Ik dacht al dat het aan mij lagquote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:39 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Ik probeer het te begrijpen, maar
Jpjedi is NLer. Nos is net zo gefocussed op Rabo als de Belgen op Quickstep. Ze hebben nu eenmaal een groot thuispubliek.quote:
Ja, op de een of andere manier vind ik het op de radio altijd spannender dan het vaak in werkelijkheid is. En de laatste 5 kmquote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:25 schreef eentwee het volgende:
Ik begrijp die verheerlijking van de Tour volgen op de radio niet. Radio Tour de France is toch dat 'programma' waar je om de zoveel tijd zo'n 'tourflits' voorbij hoort komen?
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:33 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Ja, op de een of andere manier vind ik het op de radio altijd spannender dan het vaak in werkelijkheid is. En de laatste 5 km
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:33 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Ja, op de een of andere manier vind ik het op de radio altijd spannender dan het vaak in werkelijkheid is. En de laatste 5 km
Dan bedoelen we toch hetzelfde..Ik vind er niks aan, zelfs als ik onderweg ben en de koers niet kan volgen luister ik er meestal niet naar. Die muziekjes duren langer dan wat je aan commentaar over de koers hoort. Vooral ook die superirritante TOURFLITS! TOURFLITS!-jingle die een handvol dB's harder je boxen uit schalt dan de rest.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:33 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
De Nos is op dat gebied toch wel wat erger dan de Belgen. De Nos zit de hele klim te kijken waar Menchov zit en als ze hem even kwijt zijn is het meteen paniek. De Belgen hebben ook meer aandacht voor de Belgische ploegen/Belgen dan voor de rest, maar houden tenminste nog het overzicht in de koers vast, herkennen renners en gaan over op de daadwerkelijke koers als er niemand meer bijzit die ze, ook met het oog op het publiek wat ze bedienen, extra aandacht schenken, terwijl Herbert zich triestig af zit te vragen hoe het toch met de Rabo's zou zijn die we even niet op het voorplan zien. Op de Belg wordt trouwens ook overmatig veel aandacht geschonken aan de Nederlanders, iets wat ik op de Nos totaal niet terughoor voor wat betreft de Belgen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:09 schreef BeamofLight het volgende:
Ik weet trouwens niet of
Sporza - Evans
Nos - Menchov
iets van elkaar onderdoen. Die Belgen hebben het toch ook elke keer over die mountainbiker.
Kan jij helemaal niet weten Wim, want als jij de Nos kijkt weet jij niet wat er op de Belg verteld wordt, tenzijquote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
De Nos is op dat gebied toch wel wat erger dan de Belgen. De Nos zit de hele klim te kijken waar Menchov zit en als ze hem even kwijt zijn is het meteen paniek. De Belgen hebben ook meer aandacht voor de Belgische ploegen/Belgen dan voor de rest, maar houden tenminste nog het overzicht in de koers vast, herkennen renners en gaan over op de daadwerkelijke koers als er niemand meer bijzit die ze, ook met het oog op het publiek wat ze bedienen, extra aandacht schenken, terwijl Herbert zich triestig af zit te vragen hoe het toch met de Rabo's zou zijn die we even niet op het voorplan zien. Op de Belg wordt trouwens ook overmatig veel aandacht geschonken aan de Nederlanders, iets wat ik op de Nos totaal niet terughoor voor wat betreft de Belgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.enSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:58 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Kan jij helemaal niet weten Wim, want als jij de Nos kijkt weet jij niet wat er op de Belg verteld wordt, tenzijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.enIk zie de uitgebreide samenvattingen tijdens het Tourjournaal en schakel bij de live-uitzending af en toe even over naar de Nos. In 2004 heb ik de gehele Tour nog op de Nos moeten volgen toen Sporza een aparte zender was die in Nederland niet te ontvangen was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah... dat was niet echt helder met die avatar en ondertitelquote:
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:45 schreef eentwee het volgende:
[..]
leuk, zo'n radioverslag van een sprint: "Wordt het Boonen of Freire? Boonen komt op kop, nog 300 meter, Boonen Freire Boonen Freire, Freire, Freire.. het is Petacchi die de etappe wint! Petacchi voor Freire en Possato."
quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je hebt natuurlijk ook het avondprogramma. Bij Sporza heb je een willekeurige bekende Vlaming die komt vertellen hoe schandalig het is dat Boonen niet meerijdt, gevolgd door een dagelijks live interview met de ritwinnaar/nieuwe gele trui.
Bij de NOS heb je meestal een prettige reportage over een boer die 40 jaar geleden eens een drinkbus van Poulidor in zijn wei vond, gevolgd door Mart Smeets die meldt dat er iemand heeft gewonnen die we toch niet kennen.
Dat is vooral wanneer de NOS niet uitzendt, is mij opgevallen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:55 schreef wimderon het volgende:
Op de Belg wordt trouwens ook overmatig veel aandacht geschonken aan de Nederlanders, iets wat ik op de Nos totaal niet terughoor voor wat betreft de Belgen.
Vind 't wel mooi.. ze hebben altijd wel over Dekkerquote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is vooral wanneer de NOS niet uitzendt, is mij opgevallen.
Dan bedoelen we niet hetzelfde want ik kan dat allemaal waarderen, de uitslag lees ik de volgende dag wel in de krant dat zijn feiten. Ik wil meeleven met de koers, in spanning zitten over wie er gaat winnen. Dan maakt het mij niet zo veel uit als er soms dingen verzwegen worden of niet helemaal naar waarheid zijn. Als ik feiten wil ga ik wel F1 kijken, dat zijn cijfers. Wielrennen is emotiequote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:45 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dan bedoelen we toch hetzelfde..Ik vind er niks aan, zelfs als ik onderweg ben en de koers niet kan volgen luister ik er meestal niet naar. Die muziekjes duren langer dan wat je aan commentaar over de koers hoort. Vooral ook die superirritante TOURFLITS! TOURFLITS!-jingle die een handvol dB's harder je boxen uit schalt dan de rest.En dan heb ik het nog niet over het commentaar zelf, belangrijke koersfeiten (bijv. valpartijen) worden niet genoemd of er wordt niet op teruggekomen (bijv. of die favoriet die bij de valpartij op 10km voor de streep betrokken was nog terug kon keren of tijd gaat verliezen), renners die niet herkend worden, namen die verkeerd worden uitgesproken, namen die helemaal niet worden uitgesproken..leuk, zo'n radioverslag van een sprint: "Wordt het Boonen of Freire? Boonen komt op kop, nog 300 meter, Boonen Freire Boonen Freire, Freire, Freire.. het is Petacchi die de etappe wint! Petacchi voor Freire en Possato."
Tja NL paspoort maar verder wonen en werken in Belgie dus tja.. Over de muur gegooide NL-er dan maar?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:43 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ah... dat was niet echt helder met die avatar en ondertitel![]()
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |