abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 juni 2009 @ 10:42:52 #76
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_70189526
Gewoon op de NOS, al zal ik mijn wereldontvanger wel weer van stal moeten halen voor een week.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 20 juni 2009 @ 11:02:52 #77
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_70189827
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 10:39 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Ik probeer het te begrijpen, maar
Ik dacht al dat het aan mij lag

Live beelden ga ik voor De Belg,avondprogramma voor de NOS en op het werk natuurlijk Radio Tour de France
  zaterdag 20 juni 2009 @ 11:29:10 #78
127004 maril
Smeetsfan
pi_70190339
Ja, onduidelijk , komt er kort op neer dat ik met koptelefoon op mijn werk en naar langs de lijn luister tijdens de Tour, omdat op mijn werk andere zenders op staan.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_70190901
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 09:45 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Leg eens uit, ik snap 'm niet
Jpjedi is NLer. Nos is net zo gefocussed op Rabo als de Belgen op Quickstep. Ze hebben nu eenmaal een groot thuispubliek.

Was cynisch bedoeld om aan te geven dat NLers net zo chauvinistisch kunnen zijn als Belgen en dat er eigenlijk niets mis mee is.
pi_70191482
Ik begrijp die verheerlijking van de Tour volgen op de radio niet. Radio Tour de France is toch dat 'programma' waar je om de zoveel tijd zo'n 'tourflits' voorbij hoort komen?
pi_70194586
Ik moet trouwens nog maar hopen op een mooie tv op mijn cruise boot in Egypte aangezien ik daar de eerste 2 weken van de Tour zal verblijven. Geen NOS en Sporza heb ik zo het idee.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_70194632
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:25 schreef eentwee het volgende:
Ik begrijp die verheerlijking van de Tour volgen op de radio niet. Radio Tour de France is toch dat 'programma' waar je om de zoveel tijd zo'n 'tourflits' voorbij hoort komen?
Ja, op de een of andere manier vind ik het op de radio altijd spannender dan het vaak in werkelijkheid is. En de laatste 5 km
pi_70195145
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 14:33 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Ja, op de een of andere manier vind ik het op de radio altijd spannender dan het vaak in werkelijkheid is. En de laatste 5 km
pi_70195384
quote:

[..]

pi_70196697
quote:

[..]

Dan bedoelen we toch hetzelfde..Ik vind er niks aan, zelfs als ik onderweg ben en de koers niet kan volgen luister ik er meestal niet naar. Die muziekjes duren langer dan wat je aan commentaar over de koers hoort. Vooral ook die superirritante TOURFLITS! TOURFLITS!-jingle die een handvol dB's harder je boxen uit schalt dan de rest. En dan heb ik het nog niet over het commentaar zelf, belangrijke koersfeiten (bijv. valpartijen) worden niet genoemd of er wordt niet op teruggekomen (bijv. of die favoriet die bij de valpartij op 10km voor de streep betrokken was nog terug kon keren of tijd gaat verliezen), renners die niet herkend worden, namen die verkeerd worden uitgesproken, namen die helemaal niet worden uitgesproken..leuk, zo'n radioverslag van een sprint: "Wordt het Boonen of Freire? Boonen komt op kop, nog 300 meter, Boonen Freire Boonen Freire, Freire, Freire.. het is Petacchi die de etappe wint! Petacchi voor Freire en Possato."
pi_70196920
Ik volg de koers via Sporza. Die Ducrot van NOS vind ik maar een flapdrol met slecht commentaar. Daarnaast vind ik de humor van de belgen op Sporza wel lachen
Avondetappe met Smeets:
pi_70196996
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 10:09 schreef BeamofLight het volgende:
Ik weet trouwens niet of

Sporza - Evans
Nos - Menchov

iets van elkaar onderdoen. Die Belgen hebben het toch ook elke keer over die mountainbiker.
De Nos is op dat gebied toch wel wat erger dan de Belgen. De Nos zit de hele klim te kijken waar Menchov zit en als ze hem even kwijt zijn is het meteen paniek. De Belgen hebben ook meer aandacht voor de Belgische ploegen/Belgen dan voor de rest, maar houden tenminste nog het overzicht in de koers vast, herkennen renners en gaan over op de daadwerkelijke koers als er niemand meer bijzit die ze, ook met het oog op het publiek wat ze bedienen, extra aandacht schenken, terwijl Herbert zich triestig af zit te vragen hoe het toch met de Rabo's zou zijn die we even niet op het voorplan zien. Op de Belg wordt trouwens ook overmatig veel aandacht geschonken aan de Nederlanders, iets wat ik op de Nos totaal niet terughoor voor wat betreft de Belgen.
pi_70197023
Wat overigens veel belangrijker is, is dat er plannen zijn om de wonderbaan van Medeo te gaan overdekken. U weet wel, waar je 400 meter wind mee hebt en waar in het verleden regelmatig wondertijden uit overwaaiden.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 15:58:39 #90
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_70197084
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:55 schreef wimderon het volgende:

[..]

De Nos is op dat gebied toch wel wat erger dan de Belgen. De Nos zit de hele klim te kijken waar Menchov zit en als ze hem even kwijt zijn is het meteen paniek. De Belgen hebben ook meer aandacht voor de Belgische ploegen/Belgen dan voor de rest, maar houden tenminste nog het overzicht in de koers vast, herkennen renners en gaan over op de daadwerkelijke koers als er niemand meer bijzit die ze, ook met het oog op het publiek wat ze bedienen, extra aandacht schenken, terwijl Herbert zich triestig af zit te vragen hoe het toch met de Rabo's zou zijn die we even niet op het voorplan zien. Op de Belg wordt trouwens ook overmatig veel aandacht geschonken aan de Nederlanders, iets wat ik op de Nos totaal niet terughoor voor wat betreft de Belgen.
Kan jij helemaal niet weten Wim, want als jij de Nos kijkt weet jij niet wat er op de Belg verteld wordt, tenzij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 15:59:41 #91
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_70197113
Ik denk dat mijn liefde voor het commentaar van Ducrot het weer zal gaan winnen van mijn afkeer voor dijkstra..

Waarschijnlijk Nos dus, al is er een kleine kans op Sporza aangezien Boonen niet meedoet

Doet Boogerd trouwens weer en paar ettapes mee?
pi_70197240
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:58 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Kan jij helemaal niet weten Wim, want als jij de Nos kijkt weet jij niet wat er op de Belg verteld wordt, tenzij
SPOILER
en
SPOILER
Ik zie de uitgebreide samenvattingen tijdens het Tourjournaal en schakel bij de live-uitzending af en toe even over naar de Nos. In 2004 heb ik de gehele Tour nog op de Nos moeten volgen toen Sporza een aparte zender was die in Nederland niet te ontvangen was.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 16:07:24 #93
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_70197344
Er serieus op ingaan is idd ook een optie
  zaterdag 20 juni 2009 @ 18:36:18 #94
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_70200907
Bij sporza is het Lieven meer die obsessed is met Evans het comentaar duo niet echt. Bij de NOS is dat andersom, Smeets die niets met Menchov heeft en het comentaar weer wel.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_70201127
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:59 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Jpjedi is NLer.
Ah... dat was niet echt helder met die avatar en ondertitel
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:45 schreef eentwee het volgende:

[..]

leuk, zo'n radioverslag van een sprint: "Wordt het Boonen of Freire? Boonen komt op kop, nog 300 meter, Boonen Freire Boonen Freire, Freire, Freire.. het is Petacchi die de etappe wint! Petacchi voor Freire en Possato."
pi_70201718
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 23:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je hebt natuurlijk ook het avondprogramma. Bij Sporza heb je een willekeurige bekende Vlaming die komt vertellen hoe schandalig het is dat Boonen niet meerijdt, gevolgd door een dagelijks live interview met de ritwinnaar/nieuwe gele trui.

Bij de NOS heb je meestal een prettige reportage over een boer die 40 jaar geleden eens een drinkbus van Poulidor in zijn wei vond, gevolgd door Mart Smeets die meldt dat er iemand heeft gewonnen die we toch niet kennen.
x
pi_70202603
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:55 schreef wimderon het volgende:

Op de Belg wordt trouwens ook overmatig veel aandacht geschonken aan de Nederlanders, iets wat ik op de Nos totaal niet terughoor voor wat betreft de Belgen.
Dat is vooral wanneer de NOS niet uitzendt, is mij opgevallen.
pi_70206284
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 19:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat is vooral wanneer de NOS niet uitzendt, is mij opgevallen.
Vind 't wel mooi.. ze hebben altijd wel over Dekker
x
pi_70209948
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:45 schreef eentwee het volgende:

[..]

Dan bedoelen we toch hetzelfde..Ik vind er niks aan, zelfs als ik onderweg ben en de koers niet kan volgen luister ik er meestal niet naar. Die muziekjes duren langer dan wat je aan commentaar over de koers hoort. Vooral ook die superirritante TOURFLITS! TOURFLITS!-jingle die een handvol dB's harder je boxen uit schalt dan de rest. En dan heb ik het nog niet over het commentaar zelf, belangrijke koersfeiten (bijv. valpartijen) worden niet genoemd of er wordt niet op teruggekomen (bijv. of die favoriet die bij de valpartij op 10km voor de streep betrokken was nog terug kon keren of tijd gaat verliezen), renners die niet herkend worden, namen die verkeerd worden uitgesproken, namen die helemaal niet worden uitgesproken..leuk, zo'n radioverslag van een sprint: "Wordt het Boonen of Freire? Boonen komt op kop, nog 300 meter, Boonen Freire Boonen Freire, Freire, Freire.. het is Petacchi die de etappe wint! Petacchi voor Freire en Possato."
Dan bedoelen we niet hetzelfde want ik kan dat allemaal waarderen, de uitslag lees ik de volgende dag wel in de krant dat zijn feiten. Ik wil meeleven met de koers, in spanning zitten over wie er gaat winnen. Dan maakt het mij niet zo veel uit als er soms dingen verzwegen worden of niet helemaal naar waarheid zijn. Als ik feiten wil ga ik wel F1 kijken, dat zijn cijfers. Wielrennen is emotie
pi_70210415
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 18:43 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ah... dat was niet echt helder met die avatar en ondertitel
[..]

Tja NL paspoort maar verder wonen en werken in Belgie dus tja.. Over de muur gegooide NL-er dan maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')