10 liter Cherrycoke per dagquote:Op donderdag 2 juli 2009 11:53 schreef cherrycoke het volgende:
ik heb wat eet dieet tips nodig ik ben 1.98 meter lang en weeg 106.7 kilo en ik wil er wel een kilootje of 10 af of als het kan in spieren omzetten wat is het beste dieet wat ik kan volgen?
top bedanktquote:Op donderdag 2 juli 2009 12:28 schreef Rigital het volgende:
fitnessschema in OP werkt weer.
@Cherrycoke: in de OP staan 4 eetschema's & in het fitnessschema zit een tabblad met wat algemene voedingsrichtlijnen. Als je gespierder wilt worden zul je iets van krachttraining moeten doen. Als het je puur om afvallen gaat kun je dit versnellen door te gaan (race)fietsen, (hard)lopen, zwemmen etc.
Het is toch meer voor op korte termijn, als richtlijnen voor hoe je gezonder leert eten?quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:58 schreef leipeshitouwes het volgende:
Ik zat te lezen bij dat she dieet, iedere lul weet dat dat ongezond is, je moet sowieso toch wel gevarieerd eten, en volgens dat dieet mag je maar bepaalde dingen.
Gevarieerd eten is overrated, het gaat erom dat je de goede dingen binnen krijgtquote:Op donderdag 2 juli 2009 13:58 schreef leipeshitouwes het volgende:
Ik zat te lezen bij dat she dieet, iedere lul weet dat dat ongezond is, je moet sowieso toch wel gevarieerd eten, en volgens dat dieet mag je maar bepaalde dingen.
Wanneer je niet zo heel lang bezig bent met kracht zou ik voor fullbody gaan, lekker veel compounds pakken zodat je alle spiergroepen pakt. Maar ik zou dan wel eerst voor kracht gaan en dan pas cardio wanneer je 't allebij in 1 workout wil stoppenquote:Op donderdag 2 juli 2009 14:37 schreef Flappekz het volgende:
Die schema's zijn toch wel handig. Maar als je 3 keer per week traint, 70% cardio, 30% kracht, is het dan wijs om per training andere spiergroepen in kracht te trainen? Of zou je dan een fullbodyworkout moeten doen?
Waarom eerst kracht? Momenteel doe ik ongeveer mn halve cardiotraining, dan de kracht, en dan weer cardio...quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:44 schreef zquing het volgende:
[..]
Wanneer je niet zo heel lang bezig bent met kracht zou ik voor fullbody gaan, lekker veel compounds pakken zodat je alle spiergroepen pakt. Maar ik zou dan wel eerst voor kracht gaan en dan pas cardio wanneer je 't allebij in 1 workout wil stoppen
Omdat je anders te moe bent voor kracht, meer spieren is meer calorieverbruik, is sneller afvallen. Wat je zou kunnen doen is eerst beginnen met cardio, dan kracht en dan afmaken met HIIT. Dan heb je een echt goede combinatie om af te vallen. Alleen is HIIT wel erg zwaar na krachtquote:Op donderdag 2 juli 2009 14:47 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Waarom eerst kracht? Momenteel doe ik ongeveer mn halve cardiotraining, dan de kracht, en dan weer cardio...
Trouwens, het doel is vetverbranden, secundair doel is lichaam vormen. heb niet de intentie onwijs breed/sterk te worden
Blijkt dus dat ik dat gisteren op de sportschool onbewust heb gedaan....Instructrice wist wel wat voor me. Nu ik wat info over HIIT opzoek, weet ik ook meteen waarom ze me dat liet doenquote:Op donderdag 2 juli 2009 14:52 schreef zquing het volgende:
[..]
Omdat je anders te moe bent voor kracht, meer spieren is meer calorieverbruik, is sneller afvallen. Wat je zou kunnen doen is eerst beginnen met cardio, dan kracht en dan afmaken met HIIT. Dan heb je een echt goede combinatie om af te vallen. Alleen is HIIT wel erg zwaar na kracht
Nah, hoewel ik wel voor bewust eten ben, zou ik toch uitkijken dat je eten niet louter gaat zien als 'onderhoud aan je lichaam'.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:21 schreef zquing het volgende:
[..]
Gevarieerd eten is overrated, het gaat erom dat je de goede dingen binnen krijgt
Wil je echt intense HIIT sessies gaan doen moet je voor de roeitrainer gaan.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:06 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Blijkt dus dat ik dat gisteren op de sportschool onbewust heb gedaan....Instructrice wist wel wat voor me. Nu ik wat info over HIIT opzoek, weet ik ook meteen waarom ze me dat liet doen.
Was overigens op zo'n elliptical (ofzo) machine
Ik ben ook groot voorstander van gevarieerd eten, eten is namelijk best wel leukquote:Op donderdag 2 juli 2009 15:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nah, hoewel ik wel voor bewust eten ben, zou ik toch uitkijken dat je eten niet louter gaat zien als 'onderhoud aan je lichaam'.
Voor je het weet heb je de helft van je normale producten ingewisseld voor shakes
Vond dit voor het eerst wel intensief genoeg eigenlijk.... een kwartier langquote:Op donderdag 2 juli 2009 15:15 schreef zquing het volgende:
[..]
Wil je echt intense HIIT sessies gaan doen moet je voor de roeitrainer gaan.
[..]
Mwah, je moet gevarieerd eten als in genoeg verschillend voedsel eten zodat je voldoende macronutriënten, vitaminen, vezels en mineralen binnenkrijgt. Dus in principe kan je elke dag exact hetzelfde eten als alles erin zit, maar dat kan saai worden.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:21 schreef zquing het volgende:
[..]
Gevarieerd eten is overrated, het gaat erom dat je de goede dingen binnen krijgt
Je verliest er een boel vocht als je veel in de zon gaat liggen, je bent natuurlijk geen vet aan het verbranden dan.quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:46 schreef wapwip het volgende:
Even een vraagje aan jullie, ik heb afgelopen maanden niet gesport en erg veel cola en chips gegeten, met als gevolg dat mijn lichaam behoorlijk uit vorm is, en ik zelfs een beetje een buikje heb.
Dus heb maar even wat kettlebells besteld, wat trouwens super fijne dingen zijn, en daar train ik nu dagelijks mee. Maar, verbrand je nou in de zon ook meer caloriën omdat het zo heet is en je dus meer zweet? Of maakt dat niet uit, misschien een stomme vraag maar toch
Is geen stomme vraag. Maar nee, je verbrandt niet meer calorieën als je in de zon gaat liggen. Het lijkt mij zelfs dat je meer calorieën zal verbranden als het heel koud is aangezien je lichaam je dan warm moet houden.quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:46 schreef wapwip het volgende:
Dus heb maar even wat kettlebells besteld, wat trouwens super fijne dingen zijn, en daar train ik nu dagelijks mee. Maar, verbrand je nou in de zon ook meer caloriën omdat het zo heet is en je dus meer zweet? Of maakt dat niet uit, misschien een stomme vraag maar toch
In de zon trainen he, niet in de zon liggenquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:36 schreef waht het volgende:
[..]
Is geen stomme vraag. Maar nee, je verbrandt niet meer calorieën als je in de zon gaat liggen. Het lijkt mij zelfs dat je meer calorieën zal verbranden als het heel koud is aangezien je lichaam je dan warm moet houden.
Ik vraag het me af. Voor de meeste mensen geldt dat ze in de warmte/zon minder lang kunnen trainen omdat ze sneller moe zijn. Maar je raakt wel veel vocht kwijt tijdens een stevige training in de warmte, dat zal je vooral merken. Genoeg drinken dus als je met dit weer gaat sportenquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:39 schreef wapwip het volgende:
[..]
In de zon trainen he, niet in de zon liggenMaar dat maakt verder geen verschil natuurlijk
vet omzetten in spieren kan niet.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:53 schreef cherrycoke het volgende:
ik heb wat eet dieet tips nodig ik ben 1.98 meter lang en weeg 106.7 kilo en ik wil er wel een kilootje of 10 af of als het kan in spieren omzetten wat is het beste dieet wat ik kan volgen?
Ohquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:39 schreef wapwip het volgende:
[..]
In de zon trainen he, niet in de zon liggenMaar dat maakt verder geen verschil natuurlijk
Dan kan je het beste iets eten waar geen koolhydraten in zitten. Eiwit en/of vet is prima (wel met mate uiteraard). Als je de volgende ochtend gaat ontbijten wordt je glycogeen weer aangevuld.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:43 schreef Ciske- het volgende:
Vraagje: wat kan ik het beste eten na een cardio sessie 's avonds? Mijn doel is vetverbranding.
Het is moeilijker om tegelijkertijd vet te verliezen en spiermassa te kweken. Als je na verloop van tijd wat minder vet hebt zul je wel weer sneller resultaat zien (omdat je spieren dan bedekt worden door een dunnere laag vet).quote:Op maandag 14 december 2009 11:41 schreef cherrycoke het volgende:
gaat goed hier woog 106 kilo nu nog maar 93 alleen krijg ik totaal geen spier massa
Idd!quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:41 schreef Rigital het volgende:
Heeft iemand het fitness schema uit de OP nog?
Ik ben het kwijt...
(raar dat dit topic niet populairder is nu de zomer er weer aan komt).
Leg Pressquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:47 schreef ennuikhier het volgende:
Nou, hier komt het hoor!Weet de namen helemaal niet!
Beschrijving van wat ik allemaal doe:
* Ik zit / lig op een stoeltje en druk mezelf met mn benen als het ware omhoog.
Leg Curlquote:* Zitten en dan met kuiten zo'n rol naar beneden duwen
Leg Extentionquote:* Zitten en met scheenbeen zo'n rol naar boven duwen.
Squat-variant. Vooral goed voor je balans.quote:* Ik sta op een halve skippybal met een plateautje, armen naar voren, kont naar beneden (alsof ik ga zitten)
Ik vind dat je het al best netjes doet. Je zou die beenoefeningen kunnen vervangen door de squat (diephurken) en de lunge (uitstappen).quote:* En dan een aantal oefeningen met kleine gewichtjes aan benen (op schouders en knieeen staan, rechte rug, been naar achteren, etc)
Verder wandel ik (ongeveer een uur per dag), loop traf op en af en in de sportschool sta ik regelmatig op de loopband / crosstrainer / stepding.
Hmm... dat is wel frappant want bij de meeste mannen zit het vet juist rond de middel (zeg maar het buikje en de 'love handles'). Dat komt door de andere hormoonhuishouding (veel meer androgenen) die mannen hebben. Bij vrouwen hoopt het vet zich juist weer rond de heupen en het achterwerk op.quote:Op maandag 26 april 2010 16:02 schreef ennuikhier het volgende:
Sorry voor mijn late reactie - ben een tijdje ziek geweest en internet lag er een poosje uit...
@ boskameel - Ja, daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Probleem is dat ik aan de magere kant ben (174cm, 57kg) maar het vet dát ik heb, zit op kont / bovenbenen. De verhouding is behoorlijk zoek. Hoe los ik dat op?
Ik niet. Eén keer per week jezelf 'verwennen' moet kunnen...quote:Op maandag 26 april 2010 16:02 schreef ennuikhier het volgende:
Sorry voor mijn late reactie - ben een tijdje ziek geweest en internet lag er een poosje uit...
@ Rigital -Ja, over het algemeen eet ik redelijk. 's Ochtends ongeveer 200ml yoghurt met suikervrije musli en een stuk fruit, rond een uur of 11 een paar wortels of crackers met kaas en rond half 1 óf een griekse salade, óf soep met een broodje of een pistoletje met roomkaas en wat "groen". Dan rond 3 uur, half 4 een handje nootjes en 's avonds probeer ik gezond te eten: veel groente, volkoren pasta / rijst en vis en gemiddeld eet ik één keer in de week "verkeerd": een pizza, een patatje, een biefstukje met patatjes, etc. 's Avonds een glaasje wijn en gedurende dag drink ik thee (veel thee!) en water. Zie je verbeterpunten?
Maar om een heel weekend rijst te gaan zitten eten is ook weer zo wat.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:21 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik had meer het idee dat ze een vrouw is, of heb ik dat nou helemaal verkeerd? Waarom zou je als man een Gisele Bundchen kontje willen?quote:Op maandag 26 april 2010 16:20 schreef waht het volgende:
[..]
Hmm... dat is wel frappant want bij de meeste mannen zit het vet juist rond de middel (zeg maar het buikje en de 'love handles'). Dat komt door de andere hormoonhuishouding (veel meer androgenen) die mannen hebben. Bij vrouwen hoopt het vet zich juist weer rond de heupen en het achterwerk op.
Maar goed, afvallen is voor de mannen eenduidig uit te leggen: krachttraining & cardio. Je verbrandt veel meer calorieën met krachttraining, je ziet er beter en gezonder uit, je krijgt sterkere botten en spieren, je spieren worden natuurlijk groter (en kunnen dus de verhouding beter maken) en je testosteronniveau gaat omhoog.
Wat betreft de voeding heeft Rigital ongetwijfeld wat goede tips!
Nee hoor, je hebt helemaal gelijk!quote:Op woensdag 28 april 2010 12:16 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik had meer het idee dat ze een vrouw is, of heb ik dat nou helemaal verkeerd? Waarom zou je als man een Gisele Bundchen kontje willen?
Ik ga denk ik maar aan het chocoladedieetquote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ga binnenkort het koolsoepdieet volgen.Ben benieuwd of het werkt.
quote:Op woensdag 28 april 2010 12:16 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik had meer het idee dat ze een vrouw is, of heb ik dat nou helemaal verkeerd? Waarom zou je als man een Gisele Bundchen kontje willen?
Ik hoop het van harte, daarom squat ik tegenwoordig weer met een paar kilo op m'n nek.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:25 schreef La_Vita het volgende:
Om even door te gaan op de vraag van ennuikhier..
Zijn er uberhaupt wel succesverhalen van mensen die vnl hun billen gingen trainen. Ik krijg vrij snel spieren, maar ik hoor zo vaak dat het bijna niet te doen is om een flinkere/strakkere/mooiere kont te krijgen.
Dus is het de moeite waard om flink aan de slag te gaan?
Ja, je kunt het op zijn minst proberen. De mate waarin het lukt verschilt van persoon tot persoon. En wat Loveli zegt: squatten! En ook Lunges. En schroom niet om veel gewicht te gebruiken als het anders te makkelijk gaat (dat geldt voor alle vrouwen: schroom niet om oefeningen goed zwaar te doen).quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:25 schreef La_Vita het volgende:
Om even door te gaan op de vraag van ennuikhier..
Zijn er uberhaupt wel succesverhalen van mensen die vnl hun billen gingen trainen. Ik krijg vrij snel spieren, maar ik hoor zo vaak dat het bijna niet te doen is om een flinkere/strakkere/mooiere kont te krijgen.
Dus is het de moeite waard om flink aan de slag te gaan?
Het is een fabeltje dat het een fabeltje is dat vrouwen geen spieren kweken. Zeker spieren die niet echt veel gebruikt werden zullen bij extra belasting in formaat toenemen, ook bij vrouwen. Behalve als je jezelf uithongert.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:21 schreef Rigital het volgende:
[..]
Ja, je kunt het op zijn minst proberen. De mate waarin het lukt verschilt van persoon tot persoon. En wat Loveli zegt: squatten! En ook Lunges. En schroom niet om veel gewicht te gebruiken als het anders te makkelijk gaat (dat geldt voor alle vrouwen: schroom niet om oefeningen goed zwaar te doen).
Bij gewoon squatten voel ik het alleen maar in m'n bovenbenen, ongeacht welk gewicht.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:21 schreef Rigital het volgende:
[..]
Ja, je kunt het op zijn minst proberen. De mate waarin het lukt verschilt van persoon tot persoon. En wat Loveli zegt: squatten! En ook Lunges. En schroom niet om veel gewicht te gebruiken als het anders te makkelijk gaat (dat geldt voor alle vrouwen: schroom niet om oefeningen goed zwaar te doen).
Eens, maar zolang je er niet uit gaat zien als een manwijf is dit niet zo'n probleem toch? (mijn mening).quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Het is een fabeltje dat het een fabeltje is dat vrouwen geen spieren kweken. Zeker spieren die niet echt veel gebruikt werden zullen bij extra belasting in formaat toenemen, ook bij vrouwen. Behalve als je jezelf uithongert.
Ik merk ook dat zodra ik met gewichten train ik enorm snel spieren krijg. Zelfs zonder het trainen met gewichten zijn mijn armen naar mijn mening te gespierdquote:Op donderdag 20 mei 2010 11:42 schreef loveli het volgende:
Sinds mannelijke vrienden me (na een half jaar eens per 2 weken trainen met gewichten, bodypump, minder dan 20 kilo) vertelden dat ik meer spieren had dan zij, ben ik wat kritischer op het al dan niet gebruiken van gewichten door vrouwen.
Maar van hardlopen krijg je voornamelijk spieren in je benen, toch?quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:48 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Ik merk ook dat zodra ik met gewichten train ik enorm snel spieren krijg. Zelfs zonder het trainen met gewichten zijn mijn armen naar mijn mening te gespierd![]()
Van hardlopen alleen al krijg ik spieren genoeg
Ja benen en buik vooral. Ik denk dat als ik zo'n 3 kilo afval dat je mn sixpak duidelijk kan zienquote:Op donderdag 20 mei 2010 12:08 schreef waht het volgende:
[..]
Maar van hardlopen krijg je voornamelijk spieren in je benen, toch?
Misschien is het een idee om heel veel herhalingen per set te doen (met dus een veel lager gewicht). Dan spreek je niet de sneller groeiende spiervezels aan.
Verder begrijp ik wel dat je geen gigantische spieren wilt hebben. Dat staat ook niet echt leuk bij vrouwen. Maar bij iets sterkere spieren, botten en pezen zul je wel baat hebben.
Dan moet je squatten! Ik ga geen foto's posten maar mijn achterwerk is sinds ik begonnen ben met squatten (jaren geleden) veel groter/steviger geworden. En dat zal elke fanatieke squatter je vertellen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:52 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Ja benen en buik vooral. Ik denk dat als ik zo'n 3 kilo afval dat je mn sixpak duidelijk kan zien![]()
Maar voor krachttraining gebruik ik nu gewoon alleen m'n eigen gewicht. Eigenlijk wil ik nergens meer spieren te hebben, behalve in m'n billen zo ik wel willen. En dat is de enige plek die zo langzaam gaat![]()
Squatten en Lunges: dat zijn de oefeningen met de grootste kans op succes. Je bent vrij uniek als je six pack zo snel duidelijk zichtbaar is: mij lukt het niet... En wat is er eigenlijk mis met spieren?quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:52 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Ja benen en buik vooral. Ik denk dat als ik zo'n 3 kilo afval dat je mn sixpak duidelijk kan zien![]()
Maar voor krachttraining gebruik ik nu gewoon alleen m'n eigen gewicht. Eigenlijk wil ik nergens meer spieren te hebben, behalve in m'n billen zo ik wel willen. En dat is de enige plek die zo langzaam gaat![]()
Dit is niet natuurlijk en in mijn ogen niet mooi, maar da's mijn mening. Al heb ik wel respect voor de discipline en doorzettingsvermogen om dit te bereiken; ook met verboden middelen gaat het niet vanzelf.quote:
Een hoop afvallen? 80kg bij 1m90 is een prima gewicht. Blijf eten zoals je nu doet en ga krachttraining doen. Dan zou je iets moeten afvallen door de extra inspanning die je verricht. Maar gezien je introductie weet je er maar erg weinig vanaf. Lees je eens in zou ik zeggen (en als dat al te veel moeite is ga je je doel sowieso niet bereiken).quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:18 schreef martinmonkey het volgende:
Ik ben 1.90m en een kilo of 80, en hoewel het meeste hem in de spieren zit wil ik er toch iets af hebben. Iemand een manier om voor de 3e week vd zomervakantie een hoop af te vallen? Ik ben 16, op avond eten heb ik weinig invloed, dus liefst gewoon hoe ik het verstandigst kan lunchen, ontbijten en bewegen. Een beetje moeite heb ik er voor over om met een strak buikje op vakantie te gaan ;D
Heb je een voedingsschema? Zo nee, maak deze dan eerst.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:18 schreef martinmonkey het volgende:
Ik ben 1.90m en een kilo of 80, en hoewel het meeste hem in de spieren zit wil ik er toch iets af hebben. Iemand een manier om voor de 3e week vd zomervakantie een hoop af te vallen? Ik ben 16, op avond eten heb ik weinig invloed, dus liefst gewoon hoe ik het verstandigst kan lunchen, ontbijten en bewegen. Een beetje moeite heb ik er voor over om met een strak buikje op vakantie te gaan ;D
Ontbijt: 3 boterhammen (volkoren) (Kaas, vlees, jam?) + 1 glas melkquote:Op donderdag 27 mei 2010 16:45 schreef boskameel het volgende:
[..]
Heb je een voedingsschema? Zo nee, maak deze dan eerst.
Koolhydraten alleen in de ochtend, neem alleen langzame (in havermout, volkoren producten) en rondom je training, veel eiwitten (uit zoveel mogelijk verschillende voedingsbronnen), en goede vetten (noten, olie, vette vis).
Doe je verder cardio? Zo nee, ga minimaal 3x (liefst meer voor sneller resultaat) cardio erbij doen, dus hardlopen, roeien, je kent het wel. Op hoge intensiteit 30-45 min bv.
Doe dit na je krachttraining, dan zijn je glycogeenspiegels laag, en wordt direct je vet aangesproken als energiebron.
Als je niet afvalt, ga lager in calorieen, maar niet teveel. Geduld is een schone zaak.
Ik heb me wel een beetje ingelezen, maar ben absoluut geen expert. Ik was eerst 90 dus ben al een hoop opgeschoten =) Maar ik vroeg me af of kickboksen + elke dag 2 uur fietsen genoeg is?quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:01 schreef martinmonkey het volgende:
[..]
Ontbijt: 3 boterhammen (volkoren) (Kaas, vlees, jam?) + 1 glas melk
Anderhalf uur fietsen naar school + 0,5 liter water
Lunch: 3 boterhammen (volkoren) (Kaas, Kaas, Vlees meestal)
Anderhalf uur terug naar huis + 0,5 liter water
Tussendoortje: appel + thee
Avondeten verschilt + water 0,2l
Tussendoortje: appel/biscuitje + ijsthee/water/crystal clear ofzo
En 2x in de week 1,5 of 2 uur kickboksen als krachttraining.
Zou dat goed genoeg zijn?
[..]
Een hoop afvallen? 80kg bij 1m90 is een prima gewicht. Blijf eten zoals je nu doet en ga krachttraining doen. Dan zou je iets moeten afvallen door de extra inspanning die je verricht. Maar gezien je introductie weet je er maar erg weinig vanaf. Lees je eens in zou ik zeggen (en als dat al te veel moeite is ga je je doel sowieso niet bereiken).
Ga je weinig spier mee opbouwen, maar wellicht wel van afvallen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:33 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ik heb me wel een beetje ingelezen, maar ben absoluut geen expert. Ik was eerst 90 dus ben al een hoop opgeschoten =) Maar ik vroeg me af of kickboksen + elke dag 2 uur fietsen genoeg is?
Nouja pure krachttraining is misschien wat sterk uitgedrukt, maar ik bedoel sit-ups, push-ups, squats en dat soort dingen. De les word gegeven door iemand die al 15 jaar lang een professionele fitnessschool heeft.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 23:19 schreef boskameel het volgende:
Wat versta je onder "pure krachttraining"?
Dat hardnekkige vet is soms moeilijk te verliezen. Maar één ding dat ik je wel kan aanraden is krachttraining. In samenwerking met cardio (zoals hardlopen) is dat de beste manier om vet te verliezen (zelfs al zou je gewoon hetzelfde blijven eten). Het kweken en houden van die spieren kost erg veel energie, wat buiten de training voornamelijk uit vetreserves wordt gehaald. Je zou dan echter wel extra eiwit moeten eten om je spieren de kans te geven om te groeien.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:22 schreef winka het volgende:
Dus dan zou ik er kunnen komen door iets meer te gaan eten zodat ik van boven geen gratenpakhuiis wordt en dan blijven hardlopen?
Ja maar ik snap het niet, voorheen verdween het namelijk altijd pas als laatst van m'n heupen!quote:Op maandag 7 juni 2010 13:28 schreef loveli het volgende:
Vet verplaatst zich niet. Hooguit verbrand je het makkelijker op je heupen dan op je buik. Heb je je eetpatroon aangepast?
Iedereen is natuurlijk keihard bezig dat ze geen tijd hebben om te postenquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:18 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Iedereen heeft inmiddels een geweldig lichaam gezien de inactiviteit van dit topic?
quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:18 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Iedereen heeft inmiddels een geweldig lichaam gezien de inactiviteit van dit topic?
Hier!quote:
*meldtquote:
Vlees en vis zijn anders prima producten om minder vet te worden (i.t.t snoep en frisdrank e.d.). Slappe billen? Lunges (uitstappen) zijn een prima oefening om stevigere billen te krijgen. Besef wel dat je het resultaat van een aantal jaar van weinig / helemaal niks doen en verkeerd eten niet binnen een paar maanden weer kan omkeren.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ga hier wel weer meeposten!
Ben op zich prima tevreden met mijn gewicht, maar je ziet aan mijn lichaam dat ik minder sport. (Buikvet en minder strakke billen!)
Plan: maandag kickboksen en om de week op woensdag.
En geen frisdrank drinken/koek/taart eten. Snoep/vlees/vis/kan en klaar toetjes deed ik al niet (ivm dierlijke ingrediënten).
Meer groenten eten.. En genoeg eten (minimaal 2000kcal)
Ik ga dat eerst maar eens zien vol te houden.. Weet ook niet hoe mijn knie gaat reageren op meer sporten, die doet af en toe raar, nog niet mee naar de dokter geweest.
Opties hier na: hardlopen, roeien, tennissen, zwemmen.
Lopen&fietsen zet wat mij betreft niet echt zoden aan de dijk en andere sporten kan ik geloof ik niet!
O ik had ooit iets beloofd/afgesproken over opdrukken&sickspack. Maar weet niet meer precies wat...Ik kan nu 10x laf opdrukken, mijn armen komen dan niet helemaal zo recht als de vloer maar jaaa
quote:Waarom krachttraining ook voor vrouwen belangrijk is
Telkens weer, heeft onderzoek bewezen dat vrouwen die een normaal, matig krachttraining programma volgen kunnen genieten van een lange lijst aan gezondheidsvoordelen. Sommige vrouwen zijn nog steeds bang dat gewichtstraining hen onvrouwelijke vormen zal geven. Niets is minder waar; vrouwen hebben een veel lagere testosteron productie dan mannen en zullen niet plots "te groot" worden. De spiergroei zal minder snel gaan, en de spieren krijgen vooral een "strakkere look". De lijn van het lichaam wordt mooier omdat stevigere spieren het typisch vrouwelijke figuur beter doen uitkomen; stevigere billen en borst (nee zolang je niet te laag gaat in je vet % verlies je niet je borstvolume) , strakke buik en minder slappe huid (cellulitis) door verhoogde vetvrije massa.
Wanneer vrouwen van alle leeftijden zich de voordelen van gewichtstraining gaan realiseren, zullen de negatieve vooroordelen van vrouwen in de gym snel vervagen, volgens de krachttraining onderzoeker William J. Kraemer, PhD, van het Ball State University in Muncie, Indiana.
Gewichtstraining expert en onderzoeker Wayne Westcott, PhD, van het South Shore YMCA in Quincy, Massachusetts,geeft 10 belangrijke redenen waarom vrouwen krachttraining serieus moeten nemen:
1. Je zal meer vet verliezen dan dat je in spieren zal winnen. Westcott en zijn collega's hebben verscheidene studies gedaan m.b.t. gewichtstraining in samenwerking met duizenden vrouwen en zij hebben nooit klachten gehad van vrouwen die te "breed" werden. Om precies te zijn, Westcott's onderzoek laat zien dat de gemiddelde vrouw die 2 tot 3 maal per week aan krachttraining doet na 8 weken 1.75 pond droge spiermassa kan winnen en daarbij 3.5 pond vet verliest. Anders dan mannen, hebben vrouwen 10 tot 30 keer minder hormonen die zorgen voor de "mannelijke spiermassa", legt Kraemer uit.
2. Je nieuwe spieren zullen je helpen in het gevecht tegen overgewicht. Wanneer je "nieuwe" spieren krijgt door de krachtttraining, zal je rust metabolisme (BMR) omhoog gaan, dus je verbrandt meer calorieën de hele dag lang, vermeld Westcott. Voor elke pond spiermassa die je wint, verbrand je 30 tot 50 méér calorieën per dag. Dus, als voorbeeld, als je 3 pond spiermassa wint en daarbij 40 kcal meer verbrand per pond, dan zal je 120 calorieën méér verbranden per dag. Of ongeveer 3.600 calorieën per maand. Dat staat gelijk aan een verlies van 10 tot 12 pond vet in 1 jaar tijd!
3. Je zal een sterkere vrouw worden. Westcott's onderzoeken wijzen uit dat matige gewichtstraining de kracht van eenvrouw zal doen toenemen met 30 tot 50 percent. Extra kracht zal het gemakkelijker maken om enkele dagelijkse activiteiten te doen. Zoals het heffen van kinderen of boodschappen. Kraemer vermeld dat het grootste verschil in kracht tussen mannen en vrouwen voortkomt uit het verschil in lichaamsgrootte en vetmassa; pond voor pond, kunnen vrouwen hun kracht in dezelfde ratio ontwikkelen als mannen.
4. Je botten zullen er voordeel uit halen. Nadat je de hoge school verlaat, heb je alle minerale bot densiteit bereikt die je ooit zal hebben - tenzij je gaat krachttrainen, zegt Wescott. Onderzoek heeft ontdekt dat gewichtstraining de minerale bot densiteit van de wervelkolom kan verbeteren met 13 percent in 6 maanden. Dus krachttraining is een krachtig hulpmiddel tegen osteoporose.
5. Je verlaagt het risico op diabetes. Diabetes die begint bij volwassenen is een groeiend probleem voor vrouwen en mannen. Onderzoek wijst uit dat gewichtstraining het glucose gebruik in het lichaam kan verbeteren met 23 percent in vier maanden.
6. Je zal hartziekten tegengaan. Krachttraining zal het cholesterol profiel en de bloeddruk verbeteren, volgens recent onderzoek. Natuurlijk, je programma zal ook cardiovaculaire en flexibiliteitstraining inhouden.
7. Je zal rugklachten vermijden en artritis tegengaan. Een recente 12 jaar durende studie liet zien dat het versterken van de lage rugspieren een 80 percent succesvolle ratio had in het vermijden van lage rugpijn. Andere studies wezen uit dat gewichtstraining artritis-pijn kan verminderen en gewrichten versterkt.
8. Je zal een betere atleet zijn. Wescott heeft ontdekt dat krachttraining het atletisch vermogen verbeterd. Golfers, als voorbeeld, kunnen hun "driving power" aanzienlijk verhogen. Welke ook je sport is, krachttraining zal niet alleen je vermogen verhogen maar ook het risico op blessures doen dalen.
9. Het zal werken ongeacht je leeftijd. Wescott heeft succesvol verschillende vrouwen in hun 70 en 80 getraind, en studies laten zien dat krachttoename mogelijk is op elke leeftijd. Let echter wel, dat krachttraining altijd onder toezicht zou moeten bij ouderen.
10. Je zal je mentale kracht versterken. Een Harvard studie ontdekte dat 10 weken aan krachttraining doen, clinische symptomen van depressie BETER kan verminderen dan een standaard bezoek aan de psych. , zo zegt Wescott. Vrouwen die aan krachttraining doen rapporteren dikwijls dat ze zich meer zelfzeker en bekwamer voelen als resultaat van hun trainingsprogramma.
Thanks voor de info maarquote:Op donderdag 4 november 2010 11:41 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Vlees en vis zijn anders prima producten om minder vet te worden (i.t.t snoep en frisdrank e.d.). Slappe billen? Lunges (uitstappen) zijn een prima oefening om stevigere billen te krijgen. Besef wel dat je het resultaat van een aantal jaar van weinig / helemaal niks doen en verkeerd eten niet binnen een paar maanden weer kan omkeren.
QFT.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:55 schreef ethiraseth het volgende:
Als je als vrouw aan krachttraining gaat doen, wees alsjeblieft niet zo'n type dat met gewichtjes van 2 kilo zit te kutten. Gewoon 50 kilo op je schouders en squatten tot je omvalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |