quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:33 schreef gers het volgende:
geen last van die klotetoeters tijdens het wk
Eerlijk is eerlijk, de slavernij was echt epic. We hadden ze echt tuk door ze met glimmende spiegeltjes en kraaltjes te verleiden, iets dat tegenwoordig nog steeds lukt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:33 schreef MadMarine het volgende:
Waar denk je dat die 'beschaafde' westerse wereld zijn rijkdom vandaan heeft?
Heb je nooit opgelet bij geschiedenis?
Deze is ook goedquote:Op donderdag 18 juni 2009 21:29 schreef Geqxon het volgende:
Ziektes die oorspronkelijk van dieren komen, die hebben we dan niet meer
quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:29 schreef Geqxon het volgende:
Ik denk...Ziektes die oorspronkelijk van dieren komen, die hebben we dan niet meer
Heul geen NBAquote:Op donderdag 18 juni 2009 21:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]Mensen, die oorspronkelijk uit Afrika komen, hadden er dan ook niet geweest.
Dooie negers inmiddels, welquote:Op donderdag 18 juni 2009 21:37 schreef cheqy het volgende:
Mensloos, aangezien ze beweren dat de gehele mensheid uit Afrika stamt.
Het komt dus hier op neer dat mijn voorouders negers waren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Nou iddquote:Op donderdag 18 juni 2009 21:38 schreef Supersoep het volgende:
Geen Afrikaanse olie-voorraden meer, of andere grondstoffen.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:40 schreef Anywhere het volgende:
Zal ik maar even bijdehand gaan doen en vertellen dat de eerste mensen uit Afrika komen?
Maar dat is denk ik ook het grootste probleem van deze wereld. Dus zonder Afrika waren we veel beter afgeweest.
edit:
Was blijkbaar al gemeld. Ik word overbodig![]()
Wel grappig dat wij een heel stuk verder zijn gekomen. Heeft dat er mee te maken dat hitte je lui maakt?quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:44 schreef ganzenherder het volgende:
We stammen allemaal af van Afrikanen in principe. Dus zouden er geen mensen zijn zoals wij ze kennen.
Edit: Oh staat er al 80x![]()
Hitte maakt JOU lui. De mensheid is vast niet voor niets in Afrika ontstaan. Dat was niet omdat de condities ergens anders beter warenquote:Op donderdag 18 juni 2009 21:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wel grappig dat wij een heel stuk verder zijn gekomen. Heeft dat er mee te maken dat hitte je lui maakt?
En dat zou dan weer goed uitkomen omdat daar dan weer geen naam voor geweest zou zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zou men nooit het suez kanaal gegraven hoeven te hebben.
Waarschijnlijk zou de mens zich niet eens ontwikkeld hebben.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:36 schreef Anywhere het volgende:
Maar die waren er ook niet geweest zonder afrika
Dat was volgens mij al een keertje eerder opgemerktquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zou de mens zich niet eens ontwikkeld hebben.
Zoals je al zelf aangeeft; de Griekse en Romeinse cultuur zijn ontstaan dankzij de Egyptische..quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:36 schreef Anywhere het volgende:
[..]
Griekse en Romeinse cultuur![]()
![]()
Maar die waren er ook niet geweest zonder afrika
Ik denk dat het klimaat zo op zijn reet gaat dat er geen voordelen meer overblijven.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:53 schreef Intergalactrick het volgende:
Oke, maar stel nou eens: Afrika verdwijnt nu door een plotselinge ramp volledig van de aarde. Wat zullen daar de gevolgen van zijn? Wat zijn de voordelen daarvan? En de nadelen?
Die zitten er toch allemaal alquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:12 schreef Erotska het volgende:
- Minder Marokkanen die emigreren naar ons landje.
De huidige zeestromen zullen bijna geheel veranderen, waardoor het klimaat op een heleboel plekken zou veranderen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:53 schreef Intergalactrick het volgende:
Oke, maar stel nou eens: Afrika verdwijnt nu door een plotselinge ramp volledig van de aarde. Wat zullen daar de gevolgen van zijn? Wat zijn de voordelen daarvan? En de nadelen?
Met de huidige voortplanting van de Marokkanen zal hun aantal op de wereld snel vermenigvuldigen. Er is dus geen ontkomen aan.quote:
Komt vanzelf goedquote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:09 schreef Erotska het volgende:
[..]
Met de huidige voortplanting van de Marokkanen zal hun aantal op de wereld snel vermenigvuldigen. Er is dus geen ontkomen aan.
We krijgen daar enorm veel geld uit, ja, maar hoeveel miljard / biljoen zijn we wel niet kwijt aan ontwikkelingshulp en Afrikaanse vluchtelingen?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 03:41 schreef IHVK het volgende:
Enorme welvaat voor de westerse wereld?
Zonder Afrika uit te buiten?![]()
Lijkt me sterk
Joh, dat is toch allemaal ingecalculeerdquote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
We krijgen daar enorm veel geld uit, ja, maar hoeveel miljard / biljoen zijn we wel niet kwijt aan ontwikkelingshulp en Afrikaanse vluchtelingen?
Daar is inderdaad de mens ontstaan. Maar de mens met initiatief, intelligentie, durf en nieuwschierigheid is daar al snel weggetrokken. Vandaar dat de inwoners van Afrika nu nog zo achter liggen. Hun voorouders waren al te lui om vanuit Afrika de rest van de wereld te ontdekken.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:35 schreef tslh het volgende:
*knip
Het verhaal dat de mens is ontstaan in Afrika is ook niet echt van belang meer: moeten we ze daar eeuwig voor dankbaar blijven danWIJ zijn verder geevolueerd en ZIJ zijn stil blijven staan.
"Landen waar uranium wordt gevonden zijn Namibië, Australië, Niger, Canada, de VS en Zuid-Afrika."quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:34 schreef TR08 het volgende:
In Afrika wordt nog best veel olie geproduceerd, ook halen we er veel diamant en edelmetalen vandaan. Ik weet niet zeker of ze daar ook uranium mijnen hebben.
Niet dat de Afrikanen zelf er veel aan hebben btw...maar dat is dus wat wij er aan hebben.
Afrika werd pas gekoloniseerd in 1870, toen waren we al rijk.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:33 schreef MadMarine het volgende:
Waar denk je dat die 'beschaafde' westerse wereld zijn rijkdom vandaan heeft?
Heb je nooit opgelet bij geschiedenis?
Onzin: Er was toen in Europa heel veel werkloosheid en armoede. Echte armoede. Er was toen een kleine rijke toplaag die de touwtjes in handen had en fijn aan landjepik kon doen, maar de legers bestonden grotendeels uit straatarm kanonnenvoer. De industriele revolutie was nog niet lang bezig. De welvaart kwam pas veel later.quote:Op zondag 21 juni 2009 17:39 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Afrika werd pas gekoloniseerd in 1870, toen waren we al rijk.
Precies wat iedereen denkt, bij het lezen van de TTquote:Op donderdag 18 juni 2009 21:31 schreef SharQueDo het volgende:
Wie doet em? Ok, ik dan maar weer:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:11 schreef Anywhere het volgende:
[..]
Maar een afrikaanse oceaan. Hoe vet zou dat zijn?
Ik had puur dit topic geopend om naar een mooi paint-antwoord van deze vraag te kijken. En ja hoor!quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:31 schreef SharQueDo het volgende:
Wie doet em? Ok, ik dan maar weer:
[ afbeelding ]
De industriele revolutie begon in Engeland in 1750 ongeveer of zie ik dat verkeerd?quote:Op zondag 21 juni 2009 23:44 schreef Farenji het volgende:
[..]
Onzin: Er was toen in Europa heel veel werkloosheid en armoede. Echte armoede. Er was toen een kleine rijke toplaag die de touwtjes in handen had en fijn aan landjepik kon doen, maar de legers bestonden grotendeels uit straatarm kanonnenvoer. De industriele revolutie was nog niet lang bezig. De welvaart kwam pas veel later.
De benzine wordt duurderquote:Op donderdag 18 juni 2009 21:29 schreef Geqxon het volgende:
Ik denk...Enorme welvaart voor de westerse wereld Ziektes die oorspronkelijk van dieren komen, die hebben we dan niet meer Kortere reclameblokken Relatief minder christenen wereldwijd
Maar helaas ookMinder bananen
Wat voor positieve invloed heeft Afrika op het moment? Ik moest gelijk aan bananen denken, maar verder dan dat kom ik niet...
Industriele Revoluties gaan samen met liberalisme, en dus ook nachtwakersstaten. Dus geen rijkere overheden.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:41 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
De industriele revolutie begon in Engeland in 1750 ongeveer of zie ik dat verkeerd?
Ik had het overigens over de rijkdom van de westerse regeringen.
Bedoel je niet dat de overheden juist wel rijk zijn, maar het overgrote deel van het volk straatarm en bijna slavenarbeid verichtend?? Verlicht mequote:Op maandag 22 juni 2009 17:45 schreef Unauthorised het volgende:
[..]
Industriele Revoluties gaan samen met liberalisme, en dus ook nachtwakersstaten. Dus geen rijkere overheden.
En door dat liberalisme wat 'het volk' idd straatarm omdat ze geen macht konden uitoefenen tegen de werkgevers (voor jou kan ik 100 anderen krijgen-principe).
Hier heb ik overmorgen een tentamen over.
Ik heb nog niet geleerd, dus tekst onder voorbehoud
Doe ik, ik pak mijn aantekeningen er even bij. Dan doe ik zowaar ook nog wat voor school. De edit komt eraan.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:51 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Bedoel je niet dat de overheden juist wel rijk zijn, maar het overgrote deel van het volk straatarm en bijna slavenarbeid verichtend?? Verlicht me
quote:Op maandag 22 juni 2009 19:26 schreef Appelknaller het volgende:
Erg heldere post. Dus zo rijk waren de mensen niet in 1870
. Maar het feit blijft dat het uitbuiten van Afrika verhaal soms een beetje overdreven wordt. Slavernij bijvoorbeeld, stamhoofden in Afrika hebben daar dik aan verdient, toen engeland de slavernij wilde afschaffen werd er geprotesteerd door enkele afrikaanse stamhoofden. Hier komt de aap (
ongelukkige woordkeus ) uit de mouw, het merendeel van de afrikaanse regeringsleiders denkt alleen maar aan geld/zichzelf en hoe diegene aan de macht kan blijven.
Ik heb onlangs The wealth and poverty of nations van David Landes gelezen, daar heeft hij een iets andere lezing van de geschiedenis, hij richt zich meer op de culturele aspecten. Ik heb wel gehoord van het boek van Jared Diamond, lijkt me erg interessant, hij richt zich meer op de fysische aspecten zoals klimaat enzo toch?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:51 schreef Unauthorised het volgende:
[..]
![]()
Het boek van Jared Diamond - Paarden, zwaarden & ziektekiemen is wel leuk om te lezen. Daarin wordt beschreven waarom Europa het continent is wat veel rijkdom heeft vergaard. Waarom er geen Indianen bij ons kwamen huishouden, maar wij bij de Indianen kwamen. Waarom wij de eerste waren die geweren uitvonden etc.
Je kan op youtube ook een docu kijken van National Geographic die gaat over dit boek. Guns, Germs & Steel moet je dan als zoektermen gebruiken. Leuk en verhelderend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |