zoek op El Moumni, imam te Rotterdamquote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:22 schreef SCH het volgende:
[..]Quote dan eens iemand. Serieus. Het is namelijk zo'n broodje aap dat een eigen leven is gaan leiden. Stond ooit in een foute brochure die ergens in een moskee lag en sindsdien doen islambashers alsof iedere moslim dat zou vinden
Nee ik bedoel extremisme van de autochtone kant. Denk maar aan Wilders etc. als ik hem nu even een "extremist" mag noemen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach man, hoe groot is dat probleem van het extremisme dan? Er is nooit een Mohammed C. geweest.
Het neersteken van een zwangere vrouw lijkt me in geen geval een oplossing. Daar bereik je niets mee, alleen maar afkeer tegen jezelf.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee ik bedoel extremisme van de autochtone kant. Denk maar aan Wilders etc. als ik hem nu even een "extremist" mag noemen.
Hoe langer je niks aan problemen in de samenleving doet of erkent, hoe meer mensen het zat zullen worden en hoe extremer gedachten kunnen worden. Mensen willen dan snel oplossingen zien en geen gepamper of weer 10 jaar wachten.
ik denk dat godsdienstemancipatie veel meer vanuit de groep zelf moet komen, dan dat je dat als buitenstaander moet gaan afdwingen. de vraag is dus welke groep lekker kan doen en laten wat hij of zij wil in europa en welke groep niet. het schijnt dat er bepaalde stromingen zijn die bijna altijd radicaal zijn. misschien die dan maar terugsturen zodat de meerderheid wel kan blijven?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Relatief veel moslims reageren heel giftig als hun godsdienst wordt aangevallen. Voor een dieper gelovige moslim staat het geloof op (een gedeelde) plaats nummer 1. Tast je hun geloof aan, dan tast je ook de persoon zelf aan zeg maar.
Het grootste deel v/d moslims zal natuurlijk emanciperen. Maar een deel v/d moslims zal blijven vastpinnen aan het geloof. De laatste jaren is het aantal salafisten in Nederland ook nog toegenomen.
Als je de islamisering wilt tegengaan, dan moet je wel hun geloof aantasten. En dat IS OOK discriminatie tegen moslims. Maar aan de andere kant, als je niks doet, dan islamiseert het land (gedeeltelijk). En dat wil je ook niet hebben. Er is dus een buitengewoon complex dillema.
Ik zie het niet zo positief in eerlijk gezegd. In meer landen met een islamitische minderheid zie je spanningen tussen de oorspronkelijke bewoners vs. moslims.
[..]
Dit zul je blijven behouden. De islam is ook het ware geloof. Ook zal er altijd een deel v/d moslims zijn die islam willen verspreiden in niet-islamitische landen. En de invloed van de islam in zulke landen willen vergroten.
Uiteraard. Jouw voorbeeld is dan ook een zeer extreme reactie.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het neersteken van een zwangere vrouw lijkt me in geen geval een oplossing. Daar bereik je niets mee, alleen maar afkeer tegen jezelf.
11 september is niet the turningpoint voor mij. er is nog een stop mogelijk. we hoeven niet steeds in de mallemolen van haat rond te blijven slingeren. gewoon als minister je ding doen en je verstand op scherp.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Uiteraard. Jouw voorbeeld is dan ook een zeer extreme reactie.
Maar ik doelde meer op extremistischtere maatregelen zoals criminele moslims die een dubbel paspoort hebben, moeten het land uit. Zou je dit 10 jaar geleden zeggen (voor 11 september), dan zou 99% v/d mensen je voor gek verklaren.
Ook al daarvoor lag de VS voorop met ontwikkelingen op allerlei gebieden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja? Of uiteindelijk toch ook een beetje door de mogelijkheden die de Tweede Wereldoorlog bood?
Ik weet het niet hoor, maar ik denk dat dat ook een aardige rol speelde.
West-Europa en Noord-Amerika, dat geldt algemeen als 'het Westen'. Maar het is toch vooral heel erg veel de VS en een klein beetje Europa. Zo'n beetje al onze moderne technologie heeft oorsprong in de VS. Europa neemt het over en produceert eigen producten, maar de oorsprong is absoluut Amerikaans. Alleen al het nu onmisbare internet, dat is toch echt Amerikaans van oorsprong. Net als de computers waarmee je op dat internet gaat.quote:Zoals?
Dan kan je nog lang gaan wachten...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat godsdienstemancipatie veel meer vanuit de groep zelf moet komen, dan dat je dat als buitenstaander moet gaan afdwingen.
Juist. Er zijn ook vredelievendere stromingen binnen de islam, zoals Ahmadiyya's en Alevieten. Met die stromingen heb ik helemaal geen problemen. Maar er zijn ook radicalere stromingen, bijv. salafisten. Ik ben het met je eens dat radicale moslims niet passen in een niet-islamitisch land. Maar hoe wil je radicale moslims terugsturen?quote:de vraag is dus welke groep lekker kan doen en laten wat hij of zij wil in europa en welke groep niet. het schijnt dat er bepaalde stromingen zijn die bijna altijd radicaal zijn. misschien die dan maar terugsturen zodat de meerderheid wel kan blijven?
Ja dat klopt. Maar wat versta je onder "de ministers moeten hun ding doen"?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
11 september is niet the turningpoint voor mij. er is nog een stop mogelijk. we hoeven niet steeds in de mallemolen van haat rond te blijven slingeren. gewoon als minister je ding doen en je verstand op scherp.
Precies, dat schreef ik zelf al eerder in dit topic. Het is dus geen quote van een moslim uit Nederland maar een vage tekst ergens uit verweggistan. Een domme en walgeiljke tekst hoor maar het is onlogisch dat die tekst om de haverklap wordt aangehaald als zou het de mening van een gemiddelde moslim in Nederland zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit stond in het boek De weg van de moslim dat in de Al Tawheed moskee werd verkocht.
Bron
complex is het zeker, maar als het ooit echt gaat lijken op een collonisatie, dan zijn we volgens mij nog steeds niet te laat. ik denk zelfs dat de gematige moslims ons ooit gaan helpen de niet gematigde weg te sturen. dat zie je al gebeuren met ahmed marcouch die o.a. voorzitter is van het dagelijks bestuur voor de pvda in amsterdam. dat met die twee kriminele semi-illegale broers die we uiteindelijk toch niet konen wegsturen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan kan je nog lang gaan wachten...
[..]
Juist. Er zijn ook vredelievendere stromingen binnen de islam, zoals Ahmadiyya's en Alevieten. Met die stromingen heb ik helemaal geen problemen. Maar er zijn ook radicalere stromingen, bijv. salafisten. Ik ben het met je eens dat radicale moslims niet passen in een niet-islamitisch land. Maar hoe wil je radicale moslims terugsturen?
- Scannen op geweld? Tot nu toe heeft alleen Mohammed B. geweld gepleegd. De rest v/d radicale moslims zou dan gewoon mogen blijven.
Er zijn heel veel radicale moslims die vreedzaam zijn en geen geweld plegen. En toch proberen zij de invloed van de islam in Europa verder te vergroten. Hoe wil je dat voorkomen cq. aanpakken?
Het blijft een complex vraagstuk.
Dat heb ik niet gezegd. Dat maak jij ervan.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus je neemt het niet terug? Dat het in jouw ogen haar eigen schuld is en dat het eigenlijk maar net ietsje te ver ging.
Mijn reactie :quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:24 schreef El_Matador het volgende:
Ik ben het met je eens dat naar de rechter gaan als je uitgescholden wordt, te zielig voor woorden is.
Maar iemand die het verschil tussen woord en daad niet meer kent en met messen gaat steken, is fout. Of ie nu moslim, atheist, zwart, grijs, roomblank of homo is.
Neem jij jouw scheldwoorden en valse beschuldigingen terug ?quote:Uiteraard ik ben helemaal geen voorstander van fysiek geweld !
Je zegt dat het iets te ver gaat. En je suggereert inderdaad dat ze het zelf uitlokt. Je laat in alles doorschemeren dat je het wel prima vindt zo en dat het wel prima is dat er een moslima minder is in de wereld. HOe moet ik je post in godsnaam anders lezen?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd. Dat maak jij ervan.![]()
Ik vind dat ze wel op een reactie mag rekenen als ze een duidelijk al boze man voor de rechtbank sleept. Ik vind niet dat die man dan het recht heeft om haar dood te maken.
Als jij je post delete, dan doe ik dat ja. Niet eerder. Ik ben trouwens al gecensureerd, waar jij openlijk gewoon je rabiate opvattingen mag verspreiden.quote:Neem jij jouw scheldwoorden en valse beschuldigingen terug ?
Anderzijds kan Imam El Moumni wel in verband worden gebracht met uitspraken zoals homo's zijn lager dan honden en varkens, homoseksualiteit is schadelijk voor de Nederlandse samenleving, homoseksualiteit is een ziekte die zich kan verspreiden, etc.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies, dat schreef ik zelf al eerder in dit topic. Het is dus geen quote van een moslim uit Nederland maar een vage tekst ergens uit verweggistan. Een domme en walgeiljke tekst hoor maar het is onlogisch dat die tekst om de haverklap wordt aangehaald als zou het de mening van een gemiddelde moslim in Nederland zijn.
Hohoho dat is nooit gezegd. Er is alleen gezegd dat de Rusduitser wel veroordeeld is voor het roepen van "terrorist" terwijl anderen met grovere uitlatingen wegkomen vanwege de vrijheid van religie.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies, dat schreef ik zelf al eerder in dit topic. Het is dus geen quote van een moslim uit Nederland maar een vage tekst ergens uit verweggistan. Een domme en walgeiljke tekst hoor maar het is onlogisch dat die tekst om de haverklap wordt aangehaald als zou het de mening van een gemiddelde moslim in Nederland zijn.
Van Marcouch ben ik het met je eens. Maar dat jij denkt dat de gematigde moslims ons ooit gaan helpen om de niet-gematigde weg te sturen, daar ben ik het niet met je eens. Hoogstens er enkel radicale imams het land uit worden gezet, maar daar zal het wel bij blijven denk ik. En dan nog moeten zulke radicale imams echt veel te ver over de schreef zijn gegaan.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
complex is het zeker, maar als het ooit echt gaat lijken op een collonisatie, dan zijn we volgens mij nog steeds niet te laat. ik denk zelfs dat de gematige moslims ons ooit gaan helpen de niet gematigde weg te sturen. dat zie je al gebeuren met ahmed marcouch die o.a. voorzitter is van het dagelijks bestuur voor de pvda in amsterdam. dat met die twee kriminele semi-illegale broers die we uiteindelijk toch niet konen wegsturen.
volgens mij wilde marcouch een voorbeeld stellen. helaas is ie tegengehouden door rechters.
Je wilt iemand woorden in de mond leggen die hij niet heeft gezegd? Is het niet voldoende om het gewoon bij de rare uitspraken te houden die Moumni heeft gedaan? Beetje raar om er teksten aan toe te voegen die hij niet heeft gebezigd. Dat is niet correct natuurlijk, en ook niet nodig.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Anderzijds kan Imam El Moumni wel in verband worden gebracht met uitspraken zoals homo's zijn lager dan honden en varkens, homoseksualiteit is schadelijk voor de Nederlandse samenleving, homoseksualiteit is een ziekte die zich kan verspreiden, etc.
Dus het is, mijn inziens, niet geheel onbegrijpelijk dat deze walgelijke tekst aan dit lijstje wordt toegevoegd.
Nee, dat staat niet in deze quote.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Je wilt iemand woorden in de mond leggen die hij niet heeft gezegd? Is het niet voldoende om het gewoon bij de rare uitspraken te houden die Moumni heeft gedaan? Beetje raar om er teksten aan toe te voegen die hij niet heeft gebezigd. Dat is niet correct natuurlijk, en ook niet nodig.
ministers worden betaald door hun volk. ze moeten dus doen wat het volk stemt. of moet ik zeggen gunstig stemt?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar wat versta je onder "de ministers moeten hun ding doen"?
Als je de islamisering aan wilt pakken, dan tast je moslims in hun geloof aan.. En dat merken zij - terecht - als discriminatie op.
Je brengt het in verband met El Moumni. Dat is niet terecht. Het is ook geen uitspraak die in Nederland is gedaan, dus niet logisch om aan het genoemde lijstje te haken. Het is natuurlijk een kekke en sexy uitspraak, doet het altijd lekker, die flatgebouwen. Maar het is geen uitspraak die gebruikt kan worden al zou hij een opvatting van een groep moslims in ons land van zekere omnvang vertegenwoordigen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |