abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70438603
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Toevallig net dit gepost in een ander topic :

Ik stond ooit tijdens een beslissingswedstrijd van NIVO Sparta naast Maarten Ducrot.

We scoorden en ik sprong over de railing en ging uit mijn dak.

Eenmaal terug naast Maarten zei ie :

'Het is maar voetbal'

Maarten is de ultieme droogkloot

Maar 't zou wel vet zijn als Evert een paar etappes gaat doen!
Tijdens Parijs-Nice enzo heb ik dat om domme familieredenen allemaal gemist
pi_70447957
Boogerd gaat bij de bergetappes co-commentaar geven, volgens Mart net.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Trouwste user 2022 zondag 28 juni 2009 @ 21:46:23 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_70458653
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:16 schreef marcodej het volgende:
Boogerd gaat bij de bergetappes co-commentaar geven, volgens Mart net.
Leuk

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 28 juni 2009 @ 21:47:22 #179
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_70458674
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:46 schreef tong80 het volgende:

[..]

Leuk

zeker
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_70474284
Zeker de NOS. De Tour zonder Herbert en Maarten is geen Tour. Ik moet gewoon worden bijgeluld over chateau's en het nieuwe wielrennen.
  maandag 29 juni 2009 @ 21:00:46 #181
127004 maril
Smeetsfan
pi_70492018
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 15:07 schreef JelleS het volgende:
Jammer van Tom Steels...

Aangezien ik moet werken zal het wel veel radio/stream van de NOS worden. En dan in het weekend heerlijk genieten van Sporza, waar ik tenminste niet hoef te controleren of ze het wel over de juiste renners hebben.
, Dan zullen ze het toevallig fout hebben gehad toen ik naar Sporza keek.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_70497041
quote:
Op maandag 29 juni 2009 12:23 schreef Spaulding het volgende:
Zeker de NOS. De Tour zonder Herbert en Maarten is geen Tour. Ik moet gewoon worden bijgeluld over chateau's en het nieuwe wielrennen.
Dat dus..
pi_70500770
De NOS heeft in ieder geval een toffe promo voor de Tour in elkaar gedraaid:

http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-535629/
pi_70503409
Ik dacht echt dat de meeste fokkers hier Sporza zouden kijken maar dat is dus niet het geval.
Denk dat ik gewoon weer voor de NOS ga, blijft toch nederlands en als je dan hoort hoe enthousiast Herbert praat als er iets met rabobank of een nederlandse renner gaat: Geweldig.
pi_70503469
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hier hebben ze Eurosport vorig jaar van de kabel gehaald

Dus ik ben nu voor het tweede jaar verstoken van live-beelden op de televisie. En streams van Sporza of NOS heb ik nog niet kunnen ontdekken (Die dus niet geografisch afgeschermd zijn).

Dit jaar dus via Eurosport-player, met Zweeds (lees dodelijk saai) commentaar.
geluid uit en radio aan ( nederlandfm.nl of de zender z'n site zelf ) ?
dag
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:26:51 #186
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70512560
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 02:53 schreef Shadow_NL het volgende:
Ik dacht echt dat de meeste fokkers hier Sporza zouden kijken maar dat is dus niet het geval.
Denk dat ik gewoon weer voor de NOS ga, blijft toch nederlands en als je dan hoort hoe enthousiast Herbert praat als er iets met rabobank of een nederlandse renner gaat: Geweldig.
Er zijn nog wel Fok!kers met smaak hoor. 't Zijn niet allemaal van die Sporza-kneuzen.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 juni 2009 @ 16:03:23 #187
7889 tong80
Spleenheup
pi_70517257
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 02:53 schreef Shadow_NL het volgende:
Sporza kijken is vaak een hype.

Lekker interessant doen en zeiken op de NOS.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:08:08 #188
30220 Barca
pi_70517410
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Om Public Enemy te citeren: "Don't, don't, don't believe the hype! Don't believe the hype!"
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 juni 2009 @ 16:10:52 #189
7889 tong80
Spleenheup
pi_70517488
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:08 schreef Barca het volgende:

[..]

Om Public Enemy te citeren: "Don't, don't, don't believe the hype! Don't believe the hype!"
'It takes a million people to hold us back.' 'Bring on the noise.'

dinsdag 30 juni 2009 @ 16:18:11 #190
30220 Barca
pi_70517750
Over L.A. "He got game!"
  dinsdag 30 juni 2009 @ 19:58:07 #191
127004 maril
Smeetsfan
pi_70523958
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat vind ik weer overdreven als de NOS er niet is wil ik graag naar de belg kijken/luisteren.
Het is alleen zo dat die ook niet foutloos zijn , dat kan ook niet mijn inziens.En ik stoor mij daar ook niet aan.Net als bij de NOS
Maar de meeste reageren hier dat Sporza perfect is, en dan krijg ik ook de neiging om er tegen te schoppen, maar dat is van mij ook niet eerlijk. Maar de mensen reageren hier soms echt op Sporza zoals Wuyjts op Tom Boonen.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  dinsdag 30 juni 2009 @ 20:06:14 #192
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_70524200
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:21 schreef marcodej het volgende:

Jij noemt het tof, ik noem het cheesy. Had het dan door Mart Smeets in het Engels laten inspreken, dat was schitterend geweest.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 20:44:58 #193
30220 Barca
pi_70525424
Ach ... voor de patatgeneratie is het natuurlijk prachtig om te zien hoe die Vlaamse frietzakken met mayonaise op hun hoofd in huilen uit barsten als een van hun helden een patat krijgt. Of hoe, als ware ze Goedele Likeens, ze geil verslag doen van een demarrage met het hol open.
pi_70525692
Ik vind sporza vooral erg saai, met dan ook nog een groot aantal etappes zon sprekende lampekap die een beetje binnensmonds aan het mompelen is.
pi_70530018
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:21 schreef marcodej het volgende:

Wat een triest gebruik van het Engels weer. Het is toch de Tour de FRANCE? En niet die van een Engelstalig land?
pi_70534391
Sporza's commentaar is gewoon van een objectief betere kwaliteit, dat is waarom ik ernaar kijk, niet omdat ik even lekker alternatief wil wezen. Luister maar eens naar het verschil tussen de NOS en Sporza bij het verslag van een sprint. Wuyts ziet gewoon veel meer. Hij behoudt het overzicht tijdens een sprint, terwijl het bij Dijkstra en Ducrot meestal uitmondt in veel geschreeuw en maar weinig informatie.
pi_70540063
Ik denk dat ikhet per dag een beetje aankijk of ik voor de 'straffe kost' van de Belg ga of voor 'het nieuwe wielrennen' van NL
pi_70604425
quote:
Minder naïviteit bij Dijkstra en Ducrot
Door STEFAN RAATGEVER

HILVERSUM - NOS-verslaggevers Maarten Ducrot en Herbert Dijkstra willen minder naïef commentaar geven tijdens de etappes in de Tour.

Een vloedgolf aan heroïsche beelden van een jaar eerder, toont het promotiefilmpje. Nauwelijks voorstelbaar dat de Tour de France toen zó spannend was en uitsluitend hoogtepunten bevatte. De blekige Sastre krijgt in beeld ineens Armstrong-achtige allure.

Eén renner ontbreekt geheel: de Oostenrijker Bernhard Kohl. De Epo-snoepende winnaar van de bergtrui is vakkundig weggesneden uit de compilatie van de organisatie. ,,Die man kan niet meer, vonden ze in Frankrijk,’’ concludeert Jan Stekelenburg, chef d’équipe van de Tourploeg van de NOS.

Een boycot die wat de NOS betreft niet geldt voor de door medicijnverslaafde renners en hun schandalen geteisterde Ronde, meent hij. De omroep schenkt veel aandacht aan de Ronde van Frankrijk. Drie uitzendingen per dag op televisie en drie op de radio. ,,We doen ook verslag als het saai is of over Epo gaat,’’ aldus Studio Sport-chef Maarten Nooter.

En dus ziet de tv-kijker acht etappes volledig live op televisie en babbelt Mart Smeets in de schemering met een goed glas wijn over de romantiek van de ronde. Zelfs de Franse filmpjes van Philip Freriks zijn gehandhaafd. Zo laat hij zich in etappeplaats Vittel inrollen in een algenpakking. De journaallezer in boxershort: de Tour-kijker krijgt werkelijk álles te zien. Het media-bombardement is logisch, vindt Nooter. ,,Er doen dit jaar meer Nederlandse renners mee én Armstrong is erbij. Het wordt een interessante editie van ’s werelds grootste wielerwedstrijd.’’

Tv-commentaar is er van het vaste duo Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot. De laatste krijgt op internet ook de ruimte voor eigen reportages. ,,Nieuwe journalistiek voor het nieuwe wielrennen,’’ vindt hij. ,,De tijd van achterover leunen en slap kletsen over de koers is voorbij.’’

Voor zijn wedstrijdverslag wil Ducrot daarom dit jaar een andere toon aanslaan. Die moet bijvoorbeeld ook het wantrouwen bij op het oog bovenmenselijke – en wellicht dopinggerelateerde - prestaties bevatten.

,,Vorig jaar werd ons naïviteit verweten. We zouden niets door hebben gehad toen Riccardo Ricco verbijsterend presteerde. Die kritiek stoorde ons. We lieten onze twijfels op een nette manier blijken. Bij Ricco (net als Kohl betrapt op doping, red.) riep ik: dit is bijna onmogelijk. Die hint pikte niet iedereen op. Dus moeten we verder gaan. Dat heb ik met Herbert doorgesproken.’’

De twee trokken zich voor enkele oefensessies terug op de boerderij van Dijkstra. ,, We willen de context van prestaties schetsen. Maar wel op een andere manier dan bijvoorbeeld onze Belgische collega’s. Die schijnen steeds te weten hoe alles zit. Wij verwonderen ons meer, veroordelen niet. Maar de tijd dat een commentator zich beperkt tot wat hij ziet is voorbij. De media ontwikkelen zich. We hebben een dubbelrol van gangmaker en ceremoniemeester, maar juichen niet met de koers mee.’’
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:33:11 #199
194695 franklop
Fran knock
pi_70604489
Trainingskamp om commentaar te kunnen geven

Maar goed ben benieuwd of je het direct terughoort, ofdat ze gelijk beginnen met het nieuwe wielrennen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_70604530
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:33 schreef franklop het volgende:
Trainingskamp om commentaar te kunnen geven
Ik zie het al helemaal voor me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: