TMZ zegt het, maar op CNN zeggen ze er nog niks over.quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Terecht
En: nog niet bevestigd, toch?
oohh dat is een goed idee dat doe ik ookquote:Oh en alvast voor Cycle, ik doe mee met de drie-keer-per-week-buikspier-uitdaging, maar ik begin dit weekend, want het is nu al half twaalf en dat vind ik te laat voor buikspieroefeningen
De vele voordelen van een baan in de wetenschapquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:51 schreef Merel het volgende:
[..]
TMZ zegt het, maar op CNN zeggen ze er nog niks over.
Zou ik morgen te laat kunnen komen op m'n werk omdat ik vannacht moet opblijven om het nieuws over MJ te volgen?
Volgens CNN in coma als gevolg van een te lange hartstilstand (als ik het helemaal goed begrijp).quote:
Het is mijn muziek niet, maar hij is toch het... icoon van de 80'squote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:24 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Volgens CNN in coma als gevolg van een te lange hartstilstand (als ik het helemaal goed begrijp).
Ik ben niet weg van hem, maar vond het altijd dieptriest te zien hoe hij leefde.
Yasmine is overledenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:38 schreef motorbloempje het volgende:
hele domme vraag waarschijnlijk, maar wie is Yasmine?
Iemand die in Vlaanderen heel bekend was. Heel sympathiek figuur; heft zelfmoord gepleegdquote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:38 schreef motorbloempje het volgende:
hele domme vraag waarschijnlijk, maar wie is Yasmine?
Ja, ik heb het net gelezen. Maar ik ken haar eigenlijk niet. Sorryquote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:37 schreef ColdFeet het volgende:
Elisa, heb je ook gelezen over de zelfmoord van Yasmine? Eigenlijk ben ik daar nog meer van geschrokkenMisschien omdat het met Jackson al zo vreselijk lang zo vreselijk slecht ging
Oepsquote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:49 schreef ColdFeet het volgende:
Haha, Elisa, ik dacht, die zul je wel kennen, was namelijk het lesbisch icoon van Vlaanderen. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet, dat je die kent![]()
Het sneue van MJ vind ik dat ie al zo lang zo sneu is geweest. Nou ja, tragiek van de ene of de andere dood is eigenlijk niet te vergelijken.quote:Nou ja. Het is IMHO in ieder geval ontzettend veel tragischer dan MJ, omdat het er bij hem al zo lang aan zat te komen; hij was zo vreselijk de weg kwijt
MoBlo, het was een zangeres/TV-presentatrice, maar niet bekend in NL.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:46 schreef motorbloempje het volgende:
nog steeds geen idee wie 't is, maar zelfmoord is natuurlijk wel vrij triest
maar is het overlijden van MJ nu al officieel bevestigd? Of zijn het alleen nog maar speculaties?
QFT!quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:51 schreef Merel het volgende:
Oh en ik wil best verkering met Ryan Reynolds, trouwens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
We zijn te laat, Scarlett J. heeft hem al ingepiktquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:51 schreef Merel het volgende:
Oh en ik wil best verkering met Ryan Reynolds, trouwens.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 07:52 schreef Chicolate het volgende:
Pfff wat veel tragische dingen allemaal laatste tijd.
@Muis: onder spoiler de broeken enzo die ik besteld heb. Ik hoop dat ik nog wat terugstuur, zou anders 70 euro worden
.
Ohhh leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn H&M pakketje komt vandaag yay!!!!!!11![]()
Wel pics maken met jou erin en posten he?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:26 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ohhh leuk!
Mijn H&M pakketje komt vandaag yay!!!!!!11
Met haar vind ik een trio ook geen probleem hoorquote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:25 schreef Greys het volgende:
We zijn te laat, Scarlett J. heeft hem al ingepikt
Hoezo -nog- nietquote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:22 schreef Tinkepink het volgende:
Oh, voor wie geinteresseerd is: het gesprek gisteren viel erg mee. Ik word -nog- niet voor de rechtbank gedaagd.
??!!* gaat teruglezen*quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:22 schreef Tinkepink het volgende:
Oh, voor wie geinteresseerd is: het gesprek gisteren viel erg mee. Ik word -nog- niet voor de rechtbank gedaagd.
Zal ik doen!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:01 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Wel pics maken met jou erin en posten he?
Meen je dat nou? Ik vind haar echt vreselijk, altijd al gevondenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:06 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Met haar vind ik een trio ook geen probleem hoor
Nouja, als de klanten gaan morrelen en een rechtzaak aanspannen kan ik me voorstellen dat mijn opdrachtgever zoiets heeft van "dan pakken we meteen maar even door"quote:
Er valt niets te lezen. Alleen een korte post van mij dat ik gisteren een gesprek op mijn ex-werk had.quote:
Ik vind haar ook vreselijkquote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Ik vind haar echt vreselijk, altijd al gevondenZal wel jaloezie zijn
OK, de lijst van vandaag:
O: bakje griekse yoghurt met wat honing
T: 2 amaretto-cupcakejes
L: leftover salade met geroosterde groente, spekjes en kaas
S: zwemmen
T: komkommer
T: 2 appels
D: nog bedenken; weet iemand iets wat lekker licht is, liefst vegetarisch, geen salade?
T: wijntje, misschien wat chips
Weer afgevallen met De Cupcakes
Nou dan ga ik hopen dat ze dat niet doen!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nouja, als de klanten gaan morrelen en een rechtzaak aanspannen kan ik me voorstellen dat mijn opdrachtgever zoiets heeft van "dan pakken we meteen maar even door"
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:24 schreef Laureline het volgende:
Wij hoorden het vanochtend trouwens pas op het schoolplein
Ik weet niet zo goed mijn vinger erop te leggen? Haar over-geile uitstraling? Nou ja, dat is dan wel weer prettig vooor Blurredquote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:26 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik vind haar ook vreselijkniet zozeer haar uiterlijk, maar gewoon haar voorkomen. En ik vind haar altijd zo mweh in films.
Nu opgelucht. Al vind ik het ook wel jammer. Helemaal omdat het bedrijf nu ineens platgebeld wordt door geinteresseerde bedrijven. Mijn werk draagt eindelijk de vruchten, en nu kan ik ze niet plukken.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:26 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nou dan ga ik hopen dat ze dat niet doen!
Hoe voel je je er verder onder?
Zou je nu terug willen gaan dan, nu er meer mogelijkheden zijn? Of vind je het wel goed zo? Ik hoop iig dat je de komende maanden wat meer rust hebt zodat je tijd voor jezelf en je gezin hebtquote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nu opgelucht. Al vind ik het ook wel jammer. Helemaal omdat het bedrijf nu ineens platgebeld wordt door geinteresseerde bedrijven. Mijn werk draagt eindelijk de vruchten, en nu kan ik ze niet plukken.
Ah das echt balen ja. Hoop maar dat die rechtzaken er niet gaan komenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nu opgelucht. Al vind ik het ook wel jammer. Helemaal omdat het bedrijf nu ineens platgebeld wordt door geinteresseerde bedrijven. Mijn werk draagt eindelijk de vruchten, en nu kan ik ze niet plukken.
Haha, het ging hier precies hetzelfde!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
M'n vriend moest vanochtend om 7 uur werken en kwam voor 'ie weg moest nog even naar boven rennen: "Michael Jackson is dood. Doei!"
Euh?.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:32 schreef Viking84 het volgende:
O Jezus Christus, ik schrik me dood van dat nieuws over Michael Jackson. Mijn jeugdheld
.
Hihihi!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:39 schreef Viking84 het volgende:
Oh en goedemorgen trouwens. Ik ben ook niet zo geschokt als ik dacht dat ik zou zijn na dit bericht. MJ was natuurlijk al jaren volledig opgebrand. Hij was nog slechts een schim van wat 'ie ooit geweest is. Ik vind het vooral erg voor z'n kinderen
. En het blijft raar dat hij er niet meer is, de King of Pop
.
Dat lijkt me best wel zuur ja. Maar als je je voornamelijk opgelucht voelt, denk ik wel dat je de juiste beslissing hebt genomen. Je eigen welzijn en dat van je gezin gaan nu even voor. Ik help je hopen dat er geen rechtzaak gaat komen!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
A, voor niets een heel topic doorgewerkt met Franse gedichtjes op z'n Jean-paysan-et-petites flutesquote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Er valt niets te lezen. Alleen een korte post van mij dat ik gisteren een gesprek op mijn ex-werk had.
Ja, ik weet hetquote:
Hier bijna, verloofdelief had het gisteravond al meegekregen, dus vertelde het me vanochtend voordat hij zich nog eens omdraaide.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:48 schreef Phaidra het volgende:
Haha, het ging hier precies hetzelfde!
Ik vind het wel een beetje weinig VMW, ook bij drukte moet je goed voor jezelf zorgen!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:01 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Hier bijna, verloofdelief had het gisteravond al meegekregen, dus vertelde het me vanochtend voordat hij zich nog eens omdraaide.
Goedemorgen op deze enigzins droevige dag.
Planning voor vandaag Resultaat van gisteren:
O: brinta
T: salade caprese
L: yoghurt met muesli
T: twee volkoren knackebrod met pindakaas nectarine
D: nog onbekend homemade pizza
Planning voor vandaag:
O: brinta
T: salade caprese
L: yoghurt met muesli
T: twee volkoren knackebrod met pindakaas
D: nog onbekend
Veel te druk op het werk, waardoor eten er bij inschiet.
Volgende week heb ik het weer rustiger, dus ik overleef het vast wel.
Ik ben daarna weer in slaap gevallen en droomde toen nog dat Bruce was overleden. Daar was ik wel even flink van slag door.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. M'n eerste ingeving was 'Jezus Christus' en 7 mins later merkte ik dat het eigenlijk ook best wel meeviel
. Ik zou het erger vinden als Jon Bon Jovi dood was gegaan
. Net even tegen Mark gezegd dat hij me dan wel wakker moet maken
.
Ik had wel begrepen dat je een duur foutje had gemaakt, maar kun je daar persoonlijk verantwoordelijk voor gesteld worden?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:25 schreef Tinkepink het volgende:
Nouja, als de klanten gaan morrelen en een rechtzaak aanspannen kan ik me voorstellen dat mijn opdrachtgever zoiets heeft van "dan pakken we meteen maar even door"
Weet ik, maar geen tijd = geen tijd.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:03 schreef cyclechick het volgende:
Ik vind het wel een beetje weinig VMW, ook bij drukte moet je goed voor jezelf zorgen!
Geen tijd = BS; als je tijd hebt om hier te posten, heb je ook tijd voor een bordje brintaquote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:04 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Weet ik, maar geen tijd = geen tijd.
Wat ben je streng deze ochtendquote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:06 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Geen tijd = BS; als je tijd hebt om hier te posten, heb je ook tijd voor een bordje brinta
Ik heb 'korte klappen'-dag! No more Mrs nice-guy!quote:
Oehhh girlpowerquote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb 'korte klappen'-dag! No more Mrs nice-guy!
Er id al drie weken lang een hoop gezeik op kantoor. We zijn te lief; we laten met ons sollen. Ineens ging gisteren de knop op. Berg je maar; er gaan koppen rollen
Woohoo! Powerrr ElisaB!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb 'korte klappen'-dag! No more Mrs nice-guy!
Er id al drie weken lang een hoop gezeik op kantoor. We zijn te lief; we laten met ons sollen. Ineens ging gisteren de knop op. Berg je maar; er gaan koppen rollen
Daar zullen ze het dan wel naar gemaakt hebben! Eigen schuld ende zo!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:22 schreef ElisaB het volgende:
Jullie willen niet weten hoe allesvernietigend fataal ik kan zijn als de maat vol is
Ik zal opgelucht zijn aan het einde van de dag, maar ik weet nu al dat er drie mensen een akelig weekend gaan hebben
dan hebben ze het dus verdiend en ist eigen schuld dikke bultquote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:22 schreef ElisaB het volgende:
Jullie willen niet weten hoe allesvernietigend fataal ik kan zijn als de maat vol is
Ik zal opgelucht zijn aan het einde van de dag, maar ik weet nu al dat er drie mensen een akelig weekend gaan hebben
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:26 schreef ElisaB het volgende:
Tring...
Beeb: Met de beeb van ElisaB
Energiemaatschappijdame: Spreek ik met mevrouw ElisaB?
Beeb: Nou, bij-na
Energiemaatschappijdame:
Beeb: Mevrouw ElisaB is er niet, maar ik ben met haar getrouwd en ik ben er wel
Energiemaatschappijdame: Ow... owkee...
Beeb: Wattist; vertel het eens. Je wilt zeker dat we overstappen?
Energiemaatschappijdame: Nou, als mevrouw ElisaB slim is, dan stapt ze over
Beeb: Slim... hmmm. ElisaB is een lekker dingmaar slim zou ik haar niet direct noemen
Energiemaatschappijdame: Que
Beeb: Nou, gewoon. Dat ze niet echt heel slim is. Dus ik denk niet dat ze gaat overstappen
Energiemaatschappijdame: Ow...
Beeb: Doeg dan maar he!
Energiemaatschappijdame: Ja, doeg...
The Beeb strikes againquote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:26 schreef ElisaB het volgende:
Tring...
Beeb: Met de beeb van ElisaB
Energiemaatschappijdame: Spreek ik met mevrouw ElisaB?
Beeb: Nou, bij-na
Energiemaatschappijdame:
Beeb: Mevrouw ElisaB is er niet, maar ik ben met haar getrouwd en ik ben er wel
Energiemaatschappijdame: Ow... owkee...
Beeb: Wattist; vertel het eens. Je wilt zeker dat we overstappen?
Energiemaatschappijdame: Nou, als mevrouw ElisaB slim is, dan stapt ze over
Beeb: Slim... hmmm. ElisaB is een lekker dingmaar slim zou ik haar niet direct noemen
Energiemaatschappijdame: Que
Beeb: Nou, gewoon. Dat ze niet echt heel slim is. Dus ik denk niet dat ze gaat overstappen
Energiemaatschappijdame: Ow...
Beeb: Doeg dan maar he!
Energiemaatschappijdame: Ja, doeg...
O ze hebben het zo vreselijk verdiendquote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:26 schreef cyclechick het volgende:
dan hebben ze het dus verdiend en ist eigen schuld dikke bultgoed bezig Elisa!
Eens.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:46 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind trouwensHvV's Suzanne te dramatisch, te veel uithalen. Leonard Cohen, dat is de mooisteRauw, niet te sentimenteel
nee, do tell!!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Trouwens, voor de dames met oefeningenaspiratie: kennen jullie de Training with Tammy-filmpjes op Youtube?
quote:
Suzanne neemt je mee....quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:59 schreef Muis006 het volgende:
Is dat de Susanne van Susanne, ben stapelgek op jou?
Leuk liedje is dat
Oh, ik dacht dat we het hadden over die van And you want to travel with her, and you want to travel blind...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:59 schreef Muis006 het volgende:
Leuk liedje is dat
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Eens.
Alleen ben ik wel naar die van HvV vernoemd.
Mijn ouders wilden me eigenlijk Inge noemen, maar tijdens het sinterklaasfeest realiseerden ze zich dat een chocolade I-tje wat schril af zou steken bij de M van mjin zus, dus moest er snel een nieuwe naam verzonnen worden.
Ze vraagt of er nog cola isquote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:59 schreef Muis006 het volgende:
Leuk liedje is dat
ja leuk he! hij is er ook gewoon in het nl, leuk liedje vind ik!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Suzanne neemt je mee....
naar een bank aan het water
Duizend schepen gaan voorbij
maar toch wordt het maar niet later.
Die!
Oh ik krijg net van mijn collega deze tip, die al helemaal bekend schijnt te zijn en die ik nog nooit gehoord hadMisschien moet ik toch eens de radio in de auto aanzetten
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:12 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ze vraagt of er nog cola is
(achtergrondpubliek: COLA?!!!)
En ik denk: nu is het mis...
The boy in the striped pyjamasquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:03 schreef Daph_ het volgende:
Ik ben mezelf een kadootje aan het doen; ik mag boeken bestellen![]()
Iemand nog suggesties voor Engelstalige boeken?![]()
Norwegian Wood vraag ik voor m'n verjaardag dus die hoeft niet genoemd te worden
Herman luister ik niet te vaak, want 1 liedje moet ik altijd direct van huilen, en dat komt niet altijd zo handig uit.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:12 schreef Greys het volgende:
Maar hóór nou, hier... die stem. Daar moet je toch bijna van huilen?![]()
Die tweede hebben we al thuis, zal eens kijken naar de eerste en derde, dankjequote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
The boy in the striped pyjamas
The curious incident of the dog in the night time
Everything is illuminated
Zoiets?
Film is mooi iigquote:
Ik wil ook luisteren, maar dat kan nu nietquote:
Ik toen ik de film zag... Wil het boek ook nog eens lezen, ooit.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:18 schreef Muis006 het volgende:
Ik moest zó hard janken toen ik Boy in the Striped Pyjamas las
nog even gauw;quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:16 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Die tweede hebben we al thuis, zal eens kijken naar de eerste en derde, dankje
Ik vond het zo'n bijzonder boek, je ziet het al van verre misgaan... Die heerlijke naïviteit van dat jochie, stiekem hoop je toch dat alles nog goed komtquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Film is mooi iig. Boek vast ook.
Andere tips: Sputnik Sweetheart van Murakami, The Kite Runner of A Thousand Splendid Suns van Khaled Hosseini, Het Diner van Herman Koch vond ik ook erg fijn (met name de scènes in het restaurant).
Oeh!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:03 schreef Daph_ het volgende:
Ik ben mezelf een kadootje aan het doen; ik mag boeken bestellen![]()
Iemand nog suggesties voor Engelstalige boeken?![]()
Norwegian Wood vraag ik voor m'n verjaardag dus die hoeft niet genoemd te worden
Ik ookquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:20 schreef Phaidra het volgende:ik vond A Thousand splendid suns wel eens stuk beter dan The kite runner eigenlijk.
Welk liedje als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:16 schreef Laureline het volgende:
[..]
Herman luister ik niet te vaak, want 1 liedje moet ik altijd direct van huilen, en dat komt niet altijd zo handig uit.
Ik heb wel zo'n stiekem lijstje, met huilliedjes, voor als het even moet![]()
Ja, is een film van jaquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:20 schreef Daph_ het volgende:
The boy in the striped pyjama's is toch ook een film van gemaakt of herinner ik me dat verkeerd?Ik heb hem in m'n mandje gedaan in ieder geval!
Waar zie je dat?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:20 schreef Viking84 het volgende:
Awww, Madonna moet zo huilen omdat Michael dood is. Wisten jullie dat ze een relatie hebben gehad in de jaren '80?
Ik ook! Boekenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:20 schreef cyclechick het volgende:
[..]
nog even gauw;
musicophilia,
eten beminnen en bidden.
boeken kopen is zooo fijn! Ik kan echt uren in een boekenwinkel doorbrengen
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik wil ook luisteren, maar dat kan nu niet.
Stomme oren.
Maar verder ben ik wel zen, hoor. Ondanks mijn Michael Jackson-loze bestaan vanaf heden...
.
Sorry, ik kan me nog steeds niet voorstellen dat iemand een relatie met Michael zou hebben gehad. Waarschijnlijk omdat hij in niets meer lijkt leek op een echt mens, meer een soort levende pop.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:20 schreef Viking84 het volgende:
Awww, Madonna moet zo huilen omdat Michael dood is. Wisten jullie dat ze een relatie hebben gehad in de jaren '80?
*opzoeken gaatquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:21 schreef Laureline het volgende:
[..]
Oeh!
The No.1 Ladie's Detective Agency van Alexander MacCall Smith!
Je kan ook gelijk de hele serie bestellen, het is verslavend. Wel lezen met warm weer (nu dus)
als ik klaar ben met mijn scripties ga ik die voor mezelf kopen, als ik dat zo hoor!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
![]()
En ik moest ook heel erg huilen van The boy in the striped pyjamas! Het is zo'n boek dat je nog daaagen bezig houdt. Maar wel ontzettend mooi is. En ik kan me niet voorstellen dat de film net zo mooi kan zijn.
Dat ze moest huilen las ik in Achterklap op Nu.nl. Dat van die relatie wist ik als rechtgeaarde MJ-fanquote:
44 Scotland Street en alle vervolgen daarop zijn ook leukquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:21 schreef Laureline het volgende:
[..]
Oeh!
The No.1 Ladie's Detective Agency van Alexander MacCall Smith!
Je kan ook gelijk de hele serie bestellen, het is verslavend. Wel lezen met warm weer (nu dus)
Dit was in de jaren '80. Toen zag hij er nog wel wat beter uit dan nu (hell, ik vond hem zelfs een lekker dingquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:23 schreef Laureline het volgende:
[..]
Sorry, ik kan me nog steeds niet voorstellen dat iemand een relatie met Michael zou hebben gehad. Waarschijnlijk omdat hij in niets meer lijkt leek op een echt mens, meer een soort levende pop.
O ik ga even naar dat boek van Kader Abdolah kijken straks! In de bieb en als ze hem daar niet hebben koop ik hem wel.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:22 schreef cyclechick het volgende:
het huis van de moskee van kader abdollah ofzo, is ook erg leuk, vond ik!
en ik hou van boeken van Irvin D yalom, maar dat heeft misschien ook met mijn achtergrond te maken
Debbie Rowe iig nooitquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dit was in de jaren '80. Toen zag hij er nog wel wat beter uit dan nu (hell, ik vond hem zelfs een lekker ding). Maar ik kan me idd niet voorstellen dat iemand echt seks met hem heeft gehad...
.
Hier is hij nog best kinda cutequote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dit was in de jaren '80. Toen zag hij er nog wel wat beter uit dan nu (hell, ik vond hem zelfs een lekker ding). Maar ik kan me idd niet voorstellen dat iemand echt seks met hem heeft gehad...
.
Dat was in 1978/1979, dus toen was hij een jaar of 20quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Hier is hij nog best kinda cute
Al heb ik geen idee hoe oud hij daar is. Veertien ofzo?
Ik kan me voorstellen dat meisjes hem toen echt wel leuk genoeg vonden om het bed mee in te duiken.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat was in 1978/1979, dus toen was hij een jaar of 20.
Adianquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:25 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
44 Scotland Street en alle vervolgen daarop zijn ook leuk
Adrian Mole blijf ik ook hi-la-risch vinden
Yep, echt waar.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:07 schreef Viking84 het volgende:. Meen je dat nou? Het is overigens niet waar hè. De I is net zo zwaar als de M, alleen dikker
.
Ik kan me zo voorstellen dat als je iemand echt kent, dat je wel iets verder kunt kijken dan alleen uiterlijk, zeg maar.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:23 schreef Laureline het volgende:
Sorry, ik kan me nog steeds niet voorstellen dat iemand een relatie met Michael zou hebben gehad. Waarschijnlijk omdat hij in niets meer lijkt leek op een echt mens, meer een soort levende pop.
O ja, vast wel, maar ik weet niet of Michael daar zelf ook zoveel zin in had. Hij was immers nogal wereldvreemd. Zou hij er wel seksuele lusten op na hebben gehouden? Hij lijkt me het type dat niet weet wat 'ie met een meisje aan moet. En er staat me vaag iets van bij dat Brooke Shields, waar 'ie ook iets mee heeft gehad, ook iets dergelijks gezegd heeft.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat meisjes hem toen echt wel leuk genoeg vonden om het bed mee in te duiken.
En Hamish Manciniquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:33 schreef Laureline het volgende:
[..]
AdianEn Pandora ("Box")
![]()
Ik herlees ze ook ieder jaar weer. Goede remedie tegen een slecht humeur!
http://woordenlijst.org/quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:40 schreef cyclechick het volgende:
hoe schrijf je korte termijn doorzettingsvermogen?
Wat moet aan elkaar, moeten er ergens streepjes tussen, ...?
ah, handig, thanks!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
http://woordenlijst.org/
Hier kun je de regels voor oa verbindingstekens opzoeken. Ook handig voor een volgende keer.
Korte-termijndoorzettingsvermogen? Hmm, da's wel erg lang zo!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:40 schreef cyclechick het volgende:
hoe schrijf je korte termijn doorzettingsvermogen?
Wat moet aan elkaar, moeten er ergens streepjes tussen, ...?
Ik vind het wel een ingewikkeld verhaal, hoorquote:
Disgrace geeft, denk ik, een heel goed beeld van de problemen die op dit moment spelen in ZA. En het is ontzettend goed geschreven! De thematiek is wel wat... zwaar.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:38 schreef Daph_ het volgende:
Oeh leuk leuk leuk al die boeken!
Ik twijfel nog een beetje over Disgrace, de beschrijving van het boek komt een beetje vreemd over
En van wie is Pandora ("Box") dan?
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:43 schreef cyclechick het volgende:
[..]
ah, handig, thanks!
Edit: dat is een hele encyclopedie, daar heb ik geen zin in om dat te lezen! ik wil gewoon weten hoe dit woord moet![]()
Laat ik dan eens aan jou vragen: waarom koppeltekens? En belangrijker nog: wáár zou je een koppelteken plaatsen?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Helemaal aan elkaar? Kortetermijndoorzettingsvermogen? Waarom?
Nergens, want ik denk niet dat termijndoorzettingsvermogen een woord is, dus korte-termijnetc gaat niet. Maar helemaal aan elkaar klinkt toch ook niet? Is kortetermijndoorzettingsvermogen, hoe je het ook spelt, wel een woord? Kan het niet als 'doorzettingsvermogen op korte termijn' neergezet?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Laat ik dan eens aan jou vragen: waarom koppeltekens? En belangrijker nog: wáár zou je een koppelteken plaatsen?
Niet altijd. Sommige merken stoppen 2 i's in een doosjequote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Meen je dat nou? Het is overigens niet waar hè. De I is net zo zwaar als de M, alleen dikker
.
Je kunt niet zeggen dat iets 'geen woord' isquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:53 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nergens, want ik denk niet dat termijndoorzettingsvermogen een woord is, dus korte-termijnetc gaat niet. Maar helemaal aan elkaar klinkt toch ook niet? Is kortetermijndoorzettingsvermogen, hoe je het ook spelt, wel een woord? Kan het niet als 'doorzettingsvermogen op korte termijn' neergezet?
Doorzettingsvermogen voor korte termijn?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:53 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nergens, want ik denk niet dat termijndoorzettingsvermogen een woord is, dus korte-termijnetc gaat niet. Maar helemaal aan elkaar klinkt toch ook niet? Is kortetermijndoorzettingsvermogen, hoe je het ook spelt, wel een woord? Kan het niet als 'doorzettingsvermogen op korte termijn' neergezet?
Nee okee, maar ik denk niet dat Cycle er bij de verdediging van haar scriptie mee weg komt dat 'alle woorden ooit geen woorden' zijn geweestquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je kunt niet zeggen dat iets 'geen woord' is. Alle woorden waren ooit geen woorden. Hoe denk je dat taal is ontstaan?
. Maar ik vind het zelf ook niet erg mooi. Zou zelf ook kiezen voor jouw oplossing
.
Nee ho, er moet wel een koppelteken dan tussen korte en termijn! Omdat het korte slaat op termijn en niet op doorzettingsvermogen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zou ook niet weten hoe het moest hoor, maar ik zou zelf geen koppelteken gebruiken zelfs.. Korte termijndoorzettingsvermogen. Maar ik heb geen idee, daarom vroeg ik om een uitleg van de neerlandica die wel al afgestudeerd is.
. Geen kritiek, gewoon een vraag, misschien leer ik weer iets.
Waarom moet er dan een koppelteken tussen?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nee ho, er moet wel een koppelteken dan tussen korte en termijn! Omdat het korte slaat op termijn en niet op doorzettingsvermogen.
niet?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:56 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nee okee, maar ik denk niet dat Cycle er bij de verdediging van haar scriptie mee weg komt dat 'alle woorden ooit geen woorden' zijn geweest
Hoiquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:01 schreef Lienekien het volgende:
Kortetermijndoorzettingsvermogen. Gewoon helemaal aan elkaar. Als je wilt, mag er ergens een streepje voor de leesbaarheid, bijv. korte-termijndoorzettingsvermogen.
Daagquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:04 schreef Daph_ het volgende:
Beetje later dan gepland, maar ik ga NU beginnen aan mijn megaopruiming!
Daag
Nee, maar het is toch niet korte termijngeheugen? Net zoiets als Rode-kruisziekenhuis en rode kruisziekenhuis. In het eerste geval is het kruis rood, in het tweede geval het zoekenhuis, zeg maar.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:01 schreef Viking84 het volgende:
Dan zou er ook een koppelteken moeten in 'korte-termijngeheugen'. En volgens mij is dat ook niet gebruikelijk.
Trust me: ook als je Nederlands studeert weet je dat niet. Ik doe het meestal op gevoel en dat is tot nu toe altijd goed gegaan. En als ik twijfel pak ik het groene boekje er even bij.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:09 schreef cyclechick het volgende:
het is toch eigenlijk van de zotte dat je nauwelijks een scriptie in correct nederlands kunt schrijven, zonder extra kennis? dit soort dingen weet ik echt allemaal niet en mijn nederlands is best ok, maar zonder nederlands te studeren, weet je dit soort dingen toch niet?
En ook niet iedereen die Nederlands heeft gestudeerd weet perfect alle regels. Je komt het verst als je op de juiste momenten twijfelt en dan een beetje weet hoe je het kunt opzoeken.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:09 schreef cyclechick het volgende:
het is toch eigenlijk van de zotte dat je nauwelijks een scriptie in correct nederlands kunt schrijven, zonder extra kennis? dit soort dingen weet ik echt allemaal niet en mijn nederlands is best ok, maar zonder nederlands te studeren, weet je dit soort dingen toch niet?
Ja ik snap jouw punt niet helemaal. Imho is 'kortetermijngeheugen' in taalkundig opzicht precies hetzelfde als 'kortetermijndoorzettingsvermogen'.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:05 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nee, maar het is toch niet korte termijngeheugen? Net zoiets als Rode-kruisziekenhuis en rode kruisziekenhuis. In het eerste geval is het kruis rood, in het tweede geval het zoekenhuis, zeg maar.
Ik reageerde op DaD, niet op jouw suggestie om het helemaal aan elkaar te doen. Voor de duidelijkheid.
Dat iddquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ook niet iedereen die Nederlands heeft gestudeerd weet perfect alle regels. Je komt het verst als je op de juiste momenten twijfelt en dan een beetje weet hoe je het kunt opzoeken.
In het Nederlands kom ik er meestal nog wel met wat taalgevoelquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Trust me: ook als je Nederlands studeert weet je dat niet. Ik doe het meestal op gevoel en dat is tot nu toe altijd goed gegaan. En als ik twijfel pak ik het groene boekje er even bij.
Ja, precies. Alleen stelt DaD 'korte termijngeheugen' voor (nou ja, korte termijndoorzettingsvermogen), en dat is niet correct IMHO. Omdat dan, zonder koppelteken, het korte slaat op geheugen, of doorzettingsvermogen. Terwijl het op termijn slaat. Dus zou ik een koppelteken gebruiken. Dat aan elkaar ook correct is, doet WMB niet terzake. Lezen, popje. Ik reageerde helemaal niet op jou.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja ik snap jouw punt niet helemaal. Imho is 'kortetermijngeheugen' in taalkundig opzicht precies hetzelfde als 'kortetermijndoorzettingsvermogen'.
O ok, we zijn het eensquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, precies. Alleen stelt DaD 'korte termijngeheugen' voor (nou ja, korte termijndoorzettingsvermogen), en dat is niet correct IMHO. Omdat dan, zonder koppelteken, het korte slaat op geheugen, of doorzettingsvermogen. Terwijl het op termijn slaat. Dus zou ik een koppelteken gebruiken. Dat aan elkaar ook correct is, doet WMB niet terzake. Lezen, popje. Ik reageerde helemaal niet op jou.
ik maak op zich zelden een d/t fout, maar wil nog wel eens een letter vergeten, dan staat er hij verlies ipv verliestquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:18 schreef Phaidra het volgende:
Mijn scriptiebegeleider was anders behoorlijk goed in Nederlands! Maar vaak slopen er fouten in mijn scriptie doordat ik zinnen achteraf veranderde maar dan de werkwoordsvorm liet staan ofzo. Slordigheid dus meer.
Goedzolievviequote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:52 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik heb inmiddels mijn salade caprese achter de kiezen hoor, ElisaB!
goed zo dat je het ziet zitten met haar, dat is heel belangrijkquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:21 schreef kwakveense het volgende:
@ cycle: ben vanochtend naar de psych geweest, en ik zie het wel zitten met haar. we gaan werken aan erachter komen waarom ik mezelf saboteer, en oplossingen vinden. en het was heel fijn dat ze benoemde hoe ontzettend veel energie het werken in een baan die je stom vindt kost, en hoe moeilijk amerika geweest moet zijn voor me. heb wat afgehuild vanochtend...
lijstje vandaag:
o- volkoren crackers met rauwe ham
t- twee boterhammen met kip
l- twee boterhammen met kip
t- wortels en radijsjes
d- wokhap in de trein op weg naar repetitie
t- 3 snack a jacks wafels
Ow.... dáár heb ik bij gehuildquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Hier is hij nog best kinda cute
Al heb ik geen idee hoe oud hij daar is. Veertien ofzo?
Nu net?quote:
Urgh, jaquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:22 schreef Viking84 het volgende:
Bij mij sluipen er altijd fouten in als ik hele passages ga lopen wijzigen. Dan vergeet ik een woordje weg te halen en dat zie ik dan niet, ook niet als ik het helemaal herlees.
Onze docente taalvaardigheid raadde ons aan om elke tekst van achteren naar voren te lezen, want dan vallen fouten je sneller op, maar daar heb ik meestal geen zin meer in na de bevalling die een essay of onderzoeksverslag meestal is. Dan wil ik dat kreng als het eenmaal af is zsm inleveren.
dat heb ik dus ook.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:22 schreef Viking84 het volgende:
Bij mij sluipen er altijd fouten in als ik hele passages ga lopen wijzigen. Dan vergeet ik een woordje weg te halen en dat zie ik dan niet, ook niet als ik het helemaal herlees.
Onze docente taalvaardigheid raadde ons aan om elke tekst van achteren naar voren te lezen, want dan vallen fouten je sneller op, maar daar heb ik meestal geen zin meer in na de bevalling die een essay of onderzoeksverslag meestal is. Dan wil ik dat kreng als het eenmaal af is zsm inleveren.
Ik wil het wel, maar dan zie ik weer van alles waardoor ik meteen de hele boel wil omgooien, waardoor ik er uren of dagen mee bezig ben, dus ik begin er maar niet aan. Sorry!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:28 schreef cyclechick het volgende:
[..]
dat heb ik dus ook.
dus als iemand straks mijn scriptie nog een keer wil nalezen op taalfoutenwees welkom
18 jaar geleden, toen de liefde van mijn leven er vandoor ging met een anderquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:23 schreef Viking84 het volgende:
Nu net?
Ik heb hem vorige week ofzo nog geluisterd.
I don't know whether to laugh or cry
I don't know whether to live or die
And it cuts like a knife
She's out of my life.
Ik wil het met veel plezier vanavond voor je doen, maar 'straks' moet ik werken van mijn baasquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:28 schreef cyclechick het volgende:
dat heb ik dus ook.
dus als iemand straks mijn scriptie nog een keer wil nalezen op taalfoutenwees welkom
Aww, ja dan kunnen zulke liedjes de tranen wel laten komen jaquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:31 schreef ElisaB het volgende:
[..]
18 jaar geleden, toen de liefde van mijn leven er vandoor ging met een ander
Ik zou met heel mijn hart willen dat hij vanavond al af zou zijn, maar aangezien de deadline over 2 weken is, denk ik dat dat een betere richtlijn isquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:32 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik wil het met veel plezier vanavond voor je doen, maar 'straks' moet ik werken van mijn baas
hahahaha, nou mooi toch! geniet ervanquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
God, ik zit al de hele tijd naar mezelf te kijken in de spiegel. Ik voel me goed, geloof ik, ook al was ik weer 67 vanochtend..
komt goed uit, besef me net dat ik één van de laatste twee mueslirepen in mn tas gegooid heb - dat wordt dan mn laatste t, ergens voor de lunch nog denk ik, ik eet vanavond vroeg en ik heb nu alweer trek.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Urgh, jaEn dan schaam je je vervolgens dood als je het naderhand terugziet en iedereen heeft jouw werk al gelezen en... bah
Kwak, actieDat doet me deugd! Als je wilt, kun je nog wel een extra T'tje inbouwen?
quote:
Nee, niet weer die discussiequote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:42 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
![]()
Kortetermijndoorzettingsvermogen.![]()
Ik zou werkelijk mijn uiterste best doen om zo'n lang woord te voorkomen.
Waarom niet "het doorzettingsvermogen op korte termijn"?
Als ik de zin nog langer maak, wordt hij te ingewikkeld denk ikquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:42 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
![]()
Kortetermijndoorzettingsvermogen.![]()
Ik zou werkelijk mijn uiterste best doen om zo'n lang woord te voorkomen.
Waarom niet "het doorzettingsvermogen op korte termijn"?
No prob (tis m'n vak; ik lees honderden rapporten per jaar).quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:33 schreef cyclechick het volgende:
Ik zou met heel mijn hart willen dat hij vanavond al af zou zijn, maar aangezien de deadline over 2 weken is, denk ik dat dat een betere richtlijn is
maar superlief van je,![]()
![]()
Dat ziet er idd behoorlijk Engels uit ja!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:43 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Als ik de zin nog langer maar, wordt hij te ingewikkeld denk iken in het engelse artikel wat ik heb gebruikt, schrijven ze het ook als 1 woord.
Le Foll en collega’s hebben een aantal artikelen geschreven over de invloed van feedback op causale attributies, succesverwachtingen, emoties en kortetermijndoorzettingsvermogen na een mislukking bij beginnende sporters (Le Foll, Rascle & Higgins, 2008) en over de invloed van state attributions en attributiestijlen op het kortetermijndoorzettingsvermogen na een mislukking (Le Foll & Rascle, 2006).
echt?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat ziet er idd behoorlijk Engels uit ja!
Hé, ik was niet op tijd, dus ik mag nog even.quote:
En groente soep.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:47 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Hé, ik was niet op tijd, dus ik mag nog even.![]()
Ik zag trouwens pas geleden reclame voor "katten bakvulling".
Ik kan ook geen betere manier bedenken om dit acadmisch op te schrijven - maar ja, ik ben dan ook gespecialiseerd in academisch engels...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat ziet er idd behoorlijk Engels uit ja!
Daar begint de taalverloedering al!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:56 schreef Greys het volgende:
Wat is de fout dan bij die shampoo?
Dat elkedagshampoo eigenlijk aan elkaar zou moeten? Dat staat toch niet goed op die fles?
Past ook niet goed enzo.
Of die spatie tussen zonnebloem extract? Ik kan er niet zo mee zitten eigenlijk
Daarom noemen ze het ook wel de Engelse ziekte.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:59 schreef Phaidra het volgende:
Ik denk dat aanelkaarfouten () steeds vaker voorkomen omdat in het Engels veel dingen juist níet aan elkaar geschreven worden. Wel verwarrend als je steeds moet switchen tussen Eng en NL.
Spatie ziektequote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daarom noemen ze het ook wel de Engelse ziekte.
www.spatiegebruik.nl
Ja sorry. Ik had een 9 op mijn eindexamen voor Nederlands en zal zo goed als nooit d/t fouten maken o.i.d. maar als zo'n woord dan niet aan elkaar op een flesje shampoo past... ik kan me ergere dingen bedenken!quote:
Ik ken afgestudeerde Ir's die erbarmelijk spellen en de jeugd van tegenwoordig weet niet eens meer dat we vroeger geen spellingscontrole hadden. Het zal wel meevallen met die 5 van je.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja sorry. Ik had een 9 op mijn eindexamen voor Nederlands en zal zo goed als nooit d/t fouten maken o.i.d. maar als zo'n woord dan niet aan elkaar op een flesje shampoo past... ik kan me ergere dingen bedenken!
(Die 9 is alweer heel lang geleden en ver voor het groene boekje, dus ik heb het idee dat ik er nu hooguit een 5 voor zou halen).
Als je snapt wat iemand bedoelt zijn dt-fouten (geen spatie, wel koppelteken) dan toch ook geen ramp?quote:[b]Op vrijdag 26 juni 2009 13:04 schreef
Ja sorry. Ik had een 9 op mijn eindexamen voor Nederlands en zal zo goed als nooit d/t fouten maken o.i.d. maar als zo'n woord dan niet aan elkaar op een flesje shampoo past... ik kan me ergere dingen bedenken!
Dat wist ik dan weer niet!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daarom noemen ze het ook wel de Engelse ziekte.
www.spatiegebruik.nl
Misschien hebben ze een bepaalde doelgroep voor ogen, nl. het slecht spellende deel van de bevolking.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat wist ik dan weer niet!
En Greys, tuurlijk zijn er ergere dingen! Maar ik vind het wel kwalijk dat er dus ontwerpers/reclamebureaus e.d. zijn die dit soort dingen niet checken... Zoveel moeite is dat toch ook weer niet?
Dat zal wel meevallen, ik ken mensen die slechter spellen dan jijquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:04 schreef Greys het volgende:
[..]
(Die 9 is alweer heel lang geleden en ver voor het groene boekje, dus ik heb het idee dat ik er nu hooguit een 5 voor zou halen).
Die lopende bandmedewerker vond ik in dat opzicht wel een mooie! Die zijn heul niet handig, je kan beter een bandmedewerker hebben die stil blijft staan.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:15 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik vind het gewoon gruwelijk dat er iets heel anders kan stan dan wat wordt bedoeld.
Katten bakvulling bijvoorbeeld: ze bedoelen vulling voor in de kattenbak, maar er staat bakvulling voor in je katten.
En dat is zielig voor de katten.
Daar gilde ik dan ook meteen over in het topic van Sylvia, over dat 'bekommerd'quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, ik ken mensen die slechter spellen dan jij
Kijk, af en toe een klein taalfoutje op zoiets totaal oninteressants als een forum, da's een ding (hoewel ik probeer het zo correct mogelijk te houden!), maar vind jij het niet op z'n minst een béétje storend dat er tegenwoordig zelfs in serieuze kranten fouten staan? Laat staan dommigheden als 'Rafael bekommerd zich om Sylvie'. Pfff. Dat zijn toch echt de zegeningen van de spellingcontroles; zo ingewikkeld is 't kofschip niet!
Hoe hard heb je het geld nodig?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:20 schreef loveli het volgende:
Dilemma, vanavond extra werken en dan vermoedelijk morgen ziek zijn of morgen waarschijnlijk toch wel ziek zijn zonder vandaag extra geld binnen te halen?
Ik denk dat het maar net je referentiekader is;quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar gilde ik dan ook meteen over in het topic van Sylvia, over dat 'bekommerd'
Ik kan ook geen flutromannetje lezen als ik op vakantie ben zonder me te ergeren aan alle foutjes die er in staan. Of als mensen 'ik irriteer me aan...' of iets dergelijks schrijven
Afgelopen maand was extra duur door gemeentelijke belastingen, treinreis en nog een paar van dat soort geintjes. Ik kan het dus goed gebruiken. En als ik ziek ben (volgende week nog, wsch), krijg ik de uren die ik normaal gesproken extra zou werken niet uitbetaald, dus ziek zijn betekent meestal minder geld...quote:
Dat heeft trouwens niets te maken met 't kofschip, bedacht ik netquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar gilde ik dan ook meteen over in het topic van Sylvia, over dat 'bekommerd'
Ik kan ook geen flutromannetje lezen als ik op vakantie ben zonder me te ergeren aan alle foutjes die er in staan. Of als mensen 'ik irriteer me aan...' of iets dergelijks schrijven
prioriteiten stellen: geld of gezondheid/ziek zijn, tis maar net wat je er voor over hebt?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Afgelopen maand was extra duur door gemeentelijke belastingen, treinreis en nog een paar van dat soort geintjes. Ik kan het dus goed gebruiken.
Kleding passen?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat heeft trouwens niets te maken met 't kofschip, bedacht ik netGewoon vervoegingen in de TT.
Nog zoeen, die zie ik in dit topic regelmatig langskomen (en gewoon bij universitair geschoolden, hè); de verleden tijd van passen?
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat heeft trouwens niets te maken met 't kofschip, bedacht ik netGewoon vervoegingen in de TT.
Nog zoeen, die zie ik in dit topic regelmatig langskomen (en gewoon bij universitair geschoolden, hè); de verleden tijd van passen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Ja. Maar je wilt niet weten hoe vaak je pastte langs ziet komen! Ik noem geen namenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:24 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Kleding passen?
Ik paste het topje gister?
Ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen de vervoeging van googlen (witte boekje), googlelen (groene boekje) en deleten direct paraat heeft.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:23 schreef ColdFeet het volgende:
Gewoon vervoegingen in de TT.
Al een paar dagen last van m'n keel, hoesten, vanmorgen werd ik beroerd wakker, maar in de loop van de dag gaat het weer wat beter. Ik verwacht dat het morgen of overmorgen echt 'doorbreekt'. Vanavond werken zorgt er misschien wel weer voor dat het langer duurt.quote:
Googelen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:29 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen de vervoeging van googlen (witte boekje), googlelen (groene boekje) en deleten direct paraat heeft.
True, true. Daar heb je dan een redacteur voorquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:29 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen de vervoeging van googlen (witte boekje), googlelen (groene boekje) en deleten direct paraat heeft.
Hm........ En nu alvast bijslapen? Zou dat schelen?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Al een paar dagen last van m'n keel, hoesten, vanmorgen werd ik beroerd wakker, maar in de loop van de dag gaat het weer wat beter. Ik verwacht dat het morgen of overmorgen echt 'doorbreekt'. Vanavond werken zorgt er misschien wel weer voor dat het langer duurt.
Jurkjes voor 9 euro heb heel snel terugverdiend. Pics?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:46 schreef P.F het volgende:
Ik had voor 9 euro een Awakeningsjurkje gekocht.. Maar nu ga ik die niet meer aandoen.. En hij was wel leuk maar ik weet niet of hij echt mijn stylo is zeg maar.
hm, lastig: je refereert op deze manier namelijk niet direct naar een artikel/bron. het artikel kan namelijk net zo goed uit 83 zijn ook al vond ie het uit in 82 - snap je?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:56 schreef cyclechick het volgende:
Foto van je jurkje!
En loveli, wat doe jij voor werk ook al weer?
nog een vraagje, als ik dit zo opschrijf: In 1982 ontwierp Russell de Causal Dimension Scale (CDS).
Dan hoeft er toch geen referentie meer achter, de naam en t jaartal zijn immers al genoemd?
Ja als je stopt met de pilquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:57 schreef progje het volgende:
haal net mijn anticonceptie-pil uit de verpakking van de apotheek..
zit er een sticker op
"Kinderwens? Slik dan Foliumzuurtabletten verkrijgbaar bij uw apotheek"
ja heel logisch
Dat doen ze al jarenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:57 schreef progje het volgende:
haal net mijn anticonceptie-pil uit de verpakking van de apotheek..
zit er een sticker op
"Kinderwens? Slik dan Foliumzuurtabletten verkrijgbaar bij uw apotheek"
ja heel logisch
Thanks!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:02 schreef kwakveense het volgende:
[..]
hm, lastig: je refereert op deze manier namelijk niet direct naar een artikel/bron. het artikel kan namelijk net zo goed uit 83 zijn ook al vond ie het uit in 82 - snap je?
ik zou zeggen
Russel (1982) ontwierp de Causal Dimensional Scale (CDS).
Hangt af van welk literatuurverwijssysteem je gebruikt. Chicago is gebruikelijk in de literatuurwetenschap. Dan werk je dus met voetnoten. APA is meer gebruikelijk in de sociale wetenschap en dan zet je referenties dus in de lopende tekst.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:25 schreef Phaidra het volgende:
Leuk jurkje PF, alleen jammer dat je taille niet helemaal tot z'n recht komt. De kleur staat je heel mooi!
Kwak, helemaal vergeten te zeggen, maar fijn dat het klikt met je psycholoog. Dat het confronterend is, kan ik me heel goed voorstellen.
Cycle, moeten jullie de referenties in de lopende tekst zetten? Ik vind voetnoten namelijk altijd veel prettiger lezen.
Ik heb niet echt een taille!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:25 schreef Phaidra het volgende:
Leuk jurkje PF, alleen jammer dat je taille niet helemaal tot z'n recht komt. De kleur staat je heel mooi!
Kwak, helemaal vergeten te zeggen, maar fijn dat het klikt met je psycholoog. Dat het confronterend is, kan ik me heel goed voorstellen.
Cycle, moeten jullie de referenties in de lopende tekst zetten? Ik vind voetnoten namelijk altijd veel prettiger lezen.
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoeveel noten er nodig zijn. Als het incidentele dingen zijn kan ik me voorstellen dat je ze gewoon in de tekst zet, maar bij onze studie heb je toch al snel 15-20 noten per pagina. Dan is de tekst echt niet meer normaal te lezen volgens mij!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hangt af van welk literatuurverwijssysteem je gebruikt. Chicago is gebruikelijk in de literatuurwetenschap. Dan werk je dus met voetnoten. APA is meer gebruikelijk in de sociale wetenschap en dan zet je referenties dus in de lopende tekst.
Ik zie persoonlijk niet echt verschil tussen knieën. Tenzij van iemand met 50 kilo overgewicht maar dan zie je de knieën sowieso niet echt meer.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:29 schreef ColdFeet het volgende:
Allemaal ophouden met zeiken over je knieën, nouAnders post ik een foto van mijn linkerknie, die is het lelijkst van allemaal
Groot litteken van een valpartij, littekentjes van kijkoperatie... Plus: ik heb van die fijne massieve quadriceps
Oh. Ik vond dat de losse stof je taille extra vierkant maakt. Maar ik ben geen expertquote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:28 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik heb niet echt een taille!
Echt niet! Ik heb ook echt kleine borsten dus ik zie er nog best goed uit in dit jurkje (vind ik)
ik vind het dan juist met voetnoten niet meer te volgen. ik háát voetnoten nu ik eenmaal gewend ben aan author-date format (dat is semi-verplicht binnen de taalkunde ook). het is namelijk heel handig aangezaien je veel verwijzingen/namen herkent, en dan meteen contecxt hebt ipv heen en weer te moeten springen naar onderaan de pagina.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:30 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoeveel noten er nodig zijn. Als het incidentele dingen zijn kan ik me voorstellen dat je ze gewoon in de tekst zet, maar bij onze studie heb je toch al snel 15-20 noten per pagina. Dan is de tekst echt niet meer normaal te lezen volgens mij!
Wij hoefden niet een specifiek systeem te gebruiken, zolang je maar consequent was. Ik gebruikte eerst het naam-jaarsysteem (of heeft dat nog een andere naam?) maar later ben ik overgestapt naar De Buck. Daar was tenminste een goede handleiding voor en ik vond het zelf een stuk overzichtelijker.
(ik had toen ik 105 woog en dus 45 kilo overgewicht had nog wel knieën hoorquote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:31 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik zie persoonlijk niet echt verschil tussen knieën. Tenzij van iemand met 50 kilo overgewicht maar dan zie je de knieën sowieso niet echt meer.
Alleen toelichtingen zet je in de vorm van voetnoten onder aan de pagina. Literatuurverwijzingen staan altijd op de laatste blz. Maar ik neem aan dat je dat ook bedoeldequote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:35 schreef P.F het volgende:
Ik vind die manier van voetnoten onderaan de pagina zetten makkelijker dan helemaal op de laatste bladzijde..
Hmmmmmm. Ja dat zijn denk ik net die 5 kilo die het doen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:35 schreef kwakveense het volgende:
[..]
(ik had toen ik 105 woog en dus 45 kilo overgewicht had nog wel knieën hoor)
Is een reference net zo iets als een voetnoot?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Alleen toelichtingen zet je in de vorm van voetnoten onder aan de pagina. Literatuurverwijzingen staan altijd op de laatste blz. Maar ik neem aan dat je dat ook bedoelde.
je zet de verwijzing wel op de pagina zelf he, in de tekst. dat vind ik nóg makkelijker lezen... ik wil mn ogen niet hoeven verplaatsen over de pagina.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:35 schreef P.F het volgende:
Ik vind die manier van voetnoten onderaan de pagina zetten makkelijker dan helemaal op de laatste bladzijde..
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Alleen toelichtingen zet je in de vorm van voetnoten onder aan de pagina. Literatuurverwijzingen staan altijd op de laatste blz. Maar ik neem aan dat je dat ook bedoelde.
je hebt me niet gekwetstquote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:36 schreef P.F het volgende:
[..]
Hmmmmmm. Ja dat zijn denk ik net die 5 kilo die het doen.
50 kilo was een schatting, misschien een beetje aan de lage kant, of heb ik wel eens iemand in de stad gezien waarbij alles aan de benen ging zitten.
Ik bedoelde het niet om je te kwetsen!
Grappig hoe dat dan kan verschillen! Eindnoten vind ik wel irritant, dat is me teveel bladerwerk. Maar het fijne van voetnoten vind ik dat je de keuze hebt of je ernaar wil kijken. In de lopende tekst leiden ze me af, dan kan ik het verhaal niet meer volgen ofzo... Oh en het naam-jaarsysteem (zelfde als author-date format denk ik?) werd bij ons ook in de noten gezet, niet in de lopende tekst.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:34 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik vind het dan juist met voetnoten niet meer te volgen. ik háát voetnoten nu ik eenmaal gewend ben aan author-date format (dat is semi-verplicht binnen de taalkunde ook). het is namelijk heel handig aangezaien je veel verwijzingen/namen herkent, en dan meteen contecxt hebt ipv heen en weer te moeten springen naar onderaan de pagina.
bij literatuur (letterkunde dus) moeten we wel met voetnoten werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |