Ik heb ze besteld, maar weet je dat zeker?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:36 schreef Rosetta_Stoned het volgende:
vorige keer ahoy waren de veldkaarten binnen 10 minuten weg. Dus ik zou niet wachten en gewoon gebruik maken van de pre sale.
ik heb er zin in.
Hoe dat?quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:21 schreef Felixa het volgende:
Ik hoef dit keer geen kaartje te bestellen, sta op de gastenlijst.
Een vriend van mij is bevriend met de band. Vooral met de bassist, die heb ik vorig jaar ook al een keer privé ontmoet. Toen werd me al beloofd dat ik bij de komende tour een keer op de gastenlijst/backstage mocht. Ik dacht natuurlijk, yeah right... maar kreeg gisteren een mailtje dat het al geregeld was!quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:18 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hoe dat?
Ik heb er gister ook 2 besteld
Tof dat ie aan je dacht.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:50 schreef Felixa het volgende:
[..]
Een vriend van mij is bevriend met de band. Vooral met de bassist, die heb ik vorig jaar ook al een keer privé ontmoet. Toen werd me al beloofd dat ik bij de komende tour een keer op de gastenlijst/backstage mocht. Ik dacht natuurlijk, yeah right... maar kreeg gisteren een mailtje dat het al geregeld was!![]()
Heb wel even een rondedansje door de kamer gemaakt.
cool, jammer dat ik niet zulke vrienden heb. hahaquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:50 schreef Felixa het volgende:
[..]
Een vriend van mij is bevriend met de band. Vooral met de bassist, die heb ik vorig jaar ook al een keer privé ontmoet. Toen werd me al beloofd dat ik bij de komende tour een keer op de gastenlijst/backstage mocht. Ik dacht natuurlijk, yeah right... maar kreeg gisteren een mailtje dat het al geregeld was!![]()
Heb wel even een rondedansje door de kamer gemaakt.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:45 schreef SpaceCheeks het volgende:
Gaan er nog mensen naar Rock Werchter om ze te zien?
Jazekers!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:45 schreef SpaceCheeks het volgende:
YEAH!!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:45 schreef SpaceCheeks het volgende:
Gelul, muziek van Placebo komt juist goed tot z'n recht op een festival.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:03 schreef cleany het volgende:
ik gelukkig niet..Placebo speelt op een eigen concert veel beter.
Jaloerse mensen enzoquote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:39 schreef SpaceCheeks het volgende:
Ik heb ook nooit problemen met Placebo op een festival hoor...integendeel!
Pff..hoe schraal is dat!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:28 schreef Megalomaniac het volgende:
Heb ze moeten missen op Pinkpop (moest eerder weg ivm ov) dus EIGENLIJK zou ik moeten gaan....denk er nog ff over na
Daddy Coolquote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:14 schreef Parafernalia het volgende:
Ze maken niet alleen geweldige muziek, ze spelen niet alleen geweldig live, maar ze coveren ook nog eens briljant
wauw.. dat is echt super mooi!! vooral met die viool erbij!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:57 schreef Joesse het volgende:
dat Angkor Wat concert trouwenswow!
ik dacht eerst, tja gewoon een concert, maar ze spelen wat rustigere versies van de nummers, echt heel mooi. Bijvoorbeeld Blind:
Zeker, helemaal als je achteraf die trein TOCH mist en uit noodzaak in een dure hotel moet overnachten. -.-'quote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:11 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Pff..hoe schraal is dat!
Zo heb ik vorig jaar een uur ofzo van The Cure moeten missen. Kut ov
Waar kijk je dat? Zou graag zo een concert wel op dvd/Blu-ray willen hebben.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:40 schreef kreuk050 het volgende:
Zit nu Placebo op Rock am Ring te kijken, HD! Echt vet!!
Staat op FTDquote:Op maandag 22 juni 2009 22:08 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Waar kijk je dat? Zou graag zo een concert wel op dvd/Blu-ray willen hebben.
VLC-player.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:24 schreef Duizendpootje het volgende:
Nou ik had ook een concert van Placebo gedownload, was RAR.
Maar nu heb ik VOB files ofzo![]()
weet iemand waar ik dat mee kan afspelen?
Ik heb FTDv3.8 ik weet er eigenlijk weinig vanaf kun je mij ff op weg helpen hoe ik placebo kan downloaden.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:16 schreef Leonos het volgende:
[..]
Staat op FTD
Dat optreden is echt damn goed, niet normaal
super! die andere videos trouwens ookquote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:57 schreef Joesse het volgende:
ik dacht eerst, tja gewoon een concert, maar ze spelen wat rustigere versies van de nummers, echt heel mooi. Bijvoorbeeld Blind:
jezus, wat mooooooooooooiquote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:57 schreef Joesse het volgende:
Come Undone wordt een klassieker.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:15 schreef Joesse het volgende:
Ik begin Come Undone, Breathe Underwater en Happy You're Gone ook steeds meer te waarderen. Vond ik eerst wat mindere nummers.
het is trouwens gelukt, thanks!!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:26 schreef Lamon het volgende:
[..]
VLC-player.
Gewoon de map selecteren waar hij in zit, is een vorm van dvd.
Wat is FTD?quote:Op maandag 22 juni 2009 23:16 schreef Leonos het volgende:
[..]
Staat op FTD
Dat optreden is echt damn goed, niet normaal
In Antwerpen zijn er wel nog staanplaatsen beschikbaar.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:26 schreef Rosetta_Stoned het volgende:
Zo de staanplaatsen voor ahoy zijn ook uitverkocht zie ik nu
Wat kost die bij MM?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:49 schreef Heathen. het volgende:
De teksten van de nummers. EN wat fotos. bij de MM
Leuke verzameling, maar buiten dat de liefhebber al een paar albums heeft is onderstaande ook niet echt geweldig:quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:37 schreef Megalomaniac het volgende:
CD: Placebo - The Hut Recordings (Boxset)
quote:VIRGIN BOX SET DISCLAIMER
11.06.2009
VIRGIN BOX SET DISCLAIMER
Some of you may be aware that Virgin have released a box set entitled ‘The Hut Recordings’ containing all of Placebo’s Hut and Virgin recorded albums plus an album of b’sides. There is nothing contained in this release which has not been previously available. The box set was released on June 8th, same day as the new Placebo album ‘ Battle For The Sun’.
Placebo would like to make the point to all their fans that the Virgin release has been put together without any consultation or discussion with the band and they have had absolutely no input into the content, packaging, or artwork connected with this release. As a consequence Placebo cannot endorse the release of this product.
"Without you, I'm Nothing" MOET gewoon je volgende worden.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:35 schreef _Flea_ het volgende:
Heb eigenlijk net sinds 1,5 week Placebo ontdekt. Maar wat een lekker album zeg die nieuwste. Nu bezig met het oude werk te luisteren wat ik via m'n collega heb gekregen.
Eigenlijk schande dat ik het nu pas ontdek.
Jaaa Sziget!quote:Op zondag 19 juli 2009 00:26 schreef maniack28 het volgende:
Nee gekken, we tellen af naar Sziget en Pukkelpop
Ok! Dan wordt dat de volgendequote:Op maandag 20 juli 2009 22:40 schreef Lamon het volgende:
[..]
"Without you, I'm Nothing" MOET gewoon je volgende worden.
Ik ben zo jaloers, dat iemand al die geweldige nummers nog voor het eerst kan horen.
T-shirts doe ik dan weer niet aan, komt omdat ze me nooit goed passen, alhoewel zelf afdrukken misschien beter werkt, maar dan kan ik ze alleen bij concerten dragen.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:45 schreef morgane het volgende:
Ik heb het zelfde Lamon, ook met Without You I'm Nothingik heb echt weken in zo'n 'rush' gezeten, dat ik nergens anders naar luisterde en alle filmpjes en foto's die ik maar kon vinden opsloeg...wat een mooie tijd was dat toch
heb nog ergens een t-shirt liggen met 'I'm a Molkoholic' erop, laten afdrukken voor een concert
Idd schaam je!quote:Op maandag 20 juli 2009 22:35 schreef _Flea_ het volgende:
Heb eigenlijk net sinds 1,5 week Placebo ontdekt. Maar wat een lekker album zeg die nieuwste. Nu bezig met het oude werk te luisteren wat ik via m'n collega heb gekregen.
Eigenlijk schande dat ik het nu pas ontdek.
quote:Op zondag 19 juli 2009 00:19 schreef ZoneKill het volgende:
Leuke back+on -stage filmpjes gemaakt door Stefan.![]()
Maar "Placebo" is nog beter.quote:
quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:15 schreef Lamon het volgende:
[..]
Maar "Placebo" is nog beter.
Met "Teenage angst"
of gewoon Black Market Music natuurlijkquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:15 schreef Lamon het volgende:
[..]
Maar "Placebo" is nog beter.
Met "Come home" als binnenkomer, en "Teenage angst", en "I Know"..
Ja, best veel nog.quote:
Hier zijn nog staanplaatsen te krijgen (in antwerpen dan wel).quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:23 schreef Mip1988 het volgende:
hmz geen staanplaatsen
nog nooit bij een concert in een stoel gezeten
Tof!quote:Op zaterdag 12 september 2009 14:05 schreef Felixa het volgende:
Twee mooi uitgevoerde akoestische nummers (Never Ending Why en Jackie)
stukje naar beneden scrollen
Klik
[ afbeelding ]
Fionaquote:Op zaterdag 12 september 2009 14:05 schreef Felixa het volgende:
Twee mooi uitgevoerde akoestische nummers (Never Ending Why en Jackie)
stukje naar beneden scrollen
Klik
[ afbeelding ]
Jep, Live in Angkor Wat is echt kippenvel! Vooral Blind, Meds en Follow The Cops Back home zijn erg mooi geworden.quote:Op zondag 13 september 2009 17:38 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
FionaZe past geweldig bij Placebo.
Voor degene die het nog niet weet, ze hebben ook een akoestisch concert gegeven in Cambodja (dec. 2008) dat is ook echt best wel kippenvel als je daarna kijkt/luister.
Is dat niet te koop ofzo ?quote:Op zondag 13 september 2009 18:12 schreef Haunter het volgende:
[..]
Jep, Live in Angkor Wat is echt kippenvel! Vooral Blind, Meds en Follow The Cops Back home zijn erg mooi geworden.
Volgens mij was het een bonusdvd van iets.quote:Op zondag 13 september 2009 18:48 schreef Leonos het volgende:
[..]
Is dat niet te koop ofzo ?
Op bol.com kan ik het niet vinden.
Linkje zal mooi wezen
Het was een special voor MTV, om aandacht te vragen voor mensensmokkel.quote:Op zondag 13 september 2009 18:48 schreef Leonos het volgende:
[..]
Linkje zal mooi wezen
Hierquote:Op zondag 13 september 2009 18:48 schreef Leonos het volgende:
[..]
Linkje zal mooi wezen
Nu gaat het ook beter bij mij.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:46 schreef Leonos het volgende:
Bijmij niet
Ik ben overgeschakeld naar de flash versie.
Maar hij is wat slecht bij stem ? Vergeleken met de andere akoestische sets die ik heb?
Hij leek de hoge noten bij The Neverending Why inderdaad net niet te halen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:46 schreef Leonos het volgende:
Bijmij niet
Ik ben overgeschakeld naar de flash versie.
Maar hij is wat slecht bij stem ? Vergeleken met de andere akoestische sets die ik heb?
veldkaarten?!quote:Op woensdag 18 november 2009 17:07 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Ik heb 2 kaartjes, maar grote kans dat ik er 3 december niet bij kan zijn
Iemand hier geïnteresseerd?
Waarom kijk hier ook eventjes niet?quote:Op woensdag 18 november 2009 17:07 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Ik heb 2 kaartjes, maar grote kans dat ik er 3 december niet bij kan zijn
Iemand hier geïnteresseerd?
Special Guest is voorprogrammaquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:46 schreef morgane het volgende:
Die special guest (als vermeld op het ticket van Eventim) is dat gewoon Silversun Pickups? Want er staat verder niks over een support act op het kaartje. Of kunnen we naast de support act nog iemand als bijv. Frank Black verwachten?
Meds vind ik persoonlijk het minste album. ik las in een review dat de reviewer Black Market Music het beste album vond, maar ik denk dat ik Without You I'm Nothing, Sleeping With Ghosts en Battle For The Sun hoger zou zetten, misschien het titelloze debuut ook wel.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:12 schreef Peter6000 het volgende:
Ik zag ze op de Pinkpopstream goed en strak spelen, en besloot toen ze live te gaan zien als zich een mogelijkheid aandiende.
Derhalve een tvp voor Ahoy.
En nu ga ik het album Meds beluisteren, want ik ben er zojuist achtergekomen dat niet Sleeping With Ghosts het voorlaatste album was, maar Meds.![]()
Mijn verwarring was dat ik vaak las dat Battle For The Sun zo vreselijk veel beter is dan het vorige album (dat ze zichzelf weer hebben gevonden etc), en aangezien ik Sleeping With Ghosts zo goed vind verbaasde me dat. Maar nu ik Meds heb ontdekt begrijp ik het wel beter.quote:Op maandag 30 november 2009 08:54 schreef cleany het volgende:
[..]
Meds vind ik persoonlijk het minste album. ik las in een review dat de reviewer Black Market Music het beste album vond, maar ik denk dat ik Without You I'm Nothing, Sleeping With Ghosts en Battle For The Sun hoger zou zetten, misschien het titelloze debuut ook wel.
Je moet je auto parkeren naast de Ahoy. Betalen enzo en concertje kijken.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:11 schreef Cumshooter het volgende:
Ik ga ook,
maar hoe zit het met de parkeer plaatsen?
hoe gaat dat daar?
Is niet uitverkocht.quote:Op donderdag 3 december 2009 09:21 schreef bloodymary het volgende:
Heb er zin an! Is het eigenlijk uitverkocht? In Belgie nog niet.
Aan de ene kant geef ik je helemaal gelijk, maar sommige bands kunnen in een stadion ook een geweldig concert geven, Muse pas geleden was gewoon helemaal geweldigquote:Op donderdag 3 december 2009 09:29 schreef bloodymary het volgende:
Nou, is toch niet zo erg. Van die ringen merk je toch niets op het veld en dan is het ook niet zo druk met parkeren en zo en blijft het een beetje exclusief. Ik vind het altijd jammer als bands die ik leuk vind zo uit hun jasje groeien. Net als Muse die ik nog in 013 heb gezien en die nu stadions gaan vullen.
Ja ok, maar ook Ahoy is niet zo sfeervol als 013 of Paradiso natuurlijk, maar het was echt een super concertquote:Op donderdag 3 december 2009 09:33 schreef bloodymary het volgende:
Vond ik ook, maar dat was geen stadion, ze spelen pas in de zomer in de stadions.
quote:Op donderdag 3 december 2009 09:40 schreef bloodymary het volgende:
Het was zeker een super concert, heb het wel niet in Ahoy gezien, maar in Keulen.
Hopelijk wordt het dat vanavond ook, maar daar ben ik eigenlijk wel zeker van, heb Placebo nog nooit slecht gezien. Ik zal naar je zwaaien vanaf het veld!
laat dan maar doen...quote:Op woensdag 2 december 2009 22:17 schreef Leonos het volgende:
[..]
Je moet je auto parkeren naast de Ahoy. Betalen enzo en concertje kijken.
Dan moet je weer naar huis rijden.
Gewoon veel zuipen, voel je niets meer.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:15 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik ben &*^% gewoon ziekBen er nog niet uit of ik ga of niet..
Beetje achteraan gaan staan voor meer ruimte? Anders heeft Ahoy achteraan ook nog zitplaatsen..quote:Op donderdag 3 december 2009 12:22 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ja heb ze op Pinkpop gezien. Ik wil het ook niet missen maar zie ook het niet zitten met m'n gare duizelige snothoofd de hele avond tussen de mensenmassa te staan
..en het was bij Depeche Mode al rustig, ik denk dat je bij Placebo echt meters ruimte hebt.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:26 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Beetje achteraan gaan staan voor meer ruimte? Anders heeft Ahoy achteraan ook nog zitplaatsen..
quote:
Ik had 'n beetje hetzelfde gevoel, en ik had het idee dat ze zelf ook niet helemaal de flow te pakken hadden wat nummers betreft...quote:Op vrijdag 4 december 2009 03:02 schreef Operc het volgende:
Ik moet zeggen dat ik niet goed weet wat ik nou van het optreden moet vinden. De visuals waren prima, en de nummers die gespeeld werden ook, maar ik miste wel erg veel stiekem. Twenty Years, Soulmates, Black-eyed, protege-moi eventueel nog. Set-list in gedachten doorgenomen in de trein en net even opgezocht, maar 5 nummers van voor Meds, had graag toch meer nummers van de eerste 4 albums erbij gehoord. Als je dan bedenkt dat het concert maar iets meer dan 1,5 uur duurde, hadden ze nog best een stuk of 3 oudere nummers erbij kunnen spelen naar mijn mening.
ik vond het een goed concert qua performance en geluid etc., maar ik vond de setlist niet goed opgebouwd, vooral omdat bij de eerste 9 nummers 7 van Battle For The Sun zaten. Ik miste 1 van hun grootste hits: Pure Morning, Twenty Years, Black-eyed, You Don't Care About Us, Teenage Angst (piano versie dan wel), Nancy Boy, Bruise Pristine, 36 Degrees, This Picture.quote:Op vrijdag 4 december 2009 03:02 schreef Operc het volgende:
Ik moet zeggen dat ik niet goed weet wat ik nou van het optreden moet vinden. De visuals waren prima, en de nummers die gespeeld werden ook, maar ik miste wel erg veel stiekem. Twenty Years, Soulmates, Black-eyed, protege-moi eventueel nog. Set-list in gedachten doorgenomen in de trein en net even opgezocht, maar 5 nummers van voor Meds, had graag toch meer nummers van de eerste 4 albums erbij gehoord. Als je dan bedenkt dat het concert maar iets meer dan 1,5 uur duurde, hadden ze nog best een stuk of 3 oudere nummers erbij kunnen spelen naar mijn mening.
niet mee eens...ik stond tussen allemaal springende mensen en we klapten en zongen allemaal de hele tijd mee.quote:Op vrijdag 4 december 2009 08:59 schreef HeatWave het volgende:
Ik vond het een prima optreden, maar ik heb echt nog nooit zo'n tam publiek gezien bij een concert.
Ik had zelf helaas zitplaatsen, maar ik was actiever op mijn stoeltje dan 90% van het veldpubliek. Werd zelfs een beetje raar aangekeken omdat ik aan het meezingen was, flikker toch op met me bejaarde van 21
.
Maar verder prima vermaakt.
volgens mij wel.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:48 schreef bloodymary het volgende:
Ik had trouwens het idee that Bitter End ook niet helemaal afgespeeld werd, of heb ik iets gemist?
quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:36 schreef joysie het volgende:
Die foto komt bekent voor!![]()
Ik heb het ook naar mijn zin gehad hoor
Die 5 nummers die je opnoemt zijn ook echt de enige nummers van voor meds...quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:00 schreef Burger_Queen het volgende:
[..]
![]()
Het is alleen nog een kwestie van tijd voor jij ook fan bent.![]()
Wat betreft de setlist..
Het is logisch dat ze veel nummers van BFTS spelen.. aangezien het de tour van dat album is..
Zelf had ik ook het liefst meer oude nummers gehoord (van WYIN dan voornamelijk) maar ze hebben toch nog wel een aantal oudere dingen gespeeld..
Special Needs, EYEM, Taste in Men, The Bitter End, Special K etc.
Waarom ze Follow the cops back home speelden snap ik dan weer niet.. dat vind ik echt zo'n baggernummer.
ze hebben ook 2 uur en een beetje gespeeld.quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:08 schreef Operc het volgende:
[..]
Die 5 nummers die je opnoemt zijn ook echt de enige nummers van voor meds...
Kijk, als het nou een concert van 2 uur of meer was geweest, had ik gezegd, jammer van de weinige oudere nummers, maar wel een goed en lang concert. Nu hebben ze oude nummers niet gespeeld terwijl ze makkelijk 15-20 minuten langer door hadden kunnen gaan. Stond de dag ervoor bij Anouk in Ahoy (verjaardagskado voor mijn moeder) en die speelde ruim 2 uur. Toen hoorde ik natuurlijk ook niet alle nummers die ik had willen horen, maar dan heb je in ieder geval wel een artiest gehad die zijn tijd goed volspeelt. En dat is dan even afgezien wat iedereen persoonlijk van haar vindt, anders gaan we hier nogal snel off-topic denk ik.![]()
Ik tel het voorprogramma niet mee he.quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:19 schreef cleany het volgende:
[..]
ze hebben ook 2 uur en een beetje gespeeld.
ik ook niet...toen ik op m'n telefoon keek en ze daadwerkelijk begonnen was het 21:00 en ze stopten om 23:05 (kan ook iets later zijn geweest).quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:31 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik tel het voorprogramma niet mee he.
21:10 begonnen, 22:45 klaar. (ja ik ben zo'n autist die dat soort dingen bijhoudt.)
Op het laatst zong hij niet meer, maar de muziek ging wel door.quote:Op vrijdag 4 december 2009 @ 10:48 schreef bloodymary het volgende:
Ik had trouwens het idee that Bitter End ook niet helemaal afgespeeld werd, of heb ik iets gemist?
Nee, dat klopt echt niet hoor, het begon om 2110 en het eindigde rond kwart voor 11.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:10 schreef cleany het volgende:
[..]
ik ook niet...toen ik op m'n telefoon keek en ze daadwerkelijk begonnen was het 21:00 en ze stopten om 23:05 (kan ook iets later zijn geweest).
dan ben je dus te vroeg weg gegaan?
Die tijden kloppen inderdaad ook volgens mijquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:01 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Nee, dat klopt echt niet hoor, het begin om 2110 en het eindigde rond kwart voor 11.
Is vreemd ja maar officieel bestaat Placebo maar uit 3 mensen..quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:48 schreef Peter6000 het volgende:
Ik schrijf dit als muziekliefhebber, en niet als Placebo-kenner.
Maar ik vond de podiumopstelling dus vreemd. 2 mannen op de voorgrond, en dan de rest weggefrommeld op 5 meter afstand. Aan het eind waren wel ff samen, maar als geheel kwam het niet over als een band, ofzo.
Inderdaad geen Placebokenner. De band bestaat uit de 2 mannen op de voorgrond en de drummer, die altijd achteraan zit.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:48 schreef Peter6000 het volgende:
Ik schrijf dit als muziekliefhebber, en niet als Placebo-kenner.
Maar ik vond de podiumopstelling dus vreemd. 2 mannen op de voorgrond, en dan de rest weggefrommeld op 5 meter afstand. Aan het eind waren wel ff samen, maar als geheel kwam het niet over als een band, ofzo.
daar ben ik dan ook niet geweest, omdat ik (ondanks een half uur voor aanvang van vvk) niet er door kwam bij livenation, klote organisatie.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:25 schreef bloodymary het volgende:
Ik vind dat eigenlijk een beetje gezeur over dat iedereen die oude nummers mist. Het is toch normaal dat een band vooral van het laatste album speelt? Ben pas bij Muse geweest en die speelden maar 1 of 2 nummers van de eerste c.d.'s en daar hoorde je niemand over. Ik weet wel hoe dat komt, Muse kenden de mensen toen niet en nu wel en bij Placebo is dat net andersom. Maar daar kan de band niks aan doen, dat jullie je niet in de laatste c.d. verdiept hebben. Ik vond het geweldig, met Julien en Neverending Why als hoogtepunt!
Muse speelde sowieso meer als 2 oude nummers hoor.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:25 schreef bloodymary het volgende:
Ik vind dat eigenlijk een beetje gezeur over dat iedereen die oude nummers mist. Het is toch normaal dat een band vooral van het laatste album speelt? Ben pas bij Muse geweest en die speelden maar 1 of 2 nummers van de eerste c.d.'s en daar hoorde je niemand over. Ik weet wel hoe dat komt, Muse kenden de mensen toen niet en nu wel en bij Placebo is dat net andersom. Maar daar kan de band niks aan doen, dat jullie je niet in de laatste c.d. verdiept hebben. Ik vond het geweldig, met Julien en Neverending Why als hoogtepunt!
Viel mij ook meteen op idd.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:40 schreef Copikadast het volgende:
En dat Steve zo achterin was gezet, vond ik wel vreemd.
Ga ik ook heen..quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:44 schreef DonVincenzo het volgende:
Ik heb het nog tegoed. Zondag in Antwerpen.
Ja ! Vanavond in de Melkweg !quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:43 schreef bloodymary het volgende:
Had ik al gezegd dat ik de Silversun Pickups erg goed vond? Ook eens een cd'tje van scoren. Panic Switch is echt een vet nummer!
Gitaar deed het helemaal niet aan het begin. Dus daar hadden we nog geluk mee.quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:36 schreef viagraap het volgende:
Vond het een prima concert. Verder vond ik niks. Ik weet t niet, het heeft mij niet gegrepen op de een of andere manier. Silversun Pickups had ik nog een beter gevoel bij. Vond het trouwens wel jammer voor het voorprogramma dat de gitaar te zacht stond.
Dus tochquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:43 schreef Leonos het volgende:
[..]
Gitaar deed het helemaal niet aan het begin. Dus daar hadden we nog geluk mee.
Hoop dat dat vanavond beter is
stond wel goed toch ?quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:43 schreef Leonos het volgende:
[..]
Gitaar deed het helemaal niet aan het begin. Dus daar hadden we nog geluk mee.
Hoop dat dat vanavond beter is
Vond het ook meevallen! Ben ook bij Muse geweest, die komen echt niet verder dan 'Thank you'quote:Op zondag 6 december 2009 14:42 schreef bloodymary het volgende:
Wat is dat toch met dat gebrek aan interactie met het publiek? Ik vond dat ze dat wel hadden, na elke song werd wel iets gezegd, nog een heel verhaal voor Special K dat ze het publiek nodig hadden, maar dat het niet zo moeilijk was, dat we alleen maar padapapapada hoefden te zingen. Wat willen jullie dan nog meer, complete dialogen of zo?
m'n vrouw en ik stonden elkaar zo aan te kijken vanquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:36 schreef viagraap het volgende:
Vond het een prima concert. Verder vond ik niks. Ik weet t niet, het heeft mij niet gegrepen op de een of andere manier. Silversun Pickups had ik nog een beter gevoel bij. Vond het trouwens wel jammer voor het voorprogramma dat de gitaar te zacht stond.
quote:Op maandag 7 december 2009 12:30 schreef cleany het volgende:
[..]
m'n vrouw en ik stonden elkaar zo aan te kijken vanbij Silversun Pickups...ik dacht aan vroege Placebo en Sonic Youth (welke ik allebei leuke bands vind), maar ik kon er echt geen chocola van maken. 1 grote ruis van onsamenhangende herrie als het mij vraagt. Ben blij dat ik het niet vanaf het eerste nummer heb gehoord.
stond er wel, anyway...bij beide optredens deden ze 21 nummers. het was ook precies de zelfde setlist: http://www.setlist.fm/set(...)elgium-3bd7184c.htmlquote:Op maandag 7 december 2009 15:20 schreef bloodymary het volgende:
Als ik op wiki setlist kijk, lijken mij de setlisten identiek. Alleen Rotterdam staat er niet bij, dat is wel raar.
Tja in Köln deden ze het iets anders ze speelden 1 nummer meer en ook nog Twenty Years. Waarom deden ze dat in Antwerpen niet?quote:Op maandag 7 december 2009 15:57 schreef cleany het volgende:
[..]
stond er wel, anyway...bij beide optredens deden ze 21 nummers. het was ook precies de zelfde setlist: http://www.setlist.fm/set(...)elgium-3bd7184c.html
http://videoclips.blog.nl(...)lacebo-bright-lightsquote:Op woensdag 16 december 2009 18:47 schreef Mip1988 het volgende:
Bright Lights zou het naar mijn mening nog best goed kunnen gaan doen bij het mainstream publiek en radio
eind januari komtie
quote:Maar liefst zeventien nieuwe namen zijn toegevoegd aan de line-up van Lowlands. Dit heeft de organisatie van het festival vandaag bekendgemaakt.
Eerder was al bekend dat Blink-182, Richie Hawtin presents Plastikman en Admiral Freebee naar Lowlands komen. Vandaag kondigde festivaldirecteur Eric van Eerdenburg ook de volgende bands aan: Thirty Seconds To Mars, Snow Patrol, Queens of the Stone Age, Pendulum (live), Massive Attack, NOFX, The Specials, Placebo, The xx, All Time Low, Blood Red Shoes, Fat Freddy's Drop, OK GO, Gentleman & The Evolution, Marina and the Diamonds, Staff Benda Bilili en Burning Spear.
De achttiende editie van Lowlands vindt plaats op 20, 21 en 22 augustus in Biddinghuizen. De kaartverkoop is dit jaar sneller dan ooit gegaan, op 1 maart waren de 55.000 tickets voor het festival al uitverkocht.
Vind 'm nog niet zo. Moet 'm wat vaker horen.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:00 schreef bloodymary het volgende:
Ik hoor ineens een nieuwe single op de radio Trigger Happy Hands. Klinkt lekker!
twitter:PLACEBOWORLD twitterde op vrijdag 20-01-2012 om 18:00:38PLACEBO confirm they are playing several major Festivals in Europe this year, first of the announcements this Monday 23rd Jan at 9am (CET) reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |