Ik ben ook bijna nooit op school te vinden, en heb dit jaar alleen maar geholpen met de sportdag. Bij de kerstmusical vroeg ik om vooral niet ingedeeld te worden bij de kostuummakerij, omdat ik nog geen knoop kan aannaaien. Mijn voorkeur lag dus bij de decor- en attributenknutselclup.
En ik word natuurlijk ingedeeld bij het maken van de kostuums EN het schminken van de kids. Ik heb bedankt voor het aanbod. Geef mij een hamer, zaag, schroefboormachine en een pallet verf en ik maak zo een decor, maar ik kan gewoonweg niet met naald en draad overweg. Ik heb ze bedankt en er waren genoeg papa's die wel mochten zagen, timmeren en met hun kwast tekeer mochten gaan.
Maar van de juf die junior volgend jaar krijgt, mag ik komend schooljaar weer terugkomen om te helpen bij de sportdag

, dus zodra de jaarplanner hier binnen is, gaat er een verlofbriefje naar m'n baas.
Net als bij livelink zijn ze voor de rest hier ook altijd heel erg laat met briefjes meegeven als er geholpen moet worden. En als ik kan is dat mooi meegenomen [en ik heb er zin in] en anders mogen de andere ouders een handje helpen.
Het jaarlijkse uitstapje naar de Efteling komt altijd om in de hulpouders, vaak meer dan dat er kinderen uit de klas meegaan. Daarom wordt er geloot, maar altijd zit de moeder uit de oudervereniging, de klassemoeder en de moeder uit de medezeggenschapsraad erbij [en die drie moeders hebben allemaal een kind bij onze junior in de klas].

was vorig jaar voor het eerst ook vrij op de Eftelingdag [en dus nog nooit meegeweest], maar hij zat er niet bij om met een groepje mee te lopen. Riekt een beetje naar vriendjepolitiek en doorgestoken kaart praktijken.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.