en hier sloot ik hem mee....quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:07 schreef chacama het volgende:
Ze is de dag goed doorgekomen. Koorts lijkt in elk geval ver weg en ze slaapt nu lekker. Kijken hoe het morgen gaat. Ze klaagt wel nog over de keelpijn en eten gaat dus niet zo goed, maar drinken gaat in elk geval wel goed. Hopelijk is ze maandag weer fit genoeg om naar school te gaan.
lezen en lezen zijn twee dingen hoor Bix. Ze herkent haar naam en vervolgens vraagt wat er staat. Beterschap is toch iets moeilijker om te lezen dan hallo Fleur.... Maar, ja als het positieve dingen dan laat ik ze inderdaad "lezen".quote:Op zondag 5 juli 2009 23:26 schreef bixister het volgende:
leest fleur hier mee, chacama!(hoi fleur!
) fijn dat ze weer redelijk opgeknapt is.
Ja... en...nee. Ik voel me wel schuldig, maar de school heeft het hier heel fijn opgelost. Aan het begin van het jaar krijgen we een jaarplanner met alle activiteiten incl. leesmoeder, creamiddag-hulp e.d. Daar kun je dan op aangeven waar je bij kunt helpen. Ik help bij de activiteiten waarbij het de maandagochtend of woensdagbetreft. Meestal is dit opbouwen van thema's. Als ik het allemaal maar een week van te voren zou weten, dan was het voor mij ook moeilijker geweest.quote:Op maandag 6 juli 2009 07:15 schreef livelink het volgende:
De laatste weken van het jaar zijn voor mij weer een enorme aanslag op mijn schuldgevoel van werkende moeder die dus niet als vrijwilliger mee kan helpen op school met alle feestjes en dergelijke.
Dit jaar is het zelfs geen enkele keer gelukt. Alleen heb ik een keer een avond geholpen met de school versieren voor Sinterklaas. Ik durfde me dan ook niet op te geven voor de "Ouder Bedankavond". Vorig jaar had ik nog iets meer gedaan en toen ben ik wel geweest.
Nou ja, vanavond ga ik schoonmaken en dan zal ik ook nog wel iets mee naar huis nemen om schoon te maken en dat was het dan weer. Volgend schooljaar beter (maar dat dacht ik vorig jaar ook al). Hebben jullie nou ook last van schuldgevoel of doen jullie gewoon heel veel op school?
Ik ook en toch, ik zou niet meehoeven naar de efteling, ik vind dat best nog een verantwoordelijk iets, té zelfs. Maar dat komt misschien omdat ik ooit eens kwijt ben geraakt in de toen nog flevohof, mn 'hulp-moeder' zei dat ze daar en daar zat en als kleine hummels moesten we het maar uitzoeken.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:17 schreef Brighteyes het volgende:
En ik kan me ook wel voorstellen dat de moeders die heel veel meehelpen ook de extra leuke dingen willen doen. Ik zou er ook van balen als ik wel eens in de zoveel tijd in m'n uppie het speelgoed schoon sta te maken, maar dat er dan ineens, als ze naar de efteling gaan, mensen wel tijd hebben.
Hier worden sowieso eerst alle ouders gevraagd die door het jaar heen ook meehelpen. En als dan nog plaatsen over zijn, wordt er pas verder gevraagd... Ik ben om de week een uurtje op school op woensdag om met een groepje een spel te doen, speel-leren noemen ze dat. Omdat Isa het leuk vindt en het op woensdagmorgen is waarop ik toch al vrij ben. Mijn plaatsje voor het schoolreisje heb ik afgestaan, wilde dat Isa zich de hele dag zou amuseren, zonder al te veel aan mij te plakken. Dat is prima gelukt nuquote:Op maandag 6 juli 2009 23:17 schreef Brighteyes het volgende:
En ik kan me ook wel voorstellen dat de moeders die heel veel meehelpen ook de extra leuke dingen willen doen. Ik zou er ook van balen als ik wel eens in de zoveel tijd in m'n uppie het speelgoed schoon sta te maken, maar dat er dan ineens, als ze naar de efteling gaan, mensen wel tijd hebben.
Oh maar dat is ook echt leuk!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:55 schreef Sjeen het volgende:
En ik kreeg net een uitnodiging voor de verwendag, alle hulpouders mogen naar de musical van groep 8 komen kijken. Daar ga ik dus wel vrij voor nemen
ik wilde niet simpel overkomen hoor, omdat ik volgens jou denk dat iedereen zomaar vrij kan nemen.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:45 schreef bixister het volgende:
nou, ik kan echt niet zomaar vrijnemen van m'n werk (staat zelfs in m'n contract). er is niet zomaar vervanging nl. (ik vind 't nogal simpel om te denken dat dat voor iedereen op dezelfde manier in elkaar zit). op de dagen dat ik niet werk, doe ik mee waar mogelijk.
Nou, ik ben dan wél in de gelegenheid om op school te helpen en doe dat dus ook volop. En ook omdat er natuurlijk veel ouders zijn die wel werken. En dan niet vervelend, maar als elkaar helpen. zo ben ik ook bij veel werkende moeders achterwacht als oppas in noodgevallen. Zo maak je samen veel mogelijk nietwaar.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:31 schreef kleinetrom het volgende:
[..]
ik wilde niet simpel overkomen hoor, omdat ik volgens jou denk dat iedereen zomaar vrij kan nemen.
tuurlijk kan dat niet, ik ook niet.
maar dat soort dagen zijn vaak al ver van te voren bekend, zeker schoolreisje en sportdag, dan kun je toch in ieder geval proberen vrij te nemen, maar nogmaals, zelfs dan zie je de ouders van grotere kinderen niet
Als iedereen er zo over denkt is kamp snel over en hoeft niemand nog vrij te nemenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:48 schreef kleinetrom het volgende:
de oudste wilde toen dat ik met groep 8 meeging op kamp, maar dat heb ik idd niet gedaan. kamp doe je zonder je ouders vond ik.
en daarom regelen ze alleen leraren en stagieres die mee gaan, zodat de rest gewoon naar school kan en de kids geen ouders meehebbenquote:Op woensdag 8 juli 2009 00:10 schreef moussy het volgende:
[..]
Als iedereen er zo over denkt is kamp snel over en hoeft niemand nog vrij te nemen
Damon ookquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:53 schreef bixister het volgende:
(Piet heeft nog steeds moeite met een koprol.)
Sven ookquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:53 schreef bixister het volgende:
(Piet heeft nog steeds moeite met een koprol.)
Ik wordt niet goed van die fase'squote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:08 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Taart 2 heeft z`n eerste tand er uit
LovelyLady het is vast een fase
Hee is dat veranderd? Toen ik nog op de basisschool zat was het na AVI-9 afgelopen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:29 schreef Diaan73 het volgende:
Na AVI-7 is er, voor zover ik begrepen heb, geen AVI meer en mag hij gewone boeken gaan lezen.
Wel fijn een beetje herkenning, en bix ik zag het niet als aanval hoorquote:Op zaterdag 11 juli 2009 21:35 schreef chacama het volgende:
LL, durf het bijna niet te zeggen, maar wat fijn dat jij dat ook hebt. Bij Fleur werkte het ook altijd en nu nog steeds, maar Maud is ook een ander verhaal. Ook daar moet ik opletten met de concequenties en vooral dat ik Fleur er niet in mee straf. 'Het dan gaan we maar niet' Kan ik nu niet meer als straf gebruiken. dus inderdaad andere sancties verzinnen. Waarbij ik wel moet toegeven dat Maud het steeds beter begint te begrijpen dus ik heb nog hoop.
Is het een optie om hem naar zijn kamer te sturen... een tv-verbod te geven of evt. speelgoed in een strafdoos te doen voor een bepaalde tijd. En uiteraard in de nanny-modus..... kun je hem misschien meer belonen. Weet niet waar ie het meeste problemen geeft, maar bijvoorbeeld een stikker-systeem voor ochtend/middag/avond. Luisteren/opruimen/brutale mond. Verzin ook maar even iets...
yup, gebeld naar de bios. Het is een adviesleeftijd dus mogen wij als ouder beslissen of we het geschikt vinden of niet. Films waarbij 16 of ouder is moet je je legitimeren en is het wel wettelijk vastgelegd.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:03 schreef Rewimo het volgende:
Denk je dat ie er wel inkomt, Stout? Qua leeftijd bedoel ik.
quote:goeie morgen mama.
ik ben heel blij dat ik je morgen weer ga zien.
helaas duurt het wat langer voor papa.
doe papa de groeten van me en geef hem een heele dikke kus.
en voor jou ook een heele dikke kus en de groeten van me.
Hmmm, weet je ook hoe die heet? Revenge of the fallen heet het nieuwste deel. Persoonlijk vind ik de tekenfilms al druk genoeg. Maar hey, het gaat niet over mij hè.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:41 schreef lily het volgende:
Wij hebben die Transformers deel 2 gisteren even zitten bekijken thuis (oudste is transformers fan).
Maar, mijn god, wat een herrie en robotgeweld en heen en weer geflits en gedoe. En alles heel donker.
Ik vond het niet normaal.
Oudste hield het na 10 minuten al voor gezien (bah, niks aan) en die houdt meestal wel van wat hectiek.
ohhh je bent in de buurt !!!quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:58 schreef Rewimo het volgende:
Ja, hij logeert bij oma. En we bellen elke dagEn vanmorgen op mijn werk kreeg ik dit mailtje
![]()
Wij missen hèm ook hoorMorgenavond ga ik naar Haarlem en zaterdag komen we samen terug
Wat doe je zaterdag?quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:01 schreef Stout het volgende:
ohhh je bent in de buurt !!!![]()
Wij missen de mannen ook altijd, t is dan zo stil in huis. Wel lekker maar toch anders stil dan wanneer ze er wel zijn. Ben ook altijd weer heul blij als ze thuis zijn.
gisteren!quote:Op donderdag 16 juli 2009 08:44 schreef Lishe het volgende:
Bix, hebben ze Kikkerdril al gezien? Wij vonden 'm erg leuk!
Wat knap!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:12 schreef bixister het volgende:
Piet durft nu in navolging van Max-uit-de-film zo de padden in de tuin op te tillen!
Ik vind het echt heeel knap. Want padden zijn zo groot en zo kledderigquote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:24 schreef bixister het volgende:
ah, ik zal 't 'm vertellen. maar ik vond 't wel grappig want meneer is meestal niet zo'n held. hoe zo'n voorbeeld dan -hops- alle eerdere schroom overboord laat zetten he. mooi is dat!
Hey dat klinkt als onze tuin....quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:05 schreef livelink het volgende:
Zeg maar gewoon dat het supervermoeiend is, Sjeen![]()
Ben je nog naar de speeltuin geweest? Hier was het weer al heel snel weer goed.
Onze tuin wordt ook bevolkt door talloze kikkers en padden. Je moet echt heel goed uitkijken waar je loopt, maar die hele kleintjes zijn bijna niet te ontwijken. Ik voel me vaak net een massamoordenaar. Ze lopen ook net zo makkelijk ons huis in en gelukkig durft Katja ze nu ook op te pakken om buiten te zetten. Ik zet er heel laf een vergiet omheen en dirigeer ze dan weer naar buiten. Laatst zaten er ook 2 salamanders in huis, maar die durfde Katja toch ook niet op te pakken. Daar hebben we ons buurmeisje voor moeten charteren. Ik woon te dicht bij het water
Oew, stuur hem even langs op de camping, ik had er eentje naast mijn koelkast zitten en ik pak ze zelf liever niet opquote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:12 schreef bixister het volgende:
Piet durft nu in navolging van Max-uit-de-film zo de padden in de tuin op te tillen!
Ff testen of ie nog z'n kin op de borst kan doen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:01 schreef renzell het volgende:
Nou, boehoe, mijn kindje heeft zo'n hoofdpijn!!!Aspirine zit er al in (na grote paniek en dikke tranen), maar lijkt (nog) niets te helpen. Bah, ik voel me machteloos en heb zo'n medelijden met het kleintje!
![]()
En lief is heel rustig, maar ik denk meteen aan allemaal erge dingen, zoals malaria enzo.Bah!
![]()
Dank je! En... wat is dat testje met die kin op die borst dan?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:08 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ff testen of ie nog z'n kin op de borst kan doen.![]()
Als het over een half uurtje nog niet beter is even overleggen met de HAP? Heel vervelend is dat hè. Voelt zo onmachtig....
Beterschap.
Hee wat toevallig dat ik dit nu lees! Sterre is op dit moment naar de Harry Potter film met een vriendje uit haar klas en zijn vader. Ik ga niet mee, omdat ik er toevallig donderdagavond al naartoe ga met mijn man (die is dan jarig, en dan gaan we met z'n tweeën uit eten en daarna naar de film, dat hadden we al geregeld). Ik vind inderdaad ook dat je als ouder het beste kunt inschatten of een kind het wel of niet aankan. Sterre zal de film echt niet te eng vinden, maar Wouter (die 2 jaar ouder is) zal het dus wél veel te eng vinden. Die durfde al niet de Harry Potterfilm met 9+ rating op dvd af te kijken. Dan zegt leeftijd dus niet zoveel.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:13 schreef Stout het volgende:
[..]
yup, gebeld naar de bios. Het is een adviesleeftijd dus mogen wij als ouder beslissen of we het geschikt vinden of niet. Films waarbij 16 of ouder is moet je je legitimeren en is het wel wettelijk vastgelegd.
Bios wil wel dat wij als ouders meegaan*duhhh ik ga mijn kind naar HP laten kijken en zelf niet....*
Voorzorgsmaatregel.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:09 schreef renzell het volgende:
[..]
Dank je! En... wat is dat testje met die kin op die borst dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben natuulijk geen medicus maar doe dat altijd bij mijn eigen kinderen ook bij ernstige hoofdpijn.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
Even met een glaasje eroverheen rollen. als je ze dan blijft zien kunnen het puntbloedinkjes zijn idd.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ook hoor, debuurvrouw. En meteen checken of er geen kleine puntjes op de huid zichtbaar zijn die niet weg te drukken zijn.
Want, horen die ook bij hersenvliesontsteking?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ook hoor, debuurvrouw. En meteen checken of er geen kleine puntjes op de huid zichtbaar zijn die niet weg te drukken zijn.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Voorzorgsmaatregel.Alleen maar goed toch, dat je daar alert op bent!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben natuulijk geen medicus maar doe dat altijd bij mijn eigen kinderen ook bij ernstige hoofdpijn.
Kán... maar nekstijfheid icm met puntjes is wel reden tot zorg....quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:19 schreef renzell het volgende:
[..]
Want, horen die ook bij hersenvliesontsteking?
En die hele kleintjes worden ook wel heel erg overvallen door hoofdpijn. De eerste keer is echt raaaaar. Als je weet hoe het is is het al vervelend en bijna niet te harden, laat staan voor de eerste keer...quote:
Wat fijn!quote:Op zondag 26 juli 2009 22:00 schreef chacama het volgende:
Het was heerlijk. Haar eigen woorden:
Mama, hier op de camping vind ik het leuk. Kan ik doen waar ik zin in heb en niet doen waar ik geen zin in heb. Dat is echt super!
Dat klinkt erg leuk uit jouw mond!quote:
hihi inderdaad, ik heb eenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:53 schreef Sugar het volgende:
Dat klinkt erg leuk uit jouw mond!Zo'n harde is het toch niet?
Ik kan je zeggen, het is ook niet echt aan te raden livelink.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:24 schreef livelink het volgende:
Zo lang ben ik eigenlijk nog nooit zonder mijn kinderen geweest. Het weerzien is natuurlijk wel erg fijn dan.
Chacama; op je vraag over het vieren van haar verjaardag kan ik je niet helpen, sorry. Ik zou zelf kiezen voor uitstel, volgens mij. Maar dat is voor ieder gezin en ieder kind anders denk ik.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:09 schreef chacama het volgende:
En voor de ervaren 6-jarige (en ouder) ouders .....wat geeft je een 6 jarig meisje dat eigenlijk alles al heeft (in de ogen van d'r moeder).
Wat voor oudere kinderen (die kunnen lezen) wel een tip is; het Geldmuseum (bij de Munt) in Utrecht.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 05:57 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie heeft trouwens een kindermuseumjaarkaartdinges gekregen voor haar verjaardag ook. Misschien een tip voor iemand. Moet je wel tijd voor hebben....euh maken!
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:40 schreef Sjeen het volgende:
Een dikke knuffel en poen van Isa voor FleurOns kadootje ook al uitgepakt?
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:53 schreef chacama het volgende:
[..]en de mededeling was:
"Die zat niet in mijn mandje, maar ik vind het wel errug leuk mama! Extra grote verrassing!" En toen:
- Wie is Isa ook al weer?" Dus maar even foto op gezocht, maar een super actuele kon ik niet zo snel vinden
Ja, hoor Anna jij mag ook een feestje. Zet mama maar in de auto en kom maar lekker naar het strand daarna taart eten en feest vieren met Fleur.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:58 schreef YPPY het volgende:
Fleur is jarig!gefeliciteerd! ook namens Anna
"Feur al feestje vandaag? Ikke ook feestje vandaag"
"Ikke feesje andere keer?"
![]()
![]()
Maak van straks maar `Rond de kerst`quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:45 schreef Lois het volgende:
Gefeliciteerd met Fleur![]()
nog 3 nachtjes en dan gaat mijn tweetal naar groep 3. GROEP 3Het gaat me een beetje te hard, straks kan Iris al lezen, en schrijven.....
Of deze, die hebben wijquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:51 schreef Rewimo het volgende:
En als ze 8 zijn lezen ze Stephen Hawking
[ afbeelding ]
Hey die las jongste vorig jaar met zijn verjaardag. Er komt een vervolg op hé !quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:51 schreef Rewimo het volgende:
En als ze 8 zijn lezen ze Stephen Hawking
[ afbeelding ]
Nou, dat lag ze nog niet. Want aan een geweldige verjaardag met veel gezelligheid en lekkere taart, leuke tractaties enz. enz. kwam een erg abrupt einde toen ze de vingers van d'r zus tussen de deur vastzette. Dus ze heeft ong. tot half elf bij papa op de bank gezeten om bij te komen terwijl ik naar de HAP was.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:45 schreef dutchie het volgende:
Ookal ligt ze waarschijnlijk nu al te slapen: Van Harte met Fleur!
Maandag gaat L. ook weer naar school. Hij heeft er echt zin in.
Meerdere moeders die ik spreek verzuchten: "Gelukkig weer regelmaat."
Voor wie vraag ik me dan af.
Zondag gaan we nog maar even naar de bioscoop om de vakantie af te sluiten. Is hij nog nooit geweest, is een verrassing. Ik kan me er nu al op verheugen.
Hier een kind dat niet wil (oudste ) en een kind dat graag wil dus regel ik een feestjequote:Op zondag 16 augustus 2009 10:59 schreef moussy het volgende:
Hoe doen jullie dat met kinderfeestjes, slingeren jullie dat zelf aan, of wacht je tot je kind er mee komt?
René wilde nooit, dus dat was ook geen punt, maar met Cas weet ik het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |