abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70150090
Het moge duidelijk zijn, sinds de televisie zijn intrede deed zijn alle Nederlandstaligen verdeeld. Waar moeten wij onze wielerkoersen volgen.

VS

Is het luisteren en kijken naar de NOS, waar continu in de gaten gehouden wordt of Dennis Mensjof wel mee is of houden we van het geluid van twee klaarkomende belgen als Heer Boonen weer een prachtige stunt uithaalt.

Is het deskundige commentaar bij de Belg beter of luisteren we liever naar het eeuwige gepraat over het nieuwe wielrennen en de kromme maar passievolle redenaties bij de Nederlander?

Kortom een titanenstrijd van twee verslaggevers duo's. Aan de ene kant Maarten "het nieuwe wielrennen" Ducrot die samen met Herbert Dijkstra ten strijde trekt tegen de heren Michel Wuyts en Renaat Schotte.

Het wordt tijd dat deze strijd voor eens en altijd gestreden wordt.

Disclaimer: voor het gemak is Eurosport hier buiten gelaten aangezien dat toch prut is.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  donderdag 18 juni 2009 @ 22:55:51 #2
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70150135
Goed topic
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_70150234
Ik wissel trouwens vaak, NOS is bij mij een stuk beter beeld en ik kan het gefixeer op de Rabo renners wel waarderen. Aangezien ik dat ook altijd doe
pi_70151169
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:58 schreef Sjiznit het volgende:
Ik wissel trouwens vaak, NOS is bij mij een stuk beter beeld en ik kan het gefixeer op de Rabo renners wel waarderen. Aangezien ik dat ook altijd doe
Ik wissel ook altijd, als het bij de belg iets te nationalistisch wordt schakel ik over op de nos.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 18 juni 2009 @ 23:27:17 #5
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_70151313
Je hebt natuurlijk ook het avondprogramma. Bij Sporza heb je een willekeurige bekende Vlaming die komt vertellen hoe schandalig het is dat Boonen niet meerijdt, gevolgd door een dagelijks live interview met de ritwinnaar/nieuwe gele trui.

Bij de NOS heb je meestal een prettige reportage over een boer die 40 jaar geleden eens een drinkbus van Poulidor in zijn wei vond, gevolgd door Mart Smeets die meldt dat er iemand heeft gewonnen die we toch niet kennen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_70151320
Hoe dan ook NOS. Ik hou wel van die nationalistische praat over Rabobank. Heerlijk.
pi_70152379
NOS hoofdzakelijk. Misschien wat minder kundig, maar ik kijk daar vrij makkelijk doorheen. Ik stoor me er niet echt aan als ze een keer een renner niet direct herkennen, dat doe ik zelf wel. En de passie van vooral Ducrot maakt het meer dan goed.

Soms zap ik heen en weer als ik me teveel erger aan Herbert, maar Wuyts hou ik ook niet echt lang uit.

En 's avonds altijd De Avondetappe. Dat is echt bij de zomer gaan horen. Het Belgische equivalent is een slap, inspiratieloos aftreksel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:00:30 #8
67640 SaintOfKillers
pi_70152429
In de Rabo-bus keken ze iig. Sporza.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:12:17 #9
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70152707
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 23:58 schreef marcodej het volgende:
NOS hoofdzakelijk. Misschien wat minder kundig, maar ik kijk daar vrij makkelijk doorheen. Ik stoor me er niet echt aan als ze een keer een renner niet direct herkennen, dat doe ik zelf wel. En de passie van vooral Ducrot maakt het meer dan goed.

Soms zap ik heen en weer als ik me teveel erger aan Herbert, maar Wuyts hou ik ook niet echt lang uit.

En 's avonds altijd De Avondetappe. Dat is echt bij de zomer gaan horen. Het Belgische equivalent is een slap, inspiratieloos aftreksel.
Dat ben ik helemaal met je eens. Avondetappe Mart
pi_70152774
Eén naam: Maarten Ducrot.
pi_70152837
Boonen is er alvast niet bij, dat is een pluspunt voor de Belg... maar ik ga voor de NOS hoor.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:20:41 #12
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70152904
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:17 schreef thettes het volgende:
Boonen is er alvast niet bij, dat is een pluspunt voor de Belg... maar ik ga voor de NOS hoor.
Hoezo een pluspunt? Ook als ie er niet bij is horen we genoeg over die kerel.
Misschien juist wel meer
pi_70153104
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:20 schreef Szura het volgende:

[..]

Hoezo een pluspunt? Ook als ie er niet bij is horen we genoeg over die kerel.
Misschien juist wel meer
Toen bekend werd dat Boonen cocaïne zou hebben gebruikt, duurde het wel heel lang voordat ze over hem begonnen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_70153308
NOS, bij sporza praten ze alleen maar over evans
pi_70153378
Wie doen het commentaar bij EuroSport eigenlijk?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70153388
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:44 schreef Palmboom313 het volgende:
NOS, bij sporza praten ze alleen maar over evans
En bij de NOS alleen maar over Menchov, dus dat mag geen argument zijn.
pi_70153393
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:48 schreef Kluupkluup het volgende:
Danny Nelissen en Jeroen Blijlevens meestal.
pi_70153441
Zolang ze maar niet teveel zeiken over "het nieuwe rijden"

Mart en Jean Kom terug
pi_70153548
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:49 schreef marcodej het volgende:

[..]

En bij de NOS alleen maar over Menchov, dus dat mag geen argument zijn.
Jawel hoor, Menchov Evans
pi_70154429
Maarten Ducrot!

Ik kan wel lachen om zijn legendarische uitspraken.
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 02:54:58 #21
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_70154631
Ik heb het wel een beetje gehad met Sporza na Parijs-Roubaix.
pi_70156589
Ach in een saaie etappe vind ik het wel eens leuk om naar de NOS te kijken, voornamelijk vanuit de hoop op guitig doch minder capabel commentaar van Maarten/Herbert.
Wanneer er daadwerkelijk iets gebeurt in de koers ga ik snel naar de belg, die hebben inzicht in de koers, bellen ploegleiders e.d. en hebben vaak nog interessante nieuwtjes.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 09:24:01 #23
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70156971
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 09:04 schreef Dpadnul het volgende:
Ach in een saaie etappe vind ik het wel eens leuk om naar de NOS te kijken, voornamelijk vanuit de hoop op guitig doch minder capabel commentaar van Maarten/Herbert.
Wanneer er daadwerkelijk iets gebeurt in de koers ga ik snel naar de belg, die hebben inzicht in de koers, bellen ploegleiders e.d. en hebben vaak nog interessante nieuwtjes.
De NOS belt ook met de Rabobank-wagen en ze hebben ook geregeld Bruyneel aan de lijn gehad.
En nieuwtjes hebben ze ook genoeg te melden.
Het gaat mij alleen om de deskundigheid inderdaad en die is bij Sporza beter
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:47:49 #24
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_70159187
ik ga gewoon voor de nos. Elke zender heeft zo zijn pro's en nadelen, maar ik mag de uitspraken van Maarten niet missen.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_70159467
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:52 schreef Poepoog het volgende:
Zolang ze maar niet teveel zeiken over "het nieuwe rijden"

Mart en Jean Kom terug
Ducrot mag het van zijn bazen niet meer teveel hebben over het nieuwe wielrennen. Dus nu krijgen we uitspraken als de Mont Ventoux is net als de Cauberg maar dan 25 keer zo lang. Heb bij het wielrennen liever Evert ten Napel dan Herbert Dijkstra.

Schakel denk ik toch naar Sporza deze zomer
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:19:47 #26
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70160090
kNÖS, Spotzma, nEurosport ... 't is allemaal bagger!

NOS - De Kloot met zijn nieuwe wielrennen (waarvan die nog nooit heeft uitgelegd wat dat dan is), Zeikstra met zijn ge-emmer over huisjes, boompjes, beestjes.

Sporza - "Een valpartij zonder erg" Dat commentaar is zo zeurderig, zo gay. En dat nationalistische gepeupel ...

Eurosport - Danny N die zeurt over het defensieve koersen van bijv. Evans en Menchov. Het gaat om het eindresultaat kutboer, niet om hoe je dat bereikt! En als jij denkt dat ze het met aanvallend koersen beter zoudendoen, prima. Maar om dat nu 6000 x per minuut te melden ...

Avondetappe kijk ik wel!

Denk dat ik tv op NOS zet, geluid uit en radio Tour de France met Gio aan.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:39:45 #27
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_70160705
Vaak erger ik me dood als ze een renner niet herkennen maar ik kan niet zonder Ducrot!
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_70160825
Als ik kan kiezen kijk ik bij voorkeur naar de NOS, puur voor de Nederlandse oriëntatie.

Maar:
* Als er niets te kiezen valt (meestal dus)
* Als "het nieuwe wielrennen" ten sprake komt (Voordat Ducrot de zin kan afmaken heb ik gezapt)
* Als Herbert Dijkstra hetzelfde verhaal voor de tigste keer vertelt (Met een beetje geluk overleven we de eerste vier, vijf etappes, maar dan heeft 'ie zichzelf echt al overtroffen)
kijk ik net zo lief naar Sporza. Voor je algemene ontwikkeling (op wielergebied) is dat sowieso beter.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:13:57 #29
127004 maril
Smeetsfan
pi_70161798
Ik doe mezelf niets te kort als ik beide beluister. want dat avondprogramma van Sporza begint om 22.00 en Avondetappe om 23.00.
Lekker 2 uur lang de ronde van Frankrijk.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:16:40 #30
127004 maril
Smeetsfan
pi_70161902
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:48 schreef Kluupkluup het volgende:
Blijlevens en de neef van Jean, die absoluut niet de commentaargene van zijn oom bezit.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:29:36 #31
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_70162341
Nooit de NOS; want die geilen zelfs al op 'n rus die geen woord nederlands kent, en hebben het dan over "onze" dennis; simpelweg omdat hij 'n oranje shirt aanheeft Het is dieptriest gesteld met het NLniveau zou ik zo zeggen. verder vind ik maarten ducrot wel 'n goeie commentator; maar die omhooggevallen kwal die vol trots z'n onkunde, aka mart smeets vind ik zum kotsen

dus Sporza; jammer dat Wuyts wel weer vd partij is natuurlijk.. Ik mijmel over de tijd dat de 2 marc-en de presentatoren waren
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:32:22 #32
97643 misteriks
pi_70162425
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
In de Rabo-bus keken ze iig. Sporza.
nuff said
of het moet zijn dat je klaarkomt op het nationalistische gezwets als 'n raborenner ergens id hoek van het scherm de "show" steelt

verder is het verschil in koerskennis huuuuuuuuuuuuuuuuuge tss de 2 zenders
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:33:58 #33
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_70162483
[offtopic]

"Mart Smeets tegen Sjuul Paradijs nadat deze hem een proefabonnement van de telegraaf aanbood : Nee dank je , zoveel vis eten wij thuis niet."

aardige quote trouwens Maril
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:35:00 #34
97643 misteriks
pi_70162515
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 23:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je hebt natuurlijk ook het avondprogramma. Bij Sporza heb je een willekeurige bekende Vlaming die komt vertellen hoe schandalig het is dat Boonen niet meerijdt, gevolgd door een dagelijks live interview met de ritwinnaar/nieuwe gele trui.

gelukkig zijn de belgen niet zo belachelijk om honderduizenden kaartjes met " je suis faché" te sturen naar frankrijk omdat 'n geheel gedopeerde ploeg uit de toer wordt gezet
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:36:04 #35
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70162553
Sporza voor de live beelden en NOS voor de avond programma´s
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_70162614
Ik zet het geluid uit en zet een soundboard met uitspraken van Evert ten Napel aan.
pi_70162721
Vroeger NOS, omdat ik niet beter wist, daarna afwisselend NOS/Sporza, maar dit jaar hoef ik gelukkig niet zelf te kiezen omdat ik de Tour niet in HD heb met Sporza en wel met de NOS...

Ik vind Herbert Dijkstra helemaal niet slecht of onprettig om naar te luisteren. Ze herkennen renners trouwens ook eerder dan op Eurosport, wat ik wel een prestatie vind van Nelissen/Blijlevens aangezien die vijf keer zoveel koersen doen in het jaar

Maar Sporza is wel nog een stuk beter natuurlijk... Ik vind het overigens altijd wel leuker om te horen wat een buitenlandse zender zegt over de Nederlanders dan de NOS...
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:41:10 #38
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70162747
En er is dus helemaal niemand die naar eurosport kijkt

(en terecht trouwens...)
pi_70162774
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:41 schreef Klonk het volgende:

(en terecht trouwens...)
Was het niet om het commentaar dan wel om de reclame natuurlijk...
pi_70162805
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:29 schreef misteriks het volgende:
Nooit de NOS; want die geilen zelfs al op 'n rus die geen woord nederlands kent, en hebben het dan over "onze" dennis; simpelweg omdat hij 'n oranje shirt aanheeft Het is dieptriest gesteld met het NLniveau zou ik zo zeggen. verder vind ik maarten ducrot wel 'n goeie commentator; maar die omhooggevallen kwal die vol trots z'n onkunde, aka mart smeets vind ik zum kotsen

dus Sporza; jammer dat Wuyts wel weer vd partij is natuurlijk.. Ik mijmel over de tijd dat de 2 marc-en de presentatoren waren
Vanlombeek en Uytterhoeven, godallemachtig Daar kan echt niets tegen op.

Toch kijk ik ook hier weer gewoon naar Sporza. Ook al kan ik heel veel renners zelf wel herkennen, ken ik meestal de laatste nieuwtjes wel, ik hou ervan dat het commentaar ook deskundig is, want dat is tenslotte hun werk. Ducrot en vooral Dijkstra hebben er totaal geen kaas van gegeten, dus is de keuze simpel.w
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:44:41 #41
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_70162859
de koers op Sporza , 's avonds de Avondetappe van Smeets
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_70162873
Absoluut de NOS
pi_70162935
Zoals in de op staat: Eurosport is gewoon prut. Belabberde commentatoren die eens in de 4min iets zeggen en dan nog vaak onjuist ook. En die reclame om de 8 minuten maar dat is volgens mij alleen maar gedaan zodat meneer Blijlevens en zijn vriendje iets zinnings hebben om over te praten: "we gaan er even tussenuit voor de commercials en zijn zo terug met deze spannende rit".

Al bedacht ik me net dat het best tof kan zijn als ze Gaston Starreveld en Martin Gaus inhuren als commentatoren.
Gaston: Gooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedenmiddag! Welkom bij de derde rit in de Tour de France. Dan kickt Martin in: Het is tot nu toe een hele mooi, leuke, spannende, belangrijke, grappige, trieste etappe!
Zou briljant zijn.
pi_70163138
Kijk denk ik sinds 2003 de koersen die niet door de NOS werden uitgezonden op Sporza. Daarna nog een jaartje op NOS zitten kijken maar ik kwam er al snel achter dat ik Sporza toch echt fijner vond. Dus sinds 2005 kijk ik naar Sporza

Avondetappe wil ik nog weleens kijken als er leuke gasten zijn maar de bij samenvatting met commentaar van Smeets zap ik weg.
Boodschap van algemeen nut.
pi_70163397
De mensen met wie ik de Tour kijk vinden het altijd belachelijk als ik het op Sporza heb staan. Wordt weer flink heen en weer zappen denk ik
pi_70172116
quote:

Toch wel. Vorige week nog op Eurosport naar de Dauphine gekeken. Maar behalve om überhaupt wielrennen te kunnen kijken als er geen alternatief meer is, zou ik echt niet weten waarom iemand het fietsen op Eurosport volgt. Of je moet familie zijn van Blijlevens.

Als ik naar Eurosport zit te kijken, heb ik altijd het gevoel alsof de commentatoren gewoon in een huiskamer naar dezelfde TV-beelden zitten te kijken als ik en dat de enige informatie die ze hebben rechtstreeks van diezelfde TV-beelden afkomstig is.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:16:21 #47
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70172200
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:11 schreef Petera het volgende:

[..]

Toch wel. Vorige week nog op Eurosport naar de Dauphine gekeken. Maar behalve om überhaupt wielrennen te kunnen kijken als er geen alternatief meer is, zou ik echt niet weten waarom iemand het fietsen op Eurosport volgt. Of je moet familie zijn van Blijlevens.

Als ik naar Eurosport zit te kijken, heb ik altijd het gevoel alsof de commentatoren gewoon in een huiskamer naar dezelfde TV-beelden zitten te kijken als ik en dat de enige informatie die ze hebben rechtstreeks van diezelfde TV-beelden afkomstig is.
vorige week had je idd weinig keuze ja
pi_70173100
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:16 schreef Klonk het volgende:

[..]

vorige week had je idd weinig keuze ja
Ben je nou serieus of heb ik een domme opmerking gemaakt Ik weet toch bijna zeker dat ik op België niets gezien heb. In ieder geval stond het niet in de programmering.
pi_70173328
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:36 schreef Klonk het volgende:
Hier hetzelfde verhaal.
Ik vind Sporza gewoon veel deskundiger dus interessanter. En ik kan soms wel lachen om de typische Belgische uitspraken. Ze besteden tegenwoordig ook vrij veel aandacht aan de Ollanders dus dat is ook een pluspunt.
Avondetappe was vroeger geweldig. Nu is het alleen nog leuk als er interessante gasten zijn, en dat zijn niet Ireen Wust en Paulien van Deutekom bijvoorbeeld.. Wat was dat verschrikkelijk vorig jaar..
Live the dream
pi_70173467
Wereldomroep
  vrijdag 19 juni 2009 @ 18:09:41 #51
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70173584
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:52 schreef Petera het volgende:

[..]

Ben je nou serieus of heb ik een domme opmerking gemaakt Ik weet toch bijna zeker dat ik op België niets gezien heb. In ieder geval stond het niet in de programmering.
je hebt geen domme opmerking gemaakt
  vrijdag 19 juni 2009 @ 18:55:32 #52
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_70174914
"Is dat Van Avermaet die daar nog mee is?"
"Of Dekker"
"Dat zal eerder Dekker zijn."

pi_70175114
Het 'deskundige' Sporza had het net ook over ene Antonio Valverde
pi_70176100
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het 'deskundige' Sporza had het net ook over ene Antonio Valverde
Dat kan toch?
http://www.antoniovalverde.es/
Live the dream
pi_70178779
quote:

Onze Dennis? Dat heb ik nog nooit gehoord. Waarschijnlijk uit je rijke fantasie ontsproten.
pi_70180449
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:48 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Onze Dennis? Dat heb ik nog nooit gehoord. Waarschijnlijk uit je rijke fantasie ontsproten.
pi_70180979
Hoofdzakelijk Sporza maar voor de afwisseling switch ik ook naar NOS en Eurosport ( ).
pi_70181587
quote:

"Onze Dennis" is nog nooit gezegd, dus dat maak jij ervan denk ik. En Mart geeft nog nauwelijks commentaar.
pi_70181747
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:36 schreef Klonk het volgende:
Avondprogramma van Sporza vind ik meestal veel interessanter. Die hebben iha de etappewinnaar of de geletruidrager.
Bij de NOS draait het iha om het gewauwel van Smeets, die liever zichzelf hoort praten dan dat 'ie de gasten laat uitpraten.
pi_70182176
Ook al is 'onze Dennis' dan misschien nooit gezegd, er zit toch meer dan een kern van waarheid in het betoog van misteriks Dijkstra is een onvervalste Rabofanboy en dat is wel eens irritant.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 23:04:09 #61
67640 SaintOfKillers
pi_70182799
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Avondprogramma van Sporza vind ik meestal veel interessanter. Die hebben iha de etappewinnaar of de geletruidrager.
Bij de NOS draait het iha om het gewauwel van Smeets, die liever zichzelf hoort praten dan dat 'ie de gasten laat uitpraten.
Vorige jaren sloten ze op elkaar aan, dus moest je meestal niet kiezen.

Ze zijn ook moeilijk te vergelijken, want ze hebben elk een heel ander doel.
pi_70183397
NOS radio krijg ik gewoon kippevel van als het deuntje begint. Voor beelden pak ik wel de NOS omdat ik net zo chauvinistich ben als de Belgen met Sporza.
pi_70183567
Hier hebben ze Eurosport vorig jaar van de kabel gehaald

Dus ik ben nu voor het tweede jaar verstoken van live-beelden op de televisie. En streams van Sporza of NOS heb ik nog niet kunnen ontdekken (Die dus niet geografisch afgeschermd zijn).

Dit jaar dus via Eurosport-player, met Zweeds (lees dodelijk saai) commentaar.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_70183998
Ik kijk dit jaar op Italiaanse TV, ben benieuwd.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Trouwste user 2022 zaterdag 20 juni 2009 @ 00:00:09 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_70184726
Boonen, ja Boonen, Boonen doet niet mee maar we hebben het over Boonen, zag ik daar Boonen ? Nee de vrouw van Boonen, ok, maar weet je zeker dat het Boonen niet was ? nee het was echt zijn vrouw.

NOS dus

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_70188190
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:04 schreef SaintOfKillers het volgende:

Ze zijn ook moeilijk te vergelijken, want ze hebben elk een heel ander doel.
Idd. Bij Sporza gaat het om het wielrennen, bij de NOS om Smeets.
pi_70188375
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:45 schreef eentwee het volgende:
Ook al is 'onze Dennis' dan misschien nooit gezegd, er zit toch meer dan een kern van waarheid in het betoog van misteriks Dijkstra is een onvervalste Rabofanboy en dat is wel eens irritant.
Hij is ook een enorme fan van Russen. Niet alleen van Menchov.
- verwijderd door admin -
pi_70188760
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:20 schreef jpjedi het volgende:
Voor beelden pak ik wel de NOS omdat ik net zo chauvinistich ben als de Belgen met Sporza.
Leg eens uit, ik snap 'm niet
  zaterdag 20 juni 2009 @ 09:47:13 #69
127004 maril
Smeetsfan
pi_70188770
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:22 schreef marcodej het volgende:

[..]

"Onze Dennis" is nog nooit gezegd, dus dat maak jij ervan denk ik. En Mart geeft nog nauwelijks commentaar.
Ach vele denken nog seeds dat Mart ook nog het voetbal bij de NOS doet, hij heeft een keer meegemaakt dat zijn huid vol werd gescholden voor hetgeen hij op zondag over het voetbal zei.
Mart zei toen tegen de man dat hij geen studio dienst had gehad, toen werd de man nog kwader "Ik heb het toch zelf gezien" We zullen maar zeggen gevalletje hoge bomen.....
Ook met dat salaris gedoe in Hilversum wordt met de vinger naar hem gewezen, maar Smeets verdient bij de NOS(hij verdient wel meer maar niet bij de omroep) onder het Balkenende norm
Terwijl hij toch (eigen keuze) het hele jaar doorwerkt op een paar weekjes na zoals iedereen.
Terwijl Mathijs en Paul 3 maanden vakantie hebben en meer dan 2 ton vangen.
Maar goed dit wilden ik even kwijt , maar ik heb me voorgenomen mij niet te gaan op te winden tijdens de tour door de Smeetshaters, die wens ik veel plezier bij Sporza.
pi_70188957
Mart Smeets is voor mij nog altijd de ongekroonde koning van de verslaggeving ondanks het feit dat een deel van de wielerkenners vinden dat hij er geen verstand van heeft. Niet vergeten dat het overgrote deel van de kijkers uit wielerleken bestaat! Maarten & Co weten hun plaats hoor.
janneman
  zaterdag 20 juni 2009 @ 10:07:04 #71
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_70189022
quote:

(en terecht trouwens...)
Ik ben vaak op vakantie met de tour en dan is het toch wel handig dat de camping-pik Eurosport kan ontvangen via zijn schoteltje!
Wel vaak met duits commentaar trouwens (wat geweldig was toen Armstrong het akker omploegde en Ullrich net alsof nog kans had).
  zaterdag 20 juni 2009 @ 10:09:57 #72
242666 BeamofLight
pi_70189062
Ik weet trouwens niet of

Sporza - Evans
Nos - Menchov

iets van elkaar onderdoen. Die Belgen hebben het toch ook elke keer over die mountainbiker.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 10:12:27 #73
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_70189096
Nu de tour op Nederland 1 in HD wordt uitgezonden is Sporza natuurlijk helemaal geen alternatief meer. Het verschil in beeldkwaliteit was al groot als je via de Nederlandse kabel kijkt, maar is vanaf de komende tour groter dan de liefde van Marc Wuyts voor Tom Boonen. Dus da's heel groot.

Verder is de Tour de France nog altijd de ideale radiosport.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  zaterdag 20 juni 2009 @ 10:35:08 #74
127004 maril
Smeetsfan
pi_70189408
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 10:12 schreef Dwersdriever het volgende:

Verder is de Tour de France nog altijd de ideale radiosport.
IK zal dus ook als ik nog werk waar ik nu werk(hebben of radio Hollandio of Paloma op )
Een radiootje van radio Tour de France op hebben op mijn oortje hebben
De week van de 22e en 23 , 24e heb ik gesnipperde vw bergetappe.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 10:39:52 #75
242666 BeamofLight
pi_70189473
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 10:35 schreef maril het volgende:

[..]

IK zal dus ook als ik nog werk waar ik nu werk(hebben of radio Hollandio of Paloma op )
Een radiootje van radio Tour de France op hebben op mijn oortje hebben
De week van de 22e en 23 , 24e heb ik gesnipperde vw bergetappe.
Ik probeer het te begrijpen, maar
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 juni 2009 @ 10:42:52 #76
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_70189526
Gewoon op de NOS, al zal ik mijn wereldontvanger wel weer van stal moeten halen voor een week.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 20 juni 2009 @ 11:02:52 #77
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_70189827
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 10:39 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Ik probeer het te begrijpen, maar
Ik dacht al dat het aan mij lag

Live beelden ga ik voor De Belg,avondprogramma voor de NOS en op het werk natuurlijk Radio Tour de France
  zaterdag 20 juni 2009 @ 11:29:10 #78
127004 maril
Smeetsfan
pi_70190339
Ja, onduidelijk , komt er kort op neer dat ik met koptelefoon op mijn werk en naar langs de lijn luister tijdens de Tour, omdat op mijn werk andere zenders op staan.
pi_70190901
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 09:45 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Leg eens uit, ik snap 'm niet
Jpjedi is NLer. Nos is net zo gefocussed op Rabo als de Belgen op Quickstep. Ze hebben nu eenmaal een groot thuispubliek.

Was cynisch bedoeld om aan te geven dat NLers net zo chauvinistisch kunnen zijn als Belgen en dat er eigenlijk niets mis mee is.
pi_70191482
Ik begrijp die verheerlijking van de Tour volgen op de radio niet. Radio Tour de France is toch dat 'programma' waar je om de zoveel tijd zo'n 'tourflits' voorbij hoort komen?
pi_70194586
Ik moet trouwens nog maar hopen op een mooie tv op mijn cruise boot in Egypte aangezien ik daar de eerste 2 weken van de Tour zal verblijven. Geen NOS en Sporza heb ik zo het idee.
pi_70194632
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:25 schreef eentwee het volgende:
Ik begrijp die verheerlijking van de Tour volgen op de radio niet. Radio Tour de France is toch dat 'programma' waar je om de zoveel tijd zo'n 'tourflits' voorbij hoort komen?
Ja, op de een of andere manier vind ik het op de radio altijd spannender dan het vaak in werkelijkheid is. En de laatste 5 km
pi_70195145
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 14:33 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Ja, op de een of andere manier vind ik het op de radio altijd spannender dan het vaak in werkelijkheid is. En de laatste 5 km
pi_70195384
quote:

[..]

pi_70196697
quote:

[..]

Dan bedoelen we toch hetzelfde..Ik vind er niks aan, zelfs als ik onderweg ben en de koers niet kan volgen luister ik er meestal niet naar. Die muziekjes duren langer dan wat je aan commentaar over de koers hoort. Vooral ook die superirritante TOURFLITS! TOURFLITS!-jingle die een handvol dB's harder je boxen uit schalt dan de rest. En dan heb ik het nog niet over het commentaar zelf, belangrijke koersfeiten (bijv. valpartijen) worden niet genoemd of er wordt niet op teruggekomen (bijv. of die favoriet die bij de valpartij op 10km voor de streep betrokken was nog terug kon keren of tijd gaat verliezen), renners die niet herkend worden, namen die verkeerd worden uitgesproken, namen die helemaal niet worden uitgesproken..leuk, zo'n radioverslag van een sprint: "Wordt het Boonen of Freire? Boonen komt op kop, nog 300 meter, Boonen Freire Boonen Freire, Freire, Freire.. het is Petacchi die de etappe wint! Petacchi voor Freire en Possato."
pi_70196920
Ik volg de koers via Sporza. Die Ducrot van NOS vind ik maar een flapdrol met slecht commentaar. Daarnaast vind ik de humor van de belgen op Sporza wel lachen
Avondetappe met Smeets:
pi_70196996
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 10:09 schreef BeamofLight het volgende:
Ik weet trouwens niet of

Sporza - Evans
Nos - Menchov

iets van elkaar onderdoen. Die Belgen hebben het toch ook elke keer over die mountainbiker.
De Nos is op dat gebied toch wel wat erger dan de Belgen. De Nos zit de hele klim te kijken waar Menchov zit en als ze hem even kwijt zijn is het meteen paniek. De Belgen hebben ook meer aandacht voor de Belgische ploegen/Belgen dan voor de rest, maar houden tenminste nog het overzicht in de koers vast, herkennen renners en gaan over op de daadwerkelijke koers als er niemand meer bijzit die ze, ook met het oog op het publiek wat ze bedienen, extra aandacht schenken, terwijl Herbert zich triestig af zit te vragen hoe het toch met de Rabo's zou zijn die we even niet op het voorplan zien. Op de Belg wordt trouwens ook overmatig veel aandacht geschonken aan de Nederlanders, iets wat ik op de Nos totaal niet terughoor voor wat betreft de Belgen.
pi_70197023
Wat overigens veel belangrijker is, is dat er plannen zijn om de wonderbaan van Medeo te gaan overdekken. U weet wel, waar je 400 meter wind mee hebt en waar in het verleden regelmatig wondertijden uit overwaaiden.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 15:58:39 #90
242666 BeamofLight
pi_70197084
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:55 schreef wimderon het volgende:

[..]

De Nos is op dat gebied toch wel wat erger dan de Belgen. De Nos zit de hele klim te kijken waar Menchov zit en als ze hem even kwijt zijn is het meteen paniek. De Belgen hebben ook meer aandacht voor de Belgische ploegen/Belgen dan voor de rest, maar houden tenminste nog het overzicht in de koers vast, herkennen renners en gaan over op de daadwerkelijke koers als er niemand meer bijzit die ze, ook met het oog op het publiek wat ze bedienen, extra aandacht schenken, terwijl Herbert zich triestig af zit te vragen hoe het toch met de Rabo's zou zijn die we even niet op het voorplan zien. Op de Belg wordt trouwens ook overmatig veel aandacht geschonken aan de Nederlanders, iets wat ik op de Nos totaal niet terughoor voor wat betreft de Belgen.
Kan jij helemaal niet weten Wim, want als jij de Nos kijkt weet jij niet wat er op de Belg verteld wordt, tenzij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 15:59:41 #91
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_70197113
Ik denk dat mijn liefde voor het commentaar van Ducrot het weer zal gaan winnen van mijn afkeer voor dijkstra..

Waarschijnlijk Nos dus, al is er een kleine kans op Sporza aangezien Boonen niet meedoet

Doet Boogerd trouwens weer en paar ettapes mee?
pi_70197240
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:58 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Kan jij helemaal niet weten Wim, want als jij de Nos kijkt weet jij niet wat er op de Belg verteld wordt, tenzij
SPOILER
en
SPOILER
Ik zie de uitgebreide samenvattingen tijdens het Tourjournaal en schakel bij de live-uitzending af en toe even over naar de Nos. In 2004 heb ik de gehele Tour nog op de Nos moeten volgen toen Sporza een aparte zender was die in Nederland niet te ontvangen was.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 16:07:24 #93
242666 BeamofLight
pi_70197344
Er serieus op ingaan is idd ook een optie
  zaterdag 20 juni 2009 @ 18:36:18 #94
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_70200907
Bij sporza is het Lieven meer die obsessed is met Evans het comentaar duo niet echt. Bij de NOS is dat andersom, Smeets die niets met Menchov heeft en het comentaar weer wel.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_70201127
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:59 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Jpjedi is NLer.
Ah... dat was niet echt helder met die avatar en ondertitel
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:45 schreef eentwee het volgende:

[..]

leuk, zo'n radioverslag van een sprint: "Wordt het Boonen of Freire? Boonen komt op kop, nog 300 meter, Boonen Freire Boonen Freire, Freire, Freire.. het is Petacchi die de etappe wint! Petacchi voor Freire en Possato."
pi_70201718
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 23:27 schreef SaintOfKillers het volgende:

Bij de NOS heb je meestal een prettige reportage over een boer die 40 jaar geleden eens een drinkbus van Poulidor in zijn wei vond, gevolgd door Mart Smeets die meldt dat er iemand heeft gewonnen die we toch niet kennen.
x
pi_70202603
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:55 schreef wimderon het volgende:

Op de Belg wordt trouwens ook overmatig veel aandacht geschonken aan de Nederlanders, iets wat ik op de Nos totaal niet terughoor voor wat betreft de Belgen.
Dat is vooral wanneer de NOS niet uitzendt, is mij opgevallen.
pi_70206284
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 19:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat is vooral wanneer de NOS niet uitzendt, is mij opgevallen.
Vind 't wel mooi.. ze hebben altijd wel over Dekker
x
pi_70209948
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:45 schreef eentwee het volgende:

[..]

Dan bedoelen we toch hetzelfde..Ik vind er niks aan, zelfs als ik onderweg ben en de koers niet kan volgen luister ik er meestal niet naar. Die muziekjes duren langer dan wat je aan commentaar over de koers hoort. Vooral ook die superirritante TOURFLITS! TOURFLITS!-jingle die een handvol dB's harder je boxen uit schalt dan de rest. En dan heb ik het nog niet over het commentaar zelf, belangrijke koersfeiten (bijv. valpartijen) worden niet genoemd of er wordt niet op teruggekomen (bijv. of die favoriet die bij de valpartij op 10km voor de streep betrokken was nog terug kon keren of tijd gaat verliezen), renners die niet herkend worden, namen die verkeerd worden uitgesproken, namen die helemaal niet worden uitgesproken..leuk, zo'n radioverslag van een sprint: "Wordt het Boonen of Freire? Boonen komt op kop, nog 300 meter, Boonen Freire Boonen Freire, Freire, Freire.. het is Petacchi die de etappe wint! Petacchi voor Freire en Possato."
Dan bedoelen we niet hetzelfde want ik kan dat allemaal waarderen, de uitslag lees ik de volgende dag wel in de krant dat zijn feiten. Ik wil meeleven met de koers, in spanning zitten over wie er gaat winnen. Dan maakt het mij niet zo veel uit als er soms dingen verzwegen worden of niet helemaal naar waarheid zijn. Als ik feiten wil ga ik wel F1 kijken, dat zijn cijfers. Wielrennen is emotie
pi_70210415
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 18:43 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ah... dat was niet echt helder met die avatar en ondertitel
[..]

Tja NL paspoort maar verder wonen en werken in Belgie dus tja.. Over de muur gegooide NL-er dan maar?
pi_70213693
85% Sporza, 14.5% Eurosport, 0.5% NOS. Die 0.5% is ongeveer de tijd voordat ik me dooderger aan de negatieve opmerkingen/algehele incompetentie van de NOS.
Voor Sporza moet je wel door hun Belgisch chauvinisme heenkijken, maar goed, dat is het wel waard. De avondetappe van de NOS is wel te pruimen, maar dan zit ik wel minstens een handvol keer met gekromde tenen vanwege de inherente irritatiefactor/laatdunkendheid van heer Smeets, laat staan 'buenas noches'. Dat heb ik er nog steeds voor over.
  zondag 21 juni 2009 @ 10:58:46 #102
30220 Barca
pi_70215382
Ik luister liever naar de radio dan naar het commentaar op de tv. Beelden NOS + geluid radio Tour = ideale mix
pi_70215841
Sporza.. Dan mis je wel veel hoor. Maarten en Herbert is puur cabaret. Vooral hoe de heren oprechte verbazing kunnen acteren (MD: "Potverdomme, jongens, Tankink moet lossen!" HD: "Gôôôhhhh...Tankink..") is kostelijk.

Toch veel beter dan die dichtgetikte oude mannetjes uit België in hun Boonen-pyjama's? Renaat verdraag ik zeer goed, maar na 10 minuten met Wuyts en De Cauwer krijg ik de drang om iemand iets aan te doen.

En Eurosport, tja. Hoe kan het dat iedere sport op die zender zo 'vereurosport'? Waarschijnlijk omdat ze voor alles een B-commentator inzetten (type Jan Roelfs/Philip Kooke).
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
  zondag 21 juni 2009 @ 11:38:40 #104
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_70216036
85% Sporza, de 15% die over blijft toch NOS, dat is het half uur om 13.00 tijdens het journaal op de Belg een paar keer tijdens bergetappes en de minuten tijdens het zappen als Voeckler of Basso ofzo in beeld is.
sig verwijderd door FA
pi_70216065
Ik kijk voornamelijk NOS, maar af en toe schakel ik ook over naar Sporza.

's Avonds kijk ik in ieder geval altijd De Avondetappe.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_70216339
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:47 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Dan bedoelen we niet hetzelfde want ik kan dat allemaal waarderen, de uitslag lees ik de volgende dag wel in de krant dat zijn feiten. Ik wil meeleven met de koers, in spanning zitten over wie er gaat winnen. Dan maakt het mij niet zo veel uit als er soms dingen verzwegen worden of niet helemaal naar waarheid zijn. Als ik feiten wil ga ik wel F1 kijken, dat zijn cijfers. Wielrennen is emotie
Ik bedoelde dat we hetzelfde programma bedoelden Maar ik vind dat onderscheid dat je maakt tussen feiten en emotie volstrekte onzin. Als ik niet wil weten wat er gebeurt ga ik wel naar een show van Hans Klok. Wat ook leuk is is om met een blinddoek in een voetbalstadion te gaan zitten. Maakt niet uit dat je dan wat feitelijkheden mist, je hoort en voelt wel de sfeer. Pure emotie, sport op z'n best!
pi_70216946
Sporza natuurlijk, oke ze geilen wel op Greg en Volderke, maar die gaan toch geen rol van betekenis spelen deze tour. En verder vind ik dat ze ook best redelijk wat aandacht aan de hollanders besteden, Boom Gesink en TD zijn toch ook regelmatig onderwerp van gesprek. en ja het commentaar is gewoon zo veel beter
NOS
pi_70219232
Sporza > NOS
There's nothing wrong with just a little little fun...
pi_70221077
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:05 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ik mis Jacques Chapel

Chapel had op zich een geweldig stemgeluid, maar hij was niet echt kundig genoeg wat mij betreft.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Trouwste user 2022 zondag 21 juni 2009 @ 15:01:14 #110
7889 tong80
Spleenheup
pi_70221987
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:34 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Chapel had op zich een geweldig stemgeluid, maar hij was niet echt kundig genoeg wat mij betreft.
Ik vond hem leuk

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 21 juni 2009 @ 15:05:38 #111
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_70222137
Ik weet het nog niet, de belgen zijn wel droog maar de afgelopen jaren was het kijken via de NOS lekker kijken
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_70222308
Kijk altijd naar Sporza. Alleen jammer dat Gans de Clerqc geen commentaar meer geeft.
pi_70222398
Ducrot heeft eigenlijk zijn eentje de leemte opgevuld die Smeets en Nelissen achterlieten toen ze van de verslaggeving zijn gehaald. Ik volg wielrenner al vanaf breukinks Giro hoogtijdagen maar écht deskundig ben ik niet. Kan me dan ook niet ergeren aan ondeskundig commentaar zoals bij voetbal, waar ik wel enorm veel verstand van heb als beoefenaar .
Dat gortdroge commentaar op de VRT check ik af en toe om te horen hoe zij tegen een bepaald koersverloop aankijken maar de NOS is echt vele malen amusanter.
  zondag 21 juni 2009 @ 16:55:25 #114
97643 misteriks
pi_70225180
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:11 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Kijk altijd naar Sporza. Alleen jammer dat Gans de Clerqc geen commentaar meer geeft.
Is dat zo? Ik vond die man een hele goeie commentator, ondanks z'n accent
pi_70229718
Is de Tour ook live met beeld en geluid te volgen vanaf een 3G telefoon?
  zondag 21 juni 2009 @ 19:59:40 #116
127004 maril
Smeetsfan
pi_70230120
Als je nederland 1 kunt ontvangen kun je het ontvangen.
pi_70231014
Dat kan ik niet. Zijn er geen mobiele streams beschikbaar oid?
  zondag 21 juni 2009 @ 20:39:32 #118
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_70231648
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:01 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik vond hem leuk

Wat maakt leuk uit als je in iedere zin een fout maakt?
sig verwijderd door FA
  Trouwste user 2022 zondag 21 juni 2009 @ 20:53:43 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_70232237
quote:
Op zondag 21 juni 2009 20:39 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Theo Koomen was ook leuk. Die is nooit betrapt op het juist weergeven van de feiten.

zondag 21 juni 2009 @ 21:05:09 #120
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_70232667
quote:
Op zondag 21 juni 2009 20:53 schreef tong80 het volgende:

[..]

Theo Koomen was ook leuk. Die is nooit betrapt op het juist weergeven van de feiten.

Leuk boeit me dus veel minder dan goed commentaar geven.
sig verwijderd door FA
pi_70239302
Toen ik voor het eerst Sporza opzette (jaar of 5 geleden) tijdens wielrennen, had ik echt zoiets van wooow deze gasten weten er echt véééél meer van

Nu denk ik, tja ze weten een beetje meer van..

Is dat slechts mijn perceptie?
  maandag 22 juni 2009 @ 10:43:54 #122
30220 Barca
pi_70245733
Ik ben zelf niet zo'n fanatiek volger van al die tv-uitzendingen dus die feiten kennis ... mwah ... daar val ik niet zo over. Sfeer vind ik dan belangrijker. Dát kunnen beiden (NOS, Sporza (Eurosport trouwens evenmin)) niet! NOS heeft dan wel voor op Sporza dat ze beter Nederlands spreken. Dat halve gare Vlaams ... bah! Lijken wel kinderen van twee jaar die nog niet correct Nederlands kunnen praten. Mijn buurmeisje van anderhalf roept ook dat soort dingen. "Ik moet bah doen!" (Ze wil naar haar potje!) Als ze klaar is vol trots "Stinkie gedaan!" (Ze heeft dus een drol in haar potje gelegd.) Hetzelfde niveau als "Valpartij zonder erg."

Echter, dat vage gejammer van die De Kloot over het nieuwe wielrennen is zeer irritant. Ik snap nog niet waar hij het over heeft. Rijden ze nu op aerodynamische driewielers i.p.v. tweewielers? Volgens mij niet!
  maandag 22 juni 2009 @ 10:52:39 #123
79262 Dwersdriever
pi_70245932
quote:
Op zondag 21 juni 2009 20:39 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak. Jacques Chapel was een vakkundig radioverslaggever met een aanstekelijk enthousiasme.

Natuurlijk was hij niet foutloos, maar de bovenstaande stelling is pertinente en totale onzin.
We Came A Long Time Ago
  maandag 22 juni 2009 @ 11:02:13 #124
79262 Dwersdriever
pi_70246193
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toen ik voor het eerst Sporza opzette (jaar of 5 geleden) tijdens wielrennen, had ik echt zoiets van wooow deze gasten weten er echt véééél meer van

Nu denk ik, tja ze weten een beetje meer van..

Is dat slechts mijn perceptie?
Nee hoor. De wielersnobs lijken alleen doof voor de vele foutief gemompelde voorspellingen van de experten en het voortdurende gegeil op Tom Boonen. De Belgen zenden veel meer wielrennen uit en zullen daar dus ook wat meer in investeren dan de NOS. De heiligverklaring van Sporza door het voortdurend afzeiken van de NOS is echter buitengewoon vermoeiend en bovenal een sterke overdrijving van de werkelijkheid.

Zoals ik al eerder in dit topic zei...met de Tour de France in HD is er helemaal geen reden meer om niet naar de NOS te kijken.
We Came A Long Time Ago
pi_70250506
Ik kijk (via livestream) naar de NOS.
Zeker nadat Sporza het liet afweten bij de Giro
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_70250933
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:02 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Nee hoor. De wielersnobs lijken alleen doof voor de vele foutief gemompelde voorspellingen van de experten en het voortdurende gegeil op Tom Boonen. De Belgen zenden veel meer wielrennen uit en zullen daar dus ook wat meer in investeren dan de NOS. De heiligverklaring van Sporza door het voortdurend afzeiken van de NOS is echter buitengewoon vermoeiend en bovenal een sterke overdrijving van de werkelijkheid.

Zoals ik al eerder in dit topic zei...met de Tour de France in HD is er helemaal geen reden meer om niet naar de NOS te kijken.
Oh jawel hoor, die zijn er nog steeds en vandaar dat ik altijd naar Sporza zal blijven kijken.
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:27 schreef OA het volgende:
Ik kijk (via livestream) naar de NOS.
Zeker nadat Sporza het liet afweten bij de Giro
Wat lieten ze afweten als ik vragen mag? Ik heb niets gemist.
pi_70250953
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 02:54 schreef Zelva het volgende:
Ik heb het wel een beetje gehad met Sporza na Parijs-Roubaix.
Ohja, een Parijs-Roubaix die alles had
Alles in de zin van alle concurrenten gevallen

De Avondetappe is ook veel leuker dan dat programma op de Belg.
En Maarten Ducrot is een held natuurlijk
pi_70251297
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:23 schreef richbitch het volgende:

[..]

Vind 't wel mooi.. ze hebben altijd wel over Dekker
Sinds hij bij Silence rijdt ja
pi_70252422
De Tour is de enige koers in het jaar dat ik naar de NOS kijk, vooral om Maarten Ducrot natuurlijk. Een koers lezen of een renner herkennen kan ik zelf wel natuurlijk. Het belangrijkste is toch vooral of de commentatoren een beetje sfeer en vermaak kunnen brengen tijdens de vele uren dat er niets gebeurd, en Ducrot is door zijn dwaasheden daartoe in staat. Vorig jaar was het natuurlijk helemaal fantastisch toen Boogerd er ook was.
pi_70253132
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:22 schreef Ereinion het volgende:
De Tour is de enige koers in het jaar dat ik naar de NOS kijk, vooral om Maarten Ducrot natuurlijk. Een koers lezen of een renner herkennen kan ik zelf wel natuurlijk. Het belangrijkste is toch vooral of de commentatoren een beetje sfeer en vermaak kunnen brengen tijdens de vele uren dat er niets gebeurd, en Ducrot is door zijn dwaasheden daartoe in staat. Vorig jaar was het natuurlijk helemaal fantastisch toen Boogerd er ook was.
Ze zouden wel een blik met aardige co-commentatoren kunnen opentrekken. Ik denk vooral aan Boogerd en Tankink. Zou geweldig zijn.

(Commentaar geven doet Boogerd toch leuker dan Tom Steels, daar moet iedereen het mee eens zijn )
  maandag 22 juni 2009 @ 14:48:43 #131
30220 Barca
pi_70253369
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ze zouden wel een blik met aardige co-commentatoren kunnen opentrekken. Ik denk vooral aan Boogerd en Tankink. Zou geweldig zijn.

(Commentaar geven doet Boogerd toch leuker dan Tom Steels, daar moet iedereen het mee eens zijn )
Er moet toch iemand te vinden zijn die beter is dan Zeikstra en De Kloot? Rick Nieman of zo?
pi_70253544
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:48 schreef Barca het volgende:

[..]

Rick Nieman of zo?
Hoe kom je in 's hemelsnaam bij Rick Nieman? Dat zou wel de aller-allerlaatste zijn die bij me op zou komen als alternatief voor Dijkstra...
  maandag 22 juni 2009 @ 14:59:41 #133
30220 Barca
pi_70253768
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:53 schreef marcodej het volgende:

[..]

Hoe kom je in 's hemelsnaam bij Rick Nieman? Dat zou wel de aller-allerlaatste zijn die bij me op zou komen als alternatief voor Dijkstra...
Hij deed jaren terug een Tourprogramma voor RTL. Ik vind hem een betere verslaggever dan Zeikstra(al)! Hij doet de laatste paar jaren weinig meer voor tv? Zijn vrouw werkt bij de NOS (Sascha ).

Als je naast die Rick afwisselend een Tankink en Boogerd er bij zet ...

Vind jij Herbert dan zo goed?!
pi_70253921
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:59 schreef Barca het volgende:

[..]

Hij deed jaren terug een Tourprogramma voor RTL. Ik vind hem een betere verslaggever dan Zeikstra(al)! Hij doet de laatste paar jaren weinig meer voor tv? Zijn vrouw werkt bij de NOS (Sascha ).

Je doet erg goed je best om volstrekt niet serieus genomen meer te worden he?
pi_70254051
quote:

[..]

Nee, ik vind Herbert een nerd maar het duo Herbert-Ducrot vind ik niet eens zo onaardig. En als je dan toch een alternatief voor Herbert zoekt, vind ik Nieman gewoon een onlogisch alternatief. Ja, hij heeft inderdaad repo's over de Tour gemaakt en dat was best aardig. Maar het becommentariëren van een etappes is een heel ander vak. En ik zie dat niet zo voor me met Nieman eerlijk gezegd. Zeker niet naast een Ducrot, Boogerd of Tankink.

Wie dan wel? Ik zou het niet weten. In ieder geval geen Evert Ten Napel.
pi_70254201
quote:

[..]

Hij doet de laatste paar jaren weinig meer voor tv?
Nee enkel "maar" het half acht journaal.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:18:09 #137
30220 Barca
pi_70254422
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:08 schreef marcodej het volgende:

[..]

Nee, ik vind Herbert een nerd maar het duo Herbert-Ducrot vind ik niet eens zo onaardig. En als je dan toch een alternatief voor Herbert zoekt, vind ik Nieman gewoon een onlogisch alternatief. Ja, hij heeft inderdaad repo's over de Tour gemaakt en dat was best aardig. Maar het becommentariëren van een etappes is een heel ander vak. En ik zie dat niet zo voor me met Nieman eerlijk gezegd. Zeker niet naast een Ducrot, Boogerd of Tankink.

Wie dan wel? Ik zou het niet weten. In ieder geval geen Evert Ten Napel.
Ik vind Rick journalistiek gezien beter, én dat zou ik nu graag eens zien.
  Redactie Frontpage maandag 22 juni 2009 @ 15:27:31 #138
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_70254784
Sporza is leuk, maar dat chagrijnige commentaar van Ducrot moet ik gewoon horen!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_70270796
Schitterend die verontwaardiging als er niet gekoerst wordt terwijl Ducrot vindt dat dat wel zou moeten.
pi_70273095
Sporza voor zo'n beetje alles wat een op een fiets zit, naast deskundig commentaar ook genoeg gezever over de omgeving en over welke oudrenner in welk cafe z'n trappist nuttigt
  dinsdag 23 juni 2009 @ 00:41:47 #141
97643 misteriks
pi_70276966
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:02 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

oh ja, met "onze dennis" die ik al dagdromend verwarde met johan anton pijl (of whatever variant) wou ik stellen dat de NOS ofwel door Rabo gesponderd wordt, ofwel dat daar inderdaad maar enkel plaats is voor ongepast, genant oranje gezwets. Niets meer, niets minder
Ikzelf switch graag op de saaie momenten naar NOS om deze stelling te toetsen
ik heb niets tegen NL of rabosucces, maar het gebrek aan deze, gecombineerd met "the holy rabo "-syndroom maakt het soms echt wel op de NOS
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:18:32 #142
79262 Dwersdriever
pi_70280315
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:41 schreef misteriks het volgende:

[..]

oh ja, met "onze dennis" die ik al dagdromend verwarde met johan anton pijl (of whatever variant) wou ik stellen dat de NOS ofwel door Rabo gesponderd wordt, ofwel dat daar inderdaad maar enkel plaats is voor ongepast, genant oranje gezwets. Niets meer, niets minder
Ikzelf switch graag op de saaie momenten naar NOS om deze stelling te toetsen
ik heb niets tegen NL of rabosucces, maar het gebrek aan deze, gecombineerd met "the holy rabo "-syndroom maakt het soms echt wel op de NOS
Al dat Vlaams doet je geen goed. Je schrijft net zo samenhangend als de 'experten' praten.
We Came A Long Time Ago
pi_70281526
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:53 schreef Sputnik het volgende:
Sporza voor zo'n beetje alles wat een op een fiets zit, naast deskundig commentaar ook genoeg gezever over de omgeving en over welke oudrenner in welk cafe z'n trappist nuttigt
Sporza weet ook altijd precies de goede locale spijzen, kazen en wijnen
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70281869
Ik wissel het af. Soms is Ducrot leuk om te luisteren, maar Sporza is beter.
Vooral het missen van belangrijke momenten of het niet herkennen van renners stoort me bij de NOS.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  Trouwste user 2022 dinsdag 23 juni 2009 @ 19:05:45 #145
7889 tong80
Spleenheup
pi_70298073
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:09 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Sporza weet ook altijd precies de goede locale spijzen, kazen en wijnen
Mietjes vergeleken met Jean Nelissen.

pi_70301753
Sinds ze over "het nieuwe wielrennen" praten bij de NOS kijk ik Sporza.

Commentaar daar is, behoudens wanneer het Belgische renners betreft, vele malen deskundiger en gewoonweg beter. Bij de NOS maken ze zo ontiegelijk veel fouten! Echt niet normaal. Namen van aanvallers verkeerd verschillende groepen in de koers (kopgroep, achtervolgers, peloton, etc.) niet uit elkaar kunnen houden. Echt vreselijk.
Vond het vorig jaar echt een verademing toen Boogerd erbij kwam zitten. (Kon geen Sporza ontvangen op vakantie.)

Beeldkwaliteit bij de NOS is echter weer veel beter dan bij Sporza. Dat vind ik wel echt jammer.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_70315458
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:05 schreef tong80 het volgende:

[..]

Mietjes vergeleken met Jean Nelissen.

Dat Grappa verhaal van hem is geweldig.

Campione!
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:41:11 #148
62913 Blik
The one and Only!
pi_70322390
Beeldkwaliteit > Commentaar

HDTV > niet HDTV

Nederland > België

ergo

NOS > Sporza
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:15:00 #149
40566 Ericr
Livewrong
pi_70325687
Bij de Belg val ik in slaap dan maar het gezeur van Dijkstra aanhoren. HD maakt een hoop goed.
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:27:58 #150
67640 SaintOfKillers
pi_70326144
Sporza (of eigenlijk één) zendt de Tour ook in HD uit, maar op een apart kanaal dat enkel in Vlaanderen te ontvangen is.
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:37:31 #151
62913 Blik
The one and Only!
pi_70326539
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sporza (of eigenlijk één) zendt de Tour ook in HD uit, maar op een apart kanaal dat enkel in Vlaanderen te ontvangen is.
Dus:

Beeldkwaliteit > Commentaar

HDTV > niet HDTV

Nederland > België

ergo

NOS > Sporza
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')