MIsschien is het eerder omdat er geen duidelijk bewijs is dat `hij schuldig eraan was?quote:Op maandag 15 juni 2009 21:58 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Schijnbaar maken 30.000 levens niet uit, zolang je maar oppositie bent!
Alsof iedereen hier dat vind en alsof iedereen hier de mond vol heeft van Mousavi.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:58 schreef _The_General_ het volgende:
[Iedereen heeft nu wel de mond vol van Mousavi, maar zijn we de massamoorden in zijn opdracht van 1988 vergeten?]
Schijnbaar maken 30.000 levens niet uit, zolang je maar oppositie bent!
De essentie is dat jij hem een zeer beschaafd staatshoofd noemt. Het gaat nu over Iran. Het Iran waar het regime van jouw 'beschaafde man' mensen aan het vermoorden is.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:20 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wat moet ik hiermee.
Idioot. Wat is de essentie van deze bijdrage. Wat is de relevantie. Wat moet ik hiervan leren.
Ik zal eens kijken of ik fotomateriaal van tientallen gebombardeerde Afghaanse schoolkinderen kan vinden. Kennelijk is dat jouw manier van uitdrukken.
Zegt de man met ava en nick van 1vd grootste NL-massamoordenaars van de vorige eeuwquote:Op maandag 15 juni 2009 22:06 schreef _The_General_ het volgende:
Overigens wil ik met mijn post niet zeggen dat verandering niet goed is! Ik juich het toe! Ik wil alleen zeggen dat Mousavi ook geen lieverdje is!
Mousavi was premier ten tijde van de massamoorden van 1988. Het lijkt me dat hij er van wist!
Wie heeft die meneer doodgeschoten dan? Ahmadinejad? Of zou die die moordenaar dat persoonlijk ingefluisterd hebben? Is ie überhaupt wel dood?quote:Op maandag 15 juni 2009 22:16 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
De essentie is dat jij hem een zeer beschaafd staatshoofd noemt. Het gaat nu over Iran. Het Iran waar het regime van jouw 'beschaafde man' mensen aan het vermoorden is.
Dat zie jij niet, jij ziet alleen jouw eigen verhaal, je wijsheid uit boeken. Net als de Wilders-fans meteen in de krimp schieten over mogelijke vluchtelingen, zie je ook weer mensen die overal Amerika achter zien.
Meteen ook weer 'maar kijk eens wat die Amerikanen dan in Afghanistan deden'.........jeez, alsof ik dat aan het verdedigen ben hier. Het heeft er even geen flikker mee te maken gast!! Bekijk de zaken in Iran op zichzelf. Dat is wat ik bedoelde met die foto.
Dit bericht is wel zo ongelofelijk Amerikaans dat ze je bijna uit het land zouden moeten zetten.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:12 schreef Chooselife het volgende:
Ik sta met de bek vol tanden over deze gang van zaken.
Ik kan je met zeer grote waarschijnlijkheid zeggen dat de realiteit als volgt in elkaar steekt. Zo is het namelijk altijd gegaan met zgn. impopulaire regeringsleiders in landen waar de VS en Israelies belang bij hebben. Als ze dreigen aan de dollar te pulken, of op een mooie oliebel zitten. Onrust stoken, de bevolking op de been helpen, pamfletjes inrichten, leugens vertellen.
Mocht dit óók niet helpen, ja dan een inval of een politieke moord. Precies zoals bij Saddam destijds. Allemaal doorzichtig CIA en Mossad gelul. Let op, zo zal dit ook gaan!
Ahmadinejad heeft gewoon eerlijk gewonnen. Dit is geen nipte overwinning maar een klinkklare. En nérgens siginificante sporen van fraude of zelfs intimidatie. Want, waar vind ik die? Waar zijn de bewijzen? Begrijpt niemand dan dat dit zeer zware kwalificaties zijn? Hoe kun je dit nou in de mond nemen als dit nergens aan te tonen valt. Waar is de bron? Moet ik die Iraanse vluchtelingen in Nederland geloven? Lekker representatief. En geen enkele Ahmadinejad aanhanger heeft de kans gekregen zijn of haar verhaal te vertellen. Lekker eenzijdig ook!
Die hele Maxime Verhagen moet zich de ogen uit z'n kop schamen met die stemmingmakende onzin van 'm. Eerst bewijzen, dan die huichelachtige pseudo-Amerikaanse kutkop van je opentrekken.
Wat heeft Ahmadinejad de wereld eigenlijk misdaan? Hoeveel mensen heeft ie vermoord? Hoeveel landen is ie binnengevallen? Al die uitspraken, jee-minee! Heb je wel eens gehoord hoe de gemiddelde Arabische oliesjeik over homo's en vrouwen denkt? Weet je wel dat dáár de vrouwen juist in burka's lopen en Iran relatief sterk verwesterd en bevrijd is?
Weet de gemiddelde NOS-boer wel wat zijn concurrent Mousavi voor doden op zijn naam heeft? Tijdens zijn eerdere ambtstermijn heeft hij +/-30.000 politiek gevangenen laten executeren!. Daarnaast wilde hij geen vrede sluiten met Irak, toen deze dit aanbood bij de oorlog destijds. Ja, frisse knakker! Laten we die steunen met z'n allen!
Recentelijk, Venezuela. Chavez won ruím. En exact dezelfde taferelen in dat land. En ja, natúúrlijk ook fraude en corrpuptie.
Ik kan me de één-na-laatste verkiezingen van de VS wel herinneren! Hoe won George W. Bush ook alweer? Met behulp van uitsluiting van een grote groep "minderheden" en de hulp van de zijn broertje de gouverneur. Dat is pas je reinste fraude!!! Waar was de minister van BuZa toen met z'n grote woorden?
Verrotte wereld vol domme elementen is het, die elkaar een beetje lopen na te blaten. En over 20 jaar roept mw. Clinton vanuit d'r rolstoel dat het allemaal opgezet was, en iedereen zucht nog een keertje. Oh toen ja. Who cares. Who's next.
En jij bent Iranees?quote:Op maandag 15 juni 2009 22:39 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dit bericht is wel zo ongelofelijk Amerikaans dat ze je bijna uit het land zouden moeten zetten.
Ahmadinejad heeft Iran zoveel pijn bezorgt, en is een van de grote redenen waarom de media (hoe geforceerd dan ook) Iran dagelijks weten af te schilderen als een stel zandmensen die niets anders doen dan Allah koesteren.
Ik weet dat ik geen partijen zou mogen kiezen en het wat ongenuanceerd zal klinken.
Maar zelfs als Ahmadinejad eerlijk heeft gewonnen ben ik blij dat zoveel mensen toch het tegendeel bewijzen tegen de geamerikaniseerde media en laten zien dat Iran wel degelijk een modern land met moderne standpunten is!
Ik kan nu wel heel uitgebreid aan gaan snijden waarom Ahmadinejad gewoon een nietsnut is (persoonlijk gezien) maar dat vindt ik op dit moment jammer van m'n tijd, misschien kom ik er later op terug !
quote:Op maandag 15 juni 2009 22:30 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wie heeft die meneer doodgeschoten dan? Ahmadinejad? Of zou die die moordenaar dat persoonlijk ingefluisterd hebben? Is ie überhaupt wel dood?
http://scenews.blog.com/1734550/quote:While Free
we suppose freedom is an ideal, Unattainable.
and we reach out
for what is already sacrificed under our own feet!
"Freedom”….Never being entrapped is meaningless!
Oh People! Let us rip the chains of our thoughts
and not be captivated by freedom
for …that itself is our "captive” !...
دلارا دارابىã Delara Darabi
Precies, mensen die 90% van de posts systematisch negeren kunnen maar beter zelf ook genegeerd worden, dan kan het hier weer over de inhoud en de actuele gebeurtenissen gaan. Lijkt me voor iedereen beter.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:48 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
![]()
Ik denk niet dat ik genoeg gemeenschappelijk heb om met jou een discussie te voeren idd, adios amigo
mooie fotoquote:Op maandag 15 juni 2009 23:04 schreef speknek het volgende:
Mooie fotoreportage
http://www.boston.com/big(...)sputed_election.html
Indrukwekkend!quote:Op maandag 15 juni 2009 21:02 schreef Montov het volgende:
Grote foto's: http://www.boston.com/big(...)sputed_election.html
Wellicht, maar vaak is er een gematigd leider nodig om een revolutie te ontketenen, aangezien er dan een kans is dat de massa er achter gaat staan. Als dat gebeurt is er geen houden meer aan voor een regime.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:06 schreef _The_General_ het volgende:
dat Mousavi ook geen lieverdje is!
quote:Op maandag 15 juni 2009 22:47 schreef ethiraseth het volgende:
Vraag me toch af waarom die politie daar Police op hun pak hebben staan, i.p.v. het perzische woord ervoor.
goede foto's idd.quote:
Klopt. De meeste jonge Perzen die ik ken zien er erg modieus uit. Geweldige mensen trouwens. Een gastvrijer volk bestaat niet.quote:Op maandag 15 juni 2009 23:26 schreef kunstfiets het volgende:
[..]
goede foto's idd.
valt me trouwens op dat de demonstranten er heel erg westers uit zien en idd jonge mensen terwijl de aanhangers van die aap er als typische geitenneukers uit zien
Iddquote:Op maandag 15 juni 2009 22:47 schreef ethiraseth het volgende:
Vraag me toch af waarom die politie daar Police op hun pak hebben staan, i.p.v. het perzische woord ervoor.
Zeker.quote:Op maandag 15 juni 2009 23:58 schreef spoor4 het volgende:
Het feit dat marionet Mousavi onder druk van de bevolking tegen de afgezant van God op aarde in durft te gaan, geeft tenminste al aan dat er een verschuiving heeft plaatsgevonden tussen de macht van de politiek ten opzichte van de kerk in Iran, en dat is al winst.
quote:today is bad day for us - 3 of group still not contacted from Azadi demo and we have 1 injured - #Iranelection
foreign news reported us on twitter - we have too much ppl looking at us - #Iranelection
Gov hackers are on twitter now - we are getting threats - #Iranelection
Maar custom-made, ho maar!quote:Op maandag 15 juni 2009 23:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat het meestal Westerse landen zijn die dergelijke spullen aan Iran leveren.
Precies, het is absoluut een keerpunt, zelfs als het onverhoopt (nog) niet lukt om het regime omver te werpen en helaas is dat een realistisch scenario.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:04 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Zeker.
En waar het een paar dagen geleden nog ondenkbaar was dat dit soort protesten in de nabije toekomst zouden plaatsvinden zijn er nu miljoenen de straat op gegaan. Dat zendt een signaal naar zowel bevolking als leiders.
Vergis je niet. De jeugd van Iran is echt wel politiek bewust. Als je ook die vrouwen en jonge mannen in Perzie ziet, die zijn supermodern. Heel anders dan Arabische landen (op wellicht Libanon na).quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies, het is absoluut een keerpunt, zelfs als het onverhoopt (nog) niet lukt om het regime omver te werpen en helaas is dat een realistisch scenario.
Ik denk dat morgen cruciaal wordt, als de massa dan terug durft te komen en weer gaat demonstreren is het haast niet meer te stoppen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:16 schreef horned_reaper het volgende:
# motorbikes all over Tehran - outside now - they break windows of houses some have pepper gas - they want to scare ppl #Iranelection13 minuten ago from web
# we are routed thru mirror proxies - but service is unreliable - keeps cuting out - have to switch off lights now - #Iranelection16 minuten ago from web
# Gov hackers are on twitter now - we are getting threats - #Iranelection18 minuten ago from web
# reliable source - more than 100 motorbikers at Baseej headquerters in Iran street #Iranelection22 minuten ago from web
# one of us is injured and we have doctor - we cannot go to hospital now as plainclothes are at all hospitals #Iranelection25 minuten ago from web
# reports of gun shots in Sadatabad too - we heard gunshots from that direction about 45 mins ago #Iranelection26 minuten ago from web
Er is ook een kans dat het lukt en Iran is inderdaad geen Saudi-Arabie, maar het is helaas nog geen uitgemaakte zaak.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vergis je niet. De jeugd van Iran is echt wel politiek bewust. Als je ook die vrouwen en jonge mannen in Perzie ziet, die zijn supermodern. Heel anders dan Arabische landen (op wellicht Libanon na).
Het probleem is dat er zowel geen politiek alternatief is (Mousavi is niet veel minder slecht dan Ahmadinejad) en dan heb je nog de religieuze terreur (die uiteindelijk de baas is).quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Er is ook een kans dat het lukt en Iran is inderdaad geen Saudi-Arabie, maar het is helaas nog geen uitgemaakte zaak.
Moussavi kan een overgangsfiguur zijn, een soort Kostunica, het is niet realistisch om te verwachten dat er direct een liberale hervormer aan de macht zal komen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:27 schreef El_Matador het volgende:
Het probleem is dat er zowel geen politiek alternatief is (Mousavi is niet veel minder slecht dan Ahmadinejad) en dan heb je nog de religieuze terreur (die uiteindelijk de baas is).
Als het lukt om weer een massa op de been te brengen kan het weleens een damdoorbraak te zijn die niet meer tegen te houden is.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:35 schreef horned_reaper het volgende:
Er gaan geruchten dat morgen om 5PM lokale tijd "the final march" wordt afgekondigd !
Mensen hebben het ook wel over "The final strike"
Bush is zelf net zo'n reli-idioot. Ok, misschien zonder stenigingen, maar wel een die een kruistocht serieus neemt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:31 schreef AryaMehr het volgende:
Het klinkt wellicht gek, maar juist op dit moment had ik gehoopt dat Bush nog de president van Amerika was geweest. Iemand van wie ik zeker weet dat hij achter de Iraniers was gaan staan.
Daar gaat het niet om. Wat ik bedoel is dat Bush zich altijd achter de Iraanse volk heeft geschaard. Ik hoor tot op dit moment geen enkel geluid van Obama, niet eens over de behandeling van de demonstranten. Ik weet zeker dat als Bush er nog was geweest hij moreel en wellicht op een ander manier zich achter de Iraanse bevolking had geschaard. De Iraniers roepen niet voor niets overal op het internet voor internationale hulp.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bush is zelf net zo'n reli-idioot. Ok, misschien zonder stenigingen, maar wel een die een kruistocht serieus neemt.
Niet bepaald een voorbeeld.
Ik heb meer met Barack "Pim Fortuyn" Obama.
Dat is denk ik wel waar, maar het maakt niet zoveel uit denk ik. Ik denk dat de beslissing binnen een paar dagen valt en dan doet internationale druk er niet zoveel toe.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:45 schreef AryaMehr het volgende:
Ik weet zeker dat als Bush er nog was geweest hij moreel en wellicht op een ander manier zich achter de Iraanse bevolking had geschaard.
Jij gaat ervan uit dat dit ook zou gebeuren als Bush nog aan de macht was.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:31 schreef AryaMehr het volgende:
Het klinkt wellicht gek, maar juist op dit moment had ik gehoopt dat Bush nog de president van Amerika was geweest. Iemand van wie ik zeker weet dat hij achter de Iraniers was gaan staan.
Als je de reacties hier en in andere media ziet, weet je dat het Westen als 1 man achter het Perzische volk staat. Als er 1 modelstaat zou kunnen zijn voor het Midden-Oosten, is het Iran. Ik ben er geweest en de mensen zijn zo gaaf, maar zo onderdrukt...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Wat ik bedoel is dat Bush zich altijd achter de Iraanse volk heeft geschaard. Ik hoor tot op dit moment geen enkel geluid van Bush, niet eens over de behandeling van de demonstranten. Ik weet zeker dat als Bush er nog was geweest hij moreel en wellicht op een ander manier zich achter de Iraanse bevolking had geschaard. De Iraniers roepen niet voor niets overal op het internet voor internationale hulp.
Ik begin Bush iniedergeval steeds meer te begrijpen.
Ik zie eerlijk gezegd geen direct verband.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:47 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit dat dit ook zou gebeuren als Bush nog aan de macht was.
Ja?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:47 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit dat dit ook zou gebeuren als Bush nog aan de macht was.
Sorry, nog geen tijd voor gehad. Te druk met het lezen van kranten, het bekijken van filmpjes en het in de gaten houden van updates.quote:
Ik denk dat zoveel Perzische vrouwen en mannen hier zo over denken...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:52 schreef _Qmars_ het volgende:
Ik heb 2 Iraanse huisgenootjes, 2 ontzettend leuke meiden, intelligent. Eén wil dokter worden hier, de andere juriste. Ze zijn vrij aangedaan door wat er daar gebeurt. Ze voelen zich machteloos.... en ze hopen zo op verandering.
Absoluut, ook dat is een reden om te hopen op een Iraanse Lente: weg met die hoofddoeken.quote:
Dat laatste is zeker een feitquote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat zoveel Perzische vrouwen en mannen hier zo over denken...
Wat een supergastvrij volk is het. EN mooie vrouwen...
RACIST!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Absoluut, ook dat is een reden om te hopen op een Iraanse Lente: weg met die hoofddoeken.
Mousavi verkozen krijgen is nog een redelijk haalbaar doel, waar alle partijen wel mee kunnen leven, de ayatollahs wegjagen is een veel grotere stap en levert mogelijk een burgeroorlog op. Stap voor stap is de manier mijns inziens.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:49 schreef alexis_ het volgende:
Als ze toch zo'n enorme menigte op de been kunnen krijgen als ik vandaag op tv zag, vraag ik me af waarom ze dan niet meteen een paar overheids- en andere strategische posities bestormen om maar meteen helemaal met het regime af te rekenen.
The final march as in...?
Ja, dat is wel een interessant punt. Neem je Mousavi als "hoop" en hoop je dat hij zijn streken als premier heeft afgeleerd en ga je voor langzame verbetering, of wijs je de islamitische republiek als geheel af en ga je voor een seculiere Perzische staat.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:05 schreef AryaMehr het volgende:
Er begint in Nederland onder de Iraniers ondertussen ook een splitsing te ontstaan tussen de pro-Mousavi aanhangers en de anti-islamitische republiek aanhangers. Laatst ook bij de demonstratie voor de Iraanse ambassade in Den Haag.
Klopt. Maar de meeste Iraniers - ook in Nederland - zijn bang om nu al de Islamitische af te wijzen omdat ze bang zijn problemen te krijgen met de regering als ze weer eens naar Iran op vakantie gaan. Ook hier in Nederland zitten enorm veel huichelaars die zich als politiek vluchteling voordoen, maar ondertussen wel elk jaar naar Iran kunnen gaan.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een interessant punt. Neem je Mousavi als "hoop" en hoop je dat hij zijn streken als premier heeft afgeleerd en ga je voor langzame verbetering, of wijs je de islamitische republiek als geheel af en ga je voor een seculiere Perzische staat.
Alle Perziers die ik ken zijn trouwens moslim-af. Zelfs de Perziers die ik in Iran heb ontmoet, waren erg mild met hun religie.
Obama heeft ondertussen gereageerd:quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Wat ik bedoel is dat Bush zich altijd achter de Iraanse volk heeft geschaard. Ik hoor tot op dit moment geen enkel geluid van Obama, niet eens over de behandeling van de demonstranten. Ik weet zeker dat als Bush er nog was geweest hij moreel en wellicht op een ander manier zich achter de Iraanse bevolking had geschaard. De Iraniers roepen niet voor niets overal op het internet voor internationale hulp.
Ik begin Bush iniedergeval steeds meer te begrijpen.
quote:I am deeply troubled by the violence I have been seeing on television. I think the democratic process, free speech, the ability of people to peacefully dissent -- all those are universal values and need to be respected. And whenever I see violence perpetrated on people who are peacefully dissenting, and whenever the American people see that, I think they are troubled.
quote:There appears to be a sense of people who were so hopeful and so engaged and so committed to democracy, who now feel betrayed, and I think it's important that moving forward, whatever investigations that take place are done in a way that does not result in bloodshed, and does not result in people being stifled, in expressing their views.
quote:I would say to [The Iranian people] that the world is watching and inspired by their participation, regardless of what the ultimate outcome of the election was. And they should know that the world is watching.
Kan me voorstellen dat hardliners meer succes hadden toen Bush aan de macht was.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd geen direct verband.
Ja, ergens vind ik het ook hypocriet. Maar heb in Iran een man ontmoet die 12 jaar in Duitsland van de Westerse vrijheid heeft mogen proeven en nu terug is in zijn "eigen" land... Die vent wordt gek daar.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt. Maar de meeste Iraniers - ook in Nederland - zijn bang om nu al de Islamitische af te wijzen omdat ze bang zijn problemen te krijgen met de regering als ze weer eens naar Iran op vakantie gaan. Ook hier in Nederland zitten enorm veel huichelaars die zich als politiek vluchteling voordoen, maar ondertussen wel elk jaar naar Iran kunnen gaan.
Zou een beetje een domper zijn als het islamisme ingeruild wordt voor communismequote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:17 schreef AryaMehr het volgende:
Een leuk filmpje:
Anti-islamitische republiek aanhangers (te herkennen aan de vlag van Iran met de leeuw in het midden) en de Iraanse communisten (te herkennen aan de rode vlaggen) die leuzen als ''dood aan de islamitische republiek'' schreeuwen voor de Iraanse ambassade in Den Haag, terwijl andere Iraniers een stukje verder op in het groen gekleed zijn om hun steun aan een massamoordenaar (moussavi) herkenbaar te maken.
Ahmadinejad is wel een soort van communist a la Chavez. Al het oliegeld (en dat is een hoop, dat kan ik je verzekeren) gaat op aan cadeautjes op korte termijn, maar investeringen voor de langere termijn blijven achter.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:23 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Zou een beetje een domper zijn als het islamisme ingeruild wordt voor communisme![]()
Kan Iran wel mooi vriendjes blijven met Chavez.
Iran kende een redelijk grote communistische partij voor de revolutie. De zogeheten Tudeh Party. Velen werden echter in 1988 vermoord door de Islamitische regering.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ahmadinejad is wel een soort van communist a la Chavez. Al het oliegeld (en dat is een hoop, dat kan ik je verzekeren) gaat op aan cadeautjes op korte termijn, maar investeringen voor de langere termijn blijven achter.
Weet ik, maar was het land veel beter af geweest met een communistische revolutie ipv een islamitische?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:26 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iran kende een redelijk grote communistische partij voor de revolutie. De zogeheten Tudeh Party. Velen werden echter in 1988 vermoord door de Islamitische regering.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tudeh_Party_of_Iran
Ik kan me geen ergere zo niet een even erge regering voorstellen als deze.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:27 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Weet ik, maar was het land veel beter af geweest met een communistische revolutie ipv een islamitische?
Ik denk van niet.
Voor 1979 hadden we in Nederland ook de CPN...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:26 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iran kende een redelijk grote communistische partij voor de revolutie. De zogeheten Tudeh Party. Velen werden echter in 1988 vermoord door de Islamitische regering.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tudeh_Party_of_Iran
Een stalinistisch bewind?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik kan me geen ergere zo niet een even erge regering voorstellen als deze.
Maar het beleid wordt bepaald door de Ayatollahs. Als die blijven zitten dan verandert er toch niets, wie er ook president wordt?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik kan me geen ergere zo niet een even erge regering voorstellen als deze.
Alleen Noord-Korea komt in die buurt. Het meest bizarre land ter wereld denk ik.quote:
Dat is het probleem inderdaad.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:36 schreef Py het volgende:
[..]
Maar het beleid wordt bepaald door de Ayatollahs. Als die blijven zitten dan verandert er toch niets, wie er ook president wordt?
Of zouden ze hun beleid gaan aanpassen nav deze massale demonstraties?
Vandaar dat ik en een hoop andere pleiten voor totale verandering. Dus weg met de islamitische regering. Alleen dan is verandering mogelijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:36 schreef Py het volgende:
[..]
Maar het beleid wordt bepaald door de Ayatollahs. Als die blijven zitten dan verandert er toch niets, wie er ook president wordt?
Daar zat ik laatst ook aan te denken. Volgens enkele familieleden van mij is dat onmogelijk, omdat dat dat simpelweg een einde van de islamitische regering betekent. Een ander beleid wordt gezien als een toegeving en ze zijn bang dat het volk dan steeds meer vrijheden gaat eisen.quote:Of zouden ze hun beleid gaan aanpassen nav deze massale demonstraties?
Ja ergens wel maar het gaat om de verkiezingen. Als Moussavi president wordt dan wordt alles weer rustig en dan gaat het weer gewoon zoals het was verder.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is het probleem inderdaad.
Maar daarom zie ik deze opstand ook als tweeledig. Zowel tegen de politieke als tegen de religieuze terreur.
Ja, maar kan je een compleet regime omverwerpen door een verkeerde verkiezingsuitslag? De oude religieuze mannen zijn in de minderheid, maar wel fokking machtig.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:42 schreef Py het volgende:
[..]
Ja ergens wel maar het gaat om de verkiezingen. Als Moussaci president wordt dan wordt alles weer rustig en dan gaat het weer gewoon zoals het was verder.
Maar dat het volk zo massaal in opstand komt is al een overwinning. Een signaal dat niet genegeerd kan worden.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Vandaar dat ik en een hoop andere pleiten voor totale verandering. Dus weg met de islamitische regering. Alleen dan is verandering mogelijk.
[..]
Ja maar kunnen ze deze massale hoeveelheid mensen negeren? Ze moeten iets doen want anders zijn ze ook direct alle draagvlak onder het volk kwijt. Tenminste, ik weet niet hoe die status exact is van ze en hoe de mensen daar tegen de rol van de ayatollahs aankijken tiojdens de verkiezingen.quote:Daar zat ik laatst ook aan te denken. Volgens enkele familieleden van mij is dat onmogelijk, omdat dat dat simpelweg een einde van de islamitische regering betekent. Een ander beleid wordt gezien als een toegeving en ze zijn bang dat het volk dan steeds meer vrijheden gaat eisen.
Hoe denk je dat de verhoudingen liggen bij de demonstranten als het gaat om de 'loyalisten': karroubi-aanhangers/mousavi-aanhangers enquote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Vandaar dat ik en een hoop andere pleiten voor totale verandering. Dus weg met de islamitische regering. Alleen dan is verandering mogelijk.
[..]
Daar zat ik laatst ook aan te denken. Volgens enkele familieleden van mij is dat onmogelijk, omdat dat dat simpelweg een einde van de islamitische regering betekent. Een ander beleid wordt gezien als een toegeving en ze zijn bang dat het volk dan steeds meer vrijheden gaat eisen.
Als ik eerlijk moet zijn: ik heb echt geen idee. Ik kan wel gissen of zeggen wat ik denk, maar dat zou een beetje misplaatst zijn. Ik denk trouwens wel dat de democraten in de meerderheid zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:47 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat de verhoudingen liggen bij de demonstranten als het gaat om de 'loyalisten': karroubi-aanhangers/mousavi-aanhangers en
anti-islamisten: democraten/communisten?
Dan zouden de protesten alleen gaan over Ahmedinejad of Moussavi. En dat is dus zinloos. Dan wordt Moussavi president en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar kan je een compleet regime omverwerpen door een verkeerde verkiezingsuitslag? De oude religieuze mannen zijn in de minderheid, maar wel fokking machtig.
En Ahmadinejad paait met brandstof (120 liter per maand voor 7 cent). Als je dat verkeer ziet in Teheran...
Najibullah en de Sovjets waren 99% dichtbij het uitschakelen van de talibs, in 1985. Wilders zou hun nu op zijn knieen danken.quote:
Helaas zal het zo wel gaan.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:52 schreef Py het volgende:
[..]
Dan zouden de protesten alleen gaan over Ahmedinejad of Moussavi. En dat is dus zinloos. Dan wordt Moussavi president en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag.
Bedoel je niet de Moedjahedin? De Taliban heeft volgens mij pas sinds de jaren negentig van zich laten horen?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:52 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Najibullah en de Sovjets waren 99% dichtbij het uitschakelen van de talibs, in 1985. Wilders zou hun nu op zijn knieen danken.Niet dat t nu iets meer helpt..
Het zou voor hen wel verstandig zijn; zullen de ayatollahs de bui zelf niet zien hangen dan, als ze nu niks doen?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zelfs dat betwijfel ik: Mousavi als president
De ayatollahs doen wel degelijk wat: de protesten bloedig neerslaan. Zij zien dat als de enige oplossing. Ze weten immers dat het voortbestaan van de islamitische republiek in dreiging is.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 02:05 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Het zou voor hen wel verstandig zijn; zullen de ayatollahs de bui zelf niet zien hangen dan, als ze nu niks doen?
Helaas waar.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 02:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De ayatollahs doen wel degelijk wat: de protesten bloedig neerslaan. Zij zien dat als de enige oplossing. Ze weten immers dat het voortbestaan van de islamitische republiek in dreiging is.
Wel, algemene term voor fundamentalisten, aangezien de Moedjahedin in Iran weer iets heel anders zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:57 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Bedoel je niet de Moedjahedin? De Taliban heeft volgens mij pas sinds de jaren negentig van zich laten horen?
Klopt. Ik bedoelde dan ook de Afghaanse Moedjahedin ten tijde van de oorlog tegen de Russen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 02:09 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Wel, algemene term voor fundamentalisten, aangezien de Moedjahedin in Iran weer iets heel anders zijn.
De oproerpolitie is outnumbered. Of zullen ze het leger inzetten tegen de bevolking?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 02:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De ayatollahs doen wel degelijk wat: de protesten bloedig neerslaan. Zij zien dat als de enige oplossing. Ze weten immers dat het voortbestaan van de islamitische republiek in dreiging is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |