abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:57:54 #1
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_70073300
'Aparte vrouwenklas tijdelijk toestaan' DEN HAAG -

Minister Eberhard van der Laan (Integratie) wil onder strikte voorwaarden voorlopig nog toestaan dat inburgerende vrouwen apart van mannen les krijgen. Ook al is dat in strijd met onze grondwaarde dat vrouwen en mannen gelijk zijn.

De bewindsman gaat er echter vanuit dat een klein deel van de vrouwen anders niet op les gaat, waardoor ze uiteindelijk nog verder van huis zijn. Hij noemde dinsdag in de Tweede Kamer een voorbeeld uit Amsterdam, waar maar vijf vrouwen kwamen toen er mannen bij waren en dertig toen de dames onder elkaar konden blijven.

Hij vindt het dus pragmatischer om tijdelijk nog een uitzondering toe te staan, maar dan moet volgens Van der Laan wel vanaf de eerste les duidelijk zijn dat die aparte klas 'een bizarre situatie is'. „Dit is, vind ik, nog steeds de minst slechte benadering.”

Twaalf gemeenten hebben in het recente verleden geweigerd bij de inburgering verschil te maken. Van der Laan gaat na of daardoor vrouwen zijn weggebleven.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ag_tijdelijk___.html

Ik stel voor om de mannen ook tijdelijk toe te staan dat zij hun vrouwen slaan.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:00:22 #2
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_70073405
Maar in essentie zullen die mannen en vrouwen toch moeten leren leven met dat het hier anders werkt. Weigeren ze dat te accepteren, worden ze automatisch lid van het PVV promotie team.

Dus waarom niet meteen beginnen?

Omdat ze dan niet komen?

Zou ik eens sancties, echte sancties gaan zetten op het skippen van de inburgeringscursus.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:11:01 #3
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70073877
Onbegrijpelijk inderdaad.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:11:53 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_70073912
Door dit soort dingen gaan mensen wilders stemmen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:16:32 #5
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70074134
Een goed begin is het halve werk.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_70074253
Jeemig, wat erg zeg. Echt verschrikkelijk. Wat een ramp.
pi_70074360
Nederlands pragmatisme

Daardoor kunnen we nu ook zorgeloos een jointje roken
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_70074796
Jeemig, wat erg zeg. Echt verschrikkelijk. Wat een ramp. Echt heeeellll erg !!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:37:24 #9
188345 Py
op zich
pi_70074977
Als het goed is, zitten ze aan het eind van de cursus gemengd
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:40:30 #10
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_70075099
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:32 schreef omapietje het volgende:
Jeemig, wat erg zeg. Echt verschrikkelijk. Wat een ramp. Echt heeeellll erg !!
Gelukkig dat je het met me eens bent. Zaken toestaan die tegen ons grondwettelijk beginsel ingaan is zeer zorgelijk.
pi_70075484
Wat een oetlul die minister van der Laan, je zou hem gelijk de laan uit sturen, weg met die slappe linkse hap.
Figuren als van der Laan zijn gevaarlijk en schadelijk voor de integratie, en vergeet ter Horst en Welten niet.
Ja ja allen zijn pipo`s van de verfoeide linkse kliek oftewel de Pvda.
U weet wat U moet stemmen om dit tot een halt te laten komen?
Stem PVV voor een BETER Nederland voor Nederlanders.
http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/index.php
pi_70076354
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:40 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

Gelukkig dat je het met me eens bent. Zaken toestaan die tegen ons grondwettelijk beginsel ingaan is zeer zorgelijk.
Ach kom nou toch. Maar jullie hebben liever dat die vrouwen helemaal niet gaan inburgeren. Dat is namelijk het alternatief. Je kan hoog en laag springen en heel principieel gaan doen maar dan komen die vrouwen gewoon niet. Nu heb je een kans dat ze door die cursus meer zelfvertrouwen krijgen en langzamerhand keuzes gaan makenn en wellicht toegroeien naar andere waarden en normen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:25:28 #13
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70076946
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach kom nou toch. Maar jullie hebben liever dat die vrouwen helemaal niet gaan inburgeren. Dat is namelijk het alternatief. Je kan hoog en laag springen en heel principieel gaan doen maar dan komen die vrouwen gewoon niet. Nu heb je een kans dat ze door die cursus meer zelfvertrouwen krijgen en langzamerhand keuzes gaan makenn en wellicht toegroeien naar andere waarden en normen.
nee, dat is 'het' alternatief helemaal niet. het is 1 van de mogelijke alternatieven, waarvan 1tje hierboven al gepost is: sancties op het niet volgen van een inburgeringscursus. Of, als je geen inburgering wilt, gewoon het land weer uit.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_70076968
quote:

[..]

Nee, het alternatief is dat ze gewoon samen met alle anderen gaan inburgeren. Of niet... dan retour afzender.
pi_70086461
quote:

[..]

Volgens jou redenering: Criminelen maar windbuksen verstrekken, anders gaan ze echte wapens gebruiken en is het hek helemaal van de dam
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_70086489
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens jou redenering: Criminelen maar windbuksen verstrekken, anders gaan ze echte wapens gebruiken en is het hek helemaal van de dam
Wauw, wat een geweldige vergelijking
pi_70086509
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:25 schreef Malev het volgende:

[..]

Nee, het alternatief is dat ze gewoon samen met alle anderen gaan inburgeren. Of niet... dan retour afzender.
Het lot van die vrouw interesseert je dus feitelijk geen zier?
pi_70086554
Het zijn mensen zoals Van der Laan die dit soort situaties mogelijk maken. Laat hem alsjeblieft weer opstappen. We geven toch geen inburgeringscursussen om die mensen te laten denken dat je in Nederland op zo'n manier kunt leven?

Hoe kunnen zulke mannen en vrouwen ooit in een professionele of sociale omgeving in Nederland functioneren?

[ Bericht 18% gewijzigd door Picchia op 17-06-2009 10:17:04 ]
pi_70086612
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zat er nog even over na te denken - als criminelen niet meer met scherp schieten als je ze speelgoedwapens geeft, dan moesten we dat maar doen

Maar je vergelijking raakt kant noch wal. Dat zie je hopelijk zelf ook wel.
pi_70087448
quote:

[..]

Ik pleit er dan ook voor om buiten de wetten om Marokkanen aan te pakken, op MIJN manier, zoals De Joerie dat zo mooi kan zeggen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_70087590
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik pleit er dan ook voor om buiten de wetten om Marokkanen aan te pakken, op MIJN manier, zoals De Joerie dat zo mooi kan zeggen
En als je zelf eens zo aangepakt zou worden. Oh nee natuurlijk niet, jij bent een modelburger.
pi_70087854
Dat dit een issue is.......Ik meende dat je in Nederland nog keuzevrijheid van onderwijs had ? Dus als ik op een gemengde school/cursus wilde gaan, kon ik dat doen. Wilde ik naar een cursus/onderwijs met vrouwen kon dat ook.

Nu wil een Minister dus TIJDELIJK TOESTAAN gebruik te maken van de keuzevrijheid ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:44:55 #23
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70087923
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Draai jij het even lekker om.
Het inburgeren interesseert die vrouwen geen zier. Die gebruiken gewoon een kutsmoes om niet te hoeven komen.

Mijn bron? Mijn schoonzus die continu door mijn broer er naar toe getrapt moet worden.
pi_70087970
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:44 schreef cheqy het volgende:

[..]

Draai jij het even lekker om.
Het inburgeren interesseert die vrouwen geen zier. Die gebruiken gewoon een kutsmoes om niet te hoeven komen.

Mijn bron? Mijn schoonzus die continu door mijn broer er naar toe getrapt moet worden.
Ach, je schoonzus Fijne broer ook

Maar fijn dat je het zo goed weet en zo open staat voor een oplossing. Het Grote Schreeuwen gaat maar door.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:03:17 #25
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70088584
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach, je schoonzus Fijne broer ook

Maar fijn dat je het zo goed weet en zo open staat voor een oplossing. Het Grote Schreeuwen gaat maar door.
Fijne broer? Waarom niet? Hij is moslim geworden maar beseft zich dondersgoed dat ie nog gewoon Nederlander is en dat ze nog steeds gewoon in Nederland zijn en zij zich daarop aan moet passen. Hij is als moslim zijnde iig een stuk realistischer dan dat jij bent.
En waarom moet ik met de oplossingen komen voor het dwars gedrag van een aantal moslima's?
Ze gaan niet naar een inburgeringscursus omdat er zogenaamd mannen aanwezig zijn, maar als ik op een bankje in de bus zit weten ze niet hoe snel ze hun dikke reet op het vrije plekje naast me moeten persen omdat ze hoe dan ook willen zitten. Hoe bedoel je hypocriet?
En dan heb je van die druiloren zoals jij die er met al hun in zogenaamde wijsheid intrappen.
pi_70088668
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:03 schreef cheqy het volgende:

[..]

Fijne broer? Waarom niet? Hij is moslim geworden maar beseft zich dondersgoed dat ie nog gewoon Nederlander is en dat ze nog steeds gewoon in Nederland zijn en zij zich daarop aan moet passen. Hij is als moslim zijnde iig een stuk realistischer dan dat jij bent.
En waarom moet ik met de oplossingen komen voor het dwars gedrag van een aantal moslima's?
Ze gaan niet naar een inburgeringscursus omdat er zogenaamd mannen aanwezig zijn, maar als ik op een bankje in de bus zit weten ze niet hoe snel ze hun dikke reet op het vrije plekje naast me moeten persen omdat ze hoe dan ook willen zitten. Hoe bedoel je hypocriet?
En dan heb je van die druiloren zoals jij die er met al hun in zogenaamde wijsheid intrappen.
Lekker ruimdenkend ben jij. Tolerant ook. Moslima's hebben allemaal een dikke reet.

Tegen zoveel vooroordelen kan ik niet op. Sorry.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:07:34 #27
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70088743
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Lekker ruimdenkend ben jij. Tolerant ook. Moslima's hebben allemaal een dikke reet.

Tegen zoveel vooroordelen kan ik niet op. Sorry.
Je kan er gewoon niet inhoudelijk op in gaan slappe.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:08:31 #28
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70088787
En verder ga ik gewoon met mijn broer om, hoezo niet ruimdenkend?
pi_70088862
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:07 schreef cheqy het volgende:

[..]

Je kan er gewoon niet inhoudelijk op in gaan slappe.
Waar moet ik inhoudelijk op ingaan? Dat ze met hun dikke reet wel naast jou in de bus willen zitten? Dat soort voorbeelden?

Natuurlijk zijn er mensen die niet naar een inburgeringscursus willen. Er zijn er ook heel veel die dat wel willen en sommgien die het alleen onder bepaalde voorwaarden willen. Nu ben ik er op tegen om klakkeloos alle verzoeken te honereren, maar ik ben er wel een voorstander van er enigszins pragmatisch mee om te gaan, zoals Van der Laan hier doet.
pi_70088882
quote:

[..]

Dat maak jij er van, ze krijgen alle kans om mee te doen met het inburgeren. Maar doordat deze vrouw zelf de spelregels wil bepalen geeft ze dus eigenlijk zelf geen zier om haar lot. Als je de aangeboden mogelijkheden verwerpt, tsja...
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:11:45 #31
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_70088897
quote:
De bewindsman gaat er echter vanuit dat een klein deel van de vrouwen anders niet op les gaat, waardoor ze uiteindelijk nog verder van huis zijn.
Die vrouwen zijn dat idd heel ver van huis en ik stel voor om ze gewoon weer terug te sturen naar dat huis......

Waarom zou er voor deze vrouwen een uitzondering gemaakt moeten worden ?
Het is aan hún om een uitzondering te maken op hun eigen * regels * die botsen met die van ons, als zij hier willen wonen. En anders wonen ze hier maar niet !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_70089036
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:11 schreef Malev het volgende:

[..]

Dat maak jij er van, ze krijgen alle kans om mee te doen met het inburgeren. Maar doordat deze vrouw zelf de spelregels wil bepalen geeft ze dus eigenlijk zelf geen zier om haar lot. Als je de aangeboden mogelijkheden verwerpt, tsja...
Ach ja, waarom zou je ook even om het hoekje denken. Iedere handreiking is natuurlijk een knieval en dhimmigedrag. Ik sta nou eenmaal anders in het leven en ben niet zo snel van het legje.
pi_70089070
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Die vrouwen zijn dat idd heel ver van huis en ik stel voor om ze gewoon weer terug te sturen naar dat huis......

Waarom zou er voor deze vrouwen een uitzondering gemaakt moeten worden ?
Het is aan hún om een uitzondering te maken op hun eigen * regels * die botsen met die van ons, als zij hier willen wonen. En anders wonen ze hier maar niet !
Wat is het probleem precies als sommige vrouwen tijdelijk even niet met mannen op cursus zitten? Waarom iedere keer die hysterie, die totale drukte, die verontwaardiging, die kreten over naar huis sturen. Ik vind het zo suf.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:18:36 #34
188345 Py
op zich
pi_70089126
quote:

[..]

Wat is het lot van die vrouwen dan volgens jou?
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:20:41 #35
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70089205
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar moet ik inhoudelijk op ingaan? Dat ze met hun dikke reet wel naast jou in de bus willen zitten? Dat soort voorbeelden?

Natuurlijk zijn er mensen die niet naar een inburgeringscursus willen. Er zijn er ook heel veel die dat wel willen en sommgien die het alleen onder bepaalde voorwaarden willen. Nu ben ik er op tegen om klakkeloos alle verzoeken te honereren, maar ik ben er wel een voorstander van er enigszins pragmatisch mee om te gaan, zoals Van der Laan hier doet.
Ok, dat dikke reet had ik weg kunnen laten. Maar waar het mij omgaat is dat het bij een inburgeringscursus al fout gaat, en dat om een reden wat niks met het geloof te maken heeft.
Dat deze vrouwen niet gaan is gewoon pure onwil. Het zegt al genoeg dat mijn broer die de regels van de Islam verder streng naleeft zijn vrouw moet dwingen om naar de cursus te gaan. En dan gaat zo een slappe hap als van der Laan er aan toegeven? Kom op zeg. En dan komen bepaalde users waaronder jij zijn beslissing verdedigen terwijl je amper weet hoe het zit.
pi_70089246
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:18 schreef Py het volgende:

[..]

Wat is het lot van die vrouwen dan volgens jou?
Dat ze helemaal het huis niet uitkomen, helemaal niet inburgeren, op geen enkele manier zelfstandig worden.

We kunnen blijven foeteren en brommen, je hebt nou eenmaal met deze situatie te maken.
pi_70089298
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:20 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ok, dat dikke reet had ik weg kunnen laten. Maar waar het mij omgaat is dat het bij een inburgeringscursus al fout gaat, en dat om een reden wat niks met het geloof te maken heeft.
Dat deze vrouwen niet gaan is gewoon pure onwil. Het zegt al genoeg dat mijn broer die de regels van de Islam verder streng naleeft zijn vrouw moet dwingen om naar de cursus te gaan. En dan gaat zo een slappe hap als van der Laan er aan toegeven? Kom op zeg. En dan komen bepaalde users waaronder jij zijn beslissing verdedigen terwijl je amper weet hoe het zit.
Dat van die onwil is je kernpunt en dat baseer je op je schoonzus of heb je daar verder een bron voor.

Uit dit bericht blijkt dat de vrouwen wel komen als de cursus speciaal voor vrouwen is, dat lijkt me beter dan dat ze helemaal niet komen. Toch? Als ze dan vervolgens nog niet komen, dan is er sprake van onwil.
pi_70089331
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat ze helemaal het huis niet uitkomen, helemaal niet inburgeren, op geen enkele manier zelfstandig worden.
Maar dan moeten ze ook geen aanspraak maken op onze sociale en publieke voorzieningen. Daar loopt het namelijk mis. Dan kunnen ze net zo goed in een ander land gaan wonen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:25:33 #39
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70089362
quote:

[..]

We kunnen blijven foeteren en brommen, je hebt nou eenmaal met deze situatie te maken.
Helemaal het huis niet uitkomen.
Het zijn echt niet allemaal van die extreme gevallen hoor. Als ik bij mij op de markt ben zie ik ze toch bijna allemaal echt zonder man lopen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:28:05 #40
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70089455
quote:

[..]

Als je niet wil inburgeren, pleur je maar op. Simpel zat. Waarom moeten wíj elke keer ons aanpassen aan de andere mensen? Zij willen hier wonen, dan passen zij zich maar aan. We buigen verdomme voor alles wat een grote bek heeft
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_70089469
Wat mij betreft kan dit een stuk simpeler.
Je stelt inburgeringslessen voor beide partners verplicht. Komt de vrouw niet opdagen, is het na 2-3 keer verzuim einde oefening en kunnen ze terug naar het land van herkomst. Wie in Nederland wil wonen, zal moeten inburgeren en dat begint al bij de inburgeringscursus. Aanpassen of wegwezen; zo simpel kan het.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:28:42 #42
78780 deedeetee
pi_70089478
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is het probleem precies als sommige vrouwen tijdelijk even niet met mannen op cursus zitten? Waarom iedere keer die hysterie, die totale drukte, die verontwaardiging, die kreten over naar huis sturen. Ik vind het zo suf.
Dat is nu precies wat ik denk over die vrouwen die niet gewoon met mannen op cursus willen.
Waarom kunnen die niet gewoon wél doen wat hier gebruikelijk is ?

Ik vind het sowieso al een giller om uitgerekend bij de inburgeringsles al duidelijk aan te geven dat je helemaal niet van plan bent om *in-te-burgeren * wat een idioot woord
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:28:52 #43
188345 Py
op zich
pi_70089482
quote:

[..]

Dat is toch erg. Waarom zouden ze kiezen voor afzondering en uitsluiting ipv met mannen in een klasje zitten?
quote:
,zei de boer tegen zijn vrouw die in de sloot was gevallen
pi_70089547
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:24 schreef Picchia het volgende:

[..]

Maar dan moeten ze ook geen aanspraak maken op onze sociale en publieke voorzieningen. Daar loopt het namelijk mis. Dan kunnen ze net zo goed in een ander land gaan wonen.
Daarom is het juist belangrijjk dat ze naar die inburgeringscurus gaan.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:30:26 #45
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70089552
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat van die onwil is je kernpunt en dat baseer je op je schoonzus of heb je daar verder een bron voor.

Uit dit bericht blijkt dat de vrouwen wel komen als de cursus speciaal voor vrouwen is, dat lijkt me beter dan dat ze helemaal niet komen. Toch? Als ze dan vervolgens nog niet komen, dan is er sprake van onwil.
Als je goed leest had je kunnen lezen dat mijn broer de regels van de islam streng na leeft. Dat juist hij zijn vrouw er naar toe stuurt wil dan wel wat zeggen. Je kan er dus uit concluderen dat het geloof de inburgeringscursus niet in de weg staat en als ze dan toch niet komen dat hun eigen keus is.
Daarom moeten ze dan ook maar voor de gevolgen opdraaien als ze van de cursus weg blijven en is er imo geen reden om de regels aan te passen.
pi_70089620
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:28 schreef Py het volgende:

[..]

Dat is toch erg. Waarom zouden ze kiezen voor afzondering en uitsluiting ipv met mannen in een klasje zitten?
Omdat ze dat zo gewend zijn, ze dat vanuit hun geloof en cultuur zo denken te moeten doen. Hopelijk komen ze er langzaam achter dat het ook anders kan.
quote:
,zei de boer tegen zijn vrouw die in de sloot was gevallen
En vervolgens hielp hij haar op de wal.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:42:22 #47
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70090033
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat ze dat zo gewend zijn, ze dat vanuit hun geloof en cultuur zo denken te moeten doen. Hopelijk komen ze er langzaam achter dat het ook anders kan.
[..]

Dus als ik gewend ben om in Nederland naakt rond te lopen, mag ik dat ook in Turkije doen..? Omdat ik dat gewend ben?
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:42:43 #48
188345 Py
op zich
pi_70090052
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:31 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

Ja en dan ontstaat de wrijving tussen onze westerse manier van samenleven en de traditionele islamitische manier. Meeste van die vrouwen zijn de welbekende importbruiden die uit een plattelandsdorpje zijn gehaald omdat de vrouwen hier al te modern werden. Het is helemaal niet de bedoeling dat die inburgeren.
pi_70090370
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is nu precies wat ik denk over die vrouwen die niet gewoon met mannen op cursus willen.
Waarom kunnen die niet gewoon wél doen wat hier gebruikelijk is ?

Ik vind het sowieso al een giller om uitgerekend bij de inburgeringsles al duidelijk aan te geven dat je helemaal niet van plan bent om *in-te-burgeren * wat een idioot woord
Wat je hier zegt somt het probleem in dit geval prima op, de eerste de beste kans om aan te tonen dat je vol goede moed/bedoelingen aan je nieuwe leven wilt beginnen wordt gelijk verprutst.
pi_70090594
Al die verontwaardigde reacties over Van der Laan's pragmatische besluit - want dat is het natuurlijk gewoon - zeggen genoeg over het gebrek aan begrip ten aanzien van allochtonen. Integreren is al lang geen doel meer en heeft plaats gemaakt voor keiharde - en hoe graag je het ook wil daarom vaak gewoonweg onhaalbare - assimilatie.

Zoals SCH zegt is het óf dit, of vrouwen die thuisblijven en dus helemaal niet integreren. Dat lijkt me een simpele vooronderstelling. Dan kan je gaan liggen zeiken, maar eigenlijk moet je gewoon blij zijn dat er zo in elk geval de mogelijkheid bestaat om íets aan integratie te doen. Dat heeft helemaal niets, maar dan ook niets met 'allochtoonknuffelen' of wat dan ook te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Doff op 17-06-2009 12:00:42 ]
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:59:15 #51
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70090766
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:54 schreef Doff het volgende:
Al die verontwaardigde reacties over Van der Laan's pragmatische - want dat is het natuurlijk gewoon - zeggen genoeg over het gebrek aan begrip ten aanzien van allochtonen. Integreren is al lang geen doel meer en heeft plaats gemaakt voor keiharde - en hoe graag je het ook wil daarom vaak gewoonweg onhaalbare - assimilatie.

Zoals SCH zegt is het óf dit, of vrouwen die thuisblijven en dus helemaal niet integreren. Dat lijkt me een simpele vooronderstelling. Dan kan je gaan liggen zeiken, maar eigenlijk moet je gewoon blij zijn dat er zo in elk geval de mogelijkheid bestaat om íets aan integratie te doen. Dat heeft helemaal niets, maar dan ook niets met 'allochtoonknuffelen' of wat dan ook te maken.
Ze willen alleen integreren op hun voorwaarden.. Je hebt aardige kloten als je dat soort grappen uithaalt..

Je hebt niets te eisen. Je mag blij zijn dat we je toelaten tot Nederland..
Leer spaties gebruiken!
pi_70090892
quote:
Al die verontwaardigde reacties over Van der Laan's pragmatische - want dat is het natuurlijk gewoon - zeggen genoeg over het gebrek aan begrip ten aanzien van allochtonen. Integreren is al lang geen doel meer en heeft plaats gemaakt voor keiharde - en hoe graag je het ook wil daarom vaak gewoonweg onhaalbare - assimilatie.

Het is geen gebrek aan begrip voor allochtonen, je draait de zaken om. Ze komen hierheen om aan een nieuw leven te beginnen dus zij zijn de personen die begrip op moeten brengen voor hoe het er in Nederland aan toe gaat. Er wordt niet gevraagd de koran te verscheuren, de moskee af te branden etc. maar iets simpels als in een klas met andere personen te gaan zitten. Als dat al niet lukt/kan/mag dan heb ik weinig hoop voor hun verdere inbreng in de Nederlandse samenleving.
pi_70091369
In plaats van zo op je fundamentele strepen te gaan staan zouden jullie misschien ook gewoon eens logisch kunnen nadenken. Ik help eventjes.

De voorwaarden:
1. Wij willen dat de islamitische vrouwen in kwestie integreren.
2. Integreren kan beginnen met onderwijs in de klas.
3. De vrouwen weigeren echter in een gemengde klas te gaan zitten.

De oplossingen:
1. Het gedrag van deze vrouwen afkeuren en zeggen: dan maar geen integratie. Met als gevolg dus geen integratie en voortduren segregatie.
2. Het gedrag van deze vrouwen afkeuren maar zeggen: ik heb liever dat jullie wel naar de klas komen, dus komen er gescheiden klassen. Met als gevolg in elk geval een begin aan integratie. Deze optie houdt ook de mogelijkheid open om in de toekomst wel onderwijs in een gemengde klas te volgen.

Wat is daar nou zo moeilijk aan? Het zijn gewoon de simpele voorwaarden die er zijn, of je het er nou eens bent of niet. Je kan moeilijk het mes op de keel zetten en zeggen dat ze naar de klas moeten komen. Al zouden sommigen dat hier ongetwijfeld graag zien.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:15:39 #54
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70091382
quote:
blaat

Zoals SCH zegt is het óf dit, blaat
Als je weet wat SCH heeft gezegd dan weet je ook wat ik heb gezegd en daar doe je het maar mee.
Heeft niks met geloof te maken maar puur met niet willen. Wel hier komen voor de lusten en bij de lasten je porem drukken.
En jouw stelling heeft wel met allochtoonknuffelen te maken, klaar.
pi_70091450
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:15 schreef Doff het volgende:
In plaats van zo op je fundamentele strepen te gaan staan zouden jullie misschien ook gewoon eens logisch kunnen nadenken. Ik help eventjes.

De voorwaarden:

De oplossingen:
1. Het gedrag van deze vrouwen afkeuren en zeggen: dan maar geen integratie. Met als gevolg dus geen integratie en voortduren segregatie.
2. Het gedrag van deze vrouwen afkeuren maar zeggen: ik heb liever dat jullie wel naar de klas komen, dus komen er gescheiden klassen. Met als gevolg in elk geval een begin aan integratie. Deze optie houdt ook de mogelijkheid open om in de toekomst wel onderwijs in een gemengde klas te volgen.

Wat is daar nou zo moeilijk aan? Het zijn gewoon de simpele voorwaarden die er zijn, of je het er nou eens bent of niet. Je kan moeilijk het mes op de keel zetten en zeggen dat ze naar de klas moeten komen. Al zouden sommigen dat hier ongetwijfeld graag zien.
Doff's kinderhand is snel gevuld zie ik.
Jij kreeg vroeger op school zeker ook al een "2" voor het opkomen dagen bij een examen?
Zo werkt dat hier dus niet.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_70091524
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:59 schreef Bootje84 het volgende:
Je hebt niets te eisen. Je mag blij zijn dat we je toelaten tot Nederland..
Hou toch op man. Het zijn gewoon mensen en die mogen best iets vinden. Dat gelul over dat ze op hun knieen moeten vallen uit pure dankbaarheid
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:22:27 #57
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70091572
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Hou toch op man. Het zijn gewoon mensen en die mogen best iets vinden. Dat gelul over dat ze op hun knieen moeten vallen uit pure dankbaarheid
Maar tegenwerken terwijl ze veel dingen voor een nieuw leven in de schoot geworpen krijgen is natuurlijk wel goed te praten.
pi_70091576
Als je pragmatisch bent dan is de pavlov-reactie: zo werkt dat hier dus niet, je hebt niks te eisen en komt het saaie 'allochtonenknuffelen' er weer bij. Het lijkt wel of jullie willen dat die mensen helemaal niet ingeburgerd raken. Dat is waarschijnlijk ook zo. Het is natuurlijk lekker om gewoon een beetje te schreeuwen en verontwaardigd te doen en vanuit die slikken of stikken gedachte te reageren.
pi_70091584
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:17 schreef huhggh het volgende:

[..]

Doff's kinderhand is snel gevuld zie ik.
Jij kreeg vroeger op school zeker ook al een "2" voor het opkomen dagen bij een examen?
Zo werkt dat hier dus niet.
Wat werkt hoe niet?

Misschien iemand het fatsoen gewoon te reageren?
pi_70091597
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:22 schreef cheqy het volgende:

[..]

Maar tegenwerken terwijl ze veel dingen voor een nieuw leven in de schoot geworpen krijgen is natuurlijk wel goed te praten.
Ook alweer zo'n cliche. Alsof het zo'n feest is om als allochtoon in Nederland te leven.
pi_70091635
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:22 schreef cheqy het volgende:

[..]

Typische reactie. Ik heb niemand hier het gedrag goed zien praten. Al is dat in jouw zwart/wit-wereldje ongetwijfeld anders.
pi_70091700
quote:
Al die verontwaardigde reacties over Van der Laan's pragmatische besluit - want dat is het natuurlijk gewoon - zeggen genoeg over het gebrek aan begrip ten aanzien van allochtonen. Integreren is al lang geen doel meer en heeft plaats gemaakt voor keiharde - en hoe graag je het ook wil daarom vaak gewoonweg onhaalbare - assimilatie.

Dat het besluit van Van der Laan pragmatisch is, valt niet te ontkennen. Maar wie moet er nou eigenlijk integreren? Hoezo gebrek aan begrip ten aanzien van allochtonen? Wat dacht je van de andere kant: deze allochtonen tonen een compleet gebrek aan begrip voor de Nederlandse samenleving en voor de waarden en normen die we hier kennen. En dat is uiteindelijk toch hetgene waaraan ze zich zullen moeten aanpassen. Als ze daartoe niet bereid zijn en meteen al gescheiden les verwachten, is dat een teken aan de wand: duidelijk niet klaar om in Nederland te leven.

Het is niet óf gescheiden les óf thuisblijven en niet-integreren. Er is nog een derde keuze: mensen die weigeren om volgens onze regels mee te doen aan inburgeringscursussen in ons land gewoon wegsturen. Wie niet op de cursus verschijnt, wil niet inburgeren en kan dus weer vertrekken. Man en vrouw samen, uiteraard. Ik ben NIET blij wanneer Nederland een knieval maakt voor mensen die bij de eerste de beste gelegenheid al dingen doen die strijdig zijn met Nederlandse waarden en normen. De inspanningsverplichting (het inburgeren) is iets dat vanuit de nieuwkomers moet komen, niet vanuit Nederland. Het is niet zo dat we kampen met een schrijnend gebrek aan inwoners ofzo...
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:27:42 #63
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70091743
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:22 schreef SCH het volgende:
Als je pragmatisch bent dan is de pavlov-reactie: zo werkt dat hier dus niet, je hebt niks te eisen en komt het saaie 'allochtonenknuffelen' er weer bij. Het lijkt wel of jullie willen dat die mensen helemaal niet ingeburgerd raken. Dat is waarschijnlijk ook zo. Het is natuurlijk lekker om gewoon een beetje te schreeuwen en verontwaardigd te doen en vanuit die slikken of stikken gedachte te reageren.
Stom gelul. Ze komen hier binnen en krijgen van alle kanten medewerking, dan is een kleine tegenprestatie toch niet te veel gevraagd? En een inburgeringscursus is ook voor hun eigen voordeel zodat ze als ze wat verder zijn niet tussen de wal en het schip flikkeren. Wat trouwens weer wordt betaald door de belastingbetalers (uitkering?). Dus ja, eigenlijk hebben wij het volste recht om daar over te vallen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:28:27 #64
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70091765
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Ook alweer zo'n cliche. Alsof het zo'n feest is om als allochtoon in Nederland te leven.
Niks cliche reactie.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:29:41 #65
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70091815
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:24 schreef Doff het volgende:

[..]

Typische reactie. Ik heb niemand hier het gedrag goed zien praten. Al is dat in jouw zwart/wit-wereldje ongetwijfeld anders.
Natuurlijk, ga jij er maar meteen vanuit dat ik in een zwart/wit wereldje leef. Je kan ook met goede tegen argumenten komen.
pi_70091820
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:15 schreef Doff het volgende:

De voorwaarden:

De oplossingen:
Oplossing 3: Niet meewerken of voldoen aan de toelatingseisen -> retour afzender.

Als we hier nu aan vasthouden gaan ze gewoon in de normale klas zitten.

Bij jouw optie 2 mogen we zeker nog blij zijn ook als, nadat er in de toekomst wel gemengd onderwijs gevolgd gaat worden, er in de nog verdere toekomst ook nog gewerkt gaat worden ipv achter de gordijnen zitten?
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:32:36 #67
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70091913
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:26 schreef isogram het volgende:

Het is niet óf gescheiden les óf thuisblijven en niet-integreren. Er is nog een derde keuze: mensen die weigeren om volgens onze regels mee te doen aan inburgeringscursussen in ons land gewoon wegsturen. Wie niet op de cursus verschijnt, wil niet inburgeren en kan dus weer vertrekken.
Dat dus. Geen cursus willen volgen is niet mee willen doen in de Nederlandse samenleving, dus een goede reden om te vertrekken.
pi_70091937
Wat ik gewoon niet begrijp uit de opmerkingen van Doff en SCH is dat ze de verantwoordelijkheid voor de inburgering eigenlijk bij Nederland neerleggen, in plaats van bij de allochtonen zelf. Wie moet er nou inburgeren? Dat is toch de allochtoon? Wat is er dan zo gek aan dat ze zich gewoon houden aan de regels die wij, Nederland, voor inburgering hebben opgesteld. Die moslim-man die zijn vrouw niet naar de inburgeringscursus wil laten gaan, kent vooraf de spelregels: niet aanwezig op de cursus, is geen geslaagde inburgering en dus geen Nederlands paspoort.
pi_70091994
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:33 schreef isogram het volgende:
Wat ik gewoon niet begrijp uit de opmerkingen van Doff en SCH is dat ze de verantwoordelijkheid voor de inburgering eigenlijk bij Nederland neerleggen, in plaats van bij de allochtonen zelf. Wie moet er nou inburgeren? Dat is toch de allochtoon? Wat is er dan zo gek aan dat ze zich gewoon houden aan de regels die wij, Nederland, voor inburgering hebben opgesteld. Die moslim-man die zijn vrouw niet naar de inburgeringscursus wil laten gaan, kent vooraf de spelregels: niet aanwezig op de cursus, is geen geslaagde inburgering en dus geen Nederlands paspoort.
Wat is er zo gek aan om de regels zo te maken dat die mensen ook daadwerkelijk mee gaan doen?
pi_70092024
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:33 schreef isogram het volgende:
Je bent nu een beetje vaag bezig met je bewoordingen. Ik ben ook een allochtoon, maar ik hoef niet in te burgeren, ik heb de Nederlandse nationaliteit namelijk bij geboorte verkregen. Misschien is het handiger als je in duidelijkere termen spreekt zoals bijvoorbeeld "nieuwkomers".
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:36:37 #71
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70092025
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:11 schreef Daniel1976 het volgende:
Door dit soort dingen gaan mensen wilders stemmen.

Exact. Ze moeten straffen of boetes uitdelen wanneer dit soort bijeenkomst geboycot worden.

1x niet komen is een geldboete van 200 euro
2x niet komen is een geldboete van 1000 euro
3x niet komen is intrekken verblijfsvergunning wegens het ontbreken van een goede wil om in te burgeren en het stelselmatig blokkeren van de intergratie.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:38:08 #72
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70092067
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er zo gek aan om de regels zo te maken dat die mensen ook daadwerkelijk mee gaan doen?
Wat is er zo gek aan om mensen te verplichten mee te doen aan de regels die in het betreffende land gelden?

[ Bericht 0% gewijzigd door cheqy op 17-06-2009 12:45:27 ]
pi_70092286
quote:
Het is hun keuze om naar Nederland te komen. En als je dat wilt, moet je inburgeren en daarbij is deelname aan een inburgeringscursus verplicht.

Jij praat erover alsof het een product uit de supermarkt is, dat aan de man gebracht moet worden. Dat is het niet. Het is gewoon een verplichting waaraan je moet voldoen. Net zoals ik een rijbewijs moet halen voordat ik mag autorijden.

De regels sluiten aan bij het doel van cursus: inburgeren. In Nederland geven we mensen niet vanuit religieuze overwegingen gescheiden onderwijs. Kun je daar niet mee leven, dan staat het je volledig vrij om Nederland weer te verlaten en je te vestigen in een land waar andere regels gelden.

De regels zijn bovendien simpel en prima uitvoerbaar. Gewoon verschijnen op de cursus. Hoe moeilijk kan het zijn...
pi_70092309
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:38 schreef cheqy het volgende:

[..]

Wat is er zo gek aan om mensen te verplichten mee te doen aan de regels die in het betreffende land gelden?
Niks, dat gebeurt ook veel maar ik zie ook geen probleem om soms even wat soepeler te zijn of wat aanpassingen te doen. Het is hetzelfde alsof je speciale ingang voor rolstoelers maakt. Mag dat ook niet?
pi_70092352
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:36 schreef Meh7 het volgende:
Je bent nu een beetje vaag bezig met je bewoordingen. Ik ben ook een allochtoon, maar ik hoef niet in te burgeren, ik heb de Nederlandse nationaliteit namelijk bij geboorte verkregen. Misschien is het handiger als je in duidelijkere termen spreekt zoals bijvoorbeeld "nieuwkomers".
Pffff... het lijkt me vrij duidelijk dat het in dit topic gaat over nieuwkomers. Maar het is terecht dat je de opmerking maakt, want er zijn inderdaad ook nog heel wat allochtonen met een Nederlands paspoort die ook prima een inburgeringscursus kunnen gebruiken...
pi_70092459
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:46 schreef isogram het volgende:

[..]

Pffff... het lijkt me vrij duidelijk dat het in dit topic gaat over nieuwkomers. Maar het is terecht dat je de opmerking maakt, want er zijn inderdaad ook nog heel wat allochtonen met een Nederlands paspoort die ook prima een inburgeringscursus kunnen gebruiken...
Het zijn nou eenmaal geen inwisselbare woorden, hoewel veel mensen het wel op die manier gebruiken. Verder zijn er nog veel meer autochtonen die zo'n cursus beter kunnen gebruiken.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:50:46 #77
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70092507
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Niks, dat gebeurt ook veel maar ik zie ook geen probleem om soms even wat soepeler te zijn of wat aanpassingen te doen. Het is hetzelfde alsof je speciale ingang voor rolstoelers maakt. Mag dat ook niet?

Ga jij nu een vergelijking maken tussen mensen die iets niet kunnen (invaliden) en mensen die iets niet willen?(sommige nieuwkomers)

En zullen we verder alle regels op sommige momenten versoepelen? Dan mogen we voortaan ook soms door rood rijden, soms tegen het verkeer in rijden, soms zwart rijden met het openbaar vervoer en dan ook soms een sigaretje roken op het station.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:51:24 #78
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70092529
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:49 schreef Meh7 het volgende:

Verder zijn er nog veel meer autochtonen die zo'n cursus beter kunnen gebruiken.
Omdat?
pi_70092568
quote:
Dit is toch wel één van de meest bizarre vergelijkingen die ik ooit op Fok! heb gelezen zeg...

Alsof "orthodox-moslim-zijn en leefregels aanhangen die compleet afwijken van onze samenleving" (zo vat ik het maar even samen) gelijk staat aan een lichamelijke beperking waarop je geen invloed hebt.

Als je de vergelijking met rolstoelers zo graag wilt maken, zou je moeten spreken van mensen die in een rolstoel gaan zitten, terwijl ze prima kunnen lopen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:54:57 #80
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70092634
quote:

[..]

Alsof we niet al soepel genoeg zijn.. Die gasten worden hier in de watten gelegd.. Wij staan voor wat wij zijn. Wij eisen bepaalde dingen als je hier wil komen wonen. Accepteer hoe wij het doen, of ga terug naar de zandbak. Niet andere dingen erbij halen als gescheiden klassen, cultuur, geloof of weet ik het wat.

Als je bij de integratie al je eigen normen verloochend (schrijf je dat zo? ) hoe wordt je dan ooit serieus genomen?
Leer spaties gebruiken!
pi_70092725
quote:
Er zijn genoeg voorbeelden van nieuwkomers die met succes zijn ingeburgerd, in Nederland een prima bestaan hebben opgebouwd en een aanvulling vormen op onze samenleving. Ik sta neutraal ten opzichte van de groep nieuwkomers. Ik sta niet te juichen, maar ik sta ze ook niet met een jachtgeweer op te wachten. Ze volgen hun cursus maar en ze tonen maar aan dat ze in Nederland hun draai kunnen vinden en een aanvulling vormen.

Maar het gebeurt wel volgens onze regels. Wat als er morgen een Pool komt die niet bij een neger in de klas wil zitten? Of niet bij een homo? Vul maar in... - Mensen die, nog VOORDAT ze een inburgeringscursus hebben voltooid, meteen al blijk geven van intolerantie en gebrek aan aanpassingsvermogen, mogen wat mij betreft retour afzender. Wie niet op de inburgeringscursus verschijnt, burgert niet in en heeft derhalve geen recht op verblijf in Nederland.
pi_70092738
quote:
Hoe moeilijk is het voor die mensen om vooraf vast te kunnen stellen dat je in Nederland een gemengde integratiecursus dient te volgen? Als je naar een nieuw land verkast, moet je dat soort dingen natuurlijk weten. Als dat soort voorwaarden je niet zinnen, dan zoek je toch een ander land op? Maar nee, ze komen gewoon op goed geluk of weten vooraf al dat onze politiek toch wel alle moeite doet om aan hun normen en waarden te voldoen. En wat straks? Gemengde klassen, maar de vrouwen moeten achter de mannen in de klas zitten?

We hebben procedures, en als die procedures je niet bevallen, dan is dit niet het juiste land voor je. Succes verder met je leven
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:00:43 #83
78780 deedeetee
pi_70092833
quote:

[..]

Waarom ?????? Je gaat echt niet inburgeren als je al meteen de regels mag verbreken. Wat heeft dat inburgeren dan nog voor zin ? Zodra je iets niet bevalt worden de regels ff aan je aangepast. Halloho zó werkt dat niet hoor.
Dit is Nederland en van mensen die hier willen wonen mogen we verwachten dat ze zich aan onze regels houden. Willen ze dat niet dan moeten ze een ander land uitzoeken om te gaan wonen. Met hun regels hebben wij niks te maken. En dat gezeur er altijd over wekt alleen maar ergernis op.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:01:50 #84
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70092872
Eigenlijk komt dit op het zelfde neer als dat ik met mijn vrouw naar Iran op vakantie ga en dan ga lopen janken dat mijn vrouw niet in bikini de plaatselijke super in mag.
pi_70092914
'Nieuwkomers' worden helemaal niet in de watten gelegd. Ze worden tegenwoordig zelfs gewoon publiekelijk gediscrimineerd. Dus hou alsjeblieft op met dat sneue zelfgevlei.
pi_70092943
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:02 schreef Doff het volgende:
'Nieuwkomers' worden helemaal niet in de watten gelegd. Ze worden tegenwoordig zelfs gewoon publiekelijk gediscrimineerd. Dus hou alsjeblieft op met dat sneue zelfgevlei.
Jammer he, dat het kleine groepje het verpest voor hun familie.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_70092955
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:51 schreef cheqy het volgende:

[..]

Omdat?
Sinds wanneer staat autochtoon zijn garant voor een goede inburgering? Er zijn genoeg autochtone Nederlanders die de taal niet goed beheersen, die niet op de hoogte zijn van wetten in hun land of die zouden zakken voor het inburgeringsexamen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:04:05 #88
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70092956
quote:
Tuurlijk joh, zo kan je je er ook van afmaken.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:04:05 #89
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70092957
quote:
Ze hoeven maar te huilen en elke politicus (behalve Wilders) staat te trillen op hun benen en wijzigt de regels..
Leer spaties gebruiken!
pi_70092991
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:04 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Sinds wanneer staat autochtoon zijn garant voor een goede inburgering? Er zijn genoeg autochtone Nederlanders die de taal niet goed beheersen, die niet op de hoogte zijn van wetten in hun land of die zouden zakken voor het inburgeringsexamen.
Uuh, autotonen staan altijd garant voor goede inburging, want bij geboorte al meteen burger.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:05:20 #91
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70092997
quote:

[..]

Sinds wanneer staat autochtoon zijn garant voor een goede inburgering? Er zijn genoeg Nederlanders die de taal niet goed beheersen, die niet op de hoogte zijn van wetten in hun land of die zouden zakken voor het inburgeringsexamen.
Wat hebben autochtonen met dit probleem te maken..? Zij zijn al Nederlander.. Zij wonen hier al.. Wij eisen aan de nieuwe inwoners bepaalde dingen. Wat doet het er toe of de authentieke Nederlanders dat wel of niet redden..?

Wij hebben het voorrecht om eisen te stellen.. Daar heb je je maar aan te houden..
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:07:28 #92
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70093078
quote:

[..]

Het gaat bij zo een cursus om de basisbeginselen. Of verwacht jij dat ze daar als drs Nederlands of als meester in rechten er van af komen?
pi_70093101
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:04 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ze hoeven maar te huilen en elke politicus (behalve Wilders) staat te trillen op hun benen en wijzigt de regels..
Waar haal je dát nou weer vandaan?
pi_70093104
fail
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:09:01 #95
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70093132
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:08 schreef Meh7 het volgende:

[..]

[..]

Jij zwengelt de discussie zelf aan.
Dat was Isogram..
Leer spaties gebruiken!
pi_70093163
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:09 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Dat was Isogram..
Idd, fail
pi_70093213
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:05 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Wat hebben autochtonen met dit probleem te maken..? Zij zijn al Nederlander.. Zij wonen hier al.. Wij eisen aan de nieuwe inwoners bepaalde dingen. Wat doet het er toe of de authentieke Nederlanders dat wel of niet redden..?

Wij hebben het voorrecht om eisen te stellen.. Daar heb je je maar aan te houden..
Jij kan de taal net zo goed uit je sig weghalen.

En wat is in godsnaam een authentieke Nederlander? En je monopolie op wat wij Nederlanders willen is leuk voor jezelf, maar ik ben blij dat het vooralsnog weinig met de werkelijkheid strookt.
pi_70093239
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:07 schreef cheqy het volgende:

[..]

Het gaat bij zo een cursus om de basisbeginselen. Of verwacht jij dat ze daar als drs Nederlands of als meester in rechten er van af komen?
Ik kan mij nog de Nationale Inburgering Test op TV herinneren waar veel Nederlanders het ook moeilijk mee hadden. Met de "basisbeginselen" dus.
  Moderator woensdag 17 juni 2009 @ 13:12:36 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_70093263
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:00 schreef ExTec het volgende:

Zou ik eens sancties, echte sancties gaan zetten op het skippen van de inburgeringscursus.
dat zowieso

maar aparte klassen vor mannen en vrouwen kan ik me echt niet druk om maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:13:36 #100
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70093296
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:11 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik kan mij nog de Nationale Inburgering Test op TV herinneren waar veel Nederlanders het ook moeilijk mee hadden. Met de "basisbeginselen" dus.
Als dat zo is moeten ze de ogen uit hun kop schamen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:18:22 #101
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70093461
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:11 schreef Doff het volgende:

[..]

Jij kan de taal net zo goed uit je sig weghalen.

En wat is in godsnaam een authentieke Nederlander? En je monopolie op wat wij Nederlanders willen is leuk voor jezelf, maar ik ben blij dat het vooralsnog weinig met de werkelijkheid strookt.
Originele opmerking. Motorbloempje ging je al voor.. Een andere linkse boomknuffelster...

Authentieke Nederlander bedoel ik een blanke Nederlander die hier geboren is.. Dit om even duidelijk te hebben dat het geen gekleurde Nederlander is met buitenlandse ouders die hier het kind hebben gekregen... Ik bedoelde er niets raars mee :/

Maar goed. Noem me maar nazi, daar zijn jullie altijd goed in.. Oe Oe Oe! hij zegt iets wat niet netjes is! wat een nazi/klootzak/eikel.. Stop hem snel in een hokje!!
Leer spaties gebruiken!
pi_70093526
Maar als authentieke Nederlander besef je hopelijk wel dat jij en ik voor de wet allebei even Nederlands zijn en ik dus geen extra verplichtingen heb? Integreren is bijvoorbeeld geen wettelijke verplichting voor mij.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:21:00 #103
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70093559
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:20 schreef Meh7 het volgende:
Maar als authentieke Nederlander besef je hopelijk wel dat jij en ik voor de wet allebei even Nederlands zijn en ik dus geen extra verplichtingen heb? Integreren is bijvoorbeeld geen wettelijke verplichting voor mij.
Maar wel een eis als je als nieuwe Nederlander hier wil komen wonen.
Leer spaties gebruiken!
pi_70093659
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:21 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Maar wel een eis als je als nieuwe Nederlander hier wil komen wonen.
Nou, nee. Je moet het inburgeringsexamen halen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:25:07 #105
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70093716
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:20 schreef Meh7 het volgende:
Gedraag je toch niet als een kleuter. We weten allemaal dat de cursussen voor nieuwkomers zijn.
En intgreren is idd niet wettelijk verplicht maar het zou wel een boel dingen voor beide partijen een stuk makkelijker maken.
pi_70093827
Bootje84, ik vroeg me ineens af wat jij voor ons edele Nederlanders betekent. Studeer je? Werk je?
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:28:33 #107
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70093853
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:23 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nou, nee. Je moet het inburgeringsexamen halen.
Je zegt het uiteindelijk zelf. Je moet het halen.. Eis dus..
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:29:23 #108
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70093878
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:28 schreef Doff het volgende:
Bootje84, ik vroeg me ineens af wat jij voor ons edele Nederlanders betekent. Studeer je? Werk je?
Nog een kleuter. Kan je ook gewoon mee gaan in de discussie zonder persoonlijk te worden?
Zeker erg lastig als je geen argumenten meer hebt?
pi_70093885
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:28 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Halen is iets anders als naleven... helaas.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:30:43 #110
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70093930
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:28 schreef Doff het volgende:
Beide.. Ik zorg ervoor dat jouw vingerplantje op je tafel terecht komt in een winkel, zodat jij hem in je linkse bakfiets op kan halen bij de lokale Spar...
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:31:22 #111
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70093947
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:29 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Halen is iets anders als naleven... helaas.
Ik maak uit zijn woorden op, dat hij mijn zin bevestigde..
Leer spaties gebruiken!
pi_70093964
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:28 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Nieuwkomers moeten slagen voor dat examen ja, maar is daarmee het integratieproces al voltooid dan? Het begint pas op het moment dat ze als volwaardige Nederlander participeren in de samenleving.

Je moet een onderscheid maken tussen inburgering aan de ene kant en integreren aan de andere kant. Voor het eerste moet je wat dingen uit je hoofd leren.
pi_70093982
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:29 schreef cheqy het volgende:

[..]

Nog een kleuter. Kan je ook gewoon mee gaan in de discussie zonder persoonlijk te worden?
Zeker erg lastig als je geen argumenten meer hebt?
Het is serieus gewoon interesse. Ik vraag me bijvoorbeeld af wat iemand met zulke ideeën heeft gestudeerd. Ik ga jullie er niet mee aanvallen hoor.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:33:29 #114
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70094031
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:32 schreef Doff het volgende:

[..]

Het is serieus gewoon interesse. Ik vraag me bijvoorbeeld af wat iemand met zulke ideeën heeft gestudeerd. Ik ga jullie er niet mee aanvallen hoor.
Zie profiel.. Management Economie en Recht.
Leer spaties gebruiken!
pi_70094065
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:30 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Beide.. Ik zorg ervoor dat jouw vingerplantje op je tafel terecht komt in een winkel, zodat jij hem in je linkse bakfiets op kan halen bij de lokale Spar...
Lekker staaltje polariseren weer. Sinds wanneer ben ik links? Sinds ik het niet eens ben met jou? Of duw je jezelf nu expres in de uiterst rechtse hoek (de enige mogelijke verklaring dan maar)?

Over op de man spelen gesproken trouwens. Poepoe...
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:35:16 #116
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70094096
quote:

[..]

Ik ben straatmaker en heb weinig gestudeerd.
Mijn opleidingsniveau ligt gelijk met MTS. Is dat relevant?
pi_70094161
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:35 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ik ben straatmaker en heb weinig gestudeerd.
Mijn opleidingsniveau ligt gelijk met MTS. Is dat relevant?
Niet direct. Wel interessant genoeg om het te vragen. Is daar iets mis mee?
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:38:24 #118
188345 Py
op zich
pi_70094221
quote:

[..]

Ik zou er ook niet mee samen in 1 lokaal les willen krijgen.
Dom volk
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:39:55 #119
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70094272
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:37 schreef Doff het volgende:

[..]

Niet direct. Wel interessant genoeg om het te vragen. Is daar iets mis mee?
Is niks mis mee maar ik zie het verband met dit onderwerp niet.
Of is het meer van "oh, het is maar een straatmaker die het zegt"? Daar ben ik dus gewoon nieuwsgierig naar.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:40:02 #120
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70094275
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:34 schreef Doff het volgende:

[..]

Lekker staaltje polariseren weer. Sinds wanneer ben ik links? Sinds ik het niet eens ben met jou? Of duw je jezelf nu expres in de uiterst rechtse hoek (de enige mogelijke verklaring dan maar)?

Over op de man spelen gesproken trouwens. Poepoe...
Ik kaats de bal nu ff glashard terug. Doet mijn opleiding er toe? Ik vind van niet.
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:40:17 #121
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70094281
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:39 schreef cheqy het volgende:

[..]

Is niks mis mee maar ik zie het verband met dit onderwerp niet.
Of is het meer van "oh, het is maar een straatmaker die het zegt"? Daar ben ik dus gewoon nieuwsgierig naar.
Dat vermoed ik dus ook.
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:42:38 #122
78780 deedeetee
pi_70094366
quote:

[..]

Tuurlijk niet
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:45:56 #123
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70094482
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:40 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Dat vermoed ik dus ook.
Ik ook. Maar wij straatmakers discusieren ook wel eens over politiek in de keet ipv over voetbal. Wij gaan ook met de tijd mee.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:47:41 #124
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70094540
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:45 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ik ook. Maar wij straatmakers discusieren ook wel eens over politiek in de keet ipv over voetbal. Wij gaan ook met de tijd mee.
Ik dacht dat jullie alleen de hele dag naar vrouwen zaten te fluiten
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:49:55 #125
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70094641
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:45 schreef cheqy het volgende:

[..]

Pas maar op, als je MBO'er bent, ben je volgens sommigen hier niet in staat om problemen te analyseren en gedegen oplossingen te vinden. Het liefste willen ze jouw stemrecht afnemen omdat je feitelijk niet verder komt dan: 'eeeeeeeh kutbuitenlanders het land uit waaaa''
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_70094754
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:40 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Dat vermoed ik dus ook.
Ik geloof niet dat mij dat hier veel verder zou helpen (vooral nu elke elitaire, linkse - of wat dan ook - uiting zo on-Nederlands - of zoiets - wordt gevonden). Maar bedankt voor het vertrouwen.
pi_70094859
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:49 schreef LENUS het volgende:

[..]

Pas maar op, als je MBO'er bent, ben je volgens sommigen hier niet in staat om problemen te analyseren en gedegen oplossingen te vinden. Het liefste willen ze jouw stemrecht afnemen omdat je feitelijk niet verder komt dan: 'eeeeeeeh kutbuitenlanders het land uit waaaa''
Wat is het verschil tussen een MBO'er en een WO'er volgens jou? Dat de een heeft besloten om verder te studeren of dat de ander simpelweg niet in staat was om verder te studeren? (Even algemeen bekeken)
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:57:40 #128
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70094939
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:52 schreef Doff het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat mij dat hier veel verder zou helpen (vooral nu elke elitaire, linkse - of wat dan ook - uiting zo on-Nederlands - of zoiets - wordt gevonden). Maar bedankt voor het vertrouwen.
True true. Al gebeurt het maar al te vaak. Daarom kijken wij er ook niet van op..

Als je hier meldt dat je op de PVV gestemd hebt, ben je gelijk een nazi. Dat zie je ook weer in dit topic. Je bent een vreemdelingenhater, een xenofoob en weet ik het wat..

Newsflash.. Ik heb een relatie met een Antilliaan..

/edit o wacht, jij noemde me nazi
Leer spaties gebruiken!
pi_70095058
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:57 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

True true. Al gebeurt het maar al te vaak. Daarom kijken wij er ook niet van op..

Als je hier meldt dat je op de PVV gestemd hebt, ben je gelijk een nazi. Dat zie je ook weer in dit topic. Je bent een vreemdelingenhater, een xenofoob en weet ik het wat..

Newsflash.. Ik heb een relatie met een Antilliaan..
Als je meldt dat je niet op de PVV hebt gestemd ben je links, Dat zie je ook wel weer in dit topic. Je bent een allochtonenknuffelaar en weet ik wat.

Newsflash... ik heb een relatie met een Oostenrijkse, en die is gelukkig niet islamitisch!
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:02:20 #130
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70095114
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:00 schreef Doff het volgende:

[..]

Als je meldt dat je niet op de PVV hebt gestemd ben je links, Dat zie je ook wel weer in dit topic. Je bent een allochtonenknuffelaar en weet ik wat.

Newsflash... ik heb een relatie met een Oostenrijkse, en die is gelukkig niet islamitisch!
Een Oostenrijkse wordt anders bahandeld dan een Marokkaan, Antilliaan of Turk...

/edit

Zeker qua normen en waarden...
Leer spaties gebruiken!
pi_70095238
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:31 schreef Meh7 het volgende:
Nieuwkomers moeten slagen voor dat examen ja, maar is daarmee het integratieproces al voltooid dan? Het begint pas op het moment dat ze als volwaardige Nederlander participeren in de samenleving.

Je moet een onderscheid maken tussen inburgering aan de ene kant en integreren aan de andere kant. Voor het eerste moet je wat dingen uit je hoofd leren.
Bij cursussen zie je vaak als voorwaarde dat je minimaal een bepaald percentage van de lessen moet hebben bijgewoond om überhaupt voor een certificaat in aanmerking te komen. Dat kan bij zo'n inburgeringscursus ook prima. Je wilt inburgeren, je hebt gewoon aanwezig te zijn bij de lessen. Heel simpel. Mensen die structureel afwezig zijn, kunnen dan dus geen inburgering voltooien, want ze komen niet aan het vereiste percentage aanwezigheid.
pi_70095286
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:02 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Een Oostenrijkse wordt anders bahandeld dan een Marokkaan, Antilliaan of Turk...

/edit

Zeker qua normen en waarden...
Je gaat toch niet zeggen dat dat mijn schuld is? Of de schuld van de haatzaaiende, polariserende linkse intellectuelen?
pi_70095348
Wat een rare discussie is dit weer geworden. Ik vnid de meesten van jullie behoorlijk arrogant en ik durf te wedden dat de helft voor de inburgeringscursus zou zakken. Maar wel altijd direct een grote bek over anderen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:08:35 #134
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70095387
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:06 schreef Doff het volgende:

[..]

Je gaat toch niet zeggen dat dat mijn schuld is? Of de schuld van de haatzaaiende, polariserende linkse intellectuelen?
Jij noemt mij een nazi.. Ik heb een relatie met een Antilliaanse.. Als ik een nazi was geweest, had ik dat kind met nog geen tak aan willen raken.. Daar staat jouw relatie compleet buiten..
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:09:24 #135
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70095425
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:07 schreef SCH het volgende:
Wat een rare discussie is dit weer geworden. Ik vnid de meesten van jullie behoorlijk arrogant en ik durf te wedden dat de helft voor de inburgeringscursus zou zakken. Maar wel altijd direct een grote bek over anderen.
zegt degene met de grootste bek. Gelukkig kom jij wel altijd even sterk over.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:10:09 #136
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70095450
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:55 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen een MBO'er en een WO'er volgens jou? Dat de een heeft besloten om verder te studeren of dat de ander simpelweg niet in staat was om verder te studeren? (Even algemeen bekeken)
Wat jij opmerkt, is natuurlijk helemaal niet relevant. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te constateren dat er dingen vreselijk mis gaan in Nederland. Dat de één wat beter kan analyseren betekent niet dat zijn mening meer waarde zou hebben dan die van een ander.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:10:16 #137
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70095453
quote:

Wat boeit het mij als ik zou zakken voor de inburgeringscursus? Ik woon hier al, en heb het recht gekregen om hier te wonen. Zij moeten het nog verdienen.. Degene die hier zonder problemen zijn gekomen, hebben nu probleemkinderen geworpen in Gouda en het kanaleneiland..
Leer spaties gebruiken!
pi_70095473
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:09 schreef cheqy het volgende:

[..]

zegt degene met de grootste bek. Gelukkig kom jij wel altijd even sterk over.
Ik een grote bek? Jij denkt dat de hele wereld uit jouw schoonzus bestaat en hebt echt nog geen enkel argument gegeven. Ik snap die haat tegen allochtonen niet. Dat zegt meestal iets over jezelf.
pi_70095511
quote:
Wat lul je nu ove het halen van de cursus, daar gaat het niet eens om. Het gaat over het wel of niet naar de cursus willen gaan, omdat het niet in je straatje past qua normen en waarden.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_70095512
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:10 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Wat boeit het mij als ik zou zakken voor de inburgeringscursus? Ik woon hier al, en heb het recht gekregen om hier te wonen. Zij moeten het nog verdienen.. Degene die hier zonder problemen zijn gekomen, hebben nu probleemkinderen geworpen in Gouda en het kanaleneiland..
Zie je nou wel wat voor arrogante lul je bent. Dit soort pubers oordelen over mensen die hier naar toe gevlucht zijn e.d.
pi_70095523
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:08 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Jij noemt mij een nazi.. Ik heb een relatie met een Antilliaanse.. Als ik een nazi was geweest, had ik dat kind met nog geen tak aan willen raken.. Daar staat jouw relatie compleet buiten..
Ah, ik wist niet dat dat nazi-verwijt daadwerkelijk was aangekomen.
pi_70095537
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:11 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Wat lul je nu ove het halen van de cursus, daar gaat het niet eens om. Het gaat over het wel of niet naar de cursus willen gaan, omdat het niet in je straatje past qua normen en waarden.
WAT IS JE PROBLEEM DAARMEE DAN?

Voor de 600e x
pi_70095552
Aha, weer zo'n racist die pocht over zijn relatie met een buitenlandse. Dat komt altijd weer boven drijven
pi_70095590
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:10 schreef LENUS het volgende:

[..]

Wat jij opmerkt, is natuurlijk helemaal niet relevant. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te constateren dat er dingen vreselijk mis gaan in Nederland. Dat de één wat beter kan analyseren betekent niet dat zijn mening meer waarde zou hebben dan die van een ander.
Naar mijn idee gaan de meeste dingen nog altijd mis met autochtonen. Zullen we het daar eens over hebben want dat is echt het grootste taboe in ons land.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:13:54 #145
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70095602
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:10 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ondanks dat ik maar straatmaker ben is er niks mis met mijn analyserings- relativeringsvermogen. Het is jammer dat veel mensen er maar gelijk vanuit gaan dat het wel zo is.
pi_70095621
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:10 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Wat te doen met criminele jongeren van autochtone ouders?
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:14:33 #147
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70095628
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor de 600e x
Het weigeren om zich aan te passen...!!!!
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Zie je nou wel wat voor arrogante lul je bent. Dit soort pubers oordelen over mensen die hier naar toe gevlucht zijn e.d.
Ja, alle Marokkanen die hierheen zijn gevlucht werden gepest door allerlei geiten in de zandbak

Als je als vluchteling hierheen gekomen bent, hoor je dankbaar te zijn, en niet te gaan rellen..
Leer spaties gebruiken!
pi_70095631
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor de 600e x
Mijn probleem is dat onze minister van der Laan geen ruggegraat toont en het beeld uitstraalt dat voor iedereen hier alles aangepast wordt, zodat onze bezoekers, die een zolderkamer krijgen toegewezen en vervolgens met het hele huis aan de haal willen gaan, toch wel tevreden in dit land kunnen verblijven. Dat is mijn probleem.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_70095651
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:13 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ondanks dat ik maar straatmaker ben is er niks mis met mijn analyserings- relativeringsvermogen. Het is jammer dat veel mensen er maar gelijk vanuit gaan dat het wel zo is.
Je hebt ook slimme stratenmakers idd. Maar daar hoor jij niet bij
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:15:25 #150
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70095672
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:14 schreef Doff het volgende:

[..]

Wat te doen met criminele jongeren van autochtone ouders?
Daar is de gevangenis voor in het leven geroepen.. Je weet wel, zo een ding met een kamer van 3 bij 2 met een PS3, Xbox360 en een TV met canal+
Leer spaties gebruiken!
pi_70095697
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:13 schreef cheqy het volgende:

[..]

Nouja, net als Bootje zou je wat mij betreft wel een cursusje kunnen gebruiken. Maar ik weet niet of ik wel een genoeg authentieke Nederlander voor ben om dat te zeggen. Ik zou het ook wel leuk vinden om wat eisen te stellen.
pi_70095701
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:14 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Mijn probleem is dat onze minister van der Laan geen ruggegraat toont en het beeld uitstraalt dat voor iedereen hier alles aangepast wordt, zodat onze bezoekers, die een zolderkamer krijgen toegewezen en vervolgens met het hele huis aan de haal willen gaan, toch wel tevreden in dit land kunnen verblijven. Dat is mijn probleem.
Omdat ze misschien een cursus mogen volgen waar even geen mannen bij zijn? Je haalt er van alles bij dat er niks mee te maken heeft. Het gaat hier om een heel beperkte maatregel. Wat is je probleem met die maatregel precies. En Van der Laan een gebrek aan ruggegraat verwijten is echt grappig en de wereld op zijn kop.
pi_70095717
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:15 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Daar is de gevangenis voor in het leven geroepen.. Je weet wel, zo een ding met een kamer van 3 bij 2 met een PS3, Xbox360 en een TV met canal+
Dat hotel zit vol met inburgingcursusfaalhazen.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:16:57 #154
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70095724
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Cool! we gaan weer op de man spelen! Verlies je het op argumenten, go for the guy!!
Leer spaties gebruiken!
pi_70095745
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:15 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Is het gezellig bij de Klu Klux Klan?
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:17:24 #156
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70095746
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik een grote bek? Jij denkt dat de hele wereld uit jouw schoonzus bestaat en hebt echt nog geen enkel argument gegeven. Ik snap die haat tegen allochtonen niet. Dat zegt meestal iets over jezelf.
Het is ook zo verrekte kut he om begrijpend te lezen? En waar haal jij vandaan dat ik allochtonen in het algemeen haat? Man je bent niet goed bij je hoofd. En i k heb argumenten genoeg gegeven maar daar regeageerde je nooit op. En dat jij invaliden vergelijkt met mensen die een inburgeringscursus volgen zegt meer dan zat over jouw verstandelijk vermogens.
pi_70095766
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:16 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Cool! we gaan weer op de man spelen! Verlies je het op argumenten, go for the guy!!
Jij doet voortdurend niks anders. Als ik het dan zat ben en mee ga doen, ga je huilen

Walgelijk type ben je. Ik hoop echt dat je jezelf nog eens goed tegenkomt.
pi_70095768
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat ze misschien een cursus mogen volgen waar even geen mannen bij zijn? Je haalt er van alles bij dat er niks mee te maken heeft. Het gaat hier om een heel beperkte maatregel. Wat is je probleem met die maatregel precies. En Van der Laan een gebrek aan ruggegraat verwijten is echt grappig en de wereld op zijn kop.
Bij mij staat hoog in het vaandel dat vrouwen en mannen gelijk behandeld worden. Je heeft ze hiermee al de eerste vinger die het toestaat het onderscheid te waarborgen.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_70095782
quote:

[..]

Dan komen die vrouwen niet? Wat is er verkeerd aan om enkele voorwaarden te stellen aan de verblijfsvergunning? Het respecteren van de grondwet vind ik een goede voorwaarde.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:18:32 #160
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70095786
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:16 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Dat hotel zit vol met inburgingcursusfaalhazen.
En zelfs dan hebben we nog ruimte voor Belgische criminelen.. Dus plek zat
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:18:49 #161
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70095792
quote:

[..]

Laat me raden, je kunt zeker alleen maar "slim" zijn wanneer aan jouw referentiekader voldaan wordt? Alles daarbuiten is dom en racistisch?
pi_70095803
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:17 schreef cheqy het volgende:

[..]

Het is ook zo verrekte kut he om begrijpend te lezen? En waar haal jij vandaan dat ik allochtonen in het algemeen haat? Man je bent niet goed bij je hoofd. En i k heb argumenten genoeg gegeven maar daar regeageerde je nooit op. En dat jij invaliden vergelijkt met mensen die een inburgeringscursus volgen zegt meer dan zat over jouw verstandelijk vermogens.
Ja, een kleine aanpassing doen zodat mensen wel naar de cursus kunnen komen. Hele goede vergelijking.

En je haat voor allochtonen druipt er vanaf, maar als het dan benoemd wordt dan deinzen racisten altijd terug en verschuilen ze zich achter hun bruine hoer.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:19:03 #163
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70095804
quote:

[..]

Dat jij dat vindt vind ik een groot compliment. Ga jij me slim vindendan ga ik me zorgen maken met je rolstoelvergelijkingen.
pi_70095816
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:18 schreef LENUS het volgende:

[..]

Laat me raden, je kunt zeker alleen maar "slim" zijn wanneer aan jouw referentiekader voldaan wordt? Alles daarbuiten is dom en racistisch?
Jij bent zeker ook geen racist?
pi_70095817
Jammer dat de discussie nu alleen gaat over de opleiding van iedereen die hier een mening geeft. En ook jammer dat er zo op de man wordt gespeeld.

Ik ben het eens met de opmerking van Spooky4u, want de kernvraag hier is niet of mensen die inburgeringscursus halen, maar het gaat om de aanwezigheid bij lessen. En de reden waarom vrouwen niet komen is niet omdat ze al zo goed geïntegreerd zijn, maar het tegenovergestelde. Hun gedrag (en dat van hun mannen die niet toestaan dat de vrouwen in een gemengde klas les krijgen) is direct strijdig met de basisbeginselen van onze samenleving, onze normen en waarden. Let wel: deze mensen hebben ZELF ervoor gekozen om naar Nederland te komen. Dan mogen we best verwachten dat ze vanaf dag 1 de basisbeginselen van onze samenleving onderschrijven en zich houden aan de regels die voor inburgering EN voor succesvolle integratie gelden.
pi_70095830
Geniaal. Je laat mensen hier toe, weigert ze te dwingen zich enigzins aan te passen en gaat dan vervolgens voor de 'lesser of two evils' en denkt dit te kunnen verkopen aan het stemvee dat zich dezer dagen massaal achter de PVV schaart?

Ge-wel-dig. Net toen ik een beetje respect voor Van der Laan begon te krijgen
pi_70095840
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:19 schreef cheqy het volgende:

[..]

Dat jij dat vindt vind ik een groot compliment. Ga jij me slim vindendan ga ik me zorgen maken met je rolstoelvergelijkingen.
Wat een prima vergelijking was trouwens. Daar breng je dan ook niks tegen in behalve smileys,.
pi_70095869
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:19 schreef isogram het volgende:
Jammer dat de discussie nu alleen gaat over de opleiding van iedereen die hier een mening geeft. En ook jammer dat er zo op de man wordt gespeeld.

Ik ben het eens met de opmerking van Spooky4u, want de kernvraag hier is niet of mensen die inburgeringscursus halen, maar het gaat om de aanwezigheid bij lessen. En de reden waarom vrouwen niet komen is niet omdat ze al zo goed geïntegreerd zijn, maar het tegenovergestelde. Hun gedrag (en dat van hun mannen die niet toestaan dat de vrouwen in een gemengde klas les krijgen) is direct strijdig met de basisbeginselen van onze samenleving, onze normen en waarden. Let wel: deze mensen hebben ZELF ervoor gekozen om naar Nederland te komen. Dan mogen we best verwachten dat ze vanaf dag 1 de basisbeginselen van onze samenleving onderschrijven en zich houden aan de regels die voor inburgering EN voor succesvolle integratie gelden.
Dus je moet op dag 1 al volledig geintegreerd zijn?
pi_70095888
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:19 schreef isogram het volgende:

Dank je, je pakt mijn gedachte perfect samen.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:21:21 #170
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70095905
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, een kleine aanpassing doen zodat mensen wel naar de cursus kunnen komen. Hele goede vergelijking.

En je haat voor allochtonen druipt er vanaf, maar als het dan benoemd wordt dan deinzen racisten altijd terug en verschuilen ze zich achter hun bruine hoer.
Kut voor je want mijn vrouw is een echte Ariër, Hitler zou dol op haar zijn geweest. Kut he?
En laat eens een post van mij zien waar de allochtonenhaat vanaf druipt? Man, jij bent net een kat in het nauw, je hebt geen zinnig argument meer en begint als een malloot om je heen te meppen.
pi_70095925
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:21 schreef cheqy het volgende:

[..]

Kut voor je want mijn vrouw is een echte Ariër, Hitler zou dol op haar zijn geweest. Kut he?
En laat eens een post van mij zien waar de allochtonenhaat vanaf druipt? Man, jij bent net een kat in het nauw, je hebt geen zinnig argument meer en begint als een malloot om je heen te meppen.
Ja, haal Hitler er maar weer bij.
pi_70095936
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Je moet op dag 1 weten wat je te wachten staat en daar niet meteen over gaan klagen.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:22:20 #173
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70095939
quote:

[..]

Wat een prima vergelijking was trouwens. Daar breng je dan ook niks tegen in behalve smileys,.
Ja dat was echt een perfecte vergelijking tussen mensen die iets niet KUNNEN en iets niet WILLEN. Ja die vergelijking was echt geniaal.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:22:25 #174
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70095943
quote:

[..]

Prima vergelijking.
Voor iemand met een IQ van 45 ja. Kelly zou jaloers op je zijn.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:23:29 #175
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70095987
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, haal Hitler er maar weer bij.
Ja man, mijn Führer.
pi_70095994
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:22 schreef cheqy het volgende:

[..]

Prima vergelijking.
Voor iemand met een IQ van 45 ja. Kelly zou jaloers op je zijn.
Wat klopt er niet aan? Een kleine aanpassing doen zodat deze mensen ook naar de cursus komen. Ik zie echt het probleem niet.

Jullie probleem is dat je helemaal niet wil dat deze mensen integreren, met je "dan gaan ze maar terug". Anders maak je hier niet zo'n probleem van.
pi_70096023
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:23 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ja man, mijn Führer.
Wel geweldig dat je broer moslim is geworden, moet een schok zijn geweest voor het stratenmakertje
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:24:37 #178
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70096040
quote:

[..]

Basisbeginselen, met nadruk op BASIS. Als je al in conflict met de basis kun je jezelf afvragen of je wel iets te zoeken hebt in dit land.
pi_70096076
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:22 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Je moet op dag 1 weten wat je te wachten staat en daar niet meteen over gaan klagen.
Ze klagen toch ook niet. Ze doen een verzoek. Ze kunnen niet komen als er mannen bij zijn.
Wil je nou graag dat ze komen of niet?

Als je een cursus voor christenen op zondag organiseert, komen ze ook niet. Dan doe je het toch lekker op donderdag? Of is dat ook weer een knieval maken.
pi_70096083
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan? Een kleine aanpassing doen zodat deze mensen ook naar de cursus komen. Ik zie echt het probleem niet.

Jullie probleem is dat je helemaal niet wil dat deze mensen integreren, met je "dan gaan ze maar terug". Anders maak je hier niet zo'n probleem van.

Ik snap jou redenatie niet zo goed. Overal heb je toch een stel huisregels waaraan voldaan moet worden? Wat is daar nu zo erg aan?
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:25:49 #181
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70096087
quote:

[..]

Mens, val toch dood. Kansloos stuk vreten..
Leer spaties gebruiken!
pi_70096106
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:24 schreef LENUS het volgende:

[..]

Basisbeginselen, met nadruk op BASIS. Als je al in conflict met de basis kun je jezelf afvragen of je wel iets te zoeken hebt in dit land.
Het is helemaal geen basis. Die vrouwen zijn dat niet gewend, en toch willen ze graag naar cursus. Hulde.
pi_70096122
quote:

[..]

Ik heb het niet over teruggaan hoor. Ik heb het over niet eens hierheen komen.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_70096125
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:25 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Mens, val toch dood. Kansloos stuk vreten..
Ik sloeg de spijker op zijn kop dus
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:26:35 #185
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70096129
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze klagen toch ook niet. Ze doen een verzoek. Ze kunnen niet komen als er mannen bij zijn.

Als je een cursus voor christenen op zondag organiseert, komen ze ook niet. Dan doe je het toch lekker op donderdag? Of is dat ook weer een knieval maken.
ze willen niet komen als er mannen bij zijn.. Ze kunnen wel, maar willen niet.
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:26:47 #186
188345 Py
op zich
pi_70096134
quote:

[..]

Ze kunnen het wel maar ze willen/mogen het niet.
Daarom gaat je vergelijking met de gehandicapte ook mis.
pi_70096137
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:26 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Ik heb het niet over teruggaan hoor. Ik heb het over niet eens hierheen komen.
Nou boeiuh.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:26:53 #188
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70096142
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik sloeg de spijker op zijn kop dus
Ja, net zo goed als je rolstoelvergelijking..
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:26:55 #189
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70096143
quote:

[..]

Neeneenee SCHtje. Ik wil juist dolgraag dat ze integreren en willen zij niet dan mogen ze idd terug. Niet de dingen in je eigen voordeel gaan verdraaien.

En een kleine aanpasing maken voor iemand die niet wil kan je niet vergelijken met een aanpassing voor iemand die niet kan. Hoe kan ik het jou nu op een simpele manier uitleggen?
pi_70096167
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:26 schreef Py het volgende:

[..]

Ze kunnen het wel maar ze willen/mogen het niet.
Daarom gaat je vergelijking met de gehandicapte ook mis.
Nee, ze kunnen het niet. Wat is dat nou voor arrogantie om meteen maar even alles van ze te willen veranderen?
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:27:56 #191
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70096187
quote:

[..]

Het is helemaal geen basis. Die vrouwen zijn dat niet gewend, en toch willen ze graag naar cursus. Hulde.
Geen basis? Waarom staat het dan in de grondwet? O ja..
pi_70096197
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:26 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Nee, zo simpel ligt het niet. Dat snap je toch hopelijk wel? Het is geen kwestie van willen.
pi_70096200
quote:

[..]

Nou boeiuh.
Owwwh, je snapt het punt eindelijk. Als je dat snapt wat doe je dan hier in dit topic?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:28:22 #194
188345 Py
op zich
pi_70096208
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:26 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik had zelf voor cursief gekozen
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:28:50 #195
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70096220
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Wel geweldig dat je broer moslim is geworden, moet een schok zijn geweest voor het stratenmakertje
Was idd even schrikken ja, en nu?
Stratenmakertje, hoe heerlijk denigrerend weer.
pi_70096226
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:27 schreef LENUS het volgende:

[..]

Geen basis? Waarom staat het dan in de grondwet? O ja..
In welk artikel staat dat je iedere cursus verplicht met mannen moet volgen?

Kansloos Lenus, nog een poging.
pi_70096242
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:28 schreef cheqy het volgende:

[..]

Was idd even schrikken ja, en nu?
Stratenmakertje, hoe heerlijk denigrerend weer.
Jij pimpt er zelf mee lieverd.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:29:32 #198
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70096253
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:16 schreef Doff het volgende:

[..]

Nouja, net als Bootje zou je wat mij betreft wel een cursusje kunnen gebruiken. Maar ik weet niet of ik wel een genoeg authentieke Nederlander voor ben om dat te zeggen. Ik zou het ook wel leuk vinden om wat eisen te stellen.
Prima man.
pi_70096264
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:28 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Owwwh, je snapt het punt eindelijk. Als je dat snapt wat doe je dan hier in dit topic?
Dat jij hier geen allochtonen wil, is mijnprobleem niet. Wen er maar aan.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:30:37 #200
188345 Py
op zich
pi_70096285
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, ze kunnen het niet. Wat is dat nou voor arrogantie om meteen maar even alles van ze te willen veranderen?
Die mensen besluiten in een boerendorpje in de middele of nowhere dat ze hun koffertje inpakken, met het vliegtuig naar Nederland komen om daar verder te leven.
En dan zijn wij arrogant dat we die mensen hier uitleggen hoe wij hier samenleven?
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:30:47 #201
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70096287
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij pimpt er zelf mee lieverd.
Ik pimp er niet mee. Er zit er eentje hier die wilde weten wat ik deed en jij kwam er weer op terug.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:31:14 #202
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70096298
Cheqy, zullen we SCH maar gaan negeren..? Iemand die op de man speelt, die ook nog de vriendinnen ervan zwart moet maken (hij zei zwart hihi!! ) kunnen we gewoon niet serieus nemen..

Laten we wachten tot er mensen zijn die wel volwassen kunnen discusseren..
Leer spaties gebruiken!
pi_70096314
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:30 schreef Py het volgende:

[..]

Die mensen besluiten in een boerendorpje in de middele of nowhere dat ze hun koffertje inpakken, met het vliegtuig naar Nederland komen om daar verder te leven.
En dan zijn wij arrogant dat we die mensen hier uitleggen hoe wij hier samenleven?
Het wordt steeds arroganter. Je weet echt niet waar je het over hebt. Ik word hier zo pislink van. Jezusmina, hoe kunnen jonge mensen tegenwoordig zo dom en xenofoob zijn???????? Treurig, treurig.
pi_70096324
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat jij hier geen allochtonen wil, is mijnprobleem niet. Wen er maar aan.
Elke allochtonen zijn welkom, zolang ze maar niet aan de bouwstenen van Nederland gaan komen trekken. Als ze weten dat 1 van die fundamenten ze niet aanstaat.... koop dat ticket dan niet.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:32:21 #205
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70096332
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:31 schreef Bootje84 het volgende:
Cheqy, zullen we SCH maar gaan negeren..? Iemand die op de man speelt, die ook nog de vriendinnen ervan zwart moet maken (hij zei zwart hihi!! ) kunnen we gewoon niet serieus nemen..

Ik vermaak me eigenlijk wel.
Ik heb in tijden niet meer zo moeten lachen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:32:25 #206
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70096334
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Het wordt steeds arroganter. Je weet echt niet waar je het over hebt. Ik word hier zo pislink van. Jezusmina, hoe kunnen jonge mensen tegenwoordig zo dom en xenofoob zijn???????? Treurig, treurig.
Jup, xenofoob.. Daag
Leer spaties gebruiken!
pi_70096346
quote:

Moet je je vrouw niet een kop koffie brengen, achter haar raam.

Jij bent zogenaamd geen racist en komt weer met zo'n Pim-argument aanzetten. Tief toch op.
pi_70096359
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:32 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Elke allochtonen zijn welkom, zolang ze maar niet aan de bouwstenen van Nederland gaan komen trekken. Als ze weten dat 1 van die fundamenten ze niet aanstaat.... koop dat ticket dan niet.
Ben je nou zo dom?
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:33:20 #209
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70096365
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:32 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ik vermaak me eigenlijk wel.
Ik heb in tijden niet meer zo moeten lachen.
Ik heb serieus plaatsvervangende schaamte voor SCH.. Hoe je zo simpel kan zijn.. Wordt je in een hoekje gedreven, dan snel mensen in een hokje stouwen..
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:33:21 #210
188345 Py
op zich
pi_70096368
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zou nu mn toetsenbord aan gort rammen als ik jou was
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:33:25 #211
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70096371
ik ga wel even een broodje eten.
pi_70096388
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben je nou zo dom?
Ik ben inderdaad heel dom, zo dom dat ik nooit vooraf bekijk waar ik op vakantie ga enzow
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_70096389
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:33 schreef Py het volgende:

[..]

Ik zou nu mn toetsenbord aan gort rammen als ik jou was
Zonde toch. Maar waarom zijn jongeren zo xenofoob? Ik snap dat echt niet. de verongelijktheid spat er zo vanaf.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:34:10 #214
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70096395
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:28 schreef SCH het volgende:

[..]

In welk artikel staat dat je iedere cursus verplicht met mannen moet volgen?

Kansloos Lenus, nog een poging.
Begrijpend lezen is jouw vreemd blijkt maar weer. Maar speciaal voor jouw niveau, zal ik het eenvoudig vertalen zodat ook een kind van 3 jaar oud het kan begrijpen. Blijkbaar is dat jouw niveau, dus ga er even goed voor zitten. Mocht je het niet begrijpen, dan mag je het gerust nog eens nalezen.

MANNEN EN VROUWEN ZIJN VOOR DE WET GELIJKWAARDIG. Gaat er nu een wereld voor je open?
pi_70096415
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:33 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad heel dom, zo dom dat ik nooit vooraf bekijk waar ik op vakantie ga enzow
Nou, je doet je wel heel dom voor. Met dat boerendorpje en koffertje inpakken. Dat klinkt zo stupide en stompzinnig dat ik me echt afvraag wanneer je eens een krant gaat lezen.
pi_70096434
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:34 schreef LENUS het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is jouw vreemd blijkt maar weer. Maar speciaal voor jouw niveau, zal ik het eenvoudig vertalen zodat ook een kind van 3 jaar oud het kan begrijpen. Blijkbaar is dat jouw niveau, dus ga er even goed voor zitten. Mocht je het niet begrijpen, dan mag je het gerust nog eens nalezen.

MANNEN EN VROUWEN ZIJN VOOR DE WET GELIJKWAARDIG. Gaat er nu een wereld voor je open?
Ja, dat ontken ik toch ook niet? En dat is in het geding als vrouwen apart een cursus gaan volgen?

Lees nou gewoon het bericht even man.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:35:46 #217
188345 Py
op zich
pi_70096450
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Zonde toch. Maar waarom zijn jongeren zo xenofoob? Ik snap dat echt niet. de verongelijktheid spat er zo vanaf.
Jongeren zijn niet xenofoob.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:36:00 #218
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70096463
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat ontken ik toch ook niet? En dat is in het geding als vrouwen apart een cursus gaan volgen?

Lees nou gewoon het bericht even man.
Ja, want dan toon je aan dat mannen anders zijn dan vrouwen..
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:36:13 #219
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70096468
Trouwens loopt SCH weer eens prontificaal met zijn domheid te koop. Altijd grappig om te zien dat hij als een razende, schuimbekkend om zich heen begint te slaan zodra hij het met argumenten heeft afgelegd.

teurig mannetje.
pi_70096470
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:35 schreef Py het volgende:

[..]

Jongeren zijn niet xenofoob.
Dus het is allemaal spel in dit topic? Bang dan?
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:36:25 #221
78780 deedeetee
pi_70096475
quote:

[..]

Ze willen niet dat is het probleem toch immers ?
Als ze niet sanders willen behalve dat * wat ze gewend zijn * kunnen ze geen goed begin maken met inburgeren. Lijkt mij logisch genoeg hoor.
Nederland is anders, wen er maar meteen aan.
pi_70096478
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:36 schreef LENUS het volgende:
Trouwens loopt SCH weer eens prontificaal met zijn domheid te koop. Altijd grappig om te zien dat hij als een razende, scuimbekkend om zich heen begint te slaan zodra hij het met argumenten heeft afgelegd.

teurig mannetje.
Heel teurig

Heel prontificaal ook
pi_70096485
quote:
Nee, waar lees je dat? Ik stel alleen dat je de intentie moet hebben om daadwerkelijk te integreren, wanneer je in Nederland wilt wonen. Dat betekent dus dat je volledig moet meewerken aan het inburgeringstraject. Niet naar de lessen gaan vanuit religieus oogpunt, is dus strijdig met datgene wat de inburgeringscursus nou juist beoogt.
pi_70096505
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:34 schreef LENUS het volgende:

MANNEN EN VROUWEN ZIJN VOOR DE WET GELIJKWAARDIG.
In dat geval vind ik het een SCHANDAAL dat er in Nederland nog steeds winkels zijn waar ze alleen maar dameskleding verkopen, dat er gescheiden openbare toiletten zijn etc. Dameskappers? Het land uit gvd.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:37:39 #225
188345 Py
op zich
pi_70096517
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus het is allemaal spel in dit topic? Bang dan?
Degene die begint te schelden en als een blinde om zich heen slaat is de bange
pi_70096518
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ze willen niet dat is het probleem toch immers ?
Als ze niet sanders willen behalve dat * wat ze gewend zijn * kunnen ze geen goed begin maken met inburgeren. Lijkt mij logisch genoeg hoor.
Nederland is anders, wen er maar meteen aan.
Dus je wilt het direct afdwingen en alles wat voor hun belangrijk is, meteen afpakken. Dat gaat werken denk je?
pi_70096519
Wel geinig dat de users die pal achter Wilders staan, zelfs als Wilders tientallen miljoenen moslims wil deporteren, dezelfde users zijn die hier waarden van gelijkheid staan te verdedigen.
pi_70096556
quote:

[..]

Nou, je doet je wel heel dom voor. Met dat boerendorpje en koffertje inpakken. Dat klinkt zo stupide en stompzinnig dat ik me echt afvraag wanneer je eens een krant gaat lezen.
Je had iemand anders moeten quoten. Dat waren mijn woorden niet.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:39:04 #229
188345 Py
op zich
pi_70096559
quote:

[..]

Dat was ik
En als jij denkt dat die importbruiden uit Istanbul komen dan moet je zelf eens een krant lezen.
pi_70096562
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:37 schreef Meh7 het volgende:
Wel geinig dat de users die pal achter Wilders staan, zelfs als Wilders tientallen miljoenen moslims wil deporteren, dezelfde users zijn die hier waarden van gelijkheid staan te verdedigen.

Wat is jou mening over de kwestie, zoals beschreven in de OP?
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:39:19 #231
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70096567
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:37 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

In dat geval vind ik het een SCHANDAAL dat er in Nederland nog steeds winkels zijn waar ze alleen maar dameskleding verkopen, dat er gescheiden openbare toiletten zijn etc. Dameskappers? Het land uit gvd.
Dit is een grap mag ik hopen? Anders ben jij echt te dom om te poepen
pi_70096588
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:36 schreef LENUS het volgende:
Trouwens loopt SCH weer eens prontificaal met zijn domheid te koop. (loopt?) Altijd grappig om te zien dat hij als een razende, schuimbekkend om zich heen begint te slaan zodra hij het met argumenten heeft afgelegd.

teurig mannetje.
Jouw kennis van de Nederlandse taal is onvoldoende. Opdonderen! Mijn land uit!
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:40:35 #233
188345 Py
op zich
pi_70096604
quote:
Dit topic gaat niet over Wilders.
En niet iedereen die een fatsoenlijke inburgering nastreeft is een domme Wilders-adept.

Lees anders je eigen posts over generaliseren nog eens na.
pi_70096625
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:39 schreef LENUS het volgende:

[..]

Dit is een grap mag ik hopen? Anders ben jij echt te dom om te poepen
Wat is het probleem dan? Kunnen vrouwen niet integreren als ze niet samen met mannen in een klasje zitten?
pi_70096673
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:40 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Doe niet zo prontificaal
pi_70096698
quote:

[..]

Juist wel. Dan kun je ze in een inburgeringscursus juist leren hoe dat hier gaat en proberen om ze daarin mee te krijgen.

Maar veel users hier willen al voorkomen dat ze op die cursus komen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:44:10 #237
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70096707
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:41 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Wat is het probleem dan? Kunnen vrouwen niet integreren als ze niet samen met mannen in een klasje zitten?
Ik wilde reageren
pi_70096728
quote:

Je bent niet echt sterk in het maken van goede vergelijkingen ,of wel? Eerst dat met die rolstoelers, nu weer dit... Zondag is voor christenen een rustdag; dat is een geaccepteerd gegeven en iets dat beslist niet haaks staat op onze samenleving. Net zo min als het vieren van een Suikerfeest haaks staat op onze samenleving; dat kan prima.

Maar mannen en vrouwen gescheiden les geven, staat WEL haaks op de beginselen van onze samenleving. Net zoals Zuid-Afrika de apartheid allang heeft afgeschaft en donkere mensen in de Amerikaanse bussen niet hoeven op te staan voor blanken, worden in Nederland de mannen en vrouwen niet van elkaar gescheiden in het onderwijs.

Wat ik trouwens ook vreemd vind in je discussiegedrag, is dat mensen met kritiek op deze aanpak van minister in jouw ogen meteen erop tegen zijn dat nieuwkomers een kans hebben om in Nederland te slagen. Ik heb totaal NIETS tegen nieuwkomers die netjes een inburgeringstraject afleggen en op een goede manier integreren in de Nederlandse samenleving. Maar er gelden wel spelregels waaraan je je hebt te houden.
pi_70096757
quote:

Waarom moet het altijd zo lang duren voordat men daar eindelijk eens achter komt?
SCH heeft helemaal niks toe te voegen hier, want een discussie kun je niet met hem voeren...tenzij hij het met je eens is.
Faal van de eeuw.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:45:58 #240
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70096771
quote:

[..]

hehe, altijd leuk. Ik tik hier even snel een berichtje op een forum, waarbij gemakshalve de inhoud ontweken wordt omdat dat wel zo lekker uitkomt. Is veel makkelijker om te bashen omdat er wat tikfouten staan. Zie je in hoe zielig je eigenlijk bent?
pi_70096781
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:44 schreef isogram het volgende:

[..]

Je bent niet echt sterk in het maken van goede vergelijkingen ,of wel? Eerst dat met die rolstoelers, nu weer dit... Zondag is voor christenen een rustdag; dat is een geaccepteerd gegeven en iets dat beslist niet haaks staat op onze samenleving. Net zo min als het vieren van een Suikerfeest haaks staat op onze samenleving; dat kan prima.

Maar mannen en vrouwen gescheiden les geven, staat WEL haaks op de beginselen van onze samenleving. Net zoals Zuid-Afrika de apartheid allang heeft afgeschaft en donkere mensen in de Amerikaanse bussen niet hoeven op te staan voor blanken, worden in Nederland de mannen en vrouwen niet van elkaar gescheiden in het onderwijs.

Wat ik trouwens ook vreemd vind in je discussiegedrag, is dat mensen met kritiek op deze aanpak van minister in jouw ogen meteen erop tegen zijn dat nieuwkomers een kans hebben om in Nederland te slagen. Ik heb totaal NIETS tegen nieuwkomers die netjes een inburgeringstraject afleggen en op een goede manier integreren in de Nederlandse samenleving. Maar er gelden wel spelregels waaraan je je hebt te houden.
Ja, zo kun je alles goedpraten. Het suikerfeest is nog steeds geen vrije dag, wat wel heel logisch zou zijn.
Ik vind die apartheid vergelijking wel goed. Dat is precies wat jullie doen. Slegs vir autochtonies.
pi_70096835
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Juist wel. Dan kun je ze in een inburgeringscursus juist leren hoe dat hier gaat en proberen om ze daarin mee te krijgen.
Van der Laan is een wijs man.
quote:
Maar veel users hier willen al voorkomen dat ze op die cursus komen.
Ik krijg het idee dat sommige users het liefst zouden zien dat ze door een arrestatieteam 's ochtends van bed werden gelicht en onder dwang een zaaltje met mannen in gegooid werden. Want zo doen wij dat in Nederland.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:48:29 #243
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70096849
quote:

[..]

Quoted for Truth!
Leer spaties gebruiken!
pi_70096937
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:48 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Quoted for Truth!
Leuk hoor, maar dat is toch niet aan hem besteed.
Faal van de eeuw.
pi_70096948
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:45 schreef LENUS het volgende:

[..]

hehe, altijd leuk. Ik tik hier even snel een berichtje op een forum, waarbij gemakshalve de inhoud ontweken wordt omdat dat wel zo lekker uitkomt. Is veel makkelijker om te bashen omdat er wat tikfouten staan. Zie je in hoe zielig je eigenlijk bent?
Jouw inhoud is dat alle mensen gelijk zijn? Mannen en vrouwen wel, maar allochtonen en autochtonen niet?
pi_70096954
quote:
Ik snap niet wat er xenofoob is aan mijn opmerkingen en die van anderen in dit topic. Als jij morgen naar Iran verhuist, zal er van jou ook het nodige aanpassingsvermogen worden gevraagd. En als je dat op dag 1 al dwarsboomt door er niet aan mee te werken, zullen ze je verdomd snel terugsturen.
quote:
Ook dit is weer zo'n generalisende opmerking, om mensen met een andere mening in de hoek te zetten. Ik vind Wilders een doorgeslagen populist, die op sommige terreinen wel een punt heeft, maar onmogelijk serieus valt te nemen.

Ik wil geen mensen deporteren vanwege hun religie. Ik wil mensen bestraffen voor fout (crimineel / ongewenst) gedrag. En onder ongewenst gedrag versta ik ook dat vrouwen weigeren om bij mannen in één klas te zitten. Dat is strijdig met de normen en waarden in onze samenleving. Voor de goede orde: ik ben ook tegen hetgeen de SGP doet (vrouwen weren uit de politiek) of Christelijke scholen die een leraar mogen ontslaan omdat hij homo is.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:52:10 #247
78780 deedeetee
pi_70096973
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus je wilt het direct afdwingen en alles wat voor hun belangrijk is, meteen afpakken. Dat gaat werken denk je?
Dat is toch hun probleem ? Als ze het zo'n gruwelijk vinden met vreemde mannen in één vertrek te verkeren - sorry hoor maar van hysterisch gesproken - terwijl er ook gewoon andere vrouwen aanwezig zijn, dan kunnen ze er maar beter meteen aan wennen óf het opgeven om in een westers land te willen wonen.

Het is tenslotte niet zo dat ze meteen van het vliegtuig af moeten beginnen met die cursus. Ik neem aan dat ze dat na verloop van tijd gaan doen. Alle kans dus om het idee te wennen dat leven in Nederland ánders is en anders is dáár de deur.
Wij hebben hun niet nodig zij hebben óns nodig. Laat ze zich daar dan ook naar gedragen en beledig je gastheren/vrouwen niet door te laten blijken dat je vies van hun bent.

Het is me echt een raadsel waarom wij aan hun wensen- voortkomende uit hun religie en cultuur - zouden moeten toegegeven.
pi_70097034
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is toch hun probleem ? Als ze het zo'n gruwelijk vinden met vreemde mannen in één vertrek te verkeren - sorry hoor maar van hysterisch gesproken - terwijl er ook gewoon andere vrouwen aanwezig zijn, dan kunnen ze er maar beter meteen aan wennen óf het opgeven om in een westers land te willen wonen.

Het is tenslotte niet zo dat ze meteen van het vliegtuig af moeten beginnen met die cursus. Ik neem aan dat ze dat na verloop van tijd gaan doen. Alle kans dus om het idee te wennen dat leven in Nederland ánders is en anders is dáár de deur.
Wij hebben hun niet nodig zij hebben óns nodig. Laat ze zich daar dan ook naar gedragen en beledig je gastheren/vrouwen niet door te laten blijken dat je vies van hun bent.

Het is me echt een raadsel waarom wij aan hun wensen- voortkomende uit hun religie en cultuur - zouden moeten toegegeven.
Dan komen ze dus niet naar die cursus. Wie schiet daar wat mee op?
pi_70097058
-

[ Bericht 50% gewijzigd door Meh7 op 17-06-2009 15:13:08 ]
pi_70097101
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:52 schreef deedeetee het volgende:

Een goede gastheer houdt rekening met de wensen van zijn gasten.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:56:38 #251
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097110
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan komen ze dus niet naar die cursus. Wie schiet daar wat mee op?
Het is een principekwestie. Als wij ons nú al aan moeten passen zodat ze naar de inburgeringscursus komen, waar ligt dan de grens?
Leer spaties gebruiken!
pi_70097122
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:51 schreef isogram het volgende:

[..]

Ik wil geen mensen deporteren vanwege hun religie. Ik wil mensen bestraffen voor fout (crimineel / ongewenst) gedrag. En onder ongewenst gedrag versta ik ook dat vrouwen weigeren om bij mannen in één klas te zitten. Dat is strijdig met de normen en waarden in onze samenleving. Voor de goede orde: ik ben ook tegen hetgeen de SGP doet (vrouwen weren uit de politiek) of Christelijke scholen die een leraar mogen ontslaan omdat hij homo is.
Ik snap niet dat deze weigering zo'n fundamenteel probleem is en daarom ook maar de hele integratie van die vrouwen overboord te gooien. Het gemak waarmee wordt gezegd dat dit de net zo abstracte als vage normen en waarden zou aantasten verbaast me nog het meest. Mijn normen en waarden bestaan uit een gezonde dosis pragmatisme. En alhoewel ik het er niet mee eens ben dat die vrouwen niet op komen dagen vind ik wel dat er iets meer mag worden gedaan om ze naar de klas te krijgen.

Om over alle consequenties van deporteren nog maar te zwijgen. Van zo'n gebrekkige tolerantie word ik gewoon moedeloos.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:57:27 #253
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097143
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:56 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ja, en een goede gast gedraagt zich.. In plaats van stenen gooien naar vrouwen, haat zaaien en homo's de sloog in jagen..
Leer spaties gebruiken!
pi_70097151
quote:
Ik wil geen mensen deporteren vanwege hun religie.
Dan was die post niet aan jou gericht.
pi_70097156
quote:
En onder ongewenst gedrag versta ik ook dat vrouwen weigeren om bij mannen in één klas te zitten.
Dat kun je wel willen maar het gaat hier om een bijzondere situatie. Niet om een cursus Engels of Middeleeuwse Geschiedenis. Het gaat hier om een cursus dat juist met deze kwestie te maken heeft. Dan is het toch veel beter dat je zorgt dat die vrouwen in ieder geval komen? Het mag dan niet helemaal gaan zoals wij gewend zijn maar het is een begin.
pi_70097168
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:56 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Het is een principekwestie. Als wij ons nú al aan moeten passen zodat ze naar de inburgeringscursus komen, waar ligt dan de grens?
Die grens ligt een stuk verder. Die grens ligt bij crimineel gedrag, waarvoor een autochtoon ook gewoon gestraft zou worden.
pi_70097184
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:57 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ja, en een goede gast gedraagt zich.. In plaats van stenen gooien naar vrouwen, haat zaaien en homo's de sloog in jagen..
Ga je bruine werkster lastig vallen joh. Walgelijk dit soort onzin. Wie zaait er nou haat?
pi_70097194
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:46 schreef SCH het volgende:
Ja, zo kun je alles goedpraten. Het suikerfeest is nog steeds geen vrije dag, wat wel heel logisch zou zijn.
Ik vind die apartheid vergelijking wel goed. Dat is precies wat jullie doen. Slegs vir autochtonies.
Voor Carnaval ligt ook alleen in het zuiden het leven compleet stil. Boven de rivieren zijn de meeste mensen gewoon aan het werk. Sommige feesten zijn regionaal, of voor een bepaalde groep mensen. Zo zullen er ook Christenen zijn die bijvoorbeeld uitvoerig stilstaan bij Driekoningen of Goede Vrijdag.

Je opmerking leidt af van de discussie. Wat ik bedoelde te zeggen met het vieren van een Suikerfeest, is dat het een voorbeeld van een religieus gebruik is, dat je in Nederland prima kunt uitvoeren. Net zoals ik de vrijheid heb om elk jaar de geboortedag van het Vliegend Spaghettimonster te vieren, als ik wil.... - Het gaat juist om gedrag dat direct strijdig is met de normen en waarden van onze samenleving.

Ik doe niet aan apartheid, dat is grote onzin. Ik wil één Nederlandse samenleving, waaraan iedereen kan deelnemen. En niet, zoals je nu ziet ontstaan, alllerlei kleine sub-samenlevingen die compleet los staan van de onze. In Nederland hebben mannen en vrouwen les in één lokaal; niet gescheiden. Kun je daar niet mee leven, dan is Nederland NIET het land waar je moet gaan wonen en moet Nederland ook beslist niet in deze mensen willen investeren.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:58:55 #259
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097200
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:58 schreef Doff het volgende:

[..]

Die grens ligt een stuk verder. Die grens ligt bij crimineel gedrag, waarvoor een autochtoon ook gewoon gestraft zou worden.
En voor mij ligt die bij ongewenst gedrag.. Weigeren mee te werken aan integratie.. Dit dus
Leer spaties gebruiken!
pi_70097228
quote:

[..]

De vrouwen die graag met elkaar in een klasje zitten willen stenen gooien naar vrouwen?
pi_70097232
quote:

[..]

Daar blijkt nou jouw vreemdelingenhaat uit. Hoe je die zaken er zo onbeschaamd bij durft te halen...
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:59:52 #262
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097239
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:57 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dan was die post niet aan jou gericht.
En dus ook niet aan mij.. Het gaat mij niet om dé moslim, dé islamiet of de jehova whatever.
Leer spaties gebruiken!
pi_70097245
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:58 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

En voor mij ligt die bij ongewenst gedrag.. Weigeren mee te werken aan integratie.. Dit dus
Jij hebt liever dat ze niet naar een cursus komen, dat is het gevolg van jouw redenering. Dan is er toch helemaal geen sprake van integratie? Ik snap niet dat jullie niet gewoon de gevolgen zien van die opstelling.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:00:44 #264
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097264
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:59 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

De vrouwen die graag met elkaar in een klasje zitten willen stenen gooien naar vrouwen?
we hebben het hier over gasten. Niet dé mannen of dé vrouwen. Gasten in het algemeen
Leer spaties gebruiken!
pi_70097289
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:58 schreef isogram het volgende:

Ik doe niet aan apartheid, dat is grote onzin. Ik wil één Nederlandse samenleving, waaraan iedereen kan deelnemen. En niet, zoals je nu ziet ontstaan, alllerlei kleine sub-samenlevingen die compleet los staan van de onze. In Nederland hebben mannen en vrouwen les in één lokaal; niet gescheiden. Kun je daar niet mee leven, dan is Nederland NIET het land waar je moet gaan wonen en moet Nederland ook beslist niet in deze mensen willen investeren.
Ik denk eerder dat die subsamenleving ontstaat als je die vrouwen er niet bij betrekt. Als je dit niet organiseert, dan komen ze niet. Wat schiet je daar dan mee op. Wees pragmatisch, ga het gesprek aan en kijk eens wat dat allemaal oplevert.
pi_70097300
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:56 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Het mes snijdt aan twee kanten en zo hoort dat ook. Niemand vraagt van nieuwkomers om afstand te doen van hun cultuur, religie en gewoonten. In ruil daarvoor wordt van nieuwkomers gevraagd of ze de gebruiken, wetten en cultuur in hun nieuwe land enigzins tot zich willen nemen om op een normale manier mee te kunnen doen. Geven en nemen. In mijn optiek is daar niets mis mee.
pi_70097302
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:58 schreef isogram het volgende:

[..]

Het gaat juist om gedrag dat direct strijdig is met de normen en waarden van onze samenleving.

Hier gaat het om.

Wie bepaalt deze normen en waarden?
pi_70097305
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:00 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

we hebben het hier over gasten. Niet dé mannen of dé vrouwen. Gasten in het algemeen
En jouw werkster dan?
pi_70097316
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:01 schreef kriele het volgende:

[..]

Het mes snijdt aan twee kanten en zo hoort dat ook. Niemand vraagt van nieuwkomers om afstand te doen van hun cultuur, religie en gewoonten. In ruil daarvoor wordt van nieuwkomers gevraagd of ze de gebruiken, wetten en cultuur in hun nieuwe land enigzins tot zich willen nemen om op een normale manier mee te kunnen doen. Geven en nemen. In mijn optiek is daar niets mis mee.
Daar ben ik het helemaal mee eens. En dat is precies wat minister Van der Laan hier doet.
pi_70097328
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:59 schreef Doff het volgende:

[..]

Daar blijkt nou jouw vreemdelingenhaat uit. Hoe je die zaken er zo onbeschaamd bij durft te halen...
Als je dat woord laat vallen in dit topic kan ik je echt niet meer serieus nemen.
Faal van de eeuw.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:02:45 #271
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097330
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij hebt liever dat ze niet naar een cursus komen, dat is het gevolg van jouw redenering. Dan is er toch helemaal geen sprake van integratie? Ik snap niet dat jullie niet gewoon de gevolgen zien van die opstelling.
Precies. Ik heb liever niet dat ze naar Nederland komen, als ze zich niet kunnen vinden in onze normen en waarden. Dan heb je hier simpelweg niets te zoeken..
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:03:11 #272
78780 deedeetee
pi_70097347
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:37 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Wat een ontzettend dom argument Mannen mogen gewoon alle winkels in en zelfs op de toiletten in winkels en tankstations e.d. laat degene die daar toezicht houd als het erg druk is, * dames* ook op de *heren* en omgekeerd is mijn ervaring.
pi_70097359
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:00 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

O, alle nieuwe Nederlanders willen vrouwen stenigen en homo's vermoorden. Het is me wat, zeg
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:05:26 #274
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097411
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:01 schreef SCH het volgende:

[..]

En jouw werkster dan?
Mijn vriendin (of werkster, net hoe je het hebben wil in jouw kortzichtige visie) houdt zich keurig netjes aan de regels. Doet goed haar best op school en spreekt de taal. Ze is in Nederland geboren en weet de Nederlandse normen en waarden.
Leer spaties gebruiken!
pi_70097415
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:02 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Precies. Ik heb liever niet dat ze naar Nederland komen, als ze zich niet kunnen vinden in onze normen en waarden. Dan heb je hier simpelweg niets te zoeken..
Ehhh....ze zijn hier al hoor.
pi_70097439
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:56 schreef Doff het volgende:
Ik snap niet dat deze weigering zo'n fundamenteel probleem is en daarom ook maar de hele integratie van die vrouwen overboord te gooien. Het gemak waarmee wordt gezegd dat dit de net zo abstracte als vage normen en waarden zou aantasten verbaast me nog het meest. Mijn normen en waarden bestaan uit een gezonde dosis pragmatisme. En alhoewel ik het er niet mee eens ben dat die vrouwen niet op komen dagen vind ik wel dat er iets meer mag worden gedaan om ze naar de klas te krijgen.

Om over alle consequenties van deporteren nog maar te zwijgen. Van zo'n gebrekkige tolerantie word ik gewoon moedeloos.
Laat ik zeggen dat ik een andere invulling geef aan de term pragmatisme dan jij. Pragmatisme (iets wat me erg aanspreekt) is voor mij ook: doortastend en daadkrachtig zijn. Het is niet zo dat Nederland de nieuwkomers iets is verschuldigd of dat Nederland zich het vuur uit de sloffen moet lopen om het de nieuwkomers naar de zin te maken. Nee, het zijn de nieuwkomers die de wens hebben om hier te wonen en het zijn de nieuwkomers die moeten inburgeren. De inspanningsverplichting om daadwerkelijk in te burgeren, ligt dus bij de nieuwkomer, niet bij de Nederlandse overheid. Die verschaft alleen de mogelijkheden en faciliteert het traject. En daarbij horen verplichte lessen.

Het gemak waarmee over de aantasting van waarden en normen wordt gesproken, verontwaardigt jou. Mij verontwaardigt het gemak waarmee nieuwkomers kunnen weigeren om naar lessen in een gemengde klas te komen, zonder dat het consequenties voor ze heeft. Nederland moet religieuze intolerantie niet faciliteren en is op geen enkele manier verplicht om halsstarrige nieuwkomers naar de lessen te lokken. Wie niet wil inburgeren, kan vertrekken.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:06:50 #277
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097456
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Ehhh....ze zijn hier al hoor.
Dan mogen ze weer terug. Simpel toch? Weg probleem
Leer spaties gebruiken!
pi_70097465
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:02 schreef huhggh het volgende:

[..]

Als je dat woord laat vallen in dit topic kan ik je echt niet meer serieus nemen.
Oh, écht? Kut. Kan ik het nog terugnemen?
pi_70097490
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat een ontzettend dom argument Mannen mogen gewoon alle winkels in en zelfs op de toiletten in winkels en tankstations e.d. laat degene die daar toezicht houd als het erg druk is, * dames* ook op de *heren* en omgekeerd is mijn ervaring.
Het is net zo dom als het verbieden van integratieklasjes alleen voor vrouwen met als argument dat mannen en vrouwen voor de wet gelijk zijn. Vandaar mijn chargeren.
pi_70097492
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:05 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Mijn vriendin (of werkster, net hoe je het hebben wil in jouw kortzichtige visie) houdt zich keurig netjes aan de regels. Doet goed haar best op school en spreekt de taal. Ze is in Nederland geboren en weet de Nederlandse normen en waarden.
Daar geloof ik niks van. Weg moet ze. Hup terug. Opschieten nu.
pi_70097516
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:06 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Dan mogen ze weer terug. Simpel toch? Weg probleem
Ga zelf maar weg. Zij zijn hier gewoon. Jammer voor je.
pi_70097571
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:06 schreef isogram het volgende:

[..]

Laat ik zeggen dat ik een andere invulling geef aan de term pragmatisme dan jij. Pragmatisme (iets wat me erg aanspreekt) is voor mij ook: doortastend en daadkrachtig zijn. Het is niet zo dat Nederland de nieuwkomers iets is verschuldigd of dat Nederland zich het vuur uit de sloffen moet lopen om het de nieuwkomers naar de zin te maken. Nee, het zijn de nieuwkomers die de wens hebben om hier te wonen en het zijn de nieuwkomers die moeten inburgeren. De inspanningsverplichting om daadwerkelijk in te burgeren, ligt dus bij de nieuwkomer, niet bij de Nederlandse overheid. Die verschaft alleen de mogelijkheden en faciliteert het traject. En daarbij horen verplichte lessen.

Het gemak waarmee over de aantasting van waarden en normen wordt gesproken, verontwaardigt jou. Mij verontwaardigt het gemak waarmee nieuwkomers kunnen weigeren om naar lessen in een gemengde klas te komen, zonder dat het consequenties voor ze heeft. Nederland moet religieuze intolerantie niet faciliteren en is op geen enkele manier verplicht om halsstarrige nieuwkomers naar de lessen te lokken. Wie niet wil inburgeren, kan vertrekken.
Je gaat niet op het argument in. Namelijk dat ze gewoon niet komen. Als ze wel komen, kun je in gesprek. Maar dat wil jij dus blijkbaar niet omdat we zo gezellig hardnekkig prinicpieel moeten zijn. Ik heb liever dat het uiteindelijk wat oplevert en kijk naar het resultaat. Die halsstarrige nieuwe mentaliteit van ze passen zich mar an, levert nou eenmaal niks op.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:10:43 #283
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097577
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Ga zelf maar weg. Zij zijn hier gewoon. Jammer voor je.
Nee, je zegt het verkeerd.. Ze zijn hier, en willen hier wonen. Ze willen onderdeel uitmaken van de Nederlandse samenleving. Daar moet je wat door doen. Moeite heet dat. Lukt dat je niet, dan ga je maar weer terug naar de zandbak.
Leer spaties gebruiken!
pi_70097595
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:57 schreef SCH het volgende:
Dat kun je wel willen maar het gaat hier om een bijzondere situatie. Niet om een cursus Engels of Middeleeuwse Geschiedenis. Het gaat hier om een cursus dat juist met deze kwestie te maken heeft. Dan is het toch veel beter dat je zorgt dat die vrouwen in ieder geval komen? Het mag dan niet helemaal gaan zoals wij gewend zijn maar het is een begin.
Je verhaal zou hooguit opgaan als Nederland een enorm economisch belang had bij het inburgeren van deze groep mensen, of wanneer op voorhand al vaststaat dat ze een enorme, onmisbare bijdrage aan de Nederlandse samenleving gaan leveren. Dat is hier beslist niet het geval. Nederland heeft er geen enkel belang bij om deze groep nieuwkomers koste wat het kost naar de lessen te krijgen. Sterker nog: de trajecten kosten een boel geld en welk resultaat het uiteindelijk oplevert, moet je nog maar afwachten.

Belangrijker dan dat is het compleet verkeerde signaal dat we ermee afgeven. We willen dat ze inburgeren en dus deel uitmaken van onze gemeenschap en het eerste wat we toestaan is dat ze zich afzonderen, door gescheiden les te krijgen. En afzonderen door geloofsregels na te leven die compleet haaks staan op de Nederlandse samenleving. We begeven ons op een hellend vlak en dat moeten we niet willen. Wees gewoon heel duidelijk naar nieuwkomers: inburgeringslessen zijn verplicht, wie niet komt opdagen, burgert niet in en heeft geen recht op verblijf in Nederland. Dat is eerlijk, duidelijk en rechtlijnig.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:11:54 #285
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097623
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Je gaat niet op het argument in. Namelijk dat ze gewoon niet komen. Als ze wel komen, kun je in gesprek. Maar dat wil jij dus blijkbaar niet omdat we zo gezellig hardnekkig prinicpieel moeten zijn. Ik heb liever dat het uiteindelijk wat oplevert en kijk naar het resultaat. Die halsstarrige nieuwe mentaliteit van ze passen zich mar an, levert nou eenmaal niks op.
Jij hebt liever dat ze leren een grote bek op te zetten om hun zin te krijgen, dan dat ze weer weggaan omdat wij onze poot stijf houden..? Lekker ventje ben je dan
Leer spaties gebruiken!
pi_70097676
quote:
Ten aanzien van het Suikerfeest, jij vindt dat prima, maar er zijn genoeg mensen die zullen beweren dat het wel haaks staat op onze samenleving.

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1298&Itemid=12
quote:
en donkere mensen in de Amerikaanse bussen niet hoeven op te staan voor blanken, worden in Nederland de mannen en vrouwen niet van elkaar gescheiden in het onderwijs.
Jouw vergelijking met Amerikaanse bussen is ook niet één op één terug te voeren op deze situatie. Dit is een situatie waarin de "benadeelde" groep, meer baat heeft bij een scheiding. Dat was in het geval van de Amerikaanse bussen natuurlijk totaal niet het geval, daarin werden de donkere mensen het verboden en werden die dus benadeeld.

Vind jij bijvoorbeeld dat het scheiden van het damestoilet en het herentoilet, een schending van het gelijkheidsbeginsel is? Letterlijk genomen, waarschijnlijk wel. Echter zullen dames zich waarschijnlijk meer op hun gemak voelen bij een dergelijke scheiding.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:14:55 #287
78780 deedeetee
pi_70097724
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:08 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Het is net zo dom als het verbieden van integratieklasjes alleen voor vrouwen met als argument dat mannen en vrouwen voor de wet gelijk zijn. Vandaar mijn chargeren.
Dat laatste is niet dom maar gewoon zoals het is.
Wij hoeven ons niet aan te passen aan de regels die gelden in een ander land. Sterker nog : het is verkeerd om er aan toe te geven want op die manier leren deze mensen niet dat ze zich aan ons moeten aanpassen.

Wij moeten ons niet aan hun regels aanpassen, ze zijn hier omdat ze denken dat het hier beter is. Ze zouden er niet veel mee opschieten als we dan net gaan doen alsof ze nog in hun thuisland zitten lijkt me.

Als je denkt het hier beter te hebben dan pas je je aan. Als je de regels in je thuisland beter vind dan blijf je beter dáár en valt ons niet lastig met je afwijkende gedrag en regels en je weigering je aan te passen.
pi_70097749
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:11 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Jij hebt liever dat ze leren een grote bek op te zetten om hun zin te krijgen,
Dat is anders wel onderdeel van de Nederlandse cultuur, opkomen voor jezelf. Of is dat een deel waarvan jij liever niet hebt dat allochtone vrouwen dat leren?
pi_70097791
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:01 schreef SCH het volgende:
Ik denk eerder dat die subsamenleving ontstaat als je die vrouwen er niet bij betrekt. Als je dit niet organiseert, dan komen ze niet. Wat schiet je daar dan mee op. Wees pragmatisch, ga het gesprek aan en kijk eens wat dat allemaal oplevert.
Ik benader dit niet als een kwestie waarin we ergens in moeten opschieten. Het is gewoon heel simpel: nieuwkomers willen in Nederland wonen. We hebben daarvoor democratische regels opgesteld en we verwachten naleving van die regels. Als vrouwen uit eigen beweging, of onder druk van hun man, niet naar de lessen komen, slagen ze derhalve niet voor het inburgeringstraject. Het logische gevolg is dat de vrouw in kwestie GEEN Nederlandse nationaliteit krijgt en derhalve wordt teruggestuurd naar het land van herkomst. En wat dat oplevert, is dat alleen mensen die écht willen inburgeren, door het traject komen.
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:01 schreef Doff het volgende:
Hier gaat het om.
Wie bepaalt deze normen en waarden?
Die liggen verankerd in onze grondwet. En voor inburgeringstrajecten zijn regels opgesteld die democratisch tot stand zijn gekomen. Als jij er anders over denkt, staat het je vrij om via politieke druk of met een eigen partij veranderingen aan te brengen in de situatie. Tot die tijd kan het gewoon heel simpel en pragmatisch: wie regels niet naleeft, burgert niet in.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:17:24 #290
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097816
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:15 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat is anders wel onderdeel van de Nederlandse cultuur, opkomen voor jezelf. Of is dat een deel waarvan jij liever niet hebt dat allochtone vrouwen dat leren?
Opkomen voor jezelf mag best hoor, alleen rommelen aan de steunpilaren van de samenleving weegt iets zwaarder..
Leer spaties gebruiken!
pi_70097940
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:10 schreef SCH het volgende:
Dit is echt de grootst mogelijke onzin, sorry. Nieuwkomers hebben gewoon naar de lessen te komen. Punt uit. Doen ze dat niet, dan burgeren ze niet in. Zo simpel is het. Er is niks mis met principieel zijn, zeker niet als het gaat om het bijbrengen van onze normen en waarden aan groepen nieuwkomers die in Nederland willen inburgeren.

En nogmaals: van mij hoeven de trajecten niet persé iets 'op te leveren'. We hebben echt geen bevolkingstekort in Nederland, dus we zijn echt niet wanhopig op zoek naar meer inwoners. Wie inburgert, houdt zich aan de regels die daarvoor gelden. Doe je dat niet, dan zijn de consequenties daar ook naar. Nieuwkomers hebben zelf de keuze om wel of niet naar de lessen te komen.
pi_70097990
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat laatste is niet dom maar gewoon zoals het is.
Wij hoeven ons niet aan te passen aan de regels die gelden in een ander land. Sterker nog : het is verkeerd om er aan toe te geven want op die manier leren deze mensen niet dat ze zich aan ons moeten aanpassen.
Jij leert ze liever niets zodat hun kinderen opgroeien met een moeder die niets van de samenleving weet waarin haar kinderen opgroeien? Of ben jij van het kamp die ze er gewoon direct maar weer uitflikkert?

Als je wil werken aan de gelijke rechten voor die vrouwen zul je ergens moeten beginnen en je tegelijk moeten realiseren dat er generaties overheen zullen gaan voordat je je doel bereikt. Om nu te beginnen die vrouwen gelijk uit te sluiten, want dat zal het gevolg zijn, zul je niets bereiken en alleen maar grotere problemen veroorzaken.
pi_70098000
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:13 schreef Meh7 het volgende:
Ten aanzien van het Suikerfeest, jij vindt dat prima, maar er zijn genoeg mensen die zullen beweren dat het wel haaks staat op onze samenleving.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1298&Itemid=12
Fijn voor de PVV. Ze hebben het volste recht om dat te vinden. Ik voel me totaal niet door die opvatting van de PVV aangesproken.
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:13 schreef Meh7 het volgende:
Vind jij bijvoorbeeld dat het scheiden van het damestoilet en het herentoilet, een schending van het gelijkheidsbeginsel is? Letterlijk genomen, waarschijnlijk wel. Echter zullen dames zich waarschijnlijk meer op hun gemak voelen bij een dergelijke scheiding.
Begin jij, na SCH, nu ook nog met stupide vergelijkingen? Ik wou op deze onzin maar niet reageren, als je het niet erg vindt.
pi_70098060
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:17 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Opkomen voor jezelf mag best hoor, alleen rommelen aan de steunpilaren van de samenleving weegt iets zwaarder..
Want door gescheiden inburgeringsklasjes komen de rechten van de allochtone Nederlandse vrouw in gevaar?
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:28:18 #295
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70098126
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:23 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Jij leert ze liever niets zodat hun kinderen opgroeien met een moeder die niets van de samenleving weet waarin haar kinderen opgroeien? Of ben jij van het kamp die ze er gewoon direct maar weer uitflikkert?

Als je wil werken aan de gelijke rechten voor die vrouwen zul je ergens moeten beginnen en je tegelijk moeten realiseren dat er generaties overheen zullen gaan voordat je je doel bereikt. Om nu te beginnen die vrouwen gelijk uit te sluiten, want dat zal het gevolg zijn, zul je niets bereiken en alleen maar grotere problemen veroorzaken.
Nee, ik leer ze liever integreren.. Weigeren ze hieraan mee te werken om wat voor reden dan ook, zijn ze niet langer welkom.. Dus niets moeder met kinderen..
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:29:09 #296
188345 Py
op zich
pi_70098162
Les 1: van samen in een klas zitten krijg je geen aids
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:29:38 #297
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70098174
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:26 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Want door gescheiden inburgeringsklasjes komen de rechten van de allochtone Nederlandse vrouw in gevaar?
Nee, dan burgeren ze niet in.. Normen en waarden, remember?
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:30:45 #298
78780 deedeetee
pi_70098213
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:23 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat ben ik idd. Hoe denk je dat zo'n vrouw haar kinderen gaat opvoeden ? Naar goed Nederlands voorbeeld ? Ze wil zich zelf niet aanpassen en zal dat wrs ook niet aan haar kinderen leren.
quote:
Wij hebben hier al gelijke rechten en dat wil ik erg graag zó houden. We zitten niet te wachten op het slechte voorbeeld dat deze vrouwen hier gaan geven.
Ze kunnen hier een ander leven beginnen of niet, dat is hun keus. In het laatste geval : zijn wij veel beter af zónder haar aanwezigheid.
pi_70098311
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:24 schreef isogram het volgende:

Begin jij, na SCH, nu ook nog met stupide vergelijkingen? Ik wou op deze onzin maar niet reageren, als je het niet erg vindt.
Doe maar wel anders, ga even inhoudelijk in op mijn vergelijking. Ik zie namelijk meer gelijkenis in gescheiden doucheruimtes voor mannen en vrouwen dan in de vergelijking die jij maakt met donkere mensen die niet in bussen mochten.

Aan de ene kant is er vanuit een groep vraag naar gescheiden ruimtes, aan de andere kant vindt een benadeling plaats door het uitsluiten van mensen met een andere huidskleur.
pi_70098413
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:28 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Nee, ik leer ze liever integreren..
En dat moet perse samen met mannen? Je denkt niet dat je vrouwen in hun eerste kennismaking met onze maatschappij moet uitleggen waarom mannen en vrouwen hier gelijke rechten en plichten hebben alvorens ze in het diepe te gooien?

Ik heb een rijbewijs. Jij ook? Tegenwoordig zou ik, door ervaring, met een gerust hart met een Ferrari dwars door Parijs rijden tijdens het spitsuur. Dat mag ook verwacht worden van iemand die meer dan 20 jaar z'n rijbewijs heeft. Ik zou het rijschoolhouders wel afraden om van hun leerlingen tijdens hun eerste rijles hetzelfde te verlangen. Zeker ook weer een domme vergelijking? Met vrijheid omgaan moet je ook leren, dat kun je mensen niet opleggen.
pi_70098535
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat ben ik idd. Hoe denk je dat zo'n vrouw haar kinderen gaat opvoeden ? Naar goed Nederlands voorbeeld ? Ze wil zich zelf niet aanpassen en zal dat wrs ook niet aan haar kinderen leren.
[..]

Wij hebben hier al gelijke rechten en dat wil ik erg graag zó houden. We zitten niet te wachten op het slechte voorbeeld dat deze vrouwen hier gaan geven.
Ze kunnen hier een ander leven beginnen of niet, dat is hun keus. In het laatste geval : zijn wij veel beter af zónder haar aanwezigheid.
Wij zijn in mijn woordenboek iedereen. Dat wat jij onder wij verstaat: ik geloof niet dat ik daarbij hoor of wil horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')