SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.♥mama van het liefste jongetje♥
Ik heb mijn paars geverfde pauwen ontkleurd, nu ik ook een originele violet/white heb.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:48 schreef DaviniaHR het volgende:
wk, hoe kom je aan die blote pfau?
die zijn mooi!
leuk ook die andere foto's
Ik heb even het filmpje gekeken en ik begin nu ook te twijfelen hoe het moet, dus wacht maar even op de experts en trek je niets van mij aan.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:50 schreef oeke het volgende:
Hm, ik heb daar ook geen doek om om hem heen te leggen. Dus hij ligt inderdaad tegen mijn buik aan.
Ik ga zo even kijken of dat klopt en hoe het dan anders moet. Het is de knoop die Noli ook had gepost van die leuke jongeman met baby![]()
bv lukt nog niet echt, maar iedereen om me heen is vol vertrouwen, dus ik probeer dit nog even en dan bel ik een lactatiekundige, hij drinkt iig alleen moedermelk en daar ben ik al heel blij mee...![]()
MOEHAHAHA!quote:Op maandag 15 juni 2009 16:26 schreef texelonia het volgende:
OMG Hibiscus is vandaag in Nederland aangekomen... Je zult zien dat ze allebei morgen worden bezorgd als Micha thuis is... HELP!!!
Als je iets moet bijbetalen (of dat nou BTW of douanekosten is) dan moet je dat gelijk bij aflevering betalen aan de postbode/bezorger. Plus een flinke hoeveelheid administratiekosten voor het postbedrijf. Die kostenpost is vaak hoger dan de belasting zelf...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:37 schreef texelonia het volgende:
Deze kwam uit de VS trouwens, als er nog douanekosten bij komen hoe weet je dat dan? Feit dat ik zo gauw niks heb gezien geeft hopelijk aan dat er dus geen kosten bij komen?
Dan heb je geluk gehad deze keer!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:21 schreef texelonia het volgende:
Hmm postbode heeft niks gezegd. En er zit alleen een briefje bij van de verkoper voor de douane, over de waarde van de inhoud enzow. Verder niks!
da's inderdaad een mooie doek!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:25 schreef MamsX het volgende:
Vandaag beviel Simon me zo erg dat ik ook een Neobulle wil.
Simon maakt mij alleen erg bleekscheterig dus die neem ik niet..
Ik denk dat ik ga voor Julie
[ afbeelding ]
Ja he? Maar wel leuk voor de afwisseling!quote:
Je kan hem ook vanaf de bank "aanschuiven" ipv een toss te doen. dus kind half zittend op de bank op de doek, ervoor zitten, doek strak trekken, opstaan (met gebogen rug) kind naar gewenste hoogte friemelen, en afknopen maarquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:54 schreef Jore het volgende:
...
Nog een vraag: L. is nu 4,5 maand en ik wil 'm wel eens op mijn rug knopen. Alleen: hoe krijg ik hem daar? Ik ben op de hoogte van de verschillende 'tossen' maar welke gebruiken jullie voor een kleintje?
Guuzewuus, de Bamboe is een reisdoek die net bevallen moeders met kleine babietjes een maand van me gaan lenen. De laatste op de lijst is Troel, in november. Al je wilt mag 'ie daarna nog wel een maandje naar jou.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:47 schreef Guuzewuus het volgende:
Oeke die witte doek is echt superdun en zacht of niet? Welke is dat?
Ik vind trouwens al die foto's om te smelten. Tex, jouw foto is voor mij even de topper, wauw
.
Knorrende kindjes zijn lief!quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:54 schreef Jore het volgende:
Ligt hij ook te knorren als hij in de doek zit? Dat deed Lieuwe heel erg in het begin, net spinnen.
Thanks!quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:28 schreef Noli. het volgende:
Da's Avalon Rainbow een Girasol-exclusive van Sweet Pickles.
ik weet niet of je een fwcc of bwcc zou kunnen sluiten, maar rucksack en SHBC moet zeker kunnen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 01:24 schreef MamsX het volgende:
Zou ik (1.70m en 54 kg) aardig wat kunnen knopen met een 3,7m?
Ik wil een pfau en die duiken voornamelijk op in 3,7quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:16 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
ik weet niet of je een fwcc of bwcc zou kunnen sluiten, maar rucksack en SHBC moet zeker kunnen.
(z)onder een jas.
en heupdragen, uiteraard.
hoezo, heb je iets op het oog?
Voor SHBC heb ik om 'm voor veilig te kunnen knopen met Maja (14,5 mnd) dezelfde maat doek nodig als voor een FWCC zonder veel staart, voor mij is dat 4.5 m. Met een wat groter uitgevallen didy maat 5 (>4.20) lukt het nog net, maar met een storch van 4.10 niet.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:22 schreef Grijs het volgende:
Noli, wat lief!
MamsX, ik heb veel plezier van mijn 3,5 m. doek. Er is net wat meer mee mogelijk dan met een korte doek (die ik voornamelijk gebruik voor korte momenten) en het zit dan net wat steviger. Maar als ik van plan ben om echt langer te dragen (bijv. lopend naar het w.c. en boodschappen doen), dan gebruik ik liever een langere doek (4,5 m./4,7 m.), maar ik kan geen SHBC met 3,5 m. doek en ben wat zwaarder dan jij.
Nee, is helemaal niet slecht! Joep heeft op dit moment behoeftes en kan absoluut nog niet manipuleren. Blijkbaar heeft hij nu extra behoefte aan geborgenheid, en in de doek bij jou krijg hij die. Zo heb je en een tevreden kind en heb je ook nog je handen vrij. Win-win situatie toch?quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:59 schreef seilram het volgende:
Joep wil vandaag alleen maar in de doek![]()
Uit de doek = niet leuk en jengelen en beetje huilen. Is het slecht om hem daar zijn zin in te geven en de hele dag in de doek te hebben?
Aan windowshoppers zul je iig geen gebrek hebben!quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:07 schreef texelonia het volgende:
Weet wat je zegt Noli, want ik eb er best veel geld voor betaald volgens mijMeer dan andere zijden doeken iig, dus ik hoop dat als ik hem echt niet mooi ga vinden ik hem überhaupt nog kwijt raak
Maar PSM is héél gewild en moeilijk te krijgen, toch, toch, toch???
OMG!quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:22 schreef Grijs het volgende:
Noli, wat lief!
MamsX, ik heb veel plezier van mijn 3,5 m. doek. Er is net wat meer mee mogelijk dan met een korte doek (die ik voornamelijk gebruik voor korte momenten) en het zit dan net wat steviger. Maar als ik van plan ben om echt langer te dragen (bijv. lopend naar het w.c. en boodschappen doen), dan gebruik ik liever een langere doek (4,5 m./4,7 m.), maar ik kan geen SHBC met 3,5 m. doek en ben wat zwaarder dan jij.
quote:“Maak ik mijn kind niet te afhankelijk van die draagdoek? Zal hij wel leren om alleen te kunnen spelen?”
Een baby maar ook mensen in het algemeen hebben eerst zelfvertrouwen en basisveiligheid nodig vooraleer ze een stap in het onbekende durven te zetten. Baby’s die hun omgeving als veilig ervaren zullen rapper dingen durven ondernemen dan baby’s die te vroeg gepushed worden om onafhankelijk te worden. Vaak dragen geeft het kindje veel veilige ervaringen waardoor het de wereld durft te leren vertrouwen.
Ieder kind ontwikkelt zich op zijn of haar unieke manier. Sommige baby's vinden het leuk om al vrij vroeg lang alleen te spelen en andere kinderen doen er maanden of jaren over om langer dan een halfuurtje alleen bezig te zijn.
Baby's die vaak in een doek gedragen worden terwijl de drager zijn of haar gewone dagdagelijkse gang gaat leren ook dat ze niet constant geëntertaind moeten worden om zich goed te voelen.
En maar hopen dat je er goed op past en niet over de voeten van je kind heen piestquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:23 schreef owlet het volgende:
Ik zit anders geregeld op het toilet met een doek, no way dat ik een slapend kind ga uitpellen om even te plassen![]()
quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:38 schreef owlet het volgende:
Die staarten ja...Nou is er natuurlijk niemand die nog een doek van me wil kopen
Je mag mijn girasol ringsling wel lenen als je wil?quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:52 schreef LovelyLady het volgende:
En ik wilde nét vragen of er iemand was die mij een ringsling kon lenen.. maar als die staarten in de wc hangen hoeft dat niet nee![]()
Goed maar ff zonder geintjes. Ik wil graag een ringsling proberen zonder dat ik zelf met die ringen moet gaan klooien. Iemand die mij er 1 wil lenen???? (uiteraard betaal ik de verzendkosten heen en terug)
Ik ga de laatste tijd vaak met de fiets even naar het centrum maar ja dan heb je geen buggy en een ringsling lijkt me wel makkelijk om weibelfrummel in vast te zetten.
Zeker een zuurstokdoek, of knalroze of paarsquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:12 schreef owlet het volgende:
[..]
Je mag mijn girasol ringsling wel lenen als je wil?
welquote:
Haha, ja 't is wel eens voorgekomen, maar ik ga liever zonder kind naar de wc. Stom, ik had er niet bij nagedachtquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:12 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
OMG!
Ik denk, die gaat naar de toilet met de doek!![]()
wc = winkelcentrum, niet toilet...
Pinetree raak je in ieder geval wel makkelijk kwijt als je weer iets anders wil later.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:04 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
wel
groen staat me goed. de doek is mooi.
niet
het kost geld
en ik twijfel nog steeds omdat ik ook een ER of symphuo wilmaar ik weet zeker dat die toch wel weer aangeboden worden op dat andere forum.
Verkoper is Mein Traglingquote:
Okay. Ja dat kan wel schelen. Ik vind de sling iig erg stuk en niet fijn. Jammer van mijn 60 euro. Maar tja, nu ben ik helemaalquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:57 schreef owlet het volgende:
Ik weet niet van wat voor stof jouw sling gemaakt is maar het maakt meestal wel een verschil of het simpele katoen zoals van een laken is of dat het een echte draagdoek is. Een echte draagdoek is bijna altijd anders geweven waardoor hij al veel soepeler is, ook de katoenen doeken.
Die mooie groene, die jij ook hebt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:24 schreef owlet het volgende:
Welke didymos, Seilram?
Ik heb nooit lang met een binana gedragen maar ik vind rekbaar over het algemeen wat warmer voelen dan niet-rekbaar. Ook omdat je met een niet-rekbare doek draagmethodes kan gebruiken met minder lagen.
Daarintegen zou een binana door de bamboe juist redelijk koel zijn heb ik begrepen.
45 euro meer he, voor die Ficus. Hoppediz heeft geen linnen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:51 schreef seilram het volgende:
Nou ja, ik zie dat die wrap ook 54 euro is. En als je dan 20 euro meer betaalt voor een linnendoek... Linnen lijkt me wel fijner dragen dan katoen. Ik heb een sling en die is 100% katoen, maar ik vind dat zo stug om te dragen, ik weet niet... niet mijn ding zeg maar. Of is dat bij een knoopdoek toch anders?
Je hebt gelijk Macka. Ik zat scheel te kijken, zat bij Hoppendiz te kijken naar de prijs, terwijl ik de Ficus bedoel...quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:29 schreef Macka66 het volgende:
[..]
45 euro meer he, voor die Ficus. Hoppediz heeft geen linnen.
wij zijn hier thuis erg gesteld op onze Lucie d'r Ficus![]()
Mooi punt om mee te nemen in mijn overhaal aktie naar mijn lief hihi. Die vroeg zich dat trouwens af... nou ja vroeg zich af. Ik zei van de week dat ik die draagdoek echt heerlijk vond en dat we zo zondag wel even naar de stad konden, naar de bieb (dan zijn we een uurtje of 2 a 3 weg schat ik) en hij zei: ja nu kan dat nog wel, nu is hij nog licht, maar wacht maar als ie straks wat groter is en meer weegt, dan draag je hem echt niet meer in zo'n doek. Ik zei van wel omdat het gewicht goed verdeelt is. Maar dat klopt toch ook?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:32 schreef owlet het volgende:
Ficus is even een uitgave, maar dat is echt wel een doek waar je heeeeel lang plezier van kan hebben.
Mijn 18 kilo peuter is er nog steeds fijn mee te dragen
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:43 schreef seilram het volgende:
[..]
Mooi punt om mee te nemen in mijn overhaal aktie naar mijn lief hihi. Die vroeg zich dat trouwens af... nou ja vroeg zich af. Ik zei van de week dat ik die draagdoek echt heerlijk vond en dat we zo zondag wel even naar de stad konden, naar de bieb (dan zijn we een uurtje of 2 a 3 weg schat ik) en hij zei: ja nu kan dat nog wel, nu is hij nog licht, maar wacht maar als ie straks wat groter is en meer weegt, dan draag je hem echt niet meer in zo'n doek. Ik zei van wel omdat het gewicht goed verdeelt is. Maar dat klopt toch ook?
Ja en zo begint het... Uiteindelijk koop je hem toch wel, en voordat ie goed en wel binnen is, zit je al met je volgende doek in je hoofd, en voor je het weet heb je een hele stapelquote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:18 schreef seilram het volgende:
Hhhmm die didymos kan ik nu niet meer uit mijn gedachten zetten...grrr.
Maar voordat ik tot koop over ga (sowieso even met man overleggen hoor), is dat minder warm dan de binana die ik nu heb, want daar gaat het me eigenlijk om.
Nou, ik durf te gokken dat je ficus over een jaar wel met winst kunt verkopen, want die is zeer gelimiteerd uitgekomen (was binnen een halve dag bij Didymos uitverkocht!).quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:24 schreef texelonia het volgende:
[..]
(...)
Nog een puntje om je man te overtuigen: je kunt als je je doek niet meer veel gebruikt bijna altijd door verkopen zonder verlies te maken!
Nee op zich niet, met 4,5 meter heb ik bij sommige knopen echt slierten over.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:22 schreef owlet het volgende:
Pfau! Die komt in deze vorm (al was het alleen maar met deze tekst) niet meer terug en het is een heerlijke doek. Ik denk dat je die als je hem zat bent ook zo weer kwijt bent.
Hij is wel weer een stukje korter natuurlijk, vind je dat bezwaarlijk?
Ik heb een amazonas te leen van een vriendin, denk dat dat eentje is van 4,60 m (nog niet nagemeten), ik kan er in elk geval de enige knoop die ik ken mee doen, de FWCC (nu ja, de rucksack kan ik ook, maar mijn peuter wil niet meewerken)quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:38 schreef owlet het volgende:
Heb je al een langere doek? Dan kan je namelijk die even knopen en kijken hoe veel stof je over hebt![]()
Nou ben ik wel benieuwd over welke doek het gaat!
Draakjes? Vertel... Ikke nie begrijpe *bloost*quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:22 schreef Jelief het volgende:De draakjes zijn in huis!
En manlief heeft ze meteen getemd, hij is helemaal enthousiast, " Goh hier kan je wel een eindje mee lopen" Hij wilde Ruben zelfs voor een klein eindje van een paar minuten op zijn rug dragenOok voor mij is het prettig, ik heb vaak net te weinig krachtom een doek goed strak aan te trekken.
Dat is best een idee! Ik wil Jim ook nog zachter maken, er komt morgen een reisdoek mijn kant op, evt. Davinia's Zara, en anders komt mijn Zara over een paar weken als het goed is. Dus druk, druk, druk met doeken inwerken!quote:Op maandag 22 juni 2009 17:42 schreef MamsX het volgende:
Ik wil hibiscus wel zacht maken hoorIk vind hem echt erg mooi.
quote:Op maandag 22 juni 2009 17:46 schreef Kleurdoos het volgende:
ik zwiepte elin op mijn rug voor ik naar de stad ging.
beetje stom, ze had net gegeten.
Toen moest ik me weer omkleden
(daarna 2.5 uur! geslapen in de doek)
geen foto'squote:Op maandag 22 juni 2009 17:49 schreef texelonia het volgende:
[..]
En hoe beviel het rugdragen? En foto's?
quote:Op maandag 22 juni 2009 17:52 schreef cattie het volgende:
Rugdragen gaat hier nog niet super. De knopen lukken wel, maar Fee blijft er erg onrustig in en ik krijg pijn in mijn rug. Ik denk dat we nog veel moeten oefenen.
Ik ben op dit moment trouwens behoorlijk stash-happy. Ik wil nog een wollen doek (geen indio) en eentje met kapok (iets nieuws van Didymos in de herfst), waarvan 1 maat 3 en 1 maat 6. Ik zag een wollen chocolade ellipsen maat 3, maar die is 180 dollar, dus dat gaan we even maar niet doen.
Medley heeft al een tijdje een wat rekkende doek met kapok en bio katoen in het assortiment, en zij bevelen 'm aan vanwege de thermoregulerende eigenschappen van kapok. Niet echt iets dat ik het eerst bij de herfst zou bedenkenquote:Op maandag 22 juni 2009 17:52 schreef cattie het volgende:
Rugdragen gaat hier nog niet super. De knopen lukken wel, maar Fee blijft er erg onrustig in en ik krijg pijn in mijn rug. Ik denk dat we nog veel moeten oefenen.
Ik ben op dit moment trouwens behoorlijk stash-happy. Ik wil nog een wollen doek (geen indio) en eentje met kapok (iets nieuws van Didymos in de herfst), waarvan 1 maat 3 en 1 maat 6. Ik zag een wollen chocolade ellipsen maat 3, maar die is 180 dollar, dus dat gaan we even maar niet doen.
Ja euh... niet dus!quote:Op maandag 22 juni 2009 17:49 schreef MamsX het volgende:
Jij hebt inderdaad wat inwerken te doenWaar haal je de tijd vandaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar even serieus: de mijne wordt echt al zacht. Dus het kán.Hardloper.
IG @webkim
2 wensen valt toch wel mee?quote:Op maandag 22 juni 2009 18:03 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]stash happy met zoveel wensen
ik wil!
Earthy rainbow!!
Hibiscus
Pinetree
en een indio saffiergroendie ze vast wel eens, ooit! gaan maken
oei, ja die vind ik ook mooi zegquote:Op maandag 22 juni 2009 18:48 schreef cattie het volgende:
[..]
2 wensen valt toch wel mee?![]()
Er is wel een indio "Kellygreen".
[ afbeelding ]
Ik ga eens kijken bij Medley.
quote:Op maandag 22 juni 2009 18:33 schreef Webkim het volgende:
Weet je hoe je Jade echt zacht krijgt?
Door hem te dragen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar even serieus: de mijne wordt echt al zacht. Dus het kán.
Sexy hoor
Staat je goed
![]()
quote:Op maandag 22 juni 2009 18:33 schreef Webkim het volgende:
Weet je hoe je Jade echt zacht krijgt?
Door hem te dragen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar even serieus: de mijne wordt echt al zacht. Dus het kán.Hangt het in de lucht ofzo, Slingomama blogde er ook al over
Ze staan nog te koop bij de Sonderangebotequote:Op maandag 22 juni 2009 19:42 schreef Jore het volgende:
Ik wil wel een Jim Jadezo mooi vind ik die!
Ja, maar dat zijn toch exemplaren met een gebrek(je)? Dat wil ik dus weer niet, daar vind ik ¤79,- teveel geld voor. En dat inbreken... Ik denk dat ik gewoon wacht tot er een gebruikte (onbeschadigde) te koop staat.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:57 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ze staan nog te koop bij de Sonderangebote
Het verkoopspraatje is nog sneu-er...quote:
Niet mijn idee van natuurlijk dragen... zelfs tijdens mijn zwangerschap hing mijn kind beter...quote:Bekroond met de Zilveren Rammelaar voor HET babyproduct van het jaar! Deze draagzak kan op verschillende manieren gedragen worden. Deze revolutionaire draagzak is geschikt voor baby's van 6 weken tot ongeveer 1,5 jaar (tot en met 12 kilo). Het belangrijkste verschil met andere draagzakken is dat de De Red Castle Sport ervoor zorgt dat het kind op een natuurlijke manier gedragen kan worden. Door de ideale gewichtsverdeling wordt 70% van het gewicht van de baby gedragen op de heup en slechts 30% komt op de schouders en nek terecht.
Door de verschillende draagposities, zoals de ligpositie, is het zelfs mogelijk om het kind op een discrete manier borstvoeding te geven.
Ik heb van Macka (prive) een ssc (soft structured carier) gekocht met drakenstof.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:19 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Draakjes? Vertel... Ikke nie begrijpe *bloost*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En pfau bevalt echt enorm![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door MamsX op 23-06-2009 16:48:43 (spelfouten o|O ) ]
Lief dat je er naar vraagtquote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:30 schreef Webkim het volgende:
Jaaa Mamsx, de pauwen zijn er! Fijn dat je er happy mee bent.
Heb je em nog in de week gezet? En hoe is het nu met je meiske?
Indio's heb ik al 2, en strepen zijn er maar weinig die ik mooi vindquote:Op donderdag 25 juni 2009 12:57 schreef Kleurdoos het volgende:
and again.als ik de keuze had tussen indio jacquard en strepen..dan wist ik het wel (indio duh)
maar met een kans op strepen .. liever niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |