abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70366901
Vervolg van Draagdoeken deel 53

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.

En ik sloot met:
quote:
Ik weet niet of er nog mensen zijn die mijn liefde voor stevige doeken delen maar Neobulle Margot valt helemaal in die categorie
Wat een heerlijke doek, ze voelt als een goed ingedragen streepstorch of hopp. Stevig maar niet vreselijk dik of stug. het soort doek waar je met gemak een kleuter in draagt en die je zonder problemen als hangmat of schommel gebruikt
pi_70367787
Ik ben Zara Natur aan het verven! ROZE! Echt heel gaaf is het.
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_70367983
pi_70368099
Ik zat ook al te denken om eventueel te gaan verven voor de kleur die ik wil.
Wel echt erg mooi
pi_70368377
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 19:10 schreef fIoortje het volgende:
[ afbeelding ]
dat is echt een tof kleurtje !!!!
pi_70368725
dank, dank

*staande ovatie in ontvangst neemt*
pi_70369183
HIj is wel euh, fel...
Maar wel gaaf!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 25 juni 2009 @ 20:11:00 #8
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70369915
Ik hou van roze en hysterisch, maar dit is me toch net ff te gortig hoor
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_70370005
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 19:10 schreef fIoortje het volgende:
[ afbeelding ]
Gaaaaf!
Fake it till you make it...
pi_70370861
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:11 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik hou van roze en hysterisch, maar dit is me toch net ff te gortig hoor

Welnee!

Da's prachtig met een witte outfit er onder
pi_70371028
pi_70371070
Hopsa!

Ik vind 'm erg goed gelukt. En idd, met een witte outfit, of iets lijfkleurigs en wit, of een spijkerrokje met wit bloesje, staat overal bij, dat flamingo pink.

Zeg TF, had jij niet jouw florenz flamingo pink geverfd? Dit is dezelfde kleur!
pi_70371097
Oh, en de foto is met flits trouwens. Morgen bij daglicht actiefoto;s!
Baby slaapt al nu.
  donderdag 25 juni 2009 @ 20:55:19 #14
108648 cattie
lieve moeder
pi_70371266
Cool hoor fIoortje!
Ik ben weer aan het twijfelen. De nieuwe Lelies zijn wel erg mooi. Maar er staat ook een Lisa met wol maat 5 op gbay. En ik heb ergens een Katja met wol maat 3 gevonden. Maar eigenlijk wil ik wachten wat er nog qua wol uitkomt deze herfst/winter. (Let's face it, het is dik 25 graden, beetje warm voor wol he?)

Ik ben erg.
En eigenlijk mag ik maar max 1 draagdoek per maand van mezelf kopen, dus de komende week mag ik nog niets klikken.
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:01:19 #15
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70371460
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:49 schreef fIoortje het volgende:
Hopsa!

Ik vind 'm erg goed gelukt. En idd, met een witte outfit, of iets lijfkleurigs en wit, of een spijkerrokje met wit bloesje, staat overal bij, dat flamingo pink.

Ik las lijkkleurig

Maar Zara is echt mooi geworden!

@Cattie, wol is toch warm in de winter maar koel in de zomer?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:03:11 #16
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70371531
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:49 schreef fIoortje het volgende:
Hopsa!

Zelfde kleur idd, maar door de zwarte bloemen oogt het toch net ff anders
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:04:31 #17
108648 cattie
lieve moeder
pi_70371573
Tex, zeg dat nou niet.

Ach, ik vind het veel te leuk om na te denken en te speculeren wat voor draagdoeken ik nog wil. Sorry als ik jullie te veel aan jullie hoofd zeur hierover. (Kan me voorstellen dat jullie soms denken: koop dat ding nou maar, dan zijn we van het gezeik af.)
pi_70371886
Ik heb er 5 maanden over gedaan om te kiezen welke draagdoek ik ging kopen..
Als er 1 een zeur is dan ben ik het wel.
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:14:51 #19
108648 cattie
lieve moeder
pi_70371921
Dat heet goed marktonderzoek!
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:15:51 #20
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70371954
Ik heb de hele zwangerschap, en eigenlijk daarvoor al, gezwijmeld over welke doek(!) ik zou kopen als het dragen me goed zou bevallen. En nu ga ik helemaal los...

Het gekke is wel dat ik nog niet één doek heb gekocht waar ik toen over nadacht
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_70371990
Oooh nou dan neem ik mijn woorden over mijn gezeur terug!

Ik heb nu ineens heel veel meer doeken die ik wil hebben.
Nu ik er 1 heb gekocht en die bevalt
  † In Memoriam † donderdag 25 juni 2009 @ 21:19:26 #22
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_70372099
Ik vind Katja een abslute zomerdoek qua kleuren!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_70372555
ik bedoelde OLIJFkleurig hahahaha

Does .
pi_70372921
Ik vind 'm heel mooi geworden, je ziet het contrast ook nog goed zeg!

Ik vind die overweegposts eigenlijk wel leuk om te lezen. Een beetje meeliften op de koopobsessie van een ander
  donderdag 25 juni 2009 @ 22:19:57 #25
108648 cattie
lieve moeder
pi_70374395
Huidige overdenkingen:
Lisa vind ik toch wat te donker met die donkerblauwe onderkleur.
Lelies zijn mooi, maar ik ga liever voor iets met wol.
Katja staat boven aan, maar ik stevig aan de prijs, ik kan beter wachten of hij/zij ergens tweedehands voor een leuker prijsje langs komt.

Disclaimer: dit is mijn idee nu, dit kan elk moment veranderen.
pi_70375344
Ik wil de lelies ook hebben, al is het roze
pi_70375435
Ik heb geklikt voor een Lelies mt 6 en een Bebina naturel 4.5!
pi_70375660
wat voor doek is die Lelies?
Soms praten jullie echt chinees voor me
pi_70375727
en weer weg!
pi_70375770
Ow, en ik ben officieel een muts. Ik durf niks qua doeken kopen...
Een BB-slen Turkish delight lijkt me wel mooi qua kleur (zitten googlen, en TBW), en 2 dames uit dit topic zijn redelijk lyrisch over hoe een BB-slen zit en draagt.
Ik kan hem bestellen via een babywinkel waar ik net een cadeaubon voor gekregen heb, dus mijn opleg is gok ik 30 euro en toch durf ik niet
Waarom hebben ze dat ding nu niet gewoon op voorraad zodat ik eens kan gaan kijken?
  donderdag 25 juni 2009 @ 22:52:20 #31
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70375826
©Dumbo
pi_70375871
Iksje, gewoon doen! Echt. Als 'ie niet bevalt, verkoop je 'm weer!
Ik zou het doen en lekker gaan dragen .
pi_70376310
ow, maar dragen doe ik al hoor
In een geleende doek. Mijn tricot slen bevalt me niet echt meer, want ik pak steeds de geweven doek. Vandaar dus de zoektocht naar 'de doek' en ik ben akelig kieskeurig, wat ik zelf lastig vind. Zou liever zoals jullie iets te veel keuze willen hebben
pi_70376421
Stom is dat dan vind ik de lelies nog wel meevallen van prijs maar dan die verzendkosten maken het dan al een boel duurder
  donderdag 25 juni 2009 @ 23:10:37 #35
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70376584
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:04 schreef Iksje het volgende:
ow, maar dragen doe ik al hoor
In een geleende doek. Mijn tricot slen bevalt me niet echt meer, want ik pak steeds de geweven doek. Vandaar dus de zoektocht naar 'de doek' en ik ben akelig kieskeurig, wat ik zelf lastig vind. Zou liever zoals jullie iets te veel keuze willen hebben
Ik ben ook best een klein beetje kieskeurig hoor

Ik heb/had helemaal geen doeken die ik leuk genoeg vond om te kopen. Maar dan af en toe kom je ineens een doek tegen, en die MOET ik dan hebben. Meestal is het dan ook een buitenkansje dat je niet te lang na kan denken want dan is ie al weg. Dus ja dan koop ik hem toch maar. En dat heb ik nu al iets te vaak gehad in korte tijd

Wat voor doek gebruik je nu? En wat vind je daar wel of juist niet fijn aan? Misschien dat je adhv die eigenschappen verder geholpen kan worden welk 'merk' je kunt nemen en dan is het alleen nog maar kleurtjes kiezen!
©Dumbo
pi_70376653
Ik ben ook veel te bang dat de lelies zo weg is en ik moet huilen
Is altijd zo ik wacht zo lang met iets kopen dat het vaak uitverkocht is.
ik heb pfau ook pas 2 dagen in huis.. Dat zegt wel wat over hoe lang ik wacht
pi_70376854
Floor, wat tof knalroze! Echt een heldere kleur zeg. Mooie verf.

Lelies Ik zat ook al verlekkerd te kijken naar die zijden vogels bij de sonderpreisen.

Maar ik vind dat ik eerst maar eens FWCC onder de knie moet krijgen. Het lukt namelijk nog niet echt.
Dus ik heb Kobus steeds in de cradle.

Mams X, Pfau staat jullie mooi trouwens.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_70376908
Tex, ik heb nu een amazonas laguna.
Het enige wat me niet helemaal bevalt is de kleur. De lengte is prima, ik gok dat het een 4,6 is (met een FWCC knoop ik vooraan af in de punten (dus waar het schuine stuk begint), ik ben een 42-44 qua postuur.
Oh, en hij snijdt een beetje in de nek, maar ik gok dat dat door mijn knoop-ehum-kunsten komt. (bij het aanspannen van de rail waarin hij zit gaat het soms mis in mijn nek dus)

Ik kijk nu ook wat vaker op gbay(ook in de hoop op een vondst te stoten), maar ik heb echt geen idee wat een faire prijs is voor een doek van merk X en of "Nu kopen" echt voordelig is of niet...
pi_70377065
Maar Oeke er zijn hier genoeg mensen die je wel willen helpen hoor. Dan kan je lelies kopen

Dankje ik ben ook zeer tevreden over Pfau.
pi_70377204
Owlet had een goede uitleg gegeven maar ik weet niet, ik heb het gevoel dat Kobus nog een beetje te wiebelig is ervoor. Of ik krijg hem niet goed zonder dat hij wiebelig zit.
Maar ik probeer het morgen gewoon weer.

Ik heb ook een Pau, en ik wil hem heel graag inwijden!
  donderdag 25 juni 2009 @ 23:29:47 #41
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70377342
Iksje maar waarom durf je de Turkis Delight niet te kopen dan?

Oeke ik vond de FWCC echt makkelijker worden toen Hannah ietsjes steviger werd idd. Komt vast goed hoor!
©Dumbo
pi_70377424
Welke maat is nu de vraag, aangezien ik een FWCC al kan knopen met een 4 is denk ik een 5 al een prima maat.
Maar is voor eventueel doorverkopen een 6 niet handiger?
  donderdag 25 juni 2009 @ 23:35:28 #43
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70377567
Ik denk dat je met een doek als deze niet echt druk hoeft te maken over doorverkopen... En je moet er in de eerste plaats prettig mee kunnen dragen natuurlijk.

En wat wil je ermee kunnen doen? Wil je bijv ook rugdragen uit gaan proberen (pf doe je dat al)? Want misschien heb je daar wel weer meer lengte voor nodig voor sommige knopen. Heb zelf nog niet veel verstand van rugdragen
©Dumbo
pi_70377921
Vooralsnog draag ik niet op de rug, wil dit zondag wel gaan doen
Dan heb ik knoophulp.. ik vind het zo eng alleen.
Ik draag heel graag FWCC, dat is eigenlijk het enige wat ik draag.
Ik wil ook wel CHCC proberen die lijkt me ook fijn.
Ik wil alleen langer dus dan maat 4 verder weet ik het niet
  donderdag 25 juni 2009 @ 23:49:45 #45
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70378187
Rugdragen lijkt mij ook nog veel te eng, maar Hannah is ook nog zo klein natuurlijk.
Voor heupdragen heb je meestal niet zo'n lange doek nodig, je pfau is een maat 4 toch? Daar zou je het makkelijk mee moeten redden.
©Dumbo
pi_70378594
Ja Pfau is een 4. En met rekbare doek had ik altijd meters over!
Ik twijfel over de lelies. Roze is leuk maar ik vraag me af of ik dat wel wat vind bij mijn kleding.
En ik ben heel bleek en veel te bang dat het niet gaat staan..
(of zoek ik nu redenen om het niet te doen )
  vrijdag 26 juni 2009 @ 00:38:15 #47
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70380444
Je hoeft voor mij geen smoesjes te verzinnen om hem niet te kopen
©Dumbo
pi_70380515
Ik heb besloten dat ik nog even wacht!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 10:15:23 #49
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70387441
Roze lelies, mooi
pi_70388285
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:29 schreef texelonia het volgende:
Iksje maar waarom durf je de Turkis Delight niet te kopen dan?

Oeke ik vond de FWCC echt makkelijker worden toen Hannah ietsjes steviger werd idd. Komt vast goed hoor!
Sja ehm, toch bang dat de kleur tegen zal vallen of dat ik het patroontje in het echt niet mooi vind.

[ Bericht 9% gewijzigd door Iksje op 26-06-2009 11:27:01 ]
  vrijdag 26 juni 2009 @ 11:18:47 #51
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70389569
Tja, only one way to find out!
©Dumbo
pi_70390906
Ik heb afgelopen week ook nog maar wat bijbesteld...
Van deze pagina de Malibu
Deze in dark blue (hij wordt omschreven als ideale zomerdraagdoek, dus dat hoop ik dan maar)
En de Chimparoo Jazz
De bovenste twee zouden over twee weken binnen moeten zijn, de Chimparoo duurt 6 weken.
Ben heel benieuwd!
(O enne, als lief toch niet valt voor het fenomeen "dragen" neem ik aan dat ik ze wel weer kwijt raak...)

* Pandora73 hoopt overigens van harte dat jullie nu niet vol medelijden gaan roepen dat ik nu wel erg slechte doeken heb gekocht... Er zijn zo vreselijk veel merken dat het me af en toe duizelt!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  vrijdag 26 juni 2009 @ 12:12:56 #53
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70391544
Pandora, zijn mooie doeke, hoor!
Ik heb de dark blue ook gehad, is een prima doek (niet voor 10+ kilo, maar dat is beeb nog niet ) en heerlijke luchtig idd.

floortje, ik dacht dat je zara natur zou verkopen? naja, zo roze vind ik ook wel heel koel! lekker knal meteen ook! zal jullie wel goed staan wrs.

oh, ik kan niet wachten tot de 20-wk echo, dan mag ik van mezelf een nwe doek kopen voor de baby!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_70392477
Prima doeken hoor Pandora!
  † In Memoriam † vrijdag 26 juni 2009 @ 12:56:17 #55
141844 Macka66
pi_70393022
Pandora heeft net een mailtje gehad van de webshop
Voor het nut van het algemeen wil ik nog wel even aanvullen over de Satin dat de stof je moet liggen. Als je een hekel hebt aan het dragen van blouses/overhemden is Satin waarschijnlijk niet jouw ding.

Overigens draag ik zelf wel 10+2 in een Satin van 4 m., en dan kangaroe of rucksack omdat ik geen lagen over elkaar wil met warm weer. Maar ik heb geen idee hoe lang dat vol te houden is, omdat ik sowieso geen einden ga sjouwen in warm weer.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_70394020
Pandora, ik heb een chimparoo juliet en ben er hardstikke happy mee. Ze is niet zo zacht als mn neobulle doek, maar wellicht nog niet intensief genoeg gebruikt (draag even niet zoveel ivm zwangerschap)... Het is wel een lekker stevige doek!
pi_70395173
Thanks all!
O en bloesjes zijn juist lekker met dit weer... Veel luchtiger dan een t-shirt of zo. Dus laat maar komen zou ik zeggen!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70398961
Echt een stomme vraag hoor, maar weet iemand welk deuntje het is van de didymos dvd?
Bij het taal keuze scherm?
pi_70399947
oh, nog een vraagje aan de moeders die vaak en lang dragen overdag... (omdat baby dat het fijnst vond of op initiatief van de moeder)

Hoe ging bij jullie de overgang naar de onthaalmoeder (gastouder?) of crèche (kdv)?
T woont alweer een hele week de halve dag in de doek. Hij huilt erg als hij in z'n box ligt. Ook bij mij in de doek is het soms niet altijd even fijn (hij overstrekt zich nogal als ik rond hem wil knopen)...

Bij de onthaalmoeder zal het daar abrupt mee gedaan zijn natuurlijk... dan is het alleen 's avonds en in het weekend. Maar het idee dat hij daar vaak zal huilen geeft me nu al kippevel...

(het stukje bij de faq van de doekentheek heb ik al gelezen)
pi_70402134

Eerste poging
pi_70402834
Oe, MamsX!

De stof moet over haar rug, tot in haar nek. Zo zit ze niet stevig!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 17:58:55 #62
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70402861
Nou ziet er best goed uit toch? X vindt het wel geslaagd zo te zien
©Dumbo
pi_70402878
Hahahah ja ik weet het ik heb geen stap verzet . ik vond het dood eng!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 17:59:53 #64
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70402891
Oh zo blijkt maar weer dat ik nog geen verstand heb van rugrdragen
©Dumbo
  † In Memoriam † vrijdag 26 juni 2009 @ 18:03:27 #65
141844 Macka66
pi_70402968
Het middelpunt van het lijf zit bij een kind veel hoger dan bij een volwassene. Dus als je bij (rug)dragen de bovenrand van de horizontale band van de doek onder dat middelpunt hebt kan het kind gemakkelijk uit de doek klappen.
pi_70403026
Al vond ze het wel heerlijk inderdaad
En het is ook geen rucksack alleen zie je dat niet zo goed
pi_70403065
Ik ga na het eten poging 2 doen..
Ze ligt echt helemaal dubbel zodra ze maar op mn rug zit
pi_70403165
pi_70403374
Altijd fijn opbouwende kritiek hahaha
pi_70403411

We've all been there
pi_70404350
Foto poging 2 is onderweg
  † In Memoriam † vrijdag 26 juni 2009 @ 19:07:17 #72
141844 Macka66
pi_70404538
Goed zo MamsX, geef niet op!
pi_70404988
Ze wilde haar arm er steeds bij in.. en dat mocht niet. dus nu ligt ze boos in bed.
Maar ik weet nu wel hoe ik de band hoger krijg.
Hij zit nog niet goed maar de band zit wel iets hoger al. (bij het roze streepje)

Ik geef ook zeker niet op. ik was nog uren doorgegaan als het geen bed tijd was geweest
pi_70406393
pi_70408446
Gaat al beter! Ik stop mini-floor's handjes er wel altijd in. Anders wurmt hij zich zo los!

Zo. Ik ben weer even klaar met klikken. Binnen 36 uur heb ik 3x (!!) geklikt

Roze lelies, Bebina Naturel en Nino Natur
pi_70408845
Roze lelies

Nino natur

Bebina naturel

vrijdag 26 juni 2009 @ 21:42:13 #77
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70408910
floortje Van al dat geld wat jij aan doeken spendeert kun je een kleine auto rijden joh
pi_70409010
Armpjes erin mag ook wel als ze het op de goede momenten doet niet als ze nog niet goed zit .
Terwijl ze bij de FWCC juist altijd haar armpjes erbuiten wil, ze is me er 1.
Als mijn knooptechniek op hetzelfde tempo verbeterd kom ik er wel denk ik

Mij niet jaloers maken met de Lelies.
Ik had vanmiddag dit gesprek met mijn moeder.

ha ik ben er
Mooi dan kan ik je de lelies laten zien
leuk
wow die is wel heel erg mooi hé
http://www.didymos.de/bilder/muster-gr/485.jpg
beter plaatje

ja mooie kleur ook
ja en mooie print ook wel
zeker
maar ik doe mijn best om hem niet te kopen hha
moeilijk zeker? haha

Ze hielp me dus ook niet
pi_70409044
TF, ik heb geen rijbewijs
pi_70409101

Van boven naar beneden:

Hoppediz ringsling Casablanca
Indio linnen ecru 6
Indio amandelbloesem 5
Indio Primula 6
Zara Pink 4.2
Manon Rouge 4.5
Zara Red 4.7
Storch Anna 5.2
Medley Palermo 4.0
(REIS HOPP DUBLIN 5.4)
Jim Jade 6
Indio Indigo 6
Indio blauw/wit geverfd 3
Pfau v/w 6
Bebina Paars 4.6
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:48:18 #81
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70409113
dat kan er ook nog best bij dan

Ik heb al heel lang niets meer gekocht Zou ook niet weten wat ik voor doek wil eigenlijk
pi_70409175
Daar kan je inderdaad een auto van kopen
pi_70409208
Lol MamsX, dat helpt idd niet echt... Goh wat ben ik dan nog bescheiden met mn 2 doeken en derde in bestelling (binana)
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:52:14 #84
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_70409242
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:46 schreef fIoortje het volgende:
TF, ik heb geen rijbewijs
Die kan je er natuurlijk ook mee betalen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:53:15 #85
14746 k_i_m
pi_70409278
Ik heb vanmiddag pfau weer teruggestuurd . Zou ik nog ergens een zwarte op de kop kunnen tikken? .
In my life
Why do I smile
pi_70409281
doekjes
pi_70409296
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:52 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Die kan je er natuurlijk ook mee betalen .
Ja, zou kunnen
pi_70409459
Kim waarom Pfau teruggestuurd? dat heb ik denk ik even gemist?
  vrijdag 26 juni 2009 @ 22:00:22 #89
14746 k_i_m
pi_70409517
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:58 schreef MamsX het volgende:
Kim waarom Pfau teruggestuurd? dat heb ik denk ik even gemist?
Omdat ik hem niet mocht houden van M'neki .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 26 juni 2009 @ 22:01:12 #90
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70409551
Wat een hebberige trut
  vrijdag 26 juni 2009 @ 22:01:56 #91
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_70409583
Nohhh!
Saartje
pi_70409599
Nou ja zeg!

Kim, als ik ergens een z/w zie, zal ik aan je denken
Als je wilt, wil ik het je ook wel even laten weten.
pi_70409615
Hahaha jeetje zeg inderdaad dat is wel een bostrollen actie
Als je pfau in je handen hebt is terug geven onmogelijk eigenlijk.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 22:02:56 #94
14746 k_i_m
pi_70409618
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 22:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wat een hebberige trut
Ja stom he? Ik snap het ook niet! . Ze heb er genoeg denk ik dan! .
In my life
Why do I smile
pi_70409713
Maar je wilt alleen met zwart dus?
Ik wil mijn paarse pfau namelijk best verkopen voor 400 euro
  vrijdag 26 juni 2009 @ 22:10:12 #96
14746 k_i_m
pi_70409854
Heeeeel heeeeel lang geleden wilde ik graag de paarse, maar toen had niemand hem nog en kon ik geen echte plaatjes vinden, dus toen heb ik hem niet gekocht. Nu heeft iedereen een paarse, dus vind ik hem al stukken minder leuk. Plus dat ik al een paarse indio heb, dus nou mot ik hem niet meer .
In my life
Why do I smile
  † In Memoriam † vrijdag 26 juni 2009 @ 22:10:23 #97
141844 Macka66
pi_70409859
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:49 schreef MamsX het volgende:
Daar kan je inderdaad een auto van kopen
of een bakfiets
pi_70410399
Floortje, hoe draagt jouw ringsling van hoppediz?
pi_70410440
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 15:46 schreef MamsX het volgende:
Echt een stomme vraag hoor, maar weet iemand welk deuntje het is van de didymos dvd?
Bij het taal keuze scherm?
Niemand?
  vrijdag 26 juni 2009 @ 22:39:32 #100
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70410712
ik heb de dvd nog nooit bekeken eigenlijk....
©Dumbo
pi_70410891
Ik alleen het beginstukje hij valt steeds uit
Maar X kan het deuntje heel erg waarderen en gaat dansen
pi_70411421
LL, het bevalt heel erg goed! Echt een hele fijne sling!

Maar ik heb een oude denk ik; iig niet zoals ze er nu op de plaatjes uit zien. Ik zal morgen eens een foto maken.
pi_70417401
Maak je dan ook een actiepic van je mooie roze zara? Ben ik ook wel benieuwd naar (of pm maar even want volgens mij heb ik em gemist?)
pi_70417617
Je hebt PM
pi_70420377
Was er hier niet laatst iemand die een groene doek zocht?
Ik doe mijn Wellen Lind in de verkoop.

SPOILER
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 27 juni 2009 @ 17:41:57 #106
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70428795
Ik heb al zo lang niet meegeschreven, maar ik meld trots dat ik zojuist mijn eerste wandeling met Morris in mijn zwarte draagdoek.nl - doek heb gemaakt. Hij vond het heerlijk! En mama ook! Dat knoopt wel heel erg fijn, zeg,zo'n tricot doek!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_70428936
Wat leuk Memmel!
pi_70428969
Ohhh, een kleintje dragen.
Wat fijn Memmel!
Hardloper.
IG @webkim
pi_70433751
Ik was het topic kwijt!

Ik krijg na het weekend de ring sling van DeLiedje (Ellaroo Kristen )
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70437545
Fijn Memmel! Leuk dat jullie beide genoten hebben!

Vandaag heb ik in totaal 6 uur gedragen (2x 3u), de ene keer in een geweven en de andere keer in mijn tricot... wat een verschil zeg!
Vandaar mijn vraagje aan de ervaren koopsters/verkoopsters hier... is 75 euro (excl verz.kost) veel voor een didymos Jan maat 6?
  zaterdag 27 juni 2009 @ 23:57:49 #111
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70437725
Ik heb ook nog een vraagje. Ik had Morris vandaag een korte broek, katoenen shirtje en rompertje aangedaan in mijn doek. Is dat teveel/ te warm met dit weer? Kan ik dan beter zijn broekje uitlaten ofzo?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 28 juni 2009 @ 00:02:40 #112
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70437819
Met dit weer is alleen een rompertje waarschijnlijk wel warm genoeg.
©Dumbo
  zondag 28 juni 2009 @ 00:03:20 #113
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70437834
Met warm weer als dit, in een tricot doek, volstaat alleen een rompertje eigenlijk wel. Alleen als je merkt dat meneer koude armpjes/schouders krijgt zou je hem een rompertje met lange mouwen aan kunnen doen
Fijn dat hij het lekker vond Memmel!
pi_70437914
Hier had hij vandaag alleen een rompertje aan, zowel in de geweven (voormiddag) als in de tricot (late namiddag)
Tricot vind ik voor mezelf al best warm en hij zit ook lekker dicht bij je, met 3 lagen stof eromheen. Dus zolang je - zoals taartjesfee opmerkt - geen koude schouders/armpjes opmerkt, heeft hij zeker warm genoeg.
pi_70437963
Didy Jan kost op de site zelf 104,90 excl verzendkosten en op blozekriekske ben je 95cent goedkoper uit
Dus die 75 vind ik wel een prima prijs

Met dit warme weer rompertje en schoentjes. Mijn dame die heeft het snel warm.
Als Morris een koukleum is dan kan het wel met broekje en shirtje
pi_70440202
mijn ringsling is ook onderweg

ordinair zwart!
  zondag 28 juni 2009 @ 06:14:50 #117
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70441259
Nouja koukleum....dat niet echt, maar hij is nog redelijk jong. hij houdt zijn temp goed vast, maar toch.
Thanks voor de tips!
  zondag 28 juni 2009 @ 10:09:19 #118
105850 Fuente
mamamuts
pi_70442012
Merel heeft sowieso alleen een rompertje aan met dit weer, het is nogal een zweetkippie. We zouden gisteren nog even op pad gaan met de draagdoek, maar het was hier zo warm en benauwd dat we het niet gedaan hebben (hier in Hengelo OV nog geen spatje regen gehad).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 28 juni 2009 @ 10:15:46 #119
108648 cattie
lieve moeder
pi_70442077
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 23:50 schreef Iksje het volgende:
Fijn Memmel! Leuk dat jullie beide genoten hebben!

Vandaag heb ik in totaal 6 uur gedragen (2x 3u), de ene keer in een geweven en de andere keer in mijn tricot... wat een verschil zeg!
Vandaar mijn vraagje aan de ervaren koopsters/verkoopsters hier... is 75 euro (excl verz.kost) veel voor een didymos Jan maat 6?
Op ebay.de kan het goedkoper. Er staat er nu 1 met direct kopen te koop voor 66 euro.
En anders wachten tot er 1 langs komt om op te bieden, ik gok dat hij dan onder de 50 euro blijft.

Is die van 75 euro nieuw of 2e hands? Want nieuw is het wel een hele goede prijs.
pi_70444156
tweedehands, maar de verkoopster beweert hem nauwelijks gebruikt te hebben (wegens voorkeur voor kangarou, met een 3.6 komt ze er, de 6 is dus te lang).
Het zou 75+ 5.7 zijn (80.70 in totaal)
Vanuit duitsland hangt het voor die "direct kopen" af of ze verzenden via dhl (+17, dan komt 'ie op 83 euro) of via gewone post (+ 8.60, dan komt hij op 74,60) (maar wel gek dat bij sommige als verzendingskost 9.5 of 9.90 euro staat, terwijl ik dat tarief niet meteen vind op de site van de duitse post)
Even informeren dus.
Er staat nu een 5 te koop via bieden, die hou ik vast in de gaten.
pi_70449435

hier ook even
  zondag 28 juni 2009 @ 16:37:26 #122
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70449835
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar antwoord op de vraag van iksje.
wat i wijsheid als je een kind hebt dat eigenljik alleen in de doek wenst te hangen en je gaat weer werken?

(waar kan een mens zich druk over maken met 13w zw schap )
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 17:01:23 #123
141844 Macka66
pi_70450539
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:37 schreef DaviniaHR het volgende:
wat i wijsheid als je een kind hebt dat eigenljik alleen in de doek wenst te hangen en je gaat weer werken?

Ik heb geen antwoord. Wel heb ik bij ons kdv gevraagd of zij wel eens kinderen droegen. En dat doen ze niet, vanwege arboregels.
pi_70451226
Wij hebben om die reden gekozen voor het stoppen van mijn studie en het afzeggen van het KDV.
Een paar maanden later was ze inmiddels zo ver dat ze wel zonder mij en de doek kon dus ik kan me voorstellen dat je in het geval van werk misschien ouderschapsverlof ofzo op kan nemen.
pi_70455863
Een hippievent zonder tshirt en in een mega gekleurde hippiebroek liep heel blij op me af vandaag op Parkpop.
(Echt een apart figuur .ik was al bang dat x weer de helft van mijn t shirt naar beneden had getrokken en ik halfnaakt stond en er dus een vunzige opmerking aan zou komen maar nee dus. )
De man riep wat is dragen fijn he.. en deed zijn duimen in de lucht
Dat vind ik dan zo leuk!
  zondag 28 juni 2009 @ 20:36:13 #126
108648 cattie
lieve moeder
pi_70456067
Wat ik merk tav het kvd is dat Ive en Fee allebei hun eigen aparte ritme daar hebben. Ze lopen daar simpel mee met de regels en het ritme daar. Moet ik hier Fee wel eens dragen om haar rustig te houden, daar doen ze het niet, maar lossen ze het op een andere manier op. Misschien heb ik daar geluk mee, maar misschien werkt het wel voor veel kinderen zo.
(En offtopic: Ive is daar zo goed als zindelijk en thuis weigert hij.)
  zondag 28 juni 2009 @ 20:41:10 #127
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70456209
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:37 schreef DaviniaHR het volgende:

Over een kind dat alleen in een doek wil heb ik geen ervaring, wel met een kind dat geen fles bliefde en alleen in slaap viel als ze aan mij hing. Daar hebben we lering uit getrokken en bij Ruben hebben we er erg op gelet dat hij regelmatig uit een fles dronk én (zonder te hoevenhuilen) zélf in slaap kon komen. Ruben is uiteraard een ander mensje dan Emma maar ik denk wel dat onze inspanningen hebben gewerkt, hij drinkt heel goed uit een fles als het nodig is en kan ook heel goed zelf in slaap komen.

Ik denk dat het met een doekenkindje net zo kan gaan, als je er tijd in steekt kun je een kindje aanwennen om in de wagen of bedje te slapen of verblijven. Oftwel, let er vanaf het begin af aan op dat je je kindje went aan dingen die gebeuren als jij er niet bent.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_70464008
Wat een lief draagmoedertje heb je gehaakt, Kleurdoos.

Leuk MamsX, zo'n opmerking.
Vanavond zei lief dat hij het vervelend vond dat iedereen zo keek naar Kobus in Bamboe, maar mij valt het niet eens op. Ik ben heel goed in het buitensluiten van stomme blikken. Alleen die nieuwsgierige zwangere en die knipogende man zijn me opgevallen.

Vanavond zaten we met Kobus op een terras te eten en hij begint zich zo uit de doek te wurmen. Door zich helemaal op te strekken. Dus ik heb hem er uiteindelijk een beetje uitgehaald en toen ging hij weer verder slapen op de arm, maar ik vond het wel een beetje gek.
Toen ik weer naar huis ging kon ik hem weer netjes in de doek terug doen.

Ik moet echt die andere knoop onder de knie krijgen. Ik word zo onrustig van die komma houding. Nadat ik gelezen had dat het niet goed was als het kinnetje op de borst ligt ivm verstikkingsgevaar ben ik als de dood.

En ik wil Pau en Indio inwijden maar ik durf niet goed.
pi_70465473
Oeke, ik was ook niet zo'n fan van de kommahouding. Mijn dochtertje vond die alleen fijn bij manlief in de doek en mijn zoontje leek er gauw 'te lang' voor.
Ik kon die houding ook alleen maar in de rekbare doek, in de geweven krijg ik het niet echt voor mekaar.

Met die andere houding denk ik dat je de FWCC bedoelt? Ik vind die veel makkelijker (en steviger!) knopen met een geweven doek, dus wat houdt je nog tegen om de Pfau of de Indio in te wijden?

Oh, en ik ben een absolute draagleek. Ik heb maar twee lange doeken (één rekbare en één geweven) en ik kan maar twee knopen (de komma en de FWCC)
Dus als ik het kan, kan jij het ook hoor

Over verstikken zou ik me niet te veel zorgen maken. Het lijkt me sterk dat een kindje in de doek zou stikken, zo dichtbij jou.
  maandag 29 juni 2009 @ 07:20:20 #130
105850 Fuente
mamamuts
pi_70468319
Waarom durf je niet Oeke? Misschien is het juist heel fijn met dit warme weer een andere doek!
Sara
Merel
Ukje
pi_70486355
quote:
Op maandag 29 juni 2009 00:00 schreef oeke het volgende:
Wat een lief draagmoedertje heb je gehaakt, Kleurdoos.

Leuk MamsX, zo'n opmerking.
Vanavond zei lief dat hij het vervelend vond dat iedereen zo keek naar Kobus in Bamboe, maar mij valt het niet eens op. Ik ben heel goed in het buitensluiten van stomme blikken. Alleen die nieuwsgierige zwangere en die knipogende man zijn me opgevallen.

Vanavond zaten we met Kobus op een terras te eten en hij begint zich zo uit de doek te wurmen. Door zich helemaal op te strekken. Dus ik heb hem er uiteindelijk een beetje uitgehaald en toen ging hij weer verder slapen op de arm, maar ik vond het wel een beetje gek.
Toen ik weer naar huis ging kon ik hem weer netjes in de doek terug doen.

Ik moet echt die andere knoop onder de knie krijgen. Ik word zo onrustig van die komma houding. Nadat ik gelezen had dat het niet goed was als het kinnetje op de borst ligt ivm verstikkingsgevaar ben ik als de dood.

En ik wil Pau en Indio inwijden maar ik durf niet goed.
ik heb elin nooit in de kommahouding gedragen..wat is dat irritant zeg

in t begin rechtop met beentjes opgetrokken (foetus) in de doek en na een tijdje met de beentjes eruit en zo draag ik haar nog steeds t liefst (op de buik, met kruis tussen de beentjes)
pi_70500036
Ieks! Ik heb de maat 5 gewonnen.
Alleen even niet opgelet, want er staat oorspronkelijk alleen "versand nach deutschland" (ipv europa of wereldwijd)
Heeft iemand van jullie dat al meegemaakt?
Gaat de verkoop dan door of kan de verkoper er van af zien?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:11:20 #133
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70500475
Gewoon meteen zelf mailen met het verzoek via DHL te verzenden, kost 8,60 en het risico (omdat het onverzekerd is) neem je dan zelf
Meeste mensen weigeren dat niet is mijn ervaring
pi_70508542
Hij wil het zo versturen, onverzekerd. (verzekerd kost 16 euro)
Nu nog het betalen uitvogelen (eerste keer ebay, dus tips zijn welkom, ik vind bvb de iban en swiftcode niet terug van de verkoper, is dat normaal? Heb 'm ondertussen ook al gemaild voor die gegevens)

Hier moest ik aan denken toen Kleurdoos laatst dat andere plaatje postte. Kon het toen niet vinden maar kwam het net weer tegen op e-bay.
Je kan het gebruiken voor een kind tot 12 kilo, ziet er makkelijk en comfortabel uit, toch?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 juni 2009 @ 11:23:28 #135
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70508617
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:21 schreef Iksje het volgende:
Nu nog het betalen uitvogelen (eerste keer ebay, dus tips zijn welkom, ik vind bvb de iban en swiftcode niet terug van de verkoper, is dat normaal? Heb 'm ondertussen ook al gemaild voor die gegevens)

[ afbeelding ]
Hier moest ik aan denken toen Kleurdoos laatst dat andere plaatje postte. Kon het toen niet vinden maar kwam het net weer tegen op e-bay.
Je kan het gebruiken voor een kind tot 12 kilo, ziet er makkelijk en comfortabel uit, toch?
dat kan toch niet prettig hangen voor zo'n kind
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:28:40 #136
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70508810
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:21 schreef Iksje het volgende:

[ afbeelding ]
Enorm slecht voor de heupjes!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_70508828
Dat kindje in dat blauwe ding, lijkt aan dat koordje te trekken van:"Hellllp haal dat ding van me af!!!"
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2009 @ 12:02:08 #138
141844 Macka66
pi_70510026
Het kan altijd erger!
pi_70510292
Zondag was ik in een babywinkel bij mijn lief, en daar hadden ze een draagdoek om een paspop geknoopt. Die hadden ze wel zo vreselijk fout geknoopt dat het me niets verbaasde dat de voorraad draagdoeken stof lag te verzamelen... Het "kind" zat zo ongeveer op schouderhoogte... Gek he, dat het er dan niet comfortabel uitziet en mensen ook niet denken "Hee, dat is leuk en handig! Kom, laten we ook zo'n doek kopen."
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70510367
jeumig die foto's

die eerste op dat plaatje van iksje echt heel sneu. En dan kan iedereen wel zeggen 'ja maar ze wordt wel gedragen'maar dat vind ik echt belachelijk (ook op die foto van Macka )

als ik iemand zo zie lopen..dan stap ik er wel degelijk op af..met een woest gezicht that is

oja deze zag ik net bij slingomama.. ik vind t een leukie

pi_70510439
Nou heb ik dus nog een babybjorn liggen, heb ik gekregen van een nichtje van lief. Met de opmerking: "dat is handig, kun je toch op de fiets" Ik vind het naast dat het niet goed is voor de heupjes ook nog eens een afzichtelijk ding om te zien.
Dat plaatje van Iksje slaat toch wel alles, hangt dat kind daar lekker op je bovenbeen te bengelen, kan je toch niet fatsoenlijk lopen
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_70510679
Je had toen ook nog dat draagschild ..beste idee van nederland oid 'kan je veilig fietsen'
Dus je stapt in de zomer lekker op je fiets.. kind in een warme draagzak, een nog warmer 'schild' er op.. en dan lekker fietsen!
pi_70511026
ik dacht dat je kind al als schild diende bij het fietsen met een draagdoek
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:36:52 #144
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70511038
kleurdoos, die is idd leuk! werk merk is dat?
macka, waarom is de bb nog slechter dan die dignen uit de foto van iksje? bij beide hangt het kind op het kruis, dat was toch heeft grootste nadeel van de bb?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 juni 2009 @ 12:38:05 #145
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70511071
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:36 schreef Estrys het volgende:
ik dacht dat je kind al als schild diende bij het fietsen met een draagdoek
dan val je zachter
Today is life -

Dale Carnegie
pi_70511228
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:36 schreef DaviniaHR het volgende:
macka, waarom is de bb nog slechter dan die dignen uit de foto van iksje? bij beide hangt het kind op het kruis, dat was toch heeft grootste nadeel van de bb?
met t gezichtje naar buiten

en t is een ellaroo
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:49:17 #147
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70511400
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 12:17 schreef Webkim het volgende:
Was er hier niet laatst iemand die een groene doek zocht?
Ik doe mijn Wellen Lind in de verkoop.

[ afbeelding ]
SPOILER
ik!
Niet mieten! Door gieten!
pi_70511546
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:38 schreef Ynske het volgende:

[..]

dan val je zachter
Maar misschien moet je dan niet alleen een kind voorop in de bb doen, maar ook aan beide zijden een in zo'n ander hangding. Dan heb je de meeste kans dat je echt zacht valt... .

Ik ben toch blij dat we een fietskar hebben hoor . Doek mee en het komt helemaal goed denk ik .
Misschien eerst kind baren... anders blijft die doek zo leeg...
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:58:36 #149
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70511650
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:43 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

met t gezichtje naar buiten

en t is een ellaroo
dat dacht ik eerst ook, maar ze hebben bij beide dragers ook het gezicht naar buiten, vandaar

yns!

nijna, buik vult ook heel mooi!
pi_70513770
Jeuj ik had ook weer fluffymail (zwarte RS)

en! ik had al mijn doeken al ingepakt..maar moest nog snel naar de winkel

nekdragen met shortie (2.50m)

rebozo ruck andersom en dan nog wat improvisatie wegens kortkort
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:13:44 #151
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70513940
Nekdragen
Als je de schouder flipt zit het al wat lekkerderder
pi_70514071
het zit sowieso vreselijk hoor ..maar wel hendig als je supermarkt bij de voordeur zit
en flippen was geen optie..doek is 2.50 en er zit nog rails onder r kont he
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:19:59 #153
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70514130
2.50 is wel wat aan de korte kant, maar is wel te doen hoor! Ik hou met mijn doek van 2.70 zeker 20 cm staart over per kant, en dan flip ik de schouder nog
Ik knoop 1 keer voor, en daarna mag de knoop er van mij eeuwig inslijten. Ik hoef ook eigenlijk nooit meer te stellen omdat madam niet goed zit
pi_70514338
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:
2.50 is wel wat aan de korte kant, maar is wel te doen hoor! Ik hou met mijn doek van 2.70 zeker 20 cm staart over per kant, en dan flip ik de schouder nog
Ik knoop 1 keer voor, en daarna mag de knoop er van mij eeuwig inslijten. Ik hoef ook eigenlijk nooit meer te stellen omdat madam niet goed zit
huh? hoe knoop jij dan?

ik 1 korte kant, 1 lange. omslaan over schouders..1 onder haar kont langs en dan op mijn schouder vastknopen..
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:31:28 #155
14746 k_i_m
pi_70514420
Het is geen sling weer vandaag . .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:34:17 #156
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70514476
Ik leg de doek over 1 schouder en leg de knoop net iets boven mijn heupbot. Schuifknoop of een dubbele knoop, net wat je wil. Dan draai ik de knoop naar mijn rug, ergens tussen mijn schouderbladen. Vervolgens stop ik kind voor mijn borst in de doek, trek hem goed tot in de knieholten en schouderflip. Easypeasy
pi_70514534
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:34 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik leg de doek over 1 schouder en leg de knoop net iets boven mijn heupbot. Schuifknoop of een dubbele knoop, net wat je wil. Dan draai ik de knoop naar mijn rug, ergens tussen mijn schouderbladen. Vervolgens stop ik kind voor mijn borst in de doek, trek hem goed tot in de knieholten en schouderflip. Easypeasy
o zooo..hoe ik heupdraag dus maar ik wilde r gewoon goed stevig voorop hebben.. op de heup heb ik r wiebelig
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:38:42 #158
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70514584
Ik draag haar ook niet op de heup maar echt hoog voor me. Op m`n heup dragen lukt mij niet hoor
pi_70514815
dan ga ik dat eens proberen
pi_70514819
Davinia, ik wil gewoon een beebje in doek... Maar goed, het is nu toch te warm wat mij betreft en mn binana is er nog niet. Ze verwachtte dat ze half juli weer voorraad zou hebben. Dus nog ff...

Elin , lekker koppie!
pi_70516906

en de fluffy (waar we nog mee in gevecht zijn
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:58:16 #162
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70517080
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:13 schreef Kleurdoos het volgende:

als ik iemand zo zie lopen..dan stap ik er wel degelijk op af..met een woest gezicht that is
Hoe fout ook, als iemand woest op mij was afgestormd in de tijd dat ik Noah in de BB droeg, had dat toen écht niet mijn ogen geopend denk ik
©Dumbo
pi_70517285
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:58 schreef texelonia het volgende:

[..]

Hoe fout ook, als iemand woest op mij was afgestormd in de tijd dat ik Noah in de BB droeg, had dat toen écht niet mijn ogen geopend denk ik
die eerste foto..elke malloot (ook niet dragers) kunnen toch zien hoe fout dat is?!

Mensen die hun kind gewoon in een bb dragen..die laat ik lekker dragen. Als ze verkeerd om zitten zal ik er wel wat van zeggen (op een normale manier en uitleggen waarom het niet goed is en ze evt. introduceren met een doek.
Maar dat van die iksfoto's is imho bijna mishandeling
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:10:13 #164
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70517469
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:04 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

die eerste foto..elke malloot (ook niet dragers) kunnen toch zien hoe fout dat is?!

Mensen die hun kind gewoon in een bb dragen..die laat ik lekker dragen. Als ze verkeerd om zitten zal ik er wel wat van zeggen (op een normale manier en uitleggen waarom het niet goed is en ze evt. introduceren met een doek.
Maar dat van die iksfoto's is imho bijna mishandeling
Als je het wéét zou je het je kind niet aandoen toch? Dus denk niet dat ze dat dan door hebben. Had ik toen ook niet met Noah hoor. Noah vond het ook wel leuk trouwens, van die heupen en rug had ik geen idee, dus wist ik veel??
©Dumbo
pi_70517520
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:04 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik heb geen baby, ben wel een malloot, maar als ik hier niet zou lezen zou ik ook echt niet weten dat het slecht is.. en ik denk dat iedere ouder het beste wil voor zijn kind, en echt niet bewust met zo'n BB gaat lopen als je wéét dat het fout is. ook niet als je er een keer op wordt aangesproken. ja, misschien dat ik dan op internet zou zoeken hoe of wat..
superschattige foto's trouwens, kleurdoos
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_70517776
Kleurdoos, wat zijn jullie lief!
(En wat zie je er nog jong uit joh!)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70517952
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:10 schreef texelonia het volgende:

[..]

Als je het wéét zou je het je kind niet aandoen toch? Dus denk niet dat ze dat dan door hebben. Had ik toen ook niet met Noah hoor. Noah vond het ook wel leuk trouwens, van die heupen en rug had ik geen idee, dus wist ik veel??
ook die eerste foto manier?

en pandora..ik ben 14
pi_70518470
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:26 schreef Kleurdoos het volgende:
en pandora..ik ben 14
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2009 @ 17:14:23 #169
141844 Macka66
pi_70519404
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:36 schreef DaviniaHR het volgende:
Probeer maar eens uit wat er gebeurt als je gaat slapen met je hoofd gestrekt achterover...
maar niet te lang
pi_70520475
Afgelopen zaterdag kon ik eindelijk mijn heartland ergo ophalen. Nou ben ik niet vies van roze maar dit was toch wel een heel raar kleurtje zalmroze. Ik wilde echter wel deze, inplaats van een beige, omdat deze roze bandjes heeft die niet meekleuren bij verven.

En dus ging hij in een procionbadje. De print is nog heel licht zichtbaar, hij is precies zoals ik hoopte dat hij zou worden:

En ein-de-lijk weer een ergo. Een SSC die zo hup hup aan gaat inplaats van met veel gesjor en gestel zoals bij de Manduca. Lekker, met dit warme weer
pi_70522300
Lekker kleurtje owlet!
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2009 @ 19:16:30 #172
141844 Macka66
pi_70522670
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 17:53 schreef owlet het volgende:
Afgelopen zaterdag kon ik eindelijk mijn heartland ergo ophalen. Nou ben ik niet vies van roze maar dit was toch wel een heel raar kleurtje zalmroze. Ik wilde echter wel deze, inplaats van een beige, omdat deze roze bandjes heeft die niet meekleuren bij verven.

En dus ging hij in een procionbadje. De print is nog heel licht zichtbaar, hij is precies zoals ik hoopte dat hij zou worden:
[ afbeelding ]
En ein-de-lijk weer een ergo. Een SSC die zo hup hup aan gaat inplaats van met veel gesjor en gestel zoals bij de Manduca. Lekker, met dit warme weer
Van erg naar erg opgeknapt!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 juni 2009 @ 19:18:31 #173
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70522739
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 17:53 schreef owlet het volgende:

[ afbeelding ]
heb je ook een voor foto?
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 30 juni 2009 @ 19:19:47 #174
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_70522785
Weet je wat ik altijd zo jammer vind van verven.... dat de stiksels wit blijven .
pi_70523466
In dit geval zijn de stiksels babyroze

Hij was zo maar dan nog nóg fouter omdat hij in het echt net niet mooi roze is:
pi_70524592
Owlet, gaaf geworden!!! En nu nog een actiefoto!

Ik heb net een mailtje gekregen dat mn binana indigo eraan komt .
Had nog twijfels over een andere kleur, maar daar kon ze niet aankomen, maakt het wel makkelijker "kiezen" hahaha.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 juni 2009 @ 20:18:43 #177
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70524619
is idd een stuk beter zo in t paars
Today is life -

Dale Carnegie
pi_70525171
Da's wel een stuk beter ja!
Zie je in het echt nog iets van de opdruk die op de stof zat? Kan me voorstellen dat verf op iets wat al geverfd is en in een andere kleur dan het stukje ernaast, net wat anders hecht of zo... Of ben ik nu heel blonT?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70527940
Klopt Pandora, textielverf is transparant je ziet idd nog iets van de bloemetjes.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:39:13 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70529609
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:18 schreef Nijna het volgende:
Owlet, gaaf geworden!!! En nu nog een actiefoto!

Ik heb net een mailtje gekregen dat mn binana indigo eraan komt .
Had nog twijfels over een andere kleur, maar daar kon ze niet aankomen, maakt het wel makkelijker "kiezen" hahaha.
Die van mij is vandaag binnen gekomen!
Ik kreeg mail van Sabine van Binana dat de indigo pas weer in aug zou komen en aangezien dat voor mij te laat was, is ze rond gaan mailen en vertelde ze dus dat ze hem bij Bloze Kriekske nog voor me hadden. Heb hem toen meteen besteld en nu hangt hij aan de kaptstok!

Weet iemand hoe de wasvoorschriften voor een Binana zijn? Er zit wel een cd-rommetje bij, maar ik heb geen drive op mijn EEE zitten.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:56:10 #181
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70530263
Mijn schoonzusje over een BB. : Ja in die doek zit Ruben wel geborgen maar in de BB heeft dat kindje (gezicht naar voren,maand of 8 oud) veel meer bewegingsvrijheid. En als je een kind zonder iets draagt dan steunt het toch ook alleen op het kruis. Ze is heel lief hoor maar ergens heb ik tch iets niet goed genoeg uitgelegd.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:02:49 #182
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_70532865
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:56 schreef Jelief het volgende:
En als je een kind zonder iets draagt dan steunt het toch ook alleen op het kruis.
Sja, dat kan natuurlijk, maar zo draag ik mijn kind niet (zonder doek). Ik vind het juist grappig om te merken dat Marlien haar knietjes vanzelf omhoog doet als ik haar op mijn heup zet. Zal dat door het dragen komen, of doen alle kinderen dat?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_70532900
Be, lekker dat ie er is!

Jelief, hoe draagt ze haar kind dan als het zonder doek ook op t kruis steunt...
pi_70532919
Wow, dat is een hele verbetering Owlet! Ik vond de kleur al euh..niet heel mooi maar nu is hij echt super!
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:14:34 #185
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_70533182
O ja, Owlet, een erg geslaagd project! Hoe je van iets lelijks toch iets moois kunt maken .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 1 juli 2009 @ 07:53:19 #186
105850 Fuente
mamamuts
pi_70536289
Owlet, die is prachtig!

Ik heb de Ellaroo ringsling Kirsten binnen. DeLiedje, supermooi gemaakt joh! Ik ga 'm dit weekend uitgebreid testen (nu helaas weinig tijd ivm werk). Echt heel erg mooi
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:32:16 #187
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_70536744
Fijn dat je hem mooi vind! Ben benieuwd naar actie-foto's!
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:35:49 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70536804
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:56 schreef Jelief het volgende:
Mijn schoonzusje over een BB. : Ja in die doek zit Ruben wel geborgen maar in de BB heeft dat kindje (gezicht naar voren,maand of 8 oud) veel meer bewegingsvrijheid. En als je een kind zonder iets draagt dan steunt het toch ook alleen op het kruis. Ze is heel lief hoor maar ergens heb ik tch iets niet goed genoeg uitgelegd.
Ik begin altijd met vragen hoe hun kindje in de wieg of box ligt als je hem/haar gewoon neer legt.
En dan zie je al zo heel langzaam een kwartje vallen 'nee, eigenlijk nooit met sterk gestrekte beentjes, idd vaak wel met opgetrokken beentjes als ze helemaal ontspannen zijn'.

En idd Grijs, als je een kindje op tilt dan zullen ze zich volgens mij zonder uitzondering allemaal met hun kontje op je heup zetten met de beentjes aan elke zijde gebogen. Geen kind zal zich gestrekt laten hangen.
pi_70537904
Idd BE...

Ik merk wel verschil tussen kindjes die veel gedragen worden en kindjes die altijd in de wagen, box of maxi cosi liggen.
Draagkindjes plooien zich meteen zoals Grijs omschrijft als een aapje in de juiste houding om je heen terwijl "ligkindjes" zich veel minder actief laten dragen en veel rechter/slapper hangen.
Maar op het kruis dragen? Ik zou niet weten hoe je dat zonder BB-achtige drager moet doen, de rug blijft toch altijd wel een beetje bol lijkt me.
pi_70538276
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 00:02 schreef Grijs het volgende:

[..]

Sja, dat kan natuurlijk, maar zo draag ik mijn kind niet (zonder doek). Ik vind het juist grappig om te merken dat Marlien haar knietjes vanzelf omhoog doet als ik haar op mijn heup zet. Zal dat door het dragen komen, of doen alle kinderen dat?
Hier heel herkenbaar hoor, knietjes boven de kont. Doettie zelluf en ik vind het prettig vasthouden.
Ik draag echt bijna niet meer...
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:37:56 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70539484
Sasha vind het ook nog het lekkerst om, als hij niet helemaal lekker is, of heel moe, om dan op mijn buik en dan met opgetrokken beentjes, zoals de kikkerhouding die ik met hem heel veel gebruikt heb, te gaan liggen hangen. Zo lekker!
Nu niet meer, werd er vannacht misselijk van, de boel zat klem, maar op zich...

Ik zag net foto's van mijn vriendinnetje met haar dochtertje in de van mij geleende Ellaroo, zo lief!
Ze was helemaal enthousiast en heeft meteen voor zichzelf en haar man een draagdoek.nl gekocht. Hadden ze al geprobeerd op de beurs, en toen al redelijk overtuigd, maar nu dus verkocht. Weer een tevreden draagster erbij. Ben benieuwd of ze over gaan stappen op geweven doeken als de baby wat groter is.
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:55:56 #192
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70541967
Hiephoi Ik heb net 2 draagdoeken verkocht en nu mag ik van mezelf een nieuwe kopen!!
Ik denk dat het de EllaRoo kirsten gaat worden.

Hiervoor had ik een Hoppediz van 4.6 meter lang, die volgens mij zelf wel wat langer was dan stond vermeld.
Nu zat ik te denken dat ik de Ellaroo wel een maatje kleiner zou kunnen nemen, maar zou iemand misschien haar Ellaroo op willen meten? zodat ik weet of ze wat groter uitvallen of niet.
Zijn er verder nog voor of nadelen te melden over deze doek? Er komt een dreumes in te zitten van 10 kg.
Zelf ben ik een bleekscheet met hennarood haar, is dit dan een geschikt kleurtje?
pi_70542496
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:55 schreef krijtlijk het volgende:
Hiephoi Ik heb net 2 draagdoeken verkocht en nu mag ik van mezelf een nieuwe kopen!!

[ afbeelding ]

Hiervoor had ik een Hoppediz van 4.6 meter lang, die volgens mij zelf wel wat langer was dan stond vermeld.
Nu zat ik te denken dat ik de Ellaroo wel een maatje kleiner zou kunnen nemen, maar zou iemand misschien haar Ellaroo op willen meten? zodat ik weet of ze wat groter uitvallen of niet.
Zijn er verder nog voor of nadelen te melden over deze doek? Er komt een dreumes in te zitten van 10 kg.
Zelf ben ik een bleekscheet met hennarood haar, is dit dan een geschikt kleurtje?
Haha heb je hem toevallig aan mij verkocht? (wassie groen?)
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:21:05 #194
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70542707
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:13 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Haha heb je hem toevallig aan mij verkocht? (wassie groen?)
Ja! Haha wat leuk!
Ik was hier al aan het rondkijken of iemand hier een nieuwe hoppediz had gekocht. Wat toevallig!
pi_70542867
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:21 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Ja! Haha wat leuk!
Ik was hier al aan het rondkijken of iemand hier een nieuwe hoppediz had gekocht. Wat toevallig!
Nou, ik dus

Toevallig zeg! Als mijn kleintje d'r is zal ik wel foto's maken Kun je je eigen doek in actie zien.
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:28:57 #196
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70542999
Ja leuk!! moet je doen!
pi_70543568
Mama's en draagdoekfanaten...ik ben al een paar dagen aan het zoeken naar DE draagdoek. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer! Ik heb nu alleen een Tricot Slen, maar wil toch wel graag een geweven doek gaan proberen (minder warm, minder uitzakken etc). Mijn dochter is 9 maanden en bijna 9 kilo en ik wil haar het liefst zowel op de buik als op de rug kunnen meesjouwen.

Wie heeft raad?? Ik denk dat ik in ieder geval voor een lange doek (4,6m) moet gaan (ben zelf 1.81). Maar zit er nog veel kwaliteitsverschil in de doeken, is het ene merk beter dan het andere? Op de site van Naturebabies heb ik bijvoorbeeld een paar mooie gezien van Hoppediz en Ellaroo. Hebben jullie hier positieve ervaringen mee?

Hmm, ik voel me zo'n leek haha, maar ik ben zo bang om een miskoop te doen!
pi_70543962
Fenneke, handig toch dat dit topic er is... Ik heb geen ervaring met de hoppediz of ellaroo doeken.

Ik heb een neobulle manon rouge en een chimparoo juliet. Lekker stevig, ik draag mn dreumes van 11 kilo erin. Overigens denk ik dat ze best wel warm zijn, maar met dit weer nog niet gedragen en ik draag op het moment ivm zwangerschap sowieso weinig en eigenlijk niet buiten.
pi_70544440
Ik wil gaan heupdragen, maar ik wil haar wel lekker hoog hebben en wat meer naar de voorkant.
Ik dacht aan de HCC? Met rekbare doek vond ik dit niets, maar dat lag denk ik aan de doek.
Iemand een betere suggestie dan HCC?
pi_70544777
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:55 schreef krijtlijk het volgende:

[ afbeelding ]

Hah! Eindelijk! Een Kristen (geen Kirsten )
Ik ben ook vrij bleek, althans dat hoor ik vaak, heb henna(donker)rood haar maar mijn dreumes is nog geen 10kg. Gaat prima in deze doek! Hij is echter niet groot/lang uitgevallen, heb zelfs de 4.6 nog om mogen ruilen bij www.naturebabies.nl voor een 5.0. Heb een maat 38 maar vind het fijn om wat staartjes over te hebben om ook voor te kunnen knopen. De 5.0 is na het wassen nog steeds 5.0m.

[ Bericht 3% gewijzigd door lcicle op 02-07-2009 23:40:56 ]
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 1 juli 2009 @ 13:45:47 #201
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70545522
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 13:23 schreef lcicle het volgende:

[..]

Hah! Eindelijk! Een Kristen (geen Kirsten )
Ik ben ook vrij bleek, althans dat hoor ik vaak, heb henna(donker)rood haar maar mijn dreumes is nog geen 10kg. Gaat prima in deze doek! Hij is echter niet groot/lang uitgevallen, heb zelfs de 4.6 nog om mogen ruilen bij www.naturebabies.nl voor een 5.0. Heb een maat 38 maar vind het fijn om wat staartjes over te hebben om ook voor te kunnen knopen. De 5.0 is na het wassen nog steeds 5.0m.

[ afbeelding ]
Ah leuk, jij hebt ook een Kristen!
Op jouw foto vind ik de doek zelfs mooier dan de plaatjes die ik zie bij de webshops.
Ik ga maar voor de 4.6, ik houd niet zo van die lange staarten.
En fijn dat je het adres er bij hebt gezet, ik zag ook niet zo snel een nederlandse webshop.
  woensdag 1 juli 2009 @ 13:49:23 #202
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70545615
BE, op mijn binana staat 40 graden wassen.

Pff tis geen weer, ik zweet me kapot en meneer zit in de doek. Net of hij aan het auto rijden is

Owlet, dat ziet er mooi uit zeg! en kleurdoos wat een leuke pics
Niet mieten! Door gieten!
pi_70547580
seilram, dat armpje buiten boord
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:09:56 #204
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70548264
hoe hang je een kind aan zn kruis? gewoon, gezicht van je af, en alleen een hand onder de luier! zeer comfortabel, toch?

fenneke, als je bij de grote merken (hoppediz, didymos, girasol, babylonia (bb slen), ellaroo (is wel dunner, dus moet je secuurder knopen), chimparoo, neobulle) blijft, kun je eigenlijk geen miskoop doen.
ja, er zijn nuance verschillen tussen de doeken. de een wordt wat zachter, de ander wordt sneller zacht, een volgende begint dik, maar wordt dunner, de derde knoopt dik af, maar zit verder wel stevig. voor een niet-fanaat die gewoon zo nu en dan wil dragen, is dat volgens mij niet heel erg relevant. ze zijn allemaal goed, stevig en duurzaam.

dus dan blijft er over: de maat en de mooiste kleur(stelling)
pi_70548290
Owlet, dat is mooi paars geworden. Ik ben benieuwd naar een actiefoto.

Laatst bij mijn HA zag ik iemand met dit in de wachtkamer:

van Quinny. Die had ik nog nooit gezien. Met een grote dreumes erin!
Het ziet er niet echt lekker uit, maar hoe het zit?
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:19:56 #206
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70548617
je ziet zo niet hoe de beentje hangen...

pfff, ben aan het twijfelen over de rekabre doek... een binana kost 62 euro, terwijl je bij draagkrachtig een bamboe doek kunt kopen voor 35 euro en de rekbare hopp 40 euro kost. en zeker als je de rekbare doek alleenmaar in het begin gebruikt, wat is dan de toegevoegde waarde van die 20 euro voor de binana? is die echt zoveel beter?
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:20:47 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70548641
Heeft iemand voor mij een linkje naar een instructie filmpje van een FWCC met de banden aan de zijkant van je kindje?
Mijn vriendinnetje knoopt nu volgens de basisknoop van draagdoek.nl maar dat is best heel warm.
Alleen in de dwarsband met de kruisbanden aan de zijkant zou prettiger zijn met dit weer, maar ik krijg het niet goed met woorden uitgelegd en ze woont niet om de hoek.
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:59:09 #208
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70550229
das gewoon een fwcc en als je klaar bent, trek je de kruisbanden opzij
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 16:15:40 #209
141844 Macka66
pi_70550838
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:59 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik doe 'm anders, als FWCC maar dan de banden niet uitspreiden.
Filmje staat up te loaden, url komt straks
  woensdag 1 juli 2009 @ 16:16:05 #210
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70550851
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:59 schreef DaviniaHR het volgende:
Maar bij de basisknoop voor rekbare doeken, zit de horizontale band over de schuine banden heen. Dus je moet hem andersom knopen.

Zoeken op youtube op FWCC? Dan kan ze iig zien hoe je hem knoopt. En dan kun je met woorden denk ik wel uitleggen dat je banden opzij kunt schuiven?
©Dumbo
  woensdag 1 juli 2009 @ 16:22:01 #211
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70551031
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 13:14 schreef MamsX het volgende:
Ik wil gaan heupdragen, maar ik wil haar wel lekker hoog hebben en wat meer naar de voorkant.
Ik dacht aan de HCC? Met rekbare doek vond ik dit niets, maar dat lag denk ik aan de doek.
Gewoon met schuifknoop? Kun je haar makkelijk omhoog krijgen of juist laten zakken. En je kan ook haar naar voren schuiven of helemaal op je rug. Net hoe je wilt.

Ik ga het deze dagen ook weer eens uitproberen. Want heupdragen is lekkerder met dit warme weer vind ik, en lotusblomma is ook nog eens een lekker dunne doek.
©Dumbo
  woensdag 1 juli 2009 @ 16:22:10 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70551042
Ja, dat is idd het probleem dus Tex.
Plus dat je op de manier in het boekje van draagdoek.nl begint met de doek helemaal te knopen en dan je kindje erin terwijl het hierbij makkerlijker is, dacht ik, om je kindje in de brede band te doen en die kruisbanden pas daarna over de beentjes te doen.
Ik zag bij jou ook afgelopen weekend dat je dat nog best strak afknoopte terwijl dat volgens mij minder strak gebeurd bij de standaard manier.

Oh, en het kindje is net een week of 3-4 oud, dan kan het eig. nog niet met de beentjes erbuiten toch?
Maar dan kan het kruis wel onder haar kontje natuurlijk.
pi_70551600
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:20 schreef Brighteyes het volgende:
Heeft iemand voor mij een linkje naar een instructie filmpje van een FWCC met de banden aan de zijkant van je kindje?
Mijn vriendinnetje knoopt nu volgens de basisknoop van draagdoek.nl maar dat is best heel warm.
Alleen in de dwarsband met de kruisbanden aan de zijkant zou prettiger zijn met dit weer, maar ik krijg het niet goed met woorden uitgelegd en ze woont niet om de hoek.
Zoiets?

Benen mogen er ook bij zo'n kleintje gewoon buiten de doek bij deze methode.
Let wel goed op de spreidhouding. Knietjes hoog, billetjes laag.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:01:27 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70552337
Thanks Webkim.
En Macka uiteraard, dat wilde ik net al zeggen, voor de moeite als je nu echt speciaal aan het opnemen bent. Lief!
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 17:03:29 #215
141844 Macka66
pi_70552403
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 16:15 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ik doe 'm anders, als FWCC maar dan de banden niet uitspreiden.
Filmje staat up te loaden, url komt straks
Ja hoor, hij is nu upgeload. Zoals beloofd de url:
FWCC met zijbanden filmpje
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 17:07:46 #216
141844 Macka66
pi_70552545
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:01 schreef Brighteyes het volgende:
Thanks Webkim.
En Macka uiteraard, dat wilde ik net al zeggen, voor de moeite als je nu echt speciaal aan het opnemen bent. Lief!
Tja, zo ben ik
Maar graag gedaan.
En ik denk dat Oeke er ook wel wat aan heeft
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 17:17:15 #217
141844 Macka66
pi_70552873
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 13:14 schreef MamsX het volgende:
Beter weet ik niet, maar Poppin's Hip Carry is een leuke om te proberen (met een 3.7 m. of meer doek).
pi_70553279
Ik heb zaterdag nog zo geknoopt met de tricot slen, ik vond het echt niet stevig zitten... en mijn kleintje is dan "al" 9 weken dus een eind steviger.
Ik ben nu echt pro geweven doek (er komt er eentje mijn kant op en ik heb er zelfs nog een op 't oog - had ik een week terug niet gedacht!)

Is een binana ook rekbaar? 't gaat op een ander forum over de keuze tricot slen/ cozy wrap of geweven doek.
tricot is volgens de site 100% stretchkatoen en de cozy wrap volgens de site 95%katoen en 5% spandex.
Dus dat is toch ongeveer hetzelfde?
Binana was dacht ik ook rekkend, maar nu zie ik op de site een kindje op de rug zitten en dat kon toch niet met de rekbare?
pi_70554191
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:07 schreef Macka66 het volgende:
Tja, zo ben ik
Maar graag gedaan.

woensdag 1 juli 2009 @ 18:08:35 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70554390
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:07 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Tja, zo ben ik
Maar graag gedaan.
Ik zie alleen maar mooie kriebeltjes en dingen in de media player, maar dat ligt vast ana mijn instellingen.
Ik heb het linkje aan mijn vriendinnetje gegeven.

Iksje, de Binana is idd rekbaar, maar voor mijn gevoel wel minder dan de tricot.
Die heb ik nu niet in huis dus ik kan niet vergelijken, mss dat iemand anders wel iets erover kan zeggen.

Is er iemand met Binana ervaring die weet hoe je hem kan wassen? Temp enzo?
De dvd met instructies kan ik niet afspelen op mijn laptop en ik ga niet in de 35 graden op zolder zitten.
pi_70554493
Ik zit met hetzelfde, het linkje doet het niet bij mij...

Pssst BE, Seilram zegt hierboven op 40 graden.
pi_70554519
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:17 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Beter weet ik niet, maar Poppin's Hip Carry is een leuke om te proberen (met een 3.7 m. of meer doek).

Ik vind deze nog fijner denk ik dan robins hip carry
Ik ga dit zo maar even testen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 juli 2009 @ 18:15:23 #223
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70554574
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zie alleen maar mooie kriebeltjes en dingen in de media player, maar dat ligt vast ana mijn instellingen.
Ik heb het linkje aan mijn vriendinnetje gegeven.

Iksje, de Binana is idd rekbaar, maar voor mijn gevoel wel minder dan de tricot.
Die heb ik nu niet in huis dus ik kan niet vergelijken, mss dat iemand anders wel iets erover kan zeggen.

Is er iemand met Binana ervaring die weet hoe je hem kan wassen? Temp enzo?
De dvd met instructies kan ik niet afspelen op mijn laptop en ik ga niet in de 35 graden op zolder zitten.
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 13:49 schreef seilram het volgende:
BE, op mijn binana staat 40 graden wassen.
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 1 juli 2009 @ 18:16:17 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70554596
Of je leest even goed...
Thanks!
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 18:46:48 #225
141844 Macka66
pi_70555424
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:12 schreef oeke het volgende:
Ik zit met hetzelfde, het linkje doet het niet bij mij...

Pssst BE, Seilram zegt hierboven op 40 graden.
Het zal aan de codec liggen die ik gebruikt heb, XVID.
Ik zal kijken of ik 'm op YouTube kan zetten.

En Yes I Can

[ Bericht 14% gewijzigd door Macka66 op 01-07-2009 19:04:19 ]
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:09:19 #226
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70556016
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:13 schreef MamsX het volgende:

[..]

Ik vind deze nog fijner denk ik dan robins hip carry
Ik ga dit zo maar even testen.
Ik vind Robins hip Carry fijner denk ik, geen knoop op je rug. En staat ook iets charmanter bij mijn figuur

Maar heb poppins hip Carry alleen 1 keer geprobeerd met een eigenlijk iets te korte doek, dus daar kan het ook aan liggen
©Dumbo
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:48:06 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70557267
Macka, hij werkt. En lekker duidelijk!
Ik was dus vergeten bij het beschrijven dat de doek na het kruisen onder de beentjes door moet. Best essentieel.
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:06:48 #228
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70560146
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:19 schreef DaviniaHR het volgende:

pfff, ben aan het twijfelen over de rekabre doek... een binana kost 62 euro, terwijl je bij draagkrachtig een bamboe doek kunt kopen voor 35 euro en de rekbare hopp 40 euro kost. en zeker als je de rekbare doek alleenmaar in het begin gebruikt, wat is dan de toegevoegde waarde van die 20 euro voor de binana? is die echt zoveel beter?
In de herhaling...

Oeke, heb je ultramarin al ingewijd?
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:12:05 #229
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70560347
Ik ga mijn tricot slen binnenkort weer eens opzoeken en wassen zodat die klaar is als de baby komt. Lijkt me handig om Linde in de kinderwagen mee te nemen en de baby in de draagdoek.
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:14:01 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70560416
Ik geloof dat ik niet eens kan beredeneren waarom Davinia.
Maar ik heb wel, als ik naar de Binana kijk en dan naar de Bamboo van DK dan lijkt de 2e me een beetje glanzend terwijl ik juist het zachte, beetje badstofachtige uiterlijk van de Binana er erg prettig en zacht uit vind zien. Maar goed, dat is mss de misleiding van de foto.

Is de Bamboo er ook in verschillende kleuren? Dat kan natuurlijk ook meewegen.

Al tik je nog zo snel... Macka achterhaalt het wel. Haha, dat zou voor mij dus de doorslag gegeven hebben als ik niet al voor een Binana gekozen hebben. De Bamboo is mij te licht, ik wilde echt wel een gekleurde doek.
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 21:14:27 #231
141844 Macka66
pi_70560433
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:19 schreef DaviniaHR het volgende:
Beter is de Binana denk ik niet. Maar het is mooie kwaliteit stof met een apart badstofachtig oppervlak en hij is in veel verschillende kleuren te krijgen, itt tot Hopp en Bamboe. Hij draagt koeler dan de Hopp, en is dikker dan de Bamboe.
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:16:57 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70560542
Macka, is die Bamboe evt. te verven? Of is er nog niemand geweest die dat aangedurfd heeft.
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 21:26:46 #233
141844 Macka66
pi_70560889
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:28 schreef Iksje het volgende:
Is een binana ook rekbaar? 't gaat op een ander forum over de keuze tricot slen/ cozy wrap of geweven doek.
tricot is volgens de site 100% stretchkatoen en de cozy wrap volgens de site 95%katoen en 5% spandex.
Dus dat is toch ongeveer hetzelfde?
Binana was dacht ik ook rekkend, maar nu zie ik op de site een kindje op de rug zitten en dat kon toch niet met de rekbare?
Binana is idd rekbaar.
Over rugdragen met een rekbare doek zijn de meningen verdeeld. Er zijn mensen die vinden dat het kan als het voor jou goed voelt, er zijn mensen die vinden dat het kan maar dat je dan zeker drie lagen doek over de rug van het kind moet hebben, en er zijn mensen die vinden dat je het niet moet doen.
Ik hoor bij de laatste categorie, omdat zelfs in de stevigste rekbare doek die ik ken het kind door gaat hangen, wat niet goed is voor de rug van het kind en ook niet voor de schouders van degene die het kind draagt.

In Frankrijk zijn ze wel heel erg van de rekbare doeken en het rugdragen daarmee. De Double Hammock is ook de wereld in gekomen door een filmpje van een Franse producent van rekbare doeken.
pi_70560928
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:12 schreef Stiemie het volgende:
Ik ga mijn tricot slen binnenkort weer eens opzoeken en wassen zodat die klaar is als de baby komt. Lijkt me handig om Linde in de kinderwagen mee te nemen en de baby in de draagdoek.
Hier doe ik het zo als ik Liande ga halen bij de onthaalmoeder. En vanmorgen ben ik zo met de tweetjes naar het consultatiebureau gewandeld. Erg fijn!
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 21:32:46 #235
141844 Macka66
pi_70561123
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:16 schreef Brighteyes het volgende:
Macka, is die Bamboe evt. te verven? Of is er nog niemand geweest die dat aangedurfd heeft.
Ik ben nog geen geverfde Bamboo's tegengekomen. Maar het zou moeten kunnen. Een leuke tye die met een zacht kleurtje blauw of groen ofzo.
pi_70561449
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:46 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Het zal aan de codec liggen die ik gebruikt heb, XVID.
Ik zal kijken of ik 'm op YouTube kan zetten.

En Yes I Can

dat marimekko stofje!!!! superleuk .
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:52:47 #237
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70561871
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:27 schreef Iksje het volgende:

[..]

Hier doe ik het zo als ik Liande ga halen bij de onthaalmoeder. En vanmorgen ben ik zo met de tweetjes naar het consultatiebureau gewandeld. Erg fijn!
Ah fijn om te lezen dat het zo goed bevalt. Al zal ik ook nog een plankje achter de kinderwagen moeten nemen want mijn moeder past op maandag op en die vindt zo'n draagdoek maar niks
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:57:49 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70562069
Ik heb vanmiddag een zijspan gekocht voor aan de kinderwagen voor Sasha, maar ik zie mezelf idd ook wel met hem in de buggy en de baby op mijn buik.
pi_70562082
hihi ik ben dan zo'n trut die zegt. Wij hebben geen kinderwagen dus als je niet wilt dragen dan moet je zelf maar voor een andere oplossing zorgen...

Maar goed hier passen de opa's en oma's niet wekelijks op dat scheelt.
(en mijn moeder heeft dus voor 15 euro op de rommelmarkt een kinderwagen gekocht en mijn schoonmoeder heeft de onze staan omdat wij hem niet gebruiken en zij hem betaald heeft)
De opa's doen het lopend/dragend/fietsend/op de arm.
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:59:58 #240
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70562145
Nou ik vind dat als mijn moeder wekelijks gratis en voor niks oppast en dan ook vaak nog boodschappen doet en soms ook wat in huis doet of voor ons kookt, daar wel wat tegenover mag staan hoor Ben veel te blij dat ze dat wil doen
pi_70562351
Groot gelijk hoor
pi_70562502
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:14 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Beter is de Binana denk ik niet. Maar het is mooie kwaliteit stof met een apart badstofachtig oppervlak en hij is in veel verschillende kleuren te krijgen, itt tot Hopp en Bamboe. Hij draagt koeler dan de Hopp, en is dikker dan de Bamboe.
Binana is er in veel kleuren, mits ze aan de stof kan komen. Uit mn mailwisseling begreep ik dat ze geen enorme hoeveelheden stof besteld en dus min of meer afhankelijk is van de 'restjes' van haar leverancier. Zodoende is er niet altijd aan elke kleur te komen... Dus er zijn veel kleuren, maar ze zijn niet altijd beschikbaar...
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:14:27 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70562670
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:14 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ah, oke thx
Dan doen we toch lekker de binana voor die 20 euro
Nog 7 weken...
pi_70563058
Bamboe heeft geen glanzend laagje vind ik. Het ziet eruit als dunne T-shirt stof zeg maar en heel zacht.
Ik ben fan van Bamboe! Maar ik heb nog nooit een Binanna van dichtbij gezien, dus ik kan er verder niet zoveel over zeggen.

En ik vind het witte ook een beetje bezwaarlijk, ik ben heel bang dat ik er op mors, en toen ik laatst totaal in het zwart gekleed maar met Kobus in Bamboe door de Hema liep zei de kassiere : Oh, het is een baby, ik dacht al wie gaat zo'n volle boezem nou accentueren met wit?

En ik heb Ultramarin nog niet ingewijd...
Wel heeft P. Kobus gister in Didymos' Nils gedragen, in de FWCC! Een heel klein wandelingetje want we vonden het toch wel spannend.

Macka, bij dat filmpje, kunnen Kobus zijn beentjes er ook al onderuit hangen? Ik vind hem nog zo klein. Bovendien trekt hij zijn beentjes helemaal op.
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 22:38:59 #245
141844 Macka66
pi_70563544
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:24 schreef oeke het volgende:
Bamboe heeft geen glanzend laagje vind ik. Het ziet eruit als dunne T-shirt stof zeg maar en heel zacht.
Ik ben fan van Bamboe! Maar ik heb nog nooit een Binanna van dichtbij gezien, dus ik kan er verder niet zoveel over zeggen.

En ik vind het witte ook een beetje bezwaarlijk, ik ben heel bang dat ik er op mors, en toen ik laatst totaal in het zwart gekleed maar met Kobus in Bamboe door de Hema liep zei de kassiere : Oh, het is een baby, ik dacht al wie gaat zo'n volle boezem nou accentueren met wit?

En ik heb Ultramarin nog niet ingewijd...
Wel heeft P. Kobus gister in Didymos' Nils gedragen, in de FWCC! Een heel klein wandelingetje want we vonden het toch wel spannend.

Macka, bij dat filmpje, kunnen Kobus zijn beentjes er ook al onderuit hangen? Ik vind hem nog zo klein. Bovendien trekt hij zijn beentjes helemaal op.
Beentjes optrekken is goed! Het is de natuurlijke reactie van een baby. Je zult ook zien dat 'ie z'n voetjes een beetje naar binnen draait. Dat is vanuit evolutionair oogpunt allemaal omdat een klein kind is voorbereid om op de heup gedragen te worden als een ouder het meeneemt.
De beentjes hangen dus niet onder de doek uit, maar de heupjes zijn gespreid en de knietjes zijn hoog en gebogen, en ze zijn ook hoger dan het achterwerk.
Ik heb even een foto van Didymos geleend om te laten zien hoe die houding van de beentjes er uit ziet (zonder doek):
pi_70564263
Oh, het komt dan denk ik door die draagpop dat ik vind dat het een beetje lijkt of ze hangen.
Toen ik het probeerde een paar dagen terug zaten zijn beentjes zo vast dat ik die doek er moeilijk tussen kreeg. De rails zit in de knie holtes toch?

Dank voor het filmpje trouwens, ga het morgen weer eens proberen. We gaan een weekendje weg vrijdag en als ik hem dan onder de knie heb zou dat zo fijn zijn!
  donderdag 2 juli 2009 @ 08:11:57 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70570254
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:24 schreef oeke het volgende:
Dan is dat dus de misleiding van de foto, dat glanzende.
quote:
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:42:25 #248
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70571941
Pff ik krijg die schuifknoop maar niet goed onder de knie. Jammer, want dat is volgens mij zo'n beetje de luchtigste manier van dragen die er is. Ideaal voor dit warme weer dus dacht ik.

Op zich zat het best aardig denk ik

Maar Hannah gaat steeds schuin hangen om op de bovenrail te sabbelen

Door dat schuin hangen gaat de bovenrails zowel in haar als in mijn nek snijden. Bij haar heb ik het toen een beetje opgerold. Bij mij bleef ik de doek maar over mijn schouder naar beneden trekken, maar het kruipt steeds weer omhoog

Ik heb Noah zo naar school gebracht. 10 Minuutjes heen, 10 minuutjes terug ongeveer. Voor we bij school kwamen voelde ik het al in mijn rug. Wrs niet goed geknoopt dus, want met Robin's Hip Carry heb ik nog geen last van mijn rug gehad.

Maar wat doe ik dan verkeerd? Moet het strakker? Hoe voorkom ik dan dat de doek gaat snijden in onze nekken? Moet ze iets lager zitten misschien? Want nu snijdt de bovenrails ook een beetje in mijn oksels waardoor ik de doek ook naar beneden 'trek'.

Onderweg bleef ik maar dingen verstellen aan de doek en uiteindelijk toen ik tuis kwam had ik het idee dat het wel aardig zat (foto's zijn gemaakt van vóór we weg gingen). Maar toch kreeg Hannah het voor elkaar scheef te hangen. Valt dat nog te voorkomen?
©Dumbo
pi_70576368
Dat scheef hangen gebeurt bij mij als ik het kind te ver naar mijn heup heb geschoven, dan komt haar bovenlijf een beetje in conflict met mijn arm Een beetje naar voren draaien wil dan wel helpen.

Ze zit er wel mooi in hoor, met lekker hoge knietjes
  donderdag 2 juli 2009 @ 12:28:02 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70576436
Macka en WK, thanks voor de filmpjes, het is haar gelukt!
  donderdag 2 juli 2009 @ 12:39:46 #251
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_70576726
Ik kwam er gister pas achter wat een 'draagdoek' nou eigenlijk inhield.

Kende de andere draag dingen wel maar wist niet dat je met een draagdoek zoveel verschillende dingen kan doen.

Nu vind ik het jammer dat wij het nooit gedaan hebben. Want zijn genoeg momenten geweest waar ik de kinderwagen verdoemde

Ljkt me heel praktisch
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
  donderdag 2 juli 2009 @ 13:42:38 #252
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70578624
Net toen ik Noah weer naar school bracht heb ik het nog eens geprobeerd, maar dan met de schouders geflipt. En zo sneed het niet in mijn nek! Maar wel in mijn bovenarm Maar ik had hem niet opnieuw geknoopt. Dus dat nog maar eens proberen, helemaal opnieuw knopen, schouder flippen en dan pas goed aanspannen. We blijven oefenen (zelfs met dit warme weer

En Hannah niet teveel naar mijn heup schuiven zal ik ook eens op letten, bedankt voor de tip owlet!
©Dumbo
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:18:28 #253
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70579597
Ben net even wezen winkelen met Morris in de draagdoek. Ik heb met mijn tricot doek die knoop van Macka d'r filmpje gedaan. Er fijn met deze hitte! Morris zit van nature nog heel erg in die foetus houding, dus dat ging super! Ik vind het zo leuk dat hij het fijn vindt.
Ik was bij Mexx en dat meisje daar zei: ohhh als ik ooit een kindje mag krijgen, wil ik m ook zo gaan dragen!\
Ze wilde precies weten hoe het zat, dus heb ik bij de Mexx Morris even opnieuw in de doek gedaan om het haar te showen. Ik, als toch nog redelijke newbie drager, voordoen hoe het moest!
pi_70583467
Ik ben nog lang niet zo ver, maar als je je eenmaal in deze materie verdiept, ben je verkocht, hè...

Nu heb ik al gelijk een vraagje: hebben de mensen die een Binana hebben, die rechtstreeks bij die (Belgische) mevrouw gekocht of via een andere site / in een winkel? Waar? En indien rechtstreeks, dan via mail of telefonisch en wat had zij voor levertijd?
[. [__] .]
[+[__]◊]
pi_70585486
CJ, ik heb hem besteld via die belgische mevrouw en dan per mail.
Op zich kan ze (mits ze de doek in voorraad heeft) snel leveren hoor. Ze heeft net weer een nieuwe bestelling stoffen gedaan, dus als ze "jouw" kleur heeft denk ik dat je vrij snel je doek kan hebben.
Die van mij is inmiddels onderweg als het goed is.
pi_70586007
Ik kom me hier even inlezen... Mijn god, ik snap meteen waarom er uberhaupt zoiets bestaat als een draagdoekconsulent, d'r is wel héél veel keuze En dan moet je ook maar net weten wat het best bij je past en hoe je ze moet knopen en hoe je je kindje er in kan doen en en en
Goed. Lezen dus. En daarna heb ik vast wel specifieke vragen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  † In Memoriam † donderdag 2 juli 2009 @ 18:13:57 #257
141844 Macka66
pi_70586411
Innepin, bij jou denk ik aan zoiets (misschien wel een andere kleur)
pi_70587132
Okee, en waarom dan zoiets?
je site doet héél irritant sloom En zelfs uit het Help, beginner! stukje kan ik nog niet kiezen
  donderdag 2 juli 2009 @ 18:58:27 #259
108648 cattie
lieve moeder
pi_70587395
Katja heeft een Katja met wol gescoord op ebay!
pi_70587409
Yay!

edit: en wat een nette prijs!
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:03:39 #261
108648 cattie
lieve moeder
pi_70587532
Ja, ruim onder mijn maximum! Het is ook geen weer voor wol volgens veel mensen!
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:07:15 #262
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70587627
Hee! Cattie! Wat goed!

innepin, kies eerst maar of je wil beginnen met een rekbare doek. dan valt al een boel af
pi_70587969
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 19:07 schreef DaviniaHR het volgende:
Hee! Cattie! Wat goed!

innepin, kies eerst maar of je wil beginnen met een rekbare doek. dan valt al een boel af
mja maar hoe kies je voor 't een of 't ander? Zelfs ná e.e.a. te lezen weet ik 't niet n00b hier
Edit: ah je site werkt weer, dan ga ik nog even verder lezen

Cattie, leuk Ik weet niet wat een katja is maar ik neem aan dat je een nieuwe doek hebt gekocht

[ Bericht 4% gewijzigd door innepin op 02-07-2009 19:27:12 ]
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:35:14 #264
108648 cattie
lieve moeder
pi_70588380

Didymos Katja!
  † In Memoriam † donderdag 2 juli 2009 @ 19:35:14 #265
141844 Macka66
pi_70588381
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:44 schreef innepin het volgende:
Okee, en waarom dan zoiets?
je site doet héél irritant sloom En zelfs uit het Help, beginner! stukje kan ik nog niet kiezen
Puur gebaseerd op een beeld dat ik heb door je posten hier
Het is een rekbare Hoppediz limited edition. Veel rekbare doeken zijn uni of samengesteld uit stofjes die een (volgens mij) grafisch niet zo interessant dessin hebben. Achter deze zit tenminste een doordacht ontwerp. En een rekbare doek omdat het lekker relaxt knopen is om mee te beginnen. Heb je niet zoveel knoopmethodes om uit te kiezen
het zal de zomerhitte wel zijn, wegsmeltende server ofzo
pi_70588865
Hi wat grappig dat iemand uberhaupt een beeld van mij heeft

Over zomerhitte gesproken, ik denk dat ik maar eens moet gaan kijken als het niet zulk weer is, want bij al die plaatjes denk ik : oh mijn god ik moet er niet aan dénken om nu zo'n ding om te hebben!
Maar ja mijn kindje wordt toch in juli of augustus geboren. Dus óf ik wacht nog maar eventjes tot ie wat groter is, óf er moet er eentje zijn die me aanspreekt en geschikt is voor zomer én nazomer. en volgens je site is zo'n rekbaar ding juist niet handig in de zomer toch?
Ik zit nu naar die satijnen te kijken die bij jou bij de zomerdoeken staat. Die ziet er wel gaaf uit

sorry voor het opeisen van alle aandacht in dit topic
pi_70589498
Lekker doorgaan hoor innepin .
Enne... je hoeft het natuurlijk niet bij 1 doek te houden he... .
  donderdag 2 juli 2009 @ 20:11:45 #268
108648 cattie
lieve moeder
pi_70589617
Lekker doorgaan Innepin! Nu met 30 graden is het wel erg warm om te dragen, maar tot een graad of 25 is het prima te doen en zo vaak is het hier niet boven de 25 graden. Rekbare doeken zijn vaak wat warmer. Je kunt ook voor een geweven doek gaan. Daat zijn er ook wat van die geschikt zijn voor bij warmer weer. Calin Blue geloof ik en didymos indio linnen en Jim jade. Maar dat weet macka beter.
  † In Memoriam † donderdag 2 juli 2009 @ 20:15:11 #269
141844 Macka66
pi_70589743
Innepin, Vatanai walvissen is misschien ook wel een passende qua zomer en nazomer. Oh nee, niet meer passend na de bevalling natuurlijk

[ Bericht 17% gewijzigd door Macka66 op 02-07-2009 20:25:36 ]
  † In Memoriam † donderdag 2 juli 2009 @ 20:23:41 #270
141844 Macka66
pi_70590013
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:11 schreef cattie het volgende:
Lekker doorgaan Innepin! Nu met 30 graden is het wel erg warm om te dragen, maar tot een graad of 25 is het prima te doen en zo vaak is het hier niet boven de 25 graden. Rekbare doeken zijn vaak wat warmer. Je kunt ook voor een geweven doek gaan. Daat zijn er ook wat van die geschikt zijn voor bij warmer weer. Calin Blue geloof ik en didymos indio linnen en Jim jade. Maar dat weet macka beter.
Qua rekkend iets met bamboe. Qua niet rekkend iets met bamboe, of met linnen of een gauze doek idd.
Merken: Binana (bamboe), Medley (bamboe, linnen), Nati (bamboe), Dydimos (linnen), Calin Bleu (gauze), Wrapsody (gauze).
Luchtig geweven katoen: Vatanai, Ellaroo
pi_70590080
Walvis, ha! Dat klinkt gelijk al vertrouwd Ziet er goed uit, die.
Nijna, als het bevalt zien we dan wel weer verder, maar eigenlijk vind ik draagdoeken bizar duur, dus ik hou het even bij ééntje
Linnen klinkt ook wel fijn. Ik ga even m'n googleskills in de strijd gooien
  donderdag 2 juli 2009 @ 20:33:19 #272
108648 cattie
lieve moeder
pi_70590365
Op ebay.de kun je leuke koopjes scoren!
pi_70590413
Innepin, dat lijkt me een wijs voornemen, maar volgens mij heerst hier af en toe wel een doeken-aanschaf-virus dus wees gewaarschuwd . Hihihi. Net mn 3e doek gekocht... .
pi_70590797
Nijna, ik had het gemerkt had op de spoiler in de OP geklikt

Ebay is een goede tip cattie, dank je Hier staat niet bij wat voor stof 't is, maar zoiets zou dus wel geschikt zijn toch
  † In Memoriam † donderdag 2 juli 2009 @ 20:48:10 #275
141844 Macka66
pi_70590824
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:33 schreef cattie het volgende:
Op ebay.de kun je leuke koopjes scoren!
mits je een katoenen Didymos of een Hoppediz wilt...
  donderdag 2 juli 2009 @ 20:56:52 #276
108648 cattie
lieve moeder
pi_70591141
Nou, linnen didymos gaat ook wel voor een leuk prijsje weg.
Maar ik ben niet echt van de zomerdoeken moet ik zeggen, ik draag tot 25 graden met alle doeken en daarboven uberhaupt zo min mogelijk, welke doek dan ook.
  donderdag 2 juli 2009 @ 20:57:39 #277
108648 cattie
lieve moeder
pi_70591167
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:47 schreef innepin het volgende:
Nijna, ik had het gemerkt had op de spoiler in de OP geklikt

Ebay is een goede tip cattie, dank je Hier staat niet bij wat voor stof 't is, maar zoiets zou dus wel geschikt zijn toch
Dat is een katoenen Katja. Niet speciaal een zomerdoek.
pi_70591478
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:56 schreef cattie het volgende:
Maar ik ben niet echt van de zomerdoeken moet ik zeggen, ik draag tot 25 graden met alle doeken en daarboven uberhaupt zo min mogelijk, welke doek dan ook.
Hearhear!
Ik draag ook behalve op dagen als deze met een gewone doek, eventueel met zo min mogelijk lagen. En anders met een SSC.
Maar de nauwkeurigheid waarmee je moet knopen weegt voor mij niet op tegen de eventuele koelte die een dunne doek biedt.
Warm is het toch wel met een lijfje tegen je aan
pi_70592546
Ik heb een Ella Roo La Rae, maar ik weet niet zo goed wat nu handig is om mee te beginnen. Ik kwam via een linkje in de OP bij de Cross Cradle Carry, is dat geschikt voor een pasgeboren baby?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_70592614
Kan iemand even "helpen"?
Ik vind Indio niks in de klassieke wit-blauw of wit-rood kleurstelling, maar in natur of smaragd lijkt hij me wel mooi.(het patroon)
Alleen vind ik het verschil tussen deze twee foto's indio natur 5 en
indio natur 6 nogal frapant. Die tweede lijkt eerder wit-olijf geweven.

Iemand een idee of natur nu echt is zoals die eerste foto of toch eerder zoals de tweede? Mijn kennis van het Duits is abominabel , dus uit de tekst haal ik niet veel (ja, katoen-hennep en katoen ofzo)

Er staat nu ook een indio natur 6 te koop die morgen afloopt, maar die staat al 61 euro, dat vind ik precies toch wat veel?
  donderdag 2 juli 2009 @ 21:48:08 #281
108648 cattie
lieve moeder
pi_70592910
De eerste is een foto van Didymos zelf, berucht om het niet kloppen. De eerste is een natur hennep. Die is heel neutraal van kleur.
De tweede is een natur colour grown(farbig gewachsener baumwolle in het Duits), een heel andere indio, die een kleurtje heeft.
Die wie morgen eindigt, dat is er 1 met linnen, die gaan voor wat meer geld weg dan de katoenen indio's.
Hier staan goede foto's.
pi_70592929
die eerste is met hennep.
maar de tweede ziet er best raar uit!
pi_70592951
cattie
pi_70593047
Iksje, de maat 5 is een indio met katoen en hennep. Die is van nature helemaal cremekleurig zoals op de foto.
De andere doek is een indio met katoen en linnen. Daarbij is de linnen draad heel licht groen.

Ik heb nog even voor je in mijn kast gekeken, daar liggen zowel een hennep als een linnen klaar om geverfd te worden, maar dat groenige klopt idd. Best mooi, het is een heel subtiele kleur.
  donderdag 2 juli 2009 @ 21:54:04 #285
108648 cattie
lieve moeder
pi_70593145
Owlet, die tweede van Iksje is toch een Colour grown? Want indio linnen natur heeft wel een ietsiepietsie kleur, maar niet zo groen toch?
pi_70593227
oh ik wist niet dat er cg indio's zijn, ik ging gewoon van een slechte foto uit
  donderdag 2 juli 2009 @ 21:58:31 #287
108648 cattie
lieve moeder
pi_70593325

CG groen indio!

Ik wil altijd nog een keer een cg indio of waves uitproberen. Die schijnen uberzacht te zijn/worden.
pi_70593716
mooi zeg
pi_70593806
Bedankt voor die site, cattie! Helpt toch om een iets beter idee te krijgen van de kleur.
Ik ga die met hennep in de gaten houden, al schijnt die een hogere prijs te gaan halen door het feit dat er hennep in zit.
Denk dat mijn vriend me dood doet als 'ie wist dat er een doek onderweg is en ik er nog twee op het oog heb. (euhm, sja, was ik het echt wel die zei dat ze niks vond? Ach ja, eerst in huis halen, kan nog vies tegenvallen in het echt hè)
pi_70594167
CG! Gaaf!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:18:13 #291
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70602540
Vandaag komt als het goed is mijn nieuwe draagdoek!
Nu moet ik wel zorgen dat ik op tijd bij de deur ben, pakketjesmeneer heeft nooit zo veel geduld, hij belt aan en loopt volgens mij direct weer weg
pi_70602738
Wat leuk krijtlijk. Wat voor doek heb je gekocht?
pi_70602870
Ik heb twee doeken die ik graag wil ruilen of verkopen:

Links is een didymos blauwe blaadjes, maat drie (even nagemeten en hij is 3,40 lang).
Rechts is een didymos Jim stahlblau, maat drie (deze is ook 3,40)

Jim heeft een aparte kleur, de ene kant is zwart en de andere kant heel lichtblauw. Samen geeft dat een beetje iridiserend effect. Hij is nu wat stug van de nieuwigheid maar hij kan heel soepel en dun worden. Voor de kenners: een nino zonder plaatjes

Ze kosten ¤ 45,-
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:34:46 #294
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70602976
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:25 schreef owlet het volgende:
Wat leuk krijtlijk. Wat voor doek heb je gekocht?
Ellaroo Kristen

pi_70602999
mooi hoor!
pi_70603451
Ik heb een mei tai gekocht en binnen gekregen van Mistermirko. Een mei tai wrap around en hij is erg fijn Seb vond het ook
pi_70603703
Wat leuk Estrys! Heb je al een foto gemaakt?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 11:11:47 #298
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70605813
Hoeveel blauwe blaadjes heb jij intussen al gehad owlet?
pi_70606025
Een blauwe maat 2 die nu groen is en al door iemand is gekocht
Een rode maat 4 die nu eindelijk geruild is
En deze blauwe maat 3 die waarschijnlijk een onbag gaat worden en dan weer hopelijk verkocht of geruild wordt.

Ik hoef nooit meer blaadjes te zien en ik kan maar beter nooit meer mee doen met verrassingsacties
  vrijdag 3 juli 2009 @ 11:18:20 #300
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70606057
Ik hou wel van groengeverfde blaadjes
Maar verder blief ik ze ook niet
pi_70607048
Ik heb een mooie Jakob 3 in de aanbieding. 55 euro en hij is van jou!
Gloednieuw, gister binnen gekregen, meteen gewassen en 1x geknoopt.

Pm staat open!

Hier een foto van een Jakob:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')