quote:Op zondag 14 juni 2009 22:59 schreef Adelante het volgende:
Ik vroeg me al af of het in Turkije werd gespeeld
Er waren helemaal geen toeters, dat geluid kwam uit luidsprekers.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:03 schreef BluesRebel het volgende:
Je zal maar zo'n debiel naast je krijgen die de energie ervoor heeft......
Hopen dat de organisatie een oproep doet anders verneuken ze ook de wedstrijden van Oranje volgend jaar.
OMGEKOCHT!quote:Op zondag 14 juni 2009 23:03 schreef Falco het volgende:
Dat die ene Zuid-Afrikaan in scoringspositie de bal tegenhield met zijn kontwerk is meer beklagenswaardig.
Het was een been en geen kont, die de bal tegenhield, lees ik nu op TT. Ik keek ook maar met een schuin oog naar deze idioterie van de FIFA.quote:
Je hebt niet gekeken?quote:Op zondag 14 juni 2009 23:06 schreef Lundegaard het volgende:
Ach, elk (WK)land heeft zn eigen soort soundje. Heeft ook wel iets.![]()
Alles beter dan de Nederlandse Dweilorkest die vroeger ingezet werden. Dat was pas de horror.![]()
Hoewel een tegenwoordig ingezette wave bij een 0-0 na 10 minuten ook zwaar triest is.Maar ik dwaal af..
Hier heb je een stukjequote:
Als ze dat tijdens het WK maar laten danquote:Op zondag 14 juni 2009 23:04 schreef Thieske het volgende:
[..]
Er waren helemaal geen toeters, dat geluid kwam uit luidsprekers.![]()
Ja, 90 minuten lang getoeter...ZONDER ONDERBREKING!quote:Op zondag 14 juni 2009 23:16 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
Nee, maar ik ken het geluidje wel. Maar ik begrijp dat het dus echt hoooooogst irri was?
Ja voor ons maar voor de buitenlanders in het stadion........quote:Op zondag 14 juni 2009 23:18 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ja, 90 minuten lang getoeter...ZONDER ONDERBREKING!![]()
15 minuten in de rust misschien![]()
Ook mijn eerste gedachte. Hoop niet dat die malle negers daar dit bij alle wedstrijden van het komend WK gaan doen. Dan heb ik het (op Nederland na dan) gauw gezienquote:Op zondag 14 juni 2009 23:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Haal die zwerm bijen boven het stadion weg! Oprottuh.
Vrees ik dus ook...quote:Op zondag 14 juni 2009 23:32 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ook mijn eerste gedachte. Hoop niet dat die malle negers daar dit bij alle wedstrijden van het komend WK gaan doen. Dan heb ik het (op Nederland na dan) gauw gezien![]()
of ik zet het geluid uit
Aangepast.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:35 schreef Kopbal het volgende:
Klacht: Frank Snoeks die doet of Irak-ZA de cl-finale is
Die negers verkopen al die kaartjes sowieso op de zwarte markt.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:44 schreef Pablo88 het volgende:
Idd, Mag hopen dat die dingen niet zo aanwezig zijn tijdens het WK.
Wat een tyfusgeluid. Fucking muggenquote:Op zondag 14 juni 2009 23:07 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Hier heb je een stukje
En dan dit 90 minuten lang
Hij praat ook nog 's veel meer dan de Nederlandse commentator waardoor je hier alleen maar dat geluid hoort
Misschien zijn het wel knorrende magenquote:Op maandag 15 juni 2009 00:23 schreef mieuwmieuw het volgende:
[..]
Wat een tyfusgeluid. Fucking muggen
Zuid-Afrika is nou niet helemaal hetzelfde als pak 'm beet Zimbabwe ofzo, vrij rijk land. Hoewel het ironisch genoeg wel steeds meer naar de klote gaat sinds de apartheid er weg is.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:51 schreef Kopbal het volgende:
Sowieso, een voetbaltoernooi in AfrikaLaat ze eerst zorgen voor voedsel...
Op eurosport?quote:Op maandag 15 juni 2009 15:01 schreef tralalala het volgende:
Mensen die het nog niet gehoord hebben, om 4 uur een herkansing!
Wel een mooie redding van die zuid-afrikaan, alleen jammer dat hij het doel van de tegenstander aan het verdedigen was.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:40 schreef CG het volgende:
Het voetbal wat er op de mat gelegd werd was nog meer klote dan al die toeters bij elkaar
Moest het een bandje zijn, zou ik het nog zieliger vindenquote:Op maandag 15 juni 2009 19:18 schreef CG het volgende:
Gisteren tijdens Spanje - Nieuw Zeeland was het stadion hartstikke leeg en toch hoorde je nog veel van die toeters ja. Commentator zei dat het geluid versterkt werd. Maar is het echt een bandje?
Wat een stakker.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:25 schreef Bonzai. het volgende:
Heb 5 minuten gezien. Vreselijk irritant inderdaad. En ongelooflijk slecht voetbal natuurlijk. Heb dan maar wat doorgezapt en kwam bij de herhaling van 'Wetten, dass' uit. Een mof die kaarten in meloenen zat te werpen, voor 10.000 toeschouwers![]()
![]()
![]()
quote:Om te verdoezelen dat de publieke belangstelling voor het toernooi tegenvalt, wordt in sommige stadions te pas en (vooral) te onpas een bandje afgespeeld met daarop toeterende supporters. Dit geluid is zo hard dat wij het alleen weg kunnen drukken door álle geluid uit het stadion weg te drukken, inclusief de commentator. Zo ver willen we niet gaan, die keus laten we aan u als kijker over. Onze excuses voor de overlast.
http://app.nos.nl/voetbal/
Dit is wel een geruststelling aangezien ze dit niet doen wanneer het WK begint want dan is er volop belangstelling en dit gewoon niet kan.quote:
Ik heb nooit iets "fleurigs" aan in een voetbalstadion.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:08 schreef Mr.Chippie het volgende:
Die Afrikaanse toeschouwers lijken op de gemiddelde zwerver ( qua kleding ) in Nerderland. Trek wat fleurigs aan als je een voetbalwedstrijd bekijk
Ik neem aan dat je een wedstrijd niet gaat bezoeken met een geitenwollen trui aan incl geiten wollen muts en je baby de fles geeft ( wat gister te zien was )quote:Op maandag 15 juni 2009 21:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik heb nooit iets "fleurigs" aan in een voetbalstadion.
Maakt me dat nu een zwerver?
Overigens fleurige keepers
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 15 juni 2009 21:13 schreef Butterfly91 het volgende:
Terechte klacht![]()
Minstens net zo irritant als die klappers bij AZ
Dat belooft nog wat voor volgend jaar.quote:Op zondag 14 juni 2009 22:58 schreef Arcturus het volgende:
Idd zeer storend. Die klote dingen 90 min. lang
En twee jaar daarop Oekraïne, ook al zo'n feestquote:Op maandag 15 juni 2009 21:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat belooft nog wat voor volgend jaar.
Haha, wat een held was dat.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik heb nooit iets "fleurigs" aan in een voetbalstadion.
Maakt me dat nu een zwerver?
Overigens fleurige keepers
[ afbeelding ]
QFTquote:Op maandag 15 juni 2009 22:07 schreef de_boswachter het volgende:
Afgezien van het voetbal, met dat geluid is het niet kijkbaar.
Echt fakking irritant
Komende 2 weken op NL1 en NL3. Worden 2 wedstrijden per dag gespeeld, de eerste om 16:00. De tweede om 20:30. Morgen Zuid-Afrika - Nieuw Zeeland om 16:00 en Spanje - Irak om 20:30quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:29 schreef Bredewout92 het volgende:
Waar worden deze wedstrijden uitgezonden en zijn er fragmenten van het getoeter?
Bedanktquote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:35 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Komende 2 weken op NL1 en NL3. Worden 2 wedstrijden per dag gespeeld, de eerste om 16:00. De tweede om 20:30. Morgen Zuid-Afrika - Nieuw Zeeland om 16:00 en Spanje - Irak om 20:30
quote:IRRITANTE HOORNS STOREN VOETBALKIJKER
Ook al een hekel gekregen aan dat irritante geluid tijdens de wedstrijden om de Confederations Cup in Zuid-Afrika?
Volume
Dat wordt dan nog wat, als Oranje volgend jaar aan het WK meedoet! Kijkers draaien nu al tijdens de door de NOS uitgezonden wedstrijden massaal het volume omlaag vanwege het geluid, dat wordt veroorzaakt door de vuvuzela, een traditionele Zuid-Afrikaanse hoorn.
Agressieve bijen
De hoorn maakt een geluid dat het midden houdt tussen een misthoorn, een trompetterende olifant en een zwerm agressieve bijen. De nijvere Zuid-Afrikanen zien het als een uitdaging om de hoorn de volle 90 minuten te laten klinken, en dat komt het kijk- en luistergenot niet bepaald ten goede.
Verbod
In sommige Zuid-Afrikaanse stadions is het gebruik van de vuvuzela verboden. Of dat tijdens het WK van volgend jaar ook het geval zal zijn, is nog even afwachten...
© RTL Nieuws.nl
Fixed.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:39 schreef Billy_Talent het volgende:
Maar stel dat ze dit ook op het WK gaan doen. Kunnen al die fans die daar op de tribune zitten er niet gewoon de volle 90 minuten overheen gaan zingen? die stomme toeter in hun kontgat stoppen en er eens flink tegenaan stampen.
Lees dan, mongol.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:14 schreef TeenWolf het volgende:
Waarom eigenlijk die toeters????
Te lui om verbaal je team te bejubelen?
of
Te oncreatief zijn met verbale slogans dus dan maar de hele tijd toeteren????
WTF is het?
Staat niets over in in de OP.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:16 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Lees dan, mongol.
Het is een bandje dat wordt afgespeeld omdat er te weinig toeschouwers zijn.
Verrekte Mongol. Dat kan iedereen wel roepen, maar dan hoeft het nog niet waar te zijn. Volgens mij zijn het wel die verrekte inboorlingen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:16 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Lees dan, mongol.
Het is een bandje dat wordt afgespeeld omdat er te weinig toeschouwers zijn.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:23 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Verrekte Mongol. Dat kan iedereen wel roepen, maar dan hoeft het nog niet waar te zijn. Volgens mij zijn het wel die verrekte inboorlingen.
quote:Om te verdoezelen dat de publieke belangstelling voor het toernooi tegenvalt, wordt in sommige stadions te pas en (vooral) te onpas een bandje afgespeeld met daarop toeterende supporters. Dit geluid is zo hard dat wij het alleen weg kunnen drukken door álle geluid uit het stadion weg te drukken, inclusief de commentator. Zo ver willen we niet gaan, die keus laten we aan u als kijker over. Onze excuses voor de overlast.
http://app.nos.nl/voetbal/
quote:De wereldvoetbalbond FIFA overweegt om gedurende de Confederations Cup een stadionverbod in te voeren voor de vuvuzela, de traditionele Zulu-hoorn die wordt gebruikt door Zuid-Afrikaanse voetbalfans om hun liefde voor de sport kracht bij te zetten. Dit heeft Sepp Blatter, voorzitter van de FIFA, dinsdag laten doorschemeren.
De toeter maakt het kijken naar de wedstrijden in de stadions en het luisteren naar het wedstrijdcommentaar op televisie voor velen vrijwel onmogelijk. Volgens Blatter heeft het geluid, dat het midden houdt tussen dat van een misthoorn en het getrompetter van een woedende olifant, al tot bijzonder veel klachten geleid.
Omdat de toeters ook als slagwapen gebruikt kunnen worden, overweegt de FIFA tot afschaffing van de instrumenten. De vuvuzela was in een eerder stadium al omstreden en daarom bij andere evenementen verboden. De Confederations Cup, een opwarmer voor het WK van volgend jaar zomer, is pas vier wedstrijden onderweg.
Bron: Voetbalzone.nl
quote:...het geluid, dat het midden houdt tussen dat van een misthoorn en het getrompetter van een woedende olifant...
zoek gewoon op youtube op confederations cup... bijv.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:21 schreef Bredewout92 het volgende:
ik kan nergens beelden/geluidsfragmenten vinden van dit tafereel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hiehie hij zei neger!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:18 schreef ufopiloot het volgende:
Sowieso moet iedereen dat Zuid-Afrika in 2010 maar negeren.
quote:
Duidelijke penalty.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:27 schreef BluesRebel het volgende:
[..]![]()
![]()
Kutgeluid!! Eindelijk komt er iets goed van de FIFA.
NU nog uitleggen waarom Egypte is genaaid tegen Brazilië!!
Inconsequent gebruik van camerabeeldenquote:Op woensdag 17 juni 2009 00:27 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Duidelijke penalty.
Camerabeelden
Eens, maar dan zou het nog niet mogen, omdat volgens deze regels niet van camerabeeld gebruik gemaakt mag worden.quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:27 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Duidelijke penalty.
Camerabeelden
Trouwens wel props voor die egyptenaar die net deed alsof ie pijn had aan zn hoofdquote:Op woensdag 17 juni 2009 00:36 schreef Siniti het volgende:
[..]
Eens, maar dan zou het nog niet mogen, omdat volgens deze regels niet van camerabeeld gebruik gemaakt mag worden.
Dat hoop ik helemaal niet. Het moet of verplicht of verboden zijn. De arbitrage moet niet eigen regels toepassen. Egypte is genaaid door iemand die zich niet aan de regels hield.quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:52 schreef DuvelDuvel het volgende:
De scheidsrechter ontkent(uiteraard) dat er van camerabeelden gebruik is gemaakt. Toch hoop ik dat scheidsrechters dit vaker "stiekem"doen misschien dat de Fifa het dan legaal maakt.
Ontopic :Toeters
ws. komen ze er juist op af.quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Verkopen ze al vuvuzela's in Nederland?
Ik wil er een sociaal experiment van maken, kansenjongeren ermee verdrijven.
http://app.nos.nl/voetbal/quote:Supporters in het stadion gebruiken zogenoemde vuvuzela's, hoorns waarmee een oorverdovend lawaai geproduceerd kan worden. Dit geluid is zo hard dat wij het alleen weg kunnen drukken door álle geluid uit het stadion weg te drukken, inclusief de commentator. Zo ver willen we niet gaan, die keus laten we aan u als kijker over. Onze excuses voor de overlast.
Eerder werd gemeld dat er bandjes met toeterende supporters afgespeeld werden, maar dat is inmiddels een fabeltje gebleken.
Ik wist het wel dikke vinger voor die gasten die liepen te klagen dat al lang bekend was dat het bandjes waren.quote:
http://goal.com/en-us/new(...)the-vuvuzela-will-bequote:The Vuvuzela Will Be The Sound Of The World Cup
Dat word met geluid uit kijkenquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:54 schreef Magere_Gein het volgende:
[..]
http://goal.com/en-us/new(...)the-vuvuzela-will-be
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tenzij je tegen die tijd bij de supermarkten ook van die toeters krijgt bij een kratje bier, fles cola, pak wasmiddel etc.... Wordt het hier op straat ook de hele tijd BZZZZzzzzZZBBBBZZZzzZZBZzzzzZZZZBBBZZZZZZZZZZzzzZZZZzzzZZZZZquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:19 schreef Apekoek het volgende:
ach tijdens het wk kijken maak ik zelf en een stel andere brulberen dermate veel lawaai dat we die toeters toch niet meer horen.
Waarom schakelt jouw vader het geluid niet uit?quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:30 schreef KirkLazarus het volgende:
M'n pa zit te flippen om dat getoeter en wist me te melden dat hij iig het WK zal boycotten.
idd, en zo te zien zat dat stadion niet eens halfvol. Ze zullen iedereen wel zo'n gratis toeter hebben gegeven, zodat het lijkt alsof het heel druk is. Laat het lawaai maken op de toeters dan verder maar aan die zuid-afrikanen over....quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:53 schreef Bonzai. het volgende:
Nja, nu zijn het bijna uitsluitend Zuid-Afrikanen in dat stadion. Tijdens het WK zal dat wellicht wel anders zijn, mag ik hopen (tenzij ook de rest van de wereld de smaak te pakken krijgt natuurlijk)...
Oh dearquote:ROTTERDAM - Vergeet het brulshirt, vergeet de oranje helm en maak plaats voor de vuvuzela, de luidruchtige stadion-toeter uit Zuid-Afrika.
Een Zuid-Afrikaanse fan met de vuvuzela tijdens de Confederations Cup. FOTO AP De vuvuzela is al jaren een populaire lawaaimaker in de Zuid-Afrikaanse stadions. De hoorn, meestal rond een meter lang, produceert een geluid dat het midden houdt tussen een scheepshoorn en een olifantengetoeter.
Niet iedereen is er even blij mee. Er gaan stemmen op om de vuvuzela te bannen uit de stadions tijdens het WK in Zuid-Afrika in 2010. Inmiddels zijn de eerste vuvuzlea's al in Nederland gesignaleerd.
http://www.soccerhorn.com/buy.htmlquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:05 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar niemand heeft me nog verteld waar je de vuvuzela's kunt kopen.
Ik zou het een pre vinden als je ze kunt kopen bij Euroland of Blokker.
Hij wil blijkbaar toch het commentaar horen. Nu kunnen we dat tijdens het WK wel oplossen met de radio...quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom schakelt jouw vader het geluid niet uit?
Prima, ik loop toch elk EK en WK met een gastoeter rondquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:30 schreef Palomar het volgende:
[..]
tenzij je tegen die tijd bij de supermarkten ook van die toeters krijgt bij een kratje bier, fles cola, pak wasmiddel etc.... Wordt het hier op straat ook de hele tijd BZZZZzzzzZZBBBBZZZzzZZBZzzzzZZZZBBBZZZZZZZZZZzzzZZZZzzzZZZZZ
Ja, want op de radio hoor je die toeters niet.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:52 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Hij wil blijkbaar toch het commentaar horen. Nu kunnen we dat tijdens het WK wel oplossen met de radio...
quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:57 schreef APK het volgende:
[..]
Ja, want op de radio hoor je die toeters niet.
Normaal hoor je op de radio de achtergrondgeluiden inderdaad wat minder hard ja.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:57 schreef APK het volgende:
[..]
Ja, want op de radio hoor je die toeters niet.
Omdat ze zo'n verbod er dan niet doorheen krijgen, want dan is het maar een mening. Dus verzinnen ze maar een of ander kutargument als "Je kunt er mensen mee slaan" (no shit, met m'n vuist ookquote:Op woensdag 17 juni 2009 20:57 schreef Thomas B. het volgende:
Jeetje dit is inderdaad wel heel erg. Kunnen ze bij de NOS het achtergrondgeluid niet wat dimmen ofzo zodat je alleen de commentator hoort en de stadiongeluiden heel zacht? Of komt dat geluid van die toeters ook via de mic van de commentator binnen?
Trouwens, ik hoorde vanmorgen op het nieuws dat ze ze misschien willen verbieden met als argument dat je er mensen mee kunt slaanWaarom niet gewoon zeggen dat het fucking irritant is??
Als je je daardoor laat remmen om het WK te kijken is dat wel erg sneu, een echte voetbal fan maakt het geen zak uit. Zeker niet als je met tig aantal man lekker voor de TV/beamer loopt te brullen om oranje aan te moedigen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:14 schreef Disorder het volgende:
Serieus. Als dit met het WK ook zo gaat ga ik niet kijken. Dit is toch geen zak aan zo?
Dat we voetbal fans zijn, wilt nog niet zeggen dat we alles zomaar moeten pikkenquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Als je je daardoor laat remmen om het WK te kijken is dat wel erg sneu, een echte voetbal fan maakt het geen zak uit. Zeker niet als je met tig aantal man lekker voor de TV/beamer loopt te brullen om oranje aan te moedigen.
Nep voetbalfans hierroga dan cricket kijken ofzo
Nah, neem me niet kwalijk. Maar als je geen WK gaat kijken door een paar toeterende negers, dan ben je wel erg sneu.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:35 schreef Stockton het volgende:
[..]
Dat we voetbal fans zijn, wilt nog niet zeggen dat we alles zomaar moeten pikken![]()
En we gaan niet alleen naar oranje kijken tijdens het WK, nationalist
Het zijn niet een paar toeterende negers, maar een hele stadion vol, 90 minuten lang.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:37 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nah, neem me niet kwalijk. Maar als je geen WK gaat kijken door een paar toeterende negers, dan ben je wel erg sneu.
Wel kijken maar gewoon iets aan t geluid doenquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:37 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nah, neem me niet kwalijk. Maar als je geen WK gaat kijken door een paar toeterende negers, dan ben je wel erg sneu.
Ik kan er echt niet wakker van liggen. Zo heeft elk land zijn geouwehoer met wedstrijden. Wedstrijden bij galataseray en fenerbache wel eens gezien?quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:26 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het zijn niet een paar toeterende negers, maar een hele stadion vol, 90 minuten lang.
Ik vind het ook niet klinken als een toeter maar als een zwerm muggen.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:45 schreef Keepertje8 het volgende:
Ik zou het een belachelijk voorbeeld van Cultureel Imperialisme vinden wanneer die toeters verboden zouden worden. Er is hier sprake van hetzelfde fenomeen dat Wilders probeert te bestrijden, een soort Culturele infiltratie door 'anderen' binnen 'vertrouwde' sferen, in dit geval dus het voetbal. We houden totaal geen rekening met wat de Zuid-Afrikaanse voetbalsupporters als 'normaal' bestempelen, alleen onze eigen houding t.o.v. het normale telt. Ik kan me ook niet voorstellen dat de FIFA de toeters verbiedt, dat zal geheid voor een politieke rel gaan zorgen op internationaal niveau.
Grappig om te zien hoe sommige trolls racisme en ras weer bij de discussie betrekken terwijl niemand een woord rept over de Zuid-Afrikanen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:55 schreef Siniti het volgende:
Tief een end op Keepertje8. Omdat het KOELTOER is moet het ineens kunnen? Ten eerste kan je mensen doodslaan met die dingen, ik mocht een keer geeneens met een flesje drinken een stadion in. Ten tweede en belangrijkste is het een godskolere kankergeluid. Laat die mensen lekker trommelen, dit is gewoon 90 minuten lang een hele zwerm bijen die rond mijn kamer vliegt. En dan zit er ook geen melodie in, nee het is een monotoon geluid dat 90 minuten lang aanhoudt. Maar mensen gaan meteen "DISCRIMINATIE!!!" roepen omdat het toevallig negers zijn die deze vuvuzela's gebruiken. Nee, het is dus geen discriminatie. Niemand heeft wat tegen die negers, maar tegen die kuttoeters. En dan zeg jij ook nog dat zij het normaal bestempelen. Ja klopt, maar de confederations cup en het WK zijn internationale toernooien, waar wss 99% van het publiek het een tiefesgeluid vind.
Dan moet je als FIFA geen toernooi in Zuid-Afrika houden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:55 schreef Siniti het volgende:
Tief een end op Keepertje8. Omdat het KOELTOER is moet het ineens kunnen? Ten eerste kan je mensen doodslaan met die dingen, ik mocht een keer geeneens met een flesje drinken een stadion in. Ten tweede en belangrijkste is het een godskolere kankergeluid. Laat die mensen lekker trommelen, dit is gewoon 90 minuten lang een hele zwerm bijen die rond mijn kamer vliegt. En dan zit er ook geen melodie in, nee het is een monotoon geluid dat 90 minuten lang aanhoudt. Maar mensen gaan meteen "DISCRIMINATIE!!!" roepen omdat het toevallig negers zijn die deze vuvuzela's gebruiken. Nee, het is dus geen discriminatie. Niemand heeft wat tegen die negers, maar tegen die kuttoeters. En dan zeg jij ook nog dat zij het normaal bestempelen. Ja klopt, maar de confederations cup en het WK zijn internationale toernooien, waar wss 99% van het publiek het een tiefesgeluid vind.
Of je komt tot een tussenoplossing.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:05 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Dan moet je als FIFA geen toernooi in Zuid-Afrika houden.
Daar ben ik het sowieso mee eens. De politiek is daar nog niet goed genoeg voor in orde.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:05 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Cultuur is een belangrijk aspect, maar als iedere supporter, behalve die van het organisatorisch land zelf, zich de tiefes ergert aan die toeters gaat dat boven die toeters. Er zijn genoeg andere culturele instrumenten die zij kunnen gebruiken en niet irritant zijn.quote:Het heeft trouwens helemaal niks met discriminatie of negers te maken, maar met een veel te egocentrisch wereldbeeld. Afrikanen zullen exact dezelfde houding tegenover gastoeters en gezang hebben als wij die hebben tegenover deze blaastoeters. Cultuur is één van de meest belangrijke aspecten rond een WK, het verbieden van de vuvuzela om culturele redenen zal dan ook belachelijk zijn.
Dat hopen we dan maar.quote:Maar goed, als de FIFA die dingen verbiedt vanwege de gevaarlijke vorm ervan en het feit dat je er mee kan slaan, dan is daar weinig tegen in te brengen.
De redenen die worden aangegeven is dat het vrijwel onmogelijk wordt om naar de wedstrijden te kijken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:05 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Het heeft trouwens helemaal niks met discriminatie of negers te maken, maar met een veel te egocentrisch wereldbeeld. Afrikanen zullen exact dezelfde houding tegenover gastoeters en gezang hebben als wij die hebben tegenover deze blaastoeters. Cultuur is één van de meest belangrijke aspecten rond een WK, het verbieden van de vuvuzela om culturele redenen zal dan ook belachelijk zijn.
Maar goed, als de FIFA die dingen verbiedt vanwege de gevaarlijke vorm ervan en het feit dat je er mee kan slaan, dan is daar weinig tegen in te brengen.
Ja dus. Het WK zijn ontzettend veel wedstrijden waarvan ik er graag een aantal wil zien. En dan is het gewoon een klote geluid. En wedstrijden van Turkse clubs kijk ik niet dus heb ik daar ook geen last van. Verder hebben ze zich in Zuid-Afrika maar aantepassen aan de rest van de wereld.quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:10 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik kan er echt niet wakker van liggen. Zo heeft elk land zijn geouwehoer met wedstrijden. Wedstrijden bij galataseray en fenerbache wel eens gezien?
De wereld is op bezoek in Zuid-Afrika. Ze hebben zich maar aan te passen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:45 schreef Keepertje8 het volgende:
Ik zou het een belachelijk voorbeeld van Cultureel Imperialisme vinden wanneer die toeters verboden zouden worden. Er is hier sprake van hetzelfde fenomeen dat Wilders probeert te bestrijden, een soort Culturele infiltratie door 'anderen' binnen 'vertrouwde' sferen, in dit geval dus het voetbal. We houden totaal geen rekening met wat de Zuid-Afrikaanse voetbalsupporters als 'normaal' bestempelen, alleen onze eigen houding t.o.v. het normale telt. Ik kan me ook niet voorstellen dat de FIFA de toeters verbiedt, dat zal geheid voor een politieke rel gaan zorgen op internationaal niveau.
Verder zijn wedstrijden van Turkse clubs net zo erg, en zet ik daar vaak ook de tv af terwijl ik een wedstrijd eigenlijk toch wil zien.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:32 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ja dus. Het WK zijn ontzettend veel wedstrijden waarvan ik er graag een aantal wil zien. En dan is het gewoon een klote geluid. En wedstrijden van Turkse clubs kijk ik niet dus heb ik daar ook geen last van. Verder hebben ze zich in Zuid-Afrika maar aantepassen aan de rest van de wereld.
Aparte reactie... Wanneer moslims naar Nederland komen moeten ze zich aanpassen (redelijk ingeburgerd idee), maar wanneer Nederlanders naar Zuid Afrika komen moeten Zuid-Afrikanen zich aanpassen? Dubbele moraal.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:33 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
De wereld is op bezoek in Zuid-Afrika. Ze hebben zich maar aan te passen.
Aparte vergelijking... Een groep mensen die eeuwig in een land blijft met een totaal verschillende cultuur en er ook voor kunnen kiezen niet hier naartoe te komen en de hele wereld die voor 1 maand in Zuid-Afrika op bezoek is (wat trouwens natuurlijk ook gigantisch goed is voor Zuid-Afrika als land). En ja wij kunnen kiezen om niet te gaan kijken, maar dat is natuurlijk een flutargument.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:50 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Aparte reactie... Wanneer moslims naar Nederland komen moeten ze zich aanpassen (redelijk ingeburgerd idee), maar wanneer Nederlanders naar Zuid Afrika komen moeten Zuid-Afrikanen zich aanpassen? Dubbele moraal.
Waar het om gaat is dat er een voetbaltoernooi wordt gehouden in Zuid-Afrika. De FIFA heeft hier bewust voor gekozen. Zuid-Afrika heeft een traditie als het gaat om vuvuzela's, en wat is er nou mooier voor een land dan het centraal stellen van haar eigen cultuur ? (zie de alpenhoedjes twee jaar terug). Omdat het in dit geval voor Westerse mensen (iemand bronnen met kritiek uit Aziatische, Arabische of Latijns Amerikaanse hoek?) blijkbaar irritant is, zouden we het moeten verbieden?quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:52 schreef Siniti het volgende:
[..]
Aparte vergelijking... Een groep mensen die eeuwig in een land blijft met een totaal verschillende cultuur en er ook voor kunnen kiezen niet hier naartoe te komen en de hele wereld die voor 1 maand in Zuid-Afrika op bezoek is (wat trouwens natuurlijk ook gigantisch goed is voor Zuid-Afrika als land). En ja wij kunnen kiezen om niet te gaan kijken, maar dat is natuurlijk een flutargument.
Zuid-Afrika is gastheer van een mondiaal toernooi waar miljoenen mensen naar kijken. Zuid-Afrika heeft de organisatie op zich genomen en zal er dus alles aan moeten doen om het de kijkers(dus niet alleen de Zuid-Afrikanen) naar de zin te maken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:50 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Aparte reactie... Wanneer moslims naar Nederland komen moeten ze zich aanpassen (redelijk ingeburgerd idee), maar wanneer Nederlanders naar Zuid Afrika komen moeten Zuid-Afrikanen zich aanpassen? Dubbele moraal.
Het gaat er meer om dat een land dat de hele wereld ontvangt, en daarvoor veel terugkrijgt, best rekening mag houden met deze hele wereld. Wat is het probleem een ander traditioneel instrument te kiezen die niet zo verschrikkelijk monotoon klinkt te kiezen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:13 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat er een voetbaltoernooi wordt gehouden in Zuid-Afrika. De FIFA heeft hier bewust voor gekozen. Zuid-Afrika heeft een traditie als het gaat om vuvuzela's, en wat is er nou mooier voor een land dan het centraal stellen van haar eigen cultuur ? (zie de alpenhoedjes twee jaar terug). Omdat het in dit geval voor Westerse mensen (iemand bronnen met kritiek uit Aziatische, Arabische of Latijns Amerikaanse hoek?) blijkbaar irritant is, zouden we het moeten verbieden?
Wat ik al zei, als de FIFA het om die reden verbiedt zal dat leiden tot irritaties op politiek niveau tussen Afrika en de Westerse wereld. Ik denk dat bij dat soort gevolgen de gemiddelde Westerse voetbalsupporter aardig in het niet valt, en terecht.
quote:Ergernis over Afrikaanse lawaaitrompet
REPORTAGE, Van onze verslaggever Willem Vissers
Gepubliceerd op 18 juni 2009 08:25, bijgewerkt op 18 juni 2009 14:58
Rustenburg - Elke wedstrijd tijdens de Confederations Cup speelt zich af tussen een geweldige geluidsmuur: truuuuuuuuuuu. Of whuuuuuuuu.
De vuvuzela, een plastic trompet zonder ventielen. (EPA) Fonetisch is het lawaai onbeschrijfbaar. Het klinkt alsof een kudde olifanten een frisse neus haalt. En dat negentig minuten lang. Plus blessuretijd.
De stadions in Zuid-Afrika zijn mooi en de perscentra schitterend, maar toch is er iets gevonden waarover Europeanen klagen, hoe triviaal het ook klinkt. Het gaat om de vuvuzela, een soort plastic trompet zonder ventielen. In de taal van de Zulu’s betekent vuvuzela zoiets als de hoorn die veel lawaai maakt.
Verstoord
Europese tv-kijkers klagen. Ze horen vooral die truuuuuuuu. Of die whuuuuu. Europeanen vinden ook dat het natuurlijke verloop van het spel, met zijn oprispingen, wordt verstoord door al dat getoeter. Ze houden ervan als een stadion juicht voor een mooi doelpunt, of schreeuwt bij een scheidsrechterlijke dwaling. Hier gaat veel verloren in een snelkookpan van lawaai, één langgerekte whuuuuu, met een uithaal aan het eind, alsof de olifanten hun laatste restje adem wegblazen.
‘Ja, deze speciale trompetten maken veel lawaai’, gaf FIFA-voorzitter Blatter woensdag toe. ‘We zijn enigszins bezorgd, in verband met de tv, en zullen de problematiek bespreken. Maar we mogen niet vergeten dat het de Afrikaanse manier van voetbalbeleving is, met veel energie, muziek en dans. En we zijn hier in Afrika.’
Andere reacties zijn feller. Waar tv-commentator Jan Roelfs van de NOS mild is gestemd, is collega Jeroen Grueter duidelijk: ‘Het is te veel. In het stadion is het best gezellig, maar ik heb ook een paar wedstrijden op tv gezien. Dan word je er helemaal gek van, alsof een zwerm wespen in je kamer hangt. Het commentaar is niet te verstaan. Geluidstechnici zitten met de handen in het haar. Kijkers klagen en masse. Hun plezier wordt vergald.’ Tekst gaat door onder video
Irritant
Reacties op het Volkskrant-weblog de Ballenjongens sluiten daarbij aan. Erik D: ‘Het klinkt alsof er constant een enorme muggenzwerm rond de microfoons zweeft. Ontzettend irritant.’ Frans P: ‘Ik wil een anti-toetercampagne.’ Het tegengeluid komt van iemand die zich Rlf noemt: ‘We willen toch niet imperialistisch het Afrikaanse continent onttoeteren?’
Want de botsing is, met het oog op het WK, ook een confrontatie tussen voetbalbeleving in Europa en Afrika, de commercie en de tv versus traditie. Waar supporters in West-Afrika roffelen op hun trommels, is in Zuid-Afrika de vuvuzela onvermijdbaar. En de geluidsorkaan is natuurlijk ook wat anders dan het gemurmel van Nederlandse fans die zijn ingedommeld omdat ze de hele dag hebben gedronken.
Standjes in Rustenburg verkopen woensdag, voor het duel tussen het gastland en Nieuw-Zeeland, nee bij vragen om een vuvuzela. Uitverkocht. Alles weg. Rood, blauw, groen, geel. Groot, heel groot, klein.
Dora en Sophy uit Pretoria, gelukkige bezitters van een vuvuzela, blazen op verzoek een partijtje mee. Ze variëren zelfs in toon. Sophy: ‘Europeanen moeten leren van de vuvuzela te houden.’ En Dora: ‘Het hele land speelt op de vuvuzela. Het is als bij jullie een piano of een fluit. Zelfs president Zuma speelt op de vuvuzela.’
Het valt overigens niet mee om de vuvuzela te bespelen. Je moet met je lippen trillen, zegt een kenner die trompet speelt. Maar met een heel stadion tegelijk toeteren is onmogelijk. Als de een zonder adem is en even naar lucht hapt, is de ander net op stoom en zet weer een ander net in.
Maar een eventueel verbod door de FIFA, daarbij kunnen Dora en Sophy uit Pretoria zich niets voorstellen. ‘Dan zullen we vragen: waarom?’
quote:Verstoord
Europese tv-kijkers klagen. Ze horen vooral die truuuuuuuu. Of die whuuuuu. Europeanen vinden ook dat het natuurlijke verloop van het spel, met zijn oprispingen, wordt verstoord door al dat getoeter. Ze houden ervan als een stadion juicht voor een mooi doelpunt, of schreeuwt bij een scheidsrechterlijke dwaling. Hier gaat veel verloren in een snelkookpan van lawaai, één langgerekte whuuuuu, met een uithaal aan het eind, alsof de olifanten hun laatste restje adem wegblazen.
Ja jammer dan, Europeanen hebben nou eenmaal niet alles voro het zeggen, al denken we dat wel.quote:
Ik ben gewoon een realist. de kijker wil die dingen niet, de kijker betaald de rekening (coca cola e.d betalen de rekening, maar de kijker kijkt naar de reclame. minder kijken = minder reclame)quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:28 schreef SCH het volgende:
Er is een westerse aversie tegen. Nou kun je het westen natuurlijk als het universum zien maar misschien moet je dan nog eens een herkansinkje aardrijkskunde doen.
Jezus, wat een arrogantiequote:Op donderdag 18 juni 2009 21:38 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik ben gewoon een realist. de kijker wil die dingen niet, de kijker betaald de rekening (coca cola e.d betalen de rekening, maar de kijker kijkt naar de reclame. minder kijken = minder reclame)
Als er een technische oplossing voor de tv kijker komt vind ik het ook best, en mogen ze daar lekker blijven toeteren.
Ik denk bv aan commentaar vanuit een geluiddichte commentaar positie, gemixed met sound van andere wedstrijden.
Ik zap ook weg , of zet hem op mute bij irritaties uit eigen land, denk aan die vreselijke hoempapa toeters in Thialf, tijdens de dweilpauze.
Toevallig is dit in afrika, maar dat maakt niks uit, het zijn die kleretoeters die erg zijn.
Je snapt het echt niet hé? Het gaat hier er louter en alleen om dat deze toeters een kutgeluid produceren, dat de dynamiek en het plezier uit een wedstrijd haalt.quote:
Hebben we onze ouwe troll ook weer hoorquote:Op donderdag 18 juni 2009 21:38 schreef Oldbie het volgende:
Vuvuzela. Geweldige dingen zijn dat![]()
Gelukkig hebben wij er bij rugby geen last van
Wel een grappig topic om te lezen.
Hoe verbolgen waren de nederlandse supporters toen hun roeptoeters verboden werden in stadions? Nu roepen zij (zonder roeptoeter) het hardst om het verbieden van vuvuzela's. Het is maar wat in je straatje past.....
Dat vind jij .Ik vind het een feest.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:43 schreef Siniti het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet hé? Het gaat hier er louter en alleen om dat deze toeters een kutgeluid produceren, dat de dynamiek en het plezier uit een wedstrijd haalt.
Dus een monotoon geluid, 90 minuten lang, dat klinkt als een zwerm bijen valt bij jouw onder een feest?quote:
Waarom is de FIFA westers?quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:45 schreef Supersoep het volgende:
Niet zeiken over westerse bemoeienis. De FIFA is een westerse organisatie die leiding geeft en mag dus prima voorwaarden opleggen om die KLERE&$#&^$ toeter te verbieden.
Frans is de taal van een groot del van Afrika. Maar de FIFA is er gewoon voor de hele wereld.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:58 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Franse naam en opgericht in Parijs, Europees hoofdkwartier in Zwitserland.
Dat neemt niet weg dat het een westerse organisatie is. Neem Shell of Heineken, beiden met een globaal bereik, maar valt toch onder de noemer westers als je de geschiedenis en oorsprong bekijkt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Frans is de taal van een groot del van Afrika. Maar de FIFA is er gewoon voor de hele wereld.
De Fifa is een organisatie voor alle voetballanden van de wereld, azie, afrika, europa, zuid-amerika etc etc. Niet alleen van de westerse landen natuurlijk. Dat is het hele punt in deze discussie.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:01 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat het een westerse organisatie is. Neem Shell of Heineken, beiden met een globaal bereik, maar valt toch onder de noemer westers als je de geschiedenis en oorsprong bekijkt.
het punt is dat vuvuzelas kut zijnquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:03 schreef SCH het volgende:
[..]
De Fifa is een organisatie voor alle voetballanden van de wereld, azie, afrika, europa, zuid-amerika etc etc. Niet alleen van de westerse landen natuurlijk. Dat is het hele punt in deze discussie.
Ah, geschiedenis en oorsprong van apartheid is ook vrij westers. Nederlands om precies te zijn. Een geboren nederlander was grondlegger van het apartheidssysteem.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:01 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat het een westerse organisatie is. Neem Shell of Heineken, beiden met een globaal bereik, maar valt toch onder de noemer westers als je de geschiedenis en oorsprong bekijkt.
Helaas is dat alweer afgeschaft. Nu heb je natuurlijk wel omgekeerde apartheid, waar de blanke mensen aldaar de dupe zijn geworden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:08 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ah, geschiedenis en oorsprong van apartheid is ook vrij westers. Nederlands om precies te zijn. Een geboren nederlander was grondlegger van het apartheidssysteem.
Om jouw redenatie door te trekken: Zuid Afrika is dus een westers land. Geen reden om de vuvuzela te verbieden dus
Jezus, wat een arrogantie. Ik blanke kaaskop vind het niet fijn en wil dat jullie iets anders doen, dikke boehoequote:Op donderdag 18 juni 2009 22:10 schreef vaarsuvius het volgende:
nogmaals het interesseert ons geen ruk of je nu chinees, afrikaans of boliviaans bent en op zo'n toeter blaast....
het geluid van die krengen is zwaar kut. het is niet eens een muzikaal geluid, maar een irritant monotoom gezoem, juist omdat er duizenden van die dingen zijn.
Bedenk als land een leukere manier om je eigen cultuur uit te dragen naar de rest van de wereld
Ja, kom, we zetten allemaal een schuimrubberen klomp op ons kop. Dat is leuk!!!quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:10 schreef vaarsuvius het volgende:
Bedenk als land een leukere manier om je eigen cultuur uit te dragen naar de rest van de wereld
nee dat is niet leuk, maar in elk geval hoor ik dat niet, dus ik erger me daar wat minder aan. (En je ziet het ook niet tijdens de wedstrijd als het beeld op het veld en de spelers gericht is. ) dus ik heb daar veel minder last vanquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:15 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ja, kom, we zetten allemaal een schuimrubberen klomp op ons kop. Dat is leuk!!!
Die toeters in Nederland waren toch ook verbannen van stadions?quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Jezus, wat een arrogantie. Ik blanke kaaskop vind het niet fijn en wil dat jullie iets anders doen, dikke boehoe
Het blijft arrogant en stompzinnig om zo van je zelf uit te gaan.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:16 schreef vaarsuvius het volgende:
haha, je weet niet eens of ik blank ben... Ik ben niet eens nederlander van oorsprong en ik lust geen kaas.
Al eens overwogen om in een grot te gaan wonen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:20 schreef vaarsuvius het volgende:
NB ik zap ook weg bij extreem kreunende tennis meisjes, hoe goed ze de bal ook slaan, ik kan niet tegen dat geluid.....
En nu?quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:31 schreef Siniti het volgende:
SCH, je negeert mijn laatste 3 posts ofzo.
Mag ik zo vrij zijn?quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:31 schreef Siniti het volgende:
SCH, je negeert mijn laatste 3 posts ofzo.
Boehoe, ik kan mij niet concentreren want er komt lawaai van de tribune.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:52 schreef Siniti het volgende:
Oh en een ander, misschien wel beste argument:
Confederations Cup - FIFA to discuss trumpets
FIFA is to discuss the future of the vuvuzela, the noisy plastic trumpet blown at the Confederations Cup which has drawn complaints from European television stations.
FIFA president Sepp Blatter told a media briefing he was aware of complaints the din of the instrument was drowning out the commentary of broadcasters and that they wanted it banned at this tournament and next year's World Cup in South Africa.
Blatter said football's governing body would discuss the matter with the organisers.
"It's a local sound and I don't know how it is possible to stop it," he said. "I always said that when we go to South Africa, it is Africa. It's not western Europe.
"It's noisy, it's energy, rhythm, music, dance, drums. This is Africa. We have to adapt a little."
Vuvuzelas, which have been given away free to fans, are a constant background to Confederations Cup games.
Spain midfielder Xabi Alonso said: "I think they should be banned. They make it very difficult for the players to communicate with each other and to concentrate.
"They are a distraction and do nothing for the atmosphere," he added after his team's 1-0 win over Iraq.
FIFA general secretary Jerome Valcke said last year the vuvuzela would not be banned unless it was used as a weapon by fighting fans.
http://uk.eurosport.yahoo(...)iscuss-trumpets.html
Neequote:
Ja, vanwege reclame. Carlsberg (dacht ik) was hoofdsponsor. Heineken was niet gewenst als biermerk op roeptoeters.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:19 schreef Siniti het volgende:
[..]
Die toeters in Nederland waren toch ook verbannen van stadions?
Nogmaals, dat betekent geen mallemoer. De Afrikanen hebben als missie, of taak, het tournament te verzorgen volgens de FIFA regelementen en procedures. Het lijkt me niet dat het dan gebruikelijk is dat zelfs de SPELERS last hebben van het geluid omdat het de communicatie verstoort. Het is geen feestelijke sfeer als mensen zich als doel stellen om 90 minuten lang op zo'n toeter te blazen, het geluid is nu al oorverdovend in een halfvol stadium, dat wordt dus twee keer zo erg als het eenmaal vol zit volgend jaar.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:36 schreef SCH het volgende:
Okay, nou jij vind die toeters kut, en ik niet. En die Afrikanen ook niet blijkbaar. En toevallig zijn we bij hun op bezoek.
Post dan even de FIFA-regelementen die dit soort toeters uitsluiten. Dank uquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:41 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Nogmaals, dat betekent geen mallemoer. De Afrikanen hebben als missie, of taak, het tournament te verzorgen volgens de FIFA regelementen en procedures. Het lijkt me niet dat het dan gebruikelijk is dat zelfs de SPELERS last hebben van het geluid omdat het de communicatie verstoort. Het is geen feestelijke sfeer als mensen zich als doel stellen om 90 minuten lang op zo'n toeter te blazen, het geluid is nu al oorverdovend in een halfvol stadium, dat wordt dus twee keer zo erg als het eenmaal vol zit volgend jaar.
Sterk argumentquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:44 schreef Siniti het volgende:
[..]
Nee. Jij bent toch niet serieus te nemen in een voetbal topic
Het is geen argument, omdat Oldbie in elk voetbal topic zit te trollenquote:
Oke dan.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:44 schreef Siniti het volgende:
[..]
Nee. Jij bent toch niet serieus te nemen in een voetbal topic
Niks. Maar jij post toch alleen maar in voetbal-topics om te provoceren, dus waarom er serieus op ingaan?quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:47 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Oke dan.
Laat mij maar eens zien wat ik in dit topic heb gelogen. (of trollen)
Dan niet joh. Jouw argument dat die toeters nou eenmaal kut zijn, is inderdaad niet te overtreffen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:46 schreef Siniti het volgende:
[..]
Het is geen argument, omdat Oldbie in elk voetbal topic zit te trollen
Heb eerdere keren al geprobeerd met hem te discussiëren maar dat kan niet.
Grappige is dat jij totaal geen argumenten geeft tegen mijn posts.
Dit is helemaal geen VBL topic.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:48 schreef Siniti het volgende:
[..]
Niks. Maar jij post toch alleen maar in voetbal-topics om te provoceren, dus waarom er serieus op ingaan?
En dat de spelers er last van hebben en het hen belet in de communicatie is natuurlijk ook een kutargument.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan niet joh. Jouw argument dat die toeters nou eenmaal kut zijn, is inderdaad niet te overtreffen.
Het is gerelateerd aan VBL. Dat is genoeg voor hem.quote:
Hallo, dat is de mening van 1 speler. En niet erg geloofwaardig. Kom eens in een Turks stadion bv, daar is het lawaai tien keer zo erg. Dat hoort erbij, anders moet hij inderdaad maar gaan golfen. Spelers die last hebben van het enthousiasme van de aanmoedigingen van het publiek, dat is inderdaad een behoorlijk kutargument.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:49 schreef Siniti het volgende:
En dat de spelers er last van hebben en het hen belet in de communicatie is natuurlijk ook een kutargument.
Wat ken je mij toch goed.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:49 schreef Siniti het volgende:
[..]
En dat de spelers er last van hebben en het hen belet in de communicatie is natuurlijk ook een kutargument.
[..]
Het is gerelateerd aan VBL. Dat is genoeg voor hem.
Communicatie. Dat is interactie tussen mensen. Dat betekent dat meerdere mensen hieraan meedoen. Dat tot nu toe slechts één speler heeft geklaagd betekent niet dat hij er als enige last van heeft. Als het om communicatie gaat zullen meerdere spelers er wel last van hebben hé?quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Hallo, dat is de mening van 1 speler. En niet erg geloofwaardig. Kom eens in een Turks stadion bv, daar is het lawaai tien keer zo erg. Dat hoort erbij, anders moet hij inderdaad maar gaan golfen. Spelers die last hebben van het enthousiasme van de aanmoedigingen van het publiek, dat is inderdaad een behoorlijk kutargument.
Ach, het laat maar zien dat jij mensen niet serieus weet te nemen als ze jouw mening niet delen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:54 schreef Siniti het volgende:
[..]
Goed genoeg om je niet serieus te nemen
Jammer als je nu wel serieus bent.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:16 schreef APK het volgende:
Ik ben er inmiddels helemaal aan gewend, een heerlijk exotisch en sfeervol geluid.
Ik heb een keer ergens in de jungle naast een meertje geslapen, na zonsondergang begonnen duizenden kikkers en insecten een muur van geluid te produceren.quote:
Aan zoiets kan je niet wennen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:16 schreef APK het volgende:
Ik ben er inmiddels helemaal aan gewend, een heerlijk exotisch en sfeervol geluid.
Bekende boerencampinglawaai? Dus als een supporters hun team vocaal aanmoedigen doormiddel van zang en de opzwelende geluid als er een aanval bezig is dan is dat boerencampinglawaaiquote:Op donderdag 18 juni 2009 23:30 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb een keer ergens in de jungle naast een meertje geslapen, na zonsondergang begonnen duizenden kikkers en insecten een muur van geluid te produceren.
Eerst denk je even 'WTF?' maar als je er na een tijdje aan gewend bent slaap je er vredig dwars doorheen na er voor het inslapen flink van genoten te hebben.
Mensen moeten maar eens leren dat er meer is dan het bekende boerencampinglawaai in Nederland waar ze aan gewend zijn.![]()
Vuvuzela's.
Het was een vergelijking, lampie.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:32 schreef DuvelDuvel het volgende:
Bekende boerencampinglawaai? Dus als een supporters hun team vocaal aanmoedigen doormiddel van zang en de opzwelende geluid als er een aanval bezig is dan is dat boerencampinglawaai
Hoe isquote:
een vergelijking?quote:Mensen moeten maar eens leren dat er meer is dan het bekende boerencampinglawaai in Nederland waar ze aan gewend zijn.
Door wat er boven stond.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:43 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Hoe is
[..]
een vergelijking?
Lampie
Tuurlijk wel, je bent er nu nog onbekend mee maar het went natuurlijk wel. En anders niet, dan is dat pech. Dat betekent niet dat die mensen maar moeten stoppen.quote:
Jawel, dat gaat de FIFA namelijk binnenkort besluiten.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:28 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk wel, je bent er nu nog onbekend mee maar het went natuurlijk wel. En anders niet, dan is dat pech. Dat betekent niet dat die mensen maar moeten stoppen.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:48 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Jawel, dat gaat de FIFA namelijk binnenkort besluiten.
Spelers, publiek, tv kijkers en sponsors hebben er allemaal last van. Let nou maar op, op het WK volgend jaar zal heel wat minder getoeterd worden.quote:
Minder ja, dat is al weer heel wat anders. Natuurlijk wordt het wat minder, daarom snap ik de ophef ook niet. Volgend jaar heb je een hele andere samenstelling van het publiek.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:52 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Spelers, publiek, tv kijkers en sponsors hebben er allemaal last van. Let nou maar op, op het WK volgend jaar zal heel wat minder getoeterd worden.
Idd, nu zitten er 99% Zuid-Afrikanen in het stadion, volgend jaar is dat 1%quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Minder ja, dat is al weer heel wat anders. Natuurlijk wordt het wat minder, daarom snap ik de ophef ook niet. Volgend jaar heb je een hele andere samenstelling van het publiek.
reken maar op minstens 20-30% Zuid Afrika is geen Zimbabwequote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:04 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Idd, nu zitten er 99% Zuid-Afrikanen in het stadion, volgend jaar is dat 1%
Ik ben het overigens geheel eens met de argumenten van SCH.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Minder ja, dat is al weer heel wat anders. Natuurlijk wordt het wat minder, daarom snap ik de ophef ook niet. Volgend jaar heb je een hele andere samenstelling van het publiek.
Wat mensen niet schijnen te beseffen is dat wij, de tegenstanders niet tegen die Afrikanen zijn, maar tegen die toeters. Ik verwacht niet dat 'de verheven Europeanen' zich straks anders gaan gedragen. Als er straks in 2010 overal van die toeters zijn, blazen wij er ook op, alleen is die dan oranje ipv groen / geel.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:28 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik ben het overigens geheel eens met de argumenten van SCH.
- Laat die Afrikanen, dit is ook de sfeer die erbij hoort van in een ander wereld deel spelen
- Je raakt er aan gewend, zo niet dan ben je echt een aansteller
- FIFA is een wereldwijde federatie, plaats van oprichting doet daar niets aan af
- Tevens is de samenstelling van het publiek volgend jaar inderdaad anders, veel, maar dan ook heel veel europeanen die kaarten via regulieren wegen kopen en ook de zwarte markt wat nog steeds ook een redelijk deel van het stadion vult.
Volgens mij was dat omdat Heineken niet de (hoofd-)sponsor was destijdsquote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:47 schreef wise het volgende:
werden die Heineken toeters en trommels ook niet verboden. Die werden bij binnenkomst van het stadion afgepakt,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |