abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55854521
quote:
Project stopt na dreigementen dierenactivisten

bron: Elsevier

Na ernstige bedreigingen van radicale dierenactivisten is een grote projectontwikkelaar gestopt met het opzetten van het bedrijvenpark Science Link in Venray.

Projectontwikkelaar stopt na bedreigingen door dierenactivisten

Science Link moet een groot centrum worden voor biotechnologiebedrijven. Daar zouden ook bedrijven tussen zitten die dierproeven doen.

Besmeurd

Tegenstanders van het project hebben op kerstavond de huizen van verschillenden bestuurders van het projectmanagementbureau Van der Looy besmeurd. De actie zou zijn opgeëist door het Dierenbevrijdingsfront.

Volgens dagblad De Pers zijn de huizen beklad met leuzen als 'Stop Sciencelink, stop dierproeven’ en ‘Wij eisen dat jullie stoppen met de bouw of het meewerken hieraan. Nu was het alleen maar wat verf, binnenkort zijn wij niet meer zo vriendelijk. Tot volgend jaar’.

Bedreiging

De projectontwikkelaar was not amused en besloot zich terug te trekken uit het project, aldus de verklaring op de website: ‘Daar deze kritische houding dreigende en onacceptabele vormen begint aan te nemen heeft Van der Looy Projektmanagement BV besloten met onmiddellijke ingang integraal te stoppen, uit welke hoofde dan ook, met de concept ontwikkeling Science Link te Venray.’

Dierenactivisten zijn blij en kondigen op de website stopdierproeven.org alvast nieuwe acties aan: ‘Mochten er eventueel al geïnteresseerden zijn om Van Der Looy als projectontwikkelaar op te volgen, dan zeggen we hierbij al dat jullie ons voor je deur kan verwachten, niet een keer, maar keer op keer.’

Activisten maken steeds vaker zogenoemde 'home visits', waarbij bestuurders van bedrijven die met dierproeven te maken hebben thuis worden bedreigd. Het is echter voor het eerst dat een bedrijf zo openlijk toegeeft aan die bedreigingen.
Positief resultaat van een wat forse actie, maar soms heiligt het doel de middelen. Blijkbaar is die projectontwikkelaar niet zo overtuigd van het nut van dit project. Hopelijk is het direct het einde ervan. In Engeland is het ook op deze manier gelukt dit soort projecten op de lange baan te schuiven.
pi_55854556
Geenstijl heeft de naam en het adres van een van je "helden" achterhaald:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1154901.html

Kun je een bloemetje sturen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_55854613
Wauw, wat een helden bij GeenStijl. Maar ik stuur geen bloemetje, dank je. Jij wel?
pi_55854695
ik hoop dat ze met zijn huis hetzelfde doen
kut terrorist
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_55854735
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:01 schreef SCH het volgende:
Wauw, wat een helden bij GeenStijl. Maar ik stuur geen bloemetje, dank je. Jij wel?
Wauw wat een helden van de ALF. Als je door middel van terreur een politiek doel probeert te bereiken, dan ben je een terrorist. En de ALF zijn dus niets minder dan terroristen.

Grappig hoe sommige mensen terrorisme blijkbaar als een acceptabel middel zien om bepaalde doelen te bereiken.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_55854822
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:07 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Wauw wat een helden van de ALF. Als je door middel van terreur een politiek doel probeert te bereiken, dan ben je een terrorist. En de ALF zijn dus niets minder dan terroristen.
Een auto of huis bekladden is terreur? Jeetje, dan lopen hier dagelijks terroristen door de straat
pi_55854885
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Een auto of huis bekladden is terreur? Jeetje, dan lopen hier dagelijks terroristen door de straat
Doelgericht mensen hun huis bekladden omdat ze op een bepaalde plek werken, met als resultaat je politieke doel bereiken is terreur.

Als je dingen sloopt omdat je dat leuk vind, is het vandalisme. Je hebt over het algemeen redelijk intelligente reacties op dit forum, beetje jammer dat je nu zo door de mand valt.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_55854913
quote:

[..]

Nu bagatelliseer je het. Je weet best hoe ver die lui kunnen gaan, tot bedreiging en mishandeling aan toe. Het is tuig, niets meer en niets minder
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_55854928
Hee Fries (dit zegt genoeg), wat zeg je tegen de 400 mensen die nu hun werk niet uit kunnen voeren omdat een stel op hol geslagen linkse extremisten dit geintje hebben geflikt?
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
pi_55854944
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:12 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Doelgericht mensen hun huis bekladden omdat ze op een bepaalde plek werken, met als resultaat je politieke doel bereiken is terreur.
quote:
Als je dingen sloopt omdat je dat leuk vind, is het vandalisme. Je hebt over het algemeen redelijk intelligente reacties op dit forum, beetje jammer dat je nu zo door de mand valt.
Bedankt voor het compliment. Het zijn forse acties maar om het nou terreur te noemen, gaat wel erg ver. Je hebt ook scholieren die vervelend zijn, dat noemen ze ook wel eens terreur, misschien bedoel je het zo. Maar ik vind een huis of auto bekladden niet terreur, het is eerder vandalisme, en erg effectief in dit geval. Ik heb dit 100x liever dan die idioten die voor de zoveelste keer met onzinteksten historische panden in de binnenstad volkliederen.
  maandag 7 januari 2008 @ 19:15:04 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55854951
quote:

[..]

Ik ga meteen checken of mijn huisschilder banden heeft met Al-Qaida.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55854952
quote:
Misschien kunnen ze hierna een rechtse politicus door het hoofd schieten. Wordt in die kringen ook als normaal beschouwd.
pi_55854969
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:14 schreef Rutgerr het volgende:
Hee Fries (dit zegt genoeg), wat zeg je tegen de 400 mensen die nu hun werk niet uit kunnen voeren omdat een stel op hol geslagen linkse extremisten dit geintje hebben geflikt?
Zoek een nuttige baan in plaats van dieren te mishandelen.
pi_55854976
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:15 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze hierna een rechtse politicus door het hoofd schieten. Wordt in die kringen ook als normaal beschouwd.
Bron?
  maandag 7 januari 2008 @ 19:16:31 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55854986
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:14 schreef Rutgerr het volgende:
Ga maar wat anders doen?

iedereen heeft het over een overspannen arbeidsmarkt....
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55855123
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:14 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor het compliment. Het zijn forse acties maar om het nou terreur te noemen, gaat wel erg ver. Je hebt ook scholieren die vervelend zijn, dat noemen ze ook wel eens terreur, misschien bedoel je het zo. Maar ik vind een huis of auto bekladden niet terreur, het is eerder vandalisme, en erg effectief in dit geval. Ik heb dit 100x liever dan die idioten die voor de zoveelste keer met onzinteksten historische panden in de binnenstad volkliederen.
Het is gewoon terreur,die mensen hebben al die tijd niet lekker gewoond in het huisje waar ze dachten veilig waren. Ik snap niet dat je je niet in de situatie van die mensen kan inleven. Het is geen effectief vandalisme, het is effectieve terreur.

Echt triest om te lezen dat je mensen vogelvrij verklaart als ze zich bezighouden met dingen waar jij het niet mee eens bent. De mensen wiens huis is beklad, mogen blij zijn dat het daarbij is gebleven. Er zijn veel ergere dingen gebeurd door de lieden van het ALF, inclusief aanvallen met molotovcocktails en brandbommen.
pi_55855154
terreur is áltijd slecht
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_55855271
SCH keurt intimidatie en vandalisme goed?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_55855316
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:27 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
SCH is net zo erg als die opblaasterroristen
pi_55855320
Ik vind het maar zinloze acties van die radicale dierenactivisten, net zo zinloos als bv. de 'War on Drugs'. Als er vraag naar is dan komen dit soort bedrijven er toch wel, maar dan in Polen of zo, waar nu de Nederlandse nertsen fokkers zitten.
Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
pi_55855359
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:14 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

Zolang de foie de Alcoholist niet bij de apie ligt hou ik het bij de canard.
Dierenactivisten aka volkert en co = kansloos
pi_55855362
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:27 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Stephan_Dedalus keurt dierenmishandeling goed?
pi_55855432
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik iig wel als het ten goede komt voor de mens
pi_55855457
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Altijd een teken van zwakte als je een vraag met een tegenvraag beantwoord......
pi_55855502
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:29 schreef StaalPaal het volgende:
Ik vind het maar zinloze acties van die radicale dierenactivisten, net zo zinloos als bv. de 'War on Drugs'. Als er vraag naar is dan komen dit soort bedrijven er toch wel, maar dan in Polen of zo, waar nu de Nederlandse nertsen fokkers zitten.
Precies. Nu heb je er tenminste nog grip op middels wetgeving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')