abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:24:28 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70066199
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders # 77

Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
pi_70066238
Thanks Brighteyes, ik was al aan het zoeken hoe ik een nieuwe OP moest maken... Heb daar nog geen ervaring mee, vandaar!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:26:07 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70066262
Kleurdoos, wat rot zeg! Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen. Krijg je nu medicijnen om de boel te regelen?

Pandora, het klinkt alsof je vnml moeite hebt met het definieren van je rol nu op dit moment, en als ik eerlijk ben zou ik me daarin volledig laten leiden door wat zij aan geeft. Zegt ze een dagje later? Dan dus een dagje later.
Niet dat bij wijze van spreken met je zou moeten laten sollen zeg maar, maar dit is zo'n heftige periode en ik kan me voorstellen dat het voor haar ook even lastig is te bepalen hoe of wat precies.
pi_70066269
jeetje Kleurdoos wat balen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70066783
kleurdoos dat is balen...
Fake it till you make it...
pi_70067989
Kleurdoos balen zeg! Krijg je nu medicatie?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:33:17 #7
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70072337
jeetje Kleurdoos dat is wel echt rot. Hoop dat ze een oplossing hebben en dat het ziekenhuis in... niet die oplossing is!

Pandora, lijkt me een moeilijke situatie. Ik kan me niet in de schoenen van je partner zetten, maar hormonen slingeren je van hot naar her. En voor hetzelfde geld hangt ze dus straks aan de telefoon met de vraag of je aub wilt komen, omdat ze je nodig heeft. Ik zou haar inderdaad even de pas laten zetten, maar de deur dus wel op een kier zetten. Nu zegt ze nee en straks zegt ze: je moet wel komen. Zeg dan niet, maar net zei je nog...... nee, denk dan maar gewoon gekke hormonen en zeg...tuurlijk ben er straks.

In elk geval gefeliciteerd en welkom in de zeer verwarrende wereld van het ohhhh zo prachtige moederschap.

en super dat je uit de kast bent...
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:02:23 #8
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_70073495
Kleurdoos, jeetje! Wat heftig zeg, en dan ook nog de situatie met je broer! Kan me voorstellen dat dat ook geen goed doet voor je gezondheid.
Sterkte ermee!

Pandora, het lijkt me een lastige situatie waar je in zit! Ik kan me wel aansluiten bij wat BE zegt, maar ik kan me ook voorstellen dat dat voor jou moeilijk is. Succes en veel geluk in elk geval!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_70075515
Kleurdoos dat is zacht uitgedrukt niet tof. Hoe nu verder?
pi_70076155
Dank jullie, dames.
Ik was ook inderdaad al van plan om te doen wat Brighteyes zei en chacamama. Maar ik kan niet ontkennen dat het heel, heel moeilijk is!
Ik schuif het lekker af op haar vermoeidheid in combinatie met hormonen... En dan maar hopen, bidden en duimen dat het allemaal weer snel weer wat rustiger wordt in dat mooie koppie van haar.

Chacamama, ik heb er - als het ter sprake kwam - nooit een geheim van gemaakt dat ik mezelf als bisexueel beschouwde. Maar ja, iedereen kent mij eigenlijk in een relatie met een man (ik heb vorig jaar zomer een relatie van 13 jaar beëindigd omdat we uit elkaar waren gegroeid). En ik snap ook wel dat het zéggen dat je bi bent toch wat anders is dan het daadwerkelijk met een vrouw aan komen zetten...
Dus ik heb inderdaad wel wat mensen van hun stoelen laten vallen ja, hahaha.
Maar iedereen reageerde eigenlijk positief, zelfs degenen van wie ik wel wat weerstand had verwacht. Maar ik kreeg ook van veel mensen reacties als "O dus daarom zie je er de laatste tijd zo happy uit", "Ik vond al dat je positiever in het leven stond de laatste weken", en dergelijke. Dus het is kennelijk te merken dat ik gelukkiger ben dan ik in heel lange tijd geweest ben. En dat scheelt natuurlijk wel voor de acceptatie ervan.
Maar goed, dit heeft niet zoveel met moederen te maken he...
* Pandora73 vreest standje voor topicvervuiling...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:21:07 #11
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70076740
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:54 schreef LovelyLady het volgende:
Memmel is een spiraaltje zetten niet wat snel? (en dit hoort misschien meer in het hoe gaat het met de (nieuwe) moeders topic thuis)
Ik hevel 'm even over uit het babietjestopic. Ik ben dus bij de dok geweest die heeft vastgesteld dat ik geen ontsteking heb. gelukkig. Maar de medicijnen die ik zou krijgen om mijn baarmoeder sneller te laten krimpen, heeft de apotheek nog niet. Ze willen eerst met de arts overleggen, omdat het kennelijk nogal ongebruikelijk is om het in de betreffende dosis voor te schrijven (schijnt voorheen een anti-migraine middel te zijn geweest). Maar die kunnen ze morgen pas bellen, dus ik hoop morgen meer te horen.

En verder zei ik dus dat er op 29 juni een spiraaltje wordt geplaatst, waarop LL zich afvroeg of dat niet wat snel was. Nou, dat valt dus wel mee. Ze plaatsten het het liefst wanneer je nog vloeit, omdat je baarmoedermond dan nog open staat. Maar ik heb net de bijsluiter zitten lezen....iemand ervaringen mee? Doet het plaatsen zeer? (Ik weet dat in verhouding met persweeen alle pijn relatief is, maar toch )
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:33:23 #12
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_70077304
Memmel, ik vond het plaatsen echt niet zeer doen. Het is gewoon een akelig idee.
Het verwijderen vond ik gemener, dat was even heeel gevoelig. Succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:34:19 #13
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_70077334
Kleurdoos, wat rot. Kunnen ze er nu al wat aan dien? Zodat die 3 kilo hopelijk blijft zitten al?
pi_70077829
Memmel, ik vond het opmeten wel pijnlijk. Maar verder viel het mee. (was na kim)
pi_70078032
KLeurdoos Stom
pi_70078064
Oh Kleurdoos wat naar! Hopelijk komt het niet zover dat je opgenomen moet worden!

Vervelend Memmel, dat het niet helemaal lekker voelt, en dat je dan weer moet wachten op medicijnen. maar wel heel leuk dat deur nog open staat voor zo'n mooi derde kindje!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_70078128
Kleurdoos, is het je schildklier die te snel werkt? Dat heeft mijn vriendje ook.. Rot zeg! Maar mocht je vragen ofzo hebben, dan heb ik daar misschien (want van heel dichtbij meegemaakt) een antwoord op. kan me ook voorstellen dat je daar bij een of andere lurker helemaal niet op zit te wachten, maar ik meld het toch maar even.. Sterkte ermee in elk geval..
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:54:10 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_70078259
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:21 schreef Memmel het volgende:

[..]

Ik hevel 'm even over uit het babietjestopic. Ik ben dus bij de dok geweest die heeft vastgesteld dat ik geen ontsteking heb. gelukkig. Maar de medicijnen die ik zou krijgen om mijn baarmoeder sneller te laten krimpen, heeft de apotheek nog niet. Ze willen eerst met de arts overleggen, omdat het kennelijk nogal ongebruikelijk is om het in de betreffende dosis voor te schrijven (schijnt voorheen een anti-migraine middel te zijn geweest). Maar die kunnen ze morgen pas bellen, dus ik hoop morgen meer te horen.

En verder zei ik dus dat er op 29 juni een spiraaltje wordt geplaatst, waarop LL zich afvroeg of dat niet wat snel was. Nou, dat valt dus wel mee. Ze plaatsten het het liefst wanneer je nog vloeit, omdat je baarmoedermond dan nog open staat. Maar ik heb net de bijsluiter zitten lezen....iemand ervaringen mee? Doet het plaatsen zeer? (Ik weet dat in verhouding met persweeen alle pijn relatief is, maar toch )
Kleurdoos, wat rot joh! Wat gaan ze nu doen dan? En hoe meten ze zoiets?
Memmel, ok heb een spiraal laten plaatsen 6 weken na de bevalling en dat viel allezins mee, Wel wat gevoelig maar niet pijn pijn. Verwijderen was easy voelde ik iig niets van. Plaatsen zonder een bevalling was ff andere koek.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_70078273
Zeg moeders, wanneer is dit iebelige huilerige gevoel eigenlijk over? Of gaat dit niet meer over?
pi_70078392
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:54 schreef oeke het volgende:
Zeg moeders, wanneer is dit iebelige huilerige gevoel eigenlijk over? Of gaat dit niet meer over?
Het wordt in ieder geval minder
Maar ik weet niet meer precies wanneer eigenlijk...
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:00:41 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70078542
Dat is niet te zeggen Oeke, ik heb het niet gehad, iig niet in die mate. Wel heel even kraamtranen idd op dag 4 of 5, maar verder niet eigenlijk.
Wel veel sneller emotioneel, maar niet dusdanig dat ik het echt al zo snel kon benoemen.
Hou je jezelf wel goed in de gaten! En evt. bespreken met de vk ofzo he!
pi_70079060
Het gaat allemaal eigenlijk heel goed, alleen dat ik bij vlagen zo wordt heen en weer geslingerd tussen grootse liefde en verdrietige eenzaamheid maakt me soms moe.
En ik heb tijdens de zwangerschap en daarvoor nooit zo'n last van mijn hormonen gehad, dus nu voelt dat extra raar.
Het is denk ik ook voor een groot deel de vermoeidheid en het zoeken naar een ritme, waarin het voeden en het kolven niet meer zo'n enorme hoeveelheid tijd opslokken en me daardoor heel immobiel maken.
Daarnaast wil de borstvoeding niet echt lukken en dat maakt me eigenlijk het meest verdrietig.

Sorry voor dit hoog dagboekgehalte.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:30:04 #23
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70079749
Oeke, dat huilerige gevoel herken ik wel hoor. Ik heb het nu ook, maar gelukkig herken ik het van na de zwangerschap bij Anna. Het gaat iig weer over, maar hou het gewoon in de gaten hoor. Als je denkt dat het niet gaat, probeer er dan met iemand over te praten!

En wb borstvoeding: ik heb het zelf de vorige keer om precies die reden na een dag of 5 opgegeven en ik voelde me ineens stukken beter. Maar als je het echt wilt en je zet het echt door, dan zal het vanzelf makkelijker gaan, zo zegt men hier! En ik heb nog steeds het idee dat je er 100% achter staat, dus kop op!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:33:03 #24
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70079870
Oeke. Herkenbaar hoor! Ook van de kraamtijd met Maria. (bij Storm had ik een ppd, dus in dat licht zou het niet zo best zijn dat ik het herken)
Het wórdt minder! Al die onzekerheid en die wereld die op zijn kop staat en dus ook zoveel ruimte laat voor piekeren, tranen, tobben en janken. Het wórdt echt minder!

Blijf wel 'lekker' praten erover (ook hier als dat fijn is). Dan hou je ook een beetje zicht op wat je emoties zijn en hoe de vetrhoudingen tussen positief en negatief liggen.
Kop op! En genieten van Kobus doe je vast al, als ik het fototopic bekijk is dat echt géén opgave! Wat een lief jochie heb je daar!

Kleurdoos, wat een kutnieuws. Ik hoop echt echt echt dat het niet tot een opname hoeft te komen! Sterkte!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:52:48 #25
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70080545
Oh Kleurdoos zo kut is dat he als je schildklier aan het etteren is? Ik heb het na de bevalling van jongste gehad en voelde me bar slecht toentertijd!
Hoop voor je dat een ziekenhuisopname je bespaard blijft!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_70081224
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:12 schreef oeke het volgende:
Het gaat allemaal eigenlijk heel goed, alleen dat ik bij vlagen zo wordt heen en weer geslingerd tussen grootse liefde en verdrietige eenzaamheid maakt me soms moe.
En ik heb tijdens de zwangerschap en daarvoor nooit zo'n last van mijn hormonen gehad, dus nu voelt dat extra raar.
Het is denk ik ook voor een groot deel de vermoeidheid en het zoeken naar een ritme, waarin het voeden en het kolven niet meer zo'n enorme hoeveelheid tijd opslokken en me daardoor heel immobiel maken.
Daarnaast wil de borstvoeding niet echt lukken en dat maakt me eigenlijk het meest verdrietig.

Sorry voor dit hoog dagboekgehalte.
Juist geen sorry wat mij persoonlijk betreft, want op deze manier leer ik ook alleen maar weer wat mijn lief nu doormaakt, en vooral dus ook dat dat normaal is.
Kraamtranen dus...

* Pandora73 voelt zich volledig machteloos om haar lief te helpen in deze ingewikkelde emotionele heftige verwarrende tijd...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 17 juni 2009 @ 00:17:06 #27
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70081352
Ik heb wel bewondering voor partners van barende vrouwen..als ze zelf al niet weten wat ze willen, hoe moet jíj het dan in hemelsnaam weten?
De hormonen en de tranen zijn vaak behoorlijk aanwezig en de enige tip die ik je kan geven Pandora, is te praten met je lief. Jij kent haar beter dan wij en al pratend hou je toch contact, ook al wil ze nog even niet hebben dat je langskomt
pi_70081648
Ondertussen lijkt het wel of ik er zelf ook last van heb...
Misselijk van machteloosheid, constant de tranen achter (of uit) de ogen, doodmoe maar toch niet kunnen slapen... Pfff hoe moet zij zich dan wel niet voelen?

Ik mis haar gewoon... Wil zo graag bij haar zijn nu... Om te weten hoe het met haar is en wat ze doormaakt, haar hand te kunnen pakken als ze het moeilijk heeft, samen te lachen om een gek snuitje van zoontjelief, koffie te zetten, haar voeten te masseren, naar haar ademhaling te luisteren als ze toch even in slaap valt, haar tranen op mijn schouder te laten vallen... Damn.

(Kijk Oeke, ik kan ook dagboek-schrijven )
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70087144
gister nog even met M. zitten praten over wat we nou gaan doen.. spiraal of sterilisatie.. M. is er toch wel over uit dat sterilisatie wel heeeeel erg definitief is.. want stel je voor dat.....

Toch wel fijn dattie er ook zo over denkt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70087198
Hier is er twijfel over sterilisatie omdat Djeez er enge dingen over heeft gelezen. Ik zou heel graag nog een 3e willen, maar helaas gaat dat niet lukken.
pi_70087299
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:23 schreef Vicky het volgende:
gister nog even met M. zitten praten over wat we nou gaan doen.. spiraal of sterilisatie.. M. is er toch wel over uit dat sterilisatie wel heeeeel erg definitief is.. want stel je voor dat.....

Toch wel fijn dattie er ook zo over denkt..
Klein raampje open houden
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:30:30 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70087365
Dat is wel fijn Vicky.

F. lijkt er bij ons vrij stellig over terwijl ik stiekem dat kiertje ook nog wel open zou willen houden hoor.
pi_70087450
Wat is het toch dat mannen toch die deur eerder dicht willen doen dan wij vrouwen ... ?
pi_70087517
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:32 schreef LovelyLady het volgende:
Wat is het toch dat mannen toch die deur eerder dicht willen doen dan wij vrouwen ... ?
Mannen zijn eerder tevreden? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70087579
quote:
Ik zeg hier net tegen TARA: zou jij sterilisatie overwegen als we het gezin 'compleet' hebben hier?
EN hij: waarom niet dan?
Terwijl ik het inderdaad ook lastig zou vinden.
pi_70088214
en sterilisatie Dat gaat hem echt niet worden hier hoor, die van mij valt al flauw bij de zwangerschapsgym
Als ik hem vertel hoe ze dat doen dan trekt hij wit weg en moet gaan zitten. Nee dan zal ik toch wel weer het haasje zijn. Voordat de reacties komen (jij hebt de kinderen al moeten baren) : dat vind ik niet zo erg hoor
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:53:02 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_70088234
Hier isd e deur door mij heel hard dichtgegooid
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70088352
Met deze mama gaat het eigenlijk best lekker. Ik heb besloten dat het glas voortaan half vol is ipv altijd half leeg zeg maar Ik ben ook een boek aan het lezen: Kiezen voor geluk van Kay Pollak. Over hoe je kan groeien in je ontmoetingen met anderen. Sommige dingen zijn een beetje een open deur maar fijn om weer eens over na te denken. Nog 6 weken en dan Italie
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_70089636
quote:
M. was eigenlijk na Amber al klaar.. maar ik kan aardig doorzeuren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70090402
Hier voorlopig maar weer even gekozen voor de nuvaring, al heb ik die meer om mijn menstruatie te regelen dan om beschermd tegen zwangerschap te zijn. Na al het gezeur hier (operatie e.d.) maar eens verder denken over opnieuw een spiraaltje te laten zetten, dan ben ik tenminste ook beschermd.
  † In Memoriam † woensdag 17 juni 2009 @ 11:56:53 #41
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_70090667
Fijn dat het zo goed gaat Estrys, en dat je zelf een positieve wending kan geven aan je levensvisie!

Hier gaat het minder. Winter is gegaan, maar de depressie is gebleven en inmiddels ondanks allerlei positieve actie niet meer goed beheersbaar. Sinds een paar dagen is dat ook niet meer weg te houden voor de kinderen. En daar ligt de grens. Dus ik heb vanochtend overlegd met de huisarts en vanmiddag start ik met anti-depressiva.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_70090743
Macka, balen zeg!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70090755
Goed dat je die stap hebt genomen Macka. Ik hoop dat je er echt beter door gaat voelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:01:28 #44
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_70090863
Ik wil ook de deur open houden voor een derde kindje. Sterilisatie vind ik veeeeeel te definitief. Vooral omdat we al zo'n tijd bezig zijn met nr 2. Het is vooral gevoelsmatig denk ik.

Macka wat vervelend dat je depressie niet is weggetrokken. Wat goed dat je aan de bel heb getrokken meid!! Ik hoop dat de medicijnen je dat steuntje in je rug geven waar je nu zo aan toe bent en dat je geen last krijgt van bijwerkingen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:01:45 #45
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70090874
Och lieve Macka, wat rot!
Je hebt er zo voor geknokt en de dingen aangegrepen die nodig waren om het weg te krijgen. Ik had gehoopt dat het ook gewoon zou werken!

Goed dat je meteen actie hebt kunnen ondernemen, dapper en verstandig. Ik hoop dat de bijwerkingen meevallen en dat de meiactie vooral snel goed doet voor je. Heb je eerder anti-depressiva gebruikt? En wat krijg je nu?
Veel sterkte.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_70091005
Sterkte Macka!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 juni 2009 @ 12:07:45 #47
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70091123
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:56 schreef Macka66 het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat Estrys, en dat je zelf een positieve wending kan geven aan je levensvisie!

Hier gaat het minder. Winter is gegaan, maar de depressie is gebleven en inmiddels ondanks allerlei positieve actie niet meer goed beheersbaar. Sinds een paar dagen is dat ook niet meer weg te houden voor de kinderen. En daar ligt de grens. Dus ik heb vanochtend overlegd met de huisarts en vanmiddag start ik met anti-depressiva.

ik hoop zo dat t je helpt!
ondanks dat t hier zo veel geholpen heeft, wil ik er zo graag vanaf
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:08:02 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_70091140
Macka
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70091540
Met mijn lief gaat het weer wat beter. Ze heeft vannacht in totaal 6 uur geslapen, da's toch een verdubbeling ten opzichte van de score tot en met gisteren. Ze is weer wat vrolijker nu.
We hebben het net nog even uitgepraat allemaal, en ze was erg blij met mijn uitgebreide mail van gisteravond, waarin ik eerlijk uitlegde waarom ik dacht dat ik iets kon betekenen en dat ik desondanks haar wensen en behoeften wil volgen. Maar ik heb er wel bij gezet dat het mij soms ook moeilijk valt, en dat ik daardoor soms wat doordraaf. Ze snapt mij, en ik snap haar nu weer wat beter. Gelukkig maar.
* Pandora73 begint weer wat blijer te worden en ietsjes - heeeel ietsjes - minder bezorgd om lief
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:33:15 #50
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70091926
Pandora, wat fijn dat je lief zo lekker heeft geslapen! Dat doet een mens echt goed

Ik kom me hier toch ook maar eens melden. Bij deze: Meld.

Oeke, wat naar dat je bv niet goed op gang komt. Same here. Joep is 7-5 geboren en na een maand vol kolven (8 x per dag) en dat dan weer met een flesje geven. Alles geprobeerd, thee, olie, kruiden. Zelfs medicijnen (domperidon). Na een maand ben ik gestopt. Ik kolfde max 40 cc (dubbelzijdig) en Joep drinkt nu per voeding al 100 cc. Ik heb daar ook flink wat tranen om gelaten. Dus ik snap het heel goed. Maar toen ik eenmaal het besluit had genomen om te stoppen kwam er gelijk ook een bepaalde rust. Niet meer dat kolven, mezelf niet meer druk maken over bv. I

Macka, wat naar zeg. Vervelend genoeg heb ik veel ervaring met depressie. Niet ikzelf, maar de mensen om mij heen. Heel dikke

Met mij gaat het wel okee Nogwel moe. Om 23.00 eet Joep en dan is het vaak nog even een half uurtje opzitten, want hij kan niet meteen plat liggen, dan gaat hij spugen en mopperen. Dus tegen 23.30 kan ik gaan liggen. Om 03.30 meldt hij zich weer. Dan kan ik om 04.00 weer gaan slapen, maar hoor ik de vogels al . Om 06.30 sta ik op om snel te douchen en de hond uit te laten want om 07.30 meldt Joep zich weer. En dan hoop ik altijd zo tegen 08.30 nog even een dutje te kunnen doen. Maar dat is vaak valse hoop helaas... Verder voel ik me een heel gelukkige moeder. Ik ben zo blij met dit kleine lieve mensje. Het liefst hou ik hem de hele dag vast en slaap ik met hem. Ik heb hem ook nog niet aan iemand anders dan mijn man willen afstaan... ja de verpleging in het ziekenhuis. Is dat raar? Ik krijg nu eigenlijk van mijn man het ... nou ja niet commentaar, meer zo van: mijn moeder wil hem ook knuffelen. Ja en? Leuk voor je moeder, zij had jou vroeger om te knuffelen! Ik begrijp het wel, maar ik vind het best moeilijk.

Tevens denk ik dat ik weer voor een spiraal ga. Ondanks dat ik het niet heel lang wil laten duren voordat ik weer een poging wil doen om zwanger te worden. Manlief zei van de week: we doen gewoon geen anticonceptie en zien wel! Maar dat vind ik toch wat eng, stel dat ik volgende maand alweer zwanger zou zijn!! Pff dat vind ik toch wel erg snel. Ik wil wel even een half jaartje op adem komen van de bevalling en mijn lijf even de tijd geven weer in vorm te komen voor de volgende. En genieten van die lekkere ding!

[ Bericht 10% gewijzigd door seilram op 17-06-2009 12:40:24 ]
Niet mieten! Door gieten!
pi_70092469
Macka Goed dat je aan de bel hebt getrokken!
pi_70093048
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:56 schreef Macka66 het volgende:
Oh, Macka, wat naar. Ik had er geen idee van dat je niet lekker in je vel zat. Ik hoop dat medicatie je helpt om deze zomer van je mooie rooien te kunnen genieten en te lachen.

Seilram, wat verdrietig zeg, maar wat stoer dat je het zo lang geprobeerd hebt! Ik snap heel goed de opluchting en het verdriet bij het stoppen.
Hier zit er wat schot in de zaak. Meneer drinkt af en toe aan de borst en de melk druipt dan over zijn kin. nog niet heel vaak maar 1 keertje per dag. Ik heb goede hoop.
  † In Memoriam † woensdag 17 juni 2009 @ 13:06:53 #53
37843 lady-wrb
kortaf
pi_70093058
mijn heeft zich onder druk van zijn ex op 26 jarige leeftijd laten steriliseren omdat zij echt echt echt geen kinderen meer wou.
zij is vertrokken en was meteen zwanger van dr nieuwe lover.
voor ons zat het er toen niet meer in omdat na 10 jaar het resultaat van een hersteloperatie nihil was.
mijn ex wou absoluut geen kinderen meer en heeft er ondertussen ook 1 bij
en ik? ik vind het nu wel best zo. ben eigenlijk wel blij dat het zo gelopen is.
eind goed, al goed.
  † In Memoriam † woensdag 17 juni 2009 @ 13:41:26 #54
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_70094327
Dank voor de steunbetuigingen, ze onderstrepen dat ik een goeie stap heb genomen en dat het niet over een nacht ijs is gegaan!

Sug, ik heb jaren geleden al eens een paar maanden Seroxat gebruikt en dat hielp goed. Dus dat gaan we nu weer proberen. En als ik me er tzt sterk genoeg voor voel gaan we uitzoeken in hoeverre mijn netvliesprobleem negatieve invloed heeft op mijn dus al niet vlekkeloos werkende neurotransmissie, en of dat betekent dat ik altijd ad zal moeten blijven slikken om goed te functioneren.

seilram, herkenning hier wat betreft de bv. Ik zie dat je (net als ik indertijd) heel vastbesloten was om bv te geven, en het is goed om te lezen dat je vrede hebt weten te krijgen met het feit dat het er niet in zit.
Bij mij bleek uiteindelijk een aangeboren tekort aan borstklierweefsel de boosdoener.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_70094551
Macka Dat klinkt als een goede beslissing. Knap van je om toch zo'n overzichtelijk blik op jezelf en de kinderen te kunnen houden.

oeke, melk langs zijn kinnetje... Goed joh, je komt er wel. Dat weet ik zeker
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:52:29 #56
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70094742
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:41 schreef Macka66 het volgende:
En als ik me er tzt sterk genoeg voor voel gaan we uitzoeken in hoeverre mijn netvliesprobleem negatieve invloed heeft op mijn dus al niet vlekkeloos werkende neurotransmissie, en of dat betekent dat ik altijd ad zal moeten blijven slikken om goed te functioneren.
Dat klinkt best aannemelijk! En het onderzoeken klinkt sowieso goed, maar wél onder die voorwaarde idd, dat je je er sterk genoeg voor voelt.
pi_70094869
Ik hoop dat het helpt Macka! Wel een heel goede stap die je genomen hebt denk ik! Dapper ook
Hulp vragen zuigt
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:51:30 #58
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70098938
Sorry ik ben in dit topic totaal niet bij gelezen.....

Ik kreeg vandaag mijn ontslagbrief. En de manager heeft nog niks gezegd Ik vind het niet zo erg omdat ik niet wachten kan tot ik daar weg ben. Maar eigenlijk is het wel ronduit asociaal natuurlijk
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_70099035
erg lomp, tex! per wanneer zou dat zijn trouwens? en ik heb niet goed gelezen wat er allemaal gebeurd is intussen hoor, maar je had toch een vast contract? wat is nu de reden voor dit ontslag dan?
pi_70099088
macka, sterkte! jammer dat 't blijkbaar nodig is, maar heel goed dat je deze stap hebt durven zetten. ik hoop dat het je goed zal doen! duurt jammer genoeg vaak wel even voordat het echt goed werkt, geloof ik. succes ermee!
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:57:37 #61
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70099196
Ik had een jaar contract t-m 2 augustus en dat wordt nu dus niet verlengd. Reden staat niet in de brief, maar weet eigenlijk ook niet of ze daar echt een reden voor moeten hebben. Ik had ook niet verwacht dat het wel verlengd zou worden, maar ondanks alles had ik toch niet verwacht dat ze het zo slordig zouden afhandelen
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_70099555
Jeetje Tex, wat een rare onbeleefde manier!
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:08:34 #63
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70102168
Nou Tex, dat is er wel een uit de categorie 'geen manieren'...

Macka, ik hoop dat het werkt voor je en dat je je snel weer beter voelt!

Vicky, fijn dat M. er toch ook zo over denkt. Wij hebben hier precies dezelfde discussie gehad. Een knip is wel heel definitief en wat als we toch...
Ik vind het wel raar van mezelf dat ik nu al nadenk over een derde, maar "dat gevoel", dat gaat maar niet weg. Ik hoop dat het tegen nummer 10 toch wel wat gaat afzwakken, anders wordt het best druk hier in huis
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:41:54 #64
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_70103217
Is het wel zo dat je nu nog wel een uitkering aan kan gaan vragen Tex?
En echt netjes is het zeker niet gegaan.
jeumig.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:59:28 #65
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70103707
Waarom zou dat niet kunnen Bar?

Ik ga morgen meteen maar langs het cwi denk ik, dan zal ik het wel horen....
©Dumbo
pi_70108267
Macka hopelijk kan je al snel echt genieten van de zomer!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † woensdag 17 juni 2009 @ 20:16:05 #67
37843 lady-wrb
kortaf
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:23:39 #68
593 sjak
Juffie Bloem
pi_70108767
Macka, wat een dappere beslissing Ik hoop met alle anderen mee.
Tex, wat een rare gang van zaken.
Lekker douchen!
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:23:55 #69
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70108778
Nou Tex wat lomp! Ik zou daar nog wel een belletje aan wagen, als ik jou was, om te vragen naar het hoe en waarom, en waarom dat met zo`n afstandelijke brief moet en het niet gewoon ff persoonlijk kan?

Macka Rot dat je je zo voelt en heel goed van je dat je aan de bel hebt getrokken!
pi_70109192
bar dat kan toch tot Tex haar laatste dag dag moet je je melden en dan worden er papieren enzo gevraagd.
zo moest mijn zusje dat doen.

tex goed dat je naar het cwi gaat.

macka sterkte, goed dat je naar de ha bent gegaan.
mama van 3 kids!
pi_70113061
Macka, sterkte ik hoop dat de medicatie je dat steuntje in de rug gaat geven wat je nu blijkbaar nodig hebt! Goed dat je aan de bel hebt getrokken!

Tex, wat slordig dat het niet even aangekondigd is zeg...
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:15:39 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70113542
Nou ja op zich... maar nu zal ik wel weer een gevoelloze trut zijn... ik kan me wel voorstellen dat men niet staat te springen om het op een nette manier te doen en aangezien je in de ziektewet zit, wanneer hadden ze je dan moeten spreken Tex? Het is toch over en weer al van ver voor je verlof dat het niet goed zit. Dit had je, denk ik dan, echt van mijlenver aan kunnen zien komen, zelfs dat het gewoon simpel met een brief zou zijn...

Macka, sterkte. Knap dat je het kan onderkennen en dapper dat je ook nog eens stappen hebt ondernomen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 07:02:15 #73
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_70119754
BE, je hebt deels wel gelijk ik, maar ik vind dat een werkgever in elke situatie wèl het fatsoen (en lef) moet hebben dingen mondeling te vertellen of aan te kondigen! Verstoorde arbeidsrelatie of niet.

Macka, wat góed dat je dit zo duidelijk van jezelf signaleert en er iets mee doet! Sterkte!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 18 juni 2009 @ 08:59:26 #74
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70120755
Dus omdat ik in de ziektewet zit hoeven ze me niet meer fatsoenlijk te behandelen?
En ik heb sinds mijn verlof 4 dagen gewerkt, alleen 2 uur ipv 6 uur. Maar dan had ie het op die dagen dus best kunnen vertellen lijkt me. Maar goed, het interesseert me niet echt, ik ben al lang blij dat ik er straks weg ben. Ik vond het alleen wel weer typisch...

En trouwens ook zoiets, als zij zo doen, waarom zou ik dan nog mijn best doen op het werk? Of mijn best doen weer op volle sterkte aan de slag te kunnen? Nou, niet dus! Ze zoeken het maar uit
©Dumbo
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:08:04 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70120927
Omdat je daarvoor betaald wordt?
Ik snap je frustratie best, maar er is overduidelijk geen klik met je werk en jou nu, dus ik zou zeggen: niks van aantrekken, wees blij dat je het in elk geval goed hebt ingeschat en op naar een echt leuke baan!
  Jubileum moderator donderdag 18 juni 2009 @ 09:08:14 #76
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_70120932
Dat vind ik dan weer niet kunnen Tex maar goed dat is mijn persoonlijke mening. Ik zou altijd de eer aan mezelf houden en netjes mijn tijd en werk afmaken.
Per brief is misschien niet de manier, maar ik kan me het gezien de omstandigheden wel voorstellen. Ik zal wel te zakelijk denken maar ik neem aan dat ze dachten dat ze je niets nieuws zouden vertellen.

Macka, bijzonder knap dat je het herkent en erkent bij jezelf. Ik hoop dat de AD snel aanslaat, en jou de rust teruggeeft om te genieten van je meiden, je man en je leven
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:12:38 #77
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70121021
Nou ja ik bedoel niet dat ik me morgen dan maar meteen volledig ziek meld of zoiets hoor. Ik doe gewoon wat ik kan, en ik zit mijn tijd uit. Maar als het toch niet helemaal gaat, dan gaat het gewoon niet, en dan ga ik me dus niet schuldig voelen, en slikken en toch maar doorgaan. Maar goed, eigenlijk heeft dat weinig met deze situatie te maken en zou ik altijd beter naar mijn lichaam moeten luisteren.
©Dumbo
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:26:04 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70121347
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:08 schreef Sugar het volgende:
Omdat je daarvoor betaald wordt?
Ik snap je frustratie best, maar er is overduidelijk geen klik met je werk en jou nu, dus ik zou zeggen: niks van aantrekken, wees blij dat je het in elk geval goed hebt ingeschat en op naar een echt leuke baan!
Dat dus.
Ik bedoel er verder niks mee, maar je schrijft hier 'het interesseert me niks' maar toch moet je het hier komen melden en bevestiging zoeken van dat het toch echt niet kan.
Laat gaan joh, dien je tijd uit en hou de eer aan jezelf. Het is niet dat het je droombaan was toch?
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:32:38 #79
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70121516
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:12 schreef texelonia het volgende:
en zou ik altijd beter naar mijn lichaam moeten luisteren.
Dat dus! Succes met de laatste loodjes daar.

Macka, ik dacht laatst nog aan je, met het mooie weer. Ik hoopte dat het je nu veel beter zou gaan. Erg naar dat dat niet zo blijkt te zijn. Ik hoop van harte dat de AD je helpen om uit deze rottijd te komen. En mocht het zo zijn dat déze niet bij je aanslaan, dan zou een andere soort wél kunnen helpen. Sterkte met de bijwerkingen.

Seilram, ik herken wel dat je je kind (zéker in de beginperiode) niet zo maar aan jan en alleman in de armen geeft. Maar eerlijk gezegd ben ik het wel met je man eens dat oma en opa toch ook wel een keertje met hun verse kleinkind mogen knuffelen. Succes met het loslaatproces.
Dat dus al is begonnen toen de navelstreng werd doorgeknipt....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:46:15 #80
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_70121835
Seilram, probeer je er wel stil bij te staan dat je omgeving ook een nieuw iemand om van te houden erbij hebben gekregen. Ik zou het als tante, oma, vriendin best erg vinden als ik m niet vast zou mogen houden, na een bezoek of 2. Natuurlijk is Joep van jullie, maar voor hen is hij ook de mooiste kleinzoon, neefje enz.

Macka, goed dat je het aangeeft maar zo verdrietig dat je je zo moet voelen...
pi_70122359
Seilram, wel heel herkenbaar hoor. Ik vond het ook heel lastig om Mirte "af te geven". Opa en oma daar ontkom je al bijna niet aan... Je hoeft hem ook niet gelijk van hand tot hand te laten gaan natuurlijk.
Ik moet zeggen dat ik er nog wel eens moeite mee heb. Sommige mensen kijken niet naar Mirte, wat zij zou willen. Nee, dan is het IK wil een knuffel, kom hier. En als ik dan zie dat Mirte dat gewoon niet wil dan heb ik er moeite mee als dat toch wordt doorgedrukt. Of als ze op schoot MOET omdat ze weer op zo'n geposeerde foto moet... .
(ik weet dat ik daar ook wel een beetje een zeikerd in ben hoor )

Het is allemaal vast helemaal goed bedoeld, maar ik heb er wel moeite mee...
pi_70123144
Ik ben redelijk terughouden met weggeven van Tess maar mijn ouders/zusje/schoonouders mogen haar wel vasthouden. Giser waren we bij mijn ouders en toen heb ik mijn moeder Tess de fles laten geven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70123279
nijna dat moeten en niet naar het kind kijken gebeurde hier bij de oudste ook heel vaak. ik heb daar meerdere ruzies gehad over met schoonmoeder. kind wilde helemaal geen knuffel of vast gehouden worden ofzo. nou als mijn kind dat niet wil hoeft dat niet.
gewoon zeggen dat je ziet dat kind dat niet wil, ik weet het is moeilijk maar kom voor je kind op.

seilram dat afgeven heeft bij de oudste, bij mij ook de nodige stress gegeven hier.
ik kon het gewoon niet, huilen dat ik deed als ik er aan dacht dat ik mijn kind moest afgeven.
maarja je eerste kind, je hebt je kind 9maanden in je buik gedragen en in dan moet je in een keer je kind delen met iedereen. ik was echt heel overbeschermend maar dat heb ik echt moeten leren om van me af tezetten en leren. ik herken het delen wel. komt ook allemaal vanzelf goed, als jij er aan toe bent
mama van 3 kids!
pi_70123443
Popples, ik zeg dat wel, maar daar wordt dan een beetje lacherig over gedaan...
Gelukkig komt ze nu op een leeftijd dat ze zich echt wel loswurmt en ook zelf wel duidelijker laat blijken als ze iets niet wil *gnagnagna*. Heerlijk om te zien
pi_70123474
Ik vond het, vooral in het begin, ook wel heel lastig soms En nog wel eens als iemand (niet zijn papa ) hem op de arm heeft en hij huilt ergens om. En dat ze hem dan zelf willen troosten, terwijl hij erg verdrietig is en zijn handjes naar mij uitsteekt. Dan wil IK hem gewoon troosten. Zo
pi_70123653
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:51 schreef freecell het volgende:
Ik vond het, vooral in het begin, ook wel heel lastig soms En nog wel eens als iemand (niet zijn papa ) hem op de arm heeft en hij huilt ergens om. En dat ze hem dan zelf willen troosten, terwijl hij erg verdrietig is en zijn handjes naar mij uitsteekt. Dan wil IK hem gewoon troosten. Zo

ik sleur mijn kind gewoon uit de armen hoor geen probleem, als mijn kind naar mij wil om getroost te worden of wat voor reden dan ook. dan pak ik mijn kind gewoon terug.

goedzo nijna dat je er wel wat van zegt. dat lacherige dat hier ook vaak geweest dat ze mij afschilderde als een idioot. nou lekker laat mij maar idioot zijn maar ik luister wel naar mijn kind. bij ons is er heel vaak ruzie geweest over dit soort dingen ook het voorbeeld wat freecell aangeeft.

mensen boeien me echt niks als mijn kind naar mama wil dan pakt mama haar. ik ben echt erg ik weet het.
maar ik vind dat ik als moeder moet kijken naar wat het kind wil en wat voor het beste is.
mama van 3 kids!
pi_70123793
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:56 schreef Popples het volgende:

[..]

ik sleur mijn kind gewoon uit de armen hoor geen probleem, als mijn kind naar mij wil om getroost te worden of wat voor reden dan ook. dan pak ik mijn kind gewoon terug.
Ik ook Alleen dat levert me soms 'ik had hem ook wel kunnen troosten hoor'! blikken op. En dat is misschien nog wel waar ook.

De eerste 4 à 5 weken had L. vaak ondertemperatuur en mocht (in algemene regel)niet bij anderen op de arm. Ergens wel prettig stiekem Maar soms ook vervelend, mocht één van mijn beste vriendinnen niet met hem knuffelen
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:02:34 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70123852
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:51 schreef freecell het volgende:
Dat laatste vind ik zo lastig...
Sasha steekt ook zijn armpjes naar mij uit als het heel, heel erg verdrietig is zeg maar, maar ik vraag dan altijd eerst aan F. of hij het vervelend vindt.
Dat ik mijn kind wil troosten is leuk, maar F. wil dat net zo goed en ik vind het eig. niet goed om daar dan altijd aan toe te geven, hoe graag ik het ook wil.

Van de week vroeg ik het en het was ok... en toen spuugde Sasha mij dus helemaal onder, zo overstuur was hij.

Oh wacht, ik zie nu dat er staat 'niet zijn papa', nog iemand anders dus. Ja, dan pak ik hem ook gewoon. Ik ben zijn mama en als hij door mij getroost wil worden dan mag dat idd. Tenzij papa ook in de buurt is en er eerder bij was.

Wij hebben Sasha de eerste 2 weken bij ons gehouden omdat zijn sleutelbeentje gebroken was maar dat vond ik echt wel heel sneu voor de opa's en oma's en de 2 tantes... Die wilden zo graag ook, hoewel ze het allemaal begrepen en er nooit iets van gezegd hebben.
Ik kan me voorstellen dat ik een paar uur na de geboorte hem nog even bij me hou, maar daarna... Idd wat Lishe zegt, het is voor hun ook een nieuw familielid die ze willen knuffelen.
pi_70124020
Precies
Tara mag best troosten hoor graag zelfs en dat gaat ook meestal net zo goed!
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:08:30 #90
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70124066
Moonah, je hebt ook gelijk. Er zijn inderdaad meer mensen die er een ventje bij hebben gekregen. Ik herken me wel in de verhalen van Nijna en Popples, maar ik heb mezelf ook voorgenomen dat bij het volgende bezoekje ze hem even vast mogen houden.

Als hij straks groter is en hij wil niet, dan zal ik daar ook zeker wat van zeggen als mijn moeder of schoonmoeder hem gaat dwingen om te knuffelen. Al vind ik wel dat als je oma langs komt, dan begroet je haar met een kus, dat hij dat moet leren.

Het is ook gewoon nog zo'n klein mannetje....

En Tex, wat naar van je werk. Ik heb lang geleden ook zoiets mee gemaakt. Nog even doorzetten daar en opzoek naar iets wat beter bij je past!
Niet mieten! Door gieten!
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:09:28 #91
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70124115
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik zo lastig...
Sasha steekt ook zijn armpjes naar mij uit als het heel, heel erg verdrietig is zeg maar, maar ik vraag dan altijd eerst aan F. of hij het vervelend vindt.
Dat ik mijn kind wil troosten is leuk, maar F. wil dat net zo goed en ik vind het eig. niet goed om daar dan altijd aan toe te geven, hoe graag ik het ook wil.
Oh BE. Nu moet ik ineens denken aan een uitspraak van jou, toen je nog in de verlangfase zat. Dat je zo graag zou willen dat er ook een kind naar jóu toe zou komen als het getroost moet worden.
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:10:58 #92
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70124186
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:08 schreef seilram het volgende:
Het is ook gewoon nog zo'n klein mannetje....
En dat kleine mannetje maakt deel uit van een gezin, een familie, en een nóg groter geheel.
Ben maar blij dat hij zo warm wordt ontvangen door de mensen om hem heen...
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:11:35 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70124214
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:09 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh BE. Nu moet ik ineens denken aan een uitspraak van jou, toen je nog in de verlangfase zat. Dat je zo graag zou willen dat er ook een kind naar jóu toe zou komen als het getroost moet worden.
Dat was ook precies waar ik net aan moet denken en waarom me nu de tranen in mijn ogen springen.
Het is niet leuk, want meestal is hij echt verdrietig met pijn, maar ow als dat ventje dan toch met die grote traanogen en die uitgestrekte armpjes op mij af komt rennen. MIJN kind.
pi_70124450
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:11 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat was ook precies waar ik net aan moet denken en waarom me nu de tranen in mijn ogen springen.
Het is niet leuk, want meestal is hij echt verdrietig met pijn, maar ow als dat ventje dan toch met die grote traanogen en die uitgestrekte armpjes op mij af komt rennen. MIJN kind.
*slik* *knipper*
Zeg! Wil je me niet aant huilen maken?
pi_70125009
Sterkte Macka Ik hoop dat de AD weer aanslaan.

Als X verdriet heeft wringt ze haar lichaam net zolang uit iemands anders armen tot ik haar vast heb..
En dat vind ik ook helemaal niet erg, inderdaad die armpjes omhoog
pi_70125061
Doet Amber ook nog hoor MamsX. Soms wordt ze door iemand getroost maar als ze dan mij of M. ziet staan wringt ze zich ook los.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70125183
Ik had het er van de week nog met R over. Als ik een keizersnee zou moeten en de kleine geboren is mag niemand anders hem vast houden dan hij zelf. Mijn nichtje had het 3 weken terug. Die kreeg uiteindelijk een spoedkeizersnee waarbij ze helemaal onder zeil moest. Toen ze bij kwam hadden alle opas's en oma's en ooms en tantes de kleine al vast gehad en zij had hem nog niet eens gezien. Daar had ze nu steeds zo'n verdriet om. Kleine man maakt kennis met de wereld behalve met zijn mama. Als ik dat dan hoor krijg ik helemaal zo'n rare kriebel. Dat wil ik kosten wat het kost voorkomen!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70125223
opschrijven MeNicole!! en heel goed duidelijk maken aan je familie!

Amber was bij mijn ouders toen Tess geboren werd. Heb heel duidelijk tegen mijn meoder gezegd dat ik wilde dat Amber eerst Tess zag, en daarna pas mijn moeder en zusje. Was geen probleem en ze vonden het ook meer dan logisch.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70125344
Inderdaad, toen ik zwanger was herhaalde sbs6 alle afleveringen van de bevalling.
Ook een vrouw een keizersnede en iedereen had het kindje op de arm.
Ik heb lopen huilen en huilen voor de tv Dat was ook mijn grootste angst.
Ik heb toen ook heel duidelijk gemaakt dat pas als ik toestemming geef mensen haar vast mogen pakken.
Alleen medisch personeel/verpleging waar nodig.
pi_70125461
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:40 schreef MeNicole het volgende:
Ik had het er van de week nog met R over. Als ik een keizersnee zou moeten en de kleine geboren is mag niemand anders hem vast houden dan hij zelf. Mijn nichtje had het 3 weken terug. Die kreeg uiteindelijk een spoedkeizersnee waarbij ze helemaal onder zeil moest. Toen ze bij kwam hadden alle opas's en oma's en ooms en tantes de kleine al vast gehad en zij had hem nog niet eens gezien. Daar had ze nu steeds zo'n verdriet om. Kleine man maakt kennis met de wereld behalve met zijn mama. Als ik dat dan hoor krijg ik helemaal zo'n rare kriebel. Dat wil ik kosten wat het kost voorkomen!!
Oh dat lijkt me inderdaad wel heel vervelend!

Ik vond het ergens ook wel heel jammer dat Mila de eerste dagen niet door een ander dan ons vastgehouden kon worden.. Ik wou zo graag mijn kindje showen en mensen mochten enkel kijken via de couveuse.. En dan ook nog eens de restrictie dat er maximaal 1 bezoeker per dag mee mocht komen.. Nee, echt leuk vond ik dat ook weer niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')