abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:56:10 #181
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70530263
Mijn schoonzusje over een BB. : Ja in die doek zit Ruben wel geborgen maar in de BB heeft dat kindje (gezicht naar voren,maand of 8 oud) veel meer bewegingsvrijheid. En als je een kind zonder iets draagt dan steunt het toch ook alleen op het kruis. Ze is heel lief hoor maar ergens heb ik tch iets niet goed genoeg uitgelegd.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:02:49 #182
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_70532865
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:56 schreef Jelief het volgende:
En als je een kind zonder iets draagt dan steunt het toch ook alleen op het kruis.
Sja, dat kan natuurlijk, maar zo draag ik mijn kind niet (zonder doek). Ik vind het juist grappig om te merken dat Marlien haar knietjes vanzelf omhoog doet als ik haar op mijn heup zet. Zal dat door het dragen komen, of doen alle kinderen dat?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_70532900
Be, lekker dat ie er is!

Jelief, hoe draagt ze haar kind dan als het zonder doek ook op t kruis steunt...
Fake it till you make it...
pi_70532919
Wow, dat is een hele verbetering Owlet! Ik vond de kleur al euh..niet heel mooi maar nu is hij echt super!
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:14:34 #185
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_70533182
O ja, Owlet, een erg geslaagd project! Hoe je van iets lelijks toch iets moois kunt maken .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 1 juli 2009 @ 07:53:19 #186
105850 Fuente
mamamuts
pi_70536289
Owlet, die is prachtig!

Ik heb de Ellaroo ringsling Kirsten binnen. DeLiedje, supermooi gemaakt joh! Ik ga 'm dit weekend uitgebreid testen (nu helaas weinig tijd ivm werk). Echt heel erg mooi
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:32:16 #187
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_70536744
Fijn dat je hem mooi vind! Ben benieuwd naar actie-foto's!
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:35:49 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70536804
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:56 schreef Jelief het volgende:
Mijn schoonzusje over een BB. : Ja in die doek zit Ruben wel geborgen maar in de BB heeft dat kindje (gezicht naar voren,maand of 8 oud) veel meer bewegingsvrijheid. En als je een kind zonder iets draagt dan steunt het toch ook alleen op het kruis. Ze is heel lief hoor maar ergens heb ik tch iets niet goed genoeg uitgelegd.
Ik begin altijd met vragen hoe hun kindje in de wieg of box ligt als je hem/haar gewoon neer legt.
En dan zie je al zo heel langzaam een kwartje vallen 'nee, eigenlijk nooit met sterk gestrekte beentjes, idd vaak wel met opgetrokken beentjes als ze helemaal ontspannen zijn'.

En idd Grijs, als je een kindje op tilt dan zullen ze zich volgens mij zonder uitzondering allemaal met hun kontje op je heup zetten met de beentjes aan elke zijde gebogen. Geen kind zal zich gestrekt laten hangen.
pi_70537904
Idd BE...

Ik merk wel verschil tussen kindjes die veel gedragen worden en kindjes die altijd in de wagen, box of maxi cosi liggen.
Draagkindjes plooien zich meteen zoals Grijs omschrijft als een aapje in de juiste houding om je heen terwijl "ligkindjes" zich veel minder actief laten dragen en veel rechter/slapper hangen.
Maar op het kruis dragen? Ik zou niet weten hoe je dat zonder BB-achtige drager moet doen, de rug blijft toch altijd wel een beetje bol lijkt me.
pi_70538276
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 00:02 schreef Grijs het volgende:

[..]

Sja, dat kan natuurlijk, maar zo draag ik mijn kind niet (zonder doek). Ik vind het juist grappig om te merken dat Marlien haar knietjes vanzelf omhoog doet als ik haar op mijn heup zet. Zal dat door het dragen komen, of doen alle kinderen dat?
Hier heel herkenbaar hoor, knietjes boven de kont. Doettie zelluf en ik vind het prettig vasthouden.
Ik draag echt bijna niet meer...
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:37:56 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70539484
Sasha vind het ook nog het lekkerst om, als hij niet helemaal lekker is, of heel moe, om dan op mijn buik en dan met opgetrokken beentjes, zoals de kikkerhouding die ik met hem heel veel gebruikt heb, te gaan liggen hangen. Zo lekker!
Nu niet meer, werd er vannacht misselijk van, de boel zat klem, maar op zich...

Ik zag net foto's van mijn vriendinnetje met haar dochtertje in de van mij geleende Ellaroo, zo lief!
Ze was helemaal enthousiast en heeft meteen voor zichzelf en haar man een draagdoek.nl gekocht. Hadden ze al geprobeerd op de beurs, en toen al redelijk overtuigd, maar nu dus verkocht. Weer een tevreden draagster erbij. Ben benieuwd of ze over gaan stappen op geweven doeken als de baby wat groter is.
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:55:56 #192
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70541967
Hiephoi Ik heb net 2 draagdoeken verkocht en nu mag ik van mezelf een nieuwe kopen!!
Ik denk dat het de EllaRoo kirsten gaat worden.

Hiervoor had ik een Hoppediz van 4.6 meter lang, die volgens mij zelf wel wat langer was dan stond vermeld.
Nu zat ik te denken dat ik de Ellaroo wel een maatje kleiner zou kunnen nemen, maar zou iemand misschien haar Ellaroo op willen meten? zodat ik weet of ze wat groter uitvallen of niet.
Zijn er verder nog voor of nadelen te melden over deze doek? Er komt een dreumes in te zitten van 10 kg.
Zelf ben ik een bleekscheet met hennarood haar, is dit dan een geschikt kleurtje?
pi_70542496
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:55 schreef krijtlijk het volgende:
Hiephoi Ik heb net 2 draagdoeken verkocht en nu mag ik van mezelf een nieuwe kopen!!

[ afbeelding ]

Hiervoor had ik een Hoppediz van 4.6 meter lang, die volgens mij zelf wel wat langer was dan stond vermeld.
Nu zat ik te denken dat ik de Ellaroo wel een maatje kleiner zou kunnen nemen, maar zou iemand misschien haar Ellaroo op willen meten? zodat ik weet of ze wat groter uitvallen of niet.
Zijn er verder nog voor of nadelen te melden over deze doek? Er komt een dreumes in te zitten van 10 kg.
Zelf ben ik een bleekscheet met hennarood haar, is dit dan een geschikt kleurtje?
Haha heb je hem toevallig aan mij verkocht? (wassie groen?)
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:21:05 #194
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70542707
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:13 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Haha heb je hem toevallig aan mij verkocht? (wassie groen?)
Ja! Haha wat leuk!
Ik was hier al aan het rondkijken of iemand hier een nieuwe hoppediz had gekocht. Wat toevallig!
pi_70542867
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:21 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Ja! Haha wat leuk!
Ik was hier al aan het rondkijken of iemand hier een nieuwe hoppediz had gekocht. Wat toevallig!
Nou, ik dus

Toevallig zeg! Als mijn kleintje d'r is zal ik wel foto's maken Kun je je eigen doek in actie zien.
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:28:57 #196
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70542999
Ja leuk!! moet je doen!
pi_70543568
Mama's en draagdoekfanaten...ik ben al een paar dagen aan het zoeken naar DE draagdoek. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer! Ik heb nu alleen een Tricot Slen, maar wil toch wel graag een geweven doek gaan proberen (minder warm, minder uitzakken etc). Mijn dochter is 9 maanden en bijna 9 kilo en ik wil haar het liefst zowel op de buik als op de rug kunnen meesjouwen.

Wie heeft raad?? Ik denk dat ik in ieder geval voor een lange doek (4,6m) moet gaan (ben zelf 1.81). Maar zit er nog veel kwaliteitsverschil in de doeken, is het ene merk beter dan het andere? Op de site van Naturebabies heb ik bijvoorbeeld een paar mooie gezien van Hoppediz en Ellaroo. Hebben jullie hier positieve ervaringen mee?

Hmm, ik voel me zo'n leek haha, maar ik ben zo bang om een miskoop te doen!
pi_70543962
Fenneke, handig toch dat dit topic er is... Ik heb geen ervaring met de hoppediz of ellaroo doeken.

Ik heb een neobulle manon rouge en een chimparoo juliet. Lekker stevig, ik draag mn dreumes van 11 kilo erin. Overigens denk ik dat ze best wel warm zijn, maar met dit weer nog niet gedragen en ik draag op het moment ivm zwangerschap sowieso weinig en eigenlijk niet buiten.
pi_70544440
Ik wil gaan heupdragen, maar ik wil haar wel lekker hoog hebben en wat meer naar de voorkant.
Ik dacht aan de HCC? Met rekbare doek vond ik dit niets, maar dat lag denk ik aan de doek.
Iemand een betere suggestie dan HCC?
pi_70544777
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:55 schreef krijtlijk het volgende:

[ afbeelding ]

Hah! Eindelijk! Een Kristen (geen Kirsten )
Ik ben ook vrij bleek, althans dat hoor ik vaak, heb henna(donker)rood haar maar mijn dreumes is nog geen 10kg. Gaat prima in deze doek! Hij is echter niet groot/lang uitgevallen, heb zelfs de 4.6 nog om mogen ruilen bij www.naturebabies.nl voor een 5.0. Heb een maat 38 maar vind het fijn om wat staartjes over te hebben om ook voor te kunnen knopen. De 5.0 is na het wassen nog steeds 5.0m.

[ Bericht 3% gewijzigd door lcicle op 02-07-2009 23:40:56 ]
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 1 juli 2009 @ 13:45:47 #201
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70545522
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 13:23 schreef lcicle het volgende:

[..]

Hah! Eindelijk! Een Kristen (geen Kirsten )
Ik ben ook vrij bleek, althans dat hoor ik vaak, heb henna(donker)rood haar maar mijn dreumes is nog geen 10kg. Gaat prima in deze doek! Hij is echter niet groot/lang uitgevallen, heb zelfs de 4.6 nog om mogen ruilen bij www.naturebabies.nl voor een 5.0. Heb een maat 38 maar vind het fijn om wat staartjes over te hebben om ook voor te kunnen knopen. De 5.0 is na het wassen nog steeds 5.0m.

[ afbeelding ]
Ah leuk, jij hebt ook een Kristen!
Op jouw foto vind ik de doek zelfs mooier dan de plaatjes die ik zie bij de webshops.
Ik ga maar voor de 4.6, ik houd niet zo van die lange staarten.
En fijn dat je het adres er bij hebt gezet, ik zag ook niet zo snel een nederlandse webshop.
  woensdag 1 juli 2009 @ 13:49:23 #202
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70545615
BE, op mijn binana staat 40 graden wassen.

Pff tis geen weer, ik zweet me kapot en meneer zit in de doek. Net of hij aan het auto rijden is

Owlet, dat ziet er mooi uit zeg! en kleurdoos wat een leuke pics
Niet mieten! Door gieten!
pi_70547580
seilram, dat armpje buiten boord
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:09:56 #204
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70548264
hoe hang je een kind aan zn kruis? gewoon, gezicht van je af, en alleen een hand onder de luier! zeer comfortabel, toch?

fenneke, als je bij de grote merken (hoppediz, didymos, girasol, babylonia (bb slen), ellaroo (is wel dunner, dus moet je secuurder knopen), chimparoo, neobulle) blijft, kun je eigenlijk geen miskoop doen.
ja, er zijn nuance verschillen tussen de doeken. de een wordt wat zachter, de ander wordt sneller zacht, een volgende begint dik, maar wordt dunner, de derde knoopt dik af, maar zit verder wel stevig. voor een niet-fanaat die gewoon zo nu en dan wil dragen, is dat volgens mij niet heel erg relevant. ze zijn allemaal goed, stevig en duurzaam.

dus dan blijft er over: de maat en de mooiste kleur(stelling)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_70548290
Owlet, dat is mooi paars geworden. Ik ben benieuwd naar een actiefoto.

Laatst bij mijn HA zag ik iemand met dit in de wachtkamer:

van Quinny. Die had ik nog nooit gezien. Met een grote dreumes erin!
Het ziet er niet echt lekker uit, maar hoe het zit?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:19:56 #206
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70548617
je ziet zo niet hoe de beentje hangen...

pfff, ben aan het twijfelen over de rekabre doek... een binana kost 62 euro, terwijl je bij draagkrachtig een bamboe doek kunt kopen voor 35 euro en de rekbare hopp 40 euro kost. en zeker als je de rekbare doek alleenmaar in het begin gebruikt, wat is dan de toegevoegde waarde van die 20 euro voor de binana? is die echt zoveel beter?
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:20:47 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70548641
Heeft iemand voor mij een linkje naar een instructie filmpje van een FWCC met de banden aan de zijkant van je kindje?
Mijn vriendinnetje knoopt nu volgens de basisknoop van draagdoek.nl maar dat is best heel warm.
Alleen in de dwarsband met de kruisbanden aan de zijkant zou prettiger zijn met dit weer, maar ik krijg het niet goed met woorden uitgelegd en ze woont niet om de hoek.
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:59:09 #208
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70550229
das gewoon een fwcc en als je klaar bent, trek je de kruisbanden opzij
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 16:15:40 #209
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_70550838
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:59 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik doe 'm anders, als FWCC maar dan de banden niet uitspreiden.
Filmje staat up te loaden, url komt straks
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 1 juli 2009 @ 16:16:05 #210
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70550851
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:59 schreef DaviniaHR het volgende:
Maar bij de basisknoop voor rekbare doeken, zit de horizontale band over de schuine banden heen. Dus je moet hem andersom knopen.

Zoeken op youtube op FWCC? Dan kan ze iig zien hoe je hem knoopt. En dan kun je met woorden denk ik wel uitleggen dat je banden opzij kunt schuiven?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')