Ik hevel 'm even over uit het babietjestopic. Ik ben dus bij de dok geweest die heeft vastgesteld dat ik geen ontsteking heb. gelukkig. Maar de medicijnen die ik zou krijgen om mijn baarmoeder sneller te laten krimpen, heeft de apotheek nog niet. Ze willen eerst met de arts overleggen, omdat het kennelijk nogal ongebruikelijk is om het in de betreffende dosis voor te schrijven (schijnt voorheen een anti-migraine middel te zijn geweest). Maar die kunnen ze morgen pas bellen, dus ik hoop morgen meer te horen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:54 schreef LovelyLady het volgende:
Memmelis een spiraaltje zetten niet wat snel? (en dit hoort misschien meer in het hoe gaat het met de (nieuwe) moeders topic thuis)
Kleurdoos, wat rot joh! Wat gaan ze nu doen dan? En hoe meten ze zoiets?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:21 schreef Memmel het volgende:
[..]
Ik hevel 'm even over uit het babietjestopic. Ik ben dus bij de dok geweest die heeft vastgesteld dat ik geen ontsteking heb. gelukkig. Maar de medicijnen die ik zou krijgen om mijn baarmoeder sneller te laten krimpen, heeft de apotheek nog niet. Ze willen eerst met de arts overleggen, omdat het kennelijk nogal ongebruikelijk is om het in de betreffende dosis voor te schrijven (schijnt voorheen een anti-migraine middel te zijn geweest). Maar die kunnen ze morgen pas bellen, dus ik hoop morgen meer te horen.
En verder zei ik dus dat er op 29 juni een spiraaltje wordt geplaatst, waarop LL zich afvroeg of dat niet wat snel was. Nou, dat valt dus wel mee. Ze plaatsten het het liefst wanneer je nog vloeit, omdat je baarmoedermond dan nog open staat. Maar ik heb net de bijsluiter zitten lezen....iemand ervaringen mee? Doet het plaatsen zeer? (Ik weet dat in verhouding met persweeen alle pijn relatief is, maar toch)
Het wordt in ieder geval minderquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:54 schreef oeke het volgende:
Zeg moeders, wanneer is dit iebelige huilerige gevoel eigenlijk over? Of gaat dit niet meer over?
Juist geen sorry wat mij persoonlijk betreft, want op deze manier leer ik ook alleen maar weer wat mijn lief nu doormaakt, en vooral dus ook dat dat normaal is.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:12 schreef oeke het volgende:
Het gaat allemaal eigenlijk heel goed, alleen dat ik bij vlagen zo wordt heen en weer geslingerd tussen grootse liefde en verdrietige eenzaamheid maakt me soms moe.
En ik heb tijdens de zwangerschap en daarvoor nooit zo'n last van mijn hormonen gehad, dus nu voelt dat extra raar.![]()
Het is denk ik ook voor een groot deel de vermoeidheid en het zoeken naar een ritme, waarin het voeden en het kolven niet meer zo'n enorme hoeveelheid tijd opslokken en me daardoor heel immobiel maken.
Daarnaast wil de borstvoeding niet echt lukken en dat maakt me eigenlijk het meest verdrietig.
Sorry voor dit hoog dagboekgehalte.
Klein raampje open houdenquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:23 schreef Vicky het volgende:
gister nog even met M. zitten praten over wat we nou gaan doen.. spiraal of sterilisatie.. M. is er toch wel over uit dat sterilisatie wel heeeeel erg definitief is.. want stel je voor dat.....
Toch wel fijn dattie er ook zo over denkt..
Mannen zijn eerder tevreden?quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:32 schreef LovelyLady het volgende:
Wat is het toch dat mannen toch die deur eerder dicht willen doen dan wij vrouwen ... ?
Ik zeg hier net tegen TARA: zou jij sterilisatie overwegen als we het gezin 'compleet' hebben hier?quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:32 schreef LovelyLady het volgende:
Wat is het toch dat mannen toch die deur eerder dicht willen doen dan wij vrouwen ... ?
M. was eigenlijk na Amber al klaar.. maar ik kan aardig doorzeurenquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:32 schreef LovelyLady het volgende:
quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:56 schreef Macka66 het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat Estrys, en dat je zelf een positieve wending kan geven aan je levensvisie!
Hier gaat het minder. Winter is gegaan, maar de depressie is gebleven en inmiddels ondanks allerlei positieve actie niet meer goed beheersbaar. Sinds een paar dagen is dat ook niet meer weg te houden voor de kinderen. En daar ligt de grens. Dus ik heb vanochtend overlegd met de huisarts en vanmiddag start ik met anti-depressiva.
Oh, Macka, wat naar. Ik had er geen idee van dat je niet lekker in je vel zat. Ik hoop dat medicatie je helpt om deze zomer van je mooie rooien te kunnen genieten en te lachen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:56 schreef Macka66 het volgende:
Hier gaat het minder. Winter is gegaan, maar de depressie is gebleven en inmiddels ondanks allerlei positieve actie niet meer goed beheersbaar. Sinds een paar dagen is dat ook niet meer weg te houden voor de kinderen. En daar ligt de grens. Dus ik heb vanochtend overlegd met de huisarts en vanmiddag start ik met anti-depressiva.
Dat klinkt best aannemelijk! En het onderzoeken klinkt sowieso goed, maar wél onder die voorwaarde idd, dat je je er sterk genoeg voor voelt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:41 schreef Macka66 het volgende:
En als ik me er tzt sterk genoeg voor voel gaan we uitzoeken in hoeverre mijn netvliesprobleem negatieve invloed heeft op mijn dus al niet vlekkeloos werkende neurotransmissie, en of dat betekent dat ik altijd ad zal moeten blijven slikken om goed te functioneren.
Dat dus.quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:08 schreef Sugar het volgende:
Omdat je daarvoor betaald wordt?
Ik snap je frustratie best, maar er is overduidelijk geen klik met je werk en jou nu, dus ik zou zeggen: niks van aantrekken, wees blij dat je het in elk geval goed hebt ingeschat en op naar een echt leuke baan!
Dat dus! Succes met de laatste loodjes daar.quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:12 schreef texelonia het volgende:
en zou ik altijd beter naar mijn lichaam moeten luisteren.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:51 schreef freecell het volgende:
Ik vond het, vooral in het begin, ook wel heel lastig somsEn nog wel eens als iemand (niet zijn papa
) hem op de arm heeft en hij huilt ergens om. En dat ze hem dan zelf willen troosten, terwijl hij erg verdrietig is en zijn handjes naar mij uitsteekt. Dan wil IK hem gewoon troosten. Zo
Ik ookquote:Op donderdag 18 juni 2009 10:56 schreef Popples het volgende:
[..]
ik sleur mijn kind gewoon uit de armen hoor geen probleem, als mijn kind naar mij wil om getroost te worden of wat voor reden dan ook. dan pak ik mijn kind gewoon terug.
Dat laatste vind ik zo lastig...quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:51 schreef freecell het volgende:
Ik vond het, vooral in het begin, ook wel heel lastig somsEn nog wel eens als iemand (niet zijn papa
) hem op de arm heeft en hij huilt ergens om. En dat ze hem dan zelf willen troosten, terwijl hij erg verdrietig is en zijn handjes naar mij uitsteekt. Dan wil IK hem gewoon troosten. Zo
Oh BE. Nu moet ik ineens denken aan een uitspraak van jou, toen je nog in de verlangfase zat. Dat je zo graag zou willen dat er ook een kind naar jóu toe zou komen als het getroost moet worden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik zo lastig...
Sasha steekt ook zijn armpjes naar mij uit als het heel, heel erg verdrietig is zeg maar, maar ik vraag dan altijd eerst aan F. of hij het vervelend vindt.
Dat ik mijn kind wil troosten is leuk, maar F. wil dat net zo goed en ik vind het eig. niet goed om daar dan altijd aan toe te geven, hoe graag ik het ook wil.
En dat kleine mannetje maakt deel uit van een gezin, een familie, en een nóg groter geheel.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:08 schreef seilram het volgende:
Het is ook gewoon nog zo'n klein mannetje....
Dat was ook precies waar ik net aan moet denken en waarom me nu de tranen in mijn ogen springen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:09 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh BE. Nu moet ik ineens denken aan een uitspraak van jou, toen je nog in de verlangfase zat. Dat je zo graag zou willen dat er ook een kind naar jóu toe zou komen als het getroost moet worden.
*slik* *knipper*quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat was ook precies waar ik net aan moet denken en waarom me nu de tranen in mijn ogen springen.
Het is niet leuk, want meestal is hij echt verdrietig met pijn, maar ow als dat ventje dan toch met die grote traanogen en die uitgestrekte armpjes op mij af komt rennen.![]()
MIJN kind.
Oh dat lijkt me inderdaad wel heel vervelend!quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:40 schreef MeNicole het volgende:
Ik had het er van de week nog met R over. Als ik een keizersnee zou moeten en de kleine geboren is mag niemand anders hem vast houden dan hij zelf. Mijn nichtje had het 3 weken terug. Die kreeg uiteindelijk een spoedkeizersnee waarbij ze helemaal onder zeil moest. Toen ze bij kwam hadden alle opas's en oma's en ooms en tantes de kleine al vast gehad en zij had hem nog niet eens gezien. Daar had ze nu steeds zo'n verdriet om. Kleine man maakt kennis met de wereld behalve met zijn mama. Als ik dat dan hoor krijg ik helemaal zo'n rare kriebel. Dat wil ik kosten wat het kost voorkomen!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |