Ik hevel 'm even over uit het babietjestopic. Ik ben dus bij de dok geweest die heeft vastgesteld dat ik geen ontsteking heb. gelukkig. Maar de medicijnen die ik zou krijgen om mijn baarmoeder sneller te laten krimpen, heeft de apotheek nog niet. Ze willen eerst met de arts overleggen, omdat het kennelijk nogal ongebruikelijk is om het in de betreffende dosis voor te schrijven (schijnt voorheen een anti-migraine middel te zijn geweest). Maar die kunnen ze morgen pas bellen, dus ik hoop morgen meer te horen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:54 schreef LovelyLady het volgende:
Memmelis een spiraaltje zetten niet wat snel? (en dit hoort misschien meer in het hoe gaat het met de (nieuwe) moeders topic thuis)
Kleurdoos, wat rot joh! Wat gaan ze nu doen dan? En hoe meten ze zoiets?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:21 schreef Memmel het volgende:
[..]
Ik hevel 'm even over uit het babietjestopic. Ik ben dus bij de dok geweest die heeft vastgesteld dat ik geen ontsteking heb. gelukkig. Maar de medicijnen die ik zou krijgen om mijn baarmoeder sneller te laten krimpen, heeft de apotheek nog niet. Ze willen eerst met de arts overleggen, omdat het kennelijk nogal ongebruikelijk is om het in de betreffende dosis voor te schrijven (schijnt voorheen een anti-migraine middel te zijn geweest). Maar die kunnen ze morgen pas bellen, dus ik hoop morgen meer te horen.
En verder zei ik dus dat er op 29 juni een spiraaltje wordt geplaatst, waarop LL zich afvroeg of dat niet wat snel was. Nou, dat valt dus wel mee. Ze plaatsten het het liefst wanneer je nog vloeit, omdat je baarmoedermond dan nog open staat. Maar ik heb net de bijsluiter zitten lezen....iemand ervaringen mee? Doet het plaatsen zeer? (Ik weet dat in verhouding met persweeen alle pijn relatief is, maar toch)
Het wordt in ieder geval minderquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:54 schreef oeke het volgende:
Zeg moeders, wanneer is dit iebelige huilerige gevoel eigenlijk over? Of gaat dit niet meer over?
Juist geen sorry wat mij persoonlijk betreft, want op deze manier leer ik ook alleen maar weer wat mijn lief nu doormaakt, en vooral dus ook dat dat normaal is.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:12 schreef oeke het volgende:
Het gaat allemaal eigenlijk heel goed, alleen dat ik bij vlagen zo wordt heen en weer geslingerd tussen grootse liefde en verdrietige eenzaamheid maakt me soms moe.
En ik heb tijdens de zwangerschap en daarvoor nooit zo'n last van mijn hormonen gehad, dus nu voelt dat extra raar.![]()
Het is denk ik ook voor een groot deel de vermoeidheid en het zoeken naar een ritme, waarin het voeden en het kolven niet meer zo'n enorme hoeveelheid tijd opslokken en me daardoor heel immobiel maken.
Daarnaast wil de borstvoeding niet echt lukken en dat maakt me eigenlijk het meest verdrietig.
Sorry voor dit hoog dagboekgehalte.
Klein raampje open houdenquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:23 schreef Vicky het volgende:
gister nog even met M. zitten praten over wat we nou gaan doen.. spiraal of sterilisatie.. M. is er toch wel over uit dat sterilisatie wel heeeeel erg definitief is.. want stel je voor dat.....
Toch wel fijn dattie er ook zo over denkt..
Mannen zijn eerder tevreden?quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:32 schreef LovelyLady het volgende:
Wat is het toch dat mannen toch die deur eerder dicht willen doen dan wij vrouwen ... ?
Ik zeg hier net tegen TARA: zou jij sterilisatie overwegen als we het gezin 'compleet' hebben hier?quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:32 schreef LovelyLady het volgende:
Wat is het toch dat mannen toch die deur eerder dicht willen doen dan wij vrouwen ... ?
M. was eigenlijk na Amber al klaar.. maar ik kan aardig doorzeurenquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:32 schreef LovelyLady het volgende:
quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:56 schreef Macka66 het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat Estrys, en dat je zelf een positieve wending kan geven aan je levensvisie!
Hier gaat het minder. Winter is gegaan, maar de depressie is gebleven en inmiddels ondanks allerlei positieve actie niet meer goed beheersbaar. Sinds een paar dagen is dat ook niet meer weg te houden voor de kinderen. En daar ligt de grens. Dus ik heb vanochtend overlegd met de huisarts en vanmiddag start ik met anti-depressiva.
Oh, Macka, wat naar. Ik had er geen idee van dat je niet lekker in je vel zat. Ik hoop dat medicatie je helpt om deze zomer van je mooie rooien te kunnen genieten en te lachen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:56 schreef Macka66 het volgende:
Hier gaat het minder. Winter is gegaan, maar de depressie is gebleven en inmiddels ondanks allerlei positieve actie niet meer goed beheersbaar. Sinds een paar dagen is dat ook niet meer weg te houden voor de kinderen. En daar ligt de grens. Dus ik heb vanochtend overlegd met de huisarts en vanmiddag start ik met anti-depressiva.
Dat klinkt best aannemelijk! En het onderzoeken klinkt sowieso goed, maar wél onder die voorwaarde idd, dat je je er sterk genoeg voor voelt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:41 schreef Macka66 het volgende:
En als ik me er tzt sterk genoeg voor voel gaan we uitzoeken in hoeverre mijn netvliesprobleem negatieve invloed heeft op mijn dus al niet vlekkeloos werkende neurotransmissie, en of dat betekent dat ik altijd ad zal moeten blijven slikken om goed te functioneren.
Dat dus.quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:08 schreef Sugar het volgende:
Omdat je daarvoor betaald wordt?
Ik snap je frustratie best, maar er is overduidelijk geen klik met je werk en jou nu, dus ik zou zeggen: niks van aantrekken, wees blij dat je het in elk geval goed hebt ingeschat en op naar een echt leuke baan!
Dat dus! Succes met de laatste loodjes daar.quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:12 schreef texelonia het volgende:
en zou ik altijd beter naar mijn lichaam moeten luisteren.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:51 schreef freecell het volgende:
Ik vond het, vooral in het begin, ook wel heel lastig somsEn nog wel eens als iemand (niet zijn papa
) hem op de arm heeft en hij huilt ergens om. En dat ze hem dan zelf willen troosten, terwijl hij erg verdrietig is en zijn handjes naar mij uitsteekt. Dan wil IK hem gewoon troosten. Zo
Ik ookquote:Op donderdag 18 juni 2009 10:56 schreef Popples het volgende:
[..]
ik sleur mijn kind gewoon uit de armen hoor geen probleem, als mijn kind naar mij wil om getroost te worden of wat voor reden dan ook. dan pak ik mijn kind gewoon terug.
Dat laatste vind ik zo lastig...quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:51 schreef freecell het volgende:
Ik vond het, vooral in het begin, ook wel heel lastig somsEn nog wel eens als iemand (niet zijn papa
) hem op de arm heeft en hij huilt ergens om. En dat ze hem dan zelf willen troosten, terwijl hij erg verdrietig is en zijn handjes naar mij uitsteekt. Dan wil IK hem gewoon troosten. Zo
Oh BE. Nu moet ik ineens denken aan een uitspraak van jou, toen je nog in de verlangfase zat. Dat je zo graag zou willen dat er ook een kind naar jóu toe zou komen als het getroost moet worden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik zo lastig...
Sasha steekt ook zijn armpjes naar mij uit als het heel, heel erg verdrietig is zeg maar, maar ik vraag dan altijd eerst aan F. of hij het vervelend vindt.
Dat ik mijn kind wil troosten is leuk, maar F. wil dat net zo goed en ik vind het eig. niet goed om daar dan altijd aan toe te geven, hoe graag ik het ook wil.
En dat kleine mannetje maakt deel uit van een gezin, een familie, en een nóg groter geheel.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:08 schreef seilram het volgende:
Het is ook gewoon nog zo'n klein mannetje....
Dat was ook precies waar ik net aan moet denken en waarom me nu de tranen in mijn ogen springen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:09 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh BE. Nu moet ik ineens denken aan een uitspraak van jou, toen je nog in de verlangfase zat. Dat je zo graag zou willen dat er ook een kind naar jóu toe zou komen als het getroost moet worden.
*slik* *knipper*quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat was ook precies waar ik net aan moet denken en waarom me nu de tranen in mijn ogen springen.
Het is niet leuk, want meestal is hij echt verdrietig met pijn, maar ow als dat ventje dan toch met die grote traanogen en die uitgestrekte armpjes op mij af komt rennen.![]()
MIJN kind.
Oh dat lijkt me inderdaad wel heel vervelend!quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:40 schreef MeNicole het volgende:
Ik had het er van de week nog met R over. Als ik een keizersnee zou moeten en de kleine geboren is mag niemand anders hem vast houden dan hij zelf. Mijn nichtje had het 3 weken terug. Die kreeg uiteindelijk een spoedkeizersnee waarbij ze helemaal onder zeil moest. Toen ze bij kwam hadden alle opas's en oma's en ooms en tantes de kleine al vast gehad en zij had hem nog niet eens gezien. Daar had ze nu steeds zo'n verdriet om. Kleine man maakt kennis met de wereld behalve met zijn mama. Als ik dat dan hoor krijg ik helemaal zo'n rare kriebel. Dat wil ik kosten wat het kost voorkomen!!
Ik vond dat heel bijzonder om te zien, iedereen die je kind graag wil zien en vasthouden en knuffelen... Ik ben daar ook nooit moeilijk mee geweest. Nou moet ik zeggen dat de familie hier zichzelf niet komt opdringen ofzo, misschien had ik dan anders gereageerd.quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:46 schreef Lishe het volgende:
Seilram, probeer je er wel stil bij te staan dat je omgeving ook een nieuw iemand om van te houden erbij hebben gekregen. Ik zou het als tante, oma, vriendin best erg vinden als ik m niet vast zou mogen houden, na een bezoek of 2. Natuurlijk is Joep van jullie, maar voor hen is hij ook de mooiste kleinzoon, neefje enz.
Macka, goed dat je het aangeeft maar zo verdrietig dat je je zo moet voelen...
Waarom mag je schoonmoeder er dan wel bij, en je eigen moeder niet?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:50 schreef k_i_m het volgende:
Ik vond het al erg dat mijn schoonmoeder ineens voor mijn neus stond terwijl ik nog in mijn blote anus in een bebloed bed lag, ongewassen en aangerand door de halve verlosafdeling, bijna in bed plassend omdat ik zo nodig moest en niemand kwam helpen. En dan heb je er gewoon geen ZIN in. Dan wil je je eigen moeder, maar die mag niet komen want het is geen bezoekuur. Maar zij staat daar wel met d'r toestand. Als ze dan ook nog mijn kind uit het wiegje had gerukt voordat ik het gezien had dan was er toch wel iets heel erg verkeerd afgelopen in dat ziekenhuis. Dat dat personeel dat ook niet snapt, ik blijf me verbazen over het inlevend vermogen
Het personeel had het te druk met vanalles en nogwat, dus die waren er niet om haar tegen te houden. En mijn schoonmoeder heeft zelf gewoon niet geluisterd naar ons verzoek om te wachten tot het bezoekuur.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:59 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Waarom mag je schoonmoeder er dan wel bij, en je eigen moeder niet?
Aso en vooral tenenkrommend. Ik geloof dat ik er jaren later nog steeds boos over zou worden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:06 schreef k_i_m het volgende:
\
[..]
Het personeel had het te druk met vanalles en nogwat, dus die waren er niet om haar tegen te houden. En mijn schoonmoeder heeft zelf gewoon niet geluisterd naar ons verzoek om te wachten tot het bezoekuur.
dit vind ik dus absoluut niet en ons kind zal dat dan ook nooit moeten van mij!quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:08 schreef seilram het volgende:
Als hij straks groter is en hij wil niet, dan zal ik daar ook zeker wat van zeggen als mijn moeder of schoonmoeder hem gaat dwingen om te knuffelen. Al vind ik wel dat als je oma langs komt, dan begroet je haar met een kus, dat hij dat moet leren.
Eensch. Ik had er zelf vroeger een grafhekel aan, aan dat verplichte kussen... Vond het echt lichamelijk vervelend. Maar goed, ik ben een apart gevalquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:12 schreef Asyniur het volgende:
[..]
dit vind ik dus absoluut niet en ons kind zal dat dan ook nooit moeten van mij!Netjes begroeten en eventueel een handje geven dat hoort erbij, maar kusjes uitdelen mag je niet afdwingen vind ik persoonlijk...
![]()
In de nieuwe Allerhande staan er geloof ik wat...quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:14 schreef _Bar_ het volgende:
weet iemand hier nog een lekker receptje om iets met aardbeitjes in te verwerken?
krijgen vanavond visite en wil weer eens zelf wat bakken/maken.
Eens. Ik had e vroeger een hekel aan om iedereen te moeten kussen en weigerde dat dan ook. Iedereen vond dat altijd wel grappigquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:12 schreef Asyniur het volgende:
[..]
dit vind ik dus absoluut niet en ons kind zal dat dan ook nooit moeten van mij!Netjes begroeten en eventueel een handje geven dat hoort erbij, maar kusjes uitdelen mag je niet afdwingen vind ik persoonlijk...
![]()
quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:37 schreef texelonia het volgende:
Afgelopen weekend nog waren de ouders van Micha op bezoek. Noah had enorme lol gehad met een ballon (op laten blazen en door de kamer laten vliegen) en Micha's moeder had hem voor de volgende keer een hele zak ballonnen beloofd. Maar toen ze weg gingen wilde Noah geen kus geven, en Micha's moeder zei dat ie dan ook geen ballonnen kreeg. "Wel!" zei Noah gewoon, waarop zei reageerde met "Nee hoor, eerst een kus!" Mijn nekharen stonden dus al overeind, en Noah probeerde nog: "En als ik naar jullie ga zwaaien?" maar mijn schoonmoeder was onverbiddelijkIk heb Noah geroepen en gezegd dat ie geen kus hoefde te geven als ie dat niet wilde en zelf een zak ballonnen voor hem gekocht
Goedzo Texquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:37 schreef texelonia het volgende:
Afgelopen weekend nog waren de ouders van Micha op bezoek. Noah had enorme lol gehad met een ballon (op laten blazen en door de kamer laten vliegen) en Micha's moeder had hem voor de volgende keer een hele zak ballonnen beloofd. Maar toen ze weg gingen wilde Noah geen kus geven, en Micha's moeder zei dat ie dan ook geen ballonnen kreeg. "Wel!" zei Noah gewoon, waarop zei reageerde met "Nee hoor, eerst een kus!" Mijn nekharen stonden dus al overeind, en Noah probeerde nog: "En als ik naar jullie ga zwaaien?" maar mijn schoonmoeder was onverbiddelijkIk heb Noah geroepen en gezegd dat ie geen kus hoefde te geven als ie dat niet wilde en zelf een zak ballonnen voor hem gekocht
Pandora, kun je niet ergens in de buurt een overnachting boeken in een b&b en een keer naar het bezoekuur gaan?quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:59 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Waarom mag je schoonmoeder er dan wel bij, en je eigen moeder niet?
En verder... Ik wil ook zo ontzettend graag het kind van mijn lief vasthouden, en mijn lief zelf ook, maar ze heeft net gehoord dat hij te veel is afgevallen (hij is te wild om goed te eten via BV) dus ze mogen niet naar huis vandaag. En ik zit hier, en ik voel me zo machteloos...
Zit echt te denken dat ik tegen haar wens moet ingaan. Ik ben verdorie wel haar partner, hoe pril ook... Hoe kan ik nou tonen dat ik van haar hou als ik niet bij haar ben?
Ik wil haar kind niet afpakken of daarop inbreken. Absoluut niet. Maar ik wil wel er voor háár zijn...
Dat heb ik ook tegen mijn vriend gezegd toen het duidelijk was dat ik een keizersnee zou krijgen. Er mocht niemand bij mijn kindje tot ik haar zelf had vastgehouden.. Nu mocht ik haar al vasthouden op de recovery. Maar mijn vriend heeft niemand gebeld tot ik terug was op de afdeling om te voorkomen dat mensen zich niet konden beheersen en direct richting het ziekenhuis zouden komen en ik dus terug zou komen op de afdeling met allemaal mensen om mijn kindje heen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:40 schreef MeNicole het volgende:
Ik had het er van de week nog met R over. Als ik een keizersnee zou moeten en de kleine geboren is mag niemand anders hem vast houden dan hij zelf. Mijn nichtje had het 3 weken terug. Die kreeg uiteindelijk een spoedkeizersnee waarbij ze helemaal onder zeil moest. Toen ze bij kwam hadden alle opas's en oma's en ooms en tantes de kleine al vast gehad en zij had hem nog niet eens gezien. Daar had ze nu steeds zo'n verdriet om. Kleine man maakt kennis met de wereld behalve met zijn mama. Als ik dat dan hoor krijg ik helemaal zo'n rare kriebel. Dat wil ik kosten wat het kost voorkomen!!
Zit ik inmiddels ook heeeel sterk aan te denken. Ben ik in ieder geval in de buurt... Ik heb al geSMSt dat ik haar graag even wil bellen, en wilde dan ook voorstellen of ik in ieder geval die kant op mag komen (in haar huis slapen), dan kan ik in ieder geval even komen kijken...quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:49 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Pandora, kun je niet ergens in de buurt een overnachting boeken in een b&b en een keer naar het bezoekuur gaan?
Het is dan natuurlijk niet zoals je het graag zou willen, maar je bent er dan toch even en laat zien aan haar dat je er voor haar en kind bent maar dat je haar de ruimte geeft die zij nodig heeft.
Ik vroeg me dat eigenlijk ook afquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:03 schreef Guuzewuus het volgende:
Pandora,
misschien een hele brute vraag en waarschijnlijk helemaal niet wat je wilt horen, maar zou het kunnen dat ze twijfelt aan jullie relatie?
Ik denk dat ze momenteel twijfelt aan alles, en omdat er toch al zo veel verandert nu, behoefte heeft aan dingen / mensen die ze al kent. En dat ze de nieuwe dingen (anders dan de baby-gerelateerde natuurlijk) zoveel mogelijk probeert weg te houden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:03 schreef Guuzewuus het volgende:
Pandora,
misschien een hele brute vraag en waarschijnlijk helemaal niet wat je wilt horen, maar zou het kunnen dat ze twijfelt aan jullie relatie?
Ja, ik herkende het ook al van hoe het toen bij jullie ging.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:20 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik twijfelde helemaal nergens aan de eerste weken, ik heb drie maanden op een rose wolk rondgebanjerd.
Ik weet het niet, het klinkt mij als een bekend verhaal, alleen was ik de andere partij (mijn dochter is ook van een donor). En hoe hard dat ook klinkt, ik had helemaal geen ruimte voor een partner (ook al liet ik dat in een kwetsbare tijd dus wel toe in het begin). Ik had besloten in mijn eentje voor een kind te gaan en uiteindelijk moest ik dat ook gewoon alleen gaan doen.
Ik denk niet dat jij daar zelf echt iets aan kunt veranderen. Hoe meer de andere partij aanwezig wilde zijn, hoe harder ik diegene niet in mijn buurt wilde hebben.
Bij mij speelde zich dit af rond de bevruchting, dat is wel een groot verschil. En ik denk dat onze verliefdheid geen basis had. Ik weet natuurlijk niet hoe lang jullie al samen zijn, hoe lang je elkaar kent, hoezeer je een echte band hebt al...
Maar het klinkt me akelig bekend in de oren.
Sorry.
Hm, daar zit wat in... Maar zij is niet thuis nu, vandaar dat ik dacht dat het wel kon. Andersom zou ik het ook raar vinden om haar betaald te laten overnachten ergens als mijn huis toch leeg is omdat ik in het ziekenhuis lig...quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:33 schreef Macka66 het volgende:
Pandora, als je je lief vraagt of je in haar huis mag logeren dan vraag je eigenlijk of je weer in het centrum van haar leven mag zijn en mag meedoen in haar nieuwe gezin.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:52 schreef Brighteyes het volgende:
seilraM, ik had hem die PS2 rectaal ingebracht ja die opmerking van 'he shit'.
Hoe is het nu, Kleurdoos?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:40 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb de uitslag van mijn bloed terug.. stofwisseling gaat als een malloot..dus als ik nog meer dan 3 kilo afval dan wordt het ziekenhuis
Hahahaha lolquote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:52 schreef Brighteyes het volgende:
seilraM, ik had hem die PS2 rectaal ingebracht ja die opmerking van 'he shit'.
Ik heb het aan F. hier voorgelezen en die snapte ook wel dat jij best boos was ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |