abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70213693
85% Sporza, 14.5% Eurosport, 0.5% NOS. Die 0.5% is ongeveer de tijd voordat ik me dooderger aan de negatieve opmerkingen/algehele incompetentie van de NOS.
Voor Sporza moet je wel door hun Belgisch chauvinisme heenkijken, maar goed, dat is het wel waard. De avondetappe van de NOS is wel te pruimen, maar dan zit ik wel minstens een handvol keer met gekromde tenen vanwege de inherente irritatiefactor/laatdunkendheid van heer Smeets, laat staan 'buenas noches'. Dat heb ik er nog steeds voor over.
  zondag 21 juni 2009 @ 10:58:46 #102
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70215382
Ik luister liever naar de radio dan naar het commentaar op de tv. Beelden NOS + geluid radio Tour = ideale mix
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_70215841
Sporza.. Dan mis je wel veel hoor. Maarten en Herbert is puur cabaret. Vooral hoe de heren oprechte verbazing kunnen acteren (MD: "Potverdomme, jongens, Tankink moet lossen!" HD: "Gôôôhhhh...Tankink..") is kostelijk.

Toch veel beter dan die dichtgetikte oude mannetjes uit België in hun Boonen-pyjama's? Renaat verdraag ik zeer goed, maar na 10 minuten met Wuyts en De Cauwer krijg ik de drang om iemand iets aan te doen.

En Eurosport, tja. Hoe kan het dat iedere sport op die zender zo 'vereurosport'? Waarschijnlijk omdat ze voor alles een B-commentator inzetten (type Jan Roelfs/Philip Kooke).
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
  zondag 21 juni 2009 @ 11:38:40 #104
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_70216036
85% Sporza, de 15% die over blijft toch NOS, dat is het half uur om 13.00 tijdens het journaal op de Belg een paar keer tijdens bergetappes en de minuten tijdens het zappen als Voeckler of Basso ofzo in beeld is.
sig verwijderd door FA
pi_70216065
Ik kijk voornamelijk NOS, maar af en toe schakel ik ook over naar Sporza.

's Avonds kijk ik in ieder geval altijd De Avondetappe.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_70216339
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:47 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Dan bedoelen we niet hetzelfde want ik kan dat allemaal waarderen, de uitslag lees ik de volgende dag wel in de krant dat zijn feiten. Ik wil meeleven met de koers, in spanning zitten over wie er gaat winnen. Dan maakt het mij niet zo veel uit als er soms dingen verzwegen worden of niet helemaal naar waarheid zijn. Als ik feiten wil ga ik wel F1 kijken, dat zijn cijfers. Wielrennen is emotie
Ik bedoelde dat we hetzelfde programma bedoelden Maar ik vind dat onderscheid dat je maakt tussen feiten en emotie volstrekte onzin. Als ik niet wil weten wat er gebeurt ga ik wel naar een show van Hans Klok. Wat ook leuk is is om met een blinddoek in een voetbalstadion te gaan zitten. Maakt niet uit dat je dan wat feitelijkheden mist, je hoort en voelt wel de sfeer. Pure emotie, sport op z'n best!
pi_70216946
Sporza natuurlijk, oke ze geilen wel op Greg en Volderke, maar die gaan toch geen rol van betekenis spelen deze tour. En verder vind ik dat ze ook best redelijk wat aandacht aan de hollanders besteden, Boom Gesink en TD zijn toch ook regelmatig onderwerp van gesprek. en ja het commentaar is gewoon zo veel beter
NOS
pi_70219232
Sporza > NOS
There's nothing wrong with just a little little fun...
pi_70221077
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:05 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ik mis Jacques Chapel

Chapel had op zich een geweldig stemgeluid, maar hij was niet echt kundig genoeg wat mij betreft.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Trouwste user 2022 zondag 21 juni 2009 @ 15:01:14 #110
7889 tong80
Spleenheup
pi_70221987
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:34 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Chapel had op zich een geweldig stemgeluid, maar hij was niet echt kundig genoeg wat mij betreft.
Ik vond hem leuk

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 21 juni 2009 @ 15:05:38 #111
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_70222137
Ik weet het nog niet, de belgen zijn wel droog maar de afgelopen jaren was het kijken via de NOS lekker kijken
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_70222308
Kijk altijd naar Sporza. Alleen jammer dat Gans de Clerqc geen commentaar meer geeft.
pi_70222398
Ducrot heeft eigenlijk zijn eentje de leemte opgevuld die Smeets en Nelissen achterlieten toen ze van de verslaggeving zijn gehaald. Ik volg wielrenner al vanaf breukinks Giro hoogtijdagen maar écht deskundig ben ik niet. Kan me dan ook niet ergeren aan ondeskundig commentaar zoals bij voetbal, waar ik wel enorm veel verstand van heb als beoefenaar .
Dat gortdroge commentaar op de VRT check ik af en toe om te horen hoe zij tegen een bepaald koersverloop aankijken maar de NOS is echt vele malen amusanter.
  zondag 21 juni 2009 @ 16:55:25 #114
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_70225180
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:11 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Kijk altijd naar Sporza. Alleen jammer dat Gans de Clerqc geen commentaar meer geeft.
Is dat zo? Ik vond die man een hele goeie commentator, ondanks z'n accent
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_70229718
Is de Tour ook live met beeld en geluid te volgen vanaf een 3G telefoon?
  zondag 21 juni 2009 @ 19:59:40 #116
127004 maril
Smeetsfan
pi_70230120
Als je nederland 1 kunt ontvangen kun je het ontvangen.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_70231014
Dat kan ik niet. Zijn er geen mobiele streams beschikbaar oid?
  zondag 21 juni 2009 @ 20:39:32 #118
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_70231648
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:01 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik vond hem leuk

Wat maakt leuk uit als je in iedere zin een fout maakt?
sig verwijderd door FA
  Trouwste user 2022 zondag 21 juni 2009 @ 20:53:43 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_70232237
quote:
Op zondag 21 juni 2009 20:39 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Theo Koomen was ook leuk. Die is nooit betrapt op het juist weergeven van de feiten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 21 juni 2009 @ 21:05:09 #120
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_70232667
quote:
Op zondag 21 juni 2009 20:53 schreef tong80 het volgende:

[..]

Theo Koomen was ook leuk. Die is nooit betrapt op het juist weergeven van de feiten.

Leuk boeit me dus veel minder dan goed commentaar geven.
sig verwijderd door FA
pi_70239302
Toen ik voor het eerst Sporza opzette (jaar of 5 geleden) tijdens wielrennen, had ik echt zoiets van wooow deze gasten weten er echt véééél meer van

Nu denk ik, tja ze weten een beetje meer van..

Is dat slechts mijn perceptie?
  maandag 22 juni 2009 @ 10:43:54 #122
30220 Barca
pi_70245733
Ik ben zelf niet zo'n fanatiek volger van al die tv-uitzendingen dus die feiten kennis ... mwah ... daar val ik niet zo over. Sfeer vind ik dan belangrijker. Dát kunnen beiden (NOS, Sporza (Eurosport trouwens evenmin)) niet! NOS heeft dan wel voor op Sporza dat ze beter Nederlands spreken. Dat halve gare Vlaams ... bah! Lijken wel kinderen van twee jaar die nog niet correct Nederlands kunnen praten. Mijn buurmeisje van anderhalf roept ook dat soort dingen. "Ik moet bah doen!" (Ze wil naar haar potje!) Als ze klaar is vol trots "Stinkie gedaan!" (Ze heeft dus een drol in haar potje gelegd.) Hetzelfde niveau als "Valpartij zonder erg."

Echter, dat vage gejammer van die De Kloot over het nieuwe wielrennen is zeer irritant. Ik snap nog niet waar hij het over heeft. Rijden ze nu op aerodynamische driewielers i.p.v. tweewielers? Volgens mij niet!
  maandag 22 juni 2009 @ 10:52:39 #123
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_70245932
quote:
Op zondag 21 juni 2009 20:39 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak. Jacques Chapel was een vakkundig radioverslaggever met een aanstekelijk enthousiasme.

Natuurlijk was hij niet foutloos, maar de bovenstaande stelling is pertinente en totale onzin.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 22 juni 2009 @ 11:02:13 #124
79262 Dwersdriever
pi_70246193
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toen ik voor het eerst Sporza opzette (jaar of 5 geleden) tijdens wielrennen, had ik echt zoiets van wooow deze gasten weten er echt véééél meer van

Nu denk ik, tja ze weten een beetje meer van..

Is dat slechts mijn perceptie?
Nee hoor. De wielersnobs lijken alleen doof voor de vele foutief gemompelde voorspellingen van de experten en het voortdurende gegeil op Tom Boonen. De Belgen zenden veel meer wielrennen uit en zullen daar dus ook wat meer in investeren dan de NOS. De heiligverklaring van Sporza door het voortdurend afzeiken van de NOS is echter buitengewoon vermoeiend en bovenal een sterke overdrijving van de werkelijkheid.

Zoals ik al eerder in dit topic zei...met de Tour de France in HD is er helemaal geen reden meer om niet naar de NOS te kijken.
We Came A Long Time Ago
pi_70250506
Ik kijk (via livestream) naar de NOS.
Zeker nadat Sporza het liet afweten bij de Giro
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_70250933
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:02 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Nee hoor. De wielersnobs lijken alleen doof voor de vele foutief gemompelde voorspellingen van de experten en het voortdurende gegeil op Tom Boonen. De Belgen zenden veel meer wielrennen uit en zullen daar dus ook wat meer in investeren dan de NOS. De heiligverklaring van Sporza door het voortdurend afzeiken van de NOS is echter buitengewoon vermoeiend en bovenal een sterke overdrijving van de werkelijkheid.

Zoals ik al eerder in dit topic zei...met de Tour de France in HD is er helemaal geen reden meer om niet naar de NOS te kijken.
Oh jawel hoor, die zijn er nog steeds en vandaar dat ik altijd naar Sporza zal blijven kijken.
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:27 schreef OA het volgende:
Ik kijk (via livestream) naar de NOS.
Zeker nadat Sporza het liet afweten bij de Giro
Wat lieten ze afweten als ik vragen mag? Ik heb niets gemist.
pi_70250953
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 02:54 schreef Zelva het volgende:
Ik heb het wel een beetje gehad met Sporza na Parijs-Roubaix.
Ohja, een Parijs-Roubaix die alles had
Alles in de zin van alle concurrenten gevallen

De Avondetappe is ook veel leuker dan dat programma op de Belg.
En Maarten Ducrot is een held natuurlijk
pi_70251297
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:23 schreef richbitch het volgende:

[..]

Vind 't wel mooi.. ze hebben altijd wel over Dekker
Sinds hij bij Silence rijdt ja
pi_70252422
De Tour is de enige koers in het jaar dat ik naar de NOS kijk, vooral om Maarten Ducrot natuurlijk. Een koers lezen of een renner herkennen kan ik zelf wel natuurlijk. Het belangrijkste is toch vooral of de commentatoren een beetje sfeer en vermaak kunnen brengen tijdens de vele uren dat er niets gebeurd, en Ducrot is door zijn dwaasheden daartoe in staat. Vorig jaar was het natuurlijk helemaal fantastisch toen Boogerd er ook was.
pi_70253132
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:22 schreef Ereinion het volgende:
De Tour is de enige koers in het jaar dat ik naar de NOS kijk, vooral om Maarten Ducrot natuurlijk. Een koers lezen of een renner herkennen kan ik zelf wel natuurlijk. Het belangrijkste is toch vooral of de commentatoren een beetje sfeer en vermaak kunnen brengen tijdens de vele uren dat er niets gebeurd, en Ducrot is door zijn dwaasheden daartoe in staat. Vorig jaar was het natuurlijk helemaal fantastisch toen Boogerd er ook was.
Ze zouden wel een blik met aardige co-commentatoren kunnen opentrekken. Ik denk vooral aan Boogerd en Tankink. Zou geweldig zijn.

(Commentaar geven doet Boogerd toch leuker dan Tom Steels, daar moet iedereen het mee eens zijn )
  maandag 22 juni 2009 @ 14:48:43 #131
30220 Barca
pi_70253369
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ze zouden wel een blik met aardige co-commentatoren kunnen opentrekken. Ik denk vooral aan Boogerd en Tankink. Zou geweldig zijn.

(Commentaar geven doet Boogerd toch leuker dan Tom Steels, daar moet iedereen het mee eens zijn )
Er moet toch iemand te vinden zijn die beter is dan Zeikstra en De Kloot? Rick Nieman of zo?
pi_70253544
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:48 schreef Barca het volgende:

[..]

Rick Nieman of zo?
Hoe kom je in 's hemelsnaam bij Rick Nieman? Dat zou wel de aller-allerlaatste zijn die bij me op zou komen als alternatief voor Dijkstra...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 22 juni 2009 @ 14:59:41 #133
30220 Barca
pi_70253768
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:53 schreef marcodej het volgende:

[..]

Hoe kom je in 's hemelsnaam bij Rick Nieman? Dat zou wel de aller-allerlaatste zijn die bij me op zou komen als alternatief voor Dijkstra...
Hij deed jaren terug een Tourprogramma voor RTL. Ik vind hem een betere verslaggever dan Zeikstra(al)! Hij doet de laatste paar jaren weinig meer voor tv? Zijn vrouw werkt bij de NOS (Sascha ).

Als je naast die Rick afwisselend een Tankink en Boogerd er bij zet ...

Vind jij Herbert dan zo goed?!
pi_70253921
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:59 schreef Barca het volgende:

[..]

Hij deed jaren terug een Tourprogramma voor RTL. Ik vind hem een betere verslaggever dan Zeikstra(al)! Hij doet de laatste paar jaren weinig meer voor tv? Zijn vrouw werkt bij de NOS (Sascha ).

Je doet erg goed je best om volstrekt niet serieus genomen meer te worden he?
pi_70254051
quote:

[..]

Nee, ik vind Herbert een nerd maar het duo Herbert-Ducrot vind ik niet eens zo onaardig. En als je dan toch een alternatief voor Herbert zoekt, vind ik Nieman gewoon een onlogisch alternatief. Ja, hij heeft inderdaad repo's over de Tour gemaakt en dat was best aardig. Maar het becommentariëren van een etappes is een heel ander vak. En ik zie dat niet zo voor me met Nieman eerlijk gezegd. Zeker niet naast een Ducrot, Boogerd of Tankink.

Wie dan wel? Ik zou het niet weten. In ieder geval geen Evert Ten Napel.
pi_70254201
quote:

[..]

Hij doet de laatste paar jaren weinig meer voor tv?
Nee enkel "maar" het half acht journaal.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:18:09 #137
30220 Barca
pi_70254422
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:08 schreef marcodej het volgende:

[..]

Nee, ik vind Herbert een nerd maar het duo Herbert-Ducrot vind ik niet eens zo onaardig. En als je dan toch een alternatief voor Herbert zoekt, vind ik Nieman gewoon een onlogisch alternatief. Ja, hij heeft inderdaad repo's over de Tour gemaakt en dat was best aardig. Maar het becommentariëren van een etappes is een heel ander vak. En ik zie dat niet zo voor me met Nieman eerlijk gezegd. Zeker niet naast een Ducrot, Boogerd of Tankink.

Wie dan wel? Ik zou het niet weten. In ieder geval geen Evert Ten Napel.
Ik vind Rick journalistiek gezien beter, én dat zou ik nu graag eens zien.
  Redactie Frontpage maandag 22 juni 2009 @ 15:27:31 #138
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_70254784
Sporza is leuk, maar dat chagrijnige commentaar van Ducrot moet ik gewoon horen!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_70270796
Schitterend die verontwaardiging als er niet gekoerst wordt terwijl Ducrot vindt dat dat wel zou moeten.
pi_70273095
Sporza voor zo'n beetje alles wat een op een fiets zit, naast deskundig commentaar ook genoeg gezever over de omgeving en over welke oudrenner in welk cafe z'n trappist nuttigt
  dinsdag 23 juni 2009 @ 00:41:47 #141
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_70276966
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:02 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

oh ja, met "onze dennis" die ik al dagdromend verwarde met johan anton pijl (of whatever variant) wou ik stellen dat de NOS ofwel door Rabo gesponderd wordt, ofwel dat daar inderdaad maar enkel plaats is voor ongepast, genant oranje gezwets. Niets meer, niets minder
Ikzelf switch graag op de saaie momenten naar NOS om deze stelling te toetsen
ik heb niets tegen NL of rabosucces, maar het gebrek aan deze, gecombineerd met "the holy rabo "-syndroom maakt het soms echt wel op de NOS
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:18:32 #142
79262 Dwersdriever
pi_70280315
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:41 schreef misteriks het volgende:

[..]

oh ja, met "onze dennis" die ik al dagdromend verwarde met johan anton pijl (of whatever variant) wou ik stellen dat de NOS ofwel door Rabo gesponderd wordt, ofwel dat daar inderdaad maar enkel plaats is voor ongepast, genant oranje gezwets. Niets meer, niets minder
Ikzelf switch graag op de saaie momenten naar NOS om deze stelling te toetsen
ik heb niets tegen NL of rabosucces, maar het gebrek aan deze, gecombineerd met "the holy rabo "-syndroom maakt het soms echt wel op de NOS
Al dat Vlaams doet je geen goed. Je schrijft net zo samenhangend als de 'experten' praten.
We Came A Long Time Ago
pi_70281526
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:53 schreef Sputnik het volgende:
Sporza voor zo'n beetje alles wat een op een fiets zit, naast deskundig commentaar ook genoeg gezever over de omgeving en over welke oudrenner in welk cafe z'n trappist nuttigt
Sporza weet ook altijd precies de goede locale spijzen, kazen en wijnen
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70281869
Ik wissel het af. Soms is Ducrot leuk om te luisteren, maar Sporza is beter.
Vooral het missen van belangrijke momenten of het niet herkennen van renners stoort me bij de NOS.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  Trouwste user 2022 dinsdag 23 juni 2009 @ 19:05:45 #145
7889 tong80
Spleenheup
pi_70298073
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:09 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Sporza weet ook altijd precies de goede locale spijzen, kazen en wijnen
Mietjes vergeleken met Jean Nelissen.

pi_70301753
Sinds ze over "het nieuwe wielrennen" praten bij de NOS kijk ik Sporza.

Commentaar daar is, behoudens wanneer het Belgische renners betreft, vele malen deskundiger en gewoonweg beter. Bij de NOS maken ze zo ontiegelijk veel fouten! Echt niet normaal. Namen van aanvallers verkeerd verschillende groepen in de koers (kopgroep, achtervolgers, peloton, etc.) niet uit elkaar kunnen houden. Echt vreselijk.
Vond het vorig jaar echt een verademing toen Boogerd erbij kwam zitten. (Kon geen Sporza ontvangen op vakantie.)

Beeldkwaliteit bij de NOS is echter weer veel beter dan bij Sporza. Dat vind ik wel echt jammer.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_70315458
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:05 schreef tong80 het volgende:

[..]

Mietjes vergeleken met Jean Nelissen.

Dat Grappa verhaal van hem is geweldig.

Campione!
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:41:11 #148
62913 Blik
The one and Only!
pi_70322390
Beeldkwaliteit > Commentaar

HDTV > niet HDTV

Nederland > België

ergo

NOS > Sporza
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:15:00 #149
40566 Ericr
Livewrong
pi_70325687
Bij de Belg val ik in slaap dan maar het gezeur van Dijkstra aanhoren. HD maakt een hoop goed.
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:27:58 #150
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_70326144
Sporza (of eigenlijk één) zendt de Tour ook in HD uit, maar op een apart kanaal dat enkel in Vlaanderen te ontvangen is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:37:31 #151
62913 Blik
The one and Only!
pi_70326539
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sporza (of eigenlijk één) zendt de Tour ook in HD uit, maar op een apart kanaal dat enkel in Vlaanderen te ontvangen is.
Dus:

Beeldkwaliteit > Commentaar

HDTV > niet HDTV

Nederland > België

ergo

NOS > Sporza
pi_70360684
quote:
Volgende week zaterdag gaat in Monaco de 96e Tour de France van start. De Vlaamse wielerliefhebber hoeft daar geen seconde van te missen, want net als de voorbije jaren zet de VRT opnieuw zwaar in op het belangrijkste wielerevenement van het jaar.

80 uur live koers
Sporza op Eén brengt dit jaar 80 uur live koers op de buis en liefst acht ritten worden integraal uitgezonden, van start tot finish. Radioliefhebbers kunnen dan weer dagelijks tussen 13u00 en 18u00 terecht bij Sporza Tour op Radio 1. En wie daarna nog niet voldaan is, kan 's avonds in de reizende talkshow Tour 2009 van Karl Vannieuwkerke het beste van de voorbije Tourdag nog eens bekijken.

Extra aandacht voor Eddy Merckx
Zowel Sporza Tour als Tour 2009 hebben dit jaar meer dan bijzondere aandacht voor Eddy Merckx. Het is exact 40 jaar geleden dat de Kannibaal zijn eerste Tour won en dat willen ze bij de VRT niet ongemerkt voorbij laten gaan. Tour 2009 blikt daarom iedere dag terug op een bepaald facet van die legendarische Tour van 1969, Sporza Tour laat elke dag een figuur uit de entourage van Merckx aan het woord.

Tom Steels cocommentator
De live verslaggeving op televisie is naar goede gewoonte in handen van Michel Wuyts. Hij wordt in de eerste week bijgestaan door Tom Steels, nadien neemt José De Cauwer de fakkel over. Renaat Schotte is de man die voor en na de rit voor de reacties zorgt. Lieven Van Gils verzorgt de bijdragen voor Het Journaal en pikt ook iedere avond in in de talkshow van Karl Vannieuwkerke. Op de radio zijn Gilles De Coster en Gert Geens opnieuw de gastheren van dienst, het live commentaar hier komt van Christophe Vandegoor en José De Cauwer (4-12 juli), Tom Steels (14-17 juli) en Frank Hoste (18-26 juli). Carl Berteele staat bij de start en de finish voor de reacties en brengt tijdens de wedstrijd rechtstreekse flitsen vanop de motor.

Talkshow
Karl Vannieuwkerke mag op zaterdag 3 juli met zijn talkshow de spits afbijten. Hij krijgt die dag het gezelschap van Thierry Boutsen en - wie anders ? - Eddy Merckx. Dag na dag ontvangt hij vanop de meest tot de verbeelding sprekende locaties nieuwe en verrassende gasten. In de duplex van Tour 2009 krijgt ook Lieven Van Gils telkens andere gasten aan zijn tafel. Net als de vorige jaren laten zij hun handtekening achter op de presentatietafel. Het meubelstuk wordt nadien verkocht voor het goede doel. Dit jaar is dat de Damiaanactie, waar Eddy Merckx de peter van is. (belga/dea)
pi_70360982

En 8 ritten integraal
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:26:44 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_70361326
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:15 schreef wimderon het volgende:

En 8 ritten integraal
Ik acht de kans zeer groot dat de NOS precies hetzelfde doet, dat zijn namelijk gewoon de ritten die door e Tour volledig worden uitgezonden.
pi_70361578
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik acht de kans zeer groot dat de NOS precies hetzelfde doet, dat zijn namelijk gewoon de ritten die door e Tour volledig worden uitgezonden.
Dat staat dan ook los van de richting Sporza.

Al meen ik me te herinneren dat dat vorig jaar niet het geval was.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:43:54 #156
260637 Croccy
Why so serious?
pi_70361950
Er gaat niets boven de uitspraken van Maarten Ducrot dus als de NOS beelden uitzend staat mijn TV op Nederland 1.

"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."

Alleen die Mart Smeets is natuurlijk een minpunt, had je maar een Mute optie
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:48:28 #157
127004 maril
Smeetsfan
pi_70364281
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:50:28 #158
127004 maril
Smeetsfan
pi_70364348
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:43 schreef Croccy het volgende:
Er gaat niets boven de uitspraken van Maarten Ducrot dus als de NOS beelden uitzend staat mijn TV op Nederland 1.

"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."

Alleen die Mart Smeets is natuurlijk een minpunt, had je maar een Mute optie
Mart doet alleen de avondetappe , en daar hoef je niet naar te kijken tenzij je dat graag doet.
  donderdag 25 juni 2009 @ 18:40:16 #159
260637 Croccy
Why so serious?
pi_70367154
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:50 schreef maril het volgende:

[..]

Mart doet alleen de avondetappe , en daar hoef je niet naar te kijken tenzij je dat graag doet.
Gelukkig maar, wat kan ik mij ergeren aan die man.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 11:12:54 #160
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70389392
Zonder Boonen kijk ik denk ik wel Sporza. Met Boonen komt Sporza er absoluut niet op. Wordt poepchagrijnig van dat geneuzel over die man.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_70389873
Ik kijk met geluid uit...
En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel (Sourat Al Ankabout: 64)
  zaterdag 27 juni 2009 @ 01:09:40 #162
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_70415157
Menchov of Boonen, 1 van de 2 moet niet meedoen anders gaat het geluid uit.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_70418136
Ik weet dat de vriendin van Herbert Dijkstra zwanger is...en waarschijnlijk bevalt tijdens de tour...Krijgen we dus een paar dagen Evert ten Napel...
  zaterdag 27 juni 2009 @ 11:15:45 #164
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70419229
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 09:43 schreef L-E-A het volgende:
Ik weet dat de vriendin van Herbert Dijkstra zwanger is...en waarschijnlijk bevalt tijdens de tour...Krijgen we dus een paar dagen Evert ten Napel...
Dat is wel leuk
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_70423504
quote:
Ach nee toch. Er zijn weinig dingen erger dan Herbert, maar juist Evert ten Napel is daar één van...
  zaterdag 27 juni 2009 @ 15:07:04 #166
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_70424532
Jammer van Tom Steels...

Aangezien ik moet werken zal het wel veel radio/stream van de NOS worden. En dan in het weekend heerlijk genieten van Sporza, waar ik tenminste niet hoef te controleren of ze het wel over de juiste renners hebben.
pi_70426117
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 11:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat is wel leuk
Dat is hel.
pi_70426225
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 15:07 schreef JelleS het volgende:
Jammer van Tom Steels...

Aangezien ik moet werken zal het wel veel radio/stream van de NOS worden. En dan in het weekend heerlijk genieten van Sporza, waar ik tenminste niet hoef te controleren of ze het wel over de juiste renners hebben.
De renners herken is meestal zelf wel, dus dat hoef ik niet te controleren.
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 juni 2009 @ 18:19:33 #169
7889 tong80
Spleenheup
pi_70429851
quote:
'Ik heb een vermoeden dat het zo gaat gebeuren, ooooh wat een spanning. Puffen we mee lieve mensen ?
Je zal maar in de schoenen van die dekselse Herbert staan. Wat het ook wordt een jongen of een meisje chapeau voor deze helse prestatie.'

zaterdag 27 juni 2009 @ 18:20:37 #170
30220 Barca
pi_70429879
Ach ... straks kiezen ze Marijke Helwegen!
pi_70430143
Als Herbert zijn vrouw moet bijstaan zal Mart Smeets naast Ducrot plaatsnemen. Hopelijk kiest mw Dijkstra een paar alpenetappes uit om te persen.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:33:24 #172
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_70430235
Die koter van Herbert gaat Dennis of Denise heten.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:35:43 #173
30220 Barca
pi_70430294
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:33 schreef Waaghals het volgende:
Die koter van Herbert gaat Dennis of Denise heten.
Geen Epo of Cera?
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 juni 2009 @ 18:40:51 #174
7889 tong80
Spleenheup
pi_70430432
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:29 schreef aesop het volgende:
Als Herbert zijn vrouw moet bijstaan zal Mart Smeets naast Ducrot plaatsnemen. Hopelijk kiest mw Dijkstra een paar alpenetappes uit om te persen.
Toevallig net dit gepost in een ander topic :

Ik stond ooit tijdens een beslissingswedstrijd van NIVO Sparta naast Maarten Ducrot.

We scoorden en ik sprong over de railing en ging uit mijn dak.

Eenmaal terug naast Maarten zei ie :

'Het is maar voetbal'

zaterdag 27 juni 2009 @ 19:57:43 #175
30220 Barca
pi_70432585
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik stond ooit tijdens een beslissingswedstrijd van NIVO Sparta naast Maarten Ducrot.

'Het is maar voetbal'

Zo denk ik over een doodschop. 't Is maar voetbal!
pi_70438603
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

'Het is maar voetbal'

Maarten is de ultieme droogkloot

Maar 't zou wel vet zijn als Evert een paar etappes gaat doen!
Tijdens Parijs-Nice enzo heb ik dat om domme familieredenen allemaal gemist
pi_70447957
Boogerd gaat bij de bergetappes co-commentaar geven, volgens Mart net.
  Trouwste user 2022 zondag 28 juni 2009 @ 21:46:23 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_70458653
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:16 schreef marcodej het volgende:
Boogerd gaat bij de bergetappes co-commentaar geven, volgens Mart net.
Leuk

zondag 28 juni 2009 @ 21:47:22 #179
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_70458674
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:46 schreef tong80 het volgende:

[..]

Leuk

zeker
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_70474284
Zeker de NOS. De Tour zonder Herbert en Maarten is geen Tour. Ik moet gewoon worden bijgeluld over chateau's en het nieuwe wielrennen.
  maandag 29 juni 2009 @ 21:00:46 #181
127004 maril
Smeetsfan
pi_70492018
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 15:07 schreef JelleS het volgende:
Jammer van Tom Steels...

, Dan zullen ze het toevallig fout hebben gehad toen ik naar Sporza keek.
pi_70497041
quote:
Op maandag 29 juni 2009 12:23 schreef Spaulding het volgende:
Zeker de NOS. De Tour zonder Herbert en Maarten is geen Tour. Ik moet gewoon worden bijgeluld over chateau's en het nieuwe wielrennen.
Dat dus..
pi_70500770
De NOS heeft in ieder geval een toffe promo voor de Tour in elkaar gedraaid:

http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-535629/
pi_70503409
Ik dacht echt dat de meeste fokkers hier Sporza zouden kijken maar dat is dus niet het geval.
Denk dat ik gewoon weer voor de NOS ga, blijft toch nederlands en als je dan hoort hoe enthousiast Herbert praat als er iets met rabobank of een nederlandse renner gaat: Geweldig.
pi_70503469
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hier hebben ze Eurosport vorig jaar van de kabel gehaald

Dus ik ben nu voor het tweede jaar verstoken van live-beelden op de televisie. En streams van Sporza of NOS heb ik nog niet kunnen ontdekken (Die dus niet geografisch afgeschermd zijn).

Dit jaar dus via Eurosport-player, met Zweeds (lees dodelijk saai) commentaar.
geluid uit en radio aan ( nederlandfm.nl of de zender z'n site zelf ) ?
dag
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:26:51 #186
30220 Barca
pi_70512560
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 02:53 schreef Shadow_NL het volgende:
Ik dacht echt dat de meeste fokkers hier Sporza zouden kijken maar dat is dus niet het geval.
Denk dat ik gewoon weer voor de NOS ga, blijft toch nederlands en als je dan hoort hoe enthousiast Herbert praat als er iets met rabobank of een nederlandse renner gaat: Geweldig.
Er zijn nog wel Fok!kers met smaak hoor. 't Zijn niet allemaal van die Sporza-kneuzen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 juni 2009 @ 16:03:23 #187
7889 tong80
Spleenheup
pi_70517257
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 02:53 schreef Shadow_NL het volgende:
Sporza kijken is vaak een hype.

Lekker interessant doen en zeiken op de NOS.

dinsdag 30 juni 2009 @ 16:08:08 #188
30220 Barca
pi_70517410
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Om Public Enemy te citeren: "Don't, don't, don't believe the hype! Don't believe the hype!"
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 juni 2009 @ 16:10:52 #189
7889 tong80
Spleenheup
pi_70517488
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:08 schreef Barca het volgende:

[..]

Om Public Enemy te citeren: "Don't, don't, don't believe the hype! Don't believe the hype!"
'It takes a million people to hold us back.' 'Bring on the noise.'

dinsdag 30 juni 2009 @ 16:18:11 #190
30220 Barca
pi_70517750
Over L.A. "He got game!"
  dinsdag 30 juni 2009 @ 19:58:07 #191
127004 maril
Smeetsfan
pi_70523958
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat vind ik weer overdreven als de NOS er niet is wil ik graag naar de belg kijken/luisteren.
Het is alleen zo dat die ook niet foutloos zijn , dat kan ook niet mijn inziens.En ik stoor mij daar ook niet aan.Net als bij de NOS
Maar de meeste reageren hier dat Sporza perfect is, en dan krijg ik ook de neiging om er tegen te schoppen, maar dat is van mij ook niet eerlijk. Maar de mensen reageren hier soms echt op Sporza zoals Wuyjts op Tom Boonen.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 20:06:14 #192
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_70524200
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:21 schreef marcodej het volgende:

Jij noemt het tof, ik noem het cheesy. Had het dan door Mart Smeets in het Engels laten inspreken, dat was schitterend geweest.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 20:44:58 #193
30220 Barca
pi_70525424
Ach ... voor de patatgeneratie is het natuurlijk prachtig om te zien hoe die Vlaamse frietzakken met mayonaise op hun hoofd in huilen uit barsten als een van hun helden een patat krijgt. Of hoe, als ware ze Goedele Likeens, ze geil verslag doen van een demarrage met het hol open.
pi_70525692
Ik vind sporza vooral erg saai, met dan ook nog een groot aantal etappes zon sprekende lampekap die een beetje binnensmonds aan het mompelen is.
pi_70530018
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:21 schreef marcodej het volgende:

Wat een triest gebruik van het Engels weer. Het is toch de Tour de FRANCE? En niet die van een Engelstalig land?
pi_70534391
Sporza's commentaar is gewoon van een objectief betere kwaliteit, dat is waarom ik ernaar kijk, niet omdat ik even lekker alternatief wil wezen. Luister maar eens naar het verschil tussen de NOS en Sporza bij het verslag van een sprint. Wuyts ziet gewoon veel meer. Hij behoudt het overzicht tijdens een sprint, terwijl het bij Dijkstra en Ducrot meestal uitmondt in veel geschreeuw en maar weinig informatie.
pi_70540063
Ik denk dat ikhet per dag een beetje aankijk of ik voor de 'straffe kost' van de Belg ga of voor 'het nieuwe wielrennen' van NL
pi_70604425
quote:
Minder naïviteit bij Dijkstra en Ducrot
Door STEFAN RAATGEVER

HILVERSUM - NOS-verslaggevers Maarten Ducrot en Herbert Dijkstra willen minder naïef commentaar geven tijdens de etappes in de Tour.

Een vloedgolf aan heroïsche beelden van een jaar eerder, toont het promotiefilmpje. Nauwelijks voorstelbaar dat de Tour de France toen zó spannend was en uitsluitend hoogtepunten bevatte. De blekige Sastre krijgt in beeld ineens Armstrong-achtige allure.

Eén renner ontbreekt geheel: de Oostenrijker Bernhard Kohl. De Epo-snoepende winnaar van de bergtrui is vakkundig weggesneden uit de compilatie van de organisatie. ,,Die man kan niet meer, vonden ze in Frankrijk,’’ concludeert Jan Stekelenburg, chef d’équipe van de Tourploeg van de NOS.

Een boycot die wat de NOS betreft niet geldt voor de door medicijnverslaafde renners en hun schandalen geteisterde Ronde, meent hij. De omroep schenkt veel aandacht aan de Ronde van Frankrijk. Drie uitzendingen per dag op televisie en drie op de radio. ,,We doen ook verslag als het saai is of over Epo gaat,’’ aldus Studio Sport-chef Maarten Nooter.

En dus ziet de tv-kijker acht etappes volledig live op televisie en babbelt Mart Smeets in de schemering met een goed glas wijn over de romantiek van de ronde. Zelfs de Franse filmpjes van Philip Freriks zijn gehandhaafd. Zo laat hij zich in etappeplaats Vittel inrollen in een algenpakking. De journaallezer in boxershort: de Tour-kijker krijgt werkelijk álles te zien. Het media-bombardement is logisch, vindt Nooter. ,,Er doen dit jaar meer Nederlandse renners mee én Armstrong is erbij. Het wordt een interessante editie van ’s werelds grootste wielerwedstrijd.’’

Tv-commentaar is er van het vaste duo Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot. De laatste krijgt op internet ook de ruimte voor eigen reportages. ,,Nieuwe journalistiek voor het nieuwe wielrennen,’’ vindt hij. ,,De tijd van achterover leunen en slap kletsen over de koers is voorbij.’’

Voor zijn wedstrijdverslag wil Ducrot daarom dit jaar een andere toon aanslaan. Die moet bijvoorbeeld ook het wantrouwen bij op het oog bovenmenselijke – en wellicht dopinggerelateerde - prestaties bevatten.

,,Vorig jaar werd ons naïviteit verweten. We zouden niets door hebben gehad toen Riccardo Ricco verbijsterend presteerde. Die kritiek stoorde ons. We lieten onze twijfels op een nette manier blijken. Bij Ricco (net als Kohl betrapt op doping, red.) riep ik: dit is bijna onmogelijk. Die hint pikte niet iedereen op. Dus moeten we verder gaan. Dat heb ik met Herbert doorgesproken.’’

De twee trokken zich voor enkele oefensessies terug op de boerderij van Dijkstra. ,, We willen de context van prestaties schetsen. Maar wel op een andere manier dan bijvoorbeeld onze Belgische collega’s. Die schijnen steeds te weten hoe alles zit. Wij verwonderen ons meer, veroordelen niet. Maar de tijd dat een commentator zich beperkt tot wat hij ziet is voorbij. De media ontwikkelen zich. We hebben een dubbelrol van gangmaker en ceremoniemeester, maar juichen niet met de koers mee.’’
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:33:11 #199
194695 franklop
Fran knock
pi_70604489
Trainingskamp om commentaar te kunnen geven

Maar goed ben benieuwd of je het direct terughoort, ofdat ze gelijk beginnen met het nieuwe wielrennen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_70604530
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:33 schreef franklop het volgende:
Trainingskamp om commentaar te kunnen geven
Ik zie het al helemaal voor me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: