quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 21:35 schreef chacama het volgende:LL, durf het bijna niet te zeggen, maar wat fijn dat jij dat ook hebt. Bij Fleur werkte het ook altijd en nu nog steeds, maar Maud is ook een ander verhaal. Ook daar moet ik opletten met de concequenties en vooral dat ik Fleur er niet in mee straf. 'Het dan gaan we maar niet' Kan ik nu niet meer als straf gebruiken. dus inderdaad andere sancties verzinnen. Waarbij ik wel moet toegeven dat Maud het steeds beter begint te begrijpen dus ik heb nog hoop.
Is het een optie om hem naar zijn kamer te sturen... een tv-verbod te geven of evt. speelgoed in een strafdoos te doen voor een bepaalde tijd. En uiteraard in de nanny-modus..... kun je hem misschien meer belonen. Weet niet waar ie het meeste problemen geeft, maar bijvoorbeeld een stikker-systeem voor ochtend/middag/avond. Luisteren/opruimen/brutale mond. Verzin ook maar even iets...
Wel fijn een beetje herkenning, en bix ik zag het niet als aanval hoor

kritiek en advies is altijd mooi meegenomen.
@chacama, wij werken met een systeem qua stickers, de 1e reeks ging rap vol, de 2e reeks gaat iets minder maar oke we boeken vooruitgang. Daarbij denk ik ook dat het natuurlijk de 1e week van de vakantie is en dat is natuurlijk altijd een drama.
Afgelopen vrijdag was het geweldig, ik heb zooo genoten van mijn mannetje. 's Ochtends lekker gespeeld daarna gingen we boodschappen doen (en dat ging ook zonder zeuren/belachelijk druk doen/ergens aan zitten) Hij heeft daarna nog gespeeld met een meisje van 8 (buurmeisje van mijn moeder) en vervolgens hebben we ze op sleeptouw genomen naar een huge zwembad waar ze zich heerlijk hebben uitgeleefd.
En zo zie ik hem het liefst, hij luisterde goed, was ontzettend lief en het ging gewoon erg fijn en heb hem daar ook absoluut voor beloond en voor gecomplimenteerd natuurlijk.
Vandaag ging eigenlijk ook perfect, niks om op aan te merken... dus hij kan het wel

Ik zie het dus niet echt als "problemen" chacama maar als ik vraag aan hem wat wil je op je brood en ik krijg als antwoord bijvoorbeeld honing, en als we dan aan tafel zitten dat hij zodra hij zijn broodje ziet zegt dat hij liever pindakaas of worst had gehad, dan denk ik wel eens waar ben je met je gedachte toen ik het net vroeg?
Ook probleem is vaak iemand aankijken met praten, hij heeft daar erg veel moeite mee, gaat ondertussen met zijn tshirt spelen of met zijn handen/vingers.
Dat soort dingetjes dus, er zijn er nog een paar hoor maar dit leek me wel even een duidelijk beeld.
Het is best moeilijk want ik ken verder weinig mensen met kinderen die ouder zijn dan 5 en heb ik weinig vergelijkingsmateriaal. Nou weet niemand natuurlijk wat je te wachten staat en daarom ben ik me ook maar eens komen melden in dit topic. Tips en adviezen zijn welkom (en positieve kritiek natuurlijk ook :p)
(sorry voor zo'n lap tekst)