abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:56:38 #251
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097110
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan komen ze dus niet naar die cursus. Wie schiet daar wat mee op?
Het is een principekwestie. Als wij ons nú al aan moeten passen zodat ze naar de inburgeringscursus komen, waar ligt dan de grens?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_70097122
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:51 schreef isogram het volgende:

[..]

Ik wil geen mensen deporteren vanwege hun religie. Ik wil mensen bestraffen voor fout (crimineel / ongewenst) gedrag. En onder ongewenst gedrag versta ik ook dat vrouwen weigeren om bij mannen in één klas te zitten. Dat is strijdig met de normen en waarden in onze samenleving. Voor de goede orde: ik ben ook tegen hetgeen de SGP doet (vrouwen weren uit de politiek) of Christelijke scholen die een leraar mogen ontslaan omdat hij homo is.
Ik snap niet dat deze weigering zo'n fundamenteel probleem is en daarom ook maar de hele integratie van die vrouwen overboord te gooien. Het gemak waarmee wordt gezegd dat dit de net zo abstracte als vage normen en waarden zou aantasten verbaast me nog het meest. Mijn normen en waarden bestaan uit een gezonde dosis pragmatisme. En alhoewel ik het er niet mee eens ben dat die vrouwen niet op komen dagen vind ik wel dat er iets meer mag worden gedaan om ze naar de klas te krijgen.

Om over alle consequenties van deporteren nog maar te zwijgen. Van zo'n gebrekkige tolerantie word ik gewoon moedeloos.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:57:27 #253
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097143
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:56 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Een goede gastheer houdt rekening met de wensen van zijn gasten.
Ja, en een goede gast gedraagt zich.. In plaats van stenen gooien naar vrouwen, haat zaaien en homo's de sloog in jagen..
Leer spaties gebruiken!
pi_70097151
quote:
Ik wil geen mensen deporteren vanwege hun religie.
Dan was die post niet aan jou gericht.
pi_70097156
quote:
En onder ongewenst gedrag versta ik ook dat vrouwen weigeren om bij mannen in één klas te zitten.
Dat kun je wel willen maar het gaat hier om een bijzondere situatie. Niet om een cursus Engels of Middeleeuwse Geschiedenis. Het gaat hier om een cursus dat juist met deze kwestie te maken heeft. Dan is het toch veel beter dat je zorgt dat die vrouwen in ieder geval komen? Het mag dan niet helemaal gaan zoals wij gewend zijn maar het is een begin.
pi_70097168
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:56 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Het is een principekwestie. Als wij ons nú al aan moeten passen zodat ze naar de inburgeringscursus komen, waar ligt dan de grens?
Die grens ligt een stuk verder. Die grens ligt bij crimineel gedrag, waarvoor een autochtoon ook gewoon gestraft zou worden.
pi_70097184
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:57 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ja, en een goede gast gedraagt zich.. In plaats van stenen gooien naar vrouwen, haat zaaien en homo's de sloog in jagen..
Ga je bruine werkster lastig vallen joh. Walgelijk dit soort onzin. Wie zaait er nou haat?
pi_70097194
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:46 schreef SCH het volgende:
Ja, zo kun je alles goedpraten. Het suikerfeest is nog steeds geen vrije dag, wat wel heel logisch zou zijn.
Ik vind die apartheid vergelijking wel goed. Dat is precies wat jullie doen. Slegs vir autochtonies.
Voor Carnaval ligt ook alleen in het zuiden het leven compleet stil. Boven de rivieren zijn de meeste mensen gewoon aan het werk. Sommige feesten zijn regionaal, of voor een bepaalde groep mensen. Zo zullen er ook Christenen zijn die bijvoorbeeld uitvoerig stilstaan bij Driekoningen of Goede Vrijdag.

Je opmerking leidt af van de discussie. Wat ik bedoelde te zeggen met het vieren van een Suikerfeest, is dat het een voorbeeld van een religieus gebruik is, dat je in Nederland prima kunt uitvoeren. Net zoals ik de vrijheid heb om elk jaar de geboortedag van het Vliegend Spaghettimonster te vieren, als ik wil.... - Het gaat juist om gedrag dat direct strijdig is met de normen en waarden van onze samenleving.

Ik doe niet aan apartheid, dat is grote onzin. Ik wil één Nederlandse samenleving, waaraan iedereen kan deelnemen. En niet, zoals je nu ziet ontstaan, alllerlei kleine sub-samenlevingen die compleet los staan van de onze. In Nederland hebben mannen en vrouwen les in één lokaal; niet gescheiden. Kun je daar niet mee leven, dan is Nederland NIET het land waar je moet gaan wonen en moet Nederland ook beslist niet in deze mensen willen investeren.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:58:55 #259
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097200
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:58 schreef Doff het volgende:

[..]

Die grens ligt een stuk verder. Die grens ligt bij crimineel gedrag, waarvoor een autochtoon ook gewoon gestraft zou worden.
En voor mij ligt die bij ongewenst gedrag.. Weigeren mee te werken aan integratie.. Dit dus
Leer spaties gebruiken!
pi_70097228
quote:

[..]

De vrouwen die graag met elkaar in een klasje zitten willen stenen gooien naar vrouwen?
pi_70097232
quote:

[..]

Daar blijkt nou jouw vreemdelingenhaat uit. Hoe je die zaken er zo onbeschaamd bij durft te halen...
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:59:52 #262
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097239
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:57 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dan was die post niet aan jou gericht.
En dus ook niet aan mij.. Het gaat mij niet om dé moslim, dé islamiet of de jehova whatever.
Leer spaties gebruiken!
pi_70097245
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:58 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

En voor mij ligt die bij ongewenst gedrag.. Weigeren mee te werken aan integratie.. Dit dus
Jij hebt liever dat ze niet naar een cursus komen, dat is het gevolg van jouw redenering. Dan is er toch helemaal geen sprake van integratie? Ik snap niet dat jullie niet gewoon de gevolgen zien van die opstelling.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:00:44 #264
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097264
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:59 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

De vrouwen die graag met elkaar in een klasje zitten willen stenen gooien naar vrouwen?
we hebben het hier over gasten. Niet dé mannen of dé vrouwen. Gasten in het algemeen
Leer spaties gebruiken!
pi_70097289
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:58 schreef isogram het volgende:

Ik doe niet aan apartheid, dat is grote onzin. Ik wil één Nederlandse samenleving, waaraan iedereen kan deelnemen. En niet, zoals je nu ziet ontstaan, alllerlei kleine sub-samenlevingen die compleet los staan van de onze. In Nederland hebben mannen en vrouwen les in één lokaal; niet gescheiden. Kun je daar niet mee leven, dan is Nederland NIET het land waar je moet gaan wonen en moet Nederland ook beslist niet in deze mensen willen investeren.
Ik denk eerder dat die subsamenleving ontstaat als je die vrouwen er niet bij betrekt. Als je dit niet organiseert, dan komen ze niet. Wat schiet je daar dan mee op. Wees pragmatisch, ga het gesprek aan en kijk eens wat dat allemaal oplevert.
pi_70097300
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:56 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Een goede gastheer houdt rekening met de wensen van zijn gasten.

Het mes snijdt aan twee kanten en zo hoort dat ook. Niemand vraagt van nieuwkomers om afstand te doen van hun cultuur, religie en gewoonten. In ruil daarvoor wordt van nieuwkomers gevraagd of ze de gebruiken, wetten en cultuur in hun nieuwe land enigzins tot zich willen nemen om op een normale manier mee te kunnen doen. Geven en nemen. In mijn optiek is daar niets mis mee.
pi_70097302
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:58 schreef isogram het volgende:

[..]

Het gaat juist om gedrag dat direct strijdig is met de normen en waarden van onze samenleving.

Hier gaat het om.

Wie bepaalt deze normen en waarden?
pi_70097305
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:00 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

we hebben het hier over gasten. Niet dé mannen of dé vrouwen. Gasten in het algemeen
En jouw werkster dan?
pi_70097316
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:01 schreef kriele het volgende:

[..]

Het mes snijdt aan twee kanten en zo hoort dat ook. Niemand vraagt van nieuwkomers om afstand te doen van hun cultuur, religie en gewoonten. In ruil daarvoor wordt van nieuwkomers gevraagd of ze de gebruiken, wetten en cultuur in hun nieuwe land enigzins tot zich willen nemen om op een normale manier mee te kunnen doen. Geven en nemen. In mijn optiek is daar niets mis mee.
Daar ben ik het helemaal mee eens. En dat is precies wat minister Van der Laan hier doet.
pi_70097328
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:59 schreef Doff het volgende:

[..]

Daar blijkt nou jouw vreemdelingenhaat uit. Hoe je die zaken er zo onbeschaamd bij durft te halen...
Als je dat woord laat vallen in dit topic kan ik je echt niet meer serieus nemen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:02:45 #271
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097330
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij hebt liever dat ze niet naar een cursus komen, dat is het gevolg van jouw redenering. Dan is er toch helemaal geen sprake van integratie? Ik snap niet dat jullie niet gewoon de gevolgen zien van die opstelling.
Precies. Ik heb liever niet dat ze naar Nederland komen, als ze zich niet kunnen vinden in onze normen en waarden. Dan heb je hier simpelweg niets te zoeken..
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:03:11 #272
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_70097347
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:37 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

In dat geval vind ik het een SCHANDAAL dat er in Nederland nog steeds winkels zijn waar ze alleen maar dameskleding verkopen, dat er gescheiden openbare toiletten zijn etc. Dameskappers? Het land uit gvd.
Wat een ontzettend dom argument Mannen mogen gewoon alle winkels in en zelfs op de toiletten in winkels en tankstations e.d. laat degene die daar toezicht houd als het erg druk is, * dames* ook op de *heren* en omgekeerd is mijn ervaring.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_70097359
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:00 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

O, alle nieuwe Nederlanders willen vrouwen stenigen en homo's vermoorden. Het is me wat, zeg
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:05:26 #274
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097411
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:01 schreef SCH het volgende:

[..]

En jouw werkster dan?
Mijn vriendin (of werkster, net hoe je het hebben wil in jouw kortzichtige visie) houdt zich keurig netjes aan de regels. Doet goed haar best op school en spreekt de taal. Ze is in Nederland geboren en weet de Nederlandse normen en waarden.
Leer spaties gebruiken!
pi_70097415
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:02 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Precies. Ik heb liever niet dat ze naar Nederland komen, als ze zich niet kunnen vinden in onze normen en waarden. Dan heb je hier simpelweg niets te zoeken..
Ehhh....ze zijn hier al hoor.
pi_70097439
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:56 schreef Doff het volgende:
Ik snap niet dat deze weigering zo'n fundamenteel probleem is en daarom ook maar de hele integratie van die vrouwen overboord te gooien. Het gemak waarmee wordt gezegd dat dit de net zo abstracte als vage normen en waarden zou aantasten verbaast me nog het meest. Mijn normen en waarden bestaan uit een gezonde dosis pragmatisme. En alhoewel ik het er niet mee eens ben dat die vrouwen niet op komen dagen vind ik wel dat er iets meer mag worden gedaan om ze naar de klas te krijgen.

Om over alle consequenties van deporteren nog maar te zwijgen. Van zo'n gebrekkige tolerantie word ik gewoon moedeloos.
Laat ik zeggen dat ik een andere invulling geef aan de term pragmatisme dan jij. Pragmatisme (iets wat me erg aanspreekt) is voor mij ook: doortastend en daadkrachtig zijn. Het is niet zo dat Nederland de nieuwkomers iets is verschuldigd of dat Nederland zich het vuur uit de sloffen moet lopen om het de nieuwkomers naar de zin te maken. Nee, het zijn de nieuwkomers die de wens hebben om hier te wonen en het zijn de nieuwkomers die moeten inburgeren. De inspanningsverplichting om daadwerkelijk in te burgeren, ligt dus bij de nieuwkomer, niet bij de Nederlandse overheid. Die verschaft alleen de mogelijkheden en faciliteert het traject. En daarbij horen verplichte lessen.

Het gemak waarmee over de aantasting van waarden en normen wordt gesproken, verontwaardigt jou. Mij verontwaardigt het gemak waarmee nieuwkomers kunnen weigeren om naar lessen in een gemengde klas te komen, zonder dat het consequenties voor ze heeft. Nederland moet religieuze intolerantie niet faciliteren en is op geen enkele manier verplicht om halsstarrige nieuwkomers naar de lessen te lokken. Wie niet wil inburgeren, kan vertrekken.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:06:50 #277
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097456
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Ehhh....ze zijn hier al hoor.
Dan mogen ze weer terug. Simpel toch? Weg probleem
Leer spaties gebruiken!
pi_70097465
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:02 schreef huhggh het volgende:

[..]

Als je dat woord laat vallen in dit topic kan ik je echt niet meer serieus nemen.
Oh, écht? Kut. Kan ik het nog terugnemen?
pi_70097490
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat een ontzettend dom argument Mannen mogen gewoon alle winkels in en zelfs op de toiletten in winkels en tankstations e.d. laat degene die daar toezicht houd als het erg druk is, * dames* ook op de *heren* en omgekeerd is mijn ervaring.
Het is net zo dom als het verbieden van integratieklasjes alleen voor vrouwen met als argument dat mannen en vrouwen voor de wet gelijk zijn. Vandaar mijn chargeren.
pi_70097492
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:05 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Mijn vriendin (of werkster, net hoe je het hebben wil in jouw kortzichtige visie) houdt zich keurig netjes aan de regels. Doet goed haar best op school en spreekt de taal. Ze is in Nederland geboren en weet de Nederlandse normen en waarden.
Daar geloof ik niks van. Weg moet ze. Hup terug. Opschieten nu.
pi_70097516
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:06 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Dan mogen ze weer terug. Simpel toch? Weg probleem
Ga zelf maar weg. Zij zijn hier gewoon. Jammer voor je.
pi_70097571
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:06 schreef isogram het volgende:

[..]

Laat ik zeggen dat ik een andere invulling geef aan de term pragmatisme dan jij. Pragmatisme (iets wat me erg aanspreekt) is voor mij ook: doortastend en daadkrachtig zijn. Het is niet zo dat Nederland de nieuwkomers iets is verschuldigd of dat Nederland zich het vuur uit de sloffen moet lopen om het de nieuwkomers naar de zin te maken. Nee, het zijn de nieuwkomers die de wens hebben om hier te wonen en het zijn de nieuwkomers die moeten inburgeren. De inspanningsverplichting om daadwerkelijk in te burgeren, ligt dus bij de nieuwkomer, niet bij de Nederlandse overheid. Die verschaft alleen de mogelijkheden en faciliteert het traject. En daarbij horen verplichte lessen.

Het gemak waarmee over de aantasting van waarden en normen wordt gesproken, verontwaardigt jou. Mij verontwaardigt het gemak waarmee nieuwkomers kunnen weigeren om naar lessen in een gemengde klas te komen, zonder dat het consequenties voor ze heeft. Nederland moet religieuze intolerantie niet faciliteren en is op geen enkele manier verplicht om halsstarrige nieuwkomers naar de lessen te lokken. Wie niet wil inburgeren, kan vertrekken.
Je gaat niet op het argument in. Namelijk dat ze gewoon niet komen. Als ze wel komen, kun je in gesprek. Maar dat wil jij dus blijkbaar niet omdat we zo gezellig hardnekkig prinicpieel moeten zijn. Ik heb liever dat het uiteindelijk wat oplevert en kijk naar het resultaat. Die halsstarrige nieuwe mentaliteit van ze passen zich mar an, levert nou eenmaal niks op.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:10:43 #283
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097577
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Ga zelf maar weg. Zij zijn hier gewoon. Jammer voor je.
Nee, je zegt het verkeerd.. Ze zijn hier, en willen hier wonen. Ze willen onderdeel uitmaken van de Nederlandse samenleving. Daar moet je wat door doen. Moeite heet dat. Lukt dat je niet, dan ga je maar weer terug naar de zandbak.
Leer spaties gebruiken!
pi_70097595
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:57 schreef SCH het volgende:
Dat kun je wel willen maar het gaat hier om een bijzondere situatie. Niet om een cursus Engels of Middeleeuwse Geschiedenis. Het gaat hier om een cursus dat juist met deze kwestie te maken heeft. Dan is het toch veel beter dat je zorgt dat die vrouwen in ieder geval komen? Het mag dan niet helemaal gaan zoals wij gewend zijn maar het is een begin.
Je verhaal zou hooguit opgaan als Nederland een enorm economisch belang had bij het inburgeren van deze groep mensen, of wanneer op voorhand al vaststaat dat ze een enorme, onmisbare bijdrage aan de Nederlandse samenleving gaan leveren. Dat is hier beslist niet het geval. Nederland heeft er geen enkel belang bij om deze groep nieuwkomers koste wat het kost naar de lessen te krijgen. Sterker nog: de trajecten kosten een boel geld en welk resultaat het uiteindelijk oplevert, moet je nog maar afwachten.

Belangrijker dan dat is het compleet verkeerde signaal dat we ermee afgeven. We willen dat ze inburgeren en dus deel uitmaken van onze gemeenschap en het eerste wat we toestaan is dat ze zich afzonderen, door gescheiden les te krijgen. En afzonderen door geloofsregels na te leven die compleet haaks staan op de Nederlandse samenleving. We begeven ons op een hellend vlak en dat moeten we niet willen. Wees gewoon heel duidelijk naar nieuwkomers: inburgeringslessen zijn verplicht, wie niet komt opdagen, burgert niet in en heeft geen recht op verblijf in Nederland. Dat is eerlijk, duidelijk en rechtlijnig.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:11:54 #285
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097623
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Je gaat niet op het argument in. Namelijk dat ze gewoon niet komen. Als ze wel komen, kun je in gesprek. Maar dat wil jij dus blijkbaar niet omdat we zo gezellig hardnekkig prinicpieel moeten zijn. Ik heb liever dat het uiteindelijk wat oplevert en kijk naar het resultaat. Die halsstarrige nieuwe mentaliteit van ze passen zich mar an, levert nou eenmaal niks op.
Jij hebt liever dat ze leren een grote bek op te zetten om hun zin te krijgen, dan dat ze weer weggaan omdat wij onze poot stijf houden..? Lekker ventje ben je dan
Leer spaties gebruiken!
pi_70097676
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:44 schreef isogram het volgende:
Je bent niet echt sterk in het maken van goede vergelijkingen ,of wel? Eerst dat met die rolstoelers, nu weer dit... Zondag is voor christenen een rustdag; dat is een geaccepteerd gegeven en iets dat beslist niet haaks staat op onze samenleving. Net zo min als het vieren van een Suikerfeest haaks staat op onze samenleving; dat kan prima.
Ten aanzien van het Suikerfeest, jij vindt dat prima, maar er zijn genoeg mensen die zullen beweren dat het wel haaks staat op onze samenleving.

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1298&Itemid=12
quote:
en donkere mensen in de Amerikaanse bussen niet hoeven op te staan voor blanken, worden in Nederland de mannen en vrouwen niet van elkaar gescheiden in het onderwijs.
Jouw vergelijking met Amerikaanse bussen is ook niet één op één terug te voeren op deze situatie. Dit is een situatie waarin de "benadeelde" groep, meer baat heeft bij een scheiding. Dat was in het geval van de Amerikaanse bussen natuurlijk totaal niet het geval, daarin werden de donkere mensen het verboden en werden die dus benadeeld.

Vind jij bijvoorbeeld dat het scheiden van het damestoilet en het herentoilet, een schending van het gelijkheidsbeginsel is? Letterlijk genomen, waarschijnlijk wel. Echter zullen dames zich waarschijnlijk meer op hun gemak voelen bij een dergelijke scheiding.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:14:55 #287
78780 deedeetee
pi_70097724
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:08 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Het is net zo dom als het verbieden van integratieklasjes alleen voor vrouwen met als argument dat mannen en vrouwen voor de wet gelijk zijn. Vandaar mijn chargeren.
Dat laatste is niet dom maar gewoon zoals het is.
Wij hoeven ons niet aan te passen aan de regels die gelden in een ander land. Sterker nog : het is verkeerd om er aan toe te geven want op die manier leren deze mensen niet dat ze zich aan ons moeten aanpassen.

Wij moeten ons niet aan hun regels aanpassen, ze zijn hier omdat ze denken dat het hier beter is. Ze zouden er niet veel mee opschieten als we dan net gaan doen alsof ze nog in hun thuisland zitten lijkt me.

Als je denkt het hier beter te hebben dan pas je je aan. Als je de regels in je thuisland beter vind dan blijf je beter dáár en valt ons niet lastig met je afwijkende gedrag en regels en je weigering je aan te passen.
pi_70097749
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:11 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Jij hebt liever dat ze leren een grote bek op te zetten om hun zin te krijgen,
Dat is anders wel onderdeel van de Nederlandse cultuur, opkomen voor jezelf. Of is dat een deel waarvan jij liever niet hebt dat allochtone vrouwen dat leren?
pi_70097791
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:01 schreef SCH het volgende:
Ik denk eerder dat die subsamenleving ontstaat als je die vrouwen er niet bij betrekt. Als je dit niet organiseert, dan komen ze niet. Wat schiet je daar dan mee op. Wees pragmatisch, ga het gesprek aan en kijk eens wat dat allemaal oplevert.
Ik benader dit niet als een kwestie waarin we ergens in moeten opschieten. Het is gewoon heel simpel: nieuwkomers willen in Nederland wonen. We hebben daarvoor democratische regels opgesteld en we verwachten naleving van die regels. Als vrouwen uit eigen beweging, of onder druk van hun man, niet naar de lessen komen, slagen ze derhalve niet voor het inburgeringstraject. Het logische gevolg is dat de vrouw in kwestie GEEN Nederlandse nationaliteit krijgt en derhalve wordt teruggestuurd naar het land van herkomst. En wat dat oplevert, is dat alleen mensen die écht willen inburgeren, door het traject komen.
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:01 schreef Doff het volgende:
Hier gaat het om.
Wie bepaalt deze normen en waarden?
Die liggen verankerd in onze grondwet. En voor inburgeringstrajecten zijn regels opgesteld die democratisch tot stand zijn gekomen. Als jij er anders over denkt, staat het je vrij om via politieke druk of met een eigen partij veranderingen aan te brengen in de situatie. Tot die tijd kan het gewoon heel simpel en pragmatisch: wie regels niet naleeft, burgert niet in.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:17:24 #290
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70097816
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:15 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat is anders wel onderdeel van de Nederlandse cultuur, opkomen voor jezelf. Of is dat een deel waarvan jij liever niet hebt dat allochtone vrouwen dat leren?
Opkomen voor jezelf mag best hoor, alleen rommelen aan de steunpilaren van de samenleving weegt iets zwaarder..
Leer spaties gebruiken!
pi_70097940
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:10 schreef SCH het volgende:
Dit is echt de grootst mogelijke onzin, sorry. Nieuwkomers hebben gewoon naar de lessen te komen. Punt uit. Doen ze dat niet, dan burgeren ze niet in. Zo simpel is het. Er is niks mis met principieel zijn, zeker niet als het gaat om het bijbrengen van onze normen en waarden aan groepen nieuwkomers die in Nederland willen inburgeren.

En nogmaals: van mij hoeven de trajecten niet persé iets 'op te leveren'. We hebben echt geen bevolkingstekort in Nederland, dus we zijn echt niet wanhopig op zoek naar meer inwoners. Wie inburgert, houdt zich aan de regels die daarvoor gelden. Doe je dat niet, dan zijn de consequenties daar ook naar. Nieuwkomers hebben zelf de keuze om wel of niet naar de lessen te komen.
pi_70097990
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat laatste is niet dom maar gewoon zoals het is.
Wij hoeven ons niet aan te passen aan de regels die gelden in een ander land. Sterker nog : het is verkeerd om er aan toe te geven want op die manier leren deze mensen niet dat ze zich aan ons moeten aanpassen.
Jij leert ze liever niets zodat hun kinderen opgroeien met een moeder die niets van de samenleving weet waarin haar kinderen opgroeien? Of ben jij van het kamp die ze er gewoon direct maar weer uitflikkert?

Als je wil werken aan de gelijke rechten voor die vrouwen zul je ergens moeten beginnen en je tegelijk moeten realiseren dat er generaties overheen zullen gaan voordat je je doel bereikt. Om nu te beginnen die vrouwen gelijk uit te sluiten, want dat zal het gevolg zijn, zul je niets bereiken en alleen maar grotere problemen veroorzaken.
pi_70098000
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:13 schreef Meh7 het volgende:
Ten aanzien van het Suikerfeest, jij vindt dat prima, maar er zijn genoeg mensen die zullen beweren dat het wel haaks staat op onze samenleving.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1298&Itemid=12
Fijn voor de PVV. Ze hebben het volste recht om dat te vinden. Ik voel me totaal niet door die opvatting van de PVV aangesproken.
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:13 schreef Meh7 het volgende:
Vind jij bijvoorbeeld dat het scheiden van het damestoilet en het herentoilet, een schending van het gelijkheidsbeginsel is? Letterlijk genomen, waarschijnlijk wel. Echter zullen dames zich waarschijnlijk meer op hun gemak voelen bij een dergelijke scheiding.
Begin jij, na SCH, nu ook nog met stupide vergelijkingen? Ik wou op deze onzin maar niet reageren, als je het niet erg vindt.
pi_70098060
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:17 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Opkomen voor jezelf mag best hoor, alleen rommelen aan de steunpilaren van de samenleving weegt iets zwaarder..
Want door gescheiden inburgeringsklasjes komen de rechten van de allochtone Nederlandse vrouw in gevaar?
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:28:18 #295
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70098126
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:23 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Jij leert ze liever niets zodat hun kinderen opgroeien met een moeder die niets van de samenleving weet waarin haar kinderen opgroeien? Of ben jij van het kamp die ze er gewoon direct maar weer uitflikkert?

Als je wil werken aan de gelijke rechten voor die vrouwen zul je ergens moeten beginnen en je tegelijk moeten realiseren dat er generaties overheen zullen gaan voordat je je doel bereikt. Om nu te beginnen die vrouwen gelijk uit te sluiten, want dat zal het gevolg zijn, zul je niets bereiken en alleen maar grotere problemen veroorzaken.
Nee, ik leer ze liever integreren.. Weigeren ze hieraan mee te werken om wat voor reden dan ook, zijn ze niet langer welkom.. Dus niets moeder met kinderen..
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:29:09 #296
188345 Py
op zich
pi_70098162
Les 1: van samen in een klas zitten krijg je geen aids
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:29:38 #297
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70098174
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:26 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Want door gescheiden inburgeringsklasjes komen de rechten van de allochtone Nederlandse vrouw in gevaar?
Nee, dan burgeren ze niet in.. Normen en waarden, remember?
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:30:45 #298
78780 deedeetee
pi_70098213
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:23 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat ben ik idd. Hoe denk je dat zo'n vrouw haar kinderen gaat opvoeden ? Naar goed Nederlands voorbeeld ? Ze wil zich zelf niet aanpassen en zal dat wrs ook niet aan haar kinderen leren.
quote:
Wij hebben hier al gelijke rechten en dat wil ik erg graag zó houden. We zitten niet te wachten op het slechte voorbeeld dat deze vrouwen hier gaan geven.
Ze kunnen hier een ander leven beginnen of niet, dat is hun keus. In het laatste geval : zijn wij veel beter af zónder haar aanwezigheid.
pi_70098311
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:24 schreef isogram het volgende:

Begin jij, na SCH, nu ook nog met stupide vergelijkingen? Ik wou op deze onzin maar niet reageren, als je het niet erg vindt.
Doe maar wel anders, ga even inhoudelijk in op mijn vergelijking. Ik zie namelijk meer gelijkenis in gescheiden doucheruimtes voor mannen en vrouwen dan in de vergelijking die jij maakt met donkere mensen die niet in bussen mochten.

Aan de ene kant is er vanuit een groep vraag naar gescheiden ruimtes, aan de andere kant vindt een benadeling plaats door het uitsluiten van mensen met een andere huidskleur.
pi_70098413
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:28 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Nee, ik leer ze liever integreren..
En dat moet perse samen met mannen? Je denkt niet dat je vrouwen in hun eerste kennismaking met onze maatschappij moet uitleggen waarom mannen en vrouwen hier gelijke rechten en plichten hebben alvorens ze in het diepe te gooien?

Ik heb een rijbewijs. Jij ook? Tegenwoordig zou ik, door ervaring, met een gerust hart met een Ferrari dwars door Parijs rijden tijdens het spitsuur. Dat mag ook verwacht worden van iemand die meer dan 20 jaar z'n rijbewijs heeft. Ik zou het rijschoolhouders wel afraden om van hun leerlingen tijdens hun eerste rijles hetzelfde te verlangen. Zeker ook weer een domme vergelijking? Met vrijheid omgaan moet je ook leren, dat kun je mensen niet opleggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')