Of selectieve vrijheid van meningsuiting. Ik heb het idee dat er over homo's meer geroepen mag worden dan over moslims. Of is er al eens iemand van zijn bed gelicht omdat hij opriep homo's van flatgebouwen af te gooien?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is inderdaad triest te moeten constateren dat de overheid zich bezighoudt met het vervolgen van cartoonisten, slechte rapschrijvers en anderen die het woord dan wel beeld gebruiken om hun mening kenbaar te maken.
Quote jij dan eens iemand die dat heeft geroepenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:10 schreef Py het volgende:
[..]
Of selectieve vrijheid van meningsuiting. Ik heb het idee dat er over homo's meer geroepen mag worden dan over moslims. Of is er al eens iemand van zijn bed gelicht omdat hij opriep homo's van flatgebouwen af te gooien?
Dus een vrouw met kanker moet je gewoon kankerhoer kunnen noemen waar haar man naast zit bv. Dat moet dan maar met strenge woorden worden afgeleerd?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee hoor. Grenzen zijn er wat mij betreft slechts tussen woord en daad. Die is ook duidelijk. Dan hoeft er geen bundel door de overheid uitgebracht (en jaarlijks geupdate!) te worden met "Woorden die Men Wel Mag Zeggen" en "Woorden die Men Niet Mag Zeggen".
Alleen mensen die overgaan tot fysiek geweld moeten aangepakt worden. En een stuk steviger dan nu gebeurt.
In vergelijking met de Amerikaanse samenleving zou je die van ons als laffer kunnen typeren ja.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een laffe samenleving dan, met veel te veel beperkingen. Het is absurd dat die man terecht moest staan, alleen maar omdat hij iemand 'terrorist' noemde
UTFSquote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Quote jij dan eens iemand die dat heeft geroepen
ik leef liever tussen gezapigen en bescheidener mensen dan tussen landjepikkers die 24/7 prestatiedrang kennen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:16 schreef Py het volgende:
[..]
In vergelijking met de Amerikaanse samenleving zou je die van ons als laffer kunnen typeren ja.
Het zijn destijds ook de ondernemers, de durf-alls, de avonturiers en pioneers geweest die naar Amerika zijn vertrokken. De gezapigen en voorzichtiger aangelegden zijn hier gebleven.
quote:
My thoughts - en ook liever hier dan in een land waarin een enorme rel over een halve tepel op tv ontstaat.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik leef liever tussen gezapigen en bescheidener mensen dan tussen landjepikkers die 24/7 prestatiedrang kennen.
En n.a.v. die uitspraak vind jij dat je het recht hebt mij zeer op zeer grove wijze uit te schelden en te beledigen ? Deze vrouw stapte al naar de rechtbank voor minder.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat de moord op deze zwangere vrouw 'wat veel van het goede was'.
De hele relativerende taal die uit je posts spreekt, dat ze het eigenlijk zelf heeft uitgelokt.
Of vond je dat van Theo van Gogh ook, dat zou dan wel weer consequent zijn.
Dus je neemt het niet terug? Dat het in jouw ogen haar eigen schuld is en dat het eigenlijk maar net ietsje te ver ging.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En n.a.v. die uitspraak vind jij dat je het recht hebt mij zeer op zeer grove wijze uit te schelden en te beledigen ? Deze vrouw stapte al naar de rechtbank voor minder.![]()
Ik klaag jou toch ook niet aan terwijl jij mij hier ook uitscheld en beledigd. ? Waarom zou die vrouw dan wél zo'n heisa maken over minderIk vind het onterecht. Ik vind het óók onterecht dat ze erom vermoord is, maar zielig vind ik het niet. Ik vind het vervelend dat hollandse vrouwen niet gewoon over straat kunnen zonder lastig gevallen te worden en voor hoer te worden uitgemaakt.
En als ik lees hoe de zaak word opgeblazen en ze tot martelaar word uitgeroepen, nou dan ga ik óók een stukje verder en maak dát belachelijk. Ze is geen martelaar.
En waar jij die zogenaamde haat van mij vandaan haalt ? wrs uit je eigen * haatkastje*
Laat me raden, sharia rechtbankenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar hebben we geluk een goed juridisch systeem voor
Dankzij die prestatiedrang is de VS wel zo dominant in de wereld en komt zo'n beetje alles wat onze Westerse cultuur definieert daar vandaan. Europa hobbelt er maar wat achteraan.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik leef liever tussen gezapigen en bescheidener mensen dan tussen landjepikkers die 24/7 prestatiedrang kennen.
Joh, dan haal je toch gewoon je schouders op?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En n.a.v. die uitspraak vind jij dat je het recht hebt mij zeer op zeer grove wijze uit te schelden en te beledigen ?
Maar jij bent jij en jouw gevoel en beleving is voor de rest van de wereld net zo interessant als sjoelbakken op de Paralympics.quote:Ik klaag jou toch ook niet aan terwijl jij mij hier ook uitscheld en beledigd. ? Waarom zou die vrouw dan wél zo'n heisa maken over minderIk vind het onterecht. Ik vind het óók onterecht dat ze erom vermoord is, maar zielig vind ik het niet. Ik vind het vervelend dat hollandse vrouwen niet gewoon over straat kunnen zonder lastig gevallen te worden en voor hoer te worden uitgemaakt.
Wat wordt de zaak opgeblazen zeg. Het is niet alsof ze zwanger was van de Messiasquote:En als ik lees hoe de zaak word opgeblazen en ze tot martelaar word uitgeroepen, nou dan ga ik óók een stukje verder en maak dát belachelijk. Ze is geen martelaar.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dankzij die prestatiedrang is de VS wel zo dominant in de wereld en komt zo'n beetje alles wat onze Westerse cultuur definieert daar vandaan. Europa hobbelt er maar wat achteraan.
Ja? Of uiteindelijk toch ook een beetje door de mogelijkheden die de Tweede Wereldoorlog bood?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dankzij die prestatiedrang is de VS wel zo dominant in de wereld
Zoals?quote:en komt zo'n beetje alles wat onze Westerse cultuur definieert daar vandaan
En maar weer een smileypost he, ook een van je standaard toevluchtenquote:
prestatiedrang kan ook iets goeds zijn. maar ik zou zeggen, lees eens wat vaker lucky lukesquote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dankzij die prestatiedrang is de VS wel zo dominant in de wereld en komt zo'n beetje alles wat onze Westerse cultuur definieert daar vandaan. Europa hobbelt er maar wat achteraan.
Jep.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:30 schreef Zienswijze het volgende:
Niet om de daad van die mongolige Duitser goed te praten, maar:
De clash of civilizations is begonnen. Je merkt de toenemende mate van spanning tussen autochtonen vs. moslims. Is de regering te slap en geeft men toe aan islamisering, dan worden de autochtonen boos en zien ze hun land in de uitverkoop staan. Wordt de islamisering wel aangepakt en hiermee de godsdienstvrijheid aangetast, dan worden de moslims boos, roepen ze discriminatie en kunnen sommige moslims radicaliseren / extremer worden.
Ja, op pertinente onzin kun je alleen maar reageren met een wrange glimlach.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En maar weer een smileypost he, ook een van je standaard toevluchten
gelukkig leven we niet ook in een tijd waar we zo overdonderd zijn door de invasie nieuwkomers dat een regering zal kiezen voor de minderheid. want dan heb je natuurlijk pas echt de poppen aan het dansen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:30 schreef Zienswijze het volgende:
Niet om de daad van die mongolige Duitser goed te praten, maar:
De clash of civilizations is begonnen. Je merkt de toenemende mate van spanning tussen autochtonen vs. moslims. Is de regering te slap en geeft men toe aan islamisering, dan worden de autochtonen boos en zien ze hun land in de uitverkoop staan. Wordt de islamisering wel aangepakt en hiermee de godsdienstvrijheid aangetast, dan worden de moslims boos, roepen ze discriminatie en kunnen sommige moslims radicaliseren / extremer worden.
Je bedoelt Wilders?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Jep.
En dan moet JIJ raden hoe het toch komt dat iemand zonder inhoudelijk relevante kennis groot wordt door alleen maar de juiste beschuldigingen rond te slingeren
Ach man, hoe groot is dat probleem van het extremisme dan? Er is nooit een Mohammed C. geweest.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je bedoelt Wilders?
Tja, ik zie Wilders als een product van het falen van de overige partijen. Als de andere partijen wel de problemen in de samenleving goed zouden aanpakken, dan zou Wilders hooguit 2 zetels krijgen bij wijze van spreken.
Ook de moord op Fortuyn speelt een rol. Nadat hij is vermoord, is er weer jarenlang niks gedaan aan de problemen in de samenleving. Met als gevolg dat er nog extremistischere mensen opstaan.
Stel dat Wilders wordt vermoord, dan is er de kans dat er weer een extremistischere persoon opstaat,
Relatief veel moslims reageren heel giftig als hun godsdienst wordt aangevallen. Voor een dieper gelovige moslim staat het geloof op (een gedeelde) plaats nummer 1. Tast je hun geloof aan, dan tast je ook de persoon zelf aan zeg maar.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gelukkig leven we niet ook in een tijd waar we zo overdonderd zijn door de invasie nieuwkomers dat een regering zal kiezen voor de minderheid. want dan heb je natuurlijk pas echt de poppen aan het dansen.
de grote vraag is of we de moslims in europa willen laten emanciperen, of dat we dat liever buiten europa willen laten plaatsvinden. gezien de humaniteit zou ik kiezen voor een beperkte hoeveelheid in europa. maar dan wel graag wat minder radicaal worden bij terechte kritiek.
Dit zul je blijven behouden. De islam is ook het ware geloof. Ook zal er altijd een deel v/d moslims zijn die islam willen verspreiden in niet-islamitische landen. En de invloed van de islam in zulke landen willen vergroten.quote:niet elke keer denken dat je het beste bent wat de wereld is overkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |