Positief resultaat van een wat forse actie, maar soms heiligt het doel de middelen. Blijkbaar is die projectontwikkelaar niet zo overtuigd van het nut van dit project. Hopelijk is het direct het einde ervan. In Engeland is het ook op deze manier gelukt dit soort projecten op de lange baan te schuiven.quote:Project stopt na dreigementen dierenactivisten
bron: Elsevier
Na ernstige bedreigingen van radicale dierenactivisten is een grote projectontwikkelaar gestopt met het opzetten van het bedrijvenpark Science Link in Venray.
Projectontwikkelaar stopt na bedreigingen door dierenactivisten
Science Link moet een groot centrum worden voor biotechnologiebedrijven. Daar zouden ook bedrijven tussen zitten die dierproeven doen.
Besmeurd
Tegenstanders van het project hebben op kerstavond de huizen van verschillenden bestuurders van het projectmanagementbureau Van der Looy besmeurd. De actie zou zijn opgeëist door het Dierenbevrijdingsfront.
Volgens dagblad De Pers zijn de huizen beklad met leuzen als 'Stop Sciencelink, stop dierproeven’ en ‘Wij eisen dat jullie stoppen met de bouw of het meewerken hieraan. Nu was het alleen maar wat verf, binnenkort zijn wij niet meer zo vriendelijk. Tot volgend jaar’.
Bedreiging
De projectontwikkelaar was not amused en besloot zich terug te trekken uit het project, aldus de verklaring op de website: ‘Daar deze kritische houding dreigende en onacceptabele vormen begint aan te nemen heeft Van der Looy Projektmanagement BV besloten met onmiddellijke ingang integraal te stoppen, uit welke hoofde dan ook, met de concept ontwikkeling Science Link te Venray.’
Dierenactivisten zijn blij en kondigen op de website stopdierproeven.org alvast nieuwe acties aan: ‘Mochten er eventueel al geïnteresseerden zijn om Van Der Looy als projectontwikkelaar op te volgen, dan zeggen we hierbij al dat jullie ons voor je deur kan verwachten, niet een keer, maar keer op keer.’
Activisten maken steeds vaker zogenoemde 'home visits', waarbij bestuurders van bedrijven die met dierproeven te maken hebben thuis worden bedreigd. Het is echter voor het eerst dat een bedrijf zo openlijk toegeeft aan die bedreigingen.
Wauw wat een helden van de ALF. Als je door middel van terreur een politiek doel probeert te bereiken, dan ben je een terrorist. En de ALF zijn dus niets minder dan terroristen.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:01 schreef SCH het volgende:
Wauw, wat een helden bij GeenStijl. Maar ik stuur geen bloemetje, dank je. Jij wel?
Een auto of huis bekladden is terreur? Jeetje, dan lopen hier dagelijks terroristen door de straatquote:Op maandag 7 januari 2008 19:07 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Wauw wat een helden van de ALF. Als je door middel van terreur een politiek doel probeert te bereiken, dan ben je een terrorist. En de ALF zijn dus niets minder dan terroristen.
Doelgericht mensen hun huis bekladden omdat ze op een bepaalde plek werken, met als resultaat je politieke doel bereiken is terreur.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Een auto of huis bekladden is terreur? Jeetje, dan lopen hier dagelijks terroristen door de straat
Nu bagatelliseer je het. Je weet best hoe ver die lui kunnen gaan, tot bedreiging en mishandeling aan toe. Het is tuig, niets meer en niets minderquote:Op maandag 7 januari 2008 19:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Een auto of huis bekladden is terreur? Jeetje, dan lopen hier dagelijks terroristen door de straat
quote:Op maandag 7 januari 2008 19:12 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Doelgericht mensen hun huis bekladden omdat ze op een bepaalde plek werken, met als resultaat je politieke doel bereiken is terreur.
Bedankt voor het compliment. Het zijn forse acties maar om het nou terreur te noemen, gaat wel erg ver. Je hebt ook scholieren die vervelend zijn, dat noemen ze ook wel eens terreur, misschien bedoel je het zo. Maar ik vind een huis of auto bekladden niet terreur, het is eerder vandalisme, en erg effectief in dit geval. Ik heb dit 100x liever dan die idioten die voor de zoveelste keer met onzinteksten historische panden in de binnenstad volkliederen.quote:Als je dingen sloopt omdat je dat leuk vind, is het vandalisme. Je hebt over het algemeen redelijk intelligente reacties op dit forum, beetje jammer dat je nu zo door de mand valt.
Ik ga meteen checken of mijn huisschilder banden heeft met Al-Qaida.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze hierna een rechtse politicus door het hoofd schieten. Wordt in die kringen ook als normaal beschouwd.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:10 schreef SCH het volgende:
Zoek een nuttige baan in plaats van dieren te mishandelen.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:14 schreef Rutgerr het volgende:
Hee Fries (dit zegt genoeg), wat zeg je tegen de 400 mensen die nu hun werk niet uit kunnen voeren omdat een stel op hol geslagen linkse extremisten dit geintje hebben geflikt?
Bron?quote:Op maandag 7 januari 2008 19:15 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze hierna een rechtse politicus door het hoofd schieten. Wordt in die kringen ook als normaal beschouwd.
Ga maar wat anders doen?quote:Op maandag 7 januari 2008 19:14 schreef Rutgerr het volgende:
Hee Fries (dit zegt genoeg), wat zeg je tegen de 400 mensen die nu hun werk niet uit kunnen voeren omdat een stel op hol geslagen linkse extremisten dit geintje hebben geflikt?
Het is gewoon terreur,die mensen hebben al die tijd niet lekker gewoond in het huisje waar ze dachten veilig waren. Ik snap niet dat je je niet in de situatie van die mensen kan inleven. Het is geen effectief vandalisme, het is effectieve terreur.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:14 schreef SCH het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor het compliment. Het zijn forse acties maar om het nou terreur te noemen, gaat wel erg ver. Je hebt ook scholieren die vervelend zijn, dat noemen ze ook wel eens terreur, misschien bedoel je het zo. Maar ik vind een huis of auto bekladden niet terreur, het is eerder vandalisme, en erg effectief in dit geval. Ik heb dit 100x liever dan die idioten die voor de zoveelste keer met onzinteksten historische panden in de binnenstad volkliederen.
SCH is net zo erg als die opblaasterroristenquote:Op maandag 7 januari 2008 19:27 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
SCH keurt intimidatie en vandalisme goed?
Zolang de foie de Alcoholist niet bij de apie ligt hou ik het bij de canard.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:14 schreef SCH het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor het compliment. Het zijn forse acties maar om het nou terreur te noemen, gaat wel erg ver. Je hebt ook scholieren die vervelend zijn, dat noemen ze ook wel eens terreur, misschien bedoel je het zo. Maar ik vind een huis of auto bekladden niet terreur, het is eerder vandalisme, en erg effectief in dit geval. Ik heb dit 100x liever dan die idioten die voor de zoveelste keer met onzinteksten historische panden in de binnenstad volkliederen.
Stephan_Dedalus keurt dierenmishandeling goed?quote:Op maandag 7 januari 2008 19:27 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
SCH keurt intimidatie en vandalisme goed?
Ik iig wel als het ten goede komt voor de mensquote:Op maandag 7 januari 2008 19:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Stephan_Dedalus keurt dierenmishandeling goed?
Altijd een teken van zwakte als je een vraag met een tegenvraag beantwoord......quote:Op maandag 7 januari 2008 19:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Stephan_Dedalus keurt dierenmishandeling goed?
Precies. Nu heb je er tenminste nog grip op middels wetgeving.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:29 schreef StaalPaal het volgende:
Ik vind het maar zinloze acties van die radicale dierenactivisten, net zo zinloos als bv. de 'War on Drugs'. Als er vraag naar is dan komen dit soort bedrijven er toch wel, maar dan in Polen of zo, waar nu de Nederlandse nertsen fokkers zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |