abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70018116
Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op: draagdoeken deel 52

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_70018137
hier weer verder!
  maandag 15 juni 2009 @ 10:21:25 #3
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_70018177
Hee, je gooide hem dicht terwijl ik aan het posten was !

Ik ben echt helemaal fan van Ringslings om Floortje te dragen, ik heb er laatst twee gemaakt van mijn EllaRoo Kirsten, zo mooi! (maar ik gebruik er maar één natuurlijk)...

Iemand interesse (laatste keer dat ik het hier spam hoor ) ? 40 euro:

Even voor de foto, hij zit niet zo heel mooi:
*knip*

Even opgehangen aan het keukenrekje, daar was het beste licht... :

[ Bericht 6% gewijzigd door DeLiedje op 15-06-2009 21:50:35 ]
pi_70018562
Wij zijn gisteren naar het amsterdamse bos geweest voor een foto met de chunei, niet direct om de hoek, maar wel fijn jeugdsentiment

En natuurlijk nog even met pfau bij de pauwen van het pannenkoekenhuis

De rest van de foto's staat hier
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_70018639
Jim Jade en een niet gewillig slachtoffer

En torsodragen met blote vogels

Hardloper.
IG @webkim
  maandag 15 juni 2009 @ 10:41:12 #6
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_70018686
Jim jade is mooi!
  maandag 15 juni 2009 @ 10:44:43 #7
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70018782
Mike met Ruben in liefdraagding:

En oma had nog wel een petje tegen de zon

Hier hadden we hem opnieuw geknoopt en zit hij beter.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_70018792
Mooie foto's Llewella (ik ben helemaal verliefd op Ambertje en de geluidjes die ze maakt ook

en Jade staat jullie supergoed WK!
pi_70018849

omdat t topic al bijna dicht was nog een keertje 1 van de 3 hoor
  maandag 15 juni 2009 @ 10:48:43 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70018886
wk, hoe kom je aan die blote pfau?
die zijn mooi!

leuk ook die andere foto's
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 15 juni 2009 @ 10:51:22 #11
108648 cattie
lieve moeder
pi_70018975
Wat een mooie foto's allemaal! Super!
pi_70019443
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:48 schreef DaviniaHR het volgende:
wk, hoe kom je aan die blote pfau?
die zijn mooi!

leuk ook die andere foto's
Ik heb mijn paars geverfde pauwen ontkleurd, nu ik ook een originele violet/white heb.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 15 juni 2009 @ 11:09:35 #13
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70019478
Leuke foto`s mensen!
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 15 juni 2009 @ 11:10:23 #14
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70019499
Ik heb zelf ook nog gedragen:

lekker!
  maandag 15 juni 2009 @ 11:46:19 #15
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70020577
Amsterdamse bos hier ook jeugdsentiment

Mooie foto's kleurdoos

Jim Jade

Mike met zijn handen onder Merel's kontje, zo van 'houdt ie het?' Mooi gemaakt Jelief!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:01:47 #16
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70021053
tex, het is Ruben...
  maandag 15 juni 2009 @ 12:20:53 #17
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70021442
tuurlijk! wist ik wel hoor
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_70021503
Mooie foto's weer
  maandag 15 juni 2009 @ 12:50:38 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_70022071
Ruben

Maar ook de andere kindertjes in doeken/dragers

Ik kan niet wachten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70022721
Wat lief al die foto's met blije kindjes in doeken en dragers!

Hier hebben we een eerste poging gedaan...
Met de Bamboe van Macka!
Ik vond het best spannend maar Kobus vond alles best.
Eerst had ik hem er zo ingedaan dat hij niet zo lekker leek te liggen tot ik me realiseerde dat hij natuurlijk buik tegen buik moest liggen, dus nog een keer geprobeerd en dat lag een stuk beter!
Alleen nog iets strakker knopen geloof ik. Als jullie nog tips hebben, graag!

Mijn rug is nog een beetje dizzy van de bevalling dus het was een korte poging, maar vandaag na de voeding van 2 uur gaan we het nog een keer proberen en dan naar buiten!

beetje moe maar wel fijn al dat dragen!

hm, dit ligt niet zo lekker, maar mij hoor je niet klagen!

Ik geloof dat dit dragen me nog extra gaat bevallen omdat ik weer last van mijn tennisarm heb gekregen, door onhandig kolven.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_70022959
Kobus
Volgens mij mag hij met z'n hoofdje nog wat hoger liggen, maar voor een eerste poging met kind
  maandag 15 juni 2009 @ 13:26:04 #22
108648 cattie
lieve moeder
pi_70023031
Wat een schatje zeg oeke! (Loopt de bv nu goed?)
Ik heb Fee altijd rechtop gedragen, dus ik ben geen expert in liggend dragen, maar het ziet er wel oke uit volgens mij. Alleen 1 ding wat mij opvalt, ligt hij wel in de doek, in de zin dat hij aan alle kanten door de doek omsloten wordt en niet als het ware tegen je aan gedrukt wordt? Ik zie aan jouw buikkant namelijk geen doek.
  maandag 15 juni 2009 @ 13:50:23 #23
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70023816
Oeke wat lief klein frummeltje heb je daar!

Pink Silk Millefiori wordt vandaag verzonden Zul je zien dat ie morgen al bezorgd wordt en dan is Micha thuis
©Dumbo
pi_70023829
Hm, ik heb daar ook geen doek om om hem heen te leggen. Dus hij ligt inderdaad tegen mijn buik aan.
Ik ga zo even kijken of dat klopt en hoe het dan anders moet. Het is de knoop die Noli ook had gepost van die leuke jongeman met baby

bv lukt nog niet echt, maar iedereen om me heen is vol vertrouwen, dus ik probeer dit nog even en dan bel ik een lactatiekundige, hij drinkt iig alleen moedermelk en daar ben ik al heel blij mee...

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 15-06-2009 14:24:46 ]
pi_70024349
Ooow Kobus Ziet er goed uit Oeke, en wat vind je zelf van de doek? Ik hoop dat je zo even lekker naar buiten kunt
  maandag 15 juni 2009 @ 14:40:09 #26
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_70025373
binnekort ook maar eens beginnen met oefenen voor het knopen, want anders zie ik het ook nog gebeuren dat ik er dan geen zin meer in heb.
en dat is dan ook weer zonde
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 15 juni 2009 @ 14:54:18 #27
108648 cattie
lieve moeder
pi_70025828
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:50 schreef oeke het volgende:
Hm, ik heb daar ook geen doek om om hem heen te leggen. Dus hij ligt inderdaad tegen mijn buik aan.
Ik ga zo even kijken of dat klopt en hoe het dan anders moet. Het is de knoop die Noli ook had gepost van die leuke jongeman met baby

bv lukt nog niet echt, maar iedereen om me heen is vol vertrouwen, dus ik probeer dit nog even en dan bel ik een lactatiekundige, hij drinkt iig alleen moedermelk en daar ben ik al heel blij mee...
Ik heb even het filmpje gekeken en ik begin nu ook te twijfelen hoe het moet, dus wacht maar even op de experts en trek je niets van mij aan.
pi_70026346
moooi Oeke!

Je zou wat doek tussen hem en jou kunnen krijgen door de schuine banden waar hij in ligt wat meer als een hangmatje om hem heen te vouwen.

Die banden zijn ook vrij breed dus wat ik zelf altijd deed is ze bij het knopen al dubbel te doen. Dan zijn ze smaller en minder opgefrommelt op je schouder en dan heb je vanzelf twee buideltjes die je om het kindje heen kan doen.

Da's ook iets veiliger, zeker omdat bij deze manier van knopen de horizontale band aan de buitenkant zit en die dus niet als buideltje kan dienen.
pi_70028344
Owlet, dat ga doen de volgende keer! Of ik doe de band binnen en de schuine banden buiten.

maar we zijn net naar buiten geweest! Wel wennen aan het windje, en het ineens heel drukke verkeer, maar Kobus trok zich nergens wat van aan en sliep als een prins!
Ik vond het heel fijn om zo met hem rond te lopen. Even lekker in het speeltuintje voor de deur gezeten en daarna luiers kopen bij de kruidvat.

Wel veel bekijks krijg je, mensen vinden het lief. En ik zag ook nog een andere draagster met kindje!

En ik moet ook nog wennen aan dat je hem niet hoeft te ondersteunen met je hand. Hij lag heel stevig. Zijn oortje was wel helemaal opgefrummeld toen ik hem eruit haalde.

LL, de doek is heel fijn! erg zacht en sterk. En rekt ook lekker. toch fijn om mee te beginnen zo'n rekbare doek. Hij is wel heel wit...
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2009 @ 16:12:11 #30
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_70028642
BambOeke en Kobus

Mrien heeft een punt over met het hoofdje iets hoger. Die houding heeft wat voordelen. Tussen je borsten worden feromonen afgescheiden die babies een veilig gevoel geven (in combinatie met het horen van je hartslag) en ook de behoefte aan bv stimuleren. Zo helpt dragen mee in het proces van afstemmen op elkaar van aanbod en behoefte aan bv.
Mits er geen belemmeringen zijn om succesvol bv te geven natuurlijk. Maar het veilige gevoel geeft het sowieso.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 15 juni 2009 @ 16:26:13 #31
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70029213
OMG Hibiscus is vandaag in Nederland aangekomen... Je zult zien dat ze allebei morgen worden bezorgd als Micha thuis is... HELP!!!
©Dumbo
  maandag 15 juni 2009 @ 16:34:43 #32
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70029496
tex Zeg dat je hem gekregen hebt als kraamkado van je online vriendinnen?
pi_70029556
Hey Macka!
De tip van Mrien met zjn hoofdje heb ik ind toegepast, hij lag lekker met zijn hoofdje op mijn linkerboerst. Goed om te weten dat dat ook weer helpt bij bv. Alles wat ons daarbij helpt is mooi meegenomen.
En Bamboe is

Tex, dat wordt een spannend dagje voor je morgen!
  maandag 15 juni 2009 @ 16:44:01 #34
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70029838
Kobus in bamboe

Over niet al te lange tijd mogen wij hem ook testen, mijn 2e zoontje en ik
Meer foto's graag, voorpret is ook al fijn!
.... met gevoel voor drama....
pi_70030598
Ooh Kobus

En Kleurdoos, superfoto

Jelief, ook mooie foto's

DeLiedje, ik vind 'm supermooi, maar heb eigenlijk een koopverbod Ik ga manlief toch eens lief aankijken vanavond
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70036654
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:26 schreef texelonia het volgende:
OMG Hibiscus is vandaag in Nederland aangekomen... Je zult zien dat ze allebei morgen worden bezorgd als Micha thuis is... HELP!!!
MOEHAHAHA!
Dat heb ik nou ook altijd.
Maar tegenwoordig zeg ik gewoon heul nonchalant "Oh, da's voor De Zaak ."
Hardloper.
IG @webkim
pi_70041129
Net terug van de bevalling van lief...
Een prachtige zoon, 52 cm en 3710.
Alles voorspoedig gegaan (water brak om 1 uur 's nachts, 's morgens rond 8 uur zijn de weeën opgewekt (ze had er geen), om 11 uur epiduraal/ruggeprik wat de weeën weer stillegde helaas, maar met een verhoging van de medicatie was dat weer verholpen, om half 3 naar de verloskamer en om 9 over 3 een zoon).
Moeder en kind maken het uitstekend, en we zijn alledrie heeeeeel moe. Zo jammer dat ik morgen weer moet werken... Maar vrijdag ga ik er weer heen. Mét draagdoek, want die ligt op het postkantoor inmiddels.
Zo, en nu ga ik slapen...
(Tevens TVP )
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70041415
Pandora, gefeliciteerd!
pi_70041930
Pandora, gefeliciteerd! Leuk, een jongen!
  maandag 15 juni 2009 @ 23:13:52 #40
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_70044999
Pandora, gefeliciteerd .

En deze foto moet ik hier gewoon even laten zien :
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 15 juni 2009 @ 23:17:04 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_70045108
Wat een ongelooflijk heerlijke foto
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70046500
Pandora, van harte met jullie zoon!
  maandag 15 juni 2009 @ 23:55:16 #43
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70046584
Pandora gefeliciteerd!
Grijs wat een enorm lieve en leuke foto is dat!
pi_70049391
Grijs, wat een gave foto.

Pandora, van harte
Fake it till you make it...
  dinsdag 16 juni 2009 @ 08:00:59 #45
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70049856
Pandora gefeliciteerd!

Grijs wat een super lieve foto!

Nijna wat was jij of idioot laat of idioot vroeg op
©Dumbo
pi_70050205
Grijs, wat een foto
  † In Memoriam † dinsdag 16 juni 2009 @ 08:57:57 #47
141844 Macka66
pi_70050459
Pandora en dame, gefeliciteerd met de nieuwe draagling!

Grijs, wat een stralende koppies hebben je kinderen. Daar word je toch enorm vrolijk van!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_70050846
Tex, dat was vanuit bed na mn nachtelijke wc bezoekje, kon niet slapen
  dinsdag 16 juni 2009 @ 14:17:27 #49
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70059548
Pandora, van harte gefeliciteerd! En Grijs, wat een heerlijke foto zeg

Mijn binana is binnen Joep zit in de komma houding erin. Ik vind hem nu al fijner dan de ringsling, maar dat komt denk ik ten eerste omdat hier wat rek in zit. De stof is veel soepeler dan die van de ringsling en Joep ging er veel makkerlijker in.

Soms piept hij wel een beetje... zijn ademhaling Ik heb hem al wat hoger gezet, maar hij zakt door het lopen weer wat terug.

Is het trouwens normaal dat er best veel stof over zijn hoofd zit, ik zie hem amper zitten zeg maar. Ik heb de stof zelf al wat meer op zijn rug getrokken, zodat ik hem zelf een beetje zie zitten. Hij slaapt iig heerlijk nu
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 14:45:14 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70060522
pandora, gefeliciteerd!
seilram, ik heb geen kleine babies gedragen, maar het klinkt redelijk normaal.
zeker gezien joeps kleine formaat icm met hele grote, lange doek
  dinsdag 16 juni 2009 @ 14:51:57 #51
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70060770
Bedankt Davinia, hij zit verder ook heerlijk. En slaapt al een uur in zijn doek

Ik heb er alleen niet over nagedacht dat ik zijn scheetjes nu nog beter ruik... nu hij zo hoog zit en hij zit hier al een uur te stinken, die kleine man
pi_70060993

hihihi

Ik heb vandaag mijn bebina binnen gekregen . wat een fijne doek!
En een reisdoek, een hopp dublin! ook al een hele fijne mooie doek!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 15:37:01 #53
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70062269
seilram fijn dat de binana beter bevalt nu dan de ringsling! en al die stof over hem heen is volgens mij heel normaal. Ik dacht eerst ook, krijgt ze nog wel goed adem zo, maar blijkbaar wel dus

Hibiscus is zojuist bezorgd! Mooi! Veel dunner dan mijn flamingo volgens mij. Hij werd precies bezorgd toen Micha Noah was ophalen, dus ik heb hem even heel snel bekeken en gauw weg gelegd

Deze kwam uit de VS trouwens, als er nog douanekosten bij komen hoe weet je dat dan? Feit dat ik zo gauw niks heb gezien geeft hopelijk aan dat er dus geen kosten bij komen?
©Dumbo
pi_70063991
Vandaag beviel Simon me zo erg dat ik ook een Neobulle wil.
Simon maakt mij alleen erg bleekscheterig dus die neem ik niet..
Ik denk dat ik ga voor Julie
pi_70064096
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:37 schreef texelonia het volgende:
Deze kwam uit de VS trouwens, als er nog douanekosten bij komen hoe weet je dat dan? Feit dat ik zo gauw niks heb gezien geeft hopelijk aan dat er dus geen kosten bij komen?
Als je iets moet bijbetalen (of dat nou BTW of douanekosten is) dan moet je dat gelijk bij aflevering betalen aan de postbode/bezorger. Plus een flinke hoeveelheid administratiekosten voor het postbedrijf. Die kostenpost is vaak hoger dan de belasting zelf...
Dus ik zou denken dat als er niks bij zit aan opvallende stickers, en de postbode heeft niets gevraagd, dat je niet hoeft te betalen.
Sowieso tot 40 euro (uit mijn hoofd) hoef je geloof ik niks te betalen. Tussen de 40 en 155 wel inklaringskosten (+ admin.kst. postbedrijf), en boven de 155 zowel inklaring als BTW (+ adminkst post dus)
Maar kijk anders voor de zekerheid even bij de site van de belastingdienst/douane... Daar staat het uitgebreid op.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:21:31 #56
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70066100
Hmm postbode heeft niks gezegd. En er zit alleen een briefje bij van de verkoper voor de douane, over de waarde van de inhoud enzow. Verder niks!
©Dumbo
pi_70066271
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:21 schreef texelonia het volgende:
Hmm postbode heeft niks gezegd. En er zit alleen een briefje bij van de verkoper voor de douane, over de waarde van de inhoud enzow. Verder niks!
Dan heb je geluk gehad deze keer!
Ze onderscheppen ook inderdaad niet alles hoor.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:28:11 #58
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70066318
fijn, tex!

mamsx, die is idd ook leuk!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:31:40 #59
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70066421
©Dumbo
pi_70069940
Heerlijk mooie draagfoto's trouwens
Vooral die van broer en zus is
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:25 schreef MamsX het volgende:
Vandaag beviel Simon me zo erg dat ik ook een Neobulle wil.
Simon maakt mij alleen erg bleekscheterig dus die neem ik niet..
Ik denk dat ik ga voor Julie
[ afbeelding ]
da's inderdaad een mooie doek!
Is dat een FCC-knoop?
Zou eig niet weten hoe je die knoopt met de beentjes uit de doek...
Nu knoop ik meestal zo: doek dubbel gevouwen, band over boezem en twee banden over de schouders, baby er zo goed mogelijk in stoppen (knietjes hoger dan kontje dacht ik hè), dus hij zit in een soort buideltje, dan zo goed mogelijk aansjorren en de banden over hem kruisen.

Toch krijg ik snel rugpijn als ik zo knoop, iemand een idee hoe dat kan komen? Of ligt het aan mijn "creatieve" manier van knopen?
pi_70071287
Grijs, wat een lieve foto!

Seilram, die scheetjes, hihi, die ruik ik hier nog niet maar dat belooft wat!

voor Tex

Kersjes, hier nog een foto van de tweede poging, even wandelen met Kobus.
Zag later dat ik die voorste band nog wat hoger moest trekken maar dit voelde op zich al heel stevig. Bij de volgende poging leg ik die band binnen. Kobus vind het in elk geval heerlijk!

pi_70071339
Beentjes erbuiten doe je door de doek niet dubbel te vouwen iksje. Je doet dan doek over boezem, banden over schouuders, baby er in stoppen en aantrekken (de banden, niet de baby) en dan eerste band onder knie/been doen en dan de andere en afknopen.
Maar misschien is mijn uitleg te onduidelijk hoor
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:07:54 #63
108648 cattie
lieve moeder
pi_70073734
Tex, super dat hij binnen is. Als je niets hebt gehoord, dan krijg je ook geen douanekosten meer volgens mij.

Oeke, wat lief toch weer.

Ik had ook fluffymail, Albert! Eerst baalde ik, want hij zat vol vlekken. Na het wassen waren ze er op 1 na allemaal uit. Na het drogen kan ik de laatste vlek ook niet meer vinden, dus dat was waarschijnlijk vocht. gelukkig maar, eind goed al goed! Want hij is mooi, zacht, sterk en knoopt geweldig! Ik hou van Albert.

(Albert vloekt wel een beetje met de muur! )

[ Bericht 0% gewijzigd door cattie op 16-06-2009 21:18:24 ]
pi_70073956
Wauw! Wat is Albert mooi gekleurd! Fijn dat die vlekken er wel uit gingen zeg. Hij vloekt met de muur maar staat jullie heel goed!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:14:30 #65
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70074041
Oh, albert is echt mooi!
En een bwcc!
Helemaal mooi!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:18:06 #66
108648 cattie
lieve moeder
pi_70074209
Het is een SHBC, die lukt heel goed met Albert! Hij zat in 1x goed.
pi_70074887
Ze zit op je rug! Albert staat jullie goed, hij is echt mooi! Fijn dat de vlekken er uit gingen
Da's echt geen vloeken! roze en geel en oranje zijn super bij elkaar
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:03:35 #68
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_70076081
Oeke, lief!!! Wat ligt Kobus gezellig tegen je aan te knorren.
Wel WIT idd! Voor jouw doen dan he...

Oh, en Grijs, wat een superfoto!!!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:27:09 #69
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70077019
Ooh Albert! Dat zijn kleurtjes voor ons!

En ik wacht nog op Juliet en de draakjes...pm aanslingert....

edit:
Macka je pmbox is vol. Ik heb dus nog niks ontvangen klopt dat?
pi_70078203
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:03 schreef renzell het volgende:
Wel WIT idd! Voor jouw doen dan he...
Ja he? Maar wel leuk voor de afwisseling!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:57:14 #71
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_70078398
Ha ha, ja, da's zeker waar!
En hij ziet er heerlijk zacht uit. Echt een fijne doek voor zo'n heel, piepklein mensje.
pi_70078530
No worries Renzell, ze heeft nog een pikzwarte doek

Wat liefffff oeke! Krijg er helemaal kriebels van Zo heerlijk was dat, een pasgeboren frummeltje dragen..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_70078707
Hihi, dat is waar, die ga ik ook proberen binnenkort.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:19:55 #74
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_70079369
Ohh Oeke, ik ga ervan rammelen (wáár ga ik eigenlijk niet van rammelen tegenwoordig... ), wat zien jullie er mooi uit samen, zo zacht en gelukkig!

En wit klinkt wel eng kwa vies worden enzo, maar het staat jullie prachtig en zo puur! Mooi!
  woensdag 17 juni 2009 @ 07:53:34 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_70084047
Albert die wil ik eigenlijk ook nog een...
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:12:22 #76
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70085111
Wat is Hibiscus een heerlijke dunne en soepele doek! Lekkere dunne knoop ook! Hij is nog niet gewassen, en 4,50 meter. Lange maat 5 dus Als ik netjes, hoog en strak knoop kan ik een FWCC voor af knopen. Dus denk dat ik hem voorlopig nog maar niet was ook

©Dumbo
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:18:56 #77
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70085296
cattie albert is ook mooi zeg! Mooie vrolijke kleuren. Ik ben niet zo bekend met de Storch´s, welke kleuren welke naam hebben etc. Maar Albert klonk echt als een hele saaie doek Maar hij is hartstikke mooi juist!
©Dumbo
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:20:42 #78
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_70085349
Oeke en Kobus

Oeh Tex Hibiscus is idd ! (en Hannah ook )
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:22:03 #79
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_70085377
Oh en Albert is ook mooi!
Dat is waarschijnlijk de enige Storch die ik zelf ook nog wel zou willen hebben.
Maxi, Midi & Mini
pi_70086713
Ow die Hibiscus is echt mooi!
(en wat zit er een lief kindje in...)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70087184
Oeh, hibiscus
pi_70087443
Och Oekemoeke met Kobus, wat heerlijk zó zeg! Als ik dat zo zie duren de 1o wkn die ik nog te gaan heb me écht veel te lang!

Cattie, Albert staat jullie mooi! Hel mooi bij je haarkleur vooral!!

En Hibiscus...wow, wat een mooie doek zeg! Which reminds me: Tex, ik heb over je gedroomd vannacht. Ik was (als verloskundige) bij je op kraamvisite en jij was alleen maar bezig om me al je doeken te laten zien, we kwamen niet eens aan je dochter toe, hahaha!

Ik wilde toch ook nog graag een sling (hoezo wachten om te ervaren wat je fijn vindt ) Dus ik heb vorige week een Neobulle Manon Rouge ringsling besteld... als het goed is komt ze vandaag of morgen.. ben heeeeeeel benieuwd!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:45:19 #83
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70090165
Agossi, die Kobus, die ligt er ook heerlijk bij zeg

En Tex, wat een mooie foto! Jullie staan altijd zo mooi op de foto, jij en hannah.

Ik ga eens snel een foto maken
pi_70090581
Mooi, Hibiscus! Op deze foto kun je de kleuren goed zien zeg.
Kobus in bamboe is heel erg lief. Ligt hij ook te knorren als hij in de doek zit? Dat deed Lieuwe heel erg in het begin, net spinnen.

Seilram, ik ben benieuwd naar je foto! Kleine frummels in de doek zijn

Ik merk trouwens wel dat het knopen steeds makkelijker wordt. Oefening baart kunst, maar een steviger kindje helpt ook mee. Lieuwe vindt het nog steeds prachtig in de doek, hij houdt heel erg van rondkijken en daarvoor zit 'ie natuurlijk op een ideale hoogte. Ik ga nu op zoek naar een tweede doek, ik zat te denken aan Amazonit. Heeft iemand hier ervaring met deze doek? Jim Jade vind ik ook heel mooi maar de stugheid staat me een beetje tegen. Wordt de doek al een beetje handelbaarder Tex?

Nog een vraag: L. is nu 4,5 maand en ik wil 'm wel eens op mijn rug knopen. Alleen: hoe krijg ik hem daar? Ik ben op de hoogte van de verschillende 'tossen' maar welke gebruiken jullie voor een kleintje?
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:01:46 #85
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70090875
Cattie, die doek van jou is ook prachtig zeg

Ik wil meer! Maar geen geld

Hier is Joep

pi_70091437
Vanmiddag komt mijn draagdoek binnen. Dat wordt oefenen!
Zal wel met een kussen zijn, het enige andere van babyformaat wat ik zelf in huis heb is een kat, maar die verhaart verschrikkelijk... Dus dat lijkt me niet slim.
Ben echt heeeeeeeeeel benieuwd...
Mss plaats ik wel een foto straks zodat jullie kunnen kijken of het ergens op lijkt; kan wel een ervaren oordeel gebruiken!

P.S. Seilram...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70092340
Joep
Zo'n leuke naam ook
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:04:42 #88
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_70092973
Ooh, en de hibiscus is ook mooi en de scilla

woensdag 17 juni 2009 @ 13:12:18 #89
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70093249
Texelonia, die doek is echt prachtig
Zou het raar zijn daar een jongetje in te dragen?
.... met gevoel voor drama....
pi_70093549
Neuj, waarom? Volgens mij heeft Webkim ook een Hibiscus en Thomas is toch echt een jongetje. Ik zou ook wel een Hibiscus willen maar hij is nogal moeilijk verkrijgbaar.
pi_70093593

Met een knuffel erin, dus zo goed als geen gewicht, is het wel lastig; ik kan me voorstellen dat als er een paar kilo baby in ligt hij wel wat verder naar beneden zakt.
O en de B zit scheef.
Maar het was de eerste poging he...

En ik moet heeeeel dringend de passpiegel in mijn rommelhok schoonmaken zo te zien
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70094750
Mijn Zara natur is te koop! Het is een 4.2, ik vraag er 70 euro excl. verzenden voor. Voor meer details mag je pm-en of bij de buren kijken.
pi_70094781
Leuk Pandora!
Als het kindje er straks in zit dan zal hij waarschijnlijk niet veel zakken omdat je dan wat strakker knoopt. Borsthoogte is de beste hoogte!
pi_70095463
En in het kader van ik plaats nog maar weer eens een domme vraag...
Gaat ie dan geen last hebben van mijn tepelpiercings? (Staafjes)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:18:05 #95
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70095769
Jore ik moet zeggen dat het me best meevalt met Jim! Wassen, droger en (stoom)strijken hebben al heel veel voor de zachtheid gedaan. Hij moet alleen nog soepeler worden, maar dat gaat ook steeds beter. Ik hou all veel meer staart over en de knoop is ook al een stuk dunner.
Als je de verhalen leest over hoe stug en hard die doek is, denk je dat het nooit wat wordt maar het gast echt best snel vind ik

Pandora, leuk!

seilram bedankt voor het compliment! En dat terwijl ik de meeste foto's ff snel maak

Joep wat is Hannah dan alweer groot!

Kersjes, natuurlijk kun je een jongen in Hibiscus dragen! Jíj bent toch een meisje? En Noah is dol op roze en heeft veel roze kleding en zelfs roze crocs! Dan kan een roze doek ook best. En idd, Webkim doet het ook
©Dumbo
pi_70096071
Kennen jullie die mop van die indio die framboos met chocolade geverfd zou worden?

Dat werd hij toch maar niet

De bruine procion weigerde om bruin te kleuren (het poeder was bruin maar zodra het met water in contact kwam werd het zwart ) en na verven, fixeren, spoelen, wassen en centrifugeren bleek het een heuze grijs-roze doek geworden te zijn

Een snelle foto, betere volgen als hij droog is:

En voor het bruin danwel grijze verfbad:

Er zijn een paar plekken waar de het grijs toch een licht lijntje heeft achter gelaten. Vast niet zichtbaar in gebruik maar mijn perfectionistische zelf krijgt er toch de kriebels van.
pi_70096277
En toch vind ik het vette kleuren Owlet
pi_70096378
Sja Owlet, bruin met roze was ook leuk geweest, maar dit is toch ook mooi? Ik vind van wel in ieder geval!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:34:32 #99
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70096407
Jammer dat het niet helemaal zoals gewenst is owlet. Maar zo op de foto ziet het er toch best mooi uit!
©Dumbo
pi_70096476
Ik vind het ook wel mooi geloof ik Wat het nog moeilijker maakt om hem weer door te verkopen want dat was eigenlijk de bedoeling. Als ik alle verfplannen die ik nog heb na het uitvoeren zou houden dan zou ik snel bankroet zijn denk ik
pi_70098840
Tex, wat is Hibiscus mooi! Staat jullie heel goed!

Joep , wat een lieve wimpers!
Lekker he, bij mama liggen?

Owlet wat een toffe kleur roze, gek dat het bruin grijs is geworden, maar ik vind grijs-roze altijd een toffe combo mijn tienerkamer was grijs-roze

Vandaag weer naar buiten met Kobus in de Bamboe! Naar het consultatieburo om te wegen. Ik was bij de ingang wel een beetje geimponeerd door het grote wagenpark van bugaboos/stokkes/maxicosis. Maar Kobus deed het zo goed, geen piepje toen ik hem eruit en daarna er weer in deed, ten overstaan van alle andere mama's.
Ik zag ook nog een andere draagdoekmama

En ik kreeg een complimentje van de lactatiekundige dat het er goed uit zag en dat het heel goed was voor de borstvoeding. (Macka )
pi_70103919
Owlet ik vind hem prachtig..

Ik kan echt niet kiezen welke ik wil hebben prijs maakt me al niet meer uit haha
pi_70104997
Jeujjj Mn Manon Rouge sling is binnen en hij is mooooooooooooooi

Owlet, je roze grijze combi vind ik juist heeeeelemaal geweldig!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_70105894
Ik vind Manon Rouge erg mooi, ik zat zelf ook al te denken aan Manon Grise.
Hij kleurt echt heel mooi bij je
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:47:08 #105
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_70109802
Oeke die witte doek is echt superdun en zacht of niet? Welke is dat?

Ik vind trouwens al die foto's om te smelten . Tex, jouw foto is voor mij even de topper, wauw .
pi_70110085
Mooi Poppedein!

Guuz, dat is Bamboe, superdun en zacht Echt heel fijn. Het is de kleine babietjes reisdoek van Macka en op haar website kan je er meer over vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 17-06-2009 22:41:30 ]
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:14:44 #107
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70110829
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:54 schreef Jore het volgende:
...

Nog een vraag: L. is nu 4,5 maand en ik wil 'm wel eens op mijn rug knopen. Alleen: hoe krijg ik hem daar? Ik ben op de hoogte van de verschillende 'tossen' maar welke gebruiken jullie voor een kleintje?
Je kan hem ook vanaf de bank "aanschuiven" ipv een toss te doen. dus kind half zittend op de bank op de doek, ervoor zitten, doek strak trekken, opstaan (met gebogen rug) kind naar gewenste hoogte friemelen, en afknopen maar
als hij eenmaal kan zitten kan dit ook vanaf de commode (betere werkhoogte)

frummels in draagdoeken!
eerst 20-wk echo, dan een mooie binana bestellen
  † In Memoriam † woensdag 17 juni 2009 @ 21:51:42 #108
141844 Macka66
pi_70112528
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:47 schreef Guuzewuus het volgende:
Oeke die witte doek is echt superdun en zacht of niet? Welke is dat?

Ik vind trouwens al die foto's om te smelten . Tex, jouw foto is voor mij even de topper, wauw .
Guuzewuus, de Bamboe is een reisdoek die net bevallen moeders met kleine babietjes een maand van me gaan lenen. De laatste op de lijst is Troel, in november. Al je wilt mag 'ie daarna nog wel een maandje naar jou.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_70114707
Macka, ik vroeg me af hoe lang je Bamboe kan gebruiken. Is dat ook tot ong 3 maanden? En zou je Bamboe kunnen verven?
Bamboe
  donderdag 18 juni 2009 @ 00:15:05 #110
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_70117684
Kleine frummels in doeken.

Ook weer wat foto's van mijn frummel in doek.

quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:54 schreef Jore het volgende:
Ligt hij ook te knorren als hij in de doek zit? Dat deed Lieuwe heel erg in het begin, net spinnen.
Knorrende kindjes zijn lief!
Het is maar twee seconden want het kaartje van de camera was vol.
Maxi, Midi & Mini
pi_70117829
Mooie doek Noli! Welke is dat? Ik hou wel van veel kleurtjes...
En over kleurtjes gesproken, zie ik goed dat die schattige frummel van jou rossig is? Stoerrrrr!

En dat filmpje.... Superlief...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 18 juni 2009 @ 00:28:05 #112
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_70117944
Maxi, Midi & Mini
pi_70118669
quote:
Thanks!
Gelijk even gekeken natuurlijk...
Snap alleen niet dat er staat dat er 10 in stock zijn, maar welke maat je ook probeert, overal krijg je "The selected item is out of stock, please select a different item or combination". Schiet niet op dus...
Maar ik heb al een mail gestuurd, misschien is het een foutje ergens en hebben ze hem nog wel...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70118805
Zou ik (1.70m en 54 kg) aardig wat kunnen knopen met een 3,7m?
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:07:52 #115
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70120923
Poppedein, mooi! Manon rouge staat jullie goed

Noli wat een lieve foto's
©Dumbo
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:16:05 #116
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70121098
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 01:24 schreef MamsX het volgende:
Zou ik (1.70m en 54 kg) aardig wat kunnen knopen met een 3,7m?
ik weet niet of je een fwcc of bwcc zou kunnen sluiten, maar rucksack en SHBC moet zeker kunnen.
(z)onder een jas.

en heupdragen, uiteraard.

hoezo, heb je iets op het oog?
pi_70122045
Noli wat lief!!!!! en wat lijkt het al weer lang geleden, ik ga er gewoon weer van rammelen
  donderdag 18 juni 2009 @ 10:22:33 #118
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_70122678
Noli, wat lief!

MamsX, ik heb veel plezier van mijn 3,5 m. doek. Er is net wat meer mee mogelijk dan met een korte doek (die ik voornamelijk gebruik voor korte momenten) en het zit dan net wat steviger. Maar als ik van plan ben om echt langer te dragen (bijv. lopend naar het w.c. en boodschappen doen), dan gebruik ik liever een langere doek (4,5 m./4,7 m.), maar ik kan geen SHBC met 3,5 m. doek en ben wat zwaarder dan jij.
  donderdag 18 juni 2009 @ 10:55:50 #119
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70123614
Noli! Ja dat geluid maakt Joep dus ook, ik dacht dat er met zijn ademhaling iets mis was ofzo... maar dat is dus normaal hahaha.
pi_70124503
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:16 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

ik weet niet of je een fwcc of bwcc zou kunnen sluiten, maar rucksack en SHBC moet zeker kunnen.
(z)onder een jas.

en heupdragen, uiteraard.

hoezo, heb je iets op het oog?
Ik wil een pfau en die duiken voornamelijk op in 3,7
En met 4,5 heb ik echt bij fwcc heel veel doek over, en ik knoop de fwcc wel erg graag.
  † In Memoriam † donderdag 18 juni 2009 @ 11:31:30 #121
141844 Macka66
pi_70124925
MamsX, ik heb doeken in allerlei maten (dus ook Didy maat 4 en 5) en je bent van harte welkom met X om eens te komen kletsen en wat uit te proberen!
Ik woon vlak bij station Moerwijk, en daar gaat een stoptrein naar toe vanaf Laan van NOI
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_70125110
ooh dat vind ik wel heel erg fijn
  † In Memoriam † donderdag 18 juni 2009 @ 12:34:28 #123
141844 Macka66
pi_70127130
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:22 schreef Grijs het volgende:
Noli, wat lief!

MamsX, ik heb veel plezier van mijn 3,5 m. doek. Er is net wat meer mee mogelijk dan met een korte doek (die ik voornamelijk gebruik voor korte momenten) en het zit dan net wat steviger. Maar als ik van plan ben om echt langer te dragen (bijv. lopend naar het w.c. en boodschappen doen), dan gebruik ik liever een langere doek (4,5 m./4,7 m.), maar ik kan geen SHBC met 3,5 m. doek en ben wat zwaarder dan jij.
Voor SHBC heb ik om 'm voor veilig te kunnen knopen met Maja (14,5 mnd) dezelfde maat doek nodig als voor een FWCC zonder veel staart, voor mij is dat 4.5 m. Met een wat groter uitgevallen didy maat 5 (>4.20) lukt het nog net, maar met een storch van 4.10 niet.
Veilig wil voor mij zeggen niet in de punten knopen en geen doekbanen tussen mijn tanden hoeven klemmen.

Ik doe de SHBC volgens dit filmje van Paulus.
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:55:24 #124
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70129873
Pink Silk Millefiori is zojuist bezorgd! Ik helemaal Maar toen ik hem open maakte vond ik hem een beetje tegenvallen Wel lekker zacht Maar op de foto's zag ie er op de een of andere manier mooier uit...

Als Hannah nog op tijd wakker is eerst maar eens uitproberen.
©Dumbo
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:59:43 #125
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_70130032
Tex! PSM!! ZIEN!!!!

(en voor het geval je 'm ooit weg wilt doen.. *gilt: "DIBS!!!"* )
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:59:49 #126
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70130033
Joep wil vandaag alleen maar in de doek
Uit de doek = niet leuk en jengelen en beetje huilen. Is het slecht om hem daar zijn zin in te geven en de hele dag in de doek te hebben?
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:07:31 #127
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70130317
Weet wat je zegt Noli, want ik eb er best veel geld voor betaald volgens mij Meer dan andere zijden doeken iig, dus ik hoop dat als ik hem echt niet mooi ga vinden ik hem überhaupt nog kwijt raak

Maar PSM is héél gewild en moeilijk te krijgen, toch, toch, toch???
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 18 juni 2009 @ 14:08:04 #128
141844 Macka66
pi_70130341
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:59 schreef seilram het volgende:
Joep wil vandaag alleen maar in de doek
Uit de doek = niet leuk en jengelen en beetje huilen. Is het slecht om hem daar zijn zin in te geven en de hele dag in de doek te hebben?
Nee, is helemaal niet slecht! Joep heeft op dit moment behoeftes en kan absoluut nog niet manipuleren. Blijkbaar heeft hij nu extra behoefte aan geborgenheid, en in de doek bij jou krijg hij die. Zo heb je en een tevreden kind en heb je ook nog je handen vrij. Win-win situatie toch?
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:08:42 #129
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70130365
En seilram, lekker aan toegeven hoor! Een kindje kan nooit teveel gedragen worden volgens mij
©Dumbo
pi_70130367
Nee hoor, zo lang jij er ook maar comfortabel mee bent.
Mijn zoontje heeft ook dagen dat hij de halve dag in de doek woont, werkt prima voor ons, hij ligt heel tevreden (vaak te slapen) en ik heb m'n handen vrij...
  † In Memoriam † donderdag 18 juni 2009 @ 14:11:06 #131
141844 Macka66
pi_70130449
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:07 schreef texelonia het volgende:
Weet wat je zegt Noli, want ik eb er best veel geld voor betaald volgens mij Meer dan andere zijden doeken iig, dus ik hoop dat als ik hem echt niet mooi ga vinden ik hem überhaupt nog kwijt raak

Maar PSM is héél gewild en moeilijk te krijgen, toch, toch, toch???
Aan windowshoppers zul je iig geen gebrek hebben!
Maar ik hoop dat de liefde tussen jou en PSM toch nog opbloeit
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:12:09 #132
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70130493
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:22 schreef Grijs het volgende:
Noli, wat lief!

OMG!
Ik denk, die gaat naar de toilet met de doek!
wc = winkelcentrum, niet toilet...

goedemorgen
ben beetje van de kook, let maar niet op mij

seilram, lekker dragen! zeker als joep daar behoefte aan heeft.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:14:55 #133
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_70130600
Tex en anders ben ik wel geinteresseerd (als ik een meisje krijg...)
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:20:21 #134
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_70130826
Zo'n uk kun je toch nog niet verwennen.
Als Joep mammahonger heeft gewoon doen hoor.

ff van doekentheek:
quote:
“Maak ik mijn kind niet te afhankelijk van die draagdoek? Zal hij wel leren om alleen te kunnen spelen?”

Een baby maar ook mensen in het algemeen hebben eerst zelfvertrouwen en basisveiligheid nodig vooraleer ze een stap in het onbekende durven te zetten. Baby’s die hun omgeving als veilig ervaren zullen rapper dingen durven ondernemen dan baby’s die te vroeg gepushed worden om onafhankelijk te worden. Vaak dragen geeft het kindje veel veilige ervaringen waardoor het de wereld durft te leren vertrouwen.

Ieder kind ontwikkelt zich op zijn of haar unieke manier. Sommige baby's vinden het leuk om al vrij vroeg lang alleen te spelen en andere kinderen doen er maanden of jaren over om langer dan een halfuurtje alleen bezig te zijn.

Baby's die vaak in een doek gedragen worden terwijl de drager zijn of haar gewone dagdagelijkse gang gaat leren ook dat ze niet constant geëntertaind moeten worden om zich goed te voelen.
Maxi, Midi & Mini
pi_70130953
Ik zit anders geregeld op het toilet met een doek, no way dat ik een slapend kind ga uitpellen om even te plassen
Tex, ik hoop ook dat de liefde nog gaat bloeien.
Als ik je een tip mag geven (een die misschien raar klinkt uit mijn mond ): laat je niet verleiden tot verven. Er zijn bijna geen roze PSM's meer en er zal echt wel een tijd komen dat ze ineens weer gewild zijn.

Ik zou hem bewaren, gebruiken als je hem toch mooi en fijn gaat vinden en anders als je niet in directe geldnood zit hem rustig een jaartje in de kast laten liggen. Wedden dat hij dan ineens weer gewild gaat zijn voor meer dan je er voor betaald hebt?

Zeker de amerikaanse draagdoekenmarkt gaat op en neer en er lopen daar aardig wat liefhebbers van zeldzame doeken rond.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:29:11 #136
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_70131203
*ding dong*
spuit 11
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:32:10 #137
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70131312
Ik ben nu al aan het bedenken welke doeken ik kan kopen als ik PSM verkoop

Maar wat owlet zegt is ook wel interessant, bewaren en over een jaar of meer dikke winst op maken
©Dumbo
pi_70131402
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:23 schreef owlet het volgende:
Ik zit anders geregeld op het toilet met een doek, no way dat ik een slapend kind ga uitpellen om even te plassen

En maar hopen dat je er goed op past en niet over de voeten van je kind heen piest
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:34:31 #139
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_70131413
Ik zit ook met kind in doek op de wc. (om dezelfde reden als Owlet)

Vanmorgen nog was ik blij dat Hanne ineens naast me stond: "Mamma de doek zit in de wc! " Bleek dat de staarten nét op de rand hingen.
Maxi, Midi & Mini
pi_70131571
Die staarten ja... Nou is er natuurlijk niemand die nog een doek van me wil kopen
pi_70132196
En ik wilde nét vragen of er iemand was die mij een ringsling kon lenen.. maar als die staarten in de wc hangen hoeft dat niet nee

Goed maar ff zonder geintjes. Ik wil graag een ringsling proberen zonder dat ik zelf met die ringen moet gaan klooien. Iemand die mij er 1 wil lenen???? (uiteraard betaal ik de verzendkosten heen en terug)
Ik ga de laatste tijd vaak met de fiets even naar het centrum maar ja dan heb je geen buggy en een ringsling lijkt me wel makkelijk om weibelfrummel in vast te zetten.
  † In Memoriam † donderdag 18 juni 2009 @ 14:54:37 #142
141844 Macka66
pi_70132268
Daarom was ik extra blij dat baby Maja alleen in de korte doek wilde; geen staarten in de pot
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:55:15 #143
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_70132300
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:38 schreef owlet het volgende:
Die staarten ja... Nou is er natuurlijk niemand die nog een doek van me wil kopen
Maxi, Midi & Mini
pi_70132976
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:52 schreef LovelyLady het volgende:
En ik wilde nét vragen of er iemand was die mij een ringsling kon lenen.. maar als die staarten in de wc hangen hoeft dat niet nee

Goed maar ff zonder geintjes. Ik wil graag een ringsling proberen zonder dat ik zelf met die ringen moet gaan klooien. Iemand die mij er 1 wil lenen???? (uiteraard betaal ik de verzendkosten heen en terug)
Ik ga de laatste tijd vaak met de fiets even naar het centrum maar ja dan heb je geen buggy en een ringsling lijkt me wel makkelijk om weibelfrummel in vast te zetten.
Je mag mijn girasol ringsling wel lenen als je wil?
pi_70134205
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:12 schreef owlet het volgende:

[..]

Je mag mijn girasol ringsling wel lenen als je wil?
Zeker een zuurstokdoek, of knalroze of paars

ik weet eerlijk gezegd niet welke je bedoeld

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2009 15:43:23 ]
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:48:31 #146
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70134533

Even snel geknoopt en foto's gemaakt. Niet echt duidelijk

Maar Oh mijn god wat een heerlijke doek Draagt echt super fijn! Hij lijkt wel wat elastisch. en íedereen keek en glimlachte naar me, ik voelde me net een prinsesje!

Dus voorlopig blijft ie
©Dumbo
pi_70134679
Ah Tex, gelukkig maar, mooie doek hoor
pi_70134846
Moooi tex!

Ja een beetje een zuurstok is het wel

het hoeft niet hoor, ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn met een iets rustiger gekleurde ringsling
pi_70134928
pinetree..zal ik?
*klik*?
pi_70135095
Waarom niet, waarom wel?
pi_70135110
Pinetree Ik zeg doen !!

Uhm Owlet heel erg lief van je enzo maar een beetje TE (voor mij)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2009 16:01:18 ]
pi_70135328
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:00 schreef owlet het volgende:
Waarom niet, waarom wel?
wel
groen staat me goed. de doek is mooi.

niet
het kost geld
en ik twijfel nog steeds omdat ik ook een ER of symphuo wil maar ik weet zeker dat die toch wel weer aangeboden worden op dat andere forum.
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:52:37 #153
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_70137409
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:12 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

OMG!
Ik denk, die gaat naar de toilet met de doek!
wc = winkelcentrum, niet toilet...
Haha, ja 't is wel eens voorgekomen, maar ik ga liever zonder kind naar de wc. Stom, ik had er niet bij nagedacht en dat terwijl ik steeds stom stond te kijken op de ANWB-borden dat bij ons de w.c.'s stonden aangegeven .
pi_70137615
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:04 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

wel
groen staat me goed. de doek is mooi.

niet
het kost geld
en ik twijfel nog steeds omdat ik ook een ER of symphuo wil maar ik weet zeker dat die toch wel weer aangeboden worden op dat andere forum.
Pinetree raak je in ieder geval wel makkelijk kwijt als je weer iets anders wil later.
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:00:40 #155
108648 cattie
lieve moeder
pi_70143407
Tex, wat een mooie doek toch! Geniet maar lekker van PSM.

Kleurdoos, volg je gevoel.

Ik heb mijn werkweek er weer op zitten en ik verheug me er echt op om Fee de komende dagen weer lekker veel te kunnen dragen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:02:55 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_70143476
Ik doe van alles op het toilet, dus dat kind kan ook wel mee
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70159726

in llewella's doek
  † In Memoriam † vrijdag 19 juni 2009 @ 11:28:02 #158
141844 Macka66
pi_70160338
Die staat minikleurdoos ook mooi zeg!
ik heb indertijd erg getwijfeld tusen wellen sequoia en millefiori stein
pi_70160512
ik molesteer m voor Llewella.. wat een stug geval zeg
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:00:28 #160
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70161402
Tex, wat mooi weer en Owlet ook!

Okay, dus ik kan hem niet verwennen ofzo, gelukkig . Nee, ik was even bang, dadelijk zit ie de hele dag in de doek bij mama en wil hij straks als ik ga werken niet anders meer... tja en dan hebben we toch een lastige situatie. Al kan ie dan wel bij papa hahahaha, maar toch, hij zal ook andere dingen moeten leren. Maar hij ligt nu even in zijn bedje, wel na een beetje gemopper. Niet echt gehuild.

Ik heb nu dus de binana en die is heerlijk! Maar als hij daar een uurtje in zit, dan krijg ik het toch wel warm hoor! Kleren uit dus maar voor hem, alleen in zijn romper erin. Maar wat is een koele doek voor de zomer? En ook een beetje een mooie ja mijn oog wil ook wat.

Kleurdoos! Is dat gewoon een doek? Gespannen? Wat leuk, dat ga ik ook testen
pi_70161986
Ook peuters van bijna 3 willen nog graag gedragen worden

en de Nijntjepop die boven de doek uit piept is één van de drie Nijntjes die mee moesten de doek in
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:21:50 #162
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70162058
Aaa owlet wat een lieve foto zeg!

En wat een mooie doek. Groen helemaal mijn kleur. Wat voor een doek is dat? Waar haal je die? Is ie dun voor de zomer? beetje lekker fris bedoel ik.
pi_70162440
Het is een didymos indio ficus. Bijna niet meer te vinden ( Mein Tragling heeft er nog wel een zo te zien) en héél mooi groen.

Dun is hij niet echt, maar omdat het linnen is vind ik hem niet warm.

Als je dun en groen zoekt zou je eens kunnen kijken naar een wellen lind kunnen kijken. Een wellen is niet een ultradunne zomerdoek maar ik vind ze zelf wel lekker soepel en luchtig worden zonder aan draagkracht te verliezen.

pi_70162503
er staat een ficus op gbay!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:37:03 #165
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70162598
Dank owlet, ja, echte newbe ikke met doeken
Maar dat is ook geen goedkope doek zeg! Wel mooi, daar moet ik toch eens even goed over gaan denken....
pi_70162712
Didymos is idd behoorlijk aan de prijs. Er zijn vast ook wel goedkopere groene doeken, ik zal eens denken.
pi_70162829
Hoppediz heeft een dunne zomerversie van hun groene doek. Niet felgroen, maar wel heel lekker dun en soepel:

WrapnWear schijnen heel dunne knoopdoeken te zijn waardoor ze heel luchtig en koel zijn (maar in potentie wel minder comfortabel kunnen zijn dan wat dikkere doeken. Maar goed, jouw kindje is nog heel licht dus daar zal je minder last van hebben.

vrijdag 19 juni 2009 @ 12:51:02 #168
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70163055
Nou ja, ik zie dat die wrap ook 54 euro is. En als je dan 20 euro meer betaalt voor een linnendoek... Linnen lijkt me wel fijner dragen dan katoen. Ik heb een sling en die is 100% katoen, maar ik vind dat zo stug om te dragen, ik weet niet... niet mijn ding zeg maar. Of is dat bij een knoopdoek toch anders?
pi_70163273
Ik weet niet van wat voor stof jouw sling gemaakt is maar het maakt meestal wel een verschil of het simpele katoen zoals van een laken is of dat het een echte draagdoek is. Een echte draagdoek is bijna altijd anders geweven waardoor hij al veel soepeler is, ook de katoenen doeken.
  † In Memoriam † vrijdag 19 juni 2009 @ 13:04:07 #170
141844 Macka66
pi_70163478
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:34 schreef Kleurdoos het volgende:
er staat een ficus op gbay!
Verkoper is Mein Tragling
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:18:15 #171
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70163948
Hhhmm die didymos kan ik nu niet meer uit mijn gedachten zetten... grrr.

Maar voordat ik tot koop over ga (sowieso even met man overleggen hoor), is dat minder warm dan de binana die ik nu heb, want daar gaat het me eigenlijk om.
pi_70164011
ebay.de wordt vaak afgekort als gbay: german ebay.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:23:02 #174
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70164115
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:57 schreef owlet het volgende:
Ik weet niet van wat voor stof jouw sling gemaakt is maar het maakt meestal wel een verschil of het simpele katoen zoals van een laken is of dat het een echte draagdoek is. Een echte draagdoek is bijna altijd anders geweven waardoor hij al veel soepeler is, ook de katoenen doeken.
Okay. Ja dat kan wel schelen. Ik vind de sling iig erg stuk en niet fijn. Jammer van mijn 60 euro. Maar tja, nu ben ik helemaal op die groene didymos hahaha. Die andere vind ik niet zo leuk.
pi_70164160
Welke didymos, Seilram?
Ik heb nooit lang met een binana gedragen maar ik vind rekbaar over het algemeen wat warmer voelen dan niet-rekbaar. Ook omdat je met een niet-rekbare doek draagmethodes kan gebruiken met minder lagen.

Daarintegen zou een binana door de bamboe juist redelijk koel zijn heb ik begrepen.
pi_70164213
German Ebay (www.ebay.de).
Ik vind Ficus ook mooi! Hier blijft het nog even bij één doek totdat ik het rugdragen onder de knie heb, als dat lukt kan/mag ik mijzelf belonen met een nieuwe doek. Ik vind het nog niet makkelijk trouwens maar goed, oefening baart kunst enzo en geduld is een schone zaak. Met welke rugknoop zouden jullie beginnen?

Ik heb gister de supermanzwaai geprobeerd maar ik vond het eigenlijk maar eng om L. zo bij zijn armpjes te pakken, vervolgens kon ik 'm natuurlijk niet meer zien toen hij op mijn rug zat en kreeg ik de doek niet netjes onder z'n kontje. Straks maar weer eens proberen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:27:33 #177
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70164265
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:24 schreef owlet het volgende:
Welke didymos, Seilram?
Ik heb nooit lang met een binana gedragen maar ik vind rekbaar over het algemeen wat warmer voelen dan niet-rekbaar. Ook omdat je met een niet-rekbare doek draagmethodes kan gebruiken met minder lagen.

Daarintegen zou een binana door de bamboe juist redelijk koel zijn heb ik begrepen.
Die mooie groene, die jij ook hebt.

Dat staat inderdaad op de website, lekker koel door de bamboe stof. Nou, ik weet niet waar het aan ligt hahaha, maar Joep een uurtje of 2 in de binana bij mij en hij komt er zo rood als een kreeft uit met dit weer! En dan heeft ie geen eens kleren aan! Ja, zijn romper...
  † In Memoriam † vrijdag 19 juni 2009 @ 13:29:04 #178
141844 Macka66
pi_70164315
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:51 schreef seilram het volgende:
Nou ja, ik zie dat die wrap ook 54 euro is. En als je dan 20 euro meer betaalt voor een linnendoek... Linnen lijkt me wel fijner dragen dan katoen. Ik heb een sling en die is 100% katoen, maar ik vind dat zo stug om te dragen, ik weet niet... niet mijn ding zeg maar. Of is dat bij een knoopdoek toch anders?
45 euro meer he, voor die Ficus. Hoppediz heeft geen linnen.
wij zijn hier thuis erg gesteld op onze Lucie d'r Ficus
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:32:26 #179
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70164426
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:29 schreef Macka66 het volgende:

[..]

45 euro meer he, voor die Ficus. Hoppediz heeft geen linnen.
wij zijn hier thuis erg gesteld op onze Lucie d'r Ficus
Je hebt gelijk Macka. Ik zat scheel te kijken, zat bij Hoppendiz te kijken naar de prijs, terwijl ik de Ficus bedoel...
Goed, 45 euro meer. Maar wel linnen ipv katoen en niet onbelangrijk: veel mooier vind ik. Naja, eerst eens met man overleggen en dan duimen dat Joep in een linnen doek niet zo rood aanloopt
pi_70164455
Ficus is even een uitgave, maar dat is echt wel een doek waar je heeeeel lang plezier van kan hebben.
Mijn 18 kilo peuter is er nog steeds fijn mee te dragen
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:43:36 #181
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70164824
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:32 schreef owlet het volgende:
Ficus is even een uitgave, maar dat is echt wel een doek waar je heeeeel lang plezier van kan hebben.
Mijn 18 kilo peuter is er nog steeds fijn mee te dragen
Mooi punt om mee te nemen in mijn overhaal aktie naar mijn lief hihi. Die vroeg zich dat trouwens af... nou ja vroeg zich af. Ik zei van de week dat ik die draagdoek echt heerlijk vond en dat we zo zondag wel even naar de stad konden, naar de bieb (dan zijn we een uurtje of 2 a 3 weg schat ik) en hij zei: ja nu kan dat nog wel, nu is hij nog licht, maar wacht maar als ie straks wat groter is en meer weegt, dan draag je hem echt niet meer in zo'n doek. Ik zei van wel omdat het gewicht goed verdeelt is. Maar dat klopt toch ook?

[ Bericht 0% gewijzigd door seilram op 19-06-2009 13:52:09 ]
pi_70164956
Ja hoor! Ik wandel hele einden met mijn kind dat inmiddels meer dan 7 kilo weegt. Vet gezellig .
pi_70165045
ja hoor!
Ik draag allebei mijn kinderen nog geregeld, ook die van 18 kilo en dan vaak juist lange stukken inplaats van kleine stukjes. Gaat prima, als je de goede doek hebt.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:02:14 #184
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_70165602
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:43 schreef seilram het volgende:

[..]

Mooi punt om mee te nemen in mijn overhaal aktie naar mijn lief hihi. Die vroeg zich dat trouwens af... nou ja vroeg zich af. Ik zei van de week dat ik die draagdoek echt heerlijk vond en dat we zo zondag wel even naar de stad konden, naar de bieb (dan zijn we een uurtje of 2 a 3 weg schat ik) en hij zei: ja nu kan dat nog wel, nu is hij nog licht, maar wacht maar als ie straks wat groter is en meer weegt, dan draag je hem echt niet meer in zo'n doek. Ik zei van wel omdat het gewicht goed verdeelt is. Maar dat klopt toch ook?
*KUCH*

Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:04:50 #185
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70165682
Ik draag Danique nu steeds meer eigenlijk dan toen ze zo klein was!
reuze gezellig saampies!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 15:11:37 #186
108648 cattie
lieve moeder
pi_70167999
Fee gaat ook nog uren in de doek. Ive kan ik niet meer dragen, ik heb een gammele rug en een kilo of 16 is mij teveel. Mijn man draagt Ive nog wel, langere stukken vooral, in de yamo, een soft structured carrier.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 15:24:57 #187
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70168431
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:18 schreef seilram het volgende:
Hhhmm die didymos kan ik nu niet meer uit mijn gedachten zetten... grrr.

Maar voordat ik tot koop over ga (sowieso even met man overleggen hoor), is dat minder warm dan de binana die ik nu heb, want daar gaat het me eigenlijk om.
Ja en zo begint het... Uiteindelijk koop je hem toch wel, en voordat ie goed en wel binnen is, zit je al met je volgende doek in je hoofd, en voor je het weet heb je een hele stapel

Ik vind een geweven doek wel minder warm dan de binana. Het scheelt sowieso al dat je een rekbare doek meestal met meer lagen knoopt, en met een geweven doek kun je ook maar één laag over je kindje heen knopen. Maar je moet ook weer geen wonderen verwachten. Hannah en ik hebben het na een tijdje met Jim Jade (ook met linnen) ook best warm, en soms hele klamme plekken waar zij tegen mij aan ligt. Je hebt natuurlijk toch ook die lichaamswarmte, die je op die plekken niet goed kwijt kan door de doek.

Nog een puntje om je man te overtuigen: je kunt als je je doek niet meer veel gebruikt bijna altijd door verkopen zonder verlies te maken!
©Dumbo
  vrijdag 19 juni 2009 @ 15:26:41 #188
108648 cattie
lieve moeder
pi_70168484
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:24 schreef texelonia het volgende:

[..]

(...)

Nog een puntje om je man te overtuigen: je kunt als je je doek niet meer veel gebruikt bijna altijd door verkopen zonder verlies te maken!
Nou, ik durf te gokken dat je ficus over een jaar wel met winst kunt verkopen, want die is zeer gelimiteerd uitgekomen (was binnen een halve dag bij Didymos uitverkocht!).
  vrijdag 19 juni 2009 @ 15:46:10 #189
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70169163
Precies, dus eigenlijk is het een investering!
©Dumbo
  vrijdag 19 juni 2009 @ 16:44:16 #190
108648 cattie
lieve moeder
pi_70171195
Net als jouw PSM! Als je hem maar niet verft.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 16:51:54 #191
108648 cattie
lieve moeder
pi_70171485
Jim Jade staat bij de didymos sonderpreise te koop! En Jim athrazit-puder linnen.

[ Bericht 31% gewijzigd door cattie op 19-06-2009 16:58:16 ]
pi_70185752
Ik heb ergens een tabelletje gezien met daarbij de knoopmethodes en dan bolletjes of vakjes om aan te geven of je die knoopmethode met die doeklengte kon doen...
Ik vind 'm alleen niet meer terug... iemand?

Eigenlijk zoek ik uit wat je zoal kan knopen met een 3.20, als totale newbie met een relatief jong kind (zeg, vanaf een maand of 3)?
pi_70188024
Bedoelde je deze? *klik*
pi_70192463
Waarbij body size 12 (US) / 14 (GB) hetzelfde is als maat 42 in Europa.
Maar persoonlijk vind ik dat van die 42 wel een 44 gemaakt kan worden. Ik kan met mijn maat 44/46 alles waarbij in de tabel staat dat het tot maat 42 kan.

Nou heeft dat ook te maken met je bouw natuurlijk (veel taille of juist niet, grote borsten of juist niet.
pi_70193024
Ja LL, die bedoelde ik. Heb 'm nu maar bij m'n favorieten gezet, dan verlies 'k m niet meer uit het oog.
Als ik het zo bekijk, kan ik met een maat 3 alleen een rucksack knopen?

Da's jammer, want ik hoopte er ook een cross-carry mee te kunnen doen. Ach ja, dan moet ik maar hopen dat ik dezelfde doek nog eens ergens tegenkom in een andere maat...
pi_70193333
Heb je al een langere doek? Dan kan je namelijk die even knopen en kijken hoe veel stof je over hebt

Nou ben ik wel benieuwd over welke doek het gaat!
pi_70194222
Grrrr nu weet ik het echt niet meer..

Neobulle Julie 4,5m of ga ik dan toch voor Indio Viola Natur 4,2m of dan toch Didymos Pfau Violet/White 3.7 m.
pi_70194373
Pfau! Die komt in deze vorm (al was het alleen maar met deze tekst) niet meer terug en het is een heerlijke doek. Ik denk dat je die als je hem zat bent ook zo weer kwijt bent.

Hij is wel weer een stukje korter natuurlijk, vind je dat bezwaarlijk?
  zaterdag 20 juni 2009 @ 14:24:13 #199
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70194407
Cross Carry staat toch ook bij maat 3?
Zou ook niet teveel vast houden aan die tabel. Er staat bij maat 4 dat kangaroe tot maat 10/12 kan, maar ik hou echt nog ruime staarten over met een 4. Dat zou ik met een maat 3 ook nog wel kunnen dus. En ik heb maat 42 ongeveer. Ik heb zelfs gelezen van dames die dat met een maat 2 nog kunnen. En sommige doeken vallen wat langer natuurlijk.
©Dumbo
pi_70194601
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 14:22 schreef owlet het volgende:
Pfau! Die komt in deze vorm (al was het alleen maar met deze tekst) niet meer terug en het is een heerlijke doek. Ik denk dat je die als je hem zat bent ook zo weer kwijt bent.

Hij is wel weer een stukje korter natuurlijk, vind je dat bezwaarlijk?
Nee op zich niet, met 4,5 meter heb ik bij sommige knopen echt slierten over.
ik denk dat ik met een 3,7 wel een boel kan knopen
pi_70202449
Dan zou ik zeker voor Pfau gaan. Viola is ook mooi, maar volgens mij niet echt anders dan anders ten opzichte van de andere nieuwe generatie katoenen indio's. Pfau is echt een heel ander soort doek.

maar ja, ik ben een pfaujunk
pi_70203784
Pfau komt hierheen
  zaterdag 20 juni 2009 @ 20:09:39 #203
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70203876
Yay MamsX
©Dumbo
pi_70204835
En nu is het afwachten of ik er een FWCC mee kan knopen
Kan het niet dan koop ik er nog een doek bij...
pi_70205772
  zaterdag 20 juni 2009 @ 23:22:43 #206
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70209374
De draakjes zijn in huis!
En manlief heeft ze meteen getemd, hij is helemaal enthousiast, " Goh hier kan je wel een eindje mee lopen" Hij wilde Ruben zelfs voor een klein eindje van een paar minuten op zijn rug dragen Ook voor mij is het prettig, ik heb vaak net te weinig krachtom een doek goed strak aan te trekken.
pi_70215280
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:38 schreef owlet het volgende:
Heb je al een langere doek? Dan kan je namelijk die even knopen en kijken hoe veel stof je over hebt

Nou ben ik wel benieuwd over welke doek het gaat!
Ik heb een amazonas te leen van een vriendin, denk dat dat eentje is van 4,60 m (nog niet nagemeten), ik kan er in elk geval de enige knoop die ik ken mee doen, de FWCC (nu ja, de rucksack kan ik ook, maar mijn peuter wil niet meewerken)

Het was de didymos Jan die bij de buren te koop stond. Ik ben erg picky met doeken (ze zijn wel leuk als ik ze andere mensen zie dragen, maar zelf zie ik me meestal net niet in die of die doek lopen, afhankelijk van de kleursamenstelling)
Dit was een van de weinige doeken waar ik meteen wel een klik mee voelde (qua kleur dan, en ik ga maar even af op de reputatie van didymos voor de rest )
Verder vind ik een nati Turkis erg mooi (maar nog best prijzig) en twijfel ik over de ella roo maija.

En ik kan er toch echt maar eentje kopen (omwille van centjes en omdat ventlief me anders wat doet )
  maandag 22 juni 2009 @ 11:15:16 #208
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_70246594
psst Macka had jij mijn PM ontvangen?
  maandag 22 juni 2009 @ 11:25:25 #209
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70246914
Kan het zijn dat eli zwaarder lijkt door de zwangerschap?
eea lijkt ineens meer te snijden in mijn schouders
verder doe ik niks anders, denk ik...

en mijn liefde voor zara curry is aan het afkoelen
pi_70247116
Geen idee, Davinia! Maar omdat je lichaam zeker rondom je rug en je balans best wel verandert zou het me niets verbazen.
Ik vond het in het begin van de zwangerschap niet lekker om te dragen, maar dan ging het vooral om mijn buik niet om mijn schouders.
Toen kon ik alleen maar mijn SSC verdragen.

Later in de zwangerschap vond ik het juist weer heerlijk om te dragen vanwege de balans tussen gewicht voor en gewicht achter

Wat jammer van curry, hoe komt dat zo!
pi_70247173
Ik vond het dragen een tijd te zwaar, maar ik vind op mn rug nu soms wel lekker. Maar dan wel in huis, echt wandelen is me even teveel nu met kind op mn rug .
  maandag 22 juni 2009 @ 11:44:06 #212
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70247381
Hmm wat is een FWCC?

Na overleg met husband komt de didymos indio er voorlopig niet
Ach ja, gelukkig heb ik mijn binana waar Joep iig helemaal verliefd op is, hij ligt weer heerlijk te knorren.

Zaterdag voor het eerst helemaal naar de supermarkt gegaan en terug, wat toch wel een uitje van dik anderhalf uur is (grote boodschappen gedaan). Reacties van mensen zijn wel leuk, alleen 1 vrouw was zo brutaal om ineens mijn doek een beetje opzij te trekken zodat ze Joep kon zien. Ik wist gewoon even niet wat ik moest zeggen.

MamX, proficiat met je nieuwe aanwinst! Hoop dat je snel hier foto's kunt zetten!
pi_70247938
Een FWCC is de knoopmethode zoals je hem waarschijnlijk ook doet met je Binana, alleen dan met de horizontale band onder de twee schuine banden inplaats van er over.

Bij een niet rekkende doek knoop je hem ook niet helemaal vast voor je je kind er in doet.

Bijvoorbeeld zo, al dan niet met de armpjes binnen- of buitenboord

of zo:
  maandag 22 juni 2009 @ 12:35:31 #214
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70248786
Aha Davinia, dus daarom wilde je Curry uit logeren doen Maar ik wil hem best een tijdje lenen hoor! Kan een Zara uitproberen, en wie weet krijg je em iets zachter terug, en slaat de vonk tussen jullie weer over!

seilram, jammer dat je man (nog) geen indio erbij wil. H
Wie weet verandert ie nog eens van gedachten, en tot die tijd lekker genieten van je binana!

[ Bericht 0% gewijzigd door texelonia op 22-06-2009 12:43:52 ]
©Dumbo
  maandag 22 juni 2009 @ 13:15:38 #215
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70250130
idd, tex

de banden lopen zo superschuin af, is even anders dan de indio en bb slen.
verder issie prima, hoor!
pi_70250272
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:22 schreef Jelief het volgende:
De draakjes zijn in huis!
En manlief heeft ze meteen getemd, hij is helemaal enthousiast, " Goh hier kan je wel een eindje mee lopen" Hij wilde Ruben zelfs voor een klein eindje van een paar minuten op zijn rug dragen Ook voor mij is het prettig, ik heb vaak net te weinig krachtom een doek goed strak aan te trekken.
Draakjes? Vertel... Ikke nie begrijpe *bloost*
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 22 juni 2009 @ 13:59:00 #217
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70251536
Nou laat maar komen dan hoor Davinia
Die schuine punten lijken me wel prettig eigenlijk, maar dat merk ik vanzelf wel dan...

Net Noah naar school gebracht en daarna meteen boodschappen gedaan. Hannah heel eigenwijs zelf d'r hoofd steeds overeind aan het houden, maar vlak voor we thuis kwamen viel ze toch in slaap. Meestal wordt ze dan wakker als ik ga zitten maar blijkbaar is ze echt moe en ze slaapt gewoon lekker verder. Ik typ dit dus terwijl ze in de doek lekker tegen me aan ligt te slapen
©Dumbo
pi_70255167
ik kan daar zo van genieten als X bij me ligt te slapen, dat is namelijk erg zeldzaam.
Maar Tex foto??
  maandag 22 juni 2009 @ 16:15:18 #219
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70256513
Nou vooruit!

Hannah sliep bijna altijd in de doek. Maar het wordt al steeds minder. De gewone wandelingetjes van en naar school blijft ze meestal al wakker. Maar afgelopen zaterdag heeft ze nog 1,5 (anderhalf!) uur in de doek geslapen toen we een middagje naar het spoorwegmuseum waren

©Dumbo
pi_70256537
Awwwwww
  maandag 22 juni 2009 @ 16:17:09 #221
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70256584
Die bovenste lijkt wel een reclame foto met dat labeltje zo
©Dumbo
pi_70257826
Beide echt mooie foto's De doek staat jullie ook echt mooi!
  maandag 22 juni 2009 @ 17:15:09 #223
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70258754
Dank je! Ik ben eigenlijk een beetje afgeknapt op Hibiscus nadat ik hem toch maar heb gewassen Hij was zo dun en redelijk zacht, en soepel. En nu is ie helemaal niet zacht meer, en stug, en knoopt moeilijker daardoor. Ik hoop maar dat ie gauw weer wat zachter wordt....
©Dumbo
  maandag 22 juni 2009 @ 17:32:23 #224
108648 cattie
lieve moeder
pi_70259321
Dat vind ik ook zo vervelend van wassen, al mijn doeken, behalve de wollen, hebben dat. Na een paar keer dragen is dat gelukkig wel weer voorbij!
pi_70259646
Ik wil hibiscus wel zacht maken hoor Ik vind hem echt erg mooi.
pi_70259690
Zending opgehaald en in sorteerproces

Pfau
  maandag 22 juni 2009 @ 17:44:20 #227
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70259692
Tja Jim Jade ging er natuurlijk ontzettend op vooruit na het wassen, dus dat hoopte ik hier ook een beetje

Ik heb hem nu een stuk of 5 keer gebruikt na het wassen, maar merk nog weinig vooruitgang eigenlijk.... Wel meestal korte stukjes, weet niet of dat nog verschil maakt.
©Dumbo
pi_70259767
ik zwiepte elin op mijn rug voor ik naar de stad ging.
beetje stom, ze had net gegeten.
Toen moest ik me weer omkleden
(daarna 2.5 uur! geslapen in de doek )
  maandag 22 juni 2009 @ 17:47:28 #229
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70259790
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:42 schreef MamsX het volgende:
Ik wil hibiscus wel zacht maken hoor Ik vind hem echt erg mooi.
Dat is best een idee! Ik wil Jim ook nog zachter maken, er komt morgen een reisdoek mijn kant op, evt. Davinia's Zara, en anders komt mijn Zara over een paar weken als het goed is. Dus druk, druk, druk met doeken inwerken!
©Dumbo
  maandag 22 juni 2009 @ 17:49:02 #230
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70259838
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:46 schreef Kleurdoos het volgende:
ik zwiepte elin op mijn rug voor ik naar de stad ging.
beetje stom, ze had net gegeten.
Toen moest ik me weer omkleden
(daarna 2.5 uur! geslapen in de doek )

En hoe beviel het rugdragen? En foto's?
©Dumbo
pi_70259856
ik ook wel hibiscus

ben er 1 van Llewella aan t inwerken
pi_70259859
Jij hebt inderdaad wat inwerken te doen Waar haal je de tijd vandaan
  maandag 22 juni 2009 @ 17:52:13 #233
108648 cattie
lieve moeder
pi_70259947
Rugdragen gaat hier nog niet super. De knopen lukken wel, maar Fee blijft er erg onrustig in en ik krijg pijn in mijn rug. Ik denk dat we nog veel moeten oefenen.

Ik ben op dit moment trouwens behoorlijk stash-happy. Ik wil nog een wollen doek (geen indio) en eentje met kapok (iets nieuws van Didymos in de herfst), waarvan 1 maat 3 en 1 maat 6. Ik zag een wollen chocolade ellipsen maat 3, maar die is 180 dollar, dus dat gaan we even maar niet doen.
pi_70260233
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:49 schreef texelonia het volgende:

[..]

En hoe beviel het rugdragen? En foto's?
geen foto's Maar ik draag nog steeds liever voor hoor..heb ook een wissel gedaan op de helft van ons tripje.
Het ging opzich prima maar ik geef graag kusjes op r hoofd
pi_70260313
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:52 schreef cattie het volgende:
Rugdragen gaat hier nog niet super. De knopen lukken wel, maar Fee blijft er erg onrustig in en ik krijg pijn in mijn rug. Ik denk dat we nog veel moeten oefenen.

Ik ben op dit moment trouwens behoorlijk stash-happy. Ik wil nog een wollen doek (geen indio) en eentje met kapok (iets nieuws van Didymos in de herfst), waarvan 1 maat 3 en 1 maat 6. Ik zag een wollen chocolade ellipsen maat 3, maar die is 180 dollar, dus dat gaan we even maar niet doen.
stash happy met zoveel wensen

ik wil!

Earthy rainbow!!
Hibiscus
Pinetree
en een indio saffiergroen die ze vast wel eens, ooit! gaan maken
  † In Memoriam † maandag 22 juni 2009 @ 18:31:12 #236
141844 Macka66
pi_70261260
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:52 schreef cattie het volgende:

Medley heeft al een tijdje een wat rekkende doek met kapok en bio katoen in het assortiment, en zij bevelen 'm aan vanwege de thermoregulerende eigenschappen van kapok. Niet echt iets dat ik het eerst bij de herfst zou bedenken
  maandag 22 juni 2009 @ 18:31:31 #237
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70261277
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:49 schreef MamsX het volgende:
Jij hebt inderdaad wat inwerken te doen Waar haal je de tijd vandaan
Ja euh... niet dus! Vandaar dat ik het wel een goed idee vind om anderen mijn doeken zacht te laten maken Iemand nog interesse in Jim Jade?

Ik ben trouwens ook wel stash happy. Maar dat was ik al min of meer sinds Indio Flamingo Dat wil zeggen dat ik niet echt specifieke wensen heb/had, maar af en toe iets leuks tegen kom dat ik dan MOET hebben!
©Dumbo
pi_70261378
Weet je hoe je Jade echt zacht krijgt?
Door hem te dragen.
SPOILER
Maar even serieus: de mijne wordt echt al zacht. Dus het kán.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 22 juni 2009 @ 18:36:31 #239
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70261480
Ik heb Jim 2 weken lang als enige doek gebruikt bij het brengen en halen van Noah, dus zo'n 2-4 keer per dag. En dat maakte al een enorm verschil Maar toen kwamen Hibiscus en PSM en verloor ik mijn interesse in Jim
©Dumbo
  maandag 22 juni 2009 @ 18:37:54 #240
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70261545
Oh ik zie nu je foto pas
©Dumbo
  maandag 22 juni 2009 @ 18:48:02 #241
108648 cattie
lieve moeder
pi_70261994
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:03 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

stash happy met zoveel wensen

ik wil!

Earthy rainbow!!
Hibiscus
Pinetree
en een indio saffiergroen die ze vast wel eens, ooit! gaan maken
2 wensen valt toch wel mee?
Er is wel een indio "Kellygreen".

Ik ga eens kijken bij Medley.
pi_70262220
Ik wil hibiscus ook.En Neobulle julie ook..
Maar eerst maar eens morgen Pfau ontvangen
pi_70263901
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:48 schreef cattie het volgende:

[..]

2 wensen valt toch wel mee?
Er is wel een indio "Kellygreen".
[ afbeelding ]

Ik ga eens kijken bij Medley.
oei, ja die vind ik ook mooi zeg

maar dan zou ik er nog een mosgroen verfje bijgooien

en die mevrouw maakt me bang
pi_70264041
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:33 schreef Webkim het volgende:
Door hem te dragen.
SPOILER
Sexy hoor Staat je goed
pi_70264260
Webkim Sexy pic! omg
pi_70264317
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:33 schreef Webkim het volgende:
Door hem te dragen.
SPOILER
Hangt het in de lucht ofzo, Slingomama blogde er ook al over
  maandag 22 juni 2009 @ 19:41:09 #247
108648 cattie
lieve moeder
pi_70264449
Webkim & Jim!
pi_70264464
Tex, Hibiscus staat jullie echt goed. Op die tweede foto wordt het zelfs een beetje movie star achtig.

Webkim, Jim staat je sexy!

Ik vroeg mij af, ik lees net bij de buren dat je tussen kinnetje en borst een paar vingers afstand moet hebben ivm verstikkingsgevaar. Maar Kobus ligt steeds met zijn kin op de borst in de Bamboe. Dat is dus niet zo goed?

En ik wil hem eigenlijk liever rechtop dragen ipv in de komma houding, maar dat lukte niet zo goed met knopen gister. Ik weet niet helemaal welke knoop ik daar het beste voor kan gebruiken.
Zoals jij de pop hebt geknoopt op de foto met Bamboe, Macka?
pi_70264548
Ik wil wel een Jim Jade zo mooi vind ik die!
pi_70265001
Oeke, ik droeg Avalon vanaf het begin rechtop in een Front Wrap Cross Carry.
Dat is gok de manier waarop je nu ook al de doek om knoopt maar dan met de horizontale band tegen je buik aan.

je zet dat Kobus rechtop in het buideltje met de onderrand in zijn knieholtes en de bovenrand in zijn nek.
De twee schuine banden lopen schuin over zijn rug, tussen zijn beentjes door. Hij zit dan op het kruis.

De schuine banden kan je over hem heen uitspreiden, dan vormen ze in zijn nek een V-tje.
Je kan ze ook naar de zijkanten duwen, dan flankeren ze hem. Zoals op de foto van Tex hierboven.

De bovenrand kan je eerst een stukje over zijn achterhoofd omhoog trekken en hem dan om een spuugdoekje o.i.d. oprollen zodat je een neksteuntje krijgt.
  maandag 22 juni 2009 @ 19:57:00 #251
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70265217
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:42 schreef Jore het volgende:
Ik wil wel een Jim Jade zo mooi vind ik die!
Ze staan nog te koop bij de Sonderangebote
©Dumbo
pi_70265236
FWCC (Front Wrap Cross Carry) zou ik hem in dragen Oeke.
Daar draag ik X van 1 jaar nog in. Echt heerlijk voor kleintjes en ook voor de grotere kindjes.
http://www.wrapyourbaby.com/frontwrapcrosscarry.htm

Oooh te laat, Spuit11 etc
  maandag 22 juni 2009 @ 20:56:36 #253
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70267750
Webkim
Nice

Ook een manier om draagdoeken te promoten bij de andere sexe
pi_70269481
kan je er niet een kickass jurkje van maken wk
pi_70269660
Geniaal idee kleurdoos, als Pfau niet bevalt heb ik wel een hippe jurk
pi_70270014

horror
  maandag 22 juni 2009 @ 21:52:48 #257
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70270210
omg wat sneu...
©Dumbo
pi_70270279
Als je melk uit je oksels geeft is het wel handig Juiste hoogte.
pi_70270808
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:57 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ze staan nog te koop bij de Sonderangebote
Ja, maar dat zijn toch exemplaren met een gebrek(je)? Dat wil ik dus weer niet, daar vind ik ¤79,- teveel geld voor. En dat inbreken... Ik denk dat ik gewoon wacht tot er een gebruikte (onbeschadigde) te koop staat.
  maandag 22 juni 2009 @ 22:08:05 #260
108648 cattie
lieve moeder
pi_70270963
Jore, dat is hoogst waarschijnlijk een restpartij. Bij de sonderpreise verkopen ze "gebrekjes" en restpartijen. Als er reguliere modellen staan, kun je er van uitgaan dat ze een gebrekje hebben, als het een model is dat niet langer te koop is, is het hoogst waarschijnlijk een restpartij zonder foutjes.
De gebrekjes zijn trouwens vaak zo klein dat ze nauwelijks te vinden zijn.
pi_70271115
En als het een groot gebrek is of de doek is toch niet naar je zin kan je hem altijd terugsturen, daar doen ze bij Didymos helemaal niet moeilijk over
pi_70271188
Owlet, dat ia duidelijk! Ik stond laatst zo te prutsen. Ook omdat vriendlief en moeders zich ertegen aan stonden te bemoeien.
Dat neksteuntje lijkt me fijn. Morgen weer een poging.

Jore, ik dacht dat sonderpreise ook bv laatst exemplaren zijn, eind van de voorraad ofzo. Mijn Pfau is ook daarvan, maar ik zie er niets aan. Alleen maar mooi.
  maandag 22 juni 2009 @ 22:17:27 #263
108648 cattie
lieve moeder
pi_70271425
Draagdoeken met foutjes schijnen trouwens een punt, gemaakt met een permanent marker, op het label te hebben.
pi_70271972
Bedankt, ik ga toch nog maar eens stevig over nadenken dan! En die foto van Kleurdoos is hilarisch in a very sad way. Manman. Lekker kletsen terwijl je kind ter hoogte van je heup bungelt. Dat kindje bij die man geeft het ook al op zo te zien.

Ik heb soms wel het idee dat het dragen ander mensen op een idee brengt, namelijk ook dragen, maar dat ze dan op zoek gaan naar verkrijgbare dragers --> ergo: Babybjorn. Ik liep vanmiddag in de Prenatal met L. in de draagdoek, en ik zag verschillende ouders die ons hadden gezien naar het Babybjornschap lopen. Precies NIET de bedoeling, jammer is dat.
pi_70276404
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:52 schreef texelonia het volgende:
omg wat sneu...
Het verkoopspraatje is nog sneu-er...
quote:
Bekroond met de Zilveren Rammelaar voor HET babyproduct van het jaar! Deze draagzak kan op verschillende manieren gedragen worden. Deze revolutionaire draagzak is geschikt voor baby's van 6 weken tot ongeveer 1,5 jaar (tot en met 12 kilo). Het belangrijkste verschil met andere draagzakken is dat de De Red Castle Sport ervoor zorgt dat het kind op een natuurlijke manier gedragen kan worden. Door de ideale gewichtsverdeling wordt 70% van het gewicht van de baby gedragen op de heup en slechts 30% komt op de schouders en nek terecht.

Door de verschillende draagposities, zoals de ligpositie, is het zelfs mogelijk om het kind op een discrete manier borstvoeding te geven.
Niet mijn idee van natuurlijk dragen... zelfs tijdens mijn zwangerschap hing mijn kind beter...
  dinsdag 23 juni 2009 @ 00:30:59 #266
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70276743
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:19 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Draakjes? Vertel... Ikke nie begrijpe *bloost*
Ik heb van Macka (prive) een ssc (soft structured carier) gekocht met drakenstof.
Rugdragen is overigens prettiger dan buikdragen.
Ik heb vandaag Emma een kwartiertje in mijn mei tai gedragen. Mijn moeder was verbaasd en dacht dat het veel te zwaar zou zijn. Niks hoor, uiteraard wel zwaarder dan een baby maar zeker te doen!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:28:34 #267
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70280523
Volgens mij wordt het tijd om heupdragen eens uit te proberen! Dat kan toch vanaf 3 maanden/als ze haar hoofd goed omhoog kan houden? Hannah draait zich nu de hele tijd zo scheef mogelijk om meer te kunnen zien
©Dumbo
pi_70280765
Kan makkelijk, Tex! Als je een beetje goed knoopt dan zit ze in principe net zo ondersteund als op je buik
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:47:01 #269
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70280962
Op de voorbeelden die ik zo gauw heb bekeken zitten de kindjes met hun armen buiten de doek. Maar je kan gewoon de armpjes er binnen doen toch?
©Dumbo
pi_70281170
Ja hoor!
pi_70291269
Ik kan een FWCC ook al is pfau maar 3,7 M
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:30:32 #272
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70291666
pics or it didn;t happen

dinsdag 23 juni 2009 @ 16:02:46 #273
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70292733
Wow wel achter afgeknoopt neem ik aan? Anders ga ik me echt mega vet voelen nu hoor Ik red het met een 6 maar net om voor af te knopen en dan moet ik echt strak en netjes knopen enzow. Merk wel dat het makkelijker wordt naarmate doeken meer ingewerkt raken
©Dumbo
pi_70293053
ja wel achter even snel foto gemaakt
pi_70293222
Zo he! leuke rok ook
Ronja riep heel hard "NIJNTJE!!!!!!"
pi_70293492
Hahaha de nijntje tas Dankje voor het compliment (Het is een jurkje )
SPOILER
En pfau bevalt echt enorm

[ Bericht 0% gewijzigd door MamsX op 23-06-2009 16:48:43 (spelfouten o|O ) ]
pi_70293804
ZOMG! Super!
pi_70295521
Jaaa Mamsx, de pauwen zijn er! Fijn dat je er happy mee bent.
Heb je em nog in de week gezet? En hoe is het nu met je meiske?
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:19:53 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_70296989
Ik kwam gisteren een ringsling in het wild tegen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70298138
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:30 schreef Webkim het volgende:
Jaaa Mamsx, de pauwen zijn er! Fijn dat je er happy mee bent.
Heb je em nog in de week gezet? En hoe is het nu met je meiske?
Lief dat je er naar vraagt Met de kleine meid is alles goed.
Ook van haar lipje heeft ze niet echt last. kusjes geven doet ze ook nog graag.
Ik heb haar wel een uurtje geknuft in Pfau, dat hielp.
Ik had direct met water de vlekken eruit gehaald, en toen ik ze daarna zocht kon ik ze niet meer vinden

dinsdag 23 juni 2009 @ 19:11:24 #281
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70298224
MamsX
©Dumbo
pi_70298851
lieve foto's MamsX

Ik heb een tweede Storch Anna onderweg. Maar dan een met een beschadiging, dus daar gaat een onbag van gemaakt worden.
En het zusje van Neobulle Simon, Margot, komt ook bij ons wonen
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:50:52 #283
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70314411
Heupdragen

Volgende keer mag ie wel iets strakker geknoopt worden, ze zakte een beetje scheef....

En daarna kwam bijna mijn worst nightmare uit Spuitpoep in peperdure PSM Heeeel snel haar eruit gehaald, d'r kleren zaten al onder maar volgens mij is de doek gespaard gebleven... *zweet van voorhoofd veegt*
©Dumbo
pi_70322488
Vanmorgen even in t centrum geweest. Ik heb echt wel een stuk of 5 kindjes in een babybjorn gesjord gedragen zien worden. De een hing er nog ongelukkiger bij dan de ander .
Maaaar ook een manduca in actie gezien, zag er wel comfortabel uit. Nog even en ik kan ook een mini-mensje gaan dragen
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:59:09 #285
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70323026
voor tex!
ghehe, your worst nightmare

pff, bij bebybjorns moet ik ook altijd op mn lip bijten om niks te zeggen...
en ik heb de mijne uitgeleend aan tinu en iamredleader. gelukkig hebben ze ook 2 doeken en weten ze hoe het moet, dus ik hoop dat de bb stof ligt te vangen...

oh en vanochtend bij babyzwemmen heb ik beloofd voor een andere mevrouw volgende week een doek mee te nemen, zodat ze ook kan gaan oefenen. het zag er heel makkelijk uit, vond ze!
ze heeft zelf een tricot slen, maar met 14 kg gaat dat niet meer zo

nou niet vergeten om volgende week extra doek mee te nemen...
helpen jullie me herinneren?
pi_70338587

er is zoveel mis met deze foto

(didymossite)
pi_70339591
Nou zeg, inderdaad! Kind hangt er nogal vreemd in
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_70339640
Waar is de helm voor t kind.... gezellig met papa op de bouwplaats...
pi_70340332
de helm en de houding van de duitser
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:05:42 #290
108648 cattie
lieve moeder
pi_70340374
Die arm is ook niet charmant voor een Duitse site (gelukkig is het ten minste nog zijn linker!).
Didy heeft een nieuwe verrassingsactie:
http://www.didymos.de/html/ue-ei.htm

Ik doe niet mee, gezien mijn nino jeansblauw ervaring heb ik genoeg van verrassingeieren. Toch?
pi_70340557
Ow zo had ik het nog niet eens bekeken
Sara
Merel
Ukje
pi_70341406
Die arm was me nog niet eens echt opgevallen...
pi_70351051
Geen verrassingsactie voor mij, dit keer. Nog een maat 4 of 2 is niet nodig en ik geloof dat er niets in het assortiment is wat ik echt leuk zou vinden.
  donderdag 25 juni 2009 @ 10:32:31 #294
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70351189
Ik doe wel mee met de actie van Didymos. Met de paasactie was ik nog hoogzwanger/pas bevallen. Dus deze actie sla ik mijn slag! Een maat 3 jacquard is het geworden. Ben zeer benieuwd... En de maat 1 primula bij de Sonderangebote kon ik toen ook niet laten liggen. Ik deel de verzendkosten met iemand van het andere forum, dus ik kon het niet weerstaan gewoon...
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 25 juni 2009 @ 12:47:03 #295
141844 Macka66
pi_70355590
Voor mij denk ik ook geen Didy verrassingsei. Maar als Vatanai zoiets zou doen...
Wel kreeg ik vandaag iets leuks, een drager om uit te testen. Hij is zo goed als uitontwikkeld maar nog niet op de markt.

Lucie wilde er direct in (!) en dat ging toch heel gemakkelijk zonder gebruiksaanwijzing (die is er alleen in het Iwrit, en dat beheers ik niet). Ik kan de vingers van mijn rechterhand tjdelijk niet gebruiken maar dat was geen bezwaar bij het Lucie er in zetten. Na zeven minuten wilde ze er helaas weer uit, hopelijk wil ze er binnenkort in mee op een wandelingetje m te kijken hoe belastend dat is voor mijn lijf. Met Maja gaat het sowieso wel lukken.

Van te voren dacht ik dat ik de drager alleen voor speciale consultancy situaties zou gebruiken, maar ik zie er nu ook iets in voor dagelijks gebruik

Zoeen, maar dan in mokkabruin
pi_70355913
Mooi schouder heeft ie!
pi_70355978
and again.als ik de keuze had tussen indio jacquard en strepen..dan wist ik het wel (indio duh )

maar met een kans op strepen .. liever niet
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:02:22 #298
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_70356139
Ik zag gisteren een mevrouw met een kind in een babybjörn fietsen. Toen ze op wilde trekken bij het stoplicht sloeg zijn hoofd nog net niet tegen het stuur .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_70356446
Dat vind ik echt afschuwelijk!

Ik doe ook niet mee, ik wil geen strepen of wat dan ook, Indio wel.
En ik wil geen kleine maatjes.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:55:58 #300
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70358180
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:57 schreef Kleurdoos het volgende:
and again.als ik de keuze had tussen indio jacquard en strepen..dan wist ik het wel (indio duh )

maar met een kans op strepen .. liever niet
Indio's heb ik al 2, en strepen zijn er maar weinig die ik mooi vind
met Jacquard kan er ook nog genoeg mis gaan, maar goed, dat zien we dan wel
©Dumbo
pi_70366823
Ik weet niet of er nog mensen zijn die mijn liefde voor stevige doeken delen maar Neobulle Margot valt helemaal in die categorie
Wat een heerlijke doek, ze voelt als een goed ingedragen streepstorch of hopp. Stevig maar niet vreselijk dik of stug. het soort doek waar je met gemak een kleuter in draagt en die je zonder problemen als hangmat of schommel gebruikt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')