abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:24:28 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70066199
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders # 77

Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
pi_70066238
Thanks Brighteyes, ik was al aan het zoeken hoe ik een nieuwe OP moest maken... Heb daar nog geen ervaring mee, vandaar!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:26:07 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70066262
Kleurdoos, wat rot zeg! Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen. Krijg je nu medicijnen om de boel te regelen?

Pandora, het klinkt alsof je vnml moeite hebt met het definieren van je rol nu op dit moment, en als ik eerlijk ben zou ik me daarin volledig laten leiden door wat zij aan geeft. Zegt ze een dagje later? Dan dus een dagje later.
Niet dat bij wijze van spreken met je zou moeten laten sollen zeg maar, maar dit is zo'n heftige periode en ik kan me voorstellen dat het voor haar ook even lastig is te bepalen hoe of wat precies.
pi_70066269
jeetje Kleurdoos wat balen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70066783
kleurdoos dat is balen...
Fake it till you make it...
pi_70067989
Kleurdoos balen zeg! Krijg je nu medicatie?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:33:17 #7
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70072337
jeetje Kleurdoos dat is wel echt rot. Hoop dat ze een oplossing hebben en dat het ziekenhuis in... niet die oplossing is!

Pandora, lijkt me een moeilijke situatie. Ik kan me niet in de schoenen van je partner zetten, maar hormonen slingeren je van hot naar her. En voor hetzelfde geld hangt ze dus straks aan de telefoon met de vraag of je aub wilt komen, omdat ze je nodig heeft. Ik zou haar inderdaad even de pas laten zetten, maar de deur dus wel op een kier zetten. Nu zegt ze nee en straks zegt ze: je moet wel komen. Zeg dan niet, maar net zei je nog...... nee, denk dan maar gewoon gekke hormonen en zeg...tuurlijk ben er straks.

In elk geval gefeliciteerd en welkom in de zeer verwarrende wereld van het ohhhh zo prachtige moederschap.

en super dat je uit de kast bent...
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:02:23 #8
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_70073495
Kleurdoos, jeetje! Wat heftig zeg, en dan ook nog de situatie met je broer! Kan me voorstellen dat dat ook geen goed doet voor je gezondheid.
Sterkte ermee!

Pandora, het lijkt me een lastige situatie waar je in zit! Ik kan me wel aansluiten bij wat BE zegt, maar ik kan me ook voorstellen dat dat voor jou moeilijk is. Succes en veel geluk in elk geval!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_70075515
Kleurdoos dat is zacht uitgedrukt niet tof. Hoe nu verder?
pi_70076155
Dank jullie, dames.
Ik was ook inderdaad al van plan om te doen wat Brighteyes zei en chacamama. Maar ik kan niet ontkennen dat het heel, heel moeilijk is!
Ik schuif het lekker af op haar vermoeidheid in combinatie met hormonen... En dan maar hopen, bidden en duimen dat het allemaal weer snel weer wat rustiger wordt in dat mooie koppie van haar.

Chacamama, ik heb er - als het ter sprake kwam - nooit een geheim van gemaakt dat ik mezelf als bisexueel beschouwde. Maar ja, iedereen kent mij eigenlijk in een relatie met een man (ik heb vorig jaar zomer een relatie van 13 jaar beëindigd omdat we uit elkaar waren gegroeid). En ik snap ook wel dat het zéggen dat je bi bent toch wat anders is dan het daadwerkelijk met een vrouw aan komen zetten...
Dus ik heb inderdaad wel wat mensen van hun stoelen laten vallen ja, hahaha.
Maar iedereen reageerde eigenlijk positief, zelfs degenen van wie ik wel wat weerstand had verwacht. Maar ik kreeg ook van veel mensen reacties als "O dus daarom zie je er de laatste tijd zo happy uit", "Ik vond al dat je positiever in het leven stond de laatste weken", en dergelijke. Dus het is kennelijk te merken dat ik gelukkiger ben dan ik in heel lange tijd geweest ben. En dat scheelt natuurlijk wel voor de acceptatie ervan.
Maar goed, dit heeft niet zoveel met moederen te maken he...
* Pandora73 vreest standje voor topicvervuiling...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:21:07 #11
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70076740
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:54 schreef LovelyLady het volgende:
Memmel is een spiraaltje zetten niet wat snel? (en dit hoort misschien meer in het hoe gaat het met de (nieuwe) moeders topic thuis)
Ik hevel 'm even over uit het babietjestopic. Ik ben dus bij de dok geweest die heeft vastgesteld dat ik geen ontsteking heb. gelukkig. Maar de medicijnen die ik zou krijgen om mijn baarmoeder sneller te laten krimpen, heeft de apotheek nog niet. Ze willen eerst met de arts overleggen, omdat het kennelijk nogal ongebruikelijk is om het in de betreffende dosis voor te schrijven (schijnt voorheen een anti-migraine middel te zijn geweest). Maar die kunnen ze morgen pas bellen, dus ik hoop morgen meer te horen.

En verder zei ik dus dat er op 29 juni een spiraaltje wordt geplaatst, waarop LL zich afvroeg of dat niet wat snel was. Nou, dat valt dus wel mee. Ze plaatsten het het liefst wanneer je nog vloeit, omdat je baarmoedermond dan nog open staat. Maar ik heb net de bijsluiter zitten lezen....iemand ervaringen mee? Doet het plaatsen zeer? (Ik weet dat in verhouding met persweeen alle pijn relatief is, maar toch )
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:33:23 #12
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_70077304
Memmel, ik vond het plaatsen echt niet zeer doen. Het is gewoon een akelig idee.
Het verwijderen vond ik gemener, dat was even heeel gevoelig. Succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:34:19 #13
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_70077334
Kleurdoos, wat rot. Kunnen ze er nu al wat aan dien? Zodat die 3 kilo hopelijk blijft zitten al?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_70077829
Memmel, ik vond het opmeten wel pijnlijk. Maar verder viel het mee. (was na kim)
pi_70078032
KLeurdoos Stom
pi_70078064
Oh Kleurdoos wat naar! Hopelijk komt het niet zover dat je opgenomen moet worden!

Vervelend Memmel, dat het niet helemaal lekker voelt, en dat je dan weer moet wachten op medicijnen. maar wel heel leuk dat deur nog open staat voor zo'n mooi derde kindje!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_70078128
Kleurdoos, is het je schildklier die te snel werkt? Dat heeft mijn vriendje ook.. Rot zeg! Maar mocht je vragen ofzo hebben, dan heb ik daar misschien (want van heel dichtbij meegemaakt) een antwoord op. kan me ook voorstellen dat je daar bij een of andere lurker helemaal niet op zit te wachten, maar ik meld het toch maar even.. Sterkte ermee in elk geval..
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:54:10 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_70078259
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:21 schreef Memmel het volgende:

[..]

Ik hevel 'm even over uit het babietjestopic. Ik ben dus bij de dok geweest die heeft vastgesteld dat ik geen ontsteking heb. gelukkig. Maar de medicijnen die ik zou krijgen om mijn baarmoeder sneller te laten krimpen, heeft de apotheek nog niet. Ze willen eerst met de arts overleggen, omdat het kennelijk nogal ongebruikelijk is om het in de betreffende dosis voor te schrijven (schijnt voorheen een anti-migraine middel te zijn geweest). Maar die kunnen ze morgen pas bellen, dus ik hoop morgen meer te horen.

En verder zei ik dus dat er op 29 juni een spiraaltje wordt geplaatst, waarop LL zich afvroeg of dat niet wat snel was. Nou, dat valt dus wel mee. Ze plaatsten het het liefst wanneer je nog vloeit, omdat je baarmoedermond dan nog open staat. Maar ik heb net de bijsluiter zitten lezen....iemand ervaringen mee? Doet het plaatsen zeer? (Ik weet dat in verhouding met persweeen alle pijn relatief is, maar toch )
Kleurdoos, wat rot joh! Wat gaan ze nu doen dan? En hoe meten ze zoiets?
Memmel, ok heb een spiraal laten plaatsen 6 weken na de bevalling en dat viel allezins mee, Wel wat gevoelig maar niet pijn pijn. Verwijderen was easy voelde ik iig niets van. Plaatsen zonder een bevalling was ff andere koek.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_70078273
Zeg moeders, wanneer is dit iebelige huilerige gevoel eigenlijk over? Of gaat dit niet meer over?
pi_70078392
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:54 schreef oeke het volgende:
Zeg moeders, wanneer is dit iebelige huilerige gevoel eigenlijk over? Of gaat dit niet meer over?
Het wordt in ieder geval minder
Maar ik weet niet meer precies wanneer eigenlijk...
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:00:41 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70078542
Dat is niet te zeggen Oeke, ik heb het niet gehad, iig niet in die mate. Wel heel even kraamtranen idd op dag 4 of 5, maar verder niet eigenlijk.
Wel veel sneller emotioneel, maar niet dusdanig dat ik het echt al zo snel kon benoemen.
Hou je jezelf wel goed in de gaten! En evt. bespreken met de vk ofzo he!
pi_70079060
Het gaat allemaal eigenlijk heel goed, alleen dat ik bij vlagen zo wordt heen en weer geslingerd tussen grootse liefde en verdrietige eenzaamheid maakt me soms moe.
En ik heb tijdens de zwangerschap en daarvoor nooit zo'n last van mijn hormonen gehad, dus nu voelt dat extra raar.
Het is denk ik ook voor een groot deel de vermoeidheid en het zoeken naar een ritme, waarin het voeden en het kolven niet meer zo'n enorme hoeveelheid tijd opslokken en me daardoor heel immobiel maken.
Daarnaast wil de borstvoeding niet echt lukken en dat maakt me eigenlijk het meest verdrietig.

Sorry voor dit hoog dagboekgehalte.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:30:04 #23
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70079749
Oeke, dat huilerige gevoel herken ik wel hoor. Ik heb het nu ook, maar gelukkig herken ik het van na de zwangerschap bij Anna. Het gaat iig weer over, maar hou het gewoon in de gaten hoor. Als je denkt dat het niet gaat, probeer er dan met iemand over te praten!

En wb borstvoeding: ik heb het zelf de vorige keer om precies die reden na een dag of 5 opgegeven en ik voelde me ineens stukken beter. Maar als je het echt wilt en je zet het echt door, dan zal het vanzelf makkelijker gaan, zo zegt men hier! En ik heb nog steeds het idee dat je er 100% achter staat, dus kop op!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:33:03 #24
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70079870
Oeke. Herkenbaar hoor! Ook van de kraamtijd met Maria. (bij Storm had ik een ppd, dus in dat licht zou het niet zo best zijn dat ik het herken)
Het wórdt minder! Al die onzekerheid en die wereld die op zijn kop staat en dus ook zoveel ruimte laat voor piekeren, tranen, tobben en janken. Het wórdt echt minder!

Blijf wel 'lekker' praten erover (ook hier als dat fijn is). Dan hou je ook een beetje zicht op wat je emoties zijn en hoe de vetrhoudingen tussen positief en negatief liggen.
Kop op! En genieten van Kobus doe je vast al, als ik het fototopic bekijk is dat echt géén opgave! Wat een lief jochie heb je daar!

Kleurdoos, wat een kutnieuws. Ik hoop echt echt echt dat het niet tot een opname hoeft te komen! Sterkte!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:52:48 #25
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70080545
Oh Kleurdoos zo kut is dat he als je schildklier aan het etteren is? Ik heb het na de bevalling van jongste gehad en voelde me bar slecht toentertijd!
Hoop voor je dat een ziekenhuisopname je bespaard blijft!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_70081224
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:12 schreef oeke het volgende:
Het gaat allemaal eigenlijk heel goed, alleen dat ik bij vlagen zo wordt heen en weer geslingerd tussen grootse liefde en verdrietige eenzaamheid maakt me soms moe.
En ik heb tijdens de zwangerschap en daarvoor nooit zo'n last van mijn hormonen gehad, dus nu voelt dat extra raar.
Het is denk ik ook voor een groot deel de vermoeidheid en het zoeken naar een ritme, waarin het voeden en het kolven niet meer zo'n enorme hoeveelheid tijd opslokken en me daardoor heel immobiel maken.
Daarnaast wil de borstvoeding niet echt lukken en dat maakt me eigenlijk het meest verdrietig.

Sorry voor dit hoog dagboekgehalte.
Juist geen sorry wat mij persoonlijk betreft, want op deze manier leer ik ook alleen maar weer wat mijn lief nu doormaakt, en vooral dus ook dat dat normaal is.
Kraamtranen dus...

* Pandora73 voelt zich volledig machteloos om haar lief te helpen in deze ingewikkelde emotionele heftige verwarrende tijd...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 17 juni 2009 @ 00:17:06 #27
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70081352
Ik heb wel bewondering voor partners van barende vrouwen..als ze zelf al niet weten wat ze willen, hoe moet jíj het dan in hemelsnaam weten?
De hormonen en de tranen zijn vaak behoorlijk aanwezig en de enige tip die ik je kan geven Pandora, is te praten met je lief. Jij kent haar beter dan wij en al pratend hou je toch contact, ook al wil ze nog even niet hebben dat je langskomt
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_70081648
Ondertussen lijkt het wel of ik er zelf ook last van heb...
Misselijk van machteloosheid, constant de tranen achter (of uit) de ogen, doodmoe maar toch niet kunnen slapen... Pfff hoe moet zij zich dan wel niet voelen?

Ik mis haar gewoon... Wil zo graag bij haar zijn nu... Om te weten hoe het met haar is en wat ze doormaakt, haar hand te kunnen pakken als ze het moeilijk heeft, samen te lachen om een gek snuitje van zoontjelief, koffie te zetten, haar voeten te masseren, naar haar ademhaling te luisteren als ze toch even in slaap valt, haar tranen op mijn schouder te laten vallen... Damn.

(Kijk Oeke, ik kan ook dagboek-schrijven )
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70087144
gister nog even met M. zitten praten over wat we nou gaan doen.. spiraal of sterilisatie.. M. is er toch wel over uit dat sterilisatie wel heeeeel erg definitief is.. want stel je voor dat.....

Toch wel fijn dattie er ook zo over denkt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70087198
Hier is er twijfel over sterilisatie omdat Djeez er enge dingen over heeft gelezen. Ik zou heel graag nog een 3e willen, maar helaas gaat dat niet lukken.
pi_70087299
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:23 schreef Vicky het volgende:
gister nog even met M. zitten praten over wat we nou gaan doen.. spiraal of sterilisatie.. M. is er toch wel over uit dat sterilisatie wel heeeeel erg definitief is.. want stel je voor dat.....

Toch wel fijn dattie er ook zo over denkt..
Klein raampje open houden
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:30:30 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70087365
Dat is wel fijn Vicky.

F. lijkt er bij ons vrij stellig over terwijl ik stiekem dat kiertje ook nog wel open zou willen houden hoor.
pi_70087450
Wat is het toch dat mannen toch die deur eerder dicht willen doen dan wij vrouwen ... ?
pi_70087517
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:32 schreef LovelyLady het volgende:
Wat is het toch dat mannen toch die deur eerder dicht willen doen dan wij vrouwen ... ?
Mannen zijn eerder tevreden? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70087579
quote:
Ik zeg hier net tegen TARA: zou jij sterilisatie overwegen als we het gezin 'compleet' hebben hier?
EN hij: waarom niet dan?
Terwijl ik het inderdaad ook lastig zou vinden.
pi_70088214
en sterilisatie Dat gaat hem echt niet worden hier hoor, die van mij valt al flauw bij de zwangerschapsgym
Als ik hem vertel hoe ze dat doen dan trekt hij wit weg en moet gaan zitten. Nee dan zal ik toch wel weer het haasje zijn. Voordat de reacties komen (jij hebt de kinderen al moeten baren) : dat vind ik niet zo erg hoor
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:53:02 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_70088234
Hier isd e deur door mij heel hard dichtgegooid
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70088352
Met deze mama gaat het eigenlijk best lekker. Ik heb besloten dat het glas voortaan half vol is ipv altijd half leeg zeg maar Ik ben ook een boek aan het lezen: Kiezen voor geluk van Kay Pollak. Over hoe je kan groeien in je ontmoetingen met anderen. Sommige dingen zijn een beetje een open deur maar fijn om weer eens over na te denken. Nog 6 weken en dan Italie
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_70089636
quote:
M. was eigenlijk na Amber al klaar.. maar ik kan aardig doorzeuren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70090402
Hier voorlopig maar weer even gekozen voor de nuvaring, al heb ik die meer om mijn menstruatie te regelen dan om beschermd tegen zwangerschap te zijn. Na al het gezeur hier (operatie e.d.) maar eens verder denken over opnieuw een spiraaltje te laten zetten, dan ben ik tenminste ook beschermd.
  † In Memoriam † woensdag 17 juni 2009 @ 11:56:53 #41
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_70090667
Fijn dat het zo goed gaat Estrys, en dat je zelf een positieve wending kan geven aan je levensvisie!

Hier gaat het minder. Winter is gegaan, maar de depressie is gebleven en inmiddels ondanks allerlei positieve actie niet meer goed beheersbaar. Sinds een paar dagen is dat ook niet meer weg te houden voor de kinderen. En daar ligt de grens. Dus ik heb vanochtend overlegd met de huisarts en vanmiddag start ik met anti-depressiva.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_70090743
Macka, balen zeg!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_70090755
Goed dat je die stap hebt genomen Macka. Ik hoop dat je er echt beter door gaat voelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:01:28 #44
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_70090863
Ik wil ook de deur open houden voor een derde kindje. Sterilisatie vind ik veeeeeel te definitief. Vooral omdat we al zo'n tijd bezig zijn met nr 2. Het is vooral gevoelsmatig denk ik.

Macka wat vervelend dat je depressie niet is weggetrokken. Wat goed dat je aan de bel heb getrokken meid!! Ik hoop dat de medicijnen je dat steuntje in je rug geven waar je nu zo aan toe bent en dat je geen last krijgt van bijwerkingen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:01:45 #45
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70090874
Och lieve Macka, wat rot!
Je hebt er zo voor geknokt en de dingen aangegrepen die nodig waren om het weg te krijgen. Ik had gehoopt dat het ook gewoon zou werken!

Goed dat je meteen actie hebt kunnen ondernemen, dapper en verstandig. Ik hoop dat de bijwerkingen meevallen en dat de meiactie vooral snel goed doet voor je. Heb je eerder anti-depressiva gebruikt? En wat krijg je nu?
Veel sterkte.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_70091005
Sterkte Macka!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 juni 2009 @ 12:07:45 #47
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70091123
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:56 schreef Macka66 het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat Estrys, en dat je zelf een positieve wending kan geven aan je levensvisie!

Hier gaat het minder. Winter is gegaan, maar de depressie is gebleven en inmiddels ondanks allerlei positieve actie niet meer goed beheersbaar. Sinds een paar dagen is dat ook niet meer weg te houden voor de kinderen. En daar ligt de grens. Dus ik heb vanochtend overlegd met de huisarts en vanmiddag start ik met anti-depressiva.

ik hoop zo dat t je helpt!
ondanks dat t hier zo veel geholpen heeft, wil ik er zo graag vanaf
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:08:02 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_70091140
Macka
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70091540
Met mijn lief gaat het weer wat beter. Ze heeft vannacht in totaal 6 uur geslapen, da's toch een verdubbeling ten opzichte van de score tot en met gisteren. Ze is weer wat vrolijker nu.
We hebben het net nog even uitgepraat allemaal, en ze was erg blij met mijn uitgebreide mail van gisteravond, waarin ik eerlijk uitlegde waarom ik dacht dat ik iets kon betekenen en dat ik desondanks haar wensen en behoeften wil volgen. Maar ik heb er wel bij gezet dat het mij soms ook moeilijk valt, en dat ik daardoor soms wat doordraaf. Ze snapt mij, en ik snap haar nu weer wat beter. Gelukkig maar.
* Pandora73 begint weer wat blijer te worden en ietsjes - heeeel ietsjes - minder bezorgd om lief
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:33:15 #50
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70091926
Pandora, wat fijn dat je lief zo lekker heeft geslapen! Dat doet een mens echt goed

Ik kom me hier toch ook maar eens melden. Bij deze: Meld.

Oeke, wat naar dat je bv niet goed op gang komt. Same here. Joep is 7-5 geboren en na een maand vol kolven (8 x per dag) en dat dan weer met een flesje geven. Alles geprobeerd, thee, olie, kruiden. Zelfs medicijnen (domperidon). Na een maand ben ik gestopt. Ik kolfde max 40 cc (dubbelzijdig) en Joep drinkt nu per voeding al 100 cc. Ik heb daar ook flink wat tranen om gelaten. Dus ik snap het heel goed. Maar toen ik eenmaal het besluit had genomen om te stoppen kwam er gelijk ook een bepaalde rust. Niet meer dat kolven, mezelf niet meer druk maken over bv. I

Macka, wat naar zeg. Vervelend genoeg heb ik veel ervaring met depressie. Niet ikzelf, maar de mensen om mij heen. Heel dikke

Met mij gaat het wel okee Nogwel moe. Om 23.00 eet Joep en dan is het vaak nog even een half uurtje opzitten, want hij kan niet meteen plat liggen, dan gaat hij spugen en mopperen. Dus tegen 23.30 kan ik gaan liggen. Om 03.30 meldt hij zich weer. Dan kan ik om 04.00 weer gaan slapen, maar hoor ik de vogels al . Om 06.30 sta ik op om snel te douchen en de hond uit te laten want om 07.30 meldt Joep zich weer. En dan hoop ik altijd zo tegen 08.30 nog even een dutje te kunnen doen. Maar dat is vaak valse hoop helaas... Verder voel ik me een heel gelukkige moeder. Ik ben zo blij met dit kleine lieve mensje. Het liefst hou ik hem de hele dag vast en slaap ik met hem. Ik heb hem ook nog niet aan iemand anders dan mijn man willen afstaan... ja de verpleging in het ziekenhuis. Is dat raar? Ik krijg nu eigenlijk van mijn man het ... nou ja niet commentaar, meer zo van: mijn moeder wil hem ook knuffelen. Ja en? Leuk voor je moeder, zij had jou vroeger om te knuffelen! Ik begrijp het wel, maar ik vind het best moeilijk.

Tevens denk ik dat ik weer voor een spiraal ga. Ondanks dat ik het niet heel lang wil laten duren voordat ik weer een poging wil doen om zwanger te worden. Manlief zei van de week: we doen gewoon geen anticonceptie en zien wel! Maar dat vind ik toch wat eng, stel dat ik volgende maand alweer zwanger zou zijn!! Pff dat vind ik toch wel erg snel. Ik wil wel even een half jaartje op adem komen van de bevalling en mijn lijf even de tijd geven weer in vorm te komen voor de volgende. En genieten van die lekkere ding!

[ Bericht 10% gewijzigd door seilram op 17-06-2009 12:40:24 ]
Niet mieten! Door gieten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')