Pfoe, lastig verhaal hoor.. Kan er inhoudelijk even niet zo op reageren (ben echt te moe om er iets zinnigs uit te laten komen) maar wil je wel sterkte wensen met deze situatie!quote:Op donderdag 16 april 2009 19:29 schreef Linda2205 het volgende:
Mag ik me hier als mama-to-be en pasgeworden stiefmama ook melden? Nogal lastig verhaal namelijk en ik zoek een beetje advies van buitenstaanders.
Mijn vriend heeft dus, waarschijnlijk, een dochtertje van 3. Waarschijnlijk, omdat de moeder ondertussen ook nog een ander had, maar tegen m'n vriend zei dat het van hem was. Maar hij is nooit 100% zeker geweest, vooral niet doordat er nooit een test gedaan is om het te bevestigen.
Nu waren we 2e paasdag bij de oma van dat meisje, en zij was er ook. Ik had d'r al 1x gezien en ik had al via d'r oma gehoord dat het een beetje een rare boel daar thuis is. Kindje is ongeveer 2.5week per maand bij oma. Mama zet d'r voor de tv en kijkt er weinig naar om. Toen ze door oma terug gebracht werd naar huis op 2e paasdag klampte ze zich helemaal aan mij vast en riep steeds: ik wil niet naar huis, mama is niet mijn vriendin! Vind ik opzich vreemd voor een kindje van 3, tegenover iemand die ze amper kent.
Nu heeft die moeder een ongeluk gehad, 2e paasdag 's avonds laat. Ruggenwervel op borsthoogte gebroken. Is ondertussen geopereerd en komt ook allemaal wel weer goed, maar moet een tijd in het ziekenhuis blijven. En nu kunnen wij ineens oppassen. Doe ik graag, echt waar. Kindje is een schat en die kan er natuurlijk ook niks aan doen. Maar ergens vind ik het ook irritant dat het contact altijd alleen maar via die oma gaat, wij er zelf langs moeten gaan omdat we anders niks horen, maar nu zoiets gebeurd zijn wij wel ineens goed genoeg. Ik wil niet dat mijn vriend alleen maar gebruikt wordt en na een paar dagen/weken weer met "lege" handen staat.
Ik heb ook al vaak tegen mijn vriend gezegd dat hij het moet laten testen, omdat er dan in ieder geval zekerheid is, maar hij denkt nu ook aan onze baby en is dan bang dat hij die niet genoeg kan geven omdat er dan een flinke berg alimentatie die kant op gaat. Klinkt cru, maar ergens kan ik dat ook wel begrijpen. En nu weten we allebei niet wat we er mee aan moeten...![]()
Advies iemand? En sorry voor het lange verhaal trouwens, maar moest het ergens kwijt. Als dit niet het goede topic was, dan sorry
Zo leuk om te lezen dat het gewoon heel goed met je gaat, Daviniaquote:Op donderdag 16 april 2009 17:54 schreef DaviniaHR het volgende:
fijn, freecell!
macka, mag ik vragen wat er mis is met je ogen?
deze mama voelt zich ook goedeli is superlief en schattig, gaat goed op het kdv, ja, helemaal top!
Kindje is destijds erkend door die andere man. Mijn vriend had al aangegeven voor dat de zwangerschap bekend was dattie niet meer met haar verder wilde (was ook geen relatie, meer een scharrel). Hij is wel heel erg betrokken geweest bij de zwangerschap en ook later nog. Geholpen, zowel financieel als door er te zijn en te zorgen dat ze hem leert kennen.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:02 schreef RockabeIIa het volgende:
Linda, wat een heftig verhaal. Heeft je vriend het 3-jarige kindje destijds ook erkend? En zijn er afspraken over gemaakt? Als het het beste is voor het meiske zou ik absoluut proberen meer inspraak te krijgen. het gaat wel om een leventje wat heel kwetsbaar is. En misschien kost dat dan een bak met geld. So be it (?) Of zeg ik nu heel iets fouts? Ik vind het niet alleen cru. Als het zijn kind is moet hij ook de verantwoordelijkheid nemen.
Dat wilde ik dus ook zeggen.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:52 schreef snoopy het volgende:
Macka, fijn om te lezen dat het weer de goeie kant uitgaat met je. Maar enorm rot van die ogen![]()
De mevrouw in dat programma was geheel slechtziend, en ook slechtziend geboren. Zij had vooral problemen met de veiligheid van haar kind omdat zij bijvoorbeeld niet kon zien hoe grote speeltoestellen in elkaar zaten. Ik heb een goed oog, dus gelukkig heb ik van dat soort problemen geen last. Maar ik mis ten opzichte van vroeger wel dat ik een situatie in een oogopslag kan overzien, wat erg vervelend is als je kind in een drukke situatie bij je wegloopt. Daar hadden ze de tip voor om het kind een opvallend jasje aan te doen, en dat is iets waar ik zeker rekening mee ga houdenquote:
Ben ik heel brutaal als ik vraag waarom?quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:02 schreef freecell het volgende:
Ik doe zelf ook nooit een t-shirt aan in een nieuwe situatie, maar altijd iets met mouwen. Soms moet je het één en ander doen om voor volwaardig te worden aangezien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |