abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 juli 2009 @ 21:10:24 #1
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70651149
Vorig deel: Van kleuter tot puber deel 36

Kinderen:
14 april 1996: Chavez, zoon van Logician
08 augustus 1996: Bo, dochter van Vamperotica
02 november 1997: Sem, zoon van Vamperotica
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
18 maart 2000: Connor, zoon van Five_Horizons & Loena-tik
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Icaä
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
05 maart 2002: Nick, zoon van babsjuh
20 maart 2002: Twan, zoon van Diaan73
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Noli
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
26 september 2003: Eleni, dochter van rameijer
26 september 2003: Mick, zoon van Vamperotica
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
17 maart 2004: Bram, zoon van debuurvrouw
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
8 oktober 2004: Kai, zoon van M@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Noli
  zaterdag 4 juli 2009 @ 21:11:06 #2
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70651165
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 21:07 schreef chacama het volgende:
Ze is de dag goed doorgekomen. Koorts lijkt in elk geval ver weg en ze slaapt nu lekker. Kijken hoe het morgen gaat. Ze klaagt wel nog over de keelpijn en eten gaat dus niet zo goed, maar drinken gaat in elk geval wel goed. Hopelijk is ze maandag weer fit genoeg om naar school te gaan.
en hier sloot ik hem mee....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 juli 2009 @ 21:11:29 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70651172
beterschap voor Fleur
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 juli 2009 @ 22:41:31 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_70653264
Beterschap voor je jongedame, chaca!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 23:28:03 #5
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_70654374
Beterschap voor Fleur. Het klinkt in ieder geval weer ietsje beter...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 5 juli 2009 @ 07:03:47 #6
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_70659933
Arme Fleur. Dit is geen leuke temperatuur om ook nog ziek te zijn. Beterschap!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_70660291
Ik weet niet waar ik dit anders moet plaatsen dus maar even hier.

Ik heb een vraag aan jullie mbt de overblijfkosten. Nu is het zo dat mijn zoontje 3x per week á 1,50 per keer dus moet overblijven op school. Dat komt zo ongeveer neer op +/ ¤20 per maand. Ik koop altijd een 20ritten kaart voor ¤30. Ook gaat hij een paar keer per week naar de nso en in vakanties naar de bso.
Nu is het zo dat ik alleen nog alleen woon met de kinderen dus in het laatste geval veel voordeel krijg via de belastingdienst. Er wordt veel vergoed (zoiezo trouwens bij nso/bso, ook voor 2verdieners naar wat ik heb uitgerekend) Ik betaal namelijk voor de 2 dagen + vakantieperiodes maar ¤12 per maand. Niet veel dus voor alle opvang die hij heeft.

Nu is mijn vraag dus, waarom is er voor de overblijf ook niet een soort van regeling voor ouders die het niet breed hebben? Of misschien is die er wel maar ik heb er nooit wat van kunnen vinden.
Het is niet zo dat ik het persé nodig heb maar ik vond toen ik erover nadacht best vreemd dat ik veel meer aan de overblijf moet betalen per maand (terwijl dat een uurtje is tussen de middag) dan aan de nso/bso waar hij uiteindelijk veel langer verblijft.
pi_70660295
Geen idee, wij maken geen gebruik van VSO,NSO en TSO.

Hoe gaat het met Fleur ? Is ze weer een beetje opgeknapt ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 juli 2009 @ 10:53:51 #9
13151 crew  Rewimo
pi_70661435
Ik weet het ook niet, TD, maar waarom bel je ze niet even om het te vragen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 5 juli 2009 @ 11:14:55 #10
37150 livelink
pi_70661785
Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat de scholen dit zelfstandig regelen en dat het per school verschilt hoe het aangepakt wordt. Bij ons op school is er een vol-continue rooster en de kinderen eten samen met de juffrouw en hebben daarna de mogelijkheid om even buiten te spelen. In totaal een half uur pauze is dat. Op andere scholen weet ik weer dat het door de ouders geregeld wordt. Ouders worden ingeroosterd en niemand hoeft dan te betalen. En weer andere scholen huren er krachten voor in. Wellicht kun je overwegen om over te stappen naar een school met een ander systeem?
pi_70663902
Van de week even gevraagd bij de concierge waar het betaald moet worden, die wist dat ook allemaal niet. Hij had het over navragen bij de sociale dienst, maar geen idee of die daar wat mee doen.

En ik vind het geen reden om Wes daarvoor van school te halen. Hij zit hier nu net en heeft zn plekje een beetje gevonden, zou niet leuk zijn om om die reden een kind dan van school te halen. Zoals ik al zei, tis niet een groot probleem maar wel iets wat ik mij afvroeg.
Bedankt voor het meedenken
pi_70676488
Hier kost de overblijf ¤ 2.50 per keer en wordt geregeld door hetzelfde bureau als de BSO doet. Is naar verhouding eigenlijk ook best veel. En het "grappige" is eigenlijk nog wel dat in de vakanties en als ze 's middags vrij zijn ze het brood en drinken van de BSO krijgen en het dan al bij de prijs in begrepen zit, en als het overblijven is ze brood en drinken mee moeten nemen en het ¤ 2.50 kost
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zondag 5 juli 2009 @ 20:15:32 #13
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70678647
Fleur is op de keelpijn na helemaal opgeknapt. dank voor de beterschap wensen. Ze vond ze erg leuk om te lezen..

Qua overblijf. Op school 2 euro per keer. Bij de NSO/TSO is het in het bedrag inbegrepen, zover ik weet. Maar goed Fleur en Maud gaan naar een gastouder en die rekent voor het overblijven gewoon de uren en dat is incl. eten en drinken. Dus hoe dat precies zit....weet ik niet echt.
pi_70685806
leest fleur hier mee, chacama! (hoi fleur! ) fijn dat ze weer redelijk opgeknapt is.
pi_70686066
wij betalen voor 2 kinderen die 2x per week overblijven 200 euro voor een heel jaar. da's dus 50 euro per kind per jaar voor 1 dag. gedeeld door ehm... hoeveel schoolweken zijn er in een jaar? 40 ofzo? dan zou 't op 1,25 per keer uitkomen hier. best grote verschillen in die bedragen, zie ik!
pi_70686362
wij betalen weer 2 euro per keer, ongeacht of je kind op vaste dagen komt of dat je een strippenkaart ( 10 strippen) hebt mocht je kind geen vaste dagen overblijven, zoals de onze.
dat is inclusief drinken trouwens en geheel in het beheer van enkelen moeders die een stichting hebben opgericht om dit te mogen doen.
  maandag 6 juli 2009 @ 06:41:56 #17
24188 Belana
kloon van belana
pi_70689528
wij betalen achterlijk veel, wel 4 euro en komend jaar nog meer zelfs (voor de TSO)
er zijn niet voldoende vrijwilligers en dus moet alles door betaalde krachten gedaan en dus is het zo duur...
nah lekker dan... je hebt TSO nodig omdat je werkt, logisch dat je dan geen vrijwilliger kan zijn dan he
stormy waters...
sailin'
pi_70689562
Wat moeten jullie veel betalen, zeg!

Wij betalen 80 euro per jaar voor de hele week overblijven (4 dagen zijn dat dan) per kind.
  maandag 6 juli 2009 @ 07:15:03 #19
37150 livelink
pi_70689596
De laatste weken van het jaar zijn voor mij weer een enorme aanslag op mijn schuldgevoel van werkende moeder die dus niet als vrijwilliger mee kan helpen op school met alle feestjes en dergelijke.

Dit jaar is het zelfs geen enkele keer gelukt. Alleen heb ik een keer een avond geholpen met de school versieren voor Sinterklaas. Ik durfde me dan ook niet op te geven voor de "Ouder Bedankavond". Vorig jaar had ik nog iets meer gedaan en toen ben ik wel geweest.

Nou ja, vanavond ga ik schoonmaken en dan zal ik ook nog wel iets mee naar huis nemen om schoon te maken en dat was het dan weer. Volgend schooljaar beter (maar dat dacht ik vorig jaar ook al). Hebben jullie nou ook last van schuldgevoel of doen jullie gewoon heel veel op school?
  maandag 6 juli 2009 @ 08:04:08 #20
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_70689802
Livelink, ik doe ook niet zo veel op school hoor Ik heb nl. niet zo makkelijk een oppas voor een hele dag.

Zo ben ik ook niet naar de schoonmaakavond geweest, dat is precies tijdens spitsuur bij ons en dat laat ik Swets liever niet alleen opknappen. Ik neem wel morgen de luizencapes mee om te wassen en ik heb dit jaar een paar keer de plakboeken bijgewerkt, dan zitten we in het overblijflokaal met speelgoed en kan ik de kleintjes dus meenemen.

Hier trouwens 1,50 per keer overblijven.
Overblijf wordt niet door de overheid gesubsidieerd en/of gereguleerd, vandaar dat je met een laag inkomen nog steeds de volle mep moet betalen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 juli 2009 @ 08:04:31 #21
13151 crew  Rewimo
pi_70689807
livelink, ik kan ook niks doen voor school omdat ik precies tijdens de schooluren werk (da's nou juist zo handig ). Ik vind dat ook vervelend, maar het is nu eenmaal zo. We proberen dat op te vangen door andere dingen. Zo hebben we vorig jaar een appelboom gekocht voor de BSO, daar waren ze voor aan het sparen. Bij onze vaste kweker eentje gekocht zodat ze het gespaarde geld weer ergens anders voor konden gebruiken Een flinke bak kersen geplukt voor de Lesenacht.

En je zult heus niet de enige ouder zijn op school die niet zo veel kan doen, dat moeten ze toch wel begrijpen.
  maandag 6 juli 2009 @ 08:05:26 #22
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70689817
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:26 schreef bixister het volgende:
leest fleur hier mee, chacama! (hoi fleur! ) fijn dat ze weer redelijk opgeknapt is.
lezen en lezen zijn twee dingen hoor Bix. Ze herkent haar naam en vervolgens vraagt wat er staat. Beterschap is toch iets moeilijker om te lezen dan hallo Fleur.... Maar, ja als het positieve dingen dan laat ik ze inderdaad "lezen".
quote:
Op maandag 6 juli 2009 07:15 schreef livelink het volgende:
De laatste weken van het jaar zijn voor mij weer een enorme aanslag op mijn schuldgevoel van werkende moeder die dus niet als vrijwilliger mee kan helpen op school met alle feestjes en dergelijke.

Dit jaar is het zelfs geen enkele keer gelukt. Alleen heb ik een keer een avond geholpen met de school versieren voor Sinterklaas. Ik durfde me dan ook niet op te geven voor de "Ouder Bedankavond". Vorig jaar had ik nog iets meer gedaan en toen ben ik wel geweest.

Nou ja, vanavond ga ik schoonmaken en dan zal ik ook nog wel iets mee naar huis nemen om schoon te maken en dat was het dan weer. Volgend schooljaar beter (maar dat dacht ik vorig jaar ook al). Hebben jullie nou ook last van schuldgevoel of doen jullie gewoon heel veel op school?
Ja... en...nee. Ik voel me wel schuldig, maar de school heeft het hier heel fijn opgelost. Aan het begin van het jaar krijgen we een jaarplanner met alle activiteiten incl. leesmoeder, creamiddag-hulp e.d. Daar kun je dan op aangeven waar je bij kunt helpen. Ik help bij de activiteiten waarbij het de maandagochtend of woensdagbetreft. Meestal is dit opbouwen van thema's. Als ik het allemaal maar een week van te voren zou weten, dan was het voor mij ook moeilijker geweest.
  maandag 6 juli 2009 @ 08:07:56 #23
37150 livelink
pi_70689835
Dat is voor mij inderdaad het grote probleem. Ik weet het pas zo kort van tevoren dat ik het niet meer kan regelen op mijn werk. Zo'n jaarplanner zou dan beter zijn.
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2009 @ 10:02:03 #24
7074 moussy
kuttekop
pi_70691537
Ik zit in de ouderwerkgroep van school, dus kan altijd overal bij zijn, maar doe het niet altijd hoor, ik heb niet altijd overal zin in en tijd voor

Paar weken geleden zag ik het nog niet zitten met zwemmen en dacht ik dat Cas gewoon maar even moest stoppen met zwemmen, maar kijk nou toch eens, een jongetje dat niet van de rand durfde te springen, springt nu wel van een 2 meter en een beetje opa!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 6 juli 2009 @ 14:26:29 #25
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70700321
You go Cas! heerlijk Moussy als ze het eindelijk doorhebben hoe leuk het kan zijn!

Livelink, het is misschien de moeite waard om te vragen voor zo'n jaarplanner. Als je wilt kan ik hier wel eens vragen naar het voorbeeld. Dan is het bij jullie misschien net wat makkelijker om erdoor te krijgen.
pi_70702145
wow, stoer cas!
  maandag 6 juli 2009 @ 20:54:38 #27
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70715828
/trotse mama-modus aan/

Net terug van de raportbespreking. Fleur doet het goed. Nee, ze doet het zelfs heel goed. Cito taal score A, Cito rekenen B en voor orde/tijd: C. Ze gaat met een rapport voor plussen naar groep 3. Het enige wat de juffen aangaven was de faalangst/perfectionisme wat ze vertoont. Dit gaan ze ook doorgeven aan de juffen (3) voor groep 3. Zodat die er ook alert op zijn.

Zelf vind Fleur het erg spannend, maar heeft er ook veel zin in. Het gaan leren lezen en schrijven en rekenen geven wat spanning, maar het feit dat ze twee bekende juffen heeft zorgt voor de leuke kant. Ik ben zelf er benieuwd naar hoe ze het gaat doen. Ze heeft op maandagmiddag en donderdagmiddag les in de combigroep 3/4 en verder alleen in groep 3. Een klein fijn klasje van 13 kinderen.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:57:21 #28
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_70718917
Ik ben ook bijna nooit op school te vinden, en heb dit jaar alleen maar geholpen met de sportdag. Bij de kerstmusical vroeg ik om vooral niet ingedeeld te worden bij de kostuummakerij, omdat ik nog geen knoop kan aannaaien. Mijn voorkeur lag dus bij de decor- en attributenknutselclup.

En ik word natuurlijk ingedeeld bij het maken van de kostuums EN het schminken van de kids. Ik heb bedankt voor het aanbod. Geef mij een hamer, zaag, schroefboormachine en een pallet verf en ik maak zo een decor, maar ik kan gewoonweg niet met naald en draad overweg. Ik heb ze bedankt en er waren genoeg papa's die wel mochten zagen, timmeren en met hun kwast tekeer mochten gaan.

Maar van de juf die junior volgend jaar krijgt, mag ik komend schooljaar weer terugkomen om te helpen bij de sportdag , dus zodra de jaarplanner hier binnen is, gaat er een verlofbriefje naar m'n baas.

Net als bij livelink zijn ze voor de rest hier ook altijd heel erg laat met briefjes meegeven als er geholpen moet worden. En als ik kan is dat mooi meegenomen [en ik heb er zin in] en anders mogen de andere ouders een handje helpen.

Het jaarlijkse uitstapje naar de Efteling komt altijd om in de hulpouders, vaak meer dan dat er kinderen uit de klas meegaan. Daarom wordt er geloot, maar altijd zit de moeder uit de oudervereniging, de klassemoeder en de moeder uit de medezeggenschapsraad erbij [en die drie moeders hebben allemaal een kind bij onze junior in de klas]. was vorig jaar voor het eerst ook vrij op de Eftelingdag [en dus nog nooit meegeweest], maar hij zat er niet bij om met een groepje mee te lopen. Riekt een beetje naar vriendjepolitiek en doorgestoken kaart praktijken.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_70722065
vervelend, die mensen die je het hele jaar niet ziet en dan wel mee met schoolreis willen, die komen bij ons dus ook als laatste aan de beurt.

juicht voor fleur en cas!
pi_70722597
toch vind ik het een beetje stom om daar zo negatief over te doen; het is toch fijn dat er zoveel aanbod is voor hulp bij 't schoolreisje? het lijkt mij nog best een vermoeiend dagje hoor, met zo'n groepje kleuters (of groter).
  maandag 6 juli 2009 @ 23:15:16 #31
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_70722777
Nou iddd, ik zou me daar eerlijk gezegd niet voor aanbieden
Bij ons wordt je gewoon ingedeeld voor schoonmaken, 1 keer per zes weken en de eindschoonmaak is verdeeld. Kun je niet? Dan ruil je maar of je stuurt opa en oma, of de buren, of weet ik wat. En voor de rest doe ik nooit dingen met de kinderen samen, daar ben ik gewoon slecht in. Wij zijn van de afdeling bakken en schoonmaken dus. En ik vind dat gewoon prima. Niet schuldig voelen Livelink, weet je nog dat artikel? Dat ik je eens stuurde. Nou dat dus!
pi_70722887
chacama, fijn dat fleur zo'n mooi rapport had!

hier kregen we vandaag ook de rapporten mee, en ze waren ook zeer positief. anna begint eindelijk wat meer lol in school te krijgen, ze heeft echt enorm veel geleerd de afgelopen maanden en kan al een stuk beter meedraaien in 't programma en het groepsgebeuren. het is ook allemaal nogal wat. over piet ook veel lovende woorden, en na de zomer dus naar groep 3, leuk! hij komt in een klas van 19 kinderen, lekker vergeleken met z'n huidige klas van ± 30 (al is 't natuurlijk geen 13..!) en als 't goed is blijft het daar ongeveer bij. ook anna start na de zomer in een groep van ­± 20 kinderen, in de klas en bij de juffen waar piet dit afgelopen jaar bij gezeten heeft, dus relatief bekend terrein.fijn! nog een paar daagjes en ze hebben vakantie. olé!
  maandag 6 juli 2009 @ 23:17:50 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70722902
En ik kan me ook wel voorstellen dat de moeders die heel veel meehelpen ook de extra leuke dingen willen doen. Ik zou er ook van balen als ik wel eens in de zoveel tijd in m'n uppie het speelgoed schoon sta te maken, maar dat er dan ineens, als ze naar de efteling gaan, mensen wel tijd hebben.
  maandag 6 juli 2009 @ 23:20:21 #34
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_70722998
Hmmm ik zie Twan hier ook nog bij staan, maar ben bijna nooit in dit topic. Ik zal het weer eens gaan volgen.
Make love, not war ☮
pi_70723120
Wat krijgen er al veel kleuters rapporten Bij ons is dat niet zo in de groepen 1/2.
Sven gaat straks ook naar groep 3, ook al een lekker klein groepje, 15 in zijn geval
Hij is er ook aan toe, volgens de juf is hij "er wel klaar mee, met het kleuteren".
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2009 @ 23:24:47 #36
7074 moussy
kuttekop
pi_70723188
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:17 schreef Brighteyes het volgende:
En ik kan me ook wel voorstellen dat de moeders die heel veel meehelpen ook de extra leuke dingen willen doen. Ik zou er ook van balen als ik wel eens in de zoveel tijd in m'n uppie het speelgoed schoon sta te maken, maar dat er dan ineens, als ze naar de efteling gaan, mensen wel tijd hebben.
Ik ook en toch, ik zou niet meehoeven naar de efteling, ik vind dat best nog een verantwoordelijk iets, té zelfs. Maar dat komt misschien omdat ik ooit eens kwijt ben geraakt in de toen nog flevohof, mn 'hulp-moeder' zei dat ze daar en daar zat en als kleine hummels moesten we het maar uitzoeken.
  maandag 6 juli 2009 @ 23:26:02 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70723239
Ja, het lijkt mij ook loeizwaar!
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2009 @ 23:33:27 #38
7074 moussy
kuttekop
pi_70723561
Ik ben sowieso niet zo goed in schoolreisjes, 5 dreinerige jankerige maar vooral vermoeide kleuters om je heen...
pi_70723825
ik ben al gesloopt na meehelpen met een spelletjes'ochtend' van 1,5 uur.
pi_70723882
en hoe groter ze worden...de jongste zit in groep 7 en ik ben meegegaan omdat er verder niemand was behalve degene met net zo'n plichtsbesef als ik...
en dan heb ik het over het schoolreisje zelfs, kun je nagaan hoeveel er meegaan op sportdag...ik zij de gek,met diezelfde andere...
soms gaan er zelfs dingen niet door omdat er geen ouders zijn, ik kan toch ook vrijnemen, waarom hun dan niet?
pi_70723983
nou, ik kan echt niet zomaar vrijnemen van m'n werk (staat zelfs in m'n contract). er is niet zomaar vervanging nl. (ik vind 't nogal simpel om te denken dat dat voor iedereen op dezelfde manier in elkaar zit). op de dagen dat ik niet werk, doe ik mee waar mogelijk.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 07:12:20 #42
37150 livelink
pi_70728008
Ik kan ook niet zomaar vrijnemen. Dat moet ruim van tevoren geregeld zijn. En als ik dan maandag lees dat er ouders gevraagd worden voor de donderdag om te helpen, dan is dat niet meer op tijd. Mijn vrije dag is op de maandag en dat is juist de dag dat er nooit iets georganiseerd wordt. Maar Luchtbel heeft gelijk. Ik moet me niet schuldig voelen. Als ik kan, dan help ik en als het niet kan, niet. Zo simpel moet het ook eigenlijk wel zijn.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 07:57:33 #43
24188 Belana
kloon van belana
pi_70728253
Ik kan ook niet zo snel vrijnemen hoor en als er eens iets is hangt het vlak van te voren pas aan het bord, dus meestal heb ik geen tijd meer om iets te regelen. het is nogal makkelijk gesteld dat je dan maar even vrij moet nemen. ik voel me trouwens niet echt schuldig hoor livelink. als Ezra volgend jaar ook naar school gaat kan ik wel meer helpen, dus dat komt wel goed.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 7 juli 2009 @ 08:45:23 #44
7074 moussy
kuttekop
pi_70728842
Ik kan en ga ook niet zó maar even vrij nemen! Ik werk anderhalve dag in de week en dan ook nog vrij nemen voor school gaat me iets te ver

Ik heb laatst wel toen we in de owg zaten te praten over een activiteit gevraagd of het niet eens op een andere dag kon dan vrijdag, ik wilde er nml erg graag bij zijn
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 juli 2009 @ 08:55:38 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70729014
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:17 schreef Brighteyes het volgende:
Hier worden sowieso eerst alle ouders gevraagd die door het jaar heen ook meehelpen. En als dan nog plaatsen over zijn, wordt er pas verder gevraagd... Ik ben om de week een uurtje op school op woensdag om met een groepje een spel te doen, speel-leren noemen ze dat. Omdat Isa het leuk vindt en het op woensdagmorgen is waarop ik toch al vrij ben. Mijn plaatsje voor het schoolreisje heb ik afgestaan, wilde dat Isa zich de hele dag zou amuseren, zonder al te veel aan mij te plakken. Dat is prima gelukt nu

En ik kreeg net een uitnodiging voor de verwendag, alle hulpouders mogen naar de musical van groep 8 komen kijken. Daar ga ik dus wel vrij voor nemen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † dinsdag 7 juli 2009 @ 09:35:34 #46
7074 moussy
kuttekop
pi_70729816
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 08:55 schreef Sjeen het volgende:
En ik kreeg net een uitnodiging voor de verwendag, alle hulpouders mogen naar de musical van groep 8 komen kijken. Daar ga ik dus wel vrij voor nemen
Oh maar dat is ook echt leuk!

'Wij' hebben gr. 8 ook uitgezwaaid, een haag van ouders en kinderen en daar gingen ze de laatste keer weg, mooi, huilende kinderen, omdat ze het allemaal zo zouden gaan missen en ondertussen koffie thee en hapjes op het schoolplein voor iedereen als afsluiting van het jaar, erg leuk!
pi_70731918
Heel toevallig heb ik de mazzel dat ik geen werk meer heb en kan ik dus vaak meehelpen op school. Maar als ik gewoon nog had gewerkt was dat heus zo makkelijk niet geweest. En op de dagen dat ik niet werk zou Lis thuis zijn. Het is niet altijd zo makkelijk om te helpen als je een peuter hebt vind ik.
Dus ik vind het helemaal niet erg dat ik wat vaker help, gewoon omdat het kan. Het is misschien alleen jammer voor werkende ouders omdat ze best leuke dingen missen soms. Maar ik vind niet dat ze zich schuldig zouden moeten voelen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:18:25 #48
24188 Belana
kloon van belana
pi_70734512
ik mis het idd wel ze doen ook wel eens kleine uitjes naar de kinderboerderij is ook leuk maar ook het schoonmaken wil ik best bij helpen, het is alleen meestal precies op mijn werkdagen.
volgend jaar zal alles makkelijker gaan en dan heb ik nog voldoende jaren om te helpen
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:29:12 #49
114177 Diaan73
pi_70734868
Ik vind het het ook leuk om te helpen op school, maar nu met Lennon wordt het soms wel lastiger. 2 weken geleden heb ik nog wel meegelopen met een speurtocht door de buurt en Lennon "gestald" bij mn ouders. Twan vond het erg bijzonder dat ik Lennon naar mn ouders bracht en met hem meeging.. Verder help ik af en toe bij het inschenken van koffie en thee bij de 10-minutengesprekken. Thuis heb ik ook wel wat dingen schoongemaakt.

Wat betreft Twan: hij heeft al vakantie sinds afgelopen vrijdag en de week ervoor zn rapport gehad. Hij gaat met glans over naar groep 4 alweer Wat betreft het automatiseren van sommen loopt hij 30!!! maanden voor en voor wat betreft lezen, zit hij nu al in AVI-6 waar AVI-2 vereist is en oefent hij in AVI-7. Na AVI-7 is er, voor zover ik begrepen heb, geen AVI meer en mag hij gewone boeken gaan lezen. Hij doet het dus gewoon erg goed... en hij is ook wel een beetje een strebertje, wil in alles het beste zijn, zowel op school als met voetbal. We zijn hem nu aan het bijbrengen dat hij ook best af en toe een foutje mag maken en niet alles even goed hoeft te doen.

Anyway, hij is nu 3 weken bij zn vader ivm de vakantie en zit nu in Bulgarije.
Make love, not war ☮
pi_70741806
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:45 schreef bixister het volgende:
nou, ik kan echt niet zomaar vrijnemen van m'n werk (staat zelfs in m'n contract). er is niet zomaar vervanging nl. (ik vind 't nogal simpel om te denken dat dat voor iedereen op dezelfde manier in elkaar zit). op de dagen dat ik niet werk, doe ik mee waar mogelijk.
ik wilde niet simpel overkomen hoor, omdat ik volgens jou denk dat iedereen zomaar vrij kan nemen.
tuurlijk kan dat niet, ik ook niet.
maar dat soort dagen zijn vaak al ver van te voren bekend, zeker schoolreisje en sportdag, dan kun je toch in ieder geval proberen vrij te nemen, maar nogmaals, zelfs dan zie je de ouders van grotere kinderen niet
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:37:51 #51
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_70742141
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:31 schreef kleinetrom het volgende:

[..]

ik wilde niet simpel overkomen hoor, omdat ik volgens jou denk dat iedereen zomaar vrij kan nemen.
tuurlijk kan dat niet, ik ook niet.
maar dat soort dagen zijn vaak al ver van te voren bekend, zeker schoolreisje en sportdag, dan kun je toch in ieder geval proberen vrij te nemen, maar nogmaals, zelfs dan zie je de ouders van grotere kinderen niet
Nou, ik ben dan wél in de gelegenheid om op school te helpen en doe dat dus ook volop. En ook omdat er natuurlijk veel ouders zijn die wel werken. En dan niet vervelend, maar als elkaar helpen. zo ben ik ook bij veel werkende moeders achterwacht als oppas in noodgevallen. Zo maak je samen veel mogelijk nietwaar. Maar nu nog mijn punt Ik ben óók moeder van een bijna 10 jarige, en die zit er heus niet op te wachten dat zijn moeder iedere keer meegaat. En dat vind ik zelf ook niet gezond. Hij is al zo zelfstandig. En ik merk ook dat de ouders van zijn klas meestal meer zijn gaan werken vanwege dat zelfstandige van hun kinderen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_70742652
de oudste wilde toen dat ik met groep 8 meeging op kamp, maar dat heb ik idd niet gedaan. kamp doe je zonder je ouders vond ik.
het jammere is alleen dat er soms zelfs activiteiten niet doorgaan omdat er geen enkele ouder te vinden is die mee wil of kan.
sommige dingen "mag" ik ook van de jongste niet mee, hij is 11, juist omdat dan zijn moeder er weer bij ons.
beetje dubbel allemaal.
ik vind ook niet dat je er vanuit mag gaan dat er steeds dezelfde ouders helpen, mensen zoals jij die bijvoorbeeld niet buitenshuis werken of s avonds werken of wat dan ook de reden mag zijn.
dat wordt dan door onze school weer aangenomen, jij kan vrij kort van tevoren vrijnemen, dus je bent er.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:17:10 #53
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70760865
Twan, wat goed! En lekker op vakantie in Bulgarije. Hele ervaring lijkt me dat!

Fleur d'r keelpijn is weg, maar nu hoest ze als een klein zeehondje. Wel weer lekker vrolijk en ze heeft vandaag weer heerlijk zwemles gehad, waar ze super veel plezier in heeft.
pi_70765406
gelukkig, chacama, dat klinkt al een stuk beter dat zwemmen heeft misschien ook wel geholpen.
  † In Memoriam † woensdag 8 juli 2009 @ 00:10:13 #55
7074 moussy
kuttekop
pi_70765656
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:48 schreef kleinetrom het volgende:
de oudste wilde toen dat ik met groep 8 meeging op kamp, maar dat heb ik idd niet gedaan. kamp doe je zonder je ouders vond ik.
Als iedereen er zo over denkt is kamp snel over en hoeft niemand nog vrij te nemen
  woensdag 8 juli 2009 @ 07:17:05 #56
37150 livelink
pi_70767963
Bij ons gaan er altijd leraren mee als begeleiding bij het kamp. Dat resulteerde er dit jaar wel in dat Katja onverwacht vrij was omdat de vervangster ziek werd en ze al andere klassen verdeeld hadden over andere groepen. Kortom, het is 3 dagen wel heel veel geregel en afzien voor de rest van de school. Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor de kinderen van groep 8 niet zo leuk is als de eigen ouders erbij zijn.
pi_70768092
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:10 schreef moussy het volgende:

[..]

Als iedereen er zo over denkt is kamp snel over en hoeft niemand nog vrij te nemen
en daarom regelen ze alleen leraren en stagieres die mee gaan, zodat de rest gewoon naar school kan en de kids geen ouders meehebben
  woensdag 8 juli 2009 @ 07:51:22 #58
156412 hestria
erg gastvrij
pi_70768140
Hier doe ik vrij veel op school, van dagjes uit, tot versieren van de hal, bakken en poetsen.
Maar hier zijn het ook altijd de zelfde moeders/vaders die het doen. Meestal kan ik Dennis gewoon meenemen of zoals vrijdag, past iemand gewoon op zodat ik met mies op een reisje kan.
Schoolreisjes en kampen is hier heel simpel geregeld. Groep 1 & 2 hebben een bosdag. Groep 3 t/m 5 Gaan gezamelijk 1 dag op schoolreis. Groep 6, 7 en 8 gaan ieders op kamp.
Met kamp zou ik denk ik niet meegaan. Is veel leuker voro michelle als ik thuisblijf natuurlijk.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_70768266
en nu ga ik aankleden, we hebben straks een ouderbedankochtend, da's dan wel weer leuk!
  donderdag 9 juli 2009 @ 16:02:20 #60
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70816540
Als groep 8 op kamp gaat heeft de onderbouw vrij hier. Dat is een extra week vakantie. Voor veel ouders wel prettig aangezien dat buiten het seizoen valt. Voor de ouders die kinderen hebben in zowel boven- als onderbouw is het iets minder prettig, want ze kunnen dus niet weg omdat de oudste wel naar school moet.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:45:47 #61
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_70839190
'Ik moet het kunnen. Ik wil ook op m'n handen staan. Iedereen kan het. Het moet me lukken Mama, waarom lu---he mam, het lukte! Ik kan het ooohook'

En het lukt ook tijdens het ontbijt, tegen de keukenkastjes als ik sta af te wassen, op de harde tegels in de tuin, in de badkamer...
pi_70841317
superknap!!!!

(Piet heeft nog steeds moeite met een koprol. )
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:57:34 #63
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70841451
voor Jolie. Wat heerlijk als ze iets in hun koppie hebben dat moet lukken en dat het dan ook lukt!

Fleur is weer aan het proberen om zonder luier te slapen. Vannacht is het helaas niet gelukt, ondanks twee keer aansporen tot plassen. Maar, goed zij geeft het aan en ik ga daarin mee. Geen dwang en vooral geen tranen bij haar. Want dan weten we weer hoe laat het is.
pi_70841539
Leuk vind ik dat altijd; die handstand-doende meisjes
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:53 schreef bixister het volgende:
Damon ook

(D is echt nogal een hark, zeg maar. Maar ach; iedereen heeft weer andere kwaliteiten, en hoe vaak doe jij de koprol?)
pi_70841564
edit: dubbel hoeft niet
pi_70842069
* LovelyLady gaat hier ook even meelezen

(nog meer 4/5 jarige etterbakkies? Is dit de leeftijd? fase?) *help*
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:07:13 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_70845859
Goedzo Jolie

Bert kan nog steeds niet huppelen, dus over harken gesproken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:08:14 #68
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70854083
Taart 2 heeft z`n eerste tand er uit
LovelyLady het is vast een fase
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:17:42 #69
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_70854416
Jolie Saskia komt naast je staan denk ik .. die gaat de hele tijd zo staan bij de zijkant van de bank.
(overigens is het een echte handstand tegen de muur, gezicht staat naar de muur net als bij Jolie. Handen op de grond zetten en dan met je voeten naar boven 'lopen')

Gisteravond weer de hele avond op Pompom zitten zweten om alle naadjes te repareren .. IK snap niet dat ze dat ding niet van betere kwaliteit hebben gemaakt. Een pop die elke dag gebruikt wordt en waar kleuters mee rondlopen mag je toch van verwachten dat ie zonder problemen een heel schooljaar mee zou moeten gaan.. Dit was al de derde keer dat ik met naald en draad aan de slag moest en nu is de vulling ook al helemaal stuk en uit vorm. Maar goed, hij is weer zo goed en zo kwaad met extra lapjes en truukjes opgelapt. Hij moet nog minimaal een jaartje mee hier (ik vermoed dat ik 'm volgend jaar wel vaker zal zien )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_70855352
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:53 schreef bixister het volgende:

Sven ook
pi_70859108
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:08 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Taart 2 heeft z`n eerste tand er uit
LovelyLady het is vast een fase
Ik wordt niet goed van die fase's

En deze duurt wel heeeel lang
Ik kan elke dag wel zeggen dat hij op tijd naar de wc moet gaan, dat hij zijn handen moet wassen alvorens aan tafel te gaan, hij niet op de kat moet duiken, niet moet schreeuwen in de gang als Koen ligt te slapen... herhaaaaaling en herhaaaaaling.... en als je er wat van zegt krijg je een grote mond met: DAT WEET IK!!!!!
Maar als hij het zo goed weet... waarom doettie het dan niet

fase me hol

Jubileum moderator vrijdag 10 juli 2009 @ 20:26:26 #72
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_70860242
Wauw wat knap van Jolie

Ik mag morgen met Iris mee naar de Mega Mindy film Ze verdient wel iets leuks, Eva heeft een paar slechte dagen achter de rug en Iris schoot er daardoor een beetje bij in. Dus op mijn vraag wat voor leuks ze zou willen doen kwam als 2e antwoord: "samen naar de film mama"
(keuze 1 was een paard kopen )
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_70860763
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:29 schreef Diaan73 het volgende:
Na AVI-7 is er, voor zover ik begrepen heb, geen AVI meer en mag hij gewone boeken gaan lezen.
Hee is dat veranderd? Toen ik nog op de basisschool zat was het na AVI-9 afgelopen.

Oh LL wat herkenbaar
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 10 juli 2009 @ 20:49:36 #74
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_70860903
Volgens mij gaat AVI nog steeds tot 9

Veel plezier bij de film Lois en Iris! wel een beetje flauw dat je geen paard koopt hoor.

En jeuj! voor de tand van Muffin 2 en de tandeloze versnellingsbak van Sven!

En LL adem in adem uit....
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:01:55 #75
114177 Diaan73
pi_70861225
Ik heb het even nagekeken, maar sinds eind 2008 is de AVI vernieuwd... en is er nu geen AVI 9 meer maar max. AVI7. Ze hebben nu binnen de cijfers niveaus ingebracht. Het kan best zijn dat niet iedere school al is overgegaan, maar de school waar Twan op zit wel. Hier staat ook nog wat informatie over de conversie.

Lois, veel plezier morgen!!

Wat goed van Jolie!!

Twan heeft nog geen enkele tand gewisseld, maar heeft al wel 2 nieuwe grote kiezen achterin.

LL, succes met deze fase..

[ Bericht 8% gewijzigd door Diaan73 op 10-07-2009 21:33:50 ]
Make love, not war ☮
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:32:24 #76
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70862050
Lois heel veel plezier. Bij ons staat het ook op de planning om ergens ene keer naar MM-film te gaan.

LL, succes met de fase. Die grote mond herken ik wel overigens. Niet dat dit troost biedt, maar toch.

Fleur is gelukkig nog niet aan het wisselen.... 'ik wil geen losse tanden' hoor ik nog iets te vaak. Mijn dochter en veranderingen. Echt toppie...

Oh en vanavond aan tafel... mama mag ik in groep 3 bij juf I. ook nog foutjes maken? Uiteraard mag je daar ook nog fouten maken, want van fouten maken...... Fleur: stil...... leer je. Oei oei oei.... zal wat worden met al die nieuwe dingen.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:15:08 #77
37150 livelink
pi_70863282
Mega Mindy , Katja wil ook graag, dus ik zal deze zomer wel een keertje gaan.
Iemand enig idee of er een film is waar ik een jongetje van 5 een plezier mee doe? Niet te kinderachtig, maar ook zeker niet te moeilijk, want Job is nog erg kinderlijk. Ice Age is bijvoorbeeld voor hem echt nog niet geschikt. Ik merk toch dat er voor meisjes wat meer is, maar het kan ook aan mijn belevingswereld liggen natuurlijk.

Ik heb trouwens wel een grappig boekje van mijn moeder gekregen. Het heet Zoons en er staan dit soort dingen in;

"Veel moeders kunnen er niet tegen dat hun zoon liegt. Eerlijkheid staat hoog in het vaandel. Maar in de jongenswereld heb je liegen en liegen.

Als je vraagt of hij zijn huiswerk gedaan heeft en hij zegt ' ja', terwijl hij 'nee' had moeten zeggen en hij stuift vervolgens naar buiten, dan is je zoon geen leugenaar, maar een kind dat buiten wil spelen. Hij wil niet jokken, hij wil voetballen. Als je vraagt: 'Wil je buiten spelen?' En je zoon zegt: 'Ja, graag'. Dan kun jij vervolgens zeggen: 'Maar dan wil ik dat je over een half uur terug bent om je huiswerk te maken.' Je zoon zal dan niet jokken. Natuurlijk zal hij te laat thuis zijn, en daar kun je hem dan weer op aanspreken.

En wel meer leuke dingen, zoals "Hoe programmeer je een jongensrobot"

Pak nieuw object [1]
Laat object vallen
Als kapot, ga terug naar [1]
Als niet kapot
Steek in brand
Als niet kapot
Vuur plasmabeam
Als niet kapot
Digital overload
pi_70863670
hihi livelink, klinkt leuk inderdaad. ik had er van een vriendin ook al enthousiaste verhalen over gehoord.

easy!

Lois, veel plezier morgen bij de film. ik vertelde toevallig vandaag aan Piet & Anna dat die film in de bioscoop draait en stelde voor om een keertje te gaan maar Piet riep hard 'neeeh!'. en niet omdat ie 't te meisjesachtig vindt hoor... hij vindt dat veel te spannend. ben ooit met 'm naar het vervolg van 'het paard van sinterklaas' geweest, en dat vond ie toen zooo spannend dat ie niet meer naar een bioscoop durft.

LovelyLady, succes ermee. hier valt 't gelukkig mee met de grote monden, maar ik weet wel dat ze je goed kwaad kunnen maken. toch is bij mij de truc wel om me toch niet echt kwaad te laten krijgen. het heeft nl alleen maar een averechts effect, heb ik ervaren. dus: rustig blijven, wel duidelijk blijven herhalen dat je iets niet goed vindt, maar vooral rustig blijven. niet ontsteken in woede etc, want voor je 't weet zit je in een soort persoonlijke 'oorlog' met zo'n kleintje waar geen van de partijen blij mee is of makkelijk uit kan komen. het is wonderbaarlijk hoeveel je kunt bereiken door rustig te blijven.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:50:45 #79
24188 Belana
kloon van belana
pi_70864310
livelink, leuk boekje
stormy waters...
sailin'
pi_70864418
Misschien een beetje onduidelijk van mij kant, dat ik hier laat merken dat ik er af en toe klaar mee ben zegt niet dat ik ook daadwerkelijk boos/kwaad wordt op Sander. Want ik weet dat ik daar in het begin mezelf alleen maar mee had, en dat het averechts werkt.
Ik probeer vaak kalm te blijven maar na de 36e keer is het soms ook wel eens genoeg toch? Kinderen zijn zo kien maar als het op onthouden komt hebben ze het achterend van een koe.

* LovelyLady heeft boekje trouwens besteld

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2009 22:55:49 ]
pi_70864437
is 'Kikkerdril' misschien iets Livelink? Ik ken de film verder niet hoor, maar lijkt zo in de pers wat jongensachtiger. Ik zag de dvd ervan pas bij AH liggen.
pi_70864780
LL, ik bedoelde het niet als kritiek of aanval, ik wilde je alleen maar een tip geven uit eigen ervaring. en vooral ook omdat je er toch wel wat wanhopig over klinkt vaak. en begrijp me niet verkeerd, ik word ook heus wel es kwaad hoor. maar 't werkt dus meestal niet. en dat wist je dus al.

(misschien hebben anderen er dan alsnog wat aan).
pi_70864836
poemojn, het liedje (wat een coole kikker ben jij!) vinden ze hier in elk geval heel leuk. maar hij zal wel niet meer in de bioscoop draaien, als ie al op dvd verkrijgbaar is? (of doelde je niet specifiek op bioscoopfilms, livelink?)
pi_70865140
Nog een tip:
Wat ik altijd nog een bijzondere truc vind is het waarschuwende: IK TEL TOT DRIE!!!
Treuzelen, iets niet willen doen .... dan kan ik tig keer waarschuwen, maar IK TEL TOT DRIE heeft (tot nu toe iig) altijd het gewenste effect (ik gebruik het maar niet al te vaak, en ik ben ook eigenlijk blij dat het werkt, (ik ben tijdens het tot 3 tellen wel altijd aan het verzinnen wat ik moet doen als de truc niet werkt )

En wat altijd heel bijzonder is, sommige dingen moet je 100x zeggen, maar owee als je jezelf een keer verspreekt: Mama, je zei .....
pi_70866502
kikkerdril is een zeer geschikte film voor jongens en ook voor kinderen waarvoor een compleet filmverhaal volgen nog te moeilijk is.
De kinderen van mijn werk zijn erheen geweest en hebben het erg leuk gevonden. Of hij nu nog draait weet ik dan weer niet.
pi_70867745
jaah, hij draait nog in Utrecht, livelink! (City/Movies). dagelijks om 14.00u, behalve donderdag & vrijdag.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 08:16:36 #87
37150 livelink
pi_70870284
Dank jullie wel voor de filmtip! Ik ga kijken of ik er maandag heenkan met de kinderen.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 08:38:18 #88
37150 livelink
pi_70870373
Ik TEL TOT DRIE werkt hier niet helaas. Of ja, bij Katja wel, maar bij Katja werkt alles dus dat telt niet.

Bij Job moet ik heel goed nadenken voordat ik iets zeg. De sanctie moet echt wel waar te maken zijn, namelijk. En nog belangrijker, ik moet mezelf niet per ongeluk meestraffen. Zo had ik laatst als straf gesteld dat hij dan ergens niet naar toe mocht, waar hij graag heen wilde. Hij luisterde niet en ik moest die straf dus uitvoeren en zo zag ik J. en Katja vertrekken en moest ik met Job thuisblijven, terwijl ik er zelf ook graag naar toe was gegaan
  zaterdag 11 juli 2009 @ 08:58:10 #89
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70870476
Ik heb Kikkerdril gezien met Maria en in het filmhuis waar ik werk draaiden we de film ook. Het is écht een succes voor kinderen vanaf +/- 4 jaar, maar ook nog leuk voor kinderen van 7 (of nog iets ouder?).
Echt heel erg leuk! Doen dus, Livelink!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 21:35:26 #90
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70886803
LL, durf het bijna niet te zeggen, maar wat fijn dat jij dat ook hebt. Bij Fleur werkte het ook altijd en nu nog steeds, maar Maud is ook een ander verhaal. Ook daar moet ik opletten met de concequenties en vooral dat ik Fleur er niet in mee straf. 'Het dan gaan we maar niet' Kan ik nu niet meer als straf gebruiken. dus inderdaad andere sancties verzinnen. Waarbij ik wel moet toegeven dat Maud het steeds beter begint te begrijpen dus ik heb nog hoop.

Is het een optie om hem naar zijn kamer te sturen... een tv-verbod te geven of evt. speelgoed in een strafdoos te doen voor een bepaalde tijd. En uiteraard in de nanny-modus..... kun je hem misschien meer belonen. Weet niet waar ie het meeste problemen geeft, maar bijvoorbeeld een stikker-systeem voor ochtend/middag/avond. Luisteren/opruimen/brutale mond. Verzin ook maar even iets...

Lois, hoe was het? Hebben jullie een leuke date gehad?

Hier hebben we een leuke dag gehad. Meisjes waren mee naar de zaak, maar wel in het huisje erachter. En ze mochten spelen met wat ze wilden. Veel gekroel en geklets. Echt, die dingen die dus te vaak mis. Gewoon genieten. En Fleur wist dus voordat ze ging slapen letterlijk te zeggen: mama, dit was een leuke dag
pi_70887988
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 21:35 schreef chacama het volgende:
LL, durf het bijna niet te zeggen, maar wat fijn dat jij dat ook hebt. Bij Fleur werkte het ook altijd en nu nog steeds, maar Maud is ook een ander verhaal. Ook daar moet ik opletten met de concequenties en vooral dat ik Fleur er niet in mee straf. 'Het dan gaan we maar niet' Kan ik nu niet meer als straf gebruiken. dus inderdaad andere sancties verzinnen. Waarbij ik wel moet toegeven dat Maud het steeds beter begint te begrijpen dus ik heb nog hoop.

Is het een optie om hem naar zijn kamer te sturen... een tv-verbod te geven of evt. speelgoed in een strafdoos te doen voor een bepaalde tijd. En uiteraard in de nanny-modus..... kun je hem misschien meer belonen. Weet niet waar ie het meeste problemen geeft, maar bijvoorbeeld een stikker-systeem voor ochtend/middag/avond. Luisteren/opruimen/brutale mond. Verzin ook maar even iets...
Wel fijn een beetje herkenning, en bix ik zag het niet als aanval hoor kritiek en advies is altijd mooi meegenomen.

@chacama, wij werken met een systeem qua stickers, de 1e reeks ging rap vol, de 2e reeks gaat iets minder maar oke we boeken vooruitgang. Daarbij denk ik ook dat het natuurlijk de 1e week van de vakantie is en dat is natuurlijk altijd een drama.
Afgelopen vrijdag was het geweldig, ik heb zooo genoten van mijn mannetje. 's Ochtends lekker gespeeld daarna gingen we boodschappen doen (en dat ging ook zonder zeuren/belachelijk druk doen/ergens aan zitten) Hij heeft daarna nog gespeeld met een meisje van 8 (buurmeisje van mijn moeder) en vervolgens hebben we ze op sleeptouw genomen naar een huge zwembad waar ze zich heerlijk hebben uitgeleefd.
En zo zie ik hem het liefst, hij luisterde goed, was ontzettend lief en het ging gewoon erg fijn en heb hem daar ook absoluut voor beloond en voor gecomplimenteerd natuurlijk.
Vandaag ging eigenlijk ook perfect, niks om op aan te merken... dus hij kan het wel

Ik zie het dus niet echt als "problemen" chacama maar als ik vraag aan hem wat wil je op je brood en ik krijg als antwoord bijvoorbeeld honing, en als we dan aan tafel zitten dat hij zodra hij zijn broodje ziet zegt dat hij liever pindakaas of worst had gehad, dan denk ik wel eens waar ben je met je gedachte toen ik het net vroeg?
Ook probleem is vaak iemand aankijken met praten, hij heeft daar erg veel moeite mee, gaat ondertussen met zijn tshirt spelen of met zijn handen/vingers.
Dat soort dingetjes dus, er zijn er nog een paar hoor maar dit leek me wel even een duidelijk beeld.
Het is best moeilijk want ik ken verder weinig mensen met kinderen die ouder zijn dan 5 en heb ik weinig vergelijkingsmateriaal. Nou weet niemand natuurlijk wat je te wachten staat en daarom ben ik me ook maar eens komen melden in dit topic. Tips en adviezen zijn welkom (en positieve kritiek natuurlijk ook :p)

(sorry voor zo'n lap tekst)
  maandag 13 juli 2009 @ 09:58:59 #92
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_70925940
Sjeen van harte met jullie dochter vandaag !!!
Isa van harte met je 5de verjaardag alweer en dat je maar lekker verwend mag worden
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_70935071
Van harte met Isa
  Licht Ontvlambaar maandag 13 juli 2009 @ 17:11:12 #94
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70938770
Dank
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 13 juli 2009 @ 17:20:25 #95
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70939058
Gefeliciteerd met je dochter, Sjeen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 13 juli 2009 @ 17:32:40 #96
37150 livelink
pi_70939373
We zijn net terug van Kikkerdril. Inderdaad een lieve, mooie film. Job vond het bij tijd en wijle toch nog wel een beetje zielig, maar was toch heel enthousiast. Daarna nog meteen even de Parade-sfeer opgesnoven. Zoals altijd weer lekker ontspannen daar. Ik heb maar geen voorstellingen meegepakt, de film vond ik wel genoeg voor vandaag.
pi_70939739
leuk livelink!!

sjeen (en isa) gefeliciteerd!
pi_70942566
Isa van Harte (en mamma Sjeen natuurlijk ook)

Hier hebben ze de avi's nu aangepast, jongste is van oude avi 9 naar nieuwe E7 gegaan *dus alleen avi plus nog* en oudste is avi-uit. weinig nieuws onder de zon dus.
pi_70946244
We hebben toch besloten om wel een feestje te geven voor Morris. Hij heeft er pas een paar gehad van andere kinderen uit zijn klas en was toch wel enthousiast. Een paar uurtjes met 5 kleuters overleven we sowieso wel
  maandag 13 juli 2009 @ 21:21:02 #100
114177 Diaan73
pi_70946427
Sjeen, nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Is

Leuk voor Morris Feestje!! Ik vond het wel apart het 1e feestje, maar ook erg leuk.
Make love, not war ☮
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:55:39 #101
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_70961633
Nog gefeliciteerd Sjeen en Isa was het leuk?

Livelink, misschien is dit nog een filmptip? http://www.de-indiaan.nl/indiaan/ Kwam het net toevallig tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')