abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70393944
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:23 schreef loveli het volgende:

[..]

Afgelopen maand was extra duur door gemeentelijke belastingen, treinreis en nog een paar van dat soort geintjes. Ik kan het dus goed gebruiken.
prioriteiten stellen: geld of gezondheid/ziek zijn, tis maar net wat je er voor over hebt?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_70393965
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:23 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat heeft trouwens niets te maken met 't kofschip, bedacht ik net Gewoon vervoegingen in de TT.

Nog zoeen, die zie ik in dit topic regelmatig langskomen (en gewoon bij universitair geschoolden, hè ); de verleden tijd van passen?
Kleding passen?
Ik paste het topje gister?
pi_70393974
Dus vandaag is hij te klein?
pi_70393983
Ik zou zeggen Ik paste het topje gister aan.
pi_70394014
quote:

[..]

Dat heeft trouwens niets te maken met 't kofschip, bedacht ik net Gewoon vervoegingen in de TT.

Nog zoeen, die zie ik in dit topic regelmatig langskomen (en gewoon bij universitair geschoolden, hè ); de verleden tijd van passen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_70394026
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:24 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Kleding passen?
Ik paste het topje gister?
Ja. Maar je wilt niet weten hoe vaak je pastte langs ziet komen! Ik noem geen namen

Loveli: lastige. Ik geloof dat ik in jouw geval gewoon zou gaan werken Maar eigenlijk gaat je gezondheid voor!
pi_70394046
Loveli, hoe ziek ben je?
pi_70394085
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:25 schreef P.F het volgende:
Dus vandaag is hij te klein?
pi_70394124
quote:
Gewoon vervoegingen in de TT.
Ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen de vervoeging van googlen (witte boekje), googlelen (groene boekje) en deleten direct paraat heeft.
  Vis een optie? vrijdag 26 juni 2009 @ 13:32:57 #260
70532 loveli
N
pi_70394254
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:26 schreef P.F het volgende:
Loveli, hoe ziek ben je?
Al een paar dagen last van m'n keel, hoesten, vanmorgen werd ik beroerd wakker, maar in de loop van de dag gaat het weer wat beter. Ik verwacht dat het morgen of overmorgen echt 'doorbreekt'. Vanavond werken zorgt er misschien wel weer voor dat het langer duurt.
crap in = crap out
  vrijdag 26 juni 2009 @ 13:33:13 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70394265
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:29 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen de vervoeging van googlen (witte boekje), googlelen (groene boekje) en deleten direct paraat heeft.
Googelen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_70394300
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:29 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

True, true. Daar heb je dan een redacteur voor Maar een simpel werkwoord als bekommeren of passen moet je toch wel correct kunnen vervoegen?
pi_70394484
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:32 schreef loveli het volgende:

[..]

Al een paar dagen last van m'n keel, hoesten, vanmorgen werd ik beroerd wakker, maar in de loop van de dag gaat het weer wat beter. Ik verwacht dat het morgen of overmorgen echt 'doorbreekt'. Vanavond werken zorgt er misschien wel weer voor dat het langer duurt.
Hm........ En nu alvast bijslapen? Zou dat schelen?

Ik persoonlijk zou niet gaan werken, want het is best lichamelijk wat je doet..
pi_70394506
Ik ga eens even een rondje door het bos. Weer sinds 2 weken Het is genoeg geweest met de neerwaartse spiraal! Net al gezonde komkommer met gerookte kip achter de kiezen, en vanavond met de auto naar het restaurant, dan drink ik vanzelf niet meer dan 2 glaasjes. Het is wel potloodventerweer, maar als ik nu ga, hollen de ambtenarenclubjes ook nog door het bos en is er weinig gevaar
pi_70394507
Plussssss je moet niet heel erg gaan zweten met een griepje hè!
pi_70394579
Waar is trouwens dat mooie weer naartoe dat ons beloofd was? Hier is het al de hele tijd bewolkt en ik heb het koud met m'n blote benen... Straks maar even omkleden voor ik naar de winkel ga.

Lijstje tot nu toe trouwens:
O: vanillekwark met muesli
L: geroosterde witte boterham met zalm, 2/3e portie carpaccio NOM!

In de planning:
T's: fruit, kwark, amandelen
D: vispakketje uit de oven met nog te kopen groente en aardappelsalade
S: naar de sportschool en daarna naar de sauna.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_70394609
Laureline, mooi zo! Patronen zijn er om te doorbreken
Het is wel donders warm hier; als het daar ook zo is: hou goed in de gaten dat je jezelf niet al teveel pusht met hardlopen, en neem zonodig een drinkpauze.
pi_70394770
Ik had voor 9 euro een Awakeningsjurkje gekocht.. Maar nu ga ik die niet meer aandoen.. En hij was wel leuk maar ik weet niet of hij echt mijn stylo is zeg maar.
  Vis een optie? vrijdag 26 juni 2009 @ 13:52:59 #269
70532 loveli
N
pi_70395047
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:46 schreef P.F het volgende:
Ik had voor 9 euro een Awakeningsjurkje gekocht.. Maar nu ga ik die niet meer aandoen.. En hij was wel leuk maar ik weet niet of hij echt mijn stylo is zeg maar.
Jurkjes voor 9 euro heb heel snel terugverdiend. Pics?
crap in = crap out
pi_70395200
Foto van je jurkje!

En loveli, wat doe jij voor werk ook al weer?

nog een vraagje, als ik dit zo opschrijf: In 1982 ontwierp Russell de Causal Dimension Scale (CDS).
Dan hoeft er toch geen referentie meer achter, de naam en t jaartal zijn immers al genoemd?
pi_70395202
haal net mijn anticonceptie-pil uit de verpakking van de apotheek..
zit er een sticker op

"Kinderwens? Slik dan Foliumzuurtabletten verkrijgbaar bij uw apotheek"

ja heel logisch
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  vrijdag 26 juni 2009 @ 13:58:12 #272
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_70395247
Mijn Nederlands is zo belabberd...Ik zou geen academisch Nederlands kunnen schrijven, en m'n woordenschat gaat steeds meer achteruit. Heel erg frustrerend, eigeniljk!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:02:29 #273
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70395394
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:56 schreef cyclechick het volgende:
Foto van je jurkje!

En loveli, wat doe jij voor werk ook al weer?

nog een vraagje, als ik dit zo opschrijf: In 1982 ontwierp Russell de Causal Dimension Scale (CDS).
Dan hoeft er toch geen referentie meer achter, de naam en t jaartal zijn immers al genoemd?
hm, lastig: je refereert op deze manier namelijk niet direct naar een artikel/bron. het artikel kan namelijk net zo goed uit 83 zijn ook al vond ie het uit in 82 - snap je?

ik zou zeggen
Russel (1982) ontwierp de Causal Dimensional Scale (CDS).
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_70395545
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:57 schreef progje het volgende:
zit er een sticker op

ja heel logisch
Ja als je stopt met de pil
Want met een tekort aan foliumzuur krijgt de baby een open ruggetje

Vind ik wel goed, pil wil zeggen dat je seksueel actief bent. En een vrouw
pi_70395549
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:57 schreef progje het volgende:
zit er een sticker op

ja heel logisch
Dat doen ze al jaren Zal wel zijn omdat de meeste pilsliksters seksueel actief zijn En dus mogelijk binnen afzienbare tijd zwanger willen worden.

Which reminds me: behalve een tandarts moet ik ook nog een gyn zoeken
pi_70395557
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:02 schreef kwakveense het volgende:

[..]

hm, lastig: je refereert op deze manier namelijk niet direct naar een artikel/bron. het artikel kan namelijk net zo goed uit 83 zijn ook al vond ie het uit in 82 - snap je?

ik zou zeggen
Russel (1982) ontwierp de Causal Dimensional Scale (CDS).
Thanks!
  Vis een optie? vrijdag 26 juni 2009 @ 14:08:55 #277
70532 loveli
N
pi_70395639
Toedels, ik ga ff boodschappen doen voor een week en kijk nog even aan hoe het gaat voor ik bepaal wat ik vanavond doe.
crap in = crap out
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:15:18 #278
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_70395876
Hoi,

Vanavond voor het eerst dit jaar BBQ

LIjst:
O: 2 kapjes brood met plakje kipfilet
S: fysio en 1.15 uur wandelen
L: 2 stukjes stokbrood met huzarensalade
T:bak yohgurt met een kiwi
T: appel
D: BBQ
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_70395949
Nat haar staat alleen een beetje stom

Ik had echt allemaal leuke dingen gepast maar die stonden mij niet zo.. Dus denk dat dit juist wel goed is voor mijn figuur !

pi_70396045
PF, wat heb je toch een fraaie benen
pi_70396206
Leuk jurkje PF, alleen jammer dat je taille niet helemaal tot z'n recht komt. De kleur staat je heel mooi!

Kwak, helemaal vergeten te zeggen, maar fijn dat het klikt met je psycholoog. Dat het confronterend is, kan ik me heel goed voorstellen .

Cycle, moeten jullie de referenties in de lopende tekst zetten? Ik vind voetnoten namelijk altijd veel prettiger lezen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:26:55 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70396248
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:25 schreef Phaidra het volgende:
Leuk jurkje PF, alleen jammer dat je taille niet helemaal tot z'n recht komt. De kleur staat je heel mooi!

Kwak, helemaal vergeten te zeggen, maar fijn dat het klikt met je psycholoog. Dat het confronterend is, kan ik me heel goed voorstellen .

Cycle, moeten jullie de referenties in de lopende tekst zetten? Ik vind voetnoten namelijk altijd veel prettiger lezen.
Hangt af van welk literatuurverwijssysteem je gebruikt. Chicago is gebruikelijk in de literatuurwetenschap. Dan werk je dus met voetnoten. APA is meer gebruikelijk in de sociale wetenschap en dan zet je referenties dus in de lopende tekst.
Niet meer actief op Fok!
pi_70396261
Ja vind je ? Ik vond ze zo knieïg hier Maar bedankt!

Sinds ik hier heb gehoord dat je ook complexen over je knieën kan hebben ben ik bewust dat ik ze heb
pi_70396297
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:25 schreef Phaidra het volgende:

Ik heb niet echt een taille!

Echt niet! Ik heb ook echt kleine borsten dus ik zie er nog best goed uit in dit jurkje (vind ik)
pi_70396345
Allemaal ophouden met zeiken over je knieën, nou Anders post ik een foto van mijn linkerknie, die is het lelijkst van allemaal Groot litteken van een valpartij, littekentjes van kijkoperatie... Plus: ik heb van die fijne massieve quadriceps
pi_70396366

Van dit badpak kreeg ik echt korte beentjes. En een dikke buik. En geen borsten. Een beetje jaren 70 stylo. Nog kniekousen er bij en klaaaar.

En die stond mij ook al voor geen meter

Echt precies de verkeerde dingen werden benadrukt. Hmpf.

Ik heb wel een foto gemaakt maar die durf ik niet hier neer te zetten
pi_70396378
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hangt af van welk literatuurverwijssysteem je gebruikt. Chicago is gebruikelijk in de literatuurwetenschap. Dan werk je dus met voetnoten. APA is meer gebruikelijk in de sociale wetenschap en dan zet je referenties dus in de lopende tekst.
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoeveel noten er nodig zijn. Als het incidentele dingen zijn kan ik me voorstellen dat je ze gewoon in de tekst zet, maar bij onze studie heb je toch al snel 15-20 noten per pagina. Dan is de tekst echt niet meer normaal te lezen volgens mij!
Wij hoefden niet een specifiek systeem te gebruiken, zolang je maar consequent was. Ik gebruikte eerst het naam-jaarsysteem (of heeft dat nog een andere naam?) maar later ben ik overgestapt naar De Buck. Daar was tenminste een goede handleiding voor en ik vond het zelf een stuk overzichtelijker.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_70396384
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:29 schreef ColdFeet het volgende:
Allemaal ophouden met zeiken over je knieën, nou Anders post ik een foto van mijn linkerknie, die is het lelijkst van allemaal Groot litteken van een valpartij, littekentjes van kijkoperatie... Plus: ik heb van die fijne massieve quadriceps
Ik zie persoonlijk niet echt verschil tussen knieën. Tenzij van iemand met 50 kilo overgewicht maar dan zie je de knieën sowieso niet echt meer.
pi_70396388
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:28 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik heb niet echt een taille!

Echt niet! Ik heb ook echt kleine borsten dus ik zie er nog best goed uit in dit jurkje (vind ik)
Oh. Ik vond dat de losse stof je taille extra vierkant maakt. Maar ik ben geen expert
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:34:14 #290
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70396519
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:30 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoeveel noten er nodig zijn. Als het incidentele dingen zijn kan ik me voorstellen dat je ze gewoon in de tekst zet, maar bij onze studie heb je toch al snel 15-20 noten per pagina. Dan is de tekst echt niet meer normaal te lezen volgens mij!
Wij hoefden niet een specifiek systeem te gebruiken, zolang je maar consequent was. Ik gebruikte eerst het naam-jaarsysteem (of heeft dat nog een andere naam?) maar later ben ik overgestapt naar De Buck. Daar was tenminste een goede handleiding voor en ik vond het zelf een stuk overzichtelijker.
ik vind het dan juist met voetnoten niet meer te volgen. ik háát voetnoten nu ik eenmaal gewend ben aan author-date format (dat is semi-verplicht binnen de taalkunde ook). het is namelijk heel handig aangezaien je veel verwijzingen/namen herkent, en dan meteen contecxt hebt ipv heen en weer te moeten springen naar onderaan de pagina.

bij literatuur (letterkunde dus) moeten we wel met voetnoten werken.
pi_70396560
Ik vind die manier van voetnoten onderaan de pagina zetten makkelijker dan helemaal op de laatste bladzijde..
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:35:33 #292
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70396567
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:31 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik zie persoonlijk niet echt verschil tussen knieën. Tenzij van iemand met 50 kilo overgewicht maar dan zie je de knieën sowieso niet echt meer.
(ik had toen ik 105 woog en dus 45 kilo overgewicht had nog wel knieën hoor )
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:36:22 #293
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70396589
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:35 schreef P.F het volgende:
Ik vind die manier van voetnoten onderaan de pagina zetten makkelijker dan helemaal op de laatste bladzijde..
Alleen toelichtingen zet je in de vorm van voetnoten onder aan de pagina. Literatuurverwijzingen staan altijd op de laatste blz. Maar ik neem aan dat je dat ook bedoelde .
Niet meer actief op Fok!
pi_70396610
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:35 schreef kwakveense het volgende:

[..]

(ik had toen ik 105 woog en dus 45 kilo overgewicht had nog wel knieën hoor )
Hmmmmmm. Ja dat zijn denk ik net die 5 kilo die het doen.
50 kilo was een schatting, misschien een beetje aan de lage kant, of heb ik wel eens iemand in de stad gezien waarbij alles aan de benen ging zitten.

Ik bedoelde het niet om je te kwetsen!
pi_70396624
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Alleen toelichtingen zet je in de vorm van voetnoten onder aan de pagina. Literatuurverwijzingen staan altijd op de laatste blz. Maar ik neem aan dat je dat ook bedoelde .
Is een reference net zo iets als een voetnoot?
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:37:18 #296
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70396628
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:35 schreef P.F het volgende:
je zet de verwijzing wel op de pagina zelf he, in de tekst. dat vind ik nóg makkelijker lezen... ik wil mn ogen niet hoeven verplaatsen over de pagina.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:38:13 #297
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70396666
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

bij literatuur zetten wij de literatuurverwijzingen en de voetnoten allebei onderaan de pagina en dan een bibliografie aan t einde met alle literatuurverwijzingen zonder nummertjes er nogeens in, als overzicht
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:38:50 #298
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70396695
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:36 schreef P.F het volgende:

[..]

Hmmmmmm. Ja dat zijn denk ik net die 5 kilo die het doen.
50 kilo was een schatting, misschien een beetje aan de lage kant, of heb ik wel eens iemand in de stad gezien waarbij alles aan de benen ging zitten.

Ik bedoelde het niet om je te kwetsen!
je hebt me niet gekwetst
pi_70396698
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:34 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik vind het dan juist met voetnoten niet meer te volgen. ik háát voetnoten nu ik eenmaal gewend ben aan author-date format (dat is semi-verplicht binnen de taalkunde ook). het is namelijk heel handig aangezaien je veel verwijzingen/namen herkent, en dan meteen contecxt hebt ipv heen en weer te moeten springen naar onderaan de pagina.

bij literatuur (letterkunde dus) moeten we wel met voetnoten werken.
Grappig hoe dat dan kan verschillen! Eindnoten vind ik wel irritant, dat is me teveel bladerwerk. Maar het fijne van voetnoten vind ik dat je de keuze hebt of je ernaar wil kijken. In de lopende tekst leiden ze me af, dan kan ik het verhaal niet meer volgen ofzo... Oh en het naam-jaarsysteem (zelfde als author-date format denk ik?) werd bij ons ook in de noten gezet, niet in de lopende tekst.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_70396719
Ik zoek alleen een verwijzing op als ik denk dat er BS staat..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')