En Hamish Manciniquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:33 schreef Laureline het volgende:
[..]
AdianEn Pandora ("Box")
![]()
Ik herlees ze ook ieder jaar weer. Goede remedie tegen een slecht humeur!
http://woordenlijst.org/quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:40 schreef cyclechick het volgende:
hoe schrijf je korte termijn doorzettingsvermogen?
Wat moet aan elkaar, moeten er ergens streepjes tussen, ...?
ah, handig, thanks!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
http://woordenlijst.org/
Hier kun je de regels voor oa verbindingstekens opzoeken. Ook handig voor een volgende keer.
Korte-termijndoorzettingsvermogen? Hmm, da's wel erg lang zo!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:40 schreef cyclechick het volgende:
hoe schrijf je korte termijn doorzettingsvermogen?
Wat moet aan elkaar, moeten er ergens streepjes tussen, ...?
Ik vind het wel een ingewikkeld verhaal, hoorquote:
Disgrace geeft, denk ik, een heel goed beeld van de problemen die op dit moment spelen in ZA. En het is ontzettend goed geschreven! De thematiek is wel wat... zwaar.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:38 schreef Daph_ het volgende:
Oeh leuk leuk leuk al die boeken!
Ik twijfel nog een beetje over Disgrace, de beschrijving van het boek komt een beetje vreemd over
En van wie is Pandora ("Box") dan?
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:43 schreef cyclechick het volgende:
[..]
ah, handig, thanks!
Edit: dat is een hele encyclopedie, daar heb ik geen zin in om dat te lezen! ik wil gewoon weten hoe dit woord moet![]()
Laat ik dan eens aan jou vragen: waarom koppeltekens? En belangrijker nog: wáár zou je een koppelteken plaatsen?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Helemaal aan elkaar? Kortetermijndoorzettingsvermogen? Waarom?
Nergens, want ik denk niet dat termijndoorzettingsvermogen een woord is, dus korte-termijnetc gaat niet. Maar helemaal aan elkaar klinkt toch ook niet? Is kortetermijndoorzettingsvermogen, hoe je het ook spelt, wel een woord? Kan het niet als 'doorzettingsvermogen op korte termijn' neergezet?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Laat ik dan eens aan jou vragen: waarom koppeltekens? En belangrijker nog: wáár zou je een koppelteken plaatsen?
Niet altijd. Sommige merken stoppen 2 i's in een doosjequote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Meen je dat nou? Het is overigens niet waar hè. De I is net zo zwaar als de M, alleen dikker
.
Je kunt niet zeggen dat iets 'geen woord' isquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:53 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nergens, want ik denk niet dat termijndoorzettingsvermogen een woord is, dus korte-termijnetc gaat niet. Maar helemaal aan elkaar klinkt toch ook niet? Is kortetermijndoorzettingsvermogen, hoe je het ook spelt, wel een woord? Kan het niet als 'doorzettingsvermogen op korte termijn' neergezet?
Doorzettingsvermogen voor korte termijn?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:53 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nergens, want ik denk niet dat termijndoorzettingsvermogen een woord is, dus korte-termijnetc gaat niet. Maar helemaal aan elkaar klinkt toch ook niet? Is kortetermijndoorzettingsvermogen, hoe je het ook spelt, wel een woord? Kan het niet als 'doorzettingsvermogen op korte termijn' neergezet?
Nee okee, maar ik denk niet dat Cycle er bij de verdediging van haar scriptie mee weg komt dat 'alle woorden ooit geen woorden' zijn geweestquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je kunt niet zeggen dat iets 'geen woord' is. Alle woorden waren ooit geen woorden. Hoe denk je dat taal is ontstaan?
. Maar ik vind het zelf ook niet erg mooi. Zou zelf ook kiezen voor jouw oplossing
.
Nee ho, er moet wel een koppelteken dan tussen korte en termijn! Omdat het korte slaat op termijn en niet op doorzettingsvermogen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zou ook niet weten hoe het moest hoor, maar ik zou zelf geen koppelteken gebruiken zelfs.. Korte termijndoorzettingsvermogen. Maar ik heb geen idee, daarom vroeg ik om een uitleg van de neerlandica die wel al afgestudeerd is.
. Geen kritiek, gewoon een vraag, misschien leer ik weer iets.
Waarom moet er dan een koppelteken tussen?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nee ho, er moet wel een koppelteken dan tussen korte en termijn! Omdat het korte slaat op termijn en niet op doorzettingsvermogen.
niet?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:56 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nee okee, maar ik denk niet dat Cycle er bij de verdediging van haar scriptie mee weg komt dat 'alle woorden ooit geen woorden' zijn geweest
Hoiquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:01 schreef Lienekien het volgende:
Kortetermijndoorzettingsvermogen. Gewoon helemaal aan elkaar. Als je wilt, mag er ergens een streepje voor de leesbaarheid, bijv. korte-termijndoorzettingsvermogen.
Daagquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:04 schreef Daph_ het volgende:
Beetje later dan gepland, maar ik ga NU beginnen aan mijn megaopruiming!
Daag
Nee, maar het is toch niet korte termijngeheugen? Net zoiets als Rode-kruisziekenhuis en rode kruisziekenhuis. In het eerste geval is het kruis rood, in het tweede geval het zoekenhuis, zeg maar.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:01 schreef Viking84 het volgende:
Dan zou er ook een koppelteken moeten in 'korte-termijngeheugen'. En volgens mij is dat ook niet gebruikelijk.
Trust me: ook als je Nederlands studeert weet je dat niet. Ik doe het meestal op gevoel en dat is tot nu toe altijd goed gegaan. En als ik twijfel pak ik het groene boekje er even bij.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:09 schreef cyclechick het volgende:
het is toch eigenlijk van de zotte dat je nauwelijks een scriptie in correct nederlands kunt schrijven, zonder extra kennis? dit soort dingen weet ik echt allemaal niet en mijn nederlands is best ok, maar zonder nederlands te studeren, weet je dit soort dingen toch niet?
En ook niet iedereen die Nederlands heeft gestudeerd weet perfect alle regels. Je komt het verst als je op de juiste momenten twijfelt en dan een beetje weet hoe je het kunt opzoeken.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:09 schreef cyclechick het volgende:
het is toch eigenlijk van de zotte dat je nauwelijks een scriptie in correct nederlands kunt schrijven, zonder extra kennis? dit soort dingen weet ik echt allemaal niet en mijn nederlands is best ok, maar zonder nederlands te studeren, weet je dit soort dingen toch niet?
Ja ik snap jouw punt niet helemaal. Imho is 'kortetermijngeheugen' in taalkundig opzicht precies hetzelfde als 'kortetermijndoorzettingsvermogen'.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:05 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nee, maar het is toch niet korte termijngeheugen? Net zoiets als Rode-kruisziekenhuis en rode kruisziekenhuis. In het eerste geval is het kruis rood, in het tweede geval het zoekenhuis, zeg maar.
Ik reageerde op DaD, niet op jouw suggestie om het helemaal aan elkaar te doen. Voor de duidelijkheid.
Dat iddquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ook niet iedereen die Nederlands heeft gestudeerd weet perfect alle regels. Je komt het verst als je op de juiste momenten twijfelt en dan een beetje weet hoe je het kunt opzoeken.
In het Nederlands kom ik er meestal nog wel met wat taalgevoelquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Trust me: ook als je Nederlands studeert weet je dat niet. Ik doe het meestal op gevoel en dat is tot nu toe altijd goed gegaan. En als ik twijfel pak ik het groene boekje er even bij.
Ja, precies. Alleen stelt DaD 'korte termijngeheugen' voor (nou ja, korte termijndoorzettingsvermogen), en dat is niet correct IMHO. Omdat dan, zonder koppelteken, het korte slaat op geheugen, of doorzettingsvermogen. Terwijl het op termijn slaat. Dus zou ik een koppelteken gebruiken. Dat aan elkaar ook correct is, doet WMB niet terzake. Lezen, popje. Ik reageerde helemaal niet op jou.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja ik snap jouw punt niet helemaal. Imho is 'kortetermijngeheugen' in taalkundig opzicht precies hetzelfde als 'kortetermijndoorzettingsvermogen'.
O ok, we zijn het eensquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, precies. Alleen stelt DaD 'korte termijngeheugen' voor (nou ja, korte termijndoorzettingsvermogen), en dat is niet correct IMHO. Omdat dan, zonder koppelteken, het korte slaat op geheugen, of doorzettingsvermogen. Terwijl het op termijn slaat. Dus zou ik een koppelteken gebruiken. Dat aan elkaar ook correct is, doet WMB niet terzake. Lezen, popje. Ik reageerde helemaal niet op jou.
ik maak op zich zelden een d/t fout, maar wil nog wel eens een letter vergeten, dan staat er hij verlies ipv verliestquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:18 schreef Phaidra het volgende:
Mijn scriptiebegeleider was anders behoorlijk goed in Nederlands! Maar vaak slopen er fouten in mijn scriptie doordat ik zinnen achteraf veranderde maar dan de werkwoordsvorm liet staan ofzo. Slordigheid dus meer.
Goedzolievviequote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:52 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik heb inmiddels mijn salade caprese achter de kiezen hoor, ElisaB!
goed zo dat je het ziet zitten met haar, dat is heel belangrijkquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:21 schreef kwakveense het volgende:
@ cycle: ben vanochtend naar de psych geweest, en ik zie het wel zitten met haar. we gaan werken aan erachter komen waarom ik mezelf saboteer, en oplossingen vinden. en het was heel fijn dat ze benoemde hoe ontzettend veel energie het werken in een baan die je stom vindt kost, en hoe moeilijk amerika geweest moet zijn voor me. heb wat afgehuild vanochtend...
lijstje vandaag:
o- volkoren crackers met rauwe ham
t- twee boterhammen met kip
l- twee boterhammen met kip
t- wortels en radijsjes
d- wokhap in de trein op weg naar repetitie
t- 3 snack a jacks wafels
Ow.... dáár heb ik bij gehuildquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Hier is hij nog best kinda cute
Al heb ik geen idee hoe oud hij daar is. Veertien ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |