abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juni 2009 @ 21:38:37 #226
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_70146839
Vuvuzela. Geweldige dingen zijn dat
Gelukkig hebben wij er bij rugby geen last van

Wel een grappig topic om te lezen.
Hoe verbolgen waren de nederlandse supporters toen hun roeptoeters verboden werden in stadions? Nu roepen zij (zonder roeptoeter) het hardst om het verbieden van vuvuzela's. Het is maar wat in je straatje past.....
pi_70146881
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:38 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik ben gewoon een realist. de kijker wil die dingen niet, de kijker betaald de rekening (coca cola e.d betalen de rekening, maar de kijker kijkt naar de reclame. minder kijken = minder reclame)

Als er een technische oplossing voor de tv kijker komt vind ik het ook best, en mogen ze daar lekker blijven toeteren.

Ik denk bv aan commentaar vanuit een geluiddichte commentaar positie, gemixed met sound van andere wedstrijden.

Ik zap ook weg , of zet hem op mute bij irritaties uit eigen land, denk aan die vreselijke hoempapa toeters in Thialf, tijdens de dweilpauze.

Toevallig is dit in afrika, maar dat maakt niks uit, het zijn die kleretoeters die erg zijn.
Jezus, wat een arrogantie
pi_70147008
Gelukkig is het niet verplicht om naar voetbal te kijken en ben ik geheel vrij om iets anders te gaan doen.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_70147022
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Jezus, wat een arrogantie
Je snapt het echt niet hé? Het gaat hier er louter en alleen om dat deze toeters een kutgeluid produceren, dat de dynamiek en het plezier uit een wedstrijd haalt.
pi_70147043
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:38 schreef Oldbie het volgende:
Vuvuzela. Geweldige dingen zijn dat
Gelukkig hebben wij er bij rugby geen last van

Wel een grappig topic om te lezen.
Hoe verbolgen waren de nederlandse supporters toen hun roeptoeters verboden werden in stadions? Nu roepen zij (zonder roeptoeter) het hardst om het verbieden van vuvuzela's. Het is maar wat in je straatje past.....
Hebben we onze ouwe troll ook weer hoor
pi_70147088
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:43 schreef Siniti het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet hé? Het gaat hier er louter en alleen om dat deze toeters een kutgeluid produceren, dat de dynamiek en het plezier uit een wedstrijd haalt.
Dat vind jij .Ik vind het een feest.
pi_70147134
Niet zeiken over westerse bemoeienis. De FIFA is een westerse organisatie die leiding geeft en mag dus prima voorwaarden opleggen om die KLERE&$#&^$&# toeter te verbieden.
Ron Paul 2012
pi_70147145
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus een monotoon geluid, 90 minuten lang, dat klinkt als een zwerm bijen valt bij jouw onder een feest?
pi_70147147
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat je homo bent en zo'n toeter in je reet geduwd wil krijgen zeker.
Ron Paul 2012
pi_70147414
Oh en een ander, misschien wel beste argument:
Confederations Cup - FIFA to discuss trumpets

FIFA is to discuss the future of the vuvuzela, the noisy plastic trumpet blown at the Confederations Cup which has drawn complaints from European television stations.

FIFA president Sepp Blatter told a media briefing he was aware of complaints the din of the instrument was drowning out the commentary of broadcasters and that they wanted it banned at this tournament and next year's World Cup in South Africa.

Blatter said football's governing body would discuss the matter with the organisers.

"It's a local sound and I don't know how it is possible to stop it," he said. "I always said that when we go to South Africa, it is Africa. It's not western Europe.

"It's noisy, it's energy, rhythm, music, dance, drums. This is Africa. We have to adapt a little."

Vuvuzelas, which have been given away free to fans, are a constant background to Confederations Cup games.

Spain midfielder Xabi Alonso said: "I think they should be banned. They make it very difficult for the players to communicate with each other and to concentrate.

"They are a distraction and do nothing for the atmosphere," he added after his team's 1-0 win over Iraq.

FIFA general secretary Jerome Valcke said last year the vuvuzela would not be banned unless it was used as a weapon by fighting fans.

http://uk.eurosport.yahoo(...)iscuss-trumpets.html
pi_70147587
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:45 schreef Supersoep het volgende:
Niet zeiken over westerse bemoeienis. De FIFA is een westerse organisatie die leiding geeft en mag dus prima voorwaarden opleggen om die KLERE&$#&^$&# toeter te verbieden.
Waarom is de FIFA westers?
pi_70147681
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom is de FIFA westers?
Franse naam en opgericht in Parijs, Europees hoofdkwartier in Zwitserland.
Ron Paul 2012
pi_70147731
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:58 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Franse naam en opgericht in Parijs, Europees hoofdkwartier in Zwitserland.
Frans is de taal van een groot del van Afrika. Maar de FIFA is er gewoon voor de hele wereld.
pi_70147807
Doet me denken aan oude beelden van ajax Erger me er niet aan. En trouwens... als je in een kroeg of bij vrienden wk kijkt heb je er sowieso geen last van.
pi_70147812
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Frans is de taal van een groot del van Afrika. Maar de FIFA is er gewoon voor de hele wereld.
Dat neemt niet weg dat het een westerse organisatie is. Neem Shell of Heineken, beiden met een globaal bereik, maar valt toch onder de noemer westers als je de geschiedenis en oorsprong bekijkt.
Ron Paul 2012
pi_70147891
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:01 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat het een westerse organisatie is. Neem Shell of Heineken, beiden met een globaal bereik, maar valt toch onder de noemer westers als je de geschiedenis en oorsprong bekijkt.
De Fifa is een organisatie voor alle voetballanden van de wereld, azie, afrika, europa, zuid-amerika etc etc. Niet alleen van de westerse landen natuurlijk. Dat is het hele punt in deze discussie.
pi_70147977
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:03 schreef SCH het volgende:

[..]

De Fifa is een organisatie voor alle voetballanden van de wereld, azie, afrika, europa, zuid-amerika etc etc. Niet alleen van de westerse landen natuurlijk. Dat is het hele punt in deze discussie.
het punt is dat vuvuzelas kut zijn
pi_70148028
Er zijn al opgefokte fans met petities tegen die dingen
Online petition - FIFA World Cup 2010: Fans against Vuvuzela Noise
  donderdag 18 juni 2009 @ 22:08:01 #244
65997 Oldbie
pi_70148112
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:01 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Ah, geschiedenis en oorsprong van apartheid is ook vrij westers. Nederlands om precies te zijn. Een geboren nederlander was grondlegger van het apartheidssysteem.
Om jouw redenatie door te trekken: Zuid Afrika is dus een westers land. Geen reden om de vuvuzela te verbieden dus
pi_70148237
nogmaals het interesseert ons geen ruk of je nu chinees, afrikaans of boliviaans bent en op zo'n toeter blaast....

het geluid van die krengen is zwaar kut. het is niet eens een muzikaal geluid, maar een irritant monotoom gezoem, juist omdat er duizenden van die dingen zijn.

Bedenk als land een leukere manier om je eigen cultuur uit te dragen naar de rest van de wereld
pi_70148283
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:08 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Ah, geschiedenis en oorsprong van apartheid is ook vrij westers. Nederlands om precies te zijn. Een geboren nederlander was grondlegger van het apartheidssysteem.
Om jouw redenatie door te trekken: Zuid Afrika is dus een westers land. Geen reden om de vuvuzela te verbieden dus
Helaas is dat alweer afgeschaft. Nu heb je natuurlijk wel omgekeerde apartheid, waar de blanke mensen aldaar de dupe zijn geworden.
Ron Paul 2012
pi_70148342
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:10 schreef vaarsuvius het volgende:
nogmaals het interesseert ons geen ruk of je nu chinees, afrikaans of boliviaans bent en op zo'n toeter blaast....

het geluid van die krengen is zwaar kut. het is niet eens een muzikaal geluid, maar een irritant monotoom gezoem, juist omdat er duizenden van die dingen zijn.

Bedenk als land een leukere manier om je eigen cultuur uit te dragen naar de rest van de wereld
Jezus, wat een arrogantie. Ik blanke kaaskop vind het niet fijn en wil dat jullie iets anders doen, dikke boehoe
  donderdag 18 juni 2009 @ 22:15:00 #248
65997 Oldbie
pi_70148439
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:10 schreef vaarsuvius het volgende:
Ja, kom, we zetten allemaal een schuimrubberen klomp op ons kop. Dat is leuk!!!
pi_70148511
haha, je weet niet eens of ik blank ben... Ik ben niet eens nederlander van oorsprong en ik lust geen kaas.
pi_70148605
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:15 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Ja, kom, we zetten allemaal een schuimrubberen klomp op ons kop. Dat is leuk!!!
nee dat is niet leuk, maar in elk geval hoor ik dat niet, dus ik erger me daar wat minder aan. (En je ziet het ook niet tijdens de wedstrijd als het beeld op het veld en de spelers gericht is. ) dus ik heb daar veel minder last van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')