abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2009 @ 22:03:38 #101
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_70041899
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:58 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Schijnbaar maken 30.000 levens niet uit, zolang je maar oppositie bent!
MIsschien is het eerder omdat er geen duidelijk bewijs is dat `hij schuldig eraan was?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 15 juni 2009 @ 22:06:19 #102
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_70041995
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:58 schreef _The_General_ het volgende:

[Iedereen heeft nu wel de mond vol van Mousavi, maar zijn we de massamoorden in zijn opdracht van 1988 vergeten?]

Schijnbaar maken 30.000 levens niet uit, zolang je maar oppositie bent!
Alsof iedereen hier dat vind en alsof iedereen hier de mond vol heeft van Mousavi.
pi_70042004
Overigens wil ik met mijn post niet zeggen dat verandering niet goed is! Ik juich het toe! Ik wil alleen zeggen dat Mousavi ook geen lieverdje is!

Mousavi was premier ten tijde van de massamoorden van 1988. Het lijkt me dat hij er van wist!
pi_70042423
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:20 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat moet ik hiermee.

Idioot. Wat is de essentie van deze bijdrage. Wat is de relevantie. Wat moet ik hiervan leren.
Ik zal eens kijken of ik fotomateriaal van tientallen gebombardeerde Afghaanse schoolkinderen kan vinden. Kennelijk is dat jouw manier van uitdrukken.
De essentie is dat jij hem een zeer beschaafd staatshoofd noemt. Het gaat nu over Iran. Het Iran waar het regime van jouw 'beschaafde man' mensen aan het vermoorden is.

Dat zie jij niet, jij ziet alleen jouw eigen verhaal, je wijsheid uit boeken. Net als de Wilders-fans meteen in de krimp schieten over mogelijke vluchtelingen, zie je ook weer mensen die overal Amerika achter zien.

Meteen ook weer 'maar kijk eens wat die Amerikanen dan in Afghanistan deden'.........jeez, alsof ik dat aan het verdedigen ben hier. Het heeft er even geen flikker mee te maken gast!! Bekijk de zaken in Iran op zichzelf. Dat is wat ik bedoelde met die foto.
pi_70042436
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:06 schreef _The_General_ het volgende:
Overigens wil ik met mijn post niet zeggen dat verandering niet goed is! Ik juich het toe! Ik wil alleen zeggen dat Mousavi ook geen lieverdje is!

Mousavi was premier ten tijde van de massamoorden van 1988. Het lijkt me dat hij er van wist!
Zegt de man met ava en nick van 1vd grootste NL-massamoordenaars van de vorige eeuw
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_70043102
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:16 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

De essentie is dat jij hem een zeer beschaafd staatshoofd noemt. Het gaat nu over Iran. Het Iran waar het regime van jouw 'beschaafde man' mensen aan het vermoorden is.

Dat zie jij niet, jij ziet alleen jouw eigen verhaal, je wijsheid uit boeken. Net als de Wilders-fans meteen in de krimp schieten over mogelijke vluchtelingen, zie je ook weer mensen die overal Amerika achter zien.

Meteen ook weer 'maar kijk eens wat die Amerikanen dan in Afghanistan deden'.........jeez, alsof ik dat aan het verdedigen ben hier. Het heeft er even geen flikker mee te maken gast!! Bekijk de zaken in Iran op zichzelf. Dat is wat ik bedoelde met die foto.
Wie heeft die meneer doodgeschoten dan? Ahmadinejad? Of zou die die moordenaar dat persoonlijk ingefluisterd hebben? Is ie überhaupt wel dood?

Puberaal betoogje. Kan ik niks mee. Dag dag!
  maandag 15 juni 2009 @ 22:39:58 #107
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_70043527
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:12 schreef Chooselife het volgende:
Ik sta met de bek vol tanden over deze gang van zaken.

Ik kan je met zeer grote waarschijnlijkheid zeggen dat de realiteit als volgt in elkaar steekt. Zo is het namelijk altijd gegaan met zgn. impopulaire regeringsleiders in landen waar de VS en Israelies belang bij hebben. Als ze dreigen aan de dollar te pulken, of op een mooie oliebel zitten. Onrust stoken, de bevolking op de been helpen, pamfletjes inrichten, leugens vertellen.
Mocht dit óók niet helpen, ja dan een inval of een politieke moord. Precies zoals bij Saddam destijds. Allemaal doorzichtig CIA en Mossad gelul. Let op, zo zal dit ook gaan!

Ahmadinejad heeft gewoon eerlijk gewonnen. Dit is geen nipte overwinning maar een klinkklare. En nérgens siginificante sporen van fraude of zelfs intimidatie. Want, waar vind ik die? Waar zijn de bewijzen? Begrijpt niemand dan dat dit zeer zware kwalificaties zijn? Hoe kun je dit nou in de mond nemen als dit nergens aan te tonen valt. Waar is de bron? Moet ik die Iraanse vluchtelingen in Nederland geloven? Lekker representatief. En geen enkele Ahmadinejad aanhanger heeft de kans gekregen zijn of haar verhaal te vertellen. Lekker eenzijdig ook!
Die hele Maxime Verhagen moet zich de ogen uit z'n kop schamen met die stemmingmakende onzin van 'm. Eerst bewijzen, dan die huichelachtige pseudo-Amerikaanse kutkop van je opentrekken.

Wat heeft Ahmadinejad de wereld eigenlijk misdaan? Hoeveel mensen heeft ie vermoord? Hoeveel landen is ie binnengevallen? Al die uitspraken, jee-minee! Heb je wel eens gehoord hoe de gemiddelde Arabische oliesjeik over homo's en vrouwen denkt? Weet je wel dat dáár de vrouwen juist in burka's lopen en Iran relatief sterk verwesterd en bevrijd is?

Weet de gemiddelde NOS-boer wel wat zijn concurrent Mousavi voor doden op zijn naam heeft? Tijdens zijn eerdere ambtstermijn heeft hij +/-30.000 politiek gevangenen laten executeren!. Daarnaast wilde hij geen vrede sluiten met Irak, toen deze dit aanbood bij de oorlog destijds. Ja, frisse knakker! Laten we die steunen met z'n allen!

Recentelijk, Venezuela. Chavez won ruím. En exact dezelfde taferelen in dat land. En ja, natúúrlijk ook fraude en corrpuptie.

Ik kan me de één-na-laatste verkiezingen van de VS wel herinneren! Hoe won George W. Bush ook alweer? Met behulp van uitsluiting van een grote groep "minderheden" en de hulp van de zijn broertje de gouverneur. Dat is pas je reinste fraude!!! Waar was de minister van BuZa toen met z'n grote woorden?

Verrotte wereld vol domme elementen is het, die elkaar een beetje lopen na te blaten. En over 20 jaar roept mw. Clinton vanuit d'r rolstoel dat het allemaal opgezet was, en iedereen zucht nog een keertje. Oh toen ja. Who cares. Who's next.
Dit bericht is wel zo ongelofelijk Amerikaans dat ze je bijna uit het land zouden moeten zetten.
Ahmadinejad heeft Iran zoveel pijn bezorgt, en is een van de grote redenen waarom de media (hoe geforceerd dan ook) Iran dagelijks weten af te schilderen als een stel zandmensen die niets anders doen dan Allah koesteren.
Ik weet dat ik geen partijen zou mogen kiezen en het wat ongenuanceerd zal klinken.
Maar zelfs als Ahmadinejad eerlijk heeft gewonnen ben ik blij dat zoveel mensen toch het tegendeel bewijzen tegen de geamerikaniseerde media en laten zien dat Iran wel degelijk een modern land met moderne standpunten is!
Ik kan nu wel heel uitgebreid aan gaan snijden waarom Ahmadinejad gewoon een nietsnut is (persoonlijk gezien) maar dat vindt ik op dit moment jammer van m'n tijd, misschien kom ik er later op terug !
  maandag 15 juni 2009 @ 22:42:07 #108
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70043632
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:39 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Dit bericht is wel zo ongelofelijk Amerikaans dat ze je bijna uit het land zouden moeten zetten.
Ahmadinejad heeft Iran zoveel pijn bezorgt, en is een van de grote redenen waarom de media (hoe geforceerd dan ook) Iran dagelijks weten af te schilderen als een stel zandmensen die niets anders doen dan Allah koesteren.
Ik weet dat ik geen partijen zou mogen kiezen en het wat ongenuanceerd zal klinken.
Maar zelfs als Ahmadinejad eerlijk heeft gewonnen ben ik blij dat zoveel mensen toch het tegendeel bewijzen tegen de geamerikaniseerde media en laten zien dat Iran wel degelijk een modern land met moderne standpunten is!
Ik kan nu wel heel uitgebreid aan gaan snijden waarom Ahmadinejad gewoon een nietsnut is (persoonlijk gezien) maar dat vindt ik op dit moment jammer van m'n tijd, misschien kom ik er later op terug !
En jij bent Iranees?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 15 juni 2009 @ 22:43:58 #109
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_70043696
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:42 schreef Hukkie het volgende:

[..]

En jij bent Iranees?
Volbloed Hollander
  maandag 15 juni 2009 @ 22:44:45 #110
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70043727
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:43 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Volbloed Hollander
Ah oke
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 15 juni 2009 @ 22:45:18 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70043753
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 15 juni 2009 @ 22:47:55 #112
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_70043875
Vraag me toch af waarom die politie daar Police op hun pak hebben staan, i.p.v. het perzische woord ervoor.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_70043896
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:30 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wie heeft die meneer doodgeschoten dan? Ahmadinejad? Of zou die die moordenaar dat persoonlijk ingefluisterd hebben? Is ie überhaupt wel dood?

Ik denk niet dat ik genoeg gemeenschappelijk heb om met jou een discussie te voeren idd, adios amigo
pi_70043997
quote:
While Free
we suppose freedom is an ideal, Unattainable.
and we reach out
for what is already sacrificed under our own feet!
"Freedom”….Never being entrapped is meaningless!
Oh People! Let us rip the chains of our thoughts
and not be captivated by freedom
for …that itself is our "captive” !...

دلارا دارابىã Delara Darabi
http://scenews.blog.com/1734550/
pi_70044409
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:48 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik genoeg gemeenschappelijk heb om met jou een discussie te voeren idd, adios amigo
Precies, mensen die 90% van de posts systematisch negeren kunnen maar beter zelf ook genegeerd worden, dan kan het hier weer over de inhoud en de actuele gebeurtenissen gaan. Lijkt me voor iedereen beter.
Ik weet het ook niet
  maandag 15 juni 2009 @ 23:04:35 #116
8369 speknek
Another day another slay
pi_70044605
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_70045165
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:04 schreef speknek het volgende:
Mooie fotoreportage
http://www.boston.com/big(...)sputed_election.html
mooie foto
Цой жив
pi_70045257
quote:
Indrukwekkend!
  maandag 15 juni 2009 @ 23:22:03 #119
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_70045285
IK vond dit een hele mooie foto !

maandag 15 juni 2009 @ 23:25:33 #120
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_70045405
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:06 schreef _The_General_ het volgende:
dat Mousavi ook geen lieverdje is!
Wellicht, maar vaak is er een gematigd leider nodig om een revolutie te ontketenen, aangezien er dan een kans is dat de massa er achter gaat staan. Als dat gebeurt is er geen houden meer aan voor een regime.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  maandag 15 juni 2009 @ 23:26:00 #121
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70045427
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:47 schreef ethiraseth het volgende:
Vraag me toch af waarom die politie daar Police op hun pak hebben staan, i.p.v. het perzische woord ervoor.
pi_70045456
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:18 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

mooie foto
[ afbeelding ]
goede foto's idd.

valt me trouwens op dat de demonstranten er heel erg westers uit zien en idd jonge mensen terwijl de aanhangers van die aap er als typische geitenneukers uit zien
pi_70046173
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:26 schreef kunstfiets het volgende:

[..]

goede foto's idd.

valt me trouwens op dat de demonstranten er heel erg westers uit zien en idd jonge mensen terwijl de aanhangers van die aap er als typische geitenneukers uit zien
Klopt. De meeste jonge Perzen die ik ken zien er erg modieus uit. Geweldige mensen trouwens. Een gastvrijer volk bestaat niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 15 juni 2009 @ 23:56:16 #125
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70046626
Ik kwam net tijdens het zappen terecht bij het slot van Knevel en v.d. Brink en Kader Abdolah was vol trots. Zei dat de opstand alleen al een overwinning was omdat het volk "een vraagteken durfde te zetten bij het gezicht van God (Ahmadinejad)."

Hij zei overigens wel dat democratie misschien nog wel twintig of dertig jaar kan duren. De kandidaten waren een pot nat. Mosavi was volgens hem van het weekend bij de leiders geweest om de zaak te bepraten en daarom zou hij ook de demonstratie in de eerste instantie hebben afgeblazen. Op de straten van Teheran zou Mosavi tot vandaag gezien zijn als verrader. De enige reden dat hij vandaag toch verscheen was dat historische omstandigheden hem hadden gedwongen een andere rol aan te nemen door tegen de wil van Khamenei in toch te kiezen voor het volk door vraagtekens te zetten bij de verkiezing.

Op zich wel interessant.
  maandag 15 juni 2009 @ 23:56:33 #126
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70046642
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:26 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]
Omdat het meestal Westerse landen zijn die dergelijke spullen aan Iran leveren.
  maandag 15 juni 2009 @ 23:58:59 #127
154952 spoor4
Spoort niet
pi_70046753
Het feit dat marionet Mousavi onder druk van de bevolking tegen de afgezant van God op aarde in durft te gaan, geeft tenminste al aan dat er een verschuiving heeft plaatsgevonden tussen de macht van de politiek ten opzichte van de kerk in Iran, en dat is al winst.
pi_70046832
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:47 schreef ethiraseth het volgende:
Idd

En komen die knuppels nog een beetje aan??

tvptje
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:01:28 #129
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70046849
Heb mijn post van net nog even bijgewerkt met:

Hij zei overigens wel dat democratie misschien nog wel twintig of dertig jaar kan duren. De kandidaten waren een pot nat. Mosavi was volgens hem van het weekend bij de leiders geweest om de zaak te bepraten en daarom zou hij ook de demonstratie in de eerste instantie hebben afgeblazen. Op de straten van Teheran zou Mosavi tot vandaag gezien zijn als verrader. De enige reden dat hij vandaag toch verscheen was dat historische omstandigheden hem hadden gedwongen een andere rol aan te nemen door tegen de wil van Khamenei in toch te kiezen voor het volk door vraagtekens te zetten bij de verkiezing.

Dat vond ik op zich wel een interessante uitspraak.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:04:37 #130
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70046970
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:58 schreef spoor4 het volgende:
Het feit dat marionet Mousavi onder druk van de bevolking tegen de afgezant van God op aarde in durft te gaan, geeft tenminste al aan dat er een verschuiving heeft plaatsgevonden tussen de macht van de politiek ten opzichte van de kerk in Iran, en dat is al winst.
Zeker.

En waar het een paar dagen geleden nog ondenkbaar was dat dit soort protesten in de nabije toekomst zouden plaatsvinden zijn er nu miljoenen de straat op gegaan. Dat zendt een signaal naar zowel bevolking als leiders.
  † In Memoriam † dinsdag 16 juni 2009 @ 00:13:52 #131
230491 Zith
pls tip
pi_70047242

Als ratten in de val.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:14:02 #132
8369 speknek
Another day another slay
pi_70047250
quote:
today is bad day for us - 3 of group still not contacted from Azadi demo and we have 1 injured - #Iranelection

foreign news reported us on twitter - we have too much ppl looking at us - #Iranelection

Gov hackers are on twitter now - we are getting threats - #Iranelection
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:14:04 #133
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70047252
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:56 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Omdat het meestal Westerse landen zijn die dergelijke spullen aan Iran leveren.
Maar custom-made, ho maar!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:15:39 #134
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_70047300
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:04 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Zeker.

En waar het een paar dagen geleden nog ondenkbaar was dat dit soort protesten in de nabije toekomst zouden plaatsvinden zijn er nu miljoenen de straat op gegaan. Dat zendt een signaal naar zowel bevolking als leiders.
Precies, het is absoluut een keerpunt, zelfs als het onverhoopt (nog) niet lukt om het regime omver te werpen en helaas is dat een realistisch scenario.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:16:54 #135
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_70047336
# motorbikes all over Tehran - outside now - they break windows of houses some have pepper gas - they want to scare ppl #Iranelection13 minuten ago from web
# we are routed thru mirror proxies - but service is unreliable - keeps cuting out - have to switch off lights now - #Iranelection16 minuten ago from web
# Gov hackers are on twitter now - we are getting threats - #Iranelection18 minuten ago from web
# reliable source - more than 100 motorbikers at Baseej headquerters in Iran street #Iranelection22 minuten ago from web
# one of us is injured and we have doctor - we cannot go to hospital now as plainclothes are at all hospitals #Iranelection25 minuten ago from web
# reports of gun shots in Sadatabad too - we heard gunshots from that direction about 45 mins ago #Iranelection26 minuten ago from web
pi_70047360
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:15 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Precies, het is absoluut een keerpunt, zelfs als het onverhoopt (nog) niet lukt om het regime omver te werpen en helaas is dat een realistisch scenario.
Vergis je niet. De jeugd van Iran is echt wel politiek bewust. Als je ook die vrouwen en jonge mannen in Perzie ziet, die zijn supermodern. Heel anders dan Arabische landen (op wellicht Libanon na).
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 16 juni 2009 @ 00:19:17 #137
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_70047388
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:16 schreef horned_reaper het volgende:
# motorbikes all over Tehran - outside now - they break windows of houses some have pepper gas - they want to scare ppl #Iranelection13 minuten ago from web
# we are routed thru mirror proxies - but service is unreliable - keeps cuting out - have to switch off lights now - #Iranelection16 minuten ago from web
# Gov hackers are on twitter now - we are getting threats - #Iranelection18 minuten ago from web
# reliable source - more than 100 motorbikers at Baseej headquerters in Iran street #Iranelection22 minuten ago from web
# one of us is injured and we have doctor - we cannot go to hospital now as plainclothes are at all hospitals #Iranelection25 minuten ago from web
# reports of gun shots in Sadatabad too - we heard gunshots from that direction about 45 mins ago #Iranelection26 minuten ago from web
Ik denk dat morgen cruciaal wordt, als de massa dan terug durft te komen en weer gaat demonstreren is het haast niet meer te stoppen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:19:22 #138
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_70047393
*more than 100 students missing from Tehran Uni dorms - reports of several dead from last night

*up to 7 dead in Azadi sq today

*we are all tired - no sleep for 3 days - one of us is injured from baton - waiting for doctor

*Gov hackers are on twitter now

*motorbikes all over Tehran - outside now - they break windows of houses some have pepper gas - they want to scare ppl
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:20:06 #139
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_70047411
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vergis je niet. De jeugd van Iran is echt wel politiek bewust. Als je ook die vrouwen en jonge mannen in Perzie ziet, die zijn supermodern. Heel anders dan Arabische landen (op wellicht Libanon na).
Er is ook een kans dat het lukt en Iran is inderdaad geen Saudi-Arabie, maar het is helaas nog geen uitgemaakte zaak.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:26:02 #140
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_70047611
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:20 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Er is ook een kans dat het lukt en Iran is inderdaad geen Saudi-Arabie, maar het is helaas nog geen uitgemaakte zaak.
Het probleem is dat er zowel geen politiek alternatief is (Mousavi is niet veel minder slecht dan Ahmadinejad) en dan heb je nog de religieuze terreur (die uiteindelijk de baas is).

Heb zoveel gave Perziers ontmoet, zowel in Iran als erbuiten, maar het land is volledig verpest door het bestuur.

dinsdag 16 juni 2009 @ 00:30:05 #142
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_70047674
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:27 schreef El_Matador het volgende:

Het probleem is dat er zowel geen politiek alternatief is (Mousavi is niet veel minder slecht dan Ahmadinejad) en dan heb je nog de religieuze terreur (die uiteindelijk de baas is).
Moussavi kan een overgangsfiguur zijn, een soort Kostunica, het is niet realistisch om te verwachten dat er direct een liberale hervormer aan de macht zal komen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:31:13 #143
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70047696
Het klinkt wellicht gek, maar juist op dit moment had ik gehoopt dat Bush nog de president van Amerika was geweest. Iemand van wie ik zeker weet dat hij achter de Iraniers was gaan staan.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:35:41 #144
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_70047800
Er gaan geruchten dat morgen om 5PM lokale tijd "the final march" wordt afgekondigd !
Mensen hebben het ook wel over "The final strike"
pi_70047810
Ik vind het hoopgevend wat er nu gebeurt in Iran, maar ik ben net zo goed nog niet overtuigd dat dit echt tot iets gaat leiden. Het zou wel mooi zijn als het volk in Iran de rug van het beest kan breken en er een echte democratie gaat ontstaan.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:38:26 #146
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_70047842
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:35 schreef horned_reaper het volgende:
Er gaan geruchten dat morgen om 5PM lokale tijd "the final march" wordt afgekondigd !
Mensen hebben het ook wel over "The final strike"
Als het lukt om weer een massa op de been te brengen kan het weleens een damdoorbraak te zijn die niet meer tegen te houden is.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:43:30 #147
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70047946
Dat hopen we dan maar!
pi_70047947
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:31 schreef AryaMehr het volgende:
Het klinkt wellicht gek, maar juist op dit moment had ik gehoopt dat Bush nog de president van Amerika was geweest. Iemand van wie ik zeker weet dat hij achter de Iraniers was gaan staan.
Bush is zelf net zo'n reli-idioot. Ok, misschien zonder stenigingen, maar wel een die een kruistocht serieus neemt.

Niet bepaald een voorbeeld.

Ik heb meer met Barack "Pim Fortuyn" Obama.

dinsdag 16 juni 2009 @ 00:45:53 #149
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70047993
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bush is zelf net zo'n reli-idioot. Ok, misschien zonder stenigingen, maar wel een die een kruistocht serieus neemt.

Niet bepaald een voorbeeld.

Ik heb meer met Barack "Pim Fortuyn" Obama.
Daar gaat het niet om. Wat ik bedoel is dat Bush zich altijd achter de Iraanse volk heeft geschaard. Ik hoor tot op dit moment geen enkel geluid van Obama, niet eens over de behandeling van de demonstranten. Ik weet zeker dat als Bush er nog was geweest hij moreel en wellicht op een ander manier zich achter de Iraanse bevolking had geschaard. De Iraniers roepen niet voor niets overal op het internet voor internationale hulp.

Ik begin Bush iniedergeval steeds meer te begrijpen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:47:33 #150
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_70048029
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:45 schreef AryaMehr het volgende:
Ik weet zeker dat als Bush er nog was geweest hij moreel en wellicht op een ander manier zich achter de Iraanse bevolking had geschaard.
Dat is denk ik wel waar, maar het maakt niet zoveel uit denk ik. Ik denk dat de beslissing binnen een paar dagen valt en dan doet internationale druk er niet zoveel toe.
pi_70048035
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:31 schreef AryaMehr het volgende:
Jij gaat ervan uit dat dit ook zou gebeuren als Bush nog aan de macht was.
I'll be back
pi_70048059
quote:

[..]

Daar gaat het niet om. Wat ik bedoel is dat Bush zich altijd achter de Iraanse volk heeft geschaard. Ik hoor tot op dit moment geen enkel geluid van Bush, niet eens over de behandeling van de demonstranten. Ik weet zeker dat als Bush er nog was geweest hij moreel en wellicht op een ander manier zich achter de Iraanse bevolking had geschaard. De Iraniers roepen niet voor niets overal op het internet voor internationale hulp.

Als je de reacties hier en in andere media ziet, weet je dat het Westen als 1 man achter het Perzische volk staat. Als er 1 modelstaat zou kunnen zijn voor het Midden-Oosten, is het Iran. Ik ben er geweest en de mensen zijn zo gaaf, maar zo onderdrukt...

dinsdag 16 juni 2009 @ 00:48:57 #153
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_70048060
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:47 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

[..]

Ik zie eerlijk gezegd geen direct verband.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:49:07 #154
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048065
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:47 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

[..]

Ja?
pi_70048066
Als ze toch zo'n enorme menigte op de been kunnen krijgen als ik vandaag op tv zag, vraag ik me af waarom ze dan niet meteen een paar overheids- en andere strategische posities bestormen om maar meteen helemaal met het regime af te rekenen.

The final march as in...?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:52:10 #156
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70048112
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:10 schreef AryaMehr het volgende:
Een OP volgt.
In deel drie?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:52:42 #157
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_70048121
Ik heb 2 Iraanse huisgenootjes, 2 ontzettend leuke meiden, intelligent. Eén wil dokter worden hier, de andere juriste. Ze zijn vrij aangedaan door wat er daar gebeurt. Ze voelen zich machteloos.... en ze hopen zo op verandering.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:53:20 #158
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048136
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:52 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

In deel drie?
Sorry, nog geen tijd voor gehad. Te druk met het lezen van kranten, het bekijken van filmpjes en het in de gaten houden van updates.
pi_70048155
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:52 schreef _Qmars_ het volgende:
Ik heb 2 Iraanse huisgenootjes, 2 ontzettend leuke meiden, intelligent. Eén wil dokter worden hier, de andere juriste. Ze zijn vrij aangedaan door wat er daar gebeurt. Ze voelen zich machteloos.... en ze hopen zo op verandering.
Ik denk dat zoveel Perzische vrouwen en mannen hier zo over denken...

Wat een supergastvrij volk is het. EN mooie vrouwen...

dinsdag 16 juni 2009 @ 00:56:05 #160
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_70048184
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:55 schreef El_Matador het volgende:

EN mooie vrouwen...
Absoluut, ook dat is een reden om te hopen op een Iraanse Lente: weg met die hoofddoeken.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:56:25 #161
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_70048190
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk dat zoveel Perzische vrouwen en mannen hier zo over denken...

Wat een supergastvrij volk is het. EN mooie vrouwen...
Dat laatste is zeker een feit

De bandbreedte in dit huis gaat ook helemaal naar de $#^#$ omdat ze constant bezig zijn om foto's te versturen, mensen te bellen via Skype enz enz. Maar dat mag, it's a noble cause!
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_70048286
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:56 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Absoluut, ook dat is een reden om te hopen op een Iraanse Lente: weg met die hoofddoeken.
RACIST!

En dat zegt wat van mijn "Islam "

dinsdag 16 juni 2009 @ 01:05:17 #163
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048319
Er begint in Nederland onder de Iraniers ondertussen ook een splitsing te ontstaan tussen de pro-Mousavi aanhangers en de anti-islamitische republiek aanhangers. Laatst ook bij de demonstratie voor de Iraanse ambassade in Den Haag.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:05:40 #164
154952 spoor4
Spoort niet
pi_70048324
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:49 schreef alexis_ het volgende:
Als ze toch zo'n enorme menigte op de been kunnen krijgen als ik vandaag op tv zag, vraag ik me af waarom ze dan niet meteen een paar overheids- en andere strategische posities bestormen om maar meteen helemaal met het regime af te rekenen.

The final march as in...?
Mousavi verkozen krijgen is nog een redelijk haalbaar doel, waar alle partijen wel mee kunnen leven, de ayatollahs wegjagen is een veel grotere stap en levert mogelijk een burgeroorlog op. Stap voor stap is de manier mijns inziens.
pi_70048360
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:05 schreef AryaMehr het volgende:
Er begint in Nederland onder de Iraniers ondertussen ook een splitsing te ontstaan tussen de pro-Mousavi aanhangers en de anti-islamitische republiek aanhangers. Laatst ook bij de demonstratie voor de Iraanse ambassade in Den Haag.
Ja, dat is wel een interessant punt. Neem je Mousavi als "hoop" en hoop je dat hij zijn streken als premier heeft afgeleerd en ga je voor langzame verbetering, of wijs je de islamitische republiek als geheel af en ga je voor een seculiere Perzische staat.

Alle Perziers die ik ken zijn trouwens moslim-af. Zelfs de Perziers die ik in Iran heb ontmoet, waren erg mild met hun religie.

dinsdag 16 juni 2009 @ 01:12:59 #166
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048399
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een interessant punt. Neem je Mousavi als "hoop" en hoop je dat hij zijn streken als premier heeft afgeleerd en ga je voor langzame verbetering, of wijs je de islamitische republiek als geheel af en ga je voor een seculiere Perzische staat.

Alle Perziers die ik ken zijn trouwens moslim-af. Zelfs de Perziers die ik in Iran heb ontmoet, waren erg mild met hun religie.
Klopt. Maar de meeste Iraniers - ook in Nederland - zijn bang om nu al de Islamitische af te wijzen omdat ze bang zijn problemen te krijgen met de regering als ze weer eens naar Iran op vakantie gaan. Ook hier in Nederland zitten enorm veel huichelaars die zich als politiek vluchteling voordoen, maar ondertussen wel elk jaar naar Iran kunnen gaan.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:16:33 #167
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_70048432
quote:

[..]

Daar gaat het niet om. Wat ik bedoel is dat Bush zich altijd achter de Iraanse volk heeft geschaard. Ik hoor tot op dit moment geen enkel geluid van Obama, niet eens over de behandeling van de demonstranten. Ik weet zeker dat als Bush er nog was geweest hij moreel en wellicht op een ander manier zich achter de Iraanse bevolking had geschaard. De Iraniers roepen niet voor niets overal op het internet voor internationale hulp.

Obama heeft ondertussen gereageerd:
quote:
I am deeply troubled by the violence I have been seeing on television. I think the democratic process, free speech, the ability of people to peacefully dissent -- all those are universal values and need to be respected. And whenever I see violence perpetrated on people who are peacefully dissenting, and whenever the American people see that, I think they are troubled.
quote:
There appears to be a sense of people who were so hopeful and so engaged and so committed to democracy, who now feel betrayed, and I think it's important that moving forward, whatever investigations that take place are done in a way that does not result in bloodshed, and does not result in people being stifled, in expressing their views.
quote:
I would say to [The Iranian people] that the world is watching and inspired by their participation, regardless of what the ultimate outcome of the election was. And they should know that the world is watching.
pi_70048434
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:48 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik zie eerlijk gezegd geen direct verband.
Kan me voorstellen dat hardliners meer succes hadden toen Bush aan de macht was.
En dat je betogen tegen de eigen regering niet zo gauw doet als Mister 'axis of evil' je aanmoedigt.
I'll be back
pi_70048439
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:12 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Klopt. Maar de meeste Iraniers - ook in Nederland - zijn bang om nu al de Islamitische af te wijzen omdat ze bang zijn problemen te krijgen met de regering als ze weer eens naar Iran op vakantie gaan. Ook hier in Nederland zitten enorm veel huichelaars die zich als politiek vluchteling voordoen, maar ondertussen wel elk jaar naar Iran kunnen gaan.
Ja, ergens vind ik het ook hypocriet. Maar heb in Iran een man ontmoet die 12 jaar in Duitsland van de Westerse vrijheid heeft mogen proeven en nu terug is in zijn "eigen" land... Die vent wordt gek daar.

dinsdag 16 juni 2009 @ 01:17:37 #170
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048444
Een leuk filmpje:

Anti-islamitische republiek aanhangers (te herkennen aan de vlag van Iran met de leeuw in het midden) en de Iraanse communisten (te herkennen aan de rode vlaggen) die leuzen als ''dood aan de islamitische republiek'' schreeuwen voor de Iraanse ambassade in Den Haag, terwijl andere Iraniers een stukje verder op in het groen gekleed zijn om hun steun aan een massamoordenaar (moussavi) herkenbaar te maken.

dinsdag 16 juni 2009 @ 01:23:18 #171
154952 spoor4
Spoort niet
pi_70048504
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:17 schreef AryaMehr het volgende:
Een leuk filmpje:

Anti-islamitische republiek aanhangers (te herkennen aan de vlag van Iran met de leeuw in het midden) en de Iraanse communisten (te herkennen aan de rode vlaggen) die leuzen als ''dood aan de islamitische republiek'' schreeuwen voor de Iraanse ambassade in Den Haag, terwijl andere Iraniers een stukje verder op in het groen gekleed zijn om hun steun aan een massamoordenaar (moussavi) herkenbaar te maken.

Zou een beetje een domper zijn als het islamisme ingeruild wordt voor communisme
Kan Iran wel mooi vriendjes blijven met Chavez.
pi_70048516
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:23 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Zou een beetje een domper zijn als het islamisme ingeruild wordt voor communisme
Kan Iran wel mooi vriendjes blijven met Chavez.
Ahmadinejad is wel een soort van communist a la Chavez. Al het oliegeld (en dat is een hoop, dat kan ik je verzekeren) gaat op aan cadeautjes op korte termijn, maar investeringen voor de langere termijn blijven achter.

dinsdag 16 juni 2009 @ 01:26:08 #173
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048528
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ahmadinejad is wel een soort van communist a la Chavez. Al het oliegeld (en dat is een hoop, dat kan ik je verzekeren) gaat op aan cadeautjes op korte termijn, maar investeringen voor de langere termijn blijven achter.
Iran kende een redelijk grote communistische partij voor de revolutie. De zogeheten Tudeh Party. Velen werden echter in 1988 vermoord door de Islamitische regering.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tudeh_Party_of_Iran
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:27:38 #174
154952 spoor4
Spoort niet
pi_70048544
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:26 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Iran kende een redelijk grote communistische partij voor de revolutie. De zogeheten Tudeh Party. Velen werden echter in 1988 vermoord door de Islamitische regering.

Weet ik, maar was het land veel beter af geweest met een communistische revolutie ipv een islamitische?
Ik denk van niet.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:31:11 #175
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048586
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:27 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Weet ik, maar was het land veel beter af geweest met een communistische revolutie ipv een islamitische?
Ik denk van niet.
Ik kan me geen ergere zo niet een even erge regering voorstellen als deze.
pi_70048593
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:26 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Voor 1979 hadden we in Nederland ook de CPN...

dinsdag 16 juni 2009 @ 01:35:36 #177
154952 spoor4
Spoort niet
pi_70048625
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:31 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Een stalinistisch bewind?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:36:06 #178
188345 Py
op zich
pi_70048634
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:31 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Maar het beleid wordt bepaald door de Ayatollahs. Als die blijven zitten dan verandert er toch niets, wie er ook president wordt?
Of zouden ze hun beleid gaan aanpassen nav deze massale demonstraties?
pi_70048647
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:35 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Alleen Noord-Korea komt in die buurt. Het meest bizarre land ter wereld denk ik.

Maar dat land heeft ook geen historie als Perzie. De bakermat van onze beschaving, de pre-islamitische wetenschap, de kunst, de architectuur, de trots, het eten, alles.

En met zoveel olie (weet er alles van) heeft Iran gewoon een enorme potentie. Daarom des te zuurder dat deze regering (inclusief de ayatollahs) er zit...

pi_70048657
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:36 schreef Py het volgende:

[..]

Maar het beleid wordt bepaald door de Ayatollahs. Als die blijven zitten dan verandert er toch niets, wie er ook president wordt?
Dat is het probleem inderdaad.

Maar daarom zie ik deze opstand ook als tweeledig. Zowel tegen de politieke als tegen de religieuze terreur.

dinsdag 16 juni 2009 @ 01:39:25 #181
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048661
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:36 schreef Py het volgende:

[..]

Vandaar dat ik en een hoop andere pleiten voor totale verandering. Dus weg met de islamitische regering. Alleen dan is verandering mogelijk.
quote:
Daar zat ik laatst ook aan te denken. Volgens enkele familieleden van mij is dat onmogelijk, omdat dat dat simpelweg een einde van de islamitische regering betekent. Een ander beleid wordt gezien als een toegeving en ze zijn bang dat het volk dan steeds meer vrijheden gaat eisen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:42:13 #182
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048672
Leuke nostalgische beelden van Iran (1970) voor de revolutie:

http://www.dumpert.nl/med(...)islam_revolutie.html
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:42:29 #183
188345 Py
op zich
pi_70048673
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is het probleem inderdaad.

Maar daarom zie ik deze opstand ook als tweeledig. Zowel tegen de politieke als tegen de religieuze terreur.
Ja ergens wel maar het gaat om de verkiezingen. Als Moussavi president wordt dan wordt alles weer rustig en dan gaat het weer gewoon zoals het was verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Py op 16-06-2009 02:12:43 ]
pi_70048713
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:42 schreef Py het volgende:

[..]

Ja ergens wel maar het gaat om de verkiezingen. Als Moussaci president wordt dan wordt alles weer rustig en dan gaat het weer gewoon zoals het was verder.
Ja, maar kan je een compleet regime omverwerpen door een verkeerde verkiezingsuitslag? De oude religieuze mannen zijn in de minderheid, maar wel fokking machtig.

En Ahmadinejad paait met brandstof (120 liter per maand voor 7 cent). Als je dat verkeer ziet in Teheran...

dinsdag 16 juni 2009 @ 01:47:40 #185
188345 Py
op zich
pi_70048726
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:39 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Vandaar dat ik en een hoop andere pleiten voor totale verandering. Dus weg met de islamitische regering. Alleen dan is verandering mogelijk.
[..]
Maar dat het volk zo massaal in opstand komt is al een overwinning. Een signaal dat niet genegeerd kan worden.
quote:
Daar zat ik laatst ook aan te denken. Volgens enkele familieleden van mij is dat onmogelijk, omdat dat dat simpelweg een einde van de islamitische regering betekent. Een ander beleid wordt gezien als een toegeving en ze zijn bang dat het volk dan steeds meer vrijheden gaat eisen.
Ja maar kunnen ze deze massale hoeveelheid mensen negeren? Ze moeten iets doen want anders zijn ze ook direct alle draagvlak onder het volk kwijt. Tenminste, ik weet niet hoe die status exact is van ze en hoe de mensen daar tegen de rol van de ayatollahs aankijken tiojdens de verkiezingen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:47:54 #186
154952 spoor4
Spoort niet
pi_70048729
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:39 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

[..]

Hoe denk je dat de verhoudingen liggen bij de demonstranten als het gaat om de 'loyalisten': karroubi-aanhangers/mousavi-aanhangers en
anti-islamisten: democraten/communisten/monarchisten?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:51:46 #187
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048755
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:47 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Hoe denk je dat de verhoudingen liggen bij de demonstranten als het gaat om de 'loyalisten': karroubi-aanhangers/mousavi-aanhangers en
anti-islamisten: democraten/communisten?
Als ik eerlijk moet zijn: ik heb echt geen idee. Ik kan wel gissen of zeggen wat ik denk, maar dat zou een beetje misplaatst zijn. Ik denk trouwens wel dat de democraten in de meerderheid zijn.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:52:35 #188
188345 Py
op zich
pi_70048760
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, maar kan je een compleet regime omverwerpen door een verkeerde verkiezingsuitslag? De oude religieuze mannen zijn in de minderheid, maar wel fokking machtig.

En Ahmadinejad paait met brandstof (120 liter per maand voor 7 cent). Als je dat verkeer ziet in Teheran...
Dan zouden de protesten alleen gaan over Ahmedinejad of Moussavi. En dat is dus zinloos. Dan wordt Moussavi president en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag.
pi_70048761
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:35 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Najibullah en de Sovjets waren 99% dichtbij het uitschakelen van de talibs, in 1985. Wilders zou hun nu op zijn knieen danken. Niet dat t nu iets meer helpt..
pi_70048768
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:52 schreef Py het volgende:

[..]

Dan zouden de protesten alleen gaan over Ahmedinejad of Moussavi. En dat is dus zinloos. Dan wordt Moussavi president en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag.
Helaas zal het zo wel gaan.

dinsdag 16 juni 2009 @ 01:56:51 #191
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048789
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zelfs dat betwijfel ik: Mousavi als president
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:57:52 #192
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048792
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:52 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Najibullah en de Sovjets waren 99% dichtbij het uitschakelen van de talibs, in 1985. Wilders zou hun nu op zijn knieen danken. Niet dat t nu iets meer helpt..
Bedoel je niet de Moedjahedin? De Taliban heeft volgens mij pas sinds de jaren negentig van zich laten horen?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:58:44 #193
188345 Py
op zich
pi_70048801
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zou wel zuur zijn
  dinsdag 16 juni 2009 @ 02:05:59 #194
154952 spoor4
Spoort niet
pi_70048855
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:56 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Zelfs dat betwijfel ik: Mousavi als president
Het zou voor hen wel verstandig zijn; zullen de ayatollahs de bui zelf niet zien hangen dan, als ze nu niks doen?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 02:06:13 #195
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_70048857
  dinsdag 16 juni 2009 @ 02:07:29 #196
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048872
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 02:05 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Het zou voor hen wel verstandig zijn; zullen de ayatollahs de bui zelf niet zien hangen dan, als ze nu niks doen?
De ayatollahs doen wel degelijk wat: de protesten bloedig neerslaan. Zij zien dat als de enige oplossing. Ze weten immers dat het voortbestaan van de islamitische republiek in dreiging is.
pi_70048884
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 02:07 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

De ayatollahs doen wel degelijk wat: de protesten bloedig neerslaan. Zij zien dat als de enige oplossing. Ze weten immers dat het voortbestaan van de islamitische republiek in dreiging is.
Helaas waar.

pi_70048887
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:57 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Bedoel je niet de Moedjahedin? De Taliban heeft volgens mij pas sinds de jaren negentig van zich laten horen?
Wel, algemene term voor fundamentalisten, aangezien de Moedjahedin in Iran weer iets heel anders zijn.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 02:11:22 #199
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70048909
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 02:09 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Wel, algemene term voor fundamentalisten, aangezien de Moedjahedin in Iran weer iets heel anders zijn.
Klopt. Ik bedoelde dan ook de Afghaanse Moedjahedin ten tijde van de oorlog tegen de Russen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 02:13:06 #200
154952 spoor4
Spoort niet
pi_70048923
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 02:07 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

De oproerpolitie is outnumbered. Of zullen ze het leger inzetten tegen de bevolking?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')