119
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_70746341
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:09 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik las er net over, wat ziek. Ik snap niet dat iemand in een rechtzaal de kans krijgt iemand 1 keer te steken, laat staan 18. Nu zullen ze er wel voor zorgen dat dat niet meer kan, maarja, als het kalf verdronken is...
Het is onbegrijpelijk dat ze niet eens een fucking metaaldetector hebben in die rechtzaal .
Cool story, Hansel.
pi_70746376
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:10 schreef Py het volgende:

[..]

Het gedachtengoed van Qutb is erg populair onder moslims die in westerse landen wonen, met name ook de jongeren.
Da's mekkeren
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:13:17 #121
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70746379
Mijn god, een zwangere vrouw doodgestoken in een rechtzaal en nog kunnen mensen niet ontopic blijven
pi_70746572
Mensen die dit goedpraten met verwijzing naar moorden gepleegd door moslims zijn dom. Mensen die dit vergelijken met de moord op Van Gogh eveneens.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:19:11 #123
188345 Py
op zich
pi_70746640
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

In beide gevallen gaat het om een moord die het gevolg is van een intolerantie jegens het uitdragen van bepaalde ideeën. Dit heeft niets te maken met geile jongemannen die niet kunnen omgaan met een afwijzing.
Die Rusduitser kon er niet mee omgaan dat de moslima hem pwnde door hem een boete aan te smeren --> flip
Die Marokkaan kon er niet mee omgaan dat die hoer een grote bek teruggaf --> flip

Of denk je dat die Rusduitser een soort van statement tegen alle moslima's wide maken?
pi_70746790
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:19 schreef Py het volgende:

[..]

Die Rusduitser kon er niet mee omgaan dat de moslima hem pwnde door hem een boete aan te smeren --> flip
Die Marokkaan kon er niet mee omgaan dat die hoer een grote bek teruggaf --> flip

Nogmaals, wat is het punt dat je wil maken met je zogenaamde vergelijking? Het is niet te vergelijken, maar stel dat het zo zou zijn, wat is het punt dat je wil maken?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:36:11 #125
188345 Py
op zich
pi_70747417
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:22 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nogmaals, wat is de punt die je wil maken met je zogenaamde vergelijking? Het is niet te vergelijken, maar stel dat het zo zou zijn, wat is het punt dat je wil maken?
Nou, dat het naar mijn idee niet een soort van politieke moord of statement tegen alle moslima's met burka is. Het "terrorist" roepen was een reactie op de burka. Maar volgens mij is ze niet vermoord omdat ze een burka droeg. Meer omdat hij ziedend was dat hij gepwnd is door haar en dat ze hem ook nog eens een boete aansmeerde. Ik zie eigenlijk geen enkel raakvlak met de moordenaar van Theo van Gogh, die het zuiver uit religieuze overweging heel bewust en rationeel heeft voorbereid en uitgevoerd.

Maar als je je hier in de gedachten van de Rusduitse dader probeert te verplaatsen dan is dat ziek. Want een burka neersteken is fout.
Terwijl je in andere gevallen veel begrip ziet voor een dader van geweld tegen vrouwen, omdat mannen nou eenmaal zichzelf niet in de hand kunnen houden.

Interessant niet?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:39:07 #126
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70747522
laten we ons niet verlagen tot islamitische mensen die alles wat een broeder of zuster doet goedpraten.
laten we deze daad volmondig afkeuren en hopen dat de dader een gepaste straf krijgt. geen begrip tonen voor deze daad.
pi_70747536
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:36 schreef Py het volgende:
Maar als je je hier in de gedachten van de Rusduitse dader probeert te verplaatsen dan is dat ziek. Want een burka neersteken is fout.
Terwijl je in andere gevallen veel begrip ziet voor een dader van geweld tegen vrouwen, omdat mannen nou eenmaal zichzelf niet in de hand kunnen houden.

Interessant niet?
Is dit je punt? Je hebt begrip voor de Rusduitser en daar durf je niet voor uit te komen? Is dat je bijdrage aan dit topic?
pi_70747595
die gast moeten zelf neerschieten gvd. kanker mongool
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:41:20 #129
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70747621
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:40 schreef hayder het volgende:
die gast moeten zelf neerschieten gvd. kanker monool
wat ben je aan het raaskallen?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:43:28 #130
188345 Py
op zich
pi_70747707
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:39 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Is dit je punt? Je hebt begrip voor de Rusduitser en daar durf je niet voor uit te komen? Is dat je bijdrage aan dit topic?
Nee, dan mis je het punt volledig.
Probeer het eens zonder iemand in de hoek te willen drukken
pi_70747714
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat ben je aan het raaskallen?
ja doe je tegen niet man. vrouw neersteken. kk nazi's die duitsers.
pi_70747809
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:39 schreef zoalshetis het volgende:
laten we ons niet verlagen tot islamitische mensen die alles wat een broeder of zuster doet goedpraten.
laten we deze daad volmondig afkeuren en hopen dat de dader een gepaste straf krijgt. geen begrip tonen voor deze daad.

Niemand zie ik het hier verdedigen of goedpraten. Bepaalde mensen tonen hun verontwaardiging
dat het geen wereldnieuws is.

Dat mag en het daar niet mee eens zijn mag ook, zoalshetis
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:48:31 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70747890
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:46 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Niemand zie ik het hier verdedigen of goedpraten. Bepaalde mensen tonen hun verontwaardiging
dat het geen wereldnieuws is.

Dat mag en het daar niet mee eens zijn mag ook, zoalshetis
alles zonder geweld, haat of jaloezie mag van mij. ben wat dat betreft een relaxte peer. ik wil alleen wind uit de zeilen van bepaalde mensen nemen.
pi_70747938
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:39 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Is dat je bijdrage aan dit topic?
En wat was jouw bijdrage ook al weer, behalve om puntjes vragen? Doe je nogal vaak namelijk.
pi_70747988
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:43 schreef Py het volgende:

[..]

Nee, dan mis je het punt volledig.
Probeer het eens zonder iemand in de hoek te willen drukken
Je maakt geen punt, je bent aan het trollen, dat blijkt ook uit je woordkeuze. Je zegt dat ze iemand een boete heeft "aangesmeerd". Je noemt een persoon een "burka". Je vindt het blijkbaar een normale reactie om iemand een "terrorist" te noemen.

De dader heeft de boete niet gekregen van de vrouw, ze is naar de rechter gestapt. De rechter heeft aan de hand van het recht beoordeeld dat die man een boete verdiend had. Als die man boos was op de boete had hij zijn woede wel tot de rechter gericht. Die man was een moslimhater, dat staat ook in het artikel van thewashingtontimes: http://washingtontimes.co(...)of-muslim-woman-cal/

Jij probeert het te reduceren tot een woede-uitbarsting vanwege een boete, terwijl het diepgaander is.
pi_70748089
Waarom is hier zo weinig aandacht voor? het zou eens andersom gebeurd zijn.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:56:50 #137
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70748201
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:53 schreef SCH het volgende:
Het is inderdaad opmerkelijk. De ‘U-Bahn-Schläger’ waren uitgebreid in het nieuws, ook in Nederland.
pi_70748210
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:53 schreef SCH het volgende:
Ja Jaap, en dan??
Zoals ik al eerder postte is er ergens door een malloot een vrouw neergestoken.
Een, helaas, dagelijkse gebeurtenis in de wereld.

Triest. Niet meer en niet minder.
pi_70748265
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:57 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ja Jaap, en dan??

Nee, er is iemand neergestoken vanwege haar religie. NIet zomaar een moord.

Of vond je de moord op Theo van Gogh ook geen punt. Deze moord is vergelijkbaar.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:01:11 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70748349
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Of vond je de moord op Theo van Gogh ook geen punt. Deze moord is vergelijkbaar.
juist vanwege jouw wens om het naar een religiemoord toe te schrijven, is het niet te vergelijken met de moord op theo van gogh (vrede zij met hem).
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:01:13 #141
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70748350
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:57 schreef Clairvaux het volgende:
Ja Jaap, en dan??

Dat is deels wel waar, maar gevallen als deze in buurlanden, of nabije landen, halen in Nederland vaak ook het nieuws. Denk aan de U-Bahn-Schläger die ik al noemde, de Belg die in Antwerpen zomaar op een Turkse vrouw en andere buitenlandse vrouw met kind schoot, de brute moord op een Joodse jongen in Frankrijk. Het heeft allemaal het Nederlandse nieuws gehaald. Ja, zelfs kort hiervoor de man die in de rechtbank zijn eigen keel doorsneed.

Dit past m.i. precies in dat rijtje, en ik had verwacht dat het ook in het nieuws zou komen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:02:11 #142
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70748376
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:01 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat is deels wel waar, maar gevallen als deze in buurlanden, of nabije landen, halen in Nederland vaak ook het nieuws. Denk aan de U-Bahn-Schläger die ik al noemde, de Belg die in Antwerpen zomaar op een Turkse vrouw en andere buitenlandse vrouw met kind schoot, de brute moord op een Joodse jongen in Frankrijk. Het heeft allemaal het Nederlandse nieuws gehaald. Ja, zelfs kort hiervoor de man die in de rechtbank zijn eigen keel doorsneed.

Dit past m.i. precies in dat rijtje, en ik had verwacht dat het ook in het nieuws zou komen.
het was toch in het nieuws? waarom staat het anders in nws?
pi_70748410
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

juist vanwege jouw wens om het naar een religiemoord toe te schrijven, is het niet te vergelijken met de moord op theo van gogh (vrede zij met hem).
Wat is het verschil?

Het is niet mijn wens, het is toch gewoon zo?
pi_70748421
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:58 schreef SCH het volgende:

[..]

De dader had een hekel aan moslims, dat staat vast.
Doordat hij een boete kreeg flipte hij met het bekende resultaat.

Was de dader een religieus ingesteld persoon zoals Mo B.? Nee.
Heeft hij zijn daad gepland, zoals Mo B.? Nee.

Niet vergelijkbaar.
pi_70748448
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het was toch in het nieuws? waarom staat het anders in nws?
Jij hebt er zeker weer op gerukt he, de moord op een moslima omdat ze moslima was. Walgelijk ventje.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:06:23 #146
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70748505
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij hebt er zeker weer op gerukt he, de moord op een moslima omdat ze moslima was. Walgelijk ventje.
huh? vanwaar deze agressie en walgelijke insinuaties?
juist in een topic waar ik duidelijk en onomwonden afkeer van de daad of verzachtende omstandigheden of goedpraterij toon. je begint te raaskallen beste papzak.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:08:34 #147
188345 Py
op zich
pi_70748566
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:51 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je maakt geen punt, je bent aan het trollen, dat blijkt ook uit je woordkeuze. Je zegt dat ze iemand een boete heeft "aangesmeerd". Je noemt een persoon een "burka". Je vindt het blijkbaar een normale reactie om iemand een "terrorist" te noemen.
Dat is niet mijn gedachtengang, maar dat is naar mijn idee (in hele grote lijnen) de gedachtengang van die Rusduitser geweest. Die zag een burka en vond dat ie daar "terrorist" tegen mocht zeggen. Die mevrouw in de burka vond van niet en deed aangifte.
quote:
De dader heeft de boete niet gekregen van de vrouw, ze is naar de rechter gestapt. De rechter heeft aan de hand van het recht beoordeeld dat die man een boete verdiend had. Als die man boos was op de boete had hij zijn woede wel tot de rechter gericht. Die man was een moslimhater, dat staat ook in het artikel van thewashingtontimes: http://washingtontimes.co(...)of-muslim-woman-cal/
Ja die mevrouw in de burka heeft de juiste juridische weg bewandeld. En dat de Rusduitser geen moslimknuffelaar is mag ook wel duidelijk zijn. Dat bewijst nog niet dat hij de moslima heeft vermoord omdat ze een moslima is. Als hij dat had gewild dan had hij dat de eerste keer gedaan, in plaats van toen alleen "terrorist" te noemen.
quote:
Jij probeert het te reduceren tot een woede-uitbarsting vanwege een boete, terwijl het diepgaander is.
Nee, ik vind dat mensen zoals jij met twee maten meten. En dat die mensen erg fanatiek aanwezig zijn in topics rondom dit soort onderwerpen. In het ene geval wordt je akelig van de hoeveelheid nuance en het begrip voor de driften van de dader en verwijten naar het adres van het slachtoffer, tot het ridicule af. En in het andere geval is het puur zwart-wit dat moslims zonder aanwijsbare reden, behalve het feit dat ze moslim zijn, gediscrimineerd en mishandeld en vermoord worden door blanke racisten, geen nuancering mogelijk.
Als je dan toch iets genuanceerds wil zeggen dan wordt je zo in de hoek gedrukt dat je ofwel het er maar bij laat ofwel afgeschilderd wordt als een racistisch monster wat alle moslims wil uitroeien.

dinsdag 7 juli 2009 @ 18:10:36 #148
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70748634
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:08 schreef Py het volgende:

Als je dan toch iets genuanceerds wil zeggen dan wordt je zo in de hoek gedrukt dat je ofwel het er maar bij laat ofwel afgeschilderd wordt als een racistisch monster wat alle moslims wil uitroeien.

ja, of ze denken dat je je afrukt op dode moslima's. is wel weer een nieuwe.
pi_70748676
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:56 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het is inderdaad opmerkelijk. De ‘U-Bahn-Schläger’ waren uitgebreid in het nieuws, ook in Nederland.
Allemaal goedkope vergelijkingen. De moord in Stolberg kwam daadwerkelijk nergens in het nieuws - behalve het Akense regionale nieuws. Deze moord (doodslag) heeft dus nu al meer aandacht gekregen dan de Stolbergse moord (doodslag).

En nu?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:12:53 #150
188345 Py
op zich
pi_70748719
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja, of ze denken dat je je afrukt op dode moslima's. is wel weer een nieuwe.
Mooi voorbeeld gelijk idd
pi_70748723
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:01 schreef Iblis het volgende:

[..]

Een moord in een rechtzaal is wmb allezins nieuwswaardig, ja.
Echter, de (selectieve) verontwaardiging van enkele mensen hier kan ik mij niet in vinden.
De overtrokken reactie's in Egypte evenmin.

pi_70748789
Zieke gek. Hij kon het verschil tussen een meer dan terechte hekel aan een dubieuze religie en een haat jegens een persoon niet (meer) maken.

Hopelijk krijgt deze vent een levenslange gevangenisstraf. Liever de doodstraf, maar die kennen we in het inhumane westen niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:17:36 #153
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70748847
quote:

[..]

!

Excuseer me, ik ben 6 miljoen joden kwijt. Weet iemand waar ze zijn?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:19:23 #154
78780 deedeetee
pi_70748901
Hoezo vermoord vanwege haar religie ?
Ze liep - in een land waar veel mensen daar aanstoot aannemen -rond in een niqaab, kreeg een scheldwoord naar haar hoofd en ging naar de rechter om de man die schold fors af te laten straffen.

Ze had ook gewoon haar schouders kunnen ophalen en die man laten roepen wat hij maar wilde. Dat moeten wij ook als een moslim/a ons voor hoer uitscheld.

Wie kaatst moet de bal verwachten, oké in dit geval kreeg ze een mes retour en dat was wat veel van goede. Ze had de pech haar arrogante gram te gaan halen bij de verkeerde.

En dan roepen ze haar ook nog uit tot martelaar
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:23:14 #155
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70749034
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ze bestaan wel degelijk. Bijvoorbeeld die jood die de kanker werd geslagen door PSG hooligans een jaar terug ofzo.

Of Solingen.

Voorbeelden te over.

Maar als ze jou eens goed aanpakken, dan noemen we het een love crime
Intelligent, but fucked up.
pi_70749071
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:19 schreef deedeetee het volgende:
Ze liep - in een land waar veel mensen daar aanstoot aannemen -rond in een niqaab, kreeg een scheldwoord naar haar hoofd en ging naar de rechter om de man die schold fors af te laten straffen.

Ze had ook gewoon haar schouders kunnen ophalen en die man laten roepen wat hij maar wilde. Dat moeten wij ook als een moslim/a ons voor hoer uitscheld.

Wie kaatst moet de bal verwachten, oké in dit geval kreeg ze een mes retour en dat was wat veel van goede. Ze had de pech haar arrogante gram te gaan halen bij de verkeerde.

Ik ben het met je eens dat naar de rechter gaan als je uitgescholden wordt, te zielig voor woorden is.

Maar iemand die het verschil tussen woord en daad niet meer kent en met messen gaat steken, is fout. Of ie nu moslim, atheist, zwart, grijs, roomblank of homo is.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_70749087
quote:

Zou zij dan ook 72 (mannelijke) maagden krijgen?
Is een serieuze vraag overigens.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:25:01 #158
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70749100
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 07-07-2009 19:22:10 ]
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:27:57 #159
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70749189
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:24 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Zou zij dan ook 72 (mannelijke) maagden krijgen?
Is een serieuze vraag overigens.
nee, zij krijgt geen 72 druiven. zij krijgt eeuwige rust.
pi_70749238
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 07-07-2009 19:23:28 ]
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:30:18 #161
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70749276
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een walgelijk wijf ben je toch.
sch. iets minder op de man-vrouw mag ook. ik doe geen melding van je eerdere uitspraak, maar don't push it.
pi_70749330
Walgelijk hoe mensen dit hier relativeren en bijna goed praten alleen omdat het een moslima is. Het is echt treurig gesteld met de homohaat.

Zo´n deedeetee toch,

Ik ben echt geschokt. Ook door zoalshetis die weer ruimhartig relativeert. Het is immers maar een moslima.

Maar oh jee, als een moslim iets doet. Niet op staat ofzo, dat is veel erger dan een moord natuurlijk.

[ Bericht 20% gewijzigd door paddy op 08-07-2009 13:02:45 ]
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:31:43 #163
78780 deedeetee
pi_70749342
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat naar de rechter gaan als je uitgescholden wordt, te zielig voor woorden is.

Maar iemand die het verschil tussen woord en daad niet meer kent en met messen gaat steken, is fout. Of ie nu moslim, atheist, zwart, grijs, roomblank of homo is.
Uiteraard ik ben helemaal geen voorstander van fysiek geweld !
pi_70749369
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sch. iets minder op de man-vrouw mag ook. ik doe geen melding van je eerdere uitspraak, maar don't push it.
Wat vind jij dan van die uitspraken van deedeetee. Ik vind jouw halve goedpraten ook te ziek voor woorden. Maar je moet het je uiteindelijk voor jezelf verantwoorden jongen. Dit soort haat zit blijkbaar zo diep dat het bijna ziekelijk is. Je kan nog gewoon sorry zeggen trouwens.
pi_70749417
quote:

[..]

Waarom? Moslims krijgen toch altijd te horen dat ze naar de rechter moeten stappen als ze het ergens niet mee eens zijn. Dan doen ze dat, en dan is het weer niet goed. Feitelijk hebben moslims eigenlijk geen rechten, volgens velen van jullie.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:34:15 #166
78780 deedeetee
pi_70749419
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een walgelijk wijf ben je toch.
Denk ik ook vaker als ik jouw schrijfsels lees
pi_70749432
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hypocriet wijf. Je doet er alles aan om het goed te praten
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:34:35 #168
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70749433
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:31 schreef SCH het volgende:

Ik ben echt geschokt. Ook door zoalshetis die weer ruimhartig relativeert. Het is immers maar een moslima.

Maar oh jee, als een moslim iets doet. Niet op staat ofzo, dat is veel erger dan een moord natuurlijk.
ik snap niet dat je wederom, in dit topic, mij beschuldigd van relativisme. ik keer de daad juist heel erg af. ik snap niet waar je het over hebt. lees mijn posts anders nog gerust een keer rustig door. je moet nu echt gaan ophouden met valse beschuldigingen.
pi_70749449
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik snap niet dat je wederom, in dit topic, mij beschuldigd van relativisme. ik keer de daad juist heel erg af. ik snap niet waar je het over hebt. lees mijn posts anders nog gerust een keer rustig door. je moet nu echt gaan ophouden met valse beschuldigingen.
Je relativeertt het enorm, kom op zeg. Ik kan vanaf mijn 5e lezen.
pi_70749497
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:39 schreef zoalshetis het volgende:
Maar als ik zeg dat het te vergelijken is met de moord op Theo van Gogh, dan zit ik er naast.

Hoe walgelijk hypocriet kun je zijn. Deze mevrouw wordt vermoord vanwege haar overtuiging. Wat snap je daar niet aan?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:36:54 #171
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70749506
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat vind jij dan van die uitspraken van deedeetee. Ik vind jouw halve goedpraten ook te ziek voor woorden. Maar je moet het je uiteindelijk voor jezelf verantwoorden jongen. Dit soort haat zit blijkbaar zo diep dat het bijna ziekelijk is. Je kan nog gewoon sorry zeggen trouwens.
waar heb jij het over? er gaan dingen mis in je hoofd. ik veroordeel dit soort praktijken juist ook in dit topic.

ik snap jouw goedpraterij bij andere onderwerpen trouwens ook niet zo best. zie het spoorincident, folkert etc etc. maar nogmaals, ten overvloede, ik praat met geen enkele post dit incident goed. en sorry zeggen kan jij misschien ook. jezus gast!
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:37:32 #172
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70749523
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Je relativeertt het enorm, kom op zeg. Ik kan vanaf mijn 5e lezen.
waar dan? mijn eerste post is dat ik me schaam en zo gaat het verder en verder. hou nou eens op man. probeer het lezen nog een keer.
pi_70749542
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom? Moslims krijgen toch altijd te horen dat ze naar de rechter moeten stappen als ze het ergens niet mee eens zijn. Dan doen ze dat, en dan is het weer niet goed. Feitelijk hebben moslims eigenlijk geen rechten, volgens velen van jullie.
Stromannengelul. Ik heb nergens gesteld dat ik het goed vind dat mensen naar de rechter stappen om woorden die ze te horen krijgen.

Ben het helemaal met DDT eens dat ze haar schouders had moeten ophalen of weerwoord bieden. Iedereen moet vrijheid van meningsuiting hebben.

En de laatste lasterpraatjes van je, houd je maar mooi voor je, trol. Moslims hebben geen rechten. Ze zwelgen er godverdomme in. Zelfs meer dan niet-moslims, o.a. over het kopvodje.

dinsdag 7 juli 2009 @ 18:38:35 #174
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70749556
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar als ik zeg dat het te vergelijken is met de moord op Theo van Gogh, dan zit ik er naast.

Hoe walgelijk hypocriet kun je zijn. Deze mevrouw wordt vermoord vanwege haar overtuiging. Wat snap je daar niet aan?
? dus als ik zeg dat ik de moord niet te vergelijken vind met de moord op theo van gogh (vrede zij met hem) is dat vreemd? en relativeer ik in dit topic en ruk ik me af op dode moslima's?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:42:40 #175
188345 Py
op zich
pi_70749698
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stromannengelul. Ik heb nergens gesteld dat ik het goed vind dat mensen naar de rechter stappen om woorden die ze te horen krijgen.

Ben het helemaal met DDT eens dat ze haar schouders had moeten ophalen of weerwoord bieden. Iedereen moet vrijheid van meningsuiting hebben.

En de laatste lasterpraatjes van je, houd je maar mooi voor je, trol. Moslims hebben geen rechten. Ze zwelgen er godverdomme in. Zelfs meer dan niet-moslims, o.a. over het kopvodje.
Nee, het is haar goed recht om naar de rechter te stappen als ze vindt dat haar onrecht is aangedaan.
Het is de rechter die haar gelijk geeft gegeven en heeft bepaald dat zij meer beledigd is dan dat hij recht op meningsuiting had, dus de rechtsgang was volgens de rechter nog terecht ook.
pi_70749711
Walgelijke daad. Ga geen mensen vermoorden, omdat een religie je niet aanstaat. Ze was notabene ook nog zwanger. Jammer dat we geen echte straffen meer hebben, deze man verdient niets anders dan een leven vol martelingen.
pi_70749745
quote:

Nou kijk, ze wordt uitgescholden voor terroriste wegens haar hijaab/niqaab en dat is sterk gerelateerd aan haar geloof. De man wil niet dat ze haar kindje laat spelen op speelplaats en dat is wel een reden voor een aanklacht.

Martelaar worden kan op veel manieren: een man die sterft tijdens verdedigen van zijn geloof, familie, eigendom of leven is (in veel gevallen) een martelaar. Dat geldt ook voor iemand die meedoet aan jihad en aan andere specifieke dingen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:44:04 #178
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70749748
we zeggen toch juist altijd tegen moslims dat ze bij belediging naar het gerecht kunnen stappen en dus geen kelen hoeven door te snijden? dat deed die vrouw dus, jammer dat ze te maken had met een mongool.
pi_70749789
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:42 schreef Py het volgende:

[..]

Nee, het is haar goed recht om naar de rechter te stappen als ze vindt dat haar onrecht is aangedaan.
Het is de rechter die haar gelijk geeft gegeven en heeft bepaald dat zij meer beledigd is dan dat hij recht op meningsuiting had, dus de rechtsgang was volgens de rechter nog terecht ook.
Dat het "volgens het recht" 'haar goed recht is' om naar de rechter te stappen weet ik. Maar daarom vind ik dat nog niet zo. Ik vind het jankende aanstelleritis. En slecht dat rechters dit honoreren. Woorden zijn woorden.

dinsdag 7 juli 2009 @ 18:45:30 #180
78780 deedeetee
pi_70749806
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Hypocriet wijf. Je doet er alles aan om het goed te praten
Nee hoor, ik heb geen medelijden met die vrouw maar daarom vind ik het nog niet goed dat ze vermoord is. Ze heeft zich IMO erg arrogant gedragen en is daarvoor veel te hard afgestraft.

Jij bent gewoon sentimenteel en een zeer bevooroordeelde knuffelaar en ik bekijk de zaken errug nuchter. Plus dat ik geen hoge dunk heb van de islam en veel volgelingen daarvan.

Dat botst nogal....
pi_70749858
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 07-07-2009 19:21:29 ]
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:47:15 #182
78780 deedeetee
pi_70749877
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik kan vanaf mijn 5e lezen.
Goed zo ! En nu ook nog begrijpend leren lezen.
pi_70749911
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:12 schreef isogram het volgende:
Ik denk niet dat hij wist dat de vrouw zwanger was, wat hij wou heeft gedaan is opzettelijk doden.
De rechters waren gelukkig erbij betrokken en kunnen prima fungeren als getuigen...

Aan de andere kant kan de hele situatie misbruikt worden indien hij spijtgevoelens krijgt... je kunt als advocaat iets verzinnen over de sfeer van rechtbank, psychologie van de man tijdens die zitting, zijn verleden enzovoort. Uiteindelijk kan hij een schokkend lichter strafje krijgen dan wij nu eisen.
pi_70749913
SCH waarom moet je weer joden en de jaren' 30 erbij halen?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:48:37 #185
188345 Py
op zich
pi_70749921
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat het "volgens het recht" 'haar goed recht is' om naar de rechter te stappen weet ik. Maar daarom vind ik dat nog niet zo. Ik vind het jankende aanstelleritis. En slecht dat rechters dit honoreren. Woorden zijn woorden.
Ik vermoed dat er meer is gebeurd dan alleen het roepen van "terrorist". Ik heb nog nooit gehoord van iemand die veroordeeld is voor het uitschelden van een ander. Zoniet dan zou ik heel graag het gehele vonnis willen lezen.
  Donald Duck held dinsdag 7 juli 2009 @ 18:49:04 #186
46149 __Saviour__
pi_70749942
whaha wat frustratie hier
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70749968
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:48 schreef Zienswijze het volgende:
SCH waarom moet je weer joden en de Tweede Wereldoorlog erbij halen?
Omdat die vergelijking zo ontzettend opgaat. Deedeetee en zoalshet is en al die andere moslimhaters zouden destijds de joden hebben verjaagd en verketterd. Ze gebruiken dezelfde retoriek, dezelfde ubermensch-opstelling etc.

Waarom zou ik dat niet doen? Dan zou ik huichelen en de geschiedenis geen recht doen.
pi_70749999
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:44 schreef zoalshetis het volgende:
we zeggen toch juist altijd tegen moslims dat ze bij belediging naar het gerecht kunnen stappen en dus geen kelen hoeven door te snijden? dat deed die vrouw dus, jammer dat ze te maken had met een mongool.
Dit is een verstandige post.
pi_70750022
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat heet, je kunt het met bakken tegelijk opSCHeppen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:51:01 #190
188345 Py
op zich
pi_70750027
SCH pas op dat je niet dood neer valt jongu
Neem ff een chillpil ofzo
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:51:35 #191
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70750044
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Je begrijpt dat Deedeetee hier voor je het weet de moord op jouw persoon goed loopt te praten.

Oh nee, dat ze loopt goed te praten dat je hooghartigheid werd afgestraft, zij het wat zwaar
pi_70750046
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

? dus als ik zeg dat ik de moord niet te vergelijken vind met de moord op theo van gogh (vrede zij met hem) is dat vreemd? en relativeer ik in dit topic en ruk ik me af op dode moslima's?
Deedeetee overtreft je vele malen met haar blinde haat dus jij valt alweer mee. Maar ik vind het wel raar dat je het relativeert en het een erger vindt dan het andere. Dat stoort me enorm, dat meten met twee maten.
pi_70750069
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:51 schreef Py het volgende:
SCH pas op dat je niet dood neer valt jongu
Neem ff een chillpil ofzo
Ik zit lekker MJ te kijken hoor. Maar vind jij het normaal dan?
  Donald Duck held dinsdag 7 juli 2009 @ 18:52:23 #194
46149 __Saviour__
pi_70750078
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:51 schreef SCH het volgende:
Dat stoort me enorm, dat meten met twee maten.
Dat je dat nog durft te posten zeg
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70750103
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Jij vindt het wel een prettig bericht? Natuurlijk is er frustratie en boosheid over zo'n moord en zeker als mensen het relativeren.
pi_70750110
Waar kunnen inteelt gassies iemand 18 keer steken in het bijzijn van bewaking en rechters, alleen in naziland
Jusqu'ici tout va bien...
pi_70750126
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:52 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat je dat nog durft te posten zeg
Ja, dat durf ik. Het laatste dat ik doe is meten met 2 maten. Ik vind dat moslims net zoveel rechten en plichten hebben als anderen, jullie vinden dat ze minderwaardige mensen zijn.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:53:53 #198
188345 Py
op zich
pi_70750140
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zit lekker MJ te kijken hoor. Maar vind jij het normaal dan?
wat?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:54:56 #199
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70750195
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Deedeetee overtreft je vele malen met haar blinde haat dus jij valt alweer mee. Maar ik vind het wel raar dat je het relativeert en het een erger vindt dan het andere. Dat stoort me enorm, dat meten met twee maten.
erger? je moet echt terug naar je 5e levensjaar, want dat heb ik niet gezegd. ik heb gezegd dat ik het niet te vergelijken vind. IK-RELATiVEER-HELEMAAL-NIKS!
pi_70750243
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:48 schreef Py het volgende:

[..]

Ik vermoed dat er meer is gebeurd dan alleen het roepen van "terrorist". Ik heb nog nooit gehoord van iemand die veroordeeld is voor het uitschelden van een ander. Zoniet dan zou ik heel graag het gehele vonnis willen lezen.
Wat mij betreft zijn woorden nooit reden tot vervolging. Als er fysieke bedreigingen ofzo gaan plaatsvinden, is het een ander verhaal. Maar verder maximale vrijheid van meningsuiting. Zowel voor idiote Duitsers als moslims.

Donald Duck held dinsdag 7 juli 2009 @ 18:55:54 #201
46149 __Saviour__
pi_70750246
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat durf ik. Het laatste dat ik doe is meten met 2 maten.
jaja

Projectontwikkelaar stopt na actie dierenactivisten

Buurt dreigde dat daklozenpand "in de fik moest"
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:57:05 #202
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70750301
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat mij betreft zijn woorden nooit reden tot vervolging. Als er fysieke bedreigingen ofzo gaan plaatsvinden, is het een ander verhaal. Maar verder maximale vrijheid van meningsuiting. Zowel voor idiote Duitsers als moslims.
Maar opzettelijk beledigen heeft ook z'n grenzen. Het één leidt nogal eens tot het ander. Dat is de menselijke natuur, uitzonderingen daargelaten.

Daarom probeer je vanuit de overheid ergens een grens te trekken. Anders loopt het uit de hand.
pi_70750314
quote:
Je had ook gewoon z'n hele postgeschiedenis kunnen posten.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:57:51 #204
188345 Py
op zich
pi_70750337
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting wordt steeds beperkter als je de trend van de laatste 10 jaar bekijkt.
Vraag me af waar het eindigt.
pi_70750368
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

erger? je moet echt terug naar je 5e levensjaar, want dat heb ik niet gezegd. ik heb gezegd dat ik het niet te vergelijken vind. IK-RELATiVEER-HELEMAAL-NIKS!
Dat je het niet te vergelijken vind, is toch wel een poging tot relativering. Ik snap niet waarom je dat doet eigenlijk. Het is toch gewoon een moord vanwege iemands overtuigingen. Dat willen we toch niet?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:58:54 #206
78780 deedeetee
pi_70750387
SCH zou je alsjeblieft een beetje gas terug willen nemen ?
quote:
Nuchter? Je bent een nazihoer. Hoe durf je dit soort dingen te posten. Je praat gewoon de dood van iemand goed, walgelijk, kijk vananavond in de spiegel en je ziet een slecht mens. Hoe durf je, hoe durf je. Jouw soort zouden ze echt moeten opsliuiten, een gevaar voor de samenleving. In ieder geval moet je weg van FOK! met dit soort lasterlijke praat.
Sorry hoor maar dit heeft niks met een discussie meer te maken, dit gaat mij echt te ver.
pi_70750392
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:57 schreef Py het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting wordt steeds beperkter als je de trend van de laatste 10 jaar bekijkt.
Nee hoor, die wordt juist steeds groter. Het valt alleen op dat mensen steeds grover, beledigender en lomper worden.
  Donald Duck held dinsdag 7 juli 2009 @ 18:59:22 #208
46149 __Saviour__
pi_70750407
quote:

[..]

Vrijheid van meningsuiting heeft nauwelijks enige betekenis in vrijwel heel Europa, het wordt veel te veel beperkt. In Amerika is de vrijheid echt stevig verankerd in de grondwet, daar zou Europa een voorbeeld aan kunnen nemen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:59:55 #209
188345 Py
op zich
pi_70750433
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Maar opzettelijk beledigen heeft ook z'n grenzen. Het één leidt nogal eens tot het ander. Dat is de menselijke natuur, uitzonderingen daargelaten.

Daarom probeer je vanuit de overheid ergens een grens te trekken. Anders loopt het uit de hand.
Ook dat is waar. Mensen moeten er wel mee om kunnen gaan. Zeker in de huidige tijd met alle spanningen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:00:18 #210
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70750455
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat je het niet te vergelijken vind, is toch wel een poging tot relativering. Ik snap niet waarom je dat doet eigenlijk. Het is toch gewoon een moord vanwege iemands overtuigingen. Dat willen we toch niet?
nee, dat wil ik zeker niet. en dat zeg ik dan ook keer op keer in dit topic, maar we hebben al even achter de schermen gesproken. wat mij betreft de kous af.
pi_70750467
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:58 schreef deedeetee het volgende:
SCH zou je alsjeblieft een beetje gas terug willen nemen ?
[..]

Sorry hoor maar dit heeft niks met een discussie meer te maken, dit gaat mij echt te ver.
Er is maar 1 iemand die hier te ver gaat. Jij bent zo walgelijk bezig en dat het te schokkend is voor woorden. Het is het waard om er werk van te maken en als jij het niet weghaalt, zal dat ook gebeuren. Er zijn grenzen deedeetee, je onkunde over de islam en de politiek is bekend, je blinde haat jegens moslims ook, maar zover als nu ben je nog nooit gegaan. Dus haal het aub weg en zeg dat je het even verkeerd zag. Je kan nu eenmaal niet alles zomaar posten.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:00:53 #212
188345 Py
op zich
pi_70750477
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, die wordt juist steeds groter. Het valt alleen op dat mensen steeds grover, beledigender en lomper worden.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:01:48 #213
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70750517
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting heeft nauwelijks enige betekenis in vrijwel heel Europa, het wordt veel te veel beperkt. In Amerika is de vrijheid echt stevig verankerd in de grondwet, daar zou Europa een voorbeeld aan kunnen nemen
ja, lachen. een half debiele juryrechtspraak, godsdienstfanaten die bij de dood van een man met aids de meest walgelijke dingen mogen roepen.

waarom geen vrijheid van meningsuiting op een wat positievere manier?
pi_70750566
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nee hoor. Grenzen zijn er wat mij betreft slechts tussen woord en daad. Die is ook duidelijk. Dan hoeft er geen bundel door de overheid uitgebracht (en jaarlijks geupdate!) te worden met "Woorden die Men Wel Mag Zeggen" en "Woorden die Men Niet Mag Zeggen".

Alleen mensen die overgaan tot fysiek geweld moeten aangepakt worden. En een stuk steviger dan nu gebeurt.

dinsdag 7 juli 2009 @ 19:03:33 #215
188345 Py
op zich
pi_70750592
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

In Amerika ligt ook het recht op zelfverdediging met wapens iets anders dan bij ons.
Vrijheid van meningsuiting is een onderdeel in het hele stelsel van sociale vrijheden en beperkingen die met elkaar de spelregels van het samenleven vormen.
pi_70750608
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee hoor. Grenzen zijn er wat mij betreft slechts tussen woord en daad. Die is ook duidelijk. Dan hoeft er geen bundel door de overheid uitgebracht (en jaarlijks geupdate!) te worden met "Woorden die Men Wel Mag Zeggen" en "Woorden die Men Niet Mag Zeggen".

Alleen mensen die overgaan tot fysiek geweld moeten aangepakt worden. En een stuk steviger dan nu gebeurt.
Onzin. De vrijheid van meningsuiting moet nooit absoluut worden. Nooit.
pi_70750613
quote:

[..]

Het is inderdaad triest te moeten constateren dat de overheid zich bezighoudt met het vervolgen van cartoonisten, slechte rapschrijvers en anderen die het woord dan wel beeld gebruiken om hun mening kenbaar te maken.

dinsdag 7 juli 2009 @ 19:04:17 #218
78780 deedeetee
pi_70750625
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Er is maar 1 iemand die hier te ver gaat. Jij bent zo walgelijk bezig en dat het te schokkend is voor woorden. Het is het waard om er werk van te maken en als jij het niet weghaalt, zal dat ook gebeuren. Er zijn grenzen deedeetee, je onkunde over de islam en de politiek is bekend, je blinde haat jegens moslims ook, maar zover als nu ben je nog nooit gegaan. Dus haal het aub weg en zeg dat je het even verkeerd zag. Je kan nu eenmaal niet alles zomaar posten.
Quote dan maar wat jij te ver vind gaan. Dan zal ik bekijken of je klacht terecht is.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:05:01 #219
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70750654
quote:

[..]

zijn bedreigingen fysiek geweld?
pi_70750678
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Quote dan maar wat jij te ver vind gaan. Dan zal ik bekijken of je klacht terecht is.
Dat de moord op deze zwangere vrouw 'wat veel van het goede was'.

De hele relativerende taal die uit je posts spreekt, dat ze het eigenlijk zelf heeft uitgelokt.

Of vond je dat van Theo van Gogh ook, dat zou dan wel weer consequent zijn.
pi_70750733
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zijn bedreigingen fysiek geweld?
Probeer maar eens een rechter te bedreigen. De sanctie daarop staat bijna gelijk
aan die van fysiek geweld.
Een burger bedreigen daarentegen wordt weinig tegen gedaan als dat al mogelijk is.?
pi_70750750
quote:
Deze is ook in verschillende bronnen te vinden op internet, zelfs op Nederlandse sites. Alleen er wordt niet vermeld dat de dader iets had tegen moslims en dat de dader hekel had aan haar wegens haar geloof.

Wat vreemd dat we in het nieuws in Nl niet horen dat de dader de vrouw 'terrorist' noemen omdat ze moslima is en dit min of meer te maken heeft met wat Wilders graag aanwakkert!: haat en verderf tegen moslims.
Stond wel in de Volkskrant dat ze een terrorist werd genoemd door haar buurman en dat die gast (een 28jarige Rus) een hekel had aan haar, en moslims in t algemeen. En haar man was in z'n been geschoten omdat een guard dacht dat hij de dader was.
Children of the night. What music they make.
pi_70750848
Wel apart dat je iemand kan neersteken in een rechtszaal, je zou denken dat daar strenge veiligheidseisen zijn

Maar goed, aanklagen vanwege een gesproken woordje en dan ook nog zon idiote schadevergoeding opleggen Da's net zo triest als hoe er vanuit Egypte gereageerd word op dit bericht. De saamhorigheid binnen de moslim community is altijd weer overweldigend als het gaat om een slachtoffertje.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:10:19 #224
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70750853
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:07 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Probeer maar eens een rechter te bedreigen. De sanctie daarop staat bijna gelijk
aan die van fysiek geweld.
Een burger bedreigen daarentegen wordt weinig tegen gedaan als dat al mogelijk is.?
volgens mij krijg je als burger vaak te horen dat ze niks kunnen doen totdat het euvel plaats heeft gevonden. of dat euvel nou geslecht wordt door de actie van de bedreigde burger zelf, die ook aan een vuurwapen of groot mes kan komen, of door de bedreiger.

maar we dwalen af. er is wel degelijk sprake van een walgelijke gebeurtenis waarvan ik niet hoop dat het vaker voor zal komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoalshetis op 07-07-2009 19:16:35 ]
  Donald Duck held dinsdag 7 juli 2009 @ 19:10:50 #225
46149 __Saviour__
pi_70750873
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:03 schreef Py het volgende:

[..]

In Amerika ligt ook het recht op zelfverdediging met wapens iets anders dan bij ons.
Vrijheid van meningsuiting is een onderdeel in het hele stelsel van sociale vrijheden en beperkingen die met elkaar de spelregels van het samenleven vormen.
Een laffe samenleving dan, met veel te veel beperkingen. Het is absurd dat die man terecht moest staan, alleen maar omdat hij iemand 'terrorist' noemde
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:10:58 #226
188345 Py
op zich
pi_70750882
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is inderdaad triest te moeten constateren dat de overheid zich bezighoudt met het vervolgen van cartoonisten, slechte rapschrijvers en anderen die het woord dan wel beeld gebruiken om hun mening kenbaar te maken.
Of selectieve vrijheid van meningsuiting. Ik heb het idee dat er over homo's meer geroepen mag worden dan over moslims. Of is er al eens iemand van zijn bed gelicht omdat hij opriep homo's van flatgebouwen af te gooien?
pi_70750901
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:10 schreef Py het volgende:

[..]

Of selectieve vrijheid van meningsuiting. Ik heb het idee dat er over homo's meer geroepen mag worden dan over moslims. Of is er al eens iemand van zijn bed gelicht omdat hij opriep homo's van flatgebouwen af te gooien?
Quote jij dan eens iemand die dat heeft geroepen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:14:05 #228
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70751001
quote:

[..]

Dus een vrouw met kanker moet je gewoon kankerhoer kunnen noemen waar haar man naast zit bv. Dat moet dan maar met strenge woorden worden afgeleerd?

Geloof je het zelf?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:16:40 #229
188345 Py
op zich
pi_70751097
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:10 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Een laffe samenleving dan, met veel te veel beperkingen. Het is absurd dat die man terecht moest staan, alleen maar omdat hij iemand 'terrorist' noemde
In vergelijking met de Amerikaanse samenleving zou je die van ons als laffer kunnen typeren ja.
Het zijn destijds ook de ondernemers, de durf-alls, de avonturiers en pioneers geweest die naar Amerika zijn vertrokken. De gezapigen en voorzichtiger aangelegden zijn hier gebleven.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:17:33 #230
188345 Py
op zich
pi_70751130
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Quote jij dan eens iemand die dat heeft geroepen
UTFS
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:20:54 #231
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70751264
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:16 schreef Py het volgende:

[..]

In vergelijking met de Amerikaanse samenleving zou je die van ons als laffer kunnen typeren ja.
Het zijn destijds ook de ondernemers, de durf-alls, de avonturiers en pioneers geweest die naar Amerika zijn vertrokken. De gezapigen en voorzichtiger aangelegden zijn hier gebleven.
ik leef liever tussen gezapigen en bescheidener mensen dan tussen landjepikkers die 24/7 prestatiedrang kennen.
pi_70751337
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:17 schreef Py het volgende:

[..]

UTFS
Quote dan eens iemand. Serieus. Het is namelijk zo'n broodje aap dat een eigen leven is gaan leiden. Stond ooit in een foute brochure die ergens in een moskee lag en sindsdien doen islambashers alsof iedere moslim dat zou vinden
pi_70751350
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik leef liever tussen gezapigen en bescheidener mensen dan tussen landjepikkers die 24/7 prestatiedrang kennen.
My thoughts - en ook liever hier dan in een land waarin een enorme rel over een halve tepel op tv ontstaat.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:23:05 #234
78780 deedeetee
pi_70751359
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat de moord op deze zwangere vrouw 'wat veel van het goede was'.

De hele relativerende taal die uit je posts spreekt, dat ze het eigenlijk zelf heeft uitgelokt.

Of vond je dat van Theo van Gogh ook, dat zou dan wel weer consequent zijn.
En n.a.v. die uitspraak vind jij dat je het recht hebt mij zeer op zeer grove wijze uit te schelden en te beledigen ? Deze vrouw stapte al naar de rechtbank voor minder.

Ik klaag jou toch ook niet aan terwijl jij mij hier ook uitscheld en beledigd. ? Waarom zou die vrouw dan wél zo'n heisa maken over minder Ik vind het onterecht. Ik vind het óók onterecht dat ze erom vermoord is, maar zielig vind ik het niet. Ik vind het vervelend dat hollandse vrouwen niet gewoon over straat kunnen zonder lastig gevallen te worden en voor hoer te worden uitgemaakt.

En als ik lees hoe de zaak word opgeblazen en ze tot martelaar word uitgeroepen, nou dan ga ik óók een stukje verder en maak dát belachelijk. Ze is geen martelaar.

En waar jij die zogenaamde haat van mij vandaan haalt ? wrs uit je eigen * haatkastje*
pi_70751455
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En n.a.v. die uitspraak vind jij dat je het recht hebt mij zeer op zeer grove wijze uit te schelden en te beledigen ? Deze vrouw stapte al naar de rechtbank voor minder.

Ik klaag jou toch ook niet aan terwijl jij mij hier ook uitscheld en beledigd. ? Waarom zou die vrouw dan wél zo'n heisa maken over minder Ik vind het onterecht. Ik vind het óók onterecht dat ze erom vermoord is, maar zielig vind ik het niet. Ik vind het vervelend dat hollandse vrouwen niet gewoon over straat kunnen zonder lastig gevallen te worden en voor hoer te worden uitgemaakt.

En als ik lees hoe de zaak word opgeblazen en ze tot martelaar word uitgeroepen, nou dan ga ik óók een stukje verder en maak dát belachelijk. Ze is geen martelaar.

En waar jij die zogenaamde haat van mij vandaan haalt ? wrs uit je eigen * haatkastje*
Dus je neemt het niet terug? Dat het in jouw ogen haar eigen schuld is en dat het eigenlijk maar net ietsje te ver ging.

Dan zijn de consequenties voor jou, prima hoor. Daar hebben we geluk een goed juridisch systeem voor
pi_70751518
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar hebben we geluk een goed juridisch systeem voor
Laat me raden, sharia rechtbanken
  Donald Duck held dinsdag 7 juli 2009 @ 19:28:21 #237
46149 __Saviour__
pi_70751589
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Dankzij die prestatiedrang is de VS wel zo dominant in de wereld en komt zo'n beetje alles wat onze Westerse cultuur definieert daar vandaan. Europa hobbelt er maar wat achteraan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:29:10 #238
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70751631
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En n.a.v. die uitspraak vind jij dat je het recht hebt mij zeer op zeer grove wijze uit te schelden en te beledigen ?
Joh, dan haal je toch gewoon je schouders op?
quote:
Maar jij bent jij en jouw gevoel en beleving is voor de rest van de wereld net zo interessant als sjoelbakken op de Paralympics.
quote:
Wat wordt de zaak opgeblazen zeg. Het is niet alsof ze zwanger was van de Messias
pi_70751644
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:28 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dankzij die prestatiedrang is de VS wel zo dominant in de wereld en komt zo'n beetje alles wat onze Westerse cultuur definieert daar vandaan. Europa hobbelt er maar wat achteraan.
pi_70751705
Niet om de daad van die mongolige Duitser goed te praten, maar:

De clash of civilizations is begonnen. Je merkt de toenemende mate van spanning tussen autochtonen vs. moslims. Is de regering te slap en geeft men toe aan islamisering, dan worden de autochtonen boos en zien ze hun land in de uitverkoop staan. Wordt de islamisering wel aangepakt en hiermee de godsdienstvrijheid aangetast, dan worden de moslims boos, roepen ze discriminatie en kunnen sommige moslims radicaliseren / extremer worden.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:31:17 #241
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70751730
quote:

[..]

Dankzij die prestatiedrang is de VS wel zo dominant in de wereld
Ja? Of uiteindelijk toch ook een beetje door de mogelijkheden die de Tweede Wereldoorlog bood?

Ik weet het niet hoor, maar ik denk dat dat ook een aardige rol speelde.

quote:
en komt zo'n beetje alles wat onze Westerse cultuur definieert daar vandaan
Zoals?
  Donald Duck held dinsdag 7 juli 2009 @ 19:31:43 #242
46149 __Saviour__
pi_70751745
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:29 schreef SCH het volgende:

[..]

[/b]
En maar weer een smileypost he, ook een van je standaard toevluchten
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:32:04 #243
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70751760
quote:

[..]

prestatiedrang kan ook iets goeds zijn. maar ik zou zeggen, lees eens wat vaker lucky lukes

nee, ik heb het niet zo op de amerikanen die er nu wonen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:33:28 #244
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70751825
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:30 schreef Zienswijze het volgende:

De clash of civilizations is begonnen. Je merkt de toenemende mate van spanning tussen autochtonen vs. moslims. Is de regering te slap en geeft men toe aan islamisering, dan worden de autochtonen boos en zien ze hun land in de uitverkoop staan. Wordt de islamisering wel aangepakt en hiermee de godsdienstvrijheid aangetast, dan worden de moslims boos, roepen ze discriminatie en kunnen sommige moslims radicaliseren / extremer worden.
Jep.

En dan moet JIJ raden hoe het toch komt dat iemand zonder inhoudelijk relevante kennis groot wordt door alleen maar de juiste beschuldigingen rond te slingeren

Maar goed, wat komt dat komt. Het jammere is alleen dat de mensen die hier zo lekker makkelijk in meegaan anderen de kastanjes straks uit het vuur laten halen.

Want zo gaat dat nagenoeg altijd.
pi_70751913
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:31 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En maar weer een smileypost he, ook een van je standaard toevluchten
Ja, op pertinente onzin kun je alleen maar reageren met een wrange glimlach.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:35:59 #246
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70751952
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:30 schreef Zienswijze het volgende:

gelukkig leven we niet ook in een tijd waar we zo overdonderd zijn door de invasie nieuwkomers dat een regering zal kiezen voor de minderheid. want dan heb je natuurlijk pas echt de poppen aan het dansen.

de grote vraag is of we de moslims in europa willen laten emanciperen, of dat we dat liever buiten europa willen laten plaatsvinden. gezien de humaniteit zou ik kiezen voor een beperkte hoeveelheid in europa. maar dan wel graag wat minder radicaal worden bij terechte kritiek. niet elke keer denken dat je het beste bent wat de wereld is overkomen.
pi_70751975
18x neergestoken of 18x gestoken?

Hoe dan ook: een schandalige daad. De dader mag opgeknoopt worden.
pi_70752072
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Jep.

En dan moet JIJ raden hoe het toch komt dat iemand zonder inhoudelijk relevante kennis groot wordt door alleen maar de juiste beschuldigingen rond te slingeren
Je bedoelt Wilders?
Tja, ik zie Wilders als een product van het falen van de overige partijen. Als de andere partijen wel de problemen in de samenleving goed zouden aanpakken, dan zou Wilders hooguit 2 zetels krijgen bij wijze van spreken.
Ook de moord op Fortuyn speelt een rol. Nadat hij is vermoord, is er weer jarenlang niks gedaan met de problemen in de samenleving. Met als gevolg dat er nog extremistischere mensen opstaan.
Stel dat Wilders wordt vermoord, dan is er de kans dat er weer een extremistischere persoon opstaat,
pi_70752116
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je bedoelt Wilders?
Tja, ik zie Wilders als een product van het falen van de overige partijen. Als de andere partijen wel de problemen in de samenleving goed zouden aanpakken, dan zou Wilders hooguit 2 zetels krijgen bij wijze van spreken.
Ook de moord op Fortuyn speelt een rol. Nadat hij is vermoord, is er weer jarenlang niks gedaan aan de problemen in de samenleving. Met als gevolg dat er nog extremistischere mensen opstaan.
Stel dat Wilders wordt vermoord, dan is er de kans dat er weer een extremistischere persoon opstaat,
Ach man, hoe groot is dat probleem van het extremisme dan? Er is nooit een Mohammed C. geweest.
pi_70752402
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

gelukkig leven we niet ook in een tijd waar we zo overdonderd zijn door de invasie nieuwkomers dat een regering zal kiezen voor de minderheid. want dan heb je natuurlijk pas echt de poppen aan het dansen.

de grote vraag is of we de moslims in europa willen laten emanciperen, of dat we dat liever buiten europa willen laten plaatsvinden. gezien de humaniteit zou ik kiezen voor een beperkte hoeveelheid in europa. maar dan wel graag wat minder radicaal worden bij terechte kritiek.
Relatief veel moslims reageren heel giftig als hun godsdienst wordt aangevallen. Voor een dieper gelovige moslim staat het geloof op (een gedeelde) plaats nummer 1. Tast je hun geloof aan, dan tast je ook de persoon zelf aan zeg maar.

Het grootste deel v/d moslims zal natuurlijk emanciperen. Maar een deel v/d moslims zal blijven vastpinnen aan het geloof. De laatste jaren is het aantal salafisten in Nederland ook nog toegenomen.

Als je de islamisering wilt tegengaan, dan moet je wel hun geloof aantasten. En dat IS OOK discriminatie tegen moslims. Maar aan de andere kant, als je niks doet, dan islamiseert het land (gedeeltelijk). En dat wil je ook niet hebben. Er is dus een buitengewoon complex dillema.

Ik zie het niet zo positief in eerlijk gezegd. In meer landen met een islamitische minderheid zie je spanningen tussen de oorspronkelijke bewoners vs. moslims.
quote:
niet elke keer denken dat je het beste bent wat de wereld is overkomen.
Dit zul je blijven behouden. De islam is ook het ware geloof. Ook zal er altijd een deel v/d moslims zijn die islam willen verspreiden in niet-islamitische landen. En de invloed van de islam in zulke landen willen vergroten.

[ Bericht 12% gewijzigd door Zienswijze op 07-07-2009 19:51:25 ]
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:46:01 #251
188345 Py
op zich
pi_70752425
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Quote dan eens iemand. Serieus. Het is namelijk zo'n broodje aap dat een eigen leven is gaan leiden. Stond ooit in een foute brochure die ergens in een moskee lag en sindsdien doen islambashers alsof iedere moslim dat zou vinden
zoek op El Moumni, imam te Rotterdam
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:46:32 #252
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_70752456
Ik lees in geen enkele bron dat het slachtoffer een niqaab of een boerka zou dragen. Er wordt óf over een headscarf óf over een "higab" gesproken. Als ik op dat laatste zoek op internet kom ik vooral op plaatjes van "gewone" hoofddoekjes uit, niet op plaatjes van een boerka of een niqaab. Op (de Engelstalige) wikipedia verwijst higab door naar een artikel over 'hijab", wat vooral een generieke term voor het bedekken van het hoofd door islamitische vrouwen lijkt te zijn (in de vorm van een hoofddoekje bijvoorbeeld).
pi_70752536
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach man, hoe groot is dat probleem van het extremisme dan? Er is nooit een Mohammed C. geweest.
Nee ik bedoel extremisme van de autochtone kant. Denk maar aan Wilders etc. als ik hem nu even een "extremist" mag noemen.

Hoe langer je niks aan problemen in de samenleving doet of erkent, hoe meer mensen het zat zullen worden en hoe extremer gedachten kunnen worden. Mensen willen dan snel oplossingen zien en geen gepamper of weer 10 jaar wachten.
pi_70752622
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee ik bedoel extremisme van de autochtone kant. Denk maar aan Wilders etc. als ik hem nu even een "extremist" mag noemen.

Hoe langer je niks aan problemen in de samenleving doet of erkent, hoe meer mensen het zat zullen worden en hoe extremer gedachten kunnen worden. Mensen willen dan snel oplossingen zien en geen gepamper of weer 10 jaar wachten.
Het neersteken van een zwangere vrouw lijkt me in geen geval een oplossing. Daar bereik je niets mee, alleen maar afkeer tegen jezelf.
pi_70752752
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:46 schreef Py het volgende:

[..]

zoek op El Moumni, imam te Rotterdam
Quote graag.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:54:56 #256
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70752891
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Relatief veel moslims reageren heel giftig als hun godsdienst wordt aangevallen. Voor een dieper gelovige moslim staat het geloof op (een gedeelde) plaats nummer 1. Tast je hun geloof aan, dan tast je ook de persoon zelf aan zeg maar.

Het grootste deel v/d moslims zal natuurlijk emanciperen. Maar een deel v/d moslims zal blijven vastpinnen aan het geloof. De laatste jaren is het aantal salafisten in Nederland ook nog toegenomen.

Als je de islamisering wilt tegengaan, dan moet je wel hun geloof aantasten. En dat IS OOK discriminatie tegen moslims. Maar aan de andere kant, als je niks doet, dan islamiseert het land (gedeeltelijk). En dat wil je ook niet hebben. Er is dus een buitengewoon complex dillema.

Ik zie het niet zo positief in eerlijk gezegd. In meer landen met een islamitische minderheid zie je spanningen tussen de oorspronkelijke bewoners vs. moslims.
[..]

Dit zul je blijven behouden. De islam is ook het ware geloof. Ook zal er altijd een deel v/d moslims zijn die islam willen verspreiden in niet-islamitische landen. En de invloed van de islam in zulke landen willen vergroten.
ik denk dat godsdienstemancipatie veel meer vanuit de groep zelf moet komen, dan dat je dat als buitenstaander moet gaan afdwingen. de vraag is dus welke groep lekker kan doen en laten wat hij of zij wil in europa en welke groep niet. het schijnt dat er bepaalde stromingen zijn die bijna altijd radicaal zijn. misschien die dan maar terugsturen zodat de meerderheid wel kan blijven?
pi_70752903
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het neersteken van een zwangere vrouw lijkt me in geen geval een oplossing. Daar bereik je niets mee, alleen maar afkeer tegen jezelf.
Uiteraard. Jouw voorbeeld is dan ook een zeer extreme reactie.

Maar ik doelde meer op extremistischtere maatregelen zoals criminele moslims die een dubbel paspoort hebben, moeten het land uit. Zou je dit 10 jaar geleden zeggen (voor 11 september), dan zou 99% v/d mensen je voor gek verklaren.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:55:12 #258
188345 Py
op zich
pi_70752914
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Quote graag.
quote:
"homo's moeten met hun hoofd omlaag van flatgebouwen worden gesmeten"
pi_70753044
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:55 schreef Py het volgende:

[..]

[..]
Met bron graag.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:57:38 #260
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70753046
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Uiteraard. Jouw voorbeeld is dan ook een zeer extreme reactie.

Maar ik doelde meer op extremistischtere maatregelen zoals criminele moslims die een dubbel paspoort hebben, moeten het land uit. Zou je dit 10 jaar geleden zeggen (voor 11 september), dan zou 99% v/d mensen je voor gek verklaren.
11 september is niet the turningpoint voor mij. er is nog een stop mogelijk. we hoeven niet steeds in de mallemolen van haat rond te blijven slingeren. gewoon als minister je ding doen en je verstand op scherp.
  Donald Duck held dinsdag 7 juli 2009 @ 20:01:48 #261
46149 __Saviour__
pi_70753270
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ja? Of uiteindelijk toch ook een beetje door de mogelijkheden die de Tweede Wereldoorlog bood?

Ik weet het niet hoor, maar ik denk dat dat ook een aardige rol speelde.
Ook al daarvoor lag de VS voorop met ontwikkelingen op allerlei gebieden.
quote:
Zoals?
West-Europa en Noord-Amerika, dat geldt algemeen als 'het Westen'. Maar het is toch vooral heel erg veel de VS en een klein beetje Europa. Zo'n beetje al onze moderne technologie heeft oorsprong in de VS. Europa neemt het over en produceert eigen producten, maar de oorsprong is absoluut Amerikaans. Alleen al het nu onmisbare internet, dat is toch echt Amerikaans van oorsprong. Net als de computers waarmee je op dat internet gaat.
En Amerikaanse series en films domineren de televisieprogrammering hier. De succesvolle films in de bioscoop, voor 90% Amerikaans.
De Amerikaanse politiek heerst. Wat de VS doet en zegt, daar reageert de wereld op. Europa is van veel minder betekenis. Het kan alleen maar een boze brief sturen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70753310
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat godsdienstemancipatie veel meer vanuit de groep zelf moet komen, dan dat je dat als buitenstaander moet gaan afdwingen.
Dan kan je nog lang gaan wachten...
quote:
de vraag is dus welke groep lekker kan doen en laten wat hij of zij wil in europa en welke groep niet. het schijnt dat er bepaalde stromingen zijn die bijna altijd radicaal zijn. misschien die dan maar terugsturen zodat de meerderheid wel kan blijven?
Juist. Er zijn ook vredelievendere stromingen binnen de islam, zoals Ahmadiyya's en Alevieten. Met die stromingen heb ik helemaal geen problemen. Maar er zijn ook radicalere stromingen, bijv. salafisten. Ik ben het met je eens dat radicale moslims niet passen in een niet-islamitisch land. Maar hoe wil je radicale moslims terugsturen?

- Scannen op geweld? Tot nu toe heeft alleen Mohammed B. geweld gepleegd. De rest v/d radicale moslims zou dan gewoon mogen blijven.

Er zijn heel veel radicale moslims die vreedzaam zijn en geen geweld plegen. En toch proberen zij de invloed van de islam in Europa verder te vergroten. Hoe wil je dat voorkomen cq. aanpakken?

Het blijft een complex vraagstuk.
pi_70753551
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

11 september is niet the turningpoint voor mij. er is nog een stop mogelijk. we hoeven niet steeds in de mallemolen van haat rond te blijven slingeren. gewoon als minister je ding doen en je verstand op scherp.
Ja dat klopt. Maar wat versta je onder "de ministers moeten hun ding doen"?

Als je de islamisering aan wilt pakken, dan tast je moslims in hun geloof aan.. En dat merken zij - terecht - als discriminatie op.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:08:38 #264
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70753647
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Quote graag.
Dit stond in het boek De weg van de moslim dat in de Al Tawheed moskee werd verkocht.

Bron
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_70753780
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit stond in het boek De weg van de moslim dat in de Al Tawheed moskee werd verkocht.

Bron
Precies, dat schreef ik zelf al eerder in dit topic. Het is dus geen quote van een moslim uit Nederland maar een vage tekst ergens uit verweggistan. Een domme en walgeiljke tekst hoor maar het is onlogisch dat die tekst om de haverklap wordt aangehaald als zou het de mening van een gemiddelde moslim in Nederland zijn.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:15:18 #266
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70753993
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dan kan je nog lang gaan wachten...
[..]

Juist. Er zijn ook vredelievendere stromingen binnen de islam, zoals Ahmadiyya's en Alevieten. Met die stromingen heb ik helemaal geen problemen. Maar er zijn ook radicalere stromingen, bijv. salafisten. Ik ben het met je eens dat radicale moslims niet passen in een niet-islamitisch land. Maar hoe wil je radicale moslims terugsturen?

- Scannen op geweld? Tot nu toe heeft alleen Mohammed B. geweld gepleegd. De rest v/d radicale moslims zou dan gewoon mogen blijven.

Er zijn heel veel radicale moslims die vreedzaam zijn en geen geweld plegen. En toch proberen zij de invloed van de islam in Europa verder te vergroten. Hoe wil je dat voorkomen cq. aanpakken?

Het blijft een complex vraagstuk.
complex is het zeker, maar als het ooit echt gaat lijken op een collonisatie, dan zijn we volgens mij nog steeds niet te laat. ik denk zelfs dat de gematige moslims ons ooit gaan helpen de niet gematigde weg te sturen. dat zie je al gebeuren met ahmed marcouch die o.a. voorzitter is van het dagelijks bestuur voor de pvda in amsterdam. dat met die twee kriminele semi-illegale broers die we uiteindelijk toch niet konen wegsturen.

volgens mij wilde marcouch een voorbeeld stellen. helaas is ie tegengehouden door rechters.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:17:07 #267
78780 deedeetee
pi_70754103
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus je neemt het niet terug? Dat het in jouw ogen haar eigen schuld is en dat het eigenlijk maar net ietsje te ver ging.
Dat heb ik niet gezegd. Dat maak jij ervan.
Ik vind dat ze wel op een reactie mag rekenen als ze een duidelijk al boze man voor de rechtbank sleept. Ik vind niet dat die man dan het recht heeft om haar dood te maken.
quote:

Mijn reactie :
quote:
Neem jij jouw scheldwoorden en valse beschuldigingen terug ?
pi_70754334
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd. Dat maak jij ervan.
Ik vind dat ze wel op een reactie mag rekenen als ze een duidelijk al boze man voor de rechtbank sleept. Ik vind niet dat die man dan het recht heeft om haar dood te maken.
Je zegt dat het iets te ver gaat. En je suggereert inderdaad dat ze het zelf uitlokt. Je laat in alles doorschemeren dat je het wel prima vindt zo en dat het wel prima is dat er een moslima minder is in de wereld. HOe moet ik je post in godsnaam anders lezen?
quote:
Neem jij jouw scheldwoorden en valse beschuldigingen terug ?
Als jij je post delete, dan doe ik dat ja. Niet eerder. Ik ben trouwens al gecensureerd, waar jij openlijk gewoon je rabiate opvattingen mag verspreiden.

Ik vind dat je echt te ver gaat hier deedeetee, ik reageer emotioneel maar ik vind dat je echt te ver gaat. Het gaat om iemand met een ander geloof dan jij, een geloof waar jij weinig mee hebt, so be it, maar om dan zo laatdunkend en relativerend over een walgelijke moord op een zwangere vrouw te spreken, al was ze niet zwanger trouwens, het gaat echt vele mijlen te ver. En in die context vind ik mijn reactie niet te ver gaan. Als je jouw post intrekt, dan is mijn reactie meteen van de baan en gaan we het weer over katten hebben.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:22:04 #269
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70754393
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies, dat schreef ik zelf al eerder in dit topic. Het is dus geen quote van een moslim uit Nederland maar een vage tekst ergens uit verweggistan. Een domme en walgeiljke tekst hoor maar het is onlogisch dat die tekst om de haverklap wordt aangehaald als zou het de mening van een gemiddelde moslim in Nederland zijn.
Anderzijds kan Imam El Moumni wel in verband worden gebracht met uitspraken zoals homo's zijn lager dan honden en varkens, homoseksualiteit is schadelijk voor de Nederlandse samenleving, homoseksualiteit is een ziekte die zich kan verspreiden, etc.
Dus het is, mijn inziens, niet geheel onbegrijpelijk dat deze walgelijke tekst aan dit lijstje wordt toegevoegd.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:24:26 #270
188345 Py
op zich
pi_70754532
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Hohoho dat is nooit gezegd. Er is alleen gezegd dat de Rusduitser wel veroordeeld is voor het roepen van "terrorist" terwijl anderen met grovere uitlatingen wegkomen vanwege de vrijheid van religie.
pi_70754664
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

complex is het zeker, maar als het ooit echt gaat lijken op een collonisatie, dan zijn we volgens mij nog steeds niet te laat. ik denk zelfs dat de gematige moslims ons ooit gaan helpen de niet gematigde weg te sturen. dat zie je al gebeuren met ahmed marcouch die o.a. voorzitter is van het dagelijks bestuur voor de pvda in amsterdam. dat met die twee kriminele semi-illegale broers die we uiteindelijk toch niet konen wegsturen.

volgens mij wilde marcouch een voorbeeld stellen. helaas is ie tegengehouden door rechters.
Van Marcouch ben ik het met je eens. Maar dat jij denkt dat de gematigde moslims ons ooit gaan helpen om de niet-gematigde weg te sturen, daar ben ik het niet met je eens. Hoogstens er enkel radicale imams het land uit worden gezet, maar daar zal het wel bij blijven denk ik. En dan nog moeten zulke radicale imams echt veel te ver over de schreef zijn gegaan.

Imams die oproepen tot niet te integreren, of zich negatief uitlaten over homoseksualiteit, of nadenken over de sharia etc. die worden echt niet teruggesturd. En de gemiddelde gematigde moslim zal zich echt niet druk maken over dit soort uitspraken.
pi_70754826
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:22 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Anderzijds kan Imam El Moumni wel in verband worden gebracht met uitspraken zoals homo's zijn lager dan honden en varkens, homoseksualiteit is schadelijk voor de Nederlandse samenleving, homoseksualiteit is een ziekte die zich kan verspreiden, etc.
Dus het is, mijn inziens, niet geheel onbegrijpelijk dat deze walgelijke tekst aan dit lijstje wordt toegevoegd.
Je wilt iemand woorden in de mond leggen die hij niet heeft gezegd? Is het niet voldoende om het gewoon bij de rare uitspraken te houden die Moumni heeft gedaan? Beetje raar om er teksten aan toe te voegen die hij niet heeft gebezigd. Dat is niet correct natuurlijk, en ook niet nodig.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:31:10 #273
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70754948
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Je wilt iemand woorden in de mond leggen die hij niet heeft gezegd? Is het niet voldoende om het gewoon bij de rare uitspraken te houden die Moumni heeft gedaan? Beetje raar om er teksten aan toe te voegen die hij niet heeft gebezigd. Dat is niet correct natuurlijk, en ook niet nodig.
Nee, dat staat niet in deze quote.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:31:51 #274
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70754986
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:07 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Maar wat versta je onder "de ministers moeten hun ding doen"?

Als je de islamisering aan wilt pakken, dan tast je moslims in hun geloof aan.. En dat merken zij - terecht - als discriminatie op.
ministers worden betaald door hun volk. ze moeten dus doen wat het volk stemt. of moet ik zeggen gunstig stemt?

de betalers krijgen een beetje de kriebels van dit beleid denk ik. we zijn te ver doorgeschoten in het uitdelen van boetes, het bedenken van geldslurpende gemeentewetjes en het aanhouden van fietsers met een knipperend licht inplaats van een constant brandend licht, wat ook een van de opties is op je fietslamp.
terwijl je logischerwijs weet dat knipperende lichtjes als fietser in amsterdam in schemer en duister toch net iets meer opvalt.

de quotabeloning van politie is een van de domste dingen die ooit bedacht is. ook een van de meest irritatieopwekkende dingen. welke minister heeft dit eigenlijk bedacht?

[ Bericht 0% gewijzigd door zoalshetis op 07-07-2009 20:41:26 ]
pi_70755361
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, dat staat niet in deze quote.
Je brengt het in verband met El Moumni. Dat is niet terecht. Het is ook geen uitspraak die in Nederland is gedaan, dus niet logisch om aan het genoemde lijstje te haken. Het is natuurlijk een kekke en sexy uitspraak, doet het altijd lekker, die flatgebouwen. Maar het is geen uitspraak die gebruikt kan worden al zou hij een opvatting van een groep moslims in ons land van zekere omnvang vertegenwoordigen.
pi_70755642
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ministers worden betaald door hun volk. ze moeten dus doen wat het volk stemt. of moet ik zeggen gunstig stemt?

de betalers krijgen een beetje de kriebels van dit beleid denk ik. we zijn te ver doorgeschoten in het uitdelen van boetes, het bedenken van geldslurpende gemeente wetjes en het aanhouden van fietsers met een knipperend licht inplaats van een constant brandend licht, wat ook een van de opties is op je fietslamp.

terwijl je logischerwijs weet dat knipperende lichtjes als fietser in amsterdam in schemer en duister toch net iets meer opvalt.

de quotabeloning van politie is een van de domste dingen die ooit bedacht is. ook een van de meest irritatieopwekkende dingen. welke minister heeft dit eigenlijk bedacht?
Dat ben ik geheel met je eens.

Ik wilde er enkel op wijzen dat mocht er een stop op moskeeen komen, moslims zich dan gediscrimineerd zullen gaan voelen. Mocht er een stop op islamitisch onderwijs komen, moslims zich dan gediscrimineerd zullen gaan voelen. Mocht er een stop op migranten uit islamitische landen komen, moslims zich dan gediscrimineerd zullen gaan voelen.

Het volk dat voor zulke ideeen stemt mag dan wel tevreden zijn, moslims zullen echter - en terecht vanuit hun perspectief - niet tevreden zijn en zich gediscrimineerd gaan voelen. Bovendien zal een deel v/d moslims zich meer gaan vastpinnen op het geloof of gaan radicaliseren.

Dat bedoel ik met clash of civilizations. Kortweg gezegd:
- Maak je de autochtonen blij door islamisering tegen te gaan, dan maak je de moslims boos --> spanningen tussen autochtonen vs. moslims nemen toe.
- Doe je niks tegen islamisering, dan maak je de autochtonen boos --> spanningen tussen autochtonen vs. moslims nemen toe.
In beide gevallen nemen de spanningen dus toe.

Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Belgie zijn echt niet de enige landen met een islamitische minderheid die spanningen voelen tussen autochtonen vs. moslims.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:42:28 #277
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70755660
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Je brengt het in verband met El Moumni. Dat is niet terecht. Het is ook geen uitspraak die in Nederland is gedaan, dus niet logisch om aan het genoemde lijstje te haken. Het is natuurlijk een kekke en sexy uitspraak, doet het altijd lekker, die flatgebouwen. Maar het is geen uitspraak die gebruikt kan worden al zou hij een opvatting van een groep moslims in ons land van zekere omnvang vertegenwoordigen.
toch best irritant die groep gillers? niet waar?
pi_70756583
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

toch best irritant die groep gillers? niet waar?
Ach, zolang ze in het hun gebouwtjes doen. Ik ben er mee groot gebracht, het is storend maar het is vooral zo vreugdeloos en beperkt.

Ik vind het vervelender om alles maar uit de context te lichten en zomaar te gebruiken.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:02:57 #279
78780 deedeetee
pi_70756829
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Je zegt dat het iets te ver gaat. En je suggereert inderdaad dat ze het zelf uitlokt. Je laat in alles doorschemeren dat je het wel prima vindt zo en dat het wel prima is dat er een moslima minder is in de wereld. HOe moet ik je post in godsnaam anders lezen?
Niet zó.
quote:
Als jij je post delete, dan doe ik dat ja. Niet eerder. Ik ben trouwens al gecensureerd, waar jij openlijk gewoon je rabiate opvattingen mag verspreiden.

Ik vind dat je echt te ver gaat hier deedeetee, ik reageer emotioneel maar ik vind dat je echt te ver gaat. Het gaat om iemand met een ander geloof dan jij, een geloof waar jij weinig mee hebt, so be it, maar om dan zo laatdunkend en relativerend over een walgelijke moord op een zwangere vrouw te spreken, al was ze niet zwanger trouwens, het gaat echt vele mijlen te ver. En in die context vind ik mijn reactie niet te ver gaan. Als je jouw post intrekt, dan is mijn reactie meteen van de baan en gaan we het weer over katten hebben.
Op zich heb je gelijk, natuurlijk is het intriest dat een jonge vrouw zomaar vermoord word. Kan niet schelen hoe of wat, dat is triest. En dan laat ze ook nog eens een jong kind achter wiens vader zwaar gewond in het ziekenhuis ligt. Arm kleintje, oké als ik daar aan denk...... Hoop dat het niks gezien heeeft van de slachtpartij

Maar :

Dit is fok! en hier mag je gewoon zeggen wat je denkt zonder sentimenten en kun je dan verwachten commentaar te krijgen. Kortom eens lekker bekvechten !

In zijn algemeen moet ik niks van de islam hebben, en ik houd ook al niet van fanatici. Helaas fanatieke christenen komen bijna niet langs en zijn lang niet zo'n dankbaar doelwit.

Ik haat absoluut geen mensen die ik tegenkom in 't dagelijks leven omdat ze moslim zijn. Daar zit je er echt naast hoor.

Vind het wel leuk om eens mega vals uit de hoek te komen en dan kun je hier met sommige oinderwerpen en users je hart ophalen

Heb ff terug gelezen en hmmm ik ga mss toch wel wat té ver maar jeetje man ... wat kruip jij hoog op de kast. Stoot je nou nooit 's je hoofd doorboven ?
Je zit daar natuurlijk wel gezellig samen met de kat
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:05:25 #280
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70756957
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind het niet onlogisch wanneer mensen deze uitspraak in verband brengen mat El Moumni. Dat wat ik zeg.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:05:30 #281
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70756965
goede topicontwikkeling.
pi_70757113
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind het niet onlogisch wanneer mensen deze uitspraak in verband brengen mat El Moumni. Dat wat ik zeg.
Dus Wilders uitspraken mogen ook met Hitler in verband worden gebracht.

El Moumni heeft die uitspraken niet gedaan, soit.
pi_70757168
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:05 schreef zoalshetis het volgende:
goede topicontwikkeling.
Zelfs weer wat geleerd vandaag.
pi_70757174
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Niet zó.
[..]

Op zich heb je gelijk, natuurlijk is het intriest dat een jonge vrouw zomaar vermoord word. Kan niet schelen hoe of wat, dat is triest. En dan laat ze ook nog eens een jong kind achter wiens vader zwaar gewond in het ziekenhuis ligt. Arm kleintje, oké als ik daar aan denk...... Hoop dat het niks gezien heeeft van de slachtpartij

Maar :

Dit is fok! en hier mag je gewoon zeggen wat je denkt zonder sentimenten en kun je dan verwachten commentaar te krijgen. Kortom eens lekker bekvechten !

In zijn algemeen moet ik niks van de islam hebben, en ik houd ook al niet van fanatici. Helaas fanatieke christenen komen bijna niet langs en zijn lang niet zo'n dankbaar doelwit.

Ik haat absoluut geen mensen die ik tegenkom in 't dagelijks leven omdat ze moslim zijn. Daar zit je er echt naast hoor.

Vind het wel leuk om eens mega vals uit de hoek te komen en dan kun je hier met sommige oinderwerpen en users je hart ophalen

Heb ff terug gelezen en hmmm ik ga mss toch wel wat té ver maar jeetje man ... wat kruip jij hoog op de kast. Stoot je nou nooit 's je hoofd doorboven ?
Je zit daar natuurlijk wel gezellig samen met de kat
Ik vond dit nou net geen onderwerp om mega vals of geestig over te doen. Er is een zwangere vrouw doodgestoken.

Maar zand erover dan maar.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:11:56 #285
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70757345
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus Wilders uitspraken mogen ook met Hitler in verband worden gebracht.
Alsof dat niet gebeurde, maar dat dit voor jou een logisch gevolg is vind ik, met alle respect, lichtelijk infantiel.
quote:
El Moumni heeft die uitspraken niet gedaan, soit.
Nu heb jij het dus over uitspraken; meerdere uitspraken. Welke precies, behoudens degene waar ik jou op heb gewezen?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:13:38 #286
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70757459
zullen we aub weer on topic gaan? russen zijn niet lief tegen buitenlanders. is dat een stelling of een vooroordeel?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:15:29 #287
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70757564
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:13 schreef zoalshetis het volgende:
zullen we aub weer on topic gaan? russen zijn niet lief tegen buitenlanders. is dat een stelling of een vooroordeel?
Ik hou er niet van wanneer mensen woorden in mijn mond leggen, omdat men het begrijpend lezen ontbeert.

Vandaar.
pi_70757640
2 mensen die het met elkaar uit hebben gepraat..
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:18:14 #289
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70757707
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik hou er niet van wanneer mensen woorden in mijn mond leggen, omdat men het begrijpend lezen ontbeert.

Vandaar.
vanzelfsprekend. laten we het eens hebben over de dader.
pi_70758263
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Alsof dat niet gebeurde, maar dat dit voor jou een logisch gevolg is vind ik, met alle respect, lichtelijk infantiel.
Weinig consequent en het bekende meten met 2 maten.
quote:
Nu heb jij het dus over uitspraken; meerdere uitspraken. Welke precies, behoudens degene waar ik jou op heb gewezen?
Jij quote enkele uitspraken die hij heeft gedaan, ik heb het over die flatgebouwen uitspraak die uit een vage bundel komt en niet door hem gedaan is.
pi_70758304
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Vandaar.
Doe niet zo flauw. Jij maaklt er zo vaak een schimmenspel van. Het gaat er gewoon om dat die flatgebouwen uitspraak nooit echt hier door iemand gedaan is.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:28:50 #292
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70758363
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Doe niet zo flauw. Jij maaklt er zo vaak een schimmenspel van. Het gaat er gewoon om dat die flatgebouwen uitspraak nooit echt hier door iemand gedaan is.
volgens mij gaat het in dit topic over iets anders.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:45:23 #293
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70759318
quote:

[..]

Weinig consequent en het bekende meten met 2 maten.
Ik kan er niets anders van maken dan dat ik het opwaarderen van dit voorbeeld als sein om allerhande vergelijkingen te trekken infantiel vind.
quote:
Jij quote enkele uitspraken die hij heeft gedaan, ik heb het over die flatgebouwen uitspraak die uit een vage bundel komt en niet door hem gedaan is.
Dit is echt een non-discussie.
In tegenstelling tot jij vind ik het niet onlogisch dat sommige mensen bepaalde citaten aan El Moumni koppelen.
pi_70759535
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:45 schreef damian5700 het volgende:

Dit is echt een non-discussie.
In tegenstelling tot jij vind ik het niet onlogisch dat sommige mensen bepaalde citaten aan El Moumni koppelen.
Dat is stompzinnig. UItspraken koppelen aan iemand die ze niet heeft gedaan.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:50:11 #295
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70759557
quote:

[..]

Waar het om gaat...
Dit is enkel het punt waarop jij wil scoren, waarvan ik zeg dat het gemakkelijk verwarrend is wanneer een hele reeks anti-homo uitspraken zijn gedaan.
Het is totaal ongepast daarop zo overdreven te reageren.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:52:01 #296
188345 Py
op zich
pi_70759645
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vanzelfsprekend. laten we het eens hebben over de dader.
Simpel, da's een mongool laagste klasse. Weet welhaast zeker dat ie onbeschoft is geweest tegen haar. Alhoewel hij zelf gevonden zal hebben dat hij niet fout zat met haar uit te schelden. En goed van haar dat ze naar de rechter is gegaan.
En dan een mes meenemen naar de rechtszaal. Hij kon er duidelijk niet mee omgaan.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:52:20 #297
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70759657
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat gebeurt weleens, maar het is nu helder hoe de vork in de steel zit.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:55:32 #298
188345 Py
op zich
pi_70759809
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat gebeurt weleens, maar het is nu helder hoe de vork in de steel zit.
Mijn excuus nog en bedankt voor de moeite
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:03:39 #299
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70760237
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:55 schreef Py het volgende:

[..]

Mijn excuus nog en bedankt voor de moeite
Ik neem je niets kwalijk. Dat deed SCH.

Geen dank.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:05:28 #300
188345 Py
op zich
pi_70760338
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik neem je niets kwalijk. Dat deed SCH.

Geen dank.
Weet ik, maar jij zat er mee nadat je de bron gaf
pi_70760509
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:49 schreef SCH het volgende:
Als er één stompzinnig is dan ben jij het met je walgelijk WOII-opmerkingen eerder. Jij denkt zeker dat je aan de goede kan staat?

Een afschuwelijk zaak dit, een dubbele moord op een vrouw en haar ongeboren kind. Goed dat die laffe echtgenoot van haar nog een kogel door zijn poot heeft gekregen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')