10 liter Cherrycoke per dagquote:Op donderdag 2 juli 2009 11:53 schreef cherrycoke het volgende:
ik heb wat eet dieet tips nodig ik ben 1.98 meter lang en weeg 106.7 kilo en ik wil er wel een kilootje of 10 af of als het kan in spieren omzetten wat is het beste dieet wat ik kan volgen?
top bedanktquote:Op donderdag 2 juli 2009 12:28 schreef Rigital het volgende:
fitnessschema in OP werkt weer.
@Cherrycoke: in de OP staan 4 eetschema's & in het fitnessschema zit een tabblad met wat algemene voedingsrichtlijnen. Als je gespierder wilt worden zul je iets van krachttraining moeten doen. Als het je puur om afvallen gaat kun je dit versnellen door te gaan (race)fietsen, (hard)lopen, zwemmen etc.
Het is toch meer voor op korte termijn, als richtlijnen voor hoe je gezonder leert eten?quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:58 schreef leipeshitouwes het volgende:
Ik zat te lezen bij dat she dieet, iedere lul weet dat dat ongezond is, je moet sowieso toch wel gevarieerd eten, en volgens dat dieet mag je maar bepaalde dingen.
Gevarieerd eten is overrated, het gaat erom dat je de goede dingen binnen krijgtquote:Op donderdag 2 juli 2009 13:58 schreef leipeshitouwes het volgende:
Ik zat te lezen bij dat she dieet, iedere lul weet dat dat ongezond is, je moet sowieso toch wel gevarieerd eten, en volgens dat dieet mag je maar bepaalde dingen.
Wanneer je niet zo heel lang bezig bent met kracht zou ik voor fullbody gaan, lekker veel compounds pakken zodat je alle spiergroepen pakt. Maar ik zou dan wel eerst voor kracht gaan en dan pas cardio wanneer je 't allebij in 1 workout wil stoppenquote:Op donderdag 2 juli 2009 14:37 schreef Flappekz het volgende:
Die schema's zijn toch wel handig. Maar als je 3 keer per week traint, 70% cardio, 30% kracht, is het dan wijs om per training andere spiergroepen in kracht te trainen? Of zou je dan een fullbodyworkout moeten doen?
Waarom eerst kracht? Momenteel doe ik ongeveer mn halve cardiotraining, dan de kracht, en dan weer cardio...quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:44 schreef zquing het volgende:
[..]
Wanneer je niet zo heel lang bezig bent met kracht zou ik voor fullbody gaan, lekker veel compounds pakken zodat je alle spiergroepen pakt. Maar ik zou dan wel eerst voor kracht gaan en dan pas cardio wanneer je 't allebij in 1 workout wil stoppen
Omdat je anders te moe bent voor kracht, meer spieren is meer calorieverbruik, is sneller afvallen. Wat je zou kunnen doen is eerst beginnen met cardio, dan kracht en dan afmaken met HIIT. Dan heb je een echt goede combinatie om af te vallen. Alleen is HIIT wel erg zwaar na krachtquote:Op donderdag 2 juli 2009 14:47 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Waarom eerst kracht? Momenteel doe ik ongeveer mn halve cardiotraining, dan de kracht, en dan weer cardio...
Trouwens, het doel is vetverbranden, secundair doel is lichaam vormen. heb niet de intentie onwijs breed/sterk te worden
Blijkt dus dat ik dat gisteren op de sportschool onbewust heb gedaan....Instructrice wist wel wat voor me. Nu ik wat info over HIIT opzoek, weet ik ook meteen waarom ze me dat liet doenquote:Op donderdag 2 juli 2009 14:52 schreef zquing het volgende:
[..]
Omdat je anders te moe bent voor kracht, meer spieren is meer calorieverbruik, is sneller afvallen. Wat je zou kunnen doen is eerst beginnen met cardio, dan kracht en dan afmaken met HIIT. Dan heb je een echt goede combinatie om af te vallen. Alleen is HIIT wel erg zwaar na kracht
Nah, hoewel ik wel voor bewust eten ben, zou ik toch uitkijken dat je eten niet louter gaat zien als 'onderhoud aan je lichaam'.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:21 schreef zquing het volgende:
[..]
Gevarieerd eten is overrated, het gaat erom dat je de goede dingen binnen krijgt
Wil je echt intense HIIT sessies gaan doen moet je voor de roeitrainer gaan.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:06 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Blijkt dus dat ik dat gisteren op de sportschool onbewust heb gedaan....Instructrice wist wel wat voor me. Nu ik wat info over HIIT opzoek, weet ik ook meteen waarom ze me dat liet doen.
Was overigens op zo'n elliptical (ofzo) machine
Ik ben ook groot voorstander van gevarieerd eten, eten is namelijk best wel leukquote:Op donderdag 2 juli 2009 15:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nah, hoewel ik wel voor bewust eten ben, zou ik toch uitkijken dat je eten niet louter gaat zien als 'onderhoud aan je lichaam'.
Voor je het weet heb je de helft van je normale producten ingewisseld voor shakes
Vond dit voor het eerst wel intensief genoeg eigenlijk.... een kwartier langquote:Op donderdag 2 juli 2009 15:15 schreef zquing het volgende:
[..]
Wil je echt intense HIIT sessies gaan doen moet je voor de roeitrainer gaan.
[..]
Mwah, je moet gevarieerd eten als in genoeg verschillend voedsel eten zodat je voldoende macronutriënten, vitaminen, vezels en mineralen binnenkrijgt. Dus in principe kan je elke dag exact hetzelfde eten als alles erin zit, maar dat kan saai worden.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:21 schreef zquing het volgende:
[..]
Gevarieerd eten is overrated, het gaat erom dat je de goede dingen binnen krijgt
Je verliest er een boel vocht als je veel in de zon gaat liggen, je bent natuurlijk geen vet aan het verbranden dan.quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:46 schreef wapwip het volgende:
Even een vraagje aan jullie, ik heb afgelopen maanden niet gesport en erg veel cola en chips gegeten, met als gevolg dat mijn lichaam behoorlijk uit vorm is, en ik zelfs een beetje een buikje heb.
Dus heb maar even wat kettlebells besteld, wat trouwens super fijne dingen zijn, en daar train ik nu dagelijks mee. Maar, verbrand je nou in de zon ook meer caloriën omdat het zo heet is en je dus meer zweet? Of maakt dat niet uit, misschien een stomme vraag maar toch
Is geen stomme vraag. Maar nee, je verbrandt niet meer calorieën als je in de zon gaat liggen. Het lijkt mij zelfs dat je meer calorieën zal verbranden als het heel koud is aangezien je lichaam je dan warm moet houden.quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:46 schreef wapwip het volgende:
Dus heb maar even wat kettlebells besteld, wat trouwens super fijne dingen zijn, en daar train ik nu dagelijks mee. Maar, verbrand je nou in de zon ook meer caloriën omdat het zo heet is en je dus meer zweet? Of maakt dat niet uit, misschien een stomme vraag maar toch
In de zon trainen he, niet in de zon liggenquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:36 schreef waht het volgende:
[..]
Is geen stomme vraag. Maar nee, je verbrandt niet meer calorieën als je in de zon gaat liggen. Het lijkt mij zelfs dat je meer calorieën zal verbranden als het heel koud is aangezien je lichaam je dan warm moet houden.
Ik vraag het me af. Voor de meeste mensen geldt dat ze in de warmte/zon minder lang kunnen trainen omdat ze sneller moe zijn. Maar je raakt wel veel vocht kwijt tijdens een stevige training in de warmte, dat zal je vooral merken. Genoeg drinken dus als je met dit weer gaat sportenquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:39 schreef wapwip het volgende:
[..]
In de zon trainen he, niet in de zon liggenMaar dat maakt verder geen verschil natuurlijk
vet omzetten in spieren kan niet.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:53 schreef cherrycoke het volgende:
ik heb wat eet dieet tips nodig ik ben 1.98 meter lang en weeg 106.7 kilo en ik wil er wel een kilootje of 10 af of als het kan in spieren omzetten wat is het beste dieet wat ik kan volgen?
Ohquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:39 schreef wapwip het volgende:
[..]
In de zon trainen he, niet in de zon liggenMaar dat maakt verder geen verschil natuurlijk
Dan kan je het beste iets eten waar geen koolhydraten in zitten. Eiwit en/of vet is prima (wel met mate uiteraard). Als je de volgende ochtend gaat ontbijten wordt je glycogeen weer aangevuld.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:43 schreef Ciske- het volgende:
Vraagje: wat kan ik het beste eten na een cardio sessie 's avonds? Mijn doel is vetverbranding.
Het is moeilijker om tegelijkertijd vet te verliezen en spiermassa te kweken. Als je na verloop van tijd wat minder vet hebt zul je wel weer sneller resultaat zien (omdat je spieren dan bedekt worden door een dunnere laag vet).quote:Op maandag 14 december 2009 11:41 schreef cherrycoke het volgende:
gaat goed hier woog 106 kilo nu nog maar 93 alleen krijg ik totaal geen spier massa
Idd!quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:41 schreef Rigital het volgende:
Heeft iemand het fitness schema uit de OP nog?
Ik ben het kwijt...
(raar dat dit topic niet populairder is nu de zomer er weer aan komt).
Leg Pressquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:47 schreef ennuikhier het volgende:
Nou, hier komt het hoor!Weet de namen helemaal niet!
Beschrijving van wat ik allemaal doe:
* Ik zit / lig op een stoeltje en druk mezelf met mn benen als het ware omhoog.
Leg Curlquote:* Zitten en dan met kuiten zo'n rol naar beneden duwen
Leg Extentionquote:* Zitten en met scheenbeen zo'n rol naar boven duwen.
Squat-variant. Vooral goed voor je balans.quote:* Ik sta op een halve skippybal met een plateautje, armen naar voren, kont naar beneden (alsof ik ga zitten)
Ik vind dat je het al best netjes doet. Je zou die beenoefeningen kunnen vervangen door de squat (diephurken) en de lunge (uitstappen).quote:* En dan een aantal oefeningen met kleine gewichtjes aan benen (op schouders en knieeen staan, rechte rug, been naar achteren, etc)
Verder wandel ik (ongeveer een uur per dag), loop traf op en af en in de sportschool sta ik regelmatig op de loopband / crosstrainer / stepding.
Hmm... dat is wel frappant want bij de meeste mannen zit het vet juist rond de middel (zeg maar het buikje en de 'love handles'). Dat komt door de andere hormoonhuishouding (veel meer androgenen) die mannen hebben. Bij vrouwen hoopt het vet zich juist weer rond de heupen en het achterwerk op.quote:Op maandag 26 april 2010 16:02 schreef ennuikhier het volgende:
Sorry voor mijn late reactie - ben een tijdje ziek geweest en internet lag er een poosje uit...
@ boskameel - Ja, daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Probleem is dat ik aan de magere kant ben (174cm, 57kg) maar het vet dát ik heb, zit op kont / bovenbenen. De verhouding is behoorlijk zoek. Hoe los ik dat op?
Ik niet. Eén keer per week jezelf 'verwennen' moet kunnen...quote:Op maandag 26 april 2010 16:02 schreef ennuikhier het volgende:
Sorry voor mijn late reactie - ben een tijdje ziek geweest en internet lag er een poosje uit...
@ Rigital -Ja, over het algemeen eet ik redelijk. 's Ochtends ongeveer 200ml yoghurt met suikervrije musli en een stuk fruit, rond een uur of 11 een paar wortels of crackers met kaas en rond half 1 óf een griekse salade, óf soep met een broodje of een pistoletje met roomkaas en wat "groen". Dan rond 3 uur, half 4 een handje nootjes en 's avonds probeer ik gezond te eten: veel groente, volkoren pasta / rijst en vis en gemiddeld eet ik één keer in de week "verkeerd": een pizza, een patatje, een biefstukje met patatjes, etc. 's Avonds een glaasje wijn en gedurende dag drink ik thee (veel thee!) en water. Zie je verbeterpunten?
Maar om een heel weekend rijst te gaan zitten eten is ook weer zo wat.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:21 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik had meer het idee dat ze een vrouw is, of heb ik dat nou helemaal verkeerd? Waarom zou je als man een Gisele Bundchen kontje willen?quote:Op maandag 26 april 2010 16:20 schreef waht het volgende:
[..]
Hmm... dat is wel frappant want bij de meeste mannen zit het vet juist rond de middel (zeg maar het buikje en de 'love handles'). Dat komt door de andere hormoonhuishouding (veel meer androgenen) die mannen hebben. Bij vrouwen hoopt het vet zich juist weer rond de heupen en het achterwerk op.
Maar goed, afvallen is voor de mannen eenduidig uit te leggen: krachttraining & cardio. Je verbrandt veel meer calorieën met krachttraining, je ziet er beter en gezonder uit, je krijgt sterkere botten en spieren, je spieren worden natuurlijk groter (en kunnen dus de verhouding beter maken) en je testosteronniveau gaat omhoog.
Wat betreft de voeding heeft Rigital ongetwijfeld wat goede tips!
Nee hoor, je hebt helemaal gelijk!quote:Op woensdag 28 april 2010 12:16 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik had meer het idee dat ze een vrouw is, of heb ik dat nou helemaal verkeerd? Waarom zou je als man een Gisele Bundchen kontje willen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |