Tuurlijk...complottheorieën. Bush heeft overduidelijk tot twee maal toe de verkiezingen gestolen. Eerst door fraude mn in Florida, waardoor Al Gore die de verkiezingen gewonnen had toch geen president werd, tegen Kerry heeft Bush miljoenen stemgerechtigden uitgesloten van stemming.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:57 schreef Hukkie het volgende:
Misschien is het handiger om weer ontopic te gaan, alle complottheorieen te laten voor wat ze zijn, en de blik weer op het hoe en wat van de demonstraties te richten.
Ik ben het niet per definitie met je oneens hoor, maar daar gaat dit topic toch niet over?quote:
Echt, flikker op.quote:Er is geen enkele indicatie voor fraude in Iran.
Wat moet ik hiermee.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:13 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Aarzelde even met posten, maar je trok me over de schreef met deze opmerking:
http://www.flickr.com/photos/arasmus/3629097035/
Ik ga ff iets anders doen.![]()
http://www.fivethirtyeigh(...)-does-not-prove.htmlquote:Op maandag 15 juni 2009 20:53 schreef ethiraseth het volgende:
Het verloop van de bekendmakingen van de tussentijdse resultaten uit verschillende gebieden was wel heel verdacht. Keer op keer ruwweg 2/3e voor Ahmadinejad, 1/3e voor Mousavi? Ongeacht of het om platteland of stad ging, of de demografische samenstelling qua culturen binnen Iran? Er is geen enkel precedent voor zo'n gelijkmatig resultaat. Het is statistisch gezien zelfs bijna onmogelijk om zo'n gelijkmatige trend te hebben over een heel land.
Zeg, dat is toch de as-van-het-kwaad?quote:Op maandag 15 juni 2009 21:19 schreef grijzewolftr het volgende:
Gelukkig krijgt Ahmadinejad wel veel steun uit de Arabische wereld,Rusland,North Korea en Venezuela![]()
Aja en hier ga je de fout in. Normaal gesproken duurde het tellen in Iran 3 dagen. Bij deze verkiezingen was de uitslag na enkele uren bekend. Ik gok dat er dus helemaal niet geteld isquote:Op maandag 15 juni 2009 21:14 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Die stembiljetten worden met de hand geteld door honderden onafhankelijke mensen, zitten die dan ook allemaal in het complot?
Als je goed leest is het vrij selectief. Een hoop landen zijn er helemaal niet blij mee. Ahmadinejad wil Hezbollah in Libanon steunen en ook pro-iran groepen in o.a. Saoudi-Arabie, koeweit en Bahrein. Die landen zitten echt niet te wachten op zulke dingen.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:19 schreef grijzewolftr het volgende:
Expressions of congratulations
* Flag of the victory. "We hope that the next term would witness progress on the relations between Iran and the Arab world and cooperation in establishing peace in the Middle East," he said.[126]
Iraq Shiite lawmaker Sami Askari, a confidante of Prime Minister Nouri Maliki, has said that he expects Iran-Iraq relations to stay the same as before and that it would not have changed had the election gone another way.[115] Iraqi President Jalal Talebani and radical cleric Muqtada al-Sadr all congratulated Ahmadinejad on this election victory. SCIRI leader Seyyed Abdul Aziz al-Hakim sent a notice praising Khamenei that did not mention Ahmadinejad.[127]
Qatar Sheikh Hamad Bin Khalifa Al-Thani, the Emir of Qatar, also congratulated Ahmadinejad with his election victory.[128]
Syria Syrian President Bashar al-Assad sent Ahmadinejad a cable in which he gave him his "best wishes for progress and prosperity" to the Iranian people.[129]
Palestinian flag Fawzi Barhoum, a spokesman of the Hamas government in Gaza, hailed the election results and said: "The results of the elections in Iran show the wide public support for Iran's policy of challenge," referring to Ahmadinejad's anti-Israeli policy.[130] Palestinian Islamic Jihad congratulated Ahmadinejad as well.[131]
Egypt Mohammad-Mehdi Akef, a leader in the Muslim Brotherhood, sent a message of congratulations to Ahmadinejad.[131]
o Hezbollah Leader, Seyyed Hassan Nasrallah congratulated Ahmadinejad with his victory.[132]
Yemen Yemeni President Ali Abdullah Saleh on Monday congratulated Ahmadinejad on his reelection.[133]
Afghanistan Hamid Karzai, President of Afghanistan, congratulated Ahmadinejad with his election victory.[134]
Pakistan Pakistani President Asif Ali Zardari and Pakistani Prime Minister Yousaf Raza Gillani both sent separate messages congratulating Ahmadinejad with his victory. Zardari said: "This is indeed testimony of the confidence of the people of Iran in your leadership qualities and an acknowledgement of your outstanding services."[135]
Turkey Turkish President Abdullah Gül and Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan both congratulated Ahmadinejad on his reelection.[136]
Armenia Armenian President Serzh Sargsyan sent a congratulatory message to Ahmadinejadv stating in part, "On behalf of the people of the Republic of Armenia and myself I warmly congratulate you on the occasion of your re-election as President of the Islamic Republic of Iran and wish you new successes and achievements."[137]
Belarus Belarusian President Alexander Lukashenko congratulated Mahmoud Ahmadinejad on his re-election as president of Iran on Saturday. He said: "I'm convinced that Belarusian-Iranian constructive relations will develop dynamically and that mutually advantageous strategic projects will be realised for the sake of the peoples of our countries."[138]
Russia Russian President Dmitry Medvedev congratulated Mahmoud Ahmadinejad on his re-election.He expressed hope Tehran-Moscow friendly relations would be expanded in line of the two nations' interests and peace and stability of the region.[139]
North Korea Kim Yong-Nam, Supreme People's Assembly of North Korea, send a message to Ahmadinejad on sunday. Kim "sincerely wished him success in his responsible work to frustrate pressure and interference of outsiders and build independent and prosperous Iran".[140]
Venezuela Venezuelan President, Hugo Chávez, phoned Ahmadinejad to congratulate his "great and important victory for people fighting for a better world".[7]
Gelukkig krijgt Ahmadinejad wel veel steun uit de Arabische wereld,Rusland,North Korea en Venezuela![]()
Ik ken dat verhaal, maar dat is echt zeer zwak. Het enige wat dat bewijst is dat, als je resultaten cherrypicked, je hetzelfde restultaat kan krijgen. Zou jij tussentijdse resultaten geloven bij de Amerikaanse verkiezingen waarbij zowel Texas, Californie, New York en Arkansas allemaal 2/3e naar de Republikeinen gingen en 1/3e naar de democraten?quote:Op maandag 15 juni 2009 21:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.fivethirtyeigh(...)-does-not-prove.html
De vermeende verkiezingsfraude is ook een complottheorie.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:57 schreef Hukkie het volgende:
Misschien is het handiger om weer ontopic te gaan, alle complottheorieen te laten voor wat ze zijn, en de blik weer op het hoe en wat van de demonstraties te richten.
Sorry daar geloof ik niet zo heel erg in. Tuurlijk als je naar de individuen kijkt zullen er in Iran heus een hoop jonge mensen zijn die de afgelopen weken oprecht dachten dat ze deel van veranderingen waren en nu zo gedesillusioneerd en woedend zijn dat ze de straat op gaan.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:57 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
De rellen gaan dus helemaal niet om het feit dat Iran niet op een universiteiten-sluitende gek mag stemmen. (Denk je echt dat studenten daarover protesteren?)
Het gaat erom dat ze geen proteststem uit mogen brengen, wat past in het grotere geheel dat ze gewoon veel te weinig vrijheid ervaren in Iran.
Het is geen cherrypicking.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik ken dat verhaal, maar dat is echt zeer zwak. Het enige wat dat bewijst is dat, als je resultaten cherrypicked, je hetzelfde restultaat kan krijgen. Zou jij tussentijdse resultaten geloven bij de Amerikaanse verkiezingen waarbij zowel Texas, Californie, New York en Arkansas allemaal 2/3e naar de Republikeinen gingen en 1/3e naar de democraten?
quote:Wave 5 happens to be a very good one for McCain: it contains the results from South Carolina, South Dakota, Tennessee and Texas -- four red states -- plus Rhode Island, which went for Obama but contains a tiny number of votes. And yet, the impact of Wave 5 is barely visible when the results are presented in this fashion.
Waar de bewijzen een héél stuk sterker voor zijn dan jouw samenzweringsgebrabbel. Niemand gelooft jouw theorie, dus bespaar je alsjeblieft de moeite voor je je nog belachelijker maakt.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De vermeende verkiezingsfraude is ook een complottheorie.
Maar natuurlijk. De Iraanse jongeren hunkeren al dertig jaar na vrijheid. Kom mij niet vertellen waarom de mensen de straat zijn opgegaan.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De vermeende verkiezingsfraude is ook een complottheorie.
[..]
Sorry daar geloof ik niet zo heel erg in.
Dan nog is het wel het opzetten van gegevens in groepen op zo'n manier dat het past, en op een manier die niet overeenkomt met hoe resultaten binnenkomen.quote:
Dat zeg ik,quote:Op maandag 15 juni 2009 21:03 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Tot de val van de shah waren ze bondgenoten. Even rekenen, tot 1979 ongeveer. Toen verschoven de Yankees richting Saddam, die ze sponsorden in de Iran-Irak oorlog. Cheney heeft daar persoonlijk handjes voor zitten schudden met Saddam.
Ik denk dat het leger bewust buiten het beeld is gehouden. Ik heb zo'n vermoeden dat Khamenei het leger niet helemaal vertrouwt. Al zijn vertrouwen is op dit moment gevestigd op de Iraanse Hezbollah.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:44 schreef ethiraseth het volgende:
Het leger schijnt zich voorlopig ook neutraal te houden. Opvallend, ik weet niet precies wie de macht heeft over het leger, maar als je die niet tegen je krijgt ben je vaak al een aardig eind op weg naar een revolutie.
Dat zeg ik toch? Als je naar het individu kijkt, ja natuurlijk zullen de meesten vanuit persoonlijke motivatie daar staan.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Maar natuurlijk. De Iraanse jongeren hunkeren al dertig jaar na vrijheid. Kom mij niet vertellen waarom de mensen de straat zijn opgegaan.
Schijnbaar maken 30.000 levens niet uit, zolang je maar oppositie bent!quote:Op maandag 15 juni 2009 20:54 schreef _The_General_ het volgende:
Iedereen heeft nu wel de mond vol van Mousavi, maar zijn we de massamoorden in zijn opdracht van 1988 vergeten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |