abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70410891
Ik alleen het beginstukje hij valt steeds uit
Maar X kan het deuntje heel erg waarderen en gaat dansen
pi_70411421
LL, het bevalt heel erg goed! Echt een hele fijne sling!

Maar ik heb een oude denk ik; iig niet zoals ze er nu op de plaatjes uit zien. Ik zal morgen eens een foto maken.
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_70417401
Maak je dan ook een actiepic van je mooie roze zara? Ben ik ook wel benieuwd naar (of pm maar even want volgens mij heb ik em gemist?)
pi_70417617
Je hebt PM
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_70420377
Was er hier niet laatst iemand die een groene doek zocht?
Ik doe mijn Wellen Lind in de verkoop.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 27 juni 2009 @ 17:41:57 #106
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70428795
Ik heb al zo lang niet meegeschreven, maar ik meld trots dat ik zojuist mijn eerste wandeling met Morris in mijn zwarte draagdoek.nl - doek heb gemaakt. Hij vond het heerlijk! En mama ook! Dat knoopt wel heel erg fijn, zeg,zo'n tricot doek!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_70428936
Wat leuk Memmel!
pi_70428969
Ohhh, een kleintje dragen.
Wat fijn Memmel!
Hardloper.
IG @webkim
pi_70433751
Ik was het topic kwijt!

Ik krijg na het weekend de ring sling van DeLiedje (Ellaroo Kristen )
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70437545
Fijn Memmel! Leuk dat jullie beide genoten hebben!

Vandaag heb ik in totaal 6 uur gedragen (2x 3u), de ene keer in een geweven en de andere keer in mijn tricot... wat een verschil zeg!
Vandaar mijn vraagje aan de ervaren koopsters/verkoopsters hier... is 75 euro (excl verz.kost) veel voor een didymos Jan maat 6?
  zaterdag 27 juni 2009 @ 23:57:49 #111
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70437725
Ik heb ook nog een vraagje. Ik had Morris vandaag een korte broek, katoenen shirtje en rompertje aangedaan in mijn doek. Is dat teveel/ te warm met dit weer? Kan ik dan beter zijn broekje uitlaten ofzo?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 28 juni 2009 @ 00:02:40 #112
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70437819
Met dit weer is alleen een rompertje waarschijnlijk wel warm genoeg.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 28 juni 2009 @ 00:03:20 #113
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70437834
Met warm weer als dit, in een tricot doek, volstaat alleen een rompertje eigenlijk wel. Alleen als je merkt dat meneer koude armpjes/schouders krijgt zou je hem een rompertje met lange mouwen aan kunnen doen
Fijn dat hij het lekker vond Memmel!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_70437914
Hier had hij vandaag alleen een rompertje aan, zowel in de geweven (voormiddag) als in de tricot (late namiddag)
Tricot vind ik voor mezelf al best warm en hij zit ook lekker dicht bij je, met 3 lagen stof eromheen. Dus zolang je - zoals taartjesfee opmerkt - geen koude schouders/armpjes opmerkt, heeft hij zeker warm genoeg.
pi_70437963
Didy Jan kost op de site zelf 104,90 excl verzendkosten en op blozekriekske ben je 95cent goedkoper uit
Dus die 75 vind ik wel een prima prijs

Met dit warme weer rompertje en schoentjes. Mijn dame die heeft het snel warm.
Als Morris een koukleum is dan kan het wel met broekje en shirtje
pi_70440202
mijn ringsling is ook onderweg

ordinair zwart!
  zondag 28 juni 2009 @ 06:14:50 #117
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70441259
Nouja koukleum....dat niet echt, maar hij is nog redelijk jong. hij houdt zijn temp goed vast, maar toch.
Thanks voor de tips!
  zondag 28 juni 2009 @ 10:09:19 #118
105850 Fuente
mamamuts
pi_70442012
Merel heeft sowieso alleen een rompertje aan met dit weer, het is nogal een zweetkippie. We zouden gisteren nog even op pad gaan met de draagdoek, maar het was hier zo warm en benauwd dat we het niet gedaan hebben (hier in Hengelo OV nog geen spatje regen gehad).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 28 juni 2009 @ 10:15:46 #119
108648 cattie
lieve moeder
pi_70442077
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 23:50 schreef Iksje het volgende:
Fijn Memmel! Leuk dat jullie beide genoten hebben!

Vandaag heb ik in totaal 6 uur gedragen (2x 3u), de ene keer in een geweven en de andere keer in mijn tricot... wat een verschil zeg!
Vandaar mijn vraagje aan de ervaren koopsters/verkoopsters hier... is 75 euro (excl verz.kost) veel voor een didymos Jan maat 6?
Op ebay.de kan het goedkoper. Er staat er nu 1 met direct kopen te koop voor 66 euro.
En anders wachten tot er 1 langs komt om op te bieden, ik gok dat hij dan onder de 50 euro blijft.

Is die van 75 euro nieuw of 2e hands? Want nieuw is het wel een hele goede prijs.
pi_70444156
tweedehands, maar de verkoopster beweert hem nauwelijks gebruikt te hebben (wegens voorkeur voor kangarou, met een 3.6 komt ze er, de 6 is dus te lang).
Het zou 75+ 5.7 zijn (80.70 in totaal)
Vanuit duitsland hangt het voor die "direct kopen" af of ze verzenden via dhl (+17, dan komt 'ie op 83 euro) of via gewone post (+ 8.60, dan komt hij op 74,60) (maar wel gek dat bij sommige als verzendingskost 9.5 of 9.90 euro staat, terwijl ik dat tarief niet meteen vind op de site van de duitse post)
Even informeren dus.
Er staat nu een 5 te koop via bieden, die hou ik vast in de gaten.
pi_70449435

hier ook even
  zondag 28 juni 2009 @ 16:37:26 #122
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70449835
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar antwoord op de vraag van iksje.
wat i wijsheid als je een kind hebt dat eigenljik alleen in de doek wenst te hangen en je gaat weer werken?

(waar kan een mens zich druk over maken met 13w zw schap )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 17:01:23 #123
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_70450539
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:37 schreef DaviniaHR het volgende:
wat i wijsheid als je een kind hebt dat eigenljik alleen in de doek wenst te hangen en je gaat weer werken?

Ik heb geen antwoord. Wel heb ik bij ons kdv gevraagd of zij wel eens kinderen droegen. En dat doen ze niet, vanwege arboregels.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_70451226
Wij hebben om die reden gekozen voor het stoppen van mijn studie en het afzeggen van het KDV.
Een paar maanden later was ze inmiddels zo ver dat ze wel zonder mij en de doek kon dus ik kan me voorstellen dat je in het geval van werk misschien ouderschapsverlof ofzo op kan nemen.
pi_70455863
Een hippievent zonder tshirt en in een mega gekleurde hippiebroek liep heel blij op me af vandaag op Parkpop.
(Echt een apart figuur .ik was al bang dat x weer de helft van mijn t shirt naar beneden had getrokken en ik halfnaakt stond en er dus een vunzige opmerking aan zou komen maar nee dus. )
De man riep wat is dragen fijn he.. en deed zijn duimen in de lucht
Dat vind ik dan zo leuk!
  zondag 28 juni 2009 @ 20:36:13 #126
108648 cattie
lieve moeder
pi_70456067
Wat ik merk tav het kvd is dat Ive en Fee allebei hun eigen aparte ritme daar hebben. Ze lopen daar simpel mee met de regels en het ritme daar. Moet ik hier Fee wel eens dragen om haar rustig te houden, daar doen ze het niet, maar lossen ze het op een andere manier op. Misschien heb ik daar geluk mee, maar misschien werkt het wel voor veel kinderen zo.
(En offtopic: Ive is daar zo goed als zindelijk en thuis weigert hij.)
  zondag 28 juni 2009 @ 20:41:10 #127
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70456209
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:37 schreef DaviniaHR het volgende:

Over een kind dat alleen in een doek wil heb ik geen ervaring, wel met een kind dat geen fles bliefde en alleen in slaap viel als ze aan mij hing. Daar hebben we lering uit getrokken en bij Ruben hebben we er erg op gelet dat hij regelmatig uit een fles dronk én (zonder te hoevenhuilen) zélf in slaap kon komen. Ruben is uiteraard een ander mensje dan Emma maar ik denk wel dat onze inspanningen hebben gewerkt, hij drinkt heel goed uit een fles als het nodig is en kan ook heel goed zelf in slaap komen.

Ik denk dat het met een doekenkindje net zo kan gaan, als je er tijd in steekt kun je een kindje aanwennen om in de wagen of bedje te slapen of verblijven. Oftwel, let er vanaf het begin af aan op dat je je kindje went aan dingen die gebeuren als jij er niet bent.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_70464008
Wat een lief draagmoedertje heb je gehaakt, Kleurdoos.

Leuk MamsX, zo'n opmerking.
Vanavond zei lief dat hij het vervelend vond dat iedereen zo keek naar Kobus in Bamboe, maar mij valt het niet eens op. Ik ben heel goed in het buitensluiten van stomme blikken. Alleen die nieuwsgierige zwangere en die knipogende man zijn me opgevallen.

Vanavond zaten we met Kobus op een terras te eten en hij begint zich zo uit de doek te wurmen. Door zich helemaal op te strekken. Dus ik heb hem er uiteindelijk een beetje uitgehaald en toen ging hij weer verder slapen op de arm, maar ik vond het wel een beetje gek.
Toen ik weer naar huis ging kon ik hem weer netjes in de doek terug doen.

Ik moet echt die andere knoop onder de knie krijgen. Ik word zo onrustig van die komma houding. Nadat ik gelezen had dat het niet goed was als het kinnetje op de borst ligt ivm verstikkingsgevaar ben ik als de dood.

En ik wil Pau en Indio inwijden maar ik durf niet goed.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_70465473
Oeke, ik was ook niet zo'n fan van de kommahouding. Mijn dochtertje vond die alleen fijn bij manlief in de doek en mijn zoontje leek er gauw 'te lang' voor.
Ik kon die houding ook alleen maar in de rekbare doek, in de geweven krijg ik het niet echt voor mekaar.

Met die andere houding denk ik dat je de FWCC bedoelt? Ik vind die veel makkelijker (en steviger!) knopen met een geweven doek, dus wat houdt je nog tegen om de Pfau of de Indio in te wijden?

Oh, en ik ben een absolute draagleek. Ik heb maar twee lange doeken (één rekbare en één geweven) en ik kan maar twee knopen (de komma en de FWCC)
Dus als ik het kan, kan jij het ook hoor

Over verstikken zou ik me niet te veel zorgen maken. Het lijkt me sterk dat een kindje in de doek zou stikken, zo dichtbij jou.
  maandag 29 juni 2009 @ 07:20:20 #130
105850 Fuente
mamamuts
pi_70468319
Waarom durf je niet Oeke? Misschien is het juist heel fijn met dit warme weer een andere doek!
Sara
Merel
Ukje
pi_70486355
quote:
Op maandag 29 juni 2009 00:00 schreef oeke het volgende:
Wat een lief draagmoedertje heb je gehaakt, Kleurdoos.

Leuk MamsX, zo'n opmerking.
Vanavond zei lief dat hij het vervelend vond dat iedereen zo keek naar Kobus in Bamboe, maar mij valt het niet eens op. Ik ben heel goed in het buitensluiten van stomme blikken. Alleen die nieuwsgierige zwangere en die knipogende man zijn me opgevallen.

Vanavond zaten we met Kobus op een terras te eten en hij begint zich zo uit de doek te wurmen. Door zich helemaal op te strekken. Dus ik heb hem er uiteindelijk een beetje uitgehaald en toen ging hij weer verder slapen op de arm, maar ik vond het wel een beetje gek.
Toen ik weer naar huis ging kon ik hem weer netjes in de doek terug doen.

Ik moet echt die andere knoop onder de knie krijgen. Ik word zo onrustig van die komma houding. Nadat ik gelezen had dat het niet goed was als het kinnetje op de borst ligt ivm verstikkingsgevaar ben ik als de dood.

En ik wil Pau en Indio inwijden maar ik durf niet goed.
ik heb elin nooit in de kommahouding gedragen..wat is dat irritant zeg

in t begin rechtop met beentjes opgetrokken (foetus) in de doek en na een tijdje met de beentjes eruit en zo draag ik haar nog steeds t liefst (op de buik, met kruis tussen de beentjes)
pi_70500036
Ieks! Ik heb de maat 5 gewonnen.
Alleen even niet opgelet, want er staat oorspronkelijk alleen "versand nach deutschland" (ipv europa of wereldwijd)
Heeft iemand van jullie dat al meegemaakt?
Gaat de verkoop dan door of kan de verkoper er van af zien?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:11:20 #133
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70500475
Gewoon meteen zelf mailen met het verzoek via DHL te verzenden, kost 8,60 en het risico (omdat het onverzekerd is) neem je dan zelf
Meeste mensen weigeren dat niet is mijn ervaring
pi_70508542
Hij wil het zo versturen, onverzekerd. (verzekerd kost 16 euro)
Nu nog het betalen uitvogelen (eerste keer ebay, dus tips zijn welkom, ik vind bvb de iban en swiftcode niet terug van de verkoper, is dat normaal? Heb 'm ondertussen ook al gemaild voor die gegevens)

Hier moest ik aan denken toen Kleurdoos laatst dat andere plaatje postte. Kon het toen niet vinden maar kwam het net weer tegen op e-bay.
Je kan het gebruiken voor een kind tot 12 kilo, ziet er makkelijk en comfortabel uit, toch?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 juni 2009 @ 11:23:28 #135
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70508617
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:21 schreef Iksje het volgende:
Nu nog het betalen uitvogelen (eerste keer ebay, dus tips zijn welkom, ik vind bvb de iban en swiftcode niet terug van de verkoper, is dat normaal? Heb 'm ondertussen ook al gemaild voor die gegevens)

[ afbeelding ]
Hier moest ik aan denken toen Kleurdoos laatst dat andere plaatje postte. Kon het toen niet vinden maar kwam het net weer tegen op e-bay.
Je kan het gebruiken voor een kind tot 12 kilo, ziet er makkelijk en comfortabel uit, toch?
dat kan toch niet prettig hangen voor zo'n kind
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:28:40 #136
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70508810
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:21 schreef Iksje het volgende:

[ afbeelding ]
Enorm slecht voor de heupjes!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_70508828
Dat kindje in dat blauwe ding, lijkt aan dat koordje te trekken van:"Hellllp haal dat ding van me af!!!"
Fake it till you make it...
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2009 @ 12:02:08 #138
141844 Macka66
pi_70510026
Het kan altijd erger!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_70510292
Zondag was ik in een babywinkel bij mijn lief, en daar hadden ze een draagdoek om een paspop geknoopt. Die hadden ze wel zo vreselijk fout geknoopt dat het me niets verbaasde dat de voorraad draagdoeken stof lag te verzamelen... Het "kind" zat zo ongeveer op schouderhoogte... Gek he, dat het er dan niet comfortabel uitziet en mensen ook niet denken "Hee, dat is leuk en handig! Kom, laten we ook zo'n doek kopen."
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70510367
jeumig die foto's

die eerste op dat plaatje van iksje echt heel sneu. En dan kan iedereen wel zeggen 'ja maar ze wordt wel gedragen'maar dat vind ik echt belachelijk (ook op die foto van Macka )

als ik iemand zo zie lopen..dan stap ik er wel degelijk op af..met een woest gezicht that is

oja deze zag ik net bij slingomama.. ik vind t een leukie

pi_70510439
Nou heb ik dus nog een babybjorn liggen, heb ik gekregen van een nichtje van lief. Met de opmerking: "dat is handig, kun je toch op de fiets" Ik vind het naast dat het niet goed is voor de heupjes ook nog eens een afzichtelijk ding om te zien.
Dat plaatje van Iksje slaat toch wel alles, hangt dat kind daar lekker op je bovenbeen te bengelen, kan je toch niet fatsoenlijk lopen
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_70510679
Je had toen ook nog dat draagschild ..beste idee van nederland oid 'kan je veilig fietsen'
Dus je stapt in de zomer lekker op je fiets.. kind in een warme draagzak, een nog warmer 'schild' er op.. en dan lekker fietsen!
pi_70511026
ik dacht dat je kind al als schild diende bij het fietsen met een draagdoek
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:36:52 #144
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70511038
kleurdoos, die is idd leuk! werk merk is dat?
macka, waarom is de bb nog slechter dan die dignen uit de foto van iksje? bij beide hangt het kind op het kruis, dat was toch heeft grootste nadeel van de bb?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 juni 2009 @ 12:38:05 #145
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70511071
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:36 schreef Estrys het volgende:
ik dacht dat je kind al als schild diende bij het fietsen met een draagdoek
dan val je zachter
Today is life -

Dale Carnegie
pi_70511228
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:36 schreef DaviniaHR het volgende:
macka, waarom is de bb nog slechter dan die dignen uit de foto van iksje? bij beide hangt het kind op het kruis, dat was toch heeft grootste nadeel van de bb?
met t gezichtje naar buiten

en t is een ellaroo
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:49:17 #147
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70511400
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 12:17 schreef Webkim het volgende:
Was er hier niet laatst iemand die een groene doek zocht?
Ik doe mijn Wellen Lind in de verkoop.

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik!
Niet mieten! Door gieten!
pi_70511546
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:38 schreef Ynske het volgende:

[..]

dan val je zachter
Maar misschien moet je dan niet alleen een kind voorop in de bb doen, maar ook aan beide zijden een in zo'n ander hangding. Dan heb je de meeste kans dat je echt zacht valt... .

Ik ben toch blij dat we een fietskar hebben hoor . Doek mee en het komt helemaal goed denk ik .
Misschien eerst kind baren... anders blijft die doek zo leeg...
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:58:36 #149
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70511650
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:43 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

met t gezichtje naar buiten

en t is een ellaroo
dat dacht ik eerst ook, maar ze hebben bij beide dragers ook het gezicht naar buiten, vandaar

yns!

nijna, buik vult ook heel mooi!
pi_70513770
Jeuj ik had ook weer fluffymail (zwarte RS)

en! ik had al mijn doeken al ingepakt..maar moest nog snel naar de winkel

nekdragen met shortie (2.50m)

rebozo ruck andersom en dan nog wat improvisatie wegens kortkort
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:13:44 #151
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70513940
Nekdragen
Als je de schouder flipt zit het al wat lekkerderder
pi_70514071
het zit sowieso vreselijk hoor ..maar wel hendig als je supermarkt bij de voordeur zit
en flippen was geen optie..doek is 2.50 en er zit nog rails onder r kont he
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:19:59 #153
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70514130
2.50 is wel wat aan de korte kant, maar is wel te doen hoor! Ik hou met mijn doek van 2.70 zeker 20 cm staart over per kant, en dan flip ik de schouder nog
Ik knoop 1 keer voor, en daarna mag de knoop er van mij eeuwig inslijten. Ik hoef ook eigenlijk nooit meer te stellen omdat madam niet goed zit
pi_70514338
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:
2.50 is wel wat aan de korte kant, maar is wel te doen hoor! Ik hou met mijn doek van 2.70 zeker 20 cm staart over per kant, en dan flip ik de schouder nog
Ik knoop 1 keer voor, en daarna mag de knoop er van mij eeuwig inslijten. Ik hoef ook eigenlijk nooit meer te stellen omdat madam niet goed zit
huh? hoe knoop jij dan?

ik 1 korte kant, 1 lange. omslaan over schouders..1 onder haar kont langs en dan op mijn schouder vastknopen..
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:31:28 #155
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_70514420
Het is geen sling weer vandaag . .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:34:17 #156
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70514476
Ik leg de doek over 1 schouder en leg de knoop net iets boven mijn heupbot. Schuifknoop of een dubbele knoop, net wat je wil. Dan draai ik de knoop naar mijn rug, ergens tussen mijn schouderbladen. Vervolgens stop ik kind voor mijn borst in de doek, trek hem goed tot in de knieholten en schouderflip. Easypeasy
pi_70514534
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:34 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik leg de doek over 1 schouder en leg de knoop net iets boven mijn heupbot. Schuifknoop of een dubbele knoop, net wat je wil. Dan draai ik de knoop naar mijn rug, ergens tussen mijn schouderbladen. Vervolgens stop ik kind voor mijn borst in de doek, trek hem goed tot in de knieholten en schouderflip. Easypeasy
o zooo..hoe ik heupdraag dus maar ik wilde r gewoon goed stevig voorop hebben.. op de heup heb ik r wiebelig
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:38:42 #158
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70514584
Ik draag haar ook niet op de heup maar echt hoog voor me. Op m`n heup dragen lukt mij niet hoor
pi_70514815
dan ga ik dat eens proberen
pi_70514819
Davinia, ik wil gewoon een beebje in doek... Maar goed, het is nu toch te warm wat mij betreft en mn binana is er nog niet. Ze verwachtte dat ze half juli weer voorraad zou hebben. Dus nog ff...

Elin , lekker koppie!
pi_70516906

en de fluffy (waar we nog mee in gevecht zijn
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:58:16 #162
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70517080
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:13 schreef Kleurdoos het volgende:

als ik iemand zo zie lopen..dan stap ik er wel degelijk op af..met een woest gezicht that is
Hoe fout ook, als iemand woest op mij was afgestormd in de tijd dat ik Noah in de BB droeg, had dat toen écht niet mijn ogen geopend denk ik
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_70517285
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:58 schreef texelonia het volgende:

[..]

Hoe fout ook, als iemand woest op mij was afgestormd in de tijd dat ik Noah in de BB droeg, had dat toen écht niet mijn ogen geopend denk ik
die eerste foto..elke malloot (ook niet dragers) kunnen toch zien hoe fout dat is?!

Mensen die hun kind gewoon in een bb dragen..die laat ik lekker dragen. Als ze verkeerd om zitten zal ik er wel wat van zeggen (op een normale manier en uitleggen waarom het niet goed is en ze evt. introduceren met een doek.
Maar dat van die iksfoto's is imho bijna mishandeling
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:10:13 #164
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70517469
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:04 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

die eerste foto..elke malloot (ook niet dragers) kunnen toch zien hoe fout dat is?!

Mensen die hun kind gewoon in een bb dragen..die laat ik lekker dragen. Als ze verkeerd om zitten zal ik er wel wat van zeggen (op een normale manier en uitleggen waarom het niet goed is en ze evt. introduceren met een doek.
Maar dat van die iksfoto's is imho bijna mishandeling
Als je het wéét zou je het je kind niet aandoen toch? Dus denk niet dat ze dat dan door hebben. Had ik toen ook niet met Noah hoor. Noah vond het ook wel leuk trouwens, van die heupen en rug had ik geen idee, dus wist ik veel??
©Dumbo
pi_70517520
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:04 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik heb geen baby, ben wel een malloot, maar als ik hier niet zou lezen zou ik ook echt niet weten dat het slecht is.. en ik denk dat iedere ouder het beste wil voor zijn kind, en echt niet bewust met zo'n BB gaat lopen als je wéét dat het fout is. ook niet als je er een keer op wordt aangesproken. ja, misschien dat ik dan op internet zou zoeken hoe of wat..
superschattige foto's trouwens, kleurdoos
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_70517776
Kleurdoos, wat zijn jullie lief!
(En wat zie je er nog jong uit joh!)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70517952
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:10 schreef texelonia het volgende:

[..]

Als je het wéét zou je het je kind niet aandoen toch? Dus denk niet dat ze dat dan door hebben. Had ik toen ook niet met Noah hoor. Noah vond het ook wel leuk trouwens, van die heupen en rug had ik geen idee, dus wist ik veel??
ook die eerste foto manier?

en pandora..ik ben 14
pi_70518470
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:26 schreef Kleurdoos het volgende:
en pandora..ik ben 14
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2009 @ 17:14:23 #169
141844 Macka66
pi_70519404
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:36 schreef DaviniaHR het volgende:
Probeer maar eens uit wat er gebeurt als je gaat slapen met je hoofd gestrekt achterover...
maar niet te lang
pi_70520475
Afgelopen zaterdag kon ik eindelijk mijn heartland ergo ophalen. Nou ben ik niet vies van roze maar dit was toch wel een heel raar kleurtje zalmroze. Ik wilde echter wel deze, inplaats van een beige, omdat deze roze bandjes heeft die niet meekleuren bij verven.

En dus ging hij in een procionbadje. De print is nog heel licht zichtbaar, hij is precies zoals ik hoopte dat hij zou worden:

En ein-de-lijk weer een ergo. Een SSC die zo hup hup aan gaat inplaats van met veel gesjor en gestel zoals bij de Manduca. Lekker, met dit warme weer
pi_70522300
Lekker kleurtje owlet!
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2009 @ 19:16:30 #172
141844 Macka66
pi_70522670
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 17:53 schreef owlet het volgende:
Afgelopen zaterdag kon ik eindelijk mijn heartland ergo ophalen. Nou ben ik niet vies van roze maar dit was toch wel een heel raar kleurtje zalmroze. Ik wilde echter wel deze, inplaats van een beige, omdat deze roze bandjes heeft die niet meekleuren bij verven.

En dus ging hij in een procionbadje. De print is nog heel licht zichtbaar, hij is precies zoals ik hoopte dat hij zou worden:
[ afbeelding ]
En ein-de-lijk weer een ergo. Een SSC die zo hup hup aan gaat inplaats van met veel gesjor en gestel zoals bij de Manduca. Lekker, met dit warme weer
Van erg naar erg opgeknapt!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 juni 2009 @ 19:18:31 #173
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70522739
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 17:53 schreef owlet het volgende:

[ afbeelding ]
heb je ook een voor foto?
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 30 juni 2009 @ 19:19:47 #174
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_70522785
Weet je wat ik altijd zo jammer vind van verven.... dat de stiksels wit blijven .
pi_70523466
In dit geval zijn de stiksels babyroze

Hij was zo maar dan nog nóg fouter omdat hij in het echt net niet mooi roze is:
pi_70524592
Owlet, gaaf geworden!!! En nu nog een actiefoto!

Ik heb net een mailtje gekregen dat mn binana indigo eraan komt .
Had nog twijfels over een andere kleur, maar daar kon ze niet aankomen, maakt het wel makkelijker "kiezen" hahaha.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 juni 2009 @ 20:18:43 #177
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70524619
is idd een stuk beter zo in t paars
Today is life -

Dale Carnegie
pi_70525171
Da's wel een stuk beter ja!
Zie je in het echt nog iets van de opdruk die op de stof zat? Kan me voorstellen dat verf op iets wat al geverfd is en in een andere kleur dan het stukje ernaast, net wat anders hecht of zo... Of ben ik nu heel blonT?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70527940
Klopt Pandora, textielverf is transparant je ziet idd nog iets van de bloemetjes.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:39:13 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70529609
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:18 schreef Nijna het volgende:
Owlet, gaaf geworden!!! En nu nog een actiefoto!

Ik heb net een mailtje gekregen dat mn binana indigo eraan komt .
Had nog twijfels over een andere kleur, maar daar kon ze niet aankomen, maakt het wel makkelijker "kiezen" hahaha.
Die van mij is vandaag binnen gekomen!
Ik kreeg mail van Sabine van Binana dat de indigo pas weer in aug zou komen en aangezien dat voor mij te laat was, is ze rond gaan mailen en vertelde ze dus dat ze hem bij Bloze Kriekske nog voor me hadden. Heb hem toen meteen besteld en nu hangt hij aan de kaptstok!

Weet iemand hoe de wasvoorschriften voor een Binana zijn? Er zit wel een cd-rommetje bij, maar ik heb geen drive op mijn EEE zitten.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:56:10 #181
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70530263
Mijn schoonzusje over een BB. : Ja in die doek zit Ruben wel geborgen maar in de BB heeft dat kindje (gezicht naar voren,maand of 8 oud) veel meer bewegingsvrijheid. En als je een kind zonder iets draagt dan steunt het toch ook alleen op het kruis. Ze is heel lief hoor maar ergens heb ik tch iets niet goed genoeg uitgelegd.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:02:49 #182
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_70532865
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:56 schreef Jelief het volgende:
En als je een kind zonder iets draagt dan steunt het toch ook alleen op het kruis.
Sja, dat kan natuurlijk, maar zo draag ik mijn kind niet (zonder doek). Ik vind het juist grappig om te merken dat Marlien haar knietjes vanzelf omhoog doet als ik haar op mijn heup zet. Zal dat door het dragen komen, of doen alle kinderen dat?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_70532900
Be, lekker dat ie er is!

Jelief, hoe draagt ze haar kind dan als het zonder doek ook op t kruis steunt...
pi_70532919
Wow, dat is een hele verbetering Owlet! Ik vond de kleur al euh..niet heel mooi maar nu is hij echt super!
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:14:34 #185
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_70533182
O ja, Owlet, een erg geslaagd project! Hoe je van iets lelijks toch iets moois kunt maken .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 1 juli 2009 @ 07:53:19 #186
105850 Fuente
mamamuts
pi_70536289
Owlet, die is prachtig!

Ik heb de Ellaroo ringsling Kirsten binnen. DeLiedje, supermooi gemaakt joh! Ik ga 'm dit weekend uitgebreid testen (nu helaas weinig tijd ivm werk). Echt heel erg mooi
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:32:16 #187
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_70536744
Fijn dat je hem mooi vind! Ben benieuwd naar actie-foto's!
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:35:49 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70536804
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:56 schreef Jelief het volgende:
Mijn schoonzusje over een BB. : Ja in die doek zit Ruben wel geborgen maar in de BB heeft dat kindje (gezicht naar voren,maand of 8 oud) veel meer bewegingsvrijheid. En als je een kind zonder iets draagt dan steunt het toch ook alleen op het kruis. Ze is heel lief hoor maar ergens heb ik tch iets niet goed genoeg uitgelegd.
Ik begin altijd met vragen hoe hun kindje in de wieg of box ligt als je hem/haar gewoon neer legt.
En dan zie je al zo heel langzaam een kwartje vallen 'nee, eigenlijk nooit met sterk gestrekte beentjes, idd vaak wel met opgetrokken beentjes als ze helemaal ontspannen zijn'.

En idd Grijs, als je een kindje op tilt dan zullen ze zich volgens mij zonder uitzondering allemaal met hun kontje op je heup zetten met de beentjes aan elke zijde gebogen. Geen kind zal zich gestrekt laten hangen.
pi_70537904
Idd BE...

Ik merk wel verschil tussen kindjes die veel gedragen worden en kindjes die altijd in de wagen, box of maxi cosi liggen.
Draagkindjes plooien zich meteen zoals Grijs omschrijft als een aapje in de juiste houding om je heen terwijl "ligkindjes" zich veel minder actief laten dragen en veel rechter/slapper hangen.
Maar op het kruis dragen? Ik zou niet weten hoe je dat zonder BB-achtige drager moet doen, de rug blijft toch altijd wel een beetje bol lijkt me.
pi_70538276
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 00:02 schreef Grijs het volgende:

[..]

Sja, dat kan natuurlijk, maar zo draag ik mijn kind niet (zonder doek). Ik vind het juist grappig om te merken dat Marlien haar knietjes vanzelf omhoog doet als ik haar op mijn heup zet. Zal dat door het dragen komen, of doen alle kinderen dat?
Hier heel herkenbaar hoor, knietjes boven de kont. Doettie zelluf en ik vind het prettig vasthouden.
Ik draag echt bijna niet meer...
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:37:56 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70539484
Sasha vind het ook nog het lekkerst om, als hij niet helemaal lekker is, of heel moe, om dan op mijn buik en dan met opgetrokken beentjes, zoals de kikkerhouding die ik met hem heel veel gebruikt heb, te gaan liggen hangen. Zo lekker!
Nu niet meer, werd er vannacht misselijk van, de boel zat klem, maar op zich...

Ik zag net foto's van mijn vriendinnetje met haar dochtertje in de van mij geleende Ellaroo, zo lief!
Ze was helemaal enthousiast en heeft meteen voor zichzelf en haar man een draagdoek.nl gekocht. Hadden ze al geprobeerd op de beurs, en toen al redelijk overtuigd, maar nu dus verkocht. Weer een tevreden draagster erbij. Ben benieuwd of ze over gaan stappen op geweven doeken als de baby wat groter is.
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:55:56 #192
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70541967
Hiephoi Ik heb net 2 draagdoeken verkocht en nu mag ik van mezelf een nieuwe kopen!!
Ik denk dat het de EllaRoo kirsten gaat worden.

Hiervoor had ik een Hoppediz van 4.6 meter lang, die volgens mij zelf wel wat langer was dan stond vermeld.
Nu zat ik te denken dat ik de Ellaroo wel een maatje kleiner zou kunnen nemen, maar zou iemand misschien haar Ellaroo op willen meten? zodat ik weet of ze wat groter uitvallen of niet.
Zijn er verder nog voor of nadelen te melden over deze doek? Er komt een dreumes in te zitten van 10 kg.
Zelf ben ik een bleekscheet met hennarood haar, is dit dan een geschikt kleurtje?
pi_70542496
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:55 schreef krijtlijk het volgende:
Hiephoi Ik heb net 2 draagdoeken verkocht en nu mag ik van mezelf een nieuwe kopen!!

[ afbeelding ]

Hiervoor had ik een Hoppediz van 4.6 meter lang, die volgens mij zelf wel wat langer was dan stond vermeld.
Nu zat ik te denken dat ik de Ellaroo wel een maatje kleiner zou kunnen nemen, maar zou iemand misschien haar Ellaroo op willen meten? zodat ik weet of ze wat groter uitvallen of niet.
Zijn er verder nog voor of nadelen te melden over deze doek? Er komt een dreumes in te zitten van 10 kg.
Zelf ben ik een bleekscheet met hennarood haar, is dit dan een geschikt kleurtje?
Haha heb je hem toevallig aan mij verkocht? (wassie groen?)
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:21:05 #194
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70542707
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:13 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Haha heb je hem toevallig aan mij verkocht? (wassie groen?)
Ja! Haha wat leuk!
Ik was hier al aan het rondkijken of iemand hier een nieuwe hoppediz had gekocht. Wat toevallig!
pi_70542867
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:21 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Ja! Haha wat leuk!
Ik was hier al aan het rondkijken of iemand hier een nieuwe hoppediz had gekocht. Wat toevallig!
Nou, ik dus

Toevallig zeg! Als mijn kleintje d'r is zal ik wel foto's maken Kun je je eigen doek in actie zien.
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:28:57 #196
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_70542999
Ja leuk!! moet je doen!
pi_70543568
Mama's en draagdoekfanaten...ik ben al een paar dagen aan het zoeken naar DE draagdoek. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer! Ik heb nu alleen een Tricot Slen, maar wil toch wel graag een geweven doek gaan proberen (minder warm, minder uitzakken etc). Mijn dochter is 9 maanden en bijna 9 kilo en ik wil haar het liefst zowel op de buik als op de rug kunnen meesjouwen.

Wie heeft raad?? Ik denk dat ik in ieder geval voor een lange doek (4,6m) moet gaan (ben zelf 1.81). Maar zit er nog veel kwaliteitsverschil in de doeken, is het ene merk beter dan het andere? Op de site van Naturebabies heb ik bijvoorbeeld een paar mooie gezien van Hoppediz en Ellaroo. Hebben jullie hier positieve ervaringen mee?

Hmm, ik voel me zo'n leek haha, maar ik ben zo bang om een miskoop te doen!
pi_70543962
Fenneke, handig toch dat dit topic er is... Ik heb geen ervaring met de hoppediz of ellaroo doeken.

Ik heb een neobulle manon rouge en een chimparoo juliet. Lekker stevig, ik draag mn dreumes van 11 kilo erin. Overigens denk ik dat ze best wel warm zijn, maar met dit weer nog niet gedragen en ik draag op het moment ivm zwangerschap sowieso weinig en eigenlijk niet buiten.
pi_70544440
Ik wil gaan heupdragen, maar ik wil haar wel lekker hoog hebben en wat meer naar de voorkant.
Ik dacht aan de HCC? Met rekbare doek vond ik dit niets, maar dat lag denk ik aan de doek.
Iemand een betere suggestie dan HCC?
pi_70544777
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:55 schreef krijtlijk het volgende:

[ afbeelding ]

Hah! Eindelijk! Een Kristen (geen Kirsten )
Ik ben ook vrij bleek, althans dat hoor ik vaak, heb henna(donker)rood haar maar mijn dreumes is nog geen 10kg. Gaat prima in deze doek! Hij is echter niet groot/lang uitgevallen, heb zelfs de 4.6 nog om mogen ruilen bij www.naturebabies.nl voor een 5.0. Heb een maat 38 maar vind het fijn om wat staartjes over te hebben om ook voor te kunnen knopen. De 5.0 is na het wassen nog steeds 5.0m.

[ Bericht 3% gewijzigd door lcicle op 02-07-2009 23:40:56 ]
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')