Iddquote:Op maandag 15 juni 2009 22:47 schreef ethiraseth het volgende:
Vraag me toch af waarom die politie daar Police op hun pak hebben staan, i.p.v. het perzische woord ervoor.
Zeker.quote:Op maandag 15 juni 2009 23:58 schreef spoor4 het volgende:
Het feit dat marionet Mousavi onder druk van de bevolking tegen de afgezant van God op aarde in durft te gaan, geeft tenminste al aan dat er een verschuiving heeft plaatsgevonden tussen de macht van de politiek ten opzichte van de kerk in Iran, en dat is al winst.
quote:today is bad day for us - 3 of group still not contacted from Azadi demo and we have 1 injured - #Iranelection
foreign news reported us on twitter - we have too much ppl looking at us - #Iranelection
Gov hackers are on twitter now - we are getting threats - #Iranelection
Maar custom-made, ho maar!quote:Op maandag 15 juni 2009 23:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat het meestal Westerse landen zijn die dergelijke spullen aan Iran leveren.
Precies, het is absoluut een keerpunt, zelfs als het onverhoopt (nog) niet lukt om het regime omver te werpen en helaas is dat een realistisch scenario.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:04 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Zeker.
En waar het een paar dagen geleden nog ondenkbaar was dat dit soort protesten in de nabije toekomst zouden plaatsvinden zijn er nu miljoenen de straat op gegaan. Dat zendt een signaal naar zowel bevolking als leiders.
Vergis je niet. De jeugd van Iran is echt wel politiek bewust. Als je ook die vrouwen en jonge mannen in Perzie ziet, die zijn supermodern. Heel anders dan Arabische landen (op wellicht Libanon na).quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies, het is absoluut een keerpunt, zelfs als het onverhoopt (nog) niet lukt om het regime omver te werpen en helaas is dat een realistisch scenario.
Ik denk dat morgen cruciaal wordt, als de massa dan terug durft te komen en weer gaat demonstreren is het haast niet meer te stoppen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:16 schreef horned_reaper het volgende:
# motorbikes all over Tehran - outside now - they break windows of houses some have pepper gas - they want to scare ppl #Iranelection13 minuten ago from web
# we are routed thru mirror proxies - but service is unreliable - keeps cuting out - have to switch off lights now - #Iranelection16 minuten ago from web
# Gov hackers are on twitter now - we are getting threats - #Iranelection18 minuten ago from web
# reliable source - more than 100 motorbikers at Baseej headquerters in Iran street #Iranelection22 minuten ago from web
# one of us is injured and we have doctor - we cannot go to hospital now as plainclothes are at all hospitals #Iranelection25 minuten ago from web
# reports of gun shots in Sadatabad too - we heard gunshots from that direction about 45 mins ago #Iranelection26 minuten ago from web
Er is ook een kans dat het lukt en Iran is inderdaad geen Saudi-Arabie, maar het is helaas nog geen uitgemaakte zaak.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vergis je niet. De jeugd van Iran is echt wel politiek bewust. Als je ook die vrouwen en jonge mannen in Perzie ziet, die zijn supermodern. Heel anders dan Arabische landen (op wellicht Libanon na).
Het probleem is dat er zowel geen politiek alternatief is (Mousavi is niet veel minder slecht dan Ahmadinejad) en dan heb je nog de religieuze terreur (die uiteindelijk de baas is).quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Er is ook een kans dat het lukt en Iran is inderdaad geen Saudi-Arabie, maar het is helaas nog geen uitgemaakte zaak.
Moussavi kan een overgangsfiguur zijn, een soort Kostunica, het is niet realistisch om te verwachten dat er direct een liberale hervormer aan de macht zal komen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:27 schreef El_Matador het volgende:
Het probleem is dat er zowel geen politiek alternatief is (Mousavi is niet veel minder slecht dan Ahmadinejad) en dan heb je nog de religieuze terreur (die uiteindelijk de baas is).
Als het lukt om weer een massa op de been te brengen kan het weleens een damdoorbraak te zijn die niet meer tegen te houden is.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:35 schreef horned_reaper het volgende:
Er gaan geruchten dat morgen om 5PM lokale tijd "the final march" wordt afgekondigd !
Mensen hebben het ook wel over "The final strike"
Bush is zelf net zo'n reli-idioot. Ok, misschien zonder stenigingen, maar wel een die een kruistocht serieus neemt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:31 schreef AryaMehr het volgende:
Het klinkt wellicht gek, maar juist op dit moment had ik gehoopt dat Bush nog de president van Amerika was geweest. Iemand van wie ik zeker weet dat hij achter de Iraniers was gaan staan.
Daar gaat het niet om. Wat ik bedoel is dat Bush zich altijd achter de Iraanse volk heeft geschaard. Ik hoor tot op dit moment geen enkel geluid van Obama, niet eens over de behandeling van de demonstranten. Ik weet zeker dat als Bush er nog was geweest hij moreel en wellicht op een ander manier zich achter de Iraanse bevolking had geschaard. De Iraniers roepen niet voor niets overal op het internet voor internationale hulp.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bush is zelf net zo'n reli-idioot. Ok, misschien zonder stenigingen, maar wel een die een kruistocht serieus neemt.
Niet bepaald een voorbeeld.
Ik heb meer met Barack "Pim Fortuyn" Obama.
Dat is denk ik wel waar, maar het maakt niet zoveel uit denk ik. Ik denk dat de beslissing binnen een paar dagen valt en dan doet internationale druk er niet zoveel toe.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:45 schreef AryaMehr het volgende:
Ik weet zeker dat als Bush er nog was geweest hij moreel en wellicht op een ander manier zich achter de Iraanse bevolking had geschaard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |