abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:59:15 #51
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70090766
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:54 schreef Doff het volgende:
Al die verontwaardigde reacties over Van der Laan's pragmatische - want dat is het natuurlijk gewoon - zeggen genoeg over het gebrek aan begrip ten aanzien van allochtonen. Integreren is al lang geen doel meer en heeft plaats gemaakt voor keiharde - en hoe graag je het ook wil daarom vaak gewoonweg onhaalbare - assimilatie.

Zoals SCH zegt is het óf dit, of vrouwen die thuisblijven en dus helemaal niet integreren. Dat lijkt me een simpele vooronderstelling. Dan kan je gaan liggen zeiken, maar eigenlijk moet je gewoon blij zijn dat er zo in elk geval de mogelijkheid bestaat om íets aan integratie te doen. Dat heeft helemaal niets, maar dan ook niets met 'allochtoonknuffelen' of wat dan ook te maken.
Ze willen alleen integreren op hun voorwaarden.. Je hebt aardige kloten als je dat soort grappen uithaalt..

Je hebt niets te eisen. Je mag blij zijn dat we je toelaten tot Nederland..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_70090892
quote:
Al die verontwaardigde reacties over Van der Laan's pragmatische - want dat is het natuurlijk gewoon - zeggen genoeg over het gebrek aan begrip ten aanzien van allochtonen. Integreren is al lang geen doel meer en heeft plaats gemaakt voor keiharde - en hoe graag je het ook wil daarom vaak gewoonweg onhaalbare - assimilatie.

Zoals SCH zegt is het óf dit, of vrouwen die thuisblijven en dus helemaal niet integreren. Dat lijkt me een simpele vooronderstelling. Dan kan je gaan liggen zeiken, maar eigenlijk moet je gewoon blij zijn dat er zo in elk geval de mogelijkheid bestaat om íets aan integratie te doen. Dat heeft helemaal niets, maar dan ook niets met 'allochtoonknuffelen' of wat dan ook te maken.
Het is geen gebrek aan begrip voor allochtonen, je draait de zaken om. Ze komen hierheen om aan een nieuw leven te beginnen dus zij zijn de personen die begrip op moeten brengen voor hoe het er in Nederland aan toe gaat. Er wordt niet gevraagd de koran te verscheuren, de moskee af te branden etc. maar iets simpels als in een klas met andere personen te gaan zitten. Als dat al niet lukt/kan/mag dan heb ik weinig hoop voor hun verdere inbreng in de Nederlandse samenleving.
pi_70091369
In plaats van zo op je fundamentele strepen te gaan staan zouden jullie misschien ook gewoon eens logisch kunnen nadenken. Ik help eventjes.

De voorwaarden:
1. Wij willen dat de islamitische vrouwen in kwestie integreren.
2. Integreren kan beginnen met onderwijs in de klas.
3. De vrouwen weigeren echter in een gemengde klas te gaan zitten.

De oplossingen:
1. Het gedrag van deze vrouwen afkeuren en zeggen: dan maar geen integratie. Met als gevolg dus geen integratie en voortduren segregatie.
2. Het gedrag van deze vrouwen afkeuren maar zeggen: ik heb liever dat jullie wel naar de klas komen, dus komen er gescheiden klassen. Met als gevolg in elk geval een begin aan integratie. Deze optie houdt ook de mogelijkheid open om in de toekomst wel onderwijs in een gemengde klas te volgen.

Wat is daar nou zo moeilijk aan? Het zijn gewoon de simpele voorwaarden die er zijn, of je het er nou eens bent of niet. Je kan moeilijk het mes op de keel zetten en zeggen dat ze naar de klas moeten komen. Al zouden sommigen dat hier ongetwijfeld graag zien.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:15:39 #54
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70091382
quote:
blaat

Zoals SCH zegt is het óf dit, blaat
Als je weet wat SCH heeft gezegd dan weet je ook wat ik heb gezegd en daar doe je het maar mee.
Heeft niks met geloof te maken maar puur met niet willen. Wel hier komen voor de lusten en bij de lasten je porem drukken.
En jouw stelling heeft wel met allochtoonknuffelen te maken, klaar.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_70091450
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:15 schreef Doff het volgende:
In plaats van zo op je fundamentele strepen te gaan staan zouden jullie misschien ook gewoon eens logisch kunnen nadenken. Ik help eventjes.

De voorwaarden:

De oplossingen:
1. Het gedrag van deze vrouwen afkeuren en zeggen: dan maar geen integratie. Met als gevolg dus geen integratie en voortduren segregatie.
2. Het gedrag van deze vrouwen afkeuren maar zeggen: ik heb liever dat jullie wel naar de klas komen, dus komen er gescheiden klassen. Met als gevolg in elk geval een begin aan integratie. Deze optie houdt ook de mogelijkheid open om in de toekomst wel onderwijs in een gemengde klas te volgen.

Wat is daar nou zo moeilijk aan? Het zijn gewoon de simpele voorwaarden die er zijn, of je het er nou eens bent of niet. Je kan moeilijk het mes op de keel zetten en zeggen dat ze naar de klas moeten komen. Al zouden sommigen dat hier ongetwijfeld graag zien.
Doff's kinderhand is snel gevuld zie ik.
Jij kreeg vroeger op school zeker ook al een "2" voor het opkomen dagen bij een examen?
Zo werkt dat hier dus niet.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_70091524
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:59 schreef Bootje84 het volgende:
Je hebt niets te eisen. Je mag blij zijn dat we je toelaten tot Nederland..
Hou toch op man. Het zijn gewoon mensen en die mogen best iets vinden. Dat gelul over dat ze op hun knieen moeten vallen uit pure dankbaarheid
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:22:27 #57
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70091572
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Hou toch op man. Het zijn gewoon mensen en die mogen best iets vinden. Dat gelul over dat ze op hun knieen moeten vallen uit pure dankbaarheid
Maar tegenwerken terwijl ze veel dingen voor een nieuw leven in de schoot geworpen krijgen is natuurlijk wel goed te praten.
pi_70091576
Als je pragmatisch bent dan is de pavlov-reactie: zo werkt dat hier dus niet, je hebt niks te eisen en komt het saaie 'allochtonenknuffelen' er weer bij. Het lijkt wel of jullie willen dat die mensen helemaal niet ingeburgerd raken. Dat is waarschijnlijk ook zo. Het is natuurlijk lekker om gewoon een beetje te schreeuwen en verontwaardigd te doen en vanuit die slikken of stikken gedachte te reageren.
pi_70091584
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:17 schreef huhggh het volgende:

[..]

Doff's kinderhand is snel gevuld zie ik.
Jij kreeg vroeger op school zeker ook al een "2" voor het opkomen dagen bij een examen?
Zo werkt dat hier dus niet.
Wat werkt hoe niet?

Misschien iemand het fatsoen gewoon te reageren?
pi_70091597
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:22 schreef cheqy het volgende:

[..]

Maar tegenwerken terwijl ze veel dingen voor een nieuw leven in de schoot geworpen krijgen is natuurlijk wel goed te praten.
Ook alweer zo'n cliche. Alsof het zo'n feest is om als allochtoon in Nederland te leven.
pi_70091635
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:22 schreef cheqy het volgende:

[..]

Typische reactie. Ik heb niemand hier het gedrag goed zien praten. Al is dat in jouw zwart/wit-wereldje ongetwijfeld anders.
pi_70091700
quote:
Al die verontwaardigde reacties over Van der Laan's pragmatische besluit - want dat is het natuurlijk gewoon - zeggen genoeg over het gebrek aan begrip ten aanzien van allochtonen. Integreren is al lang geen doel meer en heeft plaats gemaakt voor keiharde - en hoe graag je het ook wil daarom vaak gewoonweg onhaalbare - assimilatie.

Dat het besluit van Van der Laan pragmatisch is, valt niet te ontkennen. Maar wie moet er nou eigenlijk integreren? Hoezo gebrek aan begrip ten aanzien van allochtonen? Wat dacht je van de andere kant: deze allochtonen tonen een compleet gebrek aan begrip voor de Nederlandse samenleving en voor de waarden en normen die we hier kennen. En dat is uiteindelijk toch hetgene waaraan ze zich zullen moeten aanpassen. Als ze daartoe niet bereid zijn en meteen al gescheiden les verwachten, is dat een teken aan de wand: duidelijk niet klaar om in Nederland te leven.

Het is niet óf gescheiden les óf thuisblijven en niet-integreren. Er is nog een derde keuze: mensen die weigeren om volgens onze regels mee te doen aan inburgeringscursussen in ons land gewoon wegsturen. Wie niet op de cursus verschijnt, wil niet inburgeren en kan dus weer vertrekken. Man en vrouw samen, uiteraard. Ik ben NIET blij wanneer Nederland een knieval maakt voor mensen die bij de eerste de beste gelegenheid al dingen doen die strijdig zijn met Nederlandse waarden en normen. De inspanningsverplichting (het inburgeren) is iets dat vanuit de nieuwkomers moet komen, niet vanuit Nederland. Het is niet zo dat we kampen met een schrijnend gebrek aan inwoners ofzo...
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:27:42 #63
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70091743
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:22 schreef SCH het volgende:
Als je pragmatisch bent dan is de pavlov-reactie: zo werkt dat hier dus niet, je hebt niks te eisen en komt het saaie 'allochtonenknuffelen' er weer bij. Het lijkt wel of jullie willen dat die mensen helemaal niet ingeburgerd raken. Dat is waarschijnlijk ook zo. Het is natuurlijk lekker om gewoon een beetje te schreeuwen en verontwaardigd te doen en vanuit die slikken of stikken gedachte te reageren.
Stom gelul. Ze komen hier binnen en krijgen van alle kanten medewerking, dan is een kleine tegenprestatie toch niet te veel gevraagd? En een inburgeringscursus is ook voor hun eigen voordeel zodat ze als ze wat verder zijn niet tussen de wal en het schip flikkeren. Wat trouwens weer wordt betaald door de belastingbetalers (uitkering?). Dus ja, eigenlijk hebben wij het volste recht om daar over te vallen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:28:27 #64
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70091765
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Ook alweer zo'n cliche. Alsof het zo'n feest is om als allochtoon in Nederland te leven.
Niks cliche reactie.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:29:41 #65
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70091815
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:24 schreef Doff het volgende:

[..]

Typische reactie. Ik heb niemand hier het gedrag goed zien praten. Al is dat in jouw zwart/wit-wereldje ongetwijfeld anders.
Natuurlijk, ga jij er maar meteen vanuit dat ik in een zwart/wit wereldje leef. Je kan ook met goede tegen argumenten komen.
pi_70091820
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:15 schreef Doff het volgende:

De voorwaarden:

De oplossingen:
Oplossing 3: Niet meewerken of voldoen aan de toelatingseisen -> retour afzender.

Als we hier nu aan vasthouden gaan ze gewoon in de normale klas zitten.

Bij jouw optie 2 mogen we zeker nog blij zijn ook als, nadat er in de toekomst wel gemengd onderwijs gevolgd gaat worden, er in de nog verdere toekomst ook nog gewerkt gaat worden ipv achter de gordijnen zitten?
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:32:36 #67
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70091913
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:26 schreef isogram het volgende:

Het is niet óf gescheiden les óf thuisblijven en niet-integreren. Er is nog een derde keuze: mensen die weigeren om volgens onze regels mee te doen aan inburgeringscursussen in ons land gewoon wegsturen. Wie niet op de cursus verschijnt, wil niet inburgeren en kan dus weer vertrekken.
Dat dus. Geen cursus willen volgen is niet mee willen doen in de Nederlandse samenleving, dus een goede reden om te vertrekken.
pi_70091937
Wat ik gewoon niet begrijp uit de opmerkingen van Doff en SCH is dat ze de verantwoordelijkheid voor de inburgering eigenlijk bij Nederland neerleggen, in plaats van bij de allochtonen zelf. Wie moet er nou inburgeren? Dat is toch de allochtoon? Wat is er dan zo gek aan dat ze zich gewoon houden aan de regels die wij, Nederland, voor inburgering hebben opgesteld. Die moslim-man die zijn vrouw niet naar de inburgeringscursus wil laten gaan, kent vooraf de spelregels: niet aanwezig op de cursus, is geen geslaagde inburgering en dus geen Nederlands paspoort.
pi_70091994
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:33 schreef isogram het volgende:
Wat ik gewoon niet begrijp uit de opmerkingen van Doff en SCH is dat ze de verantwoordelijkheid voor de inburgering eigenlijk bij Nederland neerleggen, in plaats van bij de allochtonen zelf. Wie moet er nou inburgeren? Dat is toch de allochtoon? Wat is er dan zo gek aan dat ze zich gewoon houden aan de regels die wij, Nederland, voor inburgering hebben opgesteld. Die moslim-man die zijn vrouw niet naar de inburgeringscursus wil laten gaan, kent vooraf de spelregels: niet aanwezig op de cursus, is geen geslaagde inburgering en dus geen Nederlands paspoort.
Wat is er zo gek aan om de regels zo te maken dat die mensen ook daadwerkelijk mee gaan doen?
pi_70092024
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:33 schreef isogram het volgende:
Je bent nu een beetje vaag bezig met je bewoordingen. Ik ben ook een allochtoon, maar ik hoef niet in te burgeren, ik heb de Nederlandse nationaliteit namelijk bij geboorte verkregen. Misschien is het handiger als je in duidelijkere termen spreekt zoals bijvoorbeeld "nieuwkomers".
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:36:37 #71
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70092025
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:11 schreef Daniel1976 het volgende:
Door dit soort dingen gaan mensen wilders stemmen.

Exact. Ze moeten straffen of boetes uitdelen wanneer dit soort bijeenkomst geboycot worden.

1x niet komen is een geldboete van 200 euro
2x niet komen is een geldboete van 1000 euro
3x niet komen is intrekken verblijfsvergunning wegens het ontbreken van een goede wil om in te burgeren en het stelselmatig blokkeren van de intergratie.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:38:08 #72
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70092067
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er zo gek aan om de regels zo te maken dat die mensen ook daadwerkelijk mee gaan doen?
Wat is er zo gek aan om mensen te verplichten mee te doen aan de regels die in het betreffende land gelden?

[ Bericht 0% gewijzigd door cheqy op 17-06-2009 12:45:27 ]
pi_70092286
quote:
Het is hun keuze om naar Nederland te komen. En als je dat wilt, moet je inburgeren en daarbij is deelname aan een inburgeringscursus verplicht.

Jij praat erover alsof het een product uit de supermarkt is, dat aan de man gebracht moet worden. Dat is het niet. Het is gewoon een verplichting waaraan je moet voldoen. Net zoals ik een rijbewijs moet halen voordat ik mag autorijden.

De regels sluiten aan bij het doel van cursus: inburgeren. In Nederland geven we mensen niet vanuit religieuze overwegingen gescheiden onderwijs. Kun je daar niet mee leven, dan staat het je volledig vrij om Nederland weer te verlaten en je te vestigen in een land waar andere regels gelden.

De regels zijn bovendien simpel en prima uitvoerbaar. Gewoon verschijnen op de cursus. Hoe moeilijk kan het zijn...
pi_70092309
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:38 schreef cheqy het volgende:

[..]

Wat is er zo gek aan om mensen te verplichten mee te doen aan de regels die in het betreffende land gelden?
Niks, dat gebeurt ook veel maar ik zie ook geen probleem om soms even wat soepeler te zijn of wat aanpassingen te doen. Het is hetzelfde alsof je speciale ingang voor rolstoelers maakt. Mag dat ook niet?
pi_70092352
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:36 schreef Meh7 het volgende:
Je bent nu een beetje vaag bezig met je bewoordingen. Ik ben ook een allochtoon, maar ik hoef niet in te burgeren, ik heb de Nederlandse nationaliteit namelijk bij geboorte verkregen. Misschien is het handiger als je in duidelijkere termen spreekt zoals bijvoorbeeld "nieuwkomers".
Pffff... het lijkt me vrij duidelijk dat het in dit topic gaat over nieuwkomers. Maar het is terecht dat je de opmerking maakt, want er zijn inderdaad ook nog heel wat allochtonen met een Nederlands paspoort die ook prima een inburgeringscursus kunnen gebruiken...
pi_70092459
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:46 schreef isogram het volgende:

[..]

Pffff... het lijkt me vrij duidelijk dat het in dit topic gaat over nieuwkomers. Maar het is terecht dat je de opmerking maakt, want er zijn inderdaad ook nog heel wat allochtonen met een Nederlands paspoort die ook prima een inburgeringscursus kunnen gebruiken...
Het zijn nou eenmaal geen inwisselbare woorden, hoewel veel mensen het wel op die manier gebruiken. Verder zijn er nog veel meer autochtonen die zo'n cursus beter kunnen gebruiken.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:50:46 #77
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70092507
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Niks, dat gebeurt ook veel maar ik zie ook geen probleem om soms even wat soepeler te zijn of wat aanpassingen te doen. Het is hetzelfde alsof je speciale ingang voor rolstoelers maakt. Mag dat ook niet?

Ga jij nu een vergelijking maken tussen mensen die iets niet kunnen (invaliden) en mensen die iets niet willen?(sommige nieuwkomers)

En zullen we verder alle regels op sommige momenten versoepelen? Dan mogen we voortaan ook soms door rood rijden, soms tegen het verkeer in rijden, soms zwart rijden met het openbaar vervoer en dan ook soms een sigaretje roken op het station.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:51:24 #78
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70092529
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:49 schreef Meh7 het volgende:

Verder zijn er nog veel meer autochtonen die zo'n cursus beter kunnen gebruiken.
Omdat?
pi_70092568
quote:
Dit is toch wel één van de meest bizarre vergelijkingen die ik ooit op Fok! heb gelezen zeg...

Alsof "orthodox-moslim-zijn en leefregels aanhangen die compleet afwijken van onze samenleving" (zo vat ik het maar even samen) gelijk staat aan een lichamelijke beperking waarop je geen invloed hebt.

Als je de vergelijking met rolstoelers zo graag wilt maken, zou je moeten spreken van mensen die in een rolstoel gaan zitten, terwijl ze prima kunnen lopen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:54:57 #80
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70092634
quote:

[..]

Alsof we niet al soepel genoeg zijn.. Die gasten worden hier in de watten gelegd.. Wij staan voor wat wij zijn. Wij eisen bepaalde dingen als je hier wil komen wonen. Accepteer hoe wij het doen, of ga terug naar de zandbak. Niet andere dingen erbij halen als gescheiden klassen, cultuur, geloof of weet ik het wat.

Als je bij de integratie al je eigen normen verloochend (schrijf je dat zo? ) hoe wordt je dan ooit serieus genomen?
Leer spaties gebruiken!
pi_70092725
quote:
Er zijn genoeg voorbeelden van nieuwkomers die met succes zijn ingeburgerd, in Nederland een prima bestaan hebben opgebouwd en een aanvulling vormen op onze samenleving. Ik sta neutraal ten opzichte van de groep nieuwkomers. Ik sta niet te juichen, maar ik sta ze ook niet met een jachtgeweer op te wachten. Ze volgen hun cursus maar en ze tonen maar aan dat ze in Nederland hun draai kunnen vinden en een aanvulling vormen.

Maar het gebeurt wel volgens onze regels. Wat als er morgen een Pool komt die niet bij een neger in de klas wil zitten? Of niet bij een homo? Vul maar in... - Mensen die, nog VOORDAT ze een inburgeringscursus hebben voltooid, meteen al blijk geven van intolerantie en gebrek aan aanpassingsvermogen, mogen wat mij betreft retour afzender. Wie niet op de inburgeringscursus verschijnt, burgert niet in en heeft derhalve geen recht op verblijf in Nederland.
pi_70092738
quote:
Hoe moeilijk is het voor die mensen om vooraf vast te kunnen stellen dat je in Nederland een gemengde integratiecursus dient te volgen? Als je naar een nieuw land verkast, moet je dat soort dingen natuurlijk weten. Als dat soort voorwaarden je niet zinnen, dan zoek je toch een ander land op? Maar nee, ze komen gewoon op goed geluk of weten vooraf al dat onze politiek toch wel alle moeite doet om aan hun normen en waarden te voldoen. En wat straks? Gemengde klassen, maar de vrouwen moeten achter de mannen in de klas zitten?

We hebben procedures, en als die procedures je niet bevallen, dan is dit niet het juiste land voor je. Succes verder met je leven
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:00:43 #83
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_70092833
quote:

[..]

Waarom ?????? Je gaat echt niet inburgeren als je al meteen de regels mag verbreken. Wat heeft dat inburgeren dan nog voor zin ? Zodra je iets niet bevalt worden de regels ff aan je aangepast. Halloho zó werkt dat niet hoor.
Dit is Nederland en van mensen die hier willen wonen mogen we verwachten dat ze zich aan onze regels houden. Willen ze dat niet dan moeten ze een ander land uitzoeken om te gaan wonen. Met hun regels hebben wij niks te maken. En dat gezeur er altijd over wekt alleen maar ergernis op.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:01:50 #84
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70092872
Eigenlijk komt dit op het zelfde neer als dat ik met mijn vrouw naar Iran op vakantie ga en dan ga lopen janken dat mijn vrouw niet in bikini de plaatselijke super in mag.
pi_70092914
'Nieuwkomers' worden helemaal niet in de watten gelegd. Ze worden tegenwoordig zelfs gewoon publiekelijk gediscrimineerd. Dus hou alsjeblieft op met dat sneue zelfgevlei.
pi_70092943
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:02 schreef Doff het volgende:
'Nieuwkomers' worden helemaal niet in de watten gelegd. Ze worden tegenwoordig zelfs gewoon publiekelijk gediscrimineerd. Dus hou alsjeblieft op met dat sneue zelfgevlei.
Jammer he, dat het kleine groepje het verpest voor hun familie.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_70092955
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:51 schreef cheqy het volgende:

[..]

Omdat?
Sinds wanneer staat autochtoon zijn garant voor een goede inburgering? Er zijn genoeg autochtone Nederlanders die de taal niet goed beheersen, die niet op de hoogte zijn van wetten in hun land of die zouden zakken voor het inburgeringsexamen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:04:05 #88
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70092956
quote:
Tuurlijk joh, zo kan je je er ook van afmaken.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:04:05 #89
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70092957
quote:
Ze hoeven maar te huilen en elke politicus (behalve Wilders) staat te trillen op hun benen en wijzigt de regels..
Leer spaties gebruiken!
pi_70092991
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:04 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Sinds wanneer staat autochtoon zijn garant voor een goede inburgering? Er zijn genoeg autochtone Nederlanders die de taal niet goed beheersen, die niet op de hoogte zijn van wetten in hun land of die zouden zakken voor het inburgeringsexamen.
Uuh, autotonen staan altijd garant voor goede inburging, want bij geboorte al meteen burger.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:05:20 #91
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70092997
quote:

[..]

Sinds wanneer staat autochtoon zijn garant voor een goede inburgering? Er zijn genoeg Nederlanders die de taal niet goed beheersen, die niet op de hoogte zijn van wetten in hun land of die zouden zakken voor het inburgeringsexamen.
Wat hebben autochtonen met dit probleem te maken..? Zij zijn al Nederlander.. Zij wonen hier al.. Wij eisen aan de nieuwe inwoners bepaalde dingen. Wat doet het er toe of de authentieke Nederlanders dat wel of niet redden..?

Wij hebben het voorrecht om eisen te stellen.. Daar heb je je maar aan te houden..
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:07:28 #92
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70093078
quote:

[..]

Het gaat bij zo een cursus om de basisbeginselen. Of verwacht jij dat ze daar als drs Nederlands of als meester in rechten er van af komen?
pi_70093101
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:04 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ze hoeven maar te huilen en elke politicus (behalve Wilders) staat te trillen op hun benen en wijzigt de regels..
Waar haal je dát nou weer vandaan?
pi_70093104
fail
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:09:01 #95
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70093132
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:08 schreef Meh7 het volgende:

[..]

[..]

Jij zwengelt de discussie zelf aan.
Dat was Isogram..
Leer spaties gebruiken!
pi_70093163
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:09 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Dat was Isogram..
Idd, fail
pi_70093213
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:05 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Wat hebben autochtonen met dit probleem te maken..? Zij zijn al Nederlander.. Zij wonen hier al.. Wij eisen aan de nieuwe inwoners bepaalde dingen. Wat doet het er toe of de authentieke Nederlanders dat wel of niet redden..?

Wij hebben het voorrecht om eisen te stellen.. Daar heb je je maar aan te houden..
Jij kan de taal net zo goed uit je sig weghalen.

En wat is in godsnaam een authentieke Nederlander? En je monopolie op wat wij Nederlanders willen is leuk voor jezelf, maar ik ben blij dat het vooralsnog weinig met de werkelijkheid strookt.
pi_70093239
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:07 schreef cheqy het volgende:

[..]

Het gaat bij zo een cursus om de basisbeginselen. Of verwacht jij dat ze daar als drs Nederlands of als meester in rechten er van af komen?
Ik kan mij nog de Nationale Inburgering Test op TV herinneren waar veel Nederlanders het ook moeilijk mee hadden. Met de "basisbeginselen" dus.
  Moderator woensdag 17 juni 2009 @ 13:12:36 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_70093263
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:00 schreef ExTec het volgende:

Zou ik eens sancties, echte sancties gaan zetten op het skippen van de inburgeringscursus.
dat zowieso

maar aparte klassen vor mannen en vrouwen kan ik me echt niet druk om maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:13:36 #100
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70093296
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:11 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik kan mij nog de Nationale Inburgering Test op TV herinneren waar veel Nederlanders het ook moeilijk mee hadden. Met de "basisbeginselen" dus.
Als dat zo is moeten ze de ogen uit hun kop schamen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')