Haha, wat een held was dat.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik heb nooit iets "fleurigs" aan in een voetbalstadion.
Maakt me dat nu een zwerver?
Overigens fleurige keepers
[ afbeelding ]
QFTquote:Op maandag 15 juni 2009 22:07 schreef de_boswachter het volgende:
Afgezien van het voetbal, met dat geluid is het niet kijkbaar.
Echt fakking irritant
Komende 2 weken op NL1 en NL3. Worden 2 wedstrijden per dag gespeeld, de eerste om 16:00. De tweede om 20:30. Morgen Zuid-Afrika - Nieuw Zeeland om 16:00 en Spanje - Irak om 20:30quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:29 schreef Bredewout92 het volgende:
Waar worden deze wedstrijden uitgezonden en zijn er fragmenten van het getoeter?
Bedanktquote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:35 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Komende 2 weken op NL1 en NL3. Worden 2 wedstrijden per dag gespeeld, de eerste om 16:00. De tweede om 20:30. Morgen Zuid-Afrika - Nieuw Zeeland om 16:00 en Spanje - Irak om 20:30
quote:IRRITANTE HOORNS STOREN VOETBALKIJKER
Ook al een hekel gekregen aan dat irritante geluid tijdens de wedstrijden om de Confederations Cup in Zuid-Afrika?
Volume
Dat wordt dan nog wat, als Oranje volgend jaar aan het WK meedoet! Kijkers draaien nu al tijdens de door de NOS uitgezonden wedstrijden massaal het volume omlaag vanwege het geluid, dat wordt veroorzaakt door de vuvuzela, een traditionele Zuid-Afrikaanse hoorn.
Agressieve bijen
De hoorn maakt een geluid dat het midden houdt tussen een misthoorn, een trompetterende olifant en een zwerm agressieve bijen. De nijvere Zuid-Afrikanen zien het als een uitdaging om de hoorn de volle 90 minuten te laten klinken, en dat komt het kijk- en luistergenot niet bepaald ten goede.
Verbod
In sommige Zuid-Afrikaanse stadions is het gebruik van de vuvuzela verboden. Of dat tijdens het WK van volgend jaar ook het geval zal zijn, is nog even afwachten...
© RTL Nieuws.nl
Fixed.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:39 schreef Billy_Talent het volgende:
Maar stel dat ze dit ook op het WK gaan doen. Kunnen al die fans die daar op de tribune zitten er niet gewoon de volle 90 minuten overheen gaan zingen? die stomme toeter in hun kontgat stoppen en er eens flink tegenaan stampen.
Lees dan, mongol.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:14 schreef TeenWolf het volgende:
Waarom eigenlijk die toeters????
Te lui om verbaal je team te bejubelen?
of
Te oncreatief zijn met verbale slogans dus dan maar de hele tijd toeteren????
WTF is het?
Staat niets over in in de OP.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:16 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Lees dan, mongol.
Het is een bandje dat wordt afgespeeld omdat er te weinig toeschouwers zijn.
Verrekte Mongol. Dat kan iedereen wel roepen, maar dan hoeft het nog niet waar te zijn. Volgens mij zijn het wel die verrekte inboorlingen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:16 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Lees dan, mongol.
Het is een bandje dat wordt afgespeeld omdat er te weinig toeschouwers zijn.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:23 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Verrekte Mongol. Dat kan iedereen wel roepen, maar dan hoeft het nog niet waar te zijn. Volgens mij zijn het wel die verrekte inboorlingen.
quote:Om te verdoezelen dat de publieke belangstelling voor het toernooi tegenvalt, wordt in sommige stadions te pas en (vooral) te onpas een bandje afgespeeld met daarop toeterende supporters. Dit geluid is zo hard dat wij het alleen weg kunnen drukken door álle geluid uit het stadion weg te drukken, inclusief de commentator. Zo ver willen we niet gaan, die keus laten we aan u als kijker over. Onze excuses voor de overlast.
http://app.nos.nl/voetbal/
quote:De wereldvoetbalbond FIFA overweegt om gedurende de Confederations Cup een stadionverbod in te voeren voor de vuvuzela, de traditionele Zulu-hoorn die wordt gebruikt door Zuid-Afrikaanse voetbalfans om hun liefde voor de sport kracht bij te zetten. Dit heeft Sepp Blatter, voorzitter van de FIFA, dinsdag laten doorschemeren.
De toeter maakt het kijken naar de wedstrijden in de stadions en het luisteren naar het wedstrijdcommentaar op televisie voor velen vrijwel onmogelijk. Volgens Blatter heeft het geluid, dat het midden houdt tussen dat van een misthoorn en het getrompetter van een woedende olifant, al tot bijzonder veel klachten geleid.
Omdat de toeters ook als slagwapen gebruikt kunnen worden, overweegt de FIFA tot afschaffing van de instrumenten. De vuvuzela was in een eerder stadium al omstreden en daarom bij andere evenementen verboden. De Confederations Cup, een opwarmer voor het WK van volgend jaar zomer, is pas vier wedstrijden onderweg.
Bron: Voetbalzone.nl
quote:...het geluid, dat het midden houdt tussen dat van een misthoorn en het getrompetter van een woedende olifant...
zoek gewoon op youtube op confederations cup... bijv.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:21 schreef Bredewout92 het volgende:
ik kan nergens beelden/geluidsfragmenten vinden van dit tafereel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hiehie hij zei neger!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:18 schreef ufopiloot het volgende:
Sowieso moet iedereen dat Zuid-Afrika in 2010 maar negeren.
quote:
Duidelijke penalty.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:27 schreef BluesRebel het volgende:
[..]![]()
![]()
Kutgeluid!! Eindelijk komt er iets goed van de FIFA.
NU nog uitleggen waarom Egypte is genaaid tegen Brazilië!!
Inconsequent gebruik van camerabeeldenquote:Op woensdag 17 juni 2009 00:27 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Duidelijke penalty.
Camerabeelden
Eens, maar dan zou het nog niet mogen, omdat volgens deze regels niet van camerabeeld gebruik gemaakt mag worden.quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:27 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Duidelijke penalty.
Camerabeelden
Trouwens wel props voor die egyptenaar die net deed alsof ie pijn had aan zn hoofdquote:Op woensdag 17 juni 2009 00:36 schreef Siniti het volgende:
[..]
Eens, maar dan zou het nog niet mogen, omdat volgens deze regels niet van camerabeeld gebruik gemaakt mag worden.
Dat hoop ik helemaal niet. Het moet of verplicht of verboden zijn. De arbitrage moet niet eigen regels toepassen. Egypte is genaaid door iemand die zich niet aan de regels hield.quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:52 schreef DuvelDuvel het volgende:
De scheidsrechter ontkent(uiteraard) dat er van camerabeelden gebruik is gemaakt. Toch hoop ik dat scheidsrechters dit vaker "stiekem"doen misschien dat de Fifa het dan legaal maakt.
Ontopic :Toeters
ws. komen ze er juist op af.quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Verkopen ze al vuvuzela's in Nederland?
Ik wil er een sociaal experiment van maken, kansenjongeren ermee verdrijven.
http://app.nos.nl/voetbal/quote:Supporters in het stadion gebruiken zogenoemde vuvuzela's, hoorns waarmee een oorverdovend lawaai geproduceerd kan worden. Dit geluid is zo hard dat wij het alleen weg kunnen drukken door álle geluid uit het stadion weg te drukken, inclusief de commentator. Zo ver willen we niet gaan, die keus laten we aan u als kijker over. Onze excuses voor de overlast.
Eerder werd gemeld dat er bandjes met toeterende supporters afgespeeld werden, maar dat is inmiddels een fabeltje gebleken.
Ik wist het wel dikke vinger voor die gasten die liepen te klagen dat al lang bekend was dat het bandjes waren.quote:
http://goal.com/en-us/new(...)the-vuvuzela-will-bequote:The Vuvuzela Will Be The Sound Of The World Cup
Dat word met geluid uit kijkenquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:54 schreef Magere_Gein het volgende:
[..]
http://goal.com/en-us/new(...)the-vuvuzela-will-be
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tenzij je tegen die tijd bij de supermarkten ook van die toeters krijgt bij een kratje bier, fles cola, pak wasmiddel etc.... Wordt het hier op straat ook de hele tijd BZZZZzzzzZZBBBBZZZzzZZBZzzzzZZZZBBBZZZZZZZZZZzzzZZZZzzzZZZZZquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:19 schreef Apekoek het volgende:
ach tijdens het wk kijken maak ik zelf en een stel andere brulberen dermate veel lawaai dat we die toeters toch niet meer horen.
Waarom schakelt jouw vader het geluid niet uit?quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:30 schreef KirkLazarus het volgende:
M'n pa zit te flippen om dat getoeter en wist me te melden dat hij iig het WK zal boycotten.
idd, en zo te zien zat dat stadion niet eens halfvol. Ze zullen iedereen wel zo'n gratis toeter hebben gegeven, zodat het lijkt alsof het heel druk is. Laat het lawaai maken op de toeters dan verder maar aan die zuid-afrikanen over....quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:53 schreef Bonzai. het volgende:
Nja, nu zijn het bijna uitsluitend Zuid-Afrikanen in dat stadion. Tijdens het WK zal dat wellicht wel anders zijn, mag ik hopen (tenzij ook de rest van de wereld de smaak te pakken krijgt natuurlijk)...
Oh dearquote:ROTTERDAM - Vergeet het brulshirt, vergeet de oranje helm en maak plaats voor de vuvuzela, de luidruchtige stadion-toeter uit Zuid-Afrika.
Een Zuid-Afrikaanse fan met de vuvuzela tijdens de Confederations Cup. FOTO AP De vuvuzela is al jaren een populaire lawaaimaker in de Zuid-Afrikaanse stadions. De hoorn, meestal rond een meter lang, produceert een geluid dat het midden houdt tussen een scheepshoorn en een olifantengetoeter.
Niet iedereen is er even blij mee. Er gaan stemmen op om de vuvuzela te bannen uit de stadions tijdens het WK in Zuid-Afrika in 2010. Inmiddels zijn de eerste vuvuzlea's al in Nederland gesignaleerd.
http://www.soccerhorn.com/buy.htmlquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:05 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar niemand heeft me nog verteld waar je de vuvuzela's kunt kopen.
Ik zou het een pre vinden als je ze kunt kopen bij Euroland of Blokker.
Hij wil blijkbaar toch het commentaar horen. Nu kunnen we dat tijdens het WK wel oplossen met de radio...quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom schakelt jouw vader het geluid niet uit?
Prima, ik loop toch elk EK en WK met een gastoeter rondquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:30 schreef Palomar het volgende:
[..]
tenzij je tegen die tijd bij de supermarkten ook van die toeters krijgt bij een kratje bier, fles cola, pak wasmiddel etc.... Wordt het hier op straat ook de hele tijd BZZZZzzzzZZBBBBZZZzzZZBZzzzzZZZZBBBZZZZZZZZZZzzzZZZZzzzZZZZZ
Ja, want op de radio hoor je die toeters niet.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:52 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Hij wil blijkbaar toch het commentaar horen. Nu kunnen we dat tijdens het WK wel oplossen met de radio...
quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:57 schreef APK het volgende:
[..]
Ja, want op de radio hoor je die toeters niet.
Normaal hoor je op de radio de achtergrondgeluiden inderdaad wat minder hard ja.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:57 schreef APK het volgende:
[..]
Ja, want op de radio hoor je die toeters niet.
Omdat ze zo'n verbod er dan niet doorheen krijgen, want dan is het maar een mening. Dus verzinnen ze maar een of ander kutargument als "Je kunt er mensen mee slaan" (no shit, met m'n vuist ookquote:Op woensdag 17 juni 2009 20:57 schreef Thomas B. het volgende:
Jeetje dit is inderdaad wel heel erg. Kunnen ze bij de NOS het achtergrondgeluid niet wat dimmen ofzo zodat je alleen de commentator hoort en de stadiongeluiden heel zacht? Of komt dat geluid van die toeters ook via de mic van de commentator binnen?
Trouwens, ik hoorde vanmorgen op het nieuws dat ze ze misschien willen verbieden met als argument dat je er mensen mee kunt slaanWaarom niet gewoon zeggen dat het fucking irritant is??
Als je je daardoor laat remmen om het WK te kijken is dat wel erg sneu, een echte voetbal fan maakt het geen zak uit. Zeker niet als je met tig aantal man lekker voor de TV/beamer loopt te brullen om oranje aan te moedigen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:14 schreef Disorder het volgende:
Serieus. Als dit met het WK ook zo gaat ga ik niet kijken. Dit is toch geen zak aan zo?
Dat we voetbal fans zijn, wilt nog niet zeggen dat we alles zomaar moeten pikkenquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Als je je daardoor laat remmen om het WK te kijken is dat wel erg sneu, een echte voetbal fan maakt het geen zak uit. Zeker niet als je met tig aantal man lekker voor de TV/beamer loopt te brullen om oranje aan te moedigen.
Nep voetbalfans hierroga dan cricket kijken ofzo
Nah, neem me niet kwalijk. Maar als je geen WK gaat kijken door een paar toeterende negers, dan ben je wel erg sneu.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:35 schreef Stockton het volgende:
[..]
Dat we voetbal fans zijn, wilt nog niet zeggen dat we alles zomaar moeten pikken![]()
En we gaan niet alleen naar oranje kijken tijdens het WK, nationalist
Het zijn niet een paar toeterende negers, maar een hele stadion vol, 90 minuten lang.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:37 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nah, neem me niet kwalijk. Maar als je geen WK gaat kijken door een paar toeterende negers, dan ben je wel erg sneu.
Wel kijken maar gewoon iets aan t geluid doenquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:37 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nah, neem me niet kwalijk. Maar als je geen WK gaat kijken door een paar toeterende negers, dan ben je wel erg sneu.
Ik kan er echt niet wakker van liggen. Zo heeft elk land zijn geouwehoer met wedstrijden. Wedstrijden bij galataseray en fenerbache wel eens gezien?quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:26 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het zijn niet een paar toeterende negers, maar een hele stadion vol, 90 minuten lang.
Ik vind het ook niet klinken als een toeter maar als een zwerm muggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |