Ik bedoelde dat we hetzelfde programma bedoeldenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:47 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Dan bedoelen we niet hetzelfde want ik kan dat allemaal waarderen, de uitslag lees ik de volgende dag wel in de krant dat zijn feiten. Ik wil meeleven met de koers, in spanning zitten over wie er gaat winnen. Dan maakt het mij niet zo veel uit als er soms dingen verzwegen worden of niet helemaal naar waarheid zijn. Als ik feiten wil ga ik wel F1 kijken, dat zijn cijfers. Wielrennen is emotie
Chapel had op zich een geweldig stemgeluid, maar hij was niet echt kundig genoeg wat mij betreft.quote:
Ik vond hem leukquote:Op zondag 21 juni 2009 14:34 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Chapel had op zich een geweldig stemgeluid, maar hij was niet echt kundig genoeg wat mij betreft.
Is dat zo? Ik vond die man een hele goeie commentator, ondanks z'n accentquote:Op zondag 21 juni 2009 15:11 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Kijk altijd naar Sporza. Alleen jammer dat Gans de Clerqc geen commentaar meer geeft.
Theo Koomen was ook leuk. Die is nooit betrapt op het juist weergeven van de feiten.quote:Op zondag 21 juni 2009 20:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Wat maakt leuk uit als je in iedere zin een fout maakt?
Leuk boeit me dus veel minder dan goed commentaar geven.quote:Op zondag 21 juni 2009 20:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Theo Koomen was ook leuk. Die is nooit betrapt op het juist weergeven van de feiten.
Overdrijven is ook een vak. Jacques Chapel was een vakkundig radioverslaggever met een aanstekelijk enthousiasme.quote:Op zondag 21 juni 2009 20:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Wat maakt leuk uit als je in iedere zin een fout maakt?
Nee hoor. De wielersnobs lijken alleen doof voor de vele foutief gemompelde voorspellingen van de experten en het voortdurende gegeil op Tom Boonen. De Belgen zenden veel meer wielrennen uit en zullen daar dus ook wat meer in investeren dan de NOS. De heiligverklaring van Sporza door het voortdurend afzeiken van de NOS is echter buitengewoon vermoeiend en bovenal een sterke overdrijving van de werkelijkheid.quote:Op zondag 21 juni 2009 23:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toen ik voor het eerst Sporza opzette (jaar of 5 geleden) tijdens wielrennen, had ik echt zoiets van wooow deze gasten weten er echt véééél meer van![]()
Nu denk ik, tja ze weten een beetje meer van..
Is dat slechts mijn perceptie?
Oh jawel hoor, die zijn er nog steeds en vandaar dat ik altijd naar Sporza zal blijven kijken.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:02 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Nee hoor. De wielersnobs lijken alleen doof voor de vele foutief gemompelde voorspellingen van de experten en het voortdurende gegeil op Tom Boonen. De Belgen zenden veel meer wielrennen uit en zullen daar dus ook wat meer in investeren dan de NOS. De heiligverklaring van Sporza door het voortdurend afzeiken van de NOS is echter buitengewoon vermoeiend en bovenal een sterke overdrijving van de werkelijkheid.
Zoals ik al eerder in dit topic zei...met de Tour de France in HD is er helemaal geen reden meer om niet naar de NOS te kijken.
Wat lieten ze afweten als ik vragen mag? Ik heb niets gemist.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:27 schreef OA het volgende:
Ik kijk (via livestream) naar de NOS.
Zeker nadat Sporza het liet afweten bij de Giro
Ohja, een Parijs-Roubaix die alles hadquote:Op vrijdag 19 juni 2009 02:54 schreef Zelva het volgende:
Ik heb het wel een beetje gehad met Sporza na Parijs-Roubaix.
Sinds hij bij Silence rijdt jaquote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:23 schreef richbitch het volgende:
[..]
Vind 't wel mooi.. ze hebben altijd wel over Dekker
Ze zouden wel een blik met aardige co-commentatoren kunnen opentrekken. Ik denk vooral aan Boogerd en Tankink. Zou geweldig zijn.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:22 schreef Ereinion het volgende:
De Tour is de enige koers in het jaar dat ik naar de NOS kijk, vooral om Maarten Ducrot natuurlijk. Een koers lezen of een renner herkennen kan ik zelf wel natuurlijk. Het belangrijkste is toch vooral of de commentatoren een beetje sfeer en vermaak kunnen brengen tijdens de vele uren dat er niets gebeurd, en Ducrot is door zijn dwaasheden daartoe in staat. Vorig jaar was het natuurlijk helemaal fantastisch toen Boogerd er ook was.
Er moet toch iemand te vinden zijn die beter is dan Zeikstra en De Kloot? Rick Nieman of zo?quote:Op maandag 22 juni 2009 14:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ze zouden wel een blik met aardige co-commentatoren kunnen opentrekken. Ik denk vooral aan Boogerd en Tankink. Zou geweldig zijn.
(Commentaar geven doet Boogerd toch leuker dan Tom Steels, daar moet iedereen het mee eens zijn)
Hoe kom je in 's hemelsnaam bij Rick Nieman?quote:
Hij deed jaren terug een Tourprogramma voor RTL. Ik vind hem een betere verslaggever dan Zeikstra(al)! Hij doet de laatste paar jaren weinig meer voor tv? Zijn vrouw werkt bij de NOS (Saschaquote:Op maandag 22 juni 2009 14:53 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoe kom je in 's hemelsnaam bij Rick Nieman?Dat zou wel de aller-allerlaatste zijn die bij me op zou komen als alternatief voor Dijkstra...
Je doet erg goed je best om volstrekt niet serieus genomen meer te worden he?quote:Op maandag 22 juni 2009 14:59 schreef Barca het volgende:
[..]
Hij deed jaren terug een Tourprogramma voor RTL. Ik vind hem een betere verslaggever dan Zeikstra(al)! Hij doet de laatste paar jaren weinig meer voor tv? Zijn vrouw werkt bij de NOS (Sascha).
Als je naast die Rick afwisselend een Tankink en Boogerd er bij zet ...
Vind jij Herbert dan zo goed?!
Nee, ik vind Herbert een nerd maar het duo Herbert-Ducrot vind ik niet eens zo onaardig. En als je dan toch een alternatief voor Herbert zoekt, vind ik Nieman gewoon een onlogisch alternatief. Ja, hij heeft inderdaad repo's over de Tour gemaakt en dat was best aardig. Maar het becommentariëren van een etappes is een heel ander vak. En ik zie dat niet zo voor me met Nieman eerlijk gezegd. Zeker niet naast een Ducrot, Boogerd of Tankink.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:59 schreef Barca het volgende:
[..]
Hij deed jaren terug een Tourprogramma voor RTL. Ik vind hem een betere verslaggever dan Zeikstra(al)! Hij doet de laatste paar jaren weinig meer voor tv? Zijn vrouw werkt bij de NOS (Sascha).
Als je naast die Rick afwisselend een Tankink en Boogerd er bij zet ...
Vind jij Herbert dan zo goed?!
Nee enkel "maar" het half acht journaal.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:59 schreef Barca het volgende:
[..]
Hij doet de laatste paar jaren weinig meer voor tv?
Ik vind Rick journalistiek gezien beter, én dat zou ik nu graag eens zien.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nee, ik vind Herbert een nerd maar het duo Herbert-Ducrot vind ik niet eens zo onaardig. En als je dan toch een alternatief voor Herbert zoekt, vind ik Nieman gewoon een onlogisch alternatief. Ja, hij heeft inderdaad repo's over de Tour gemaakt en dat was best aardig. Maar het becommentariëren van een etappes is een heel ander vak. En ik zie dat niet zo voor me met Nieman eerlijk gezegd. Zeker niet naast een Ducrot, Boogerd of Tankink.
Wie dan wel? Ik zou het niet weten. In ieder geval geen Evert Ten Napel.
oh ja, met "onze dennis" die ik al dagdromend verwarde met johan anton pijl (of whatever variant) wou ik stellen dat de NOS ofwel door Rabo gesponderd wordt, ofwel dat daar inderdaad maar enkel plaats is voor ongepast, genant oranje gezwets. Niets meer, niets minderquote:Op maandag 22 juni 2009 11:02 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Nee hoor. De wielersnobs lijken alleen doof voor de vele foutief gemompelde voorspellingen van de experten en het voortdurende gegeil op Tom Boonen. De Belgen zenden veel meer wielrennen uit en zullen daar dus ook wat meer in investeren dan de NOS. De heiligverklaring van Sporza door het voortdurend afzeiken van de NOS is echter buitengewoon vermoeiend en bovenal een sterke overdrijving van de werkelijkheid.
Zoals ik al eerder in dit topic zei...met de Tour de France in HD is er helemaal geen reden meer om niet naar de NOS te kijken.
Al dat Vlaams doet je geen goed. Je schrijft net zo samenhangend als de 'experten' praten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:41 schreef misteriks het volgende:
[..]
oh ja, met "onze dennis" die ik al dagdromend verwarde met johan anton pijl (of whatever variant) wou ik stellen dat de NOS ofwel door Rabo gesponderd wordt, ofwel dat daar inderdaad maar enkel plaats is voor ongepast, genant oranje gezwets. Niets meer, niets minder![]()
Ikzelf switch graag op de saaie momenten naar NOS om deze stelling te toetsen![]()
ik heb niets tegen NL of rabosucces, maar het gebrek aan deze, gecombineerd met "the holy rabo"-syndroom maakt het soms echt wel
![]()
op de NOS
Sporza weet ook altijd precies de goede locale spijzen, kazen en wijnenquote:Op maandag 22 juni 2009 22:53 schreef Sputnik het volgende:
Sporza voor zo'n beetje alles wat een op een fiets zit, naast deskundig commentaar ook genoeg gezever over de omgeving en over welke oudrenner in welk cafe z'n trappist nuttigt
Mietjes vergeleken met Jean Nelissen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Sporza weet ook altijd precies de goede locale spijzen, kazen en wijnen
Dus:quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sporza (of eigenlijk één) zendt de Tour ook in HD uit, maar op een apart kanaal dat enkel in Vlaanderen te ontvangen is.
quote:Volgende week zaterdag gaat in Monaco de 96e Tour de France van start. De Vlaamse wielerliefhebber hoeft daar geen seconde van te missen, want net als de voorbije jaren zet de VRT opnieuw zwaar in op het belangrijkste wielerevenement van het jaar.
80 uur live koers
Sporza op Eén brengt dit jaar 80 uur live koers op de buis en liefst acht ritten worden integraal uitgezonden, van start tot finish. Radioliefhebbers kunnen dan weer dagelijks tussen 13u00 en 18u00 terecht bij Sporza Tour op Radio 1. En wie daarna nog niet voldaan is, kan 's avonds in de reizende talkshow Tour 2009 van Karl Vannieuwkerke het beste van de voorbije Tourdag nog eens bekijken.
Extra aandacht voor Eddy Merckx
Zowel Sporza Tour als Tour 2009 hebben dit jaar meer dan bijzondere aandacht voor Eddy Merckx. Het is exact 40 jaar geleden dat de Kannibaal zijn eerste Tour won en dat willen ze bij de VRT niet ongemerkt voorbij laten gaan. Tour 2009 blikt daarom iedere dag terug op een bepaald facet van die legendarische Tour van 1969, Sporza Tour laat elke dag een figuur uit de entourage van Merckx aan het woord.
Tom Steels cocommentator
De live verslaggeving op televisie is naar goede gewoonte in handen van Michel Wuyts. Hij wordt in de eerste week bijgestaan door Tom Steels, nadien neemt José De Cauwer de fakkel over. Renaat Schotte is de man die voor en na de rit voor de reacties zorgt. Lieven Van Gils verzorgt de bijdragen voor Het Journaal en pikt ook iedere avond in in de talkshow van Karl Vannieuwkerke. Op de radio zijn Gilles De Coster en Gert Geens opnieuw de gastheren van dienst, het live commentaar hier komt van Christophe Vandegoor en José De Cauwer (4-12 juli), Tom Steels (14-17 juli) en Frank Hoste (18-26 juli). Carl Berteele staat bij de start en de finish voor de reacties en brengt tijdens de wedstrijd rechtstreekse flitsen vanop de motor.
Talkshow
Karl Vannieuwkerke mag op zaterdag 3 juli met zijn talkshow de spits afbijten. Hij krijgt die dag het gezelschap van Thierry Boutsen en - wie anders ? - Eddy Merckx. Dag na dag ontvangt hij vanop de meest tot de verbeelding sprekende locaties nieuwe en verrassende gasten. In de duplex van Tour 2009 krijgt ook Lieven Van Gils telkens andere gasten aan zijn tafel. Net als de vorige jaren laten zij hun handtekening achter op de presentatietafel. Het meubelstuk wordt nadien verkocht voor het goede doel. Dit jaar is dat de Damiaanactie, waar Eddy Merckx de peter van is. (belga/dea)
Ik acht de kans zeer groot dat de NOS precies hetzelfde doet, dat zijn namelijk gewoon de ritten die door e Tour volledig worden uitgezonden.quote:
Dat staat dan ook los van dequote:Op donderdag 25 juni 2009 15:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik acht de kans zeer groot dat de NOS precies hetzelfde doet, dat zijn namelijk gewoon de ritten die door e Tour volledig worden uitgezonden.
Mart doet alleen de avondetappe , en daar hoef je niet naar te kijken tenzij je dat graag doet.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:43 schreef Croccy het volgende:
Er gaat niets boven de uitspraken van Maarten Ducrot dus als de NOS beelden uitzend staat mijn TV op Nederland 1.
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."
Alleen die Mart Smeets is natuurlijk een minpunt, had je maar een Mute optie![]()
Gelukkig maar, wat kan ik mij ergeren aan die man.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:50 schreef maril het volgende:
[..]
Mart doet alleen de avondetappe , en daar hoef je niet naar te kijken tenzij je dat graag doet.
Dat is wel leukquote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:43 schreef L-E-A het volgende:
Ik weet dat de vriendin van Herbert Dijkstra zwanger is...en waarschijnlijk bevalt tijdens de tour...Krijgen we dus een paar dagen Evert ten Napel...
Ach nee toch. Er zijn weinig dingen erger dan Herbert, maar juist Evert ten Napel is daar één van...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:43 schreef L-E-A het volgende:
Ik weet dat de vriendin van Herbert Dijkstra zwanger is...en waarschijnlijk bevalt tijdens de tour...Krijgen we dus een paar dagen Evert ten Napel...
De renners herken is meestal zelf wel, dus dat hoef ik niet te controleren.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:07 schreef JelleS het volgende:
Jammer van Tom Steels...
Aangezien ik moet werken zal het wel veel radio/stream van de NOS worden. En dan in het weekend heerlijk genieten van Sporza, waar ik tenminste niet hoef te controleren of ze het wel over de juiste renners hebben.
'Ik heb een vermoeden dat het zo gaat gebeuren, ooooh wat een spanning. Puffen we mee lieve mensen ?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:43 schreef L-E-A het volgende:
Geen Epo of Cera?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:33 schreef Waaghals het volgende:
Die koter van Herbert gaat Dennis of Denise heten.
Toevallig net dit gepost in een ander topic :quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:29 schreef aesop het volgende:
Als Herbert zijn vrouw moet bijstaan zal Mart Smeets naast Ducrot plaatsnemen. Hopelijk kiest mw Dijkstra een paar alpenetappes uit om te persen.
Zo denk ik over een doodschop. 't Is maar voetbal!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toevallig net dit gepost in een ander topic :
Ik stond ooit tijdens een beslissingswedstrijd van NIVO Sparta naast Maarten Ducrot.
We scoorden en ik sprong over de railing en ging uit mijn dak.
Eenmaal terug naast Maarten zei ie :
'Het is maar voetbal'
Maarten is de ultieme droogklootquote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toevallig net dit gepost in een ander topic :
Ik stond ooit tijdens een beslissingswedstrijd van NIVO Sparta naast Maarten Ducrot.
We scoorden en ik sprong over de railing en ging uit mijn dak.
Eenmaal terug naast Maarten zei ie :
'Het is maar voetbal'
Leukquote:Op zondag 28 juni 2009 15:16 schreef marcodej het volgende:
Boogerd gaat bij de bergetappes co-commentaar geven, volgens Mart net.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:07 schreef JelleS het volgende:
Jammer van Tom Steels...
Aangezien ik moet werken zal het wel veel radio/stream van de NOS worden. En dan in het weekend heerlijk genieten van Sporza, waar ik tenminste niet hoef te controleren of ze het wel over de juiste renners hebben.
Dat dus..quote:Op maandag 29 juni 2009 12:23 schreef Spaulding het volgende:
Zeker de NOS. De Tour zonder Herbert en Maarten is geen Tour. Ik moet gewoon worden bijgeluld over chateau's en het nieuwe wielrennen.
geluid uit en radio aan ( nederlandfm.nl of de zender z'n site zelf ) ?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hier hebben ze Eurosport vorig jaar van de kabel gehaald![]()
![]()
![]()
Dus ik ben nu voor het tweede jaar verstoken van live-beelden op de televisie. En streams van Sporza of NOS heb ik nog niet kunnen ontdekken (Die dus niet geografisch afgeschermd zijn).
Dit jaar dus via Eurosport-player, met Zweeds (lees dodelijk saai) commentaar.
Er zijn nog wel Fok!kers met smaak hoor. 't Zijn niet allemaal van die Sporza-kneuzen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 02:53 schreef Shadow_NL het volgende:
Ik dacht echt dat de meeste fokkers hier Sporza zouden kijken maar dat is dus niet het geval.
Denk dat ik gewoon weer voor de NOS ga, blijft toch nederlands en als je dan hoort hoe enthousiast Herbert praat als er iets met rabobank of een nederlandse renner gaat: Geweldig.
Sporza kijken is vaak een hype.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 02:53 schreef Shadow_NL het volgende:
Ik dacht echt dat de meeste fokkers hier Sporza zouden kijken maar dat is dus niet het geval.
Denk dat ik gewoon weer voor de NOS ga, blijft toch nederlands en als je dan hoort hoe enthousiast Herbert praat als er iets met rabobank of een nederlandse renner gaat: Geweldig.
Om Public Enemy te citeren: "Don't, don't, don't believe the hype! Don't believe the hype!"quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Sporza kijken is vaak een hype.
Lekker interessant doen en zeiken op de NOS.
'It takes a million people to hold us back.' 'Bring on the noise.'quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:08 schreef Barca het volgende:
[..]
Om Public Enemy te citeren: "Don't, don't, don't believe the hype! Don't believe the hype!"
Dat vind ik weer overdreven als de NOS er niet is wil ik graag naar de belg kijken/luisteren.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Sporza kijken is vaak een hype.
Lekker interessant doen en zeiken op de NOS.
Jij noemt het tof, ik noem het cheesy. Had het dan door Mart Smeets in het Engels laten inspreken, dat was schitterend geweest.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:21 schreef marcodej het volgende:
De NOS heeft in ieder geval een toffe promo voor de Tour in elkaar gedraaid:
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-535629/
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:21 schreef marcodej het volgende:
De NOS heeft in ieder geval een toffe promo voor de Tour in elkaar gedraaid:
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-535629/
quote:Minder naïviteit bij Dijkstra en Ducrot
Door STEFAN RAATGEVER
HILVERSUM - NOS-verslaggevers Maarten Ducrot en Herbert Dijkstra willen minder naïef commentaar geven tijdens de etappes in de Tour.
Een vloedgolf aan heroïsche beelden van een jaar eerder, toont het promotiefilmpje. Nauwelijks voorstelbaar dat de Tour de France toen zó spannend was en uitsluitend hoogtepunten bevatte. De blekige Sastre krijgt in beeld ineens Armstrong-achtige allure.
Eén renner ontbreekt geheel: de Oostenrijker Bernhard Kohl. De Epo-snoepende winnaar van de bergtrui is vakkundig weggesneden uit de compilatie van de organisatie. ,,Die man kan niet meer, vonden ze in Frankrijk,’’ concludeert Jan Stekelenburg, chef d’équipe van de Tourploeg van de NOS.
Een boycot die wat de NOS betreft niet geldt voor de door medicijnverslaafde renners en hun schandalen geteisterde Ronde, meent hij. De omroep schenkt veel aandacht aan de Ronde van Frankrijk. Drie uitzendingen per dag op televisie en drie op de radio. ,,We doen ook verslag als het saai is of over Epo gaat,’’ aldus Studio Sport-chef Maarten Nooter.
En dus ziet de tv-kijker acht etappes volledig live op televisie en babbelt Mart Smeets in de schemering met een goed glas wijn over de romantiek van de ronde. Zelfs de Franse filmpjes van Philip Freriks zijn gehandhaafd. Zo laat hij zich in etappeplaats Vittel inrollen in een algenpakking. De journaallezer in boxershort: de Tour-kijker krijgt werkelijk álles te zien. Het media-bombardement is logisch, vindt Nooter. ,,Er doen dit jaar meer Nederlandse renners mee én Armstrong is erbij. Het wordt een interessante editie van ’s werelds grootste wielerwedstrijd.’’
Tv-commentaar is er van het vaste duo Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot. De laatste krijgt op internet ook de ruimte voor eigen reportages. ,,Nieuwe journalistiek voor het nieuwe wielrennen,’’ vindt hij. ,,De tijd van achterover leunen en slap kletsen over de koers is voorbij.’’
Voor zijn wedstrijdverslag wil Ducrot daarom dit jaar een andere toon aanslaan. Die moet bijvoorbeeld ook het wantrouwen bij op het oog bovenmenselijke – en wellicht dopinggerelateerde - prestaties bevatten.
,,Vorig jaar werd ons naïviteit verweten. We zouden niets door hebben gehad toen Riccardo Ricco verbijsterend presteerde. Die kritiek stoorde ons. We lieten onze twijfels op een nette manier blijken. Bij Ricco (net als Kohl betrapt op doping, red.) riep ik: dit is bijna onmogelijk. Die hint pikte niet iedereen op. Dus moeten we verder gaan. Dat heb ik met Herbert doorgesproken.’’
De twee trokken zich voor enkele oefensessies terug op de boerderij van Dijkstra. ,, We willen de context van prestaties schetsen. Maar wel op een andere manier dan bijvoorbeeld onze Belgische collega’s. Die schijnen steeds te weten hoe alles zit. Wij verwonderen ons meer, veroordelen niet. Maar de tijd dat een commentator zich beperkt tot wat hij ziet is voorbij. De media ontwikkelen zich. We hebben een dubbelrol van gangmaker en ceremoniemeester, maar juichen niet met de koers mee.’’
Ik zie het al helemaal voor me.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:33 schreef franklop het volgende:
Trainingskamp om commentaar te kunnen geven![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |