Gelukkig dat je het met me eens bent. Zaken toestaan die tegen ons grondwettelijk beginsel ingaan is zeer zorgelijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:32 schreef omapietje het volgende:
Jeemig, wat erg zeg. Echt verschrikkelijk. Wat een ramp. Echt heeeellll erg !!
Ach kom nou toch. Maar jullie hebben liever dat die vrouwen helemaal niet gaan inburgeren. Dat is namelijk het alternatief. Je kan hoog en laag springen en heel principieel gaan doen maar dan komen die vrouwen gewoon niet. Nu heb je een kans dat ze door die cursus meer zelfvertrouwen krijgen en langzamerhand keuzes gaan makenn en wellicht toegroeien naar andere waarden en normen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:40 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Gelukkig dat je het met me eens bent. Zaken toestaan die tegen ons grondwettelijk beginsel ingaan is zeer zorgelijk.
nee, dat is 'het' alternatief helemaal niet. het is 1 van de mogelijke alternatieven, waarvan 1tje hierboven al gepost is: sancties op het niet volgen van een inburgeringscursus. Of, als je geen inburgering wilt, gewoon het land weer uit.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach kom nou toch. Maar jullie hebben liever dat die vrouwen helemaal niet gaan inburgeren. Dat is namelijk het alternatief. Je kan hoog en laag springen en heel principieel gaan doen maar dan komen die vrouwen gewoon niet. Nu heb je een kans dat ze door die cursus meer zelfvertrouwen krijgen en langzamerhand keuzes gaan makenn en wellicht toegroeien naar andere waarden en normen.
Nee, het alternatief is dat ze gewoon samen met alle anderen gaan inburgeren. Of niet... dan retour afzender.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach kom nou toch. Maar jullie hebben liever dat die vrouwen helemaal niet gaan inburgeren. Dat is namelijk het alternatief. Je kan hoog en laag springen en heel principieel gaan doen maar dan komen die vrouwen gewoon niet. Nu heb je een kans dat ze door die cursus meer zelfvertrouwen krijgen en langzamerhand keuzes gaan makenn en wellicht toegroeien naar andere waarden en normen.
Volgens jou redenering: Criminelen maar windbuksen verstrekken, anders gaan ze echte wapens gebruiken en is het hek helemaal van de damquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Wauw, wat een geweldige vergelijkingquote:Op woensdag 17 juni 2009 09:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens jou redenering: Criminelen maar windbuksen verstrekken, anders gaan ze echte wapens gebruiken en is het hek helemaal van de dam
Het lot van die vrouw interesseert je dus feitelijk geen zier?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:25 schreef Malev het volgende:
[..]
Nee, het alternatief is dat ze gewoon samen met alle anderen gaan inburgeren. Of niet... dan retour afzender.
Ik zat er nog even over na te denken - als criminelen niet meer met scherp schieten als je ze speelgoedwapens geeft, dan moesten we dat maar doenquote:Op woensdag 17 juni 2009 09:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens jou redenering: Criminelen maar windbuksen verstrekken, anders gaan ze echte wapens gebruiken en is het hek helemaal van de dam
Ik pleit er dan ook voor om buiten de wetten om Marokkanen aan te pakken, op MIJN manier, zoals De Joerie dat zo mooi kan zeggenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:10 schreef SCH het volgende:
[..]
En als je zelf eens zo aangepakt zou worden. Oh nee natuurlijk niet, jij bent een modelburger.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik pleit er dan ook voor om buiten de wetten om Marokkanen aan te pakken, op MIJN manier, zoals De Joerie dat zo mooi kan zeggen
Draai jij het even lekker om.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Het lot van die vrouw interesseert je dus feitelijk geen zier?
Ach, je schoonzusquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:44 schreef cheqy het volgende:
[..]
Draai jij het even lekker om.![]()
Het inburgeren interesseert die vrouwen geen zier. Die gebruiken gewoon een kutsmoes om niet te hoeven komen.![]()
Mijn bron? Mijn schoonzus die continu door mijn broer er naar toe getrapt moet worden.
Fijne broer? Waarom niet? Hij is moslim geworden maar beseft zich dondersgoed dat ie nog gewoon Nederlander is en dat ze nog steeds gewoon in Nederland zijn en zij zich daarop aan moet passen. Hij is als moslim zijnde iig een stuk realistischer dan dat jij bent.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, je schoonzusFijne broer ook
Maar fijn dat je het zo goed weet en zo open staat voor een oplossing. Het Grote Schreeuwen gaat maar door.
Lekker ruimdenkend ben jij. Tolerant ook. Moslima's hebben allemaal een dikke reet.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:03 schreef cheqy het volgende:
[..]
Fijne broer? Waarom niet? Hij is moslim geworden maar beseft zich dondersgoed dat ie nog gewoon Nederlander is en dat ze nog steeds gewoon in Nederland zijn en zij zich daarop aan moet passen. Hij is als moslim zijnde iig een stuk realistischer dan dat jij bent.
En waarom moet ik met de oplossingen komen voor het dwars gedrag van een aantal moslima's?
Ze gaan niet naar een inburgeringscursus omdat er zogenaamd mannen aanwezig zijn, maar als ik op een bankje in de bus zit weten ze niet hoe snel ze hun dikke reet op het vrije plekje naast me moeten persen omdat ze hoe dan ook willen zitten. Hoe bedoel je hypocriet?
En dan heb je van die druiloren zoals jij die er met al hun in zogenaamde wijsheid intrappen.
Je kan er gewoon niet inhoudelijk op in gaan slappe.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Lekker ruimdenkend ben jij. Tolerant ook. Moslima's hebben allemaal een dikke reet.
Tegen zoveel vooroordelen kan ik niet op. Sorry.
Waar moet ik inhoudelijk op ingaan? Dat ze met hun dikke reet wel naast jou in de bus willen zitten? Dat soort voorbeelden?quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:07 schreef cheqy het volgende:
[..]
Je kan er gewoon niet inhoudelijk op in gaan slappe.
Dat maak jij er van, ze krijgen alle kans om mee te doen met het inburgeren. Maar doordat deze vrouw zelf de spelregels wil bepalen geeft ze dus eigenlijk zelf geen zier om haar lot. Als je de aangeboden mogelijkheden verwerpt, tsja...quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Die vrouwen zijn dat idd heel ver van huis en ik stel voor om ze gewoon weer terug te sturen naar dat huis......quote:De bewindsman gaat er echter vanuit dat een klein deel van de vrouwen anders niet op les gaat, waardoor ze uiteindelijk nog verder van huis zijn.
Ach ja, waarom zou je ook even om het hoekje denken. Iedere handreiking is natuurlijk een knieval en dhimmigedrag. Ik sta nou eenmaal anders in het leven en ben niet zo snel van het legje.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:11 schreef Malev het volgende:
[..]
Dat maak jij er van, ze krijgen alle kans om mee te doen met het inburgeren. Maar doordat deze vrouw zelf de spelregels wil bepalen geeft ze dus eigenlijk zelf geen zier om haar lot. Als je de aangeboden mogelijkheden verwerpt, tsja...
Wat is het probleem precies als sommige vrouwen tijdelijk even niet met mannen op cursus zitten? Waarom iedere keer die hysterie, die totale drukte, die verontwaardiging, die kreten over naar huis sturen. Ik vind het zo suf.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die vrouwen zijn dat idd heel ver van huis en ik stel voor om ze gewoon weer terug te sturen naar dat huis......
Waarom zou er voor deze vrouwen een uitzondering gemaakt moeten worden ?
Het is aan hún om een uitzondering te maken op hun eigen * regels * die botsen met die van ons, als zij hier willen wonen. En anders wonen ze hier maar niet !
Wat is het lot van die vrouwen dan volgens jou?quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Ok, dat dikke reet had ik weg kunnen laten. Maar waar het mij omgaat is dat het bij een inburgeringscursus al fout gaat, en dat om een reden wat niks met het geloof te maken heeft.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Waar moet ik inhoudelijk op ingaan? Dat ze met hun dikke reet wel naast jou in de bus willen zitten? Dat soort voorbeelden?
Natuurlijk zijn er mensen die niet naar een inburgeringscursus willen. Er zijn er ook heel veel die dat wel willen en sommgien die het alleen onder bepaalde voorwaarden willen. Nu ben ik er op tegen om klakkeloos alle verzoeken te honereren, maar ik ben er wel een voorstander van er enigszins pragmatisch mee om te gaan, zoals Van der Laan hier doet.
Dat ze helemaal het huis niet uitkomen, helemaal niet inburgeren, op geen enkele manier zelfstandig worden.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:18 schreef Py het volgende:
[..]
Wat is het lot van die vrouwen dan volgens jou?
Dat van die onwil is je kernpunt en dat baseer je op je schoonzus of heb je daar verder een bron voor.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:20 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ok, dat dikke reet had ik weg kunnen laten. Maar waar het mij omgaat is dat het bij een inburgeringscursus al fout gaat, en dat om een reden wat niks met het geloof te maken heeft.
Dat deze vrouwen niet gaan is gewoon pure onwil. Het zegt al genoeg dat mijn broer die de regels van de Islam verder streng naleeft zijn vrouw moet dwingen om naar de cursus te gaan. En dan gaat zo een slappe hap als van der Laan er aan toegeven? Kom op zeg. En dan komen bepaalde users waaronder jij zijn beslissing verdedigen terwijl je amper weet hoe het zit.
Maar dan moeten ze ook geen aanspraak maken op onze sociale en publieke voorzieningen. Daar loopt het namelijk mis. Dan kunnen ze net zo goed in een ander land gaan wonen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat ze helemaal het huis niet uitkomen, helemaal niet inburgeren, op geen enkele manier zelfstandig worden.
Helemaal het huis niet uitkomen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat ze helemaal het huis niet uitkomen, helemaal niet inburgeren, op geen enkele manier zelfstandig worden.
We kunnen blijven foeteren en brommen, je hebt nou eenmaal met deze situatie te maken.
Als je niet wil inburgeren, pleur je maar op. Simpel zat. Waarom moeten wíj elke keer ons aanpassen aan de andere mensen? Zij willen hier wonen, dan passen zij zich maar aan. We buigen verdomme voor alles wat een grote bek heeftquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:21 schreef SCH het volgende:
[..]
We kunnen blijven foeteren en brommen, je hebt nou eenmaal met deze situatie te maken.
Dat is nu precies wat ik denk over die vrouwen die niet gewoon met mannen op cursus willen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is het probleem precies als sommige vrouwen tijdelijk even niet met mannen op cursus zitten? Waarom iedere keer die hysterie, die totale drukte, die verontwaardiging, die kreten over naar huis sturen. Ik vind het zo suf.
Dat is toch erg. Waarom zouden ze kiezen voor afzondering en uitsluiting ipv met mannen in een klasje zitten?quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:21 schreef SCH het volgende:
[..]
,zei de boer tegen zijn vrouw die in de sloot was gevallenquote:We kunnen blijven foeteren en brommen, je hebt nou eenmaal met deze situatie te maken.
Daarom is het juist belangrijjk dat ze naar die inburgeringscurus gaan.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:24 schreef Picchia het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze ook geen aanspraak maken op onze sociale en publieke voorzieningen. Daar loopt het namelijk mis. Dan kunnen ze net zo goed in een ander land gaan wonen.
Als je goed leest had je kunnen lezen dat mijn broer de regels van de islam streng na leeft. Dat juist hij zijn vrouw er naar toe stuurt wil dan wel wat zeggen. Je kan er dus uit concluderen dat het geloof de inburgeringscursus niet in de weg staat en als ze dan toch niet komen dat hun eigen keus is.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat van die onwil is je kernpunt en dat baseer je op je schoonzus of heb je daar verder een bron voor.
Uit dit bericht blijkt dat de vrouwen wel komen als de cursus speciaal voor vrouwen is, dat lijkt me beter dan dat ze helemaal niet komen. Toch? Als ze dan vervolgens nog niet komen, dan is er sprake van onwil.
Omdat ze dat zo gewend zijn, ze dat vanuit hun geloof en cultuur zo denken te moeten doen. Hopelijk komen ze er langzaam achter dat het ook anders kan.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:28 schreef Py het volgende:
[..]
Dat is toch erg. Waarom zouden ze kiezen voor afzondering en uitsluiting ipv met mannen in een klasje zitten?
En vervolgens hielp hij haar op de wal.quote:,zei de boer tegen zijn vrouw die in de sloot was gevallen
Dus als ik gewend ben om in Nederland naakt rond te lopen, mag ik dat ook in Turkije doen..? Omdat ik dat gewend ben?quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat ze dat zo gewend zijn, ze dat vanuit hun geloof en cultuur zo denken te moeten doen. Hopelijk komen ze er langzaam achter dat het ook anders kan.
[..]
En vervolgens hielp hij haar op de wal.
Ja en dan ontstaat de wrijving tussen onze westerse manier van samenleven en de traditionele islamitische manier. Meeste van die vrouwen zijn de welbekende importbruiden die uit een plattelandsdorpje zijn gehaald omdat de vrouwen hier al te modern werden. Het is helemaal niet de bedoeling dat die inburgeren.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat ze dat zo gewend zijn, ze dat vanuit hun geloof en cultuur zo denken te moeten doen. Hopelijk komen ze er langzaam achter dat het ook anders kan.
[..]
En vervolgens hielp hij haar op de wal.
Wat je hier zegt somt het probleem in dit geval prima op, de eerste de beste kans om aan te tonen dat je vol goede moed/bedoelingen aan je nieuwe leven wilt beginnen wordt gelijk verprutst.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is nu precies wat ik denk over die vrouwen die niet gewoon met mannen op cursus willen.![]()
Waarom kunnen die niet gewoon wél doen wat hier gebruikelijk is ?
Ik vind het sowieso al een giller om uitgerekend bij de inburgeringsles al duidelijk aan te geven dat je helemaal niet van plan bent om *in-te-burgeren * wat een idioot woord![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |