Tja, het is niet heel belangrijk verder idd. Maar mijn eerste examinator vond dat ik het prima had ingevuld, maakte van een 8 ergens nog een 9quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:43 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ik zou eerder voor zesjes, zeventjes en maximaal een acht gaan. Een 9 is erg overdreven, zo goed kan je het nog niet en als het misgaat sta je alleen maar voor schut.
Ik had zelf zesjes en een paar zeventjes en daar was de examinator het mee eens en ik was prima geslaagd. Maarja, je hebt wel een beetje zelfinzicht en kan zelf toch wel beoordelen waar je goed in bent en waarin je wat minder bent? Een zes is voldoende, een 7 goed, een 8 perfect in mijn ogen. Een 9 en 10 haal je toch nooit, het gaat immers over je rijstijl en die wordt een stuk beter nadat je geslaagd bent.
Het maakt verder niet zoveel uit, je krijgt toch eerst te horen of je geslaagd bent of niet en daarna kijken ze pas naar die lijst. Dikke onzin trouwens, snap niet waarom dat erin zit, maarja. Maak je er dus niet te druk over. Je examinator vult hem trouwens samen met je in, dus je kan met hem/haar nog even overleggen.
Zegt niets.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:44 schreef norich het volgende:
Ik had vandaag m'n laatste rijles voor het examen, die ik vrijdag heb. En het was niet zo'n beste generale
Zegt inderdaad vrij weinig, ik reed me laatste les nog door rood enzoquote:Op woensdag 1 juli 2009 14:44 schreef norich het volgende:
Ik had vandaag m'n laatste rijles voor het examen, die ik vrijdag heb. En het was niet zo'n beste generale
een uur voor mijn examen kreeg ik een dikke ruzie met mijn instructeur (zo erg dat hij niet meer mee wilde rijden bij het examen), reed ik bijna 3 keer tegen een andere auto aan en reed ik een bejaarde van 90 bijna dood.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:44 schreef norich het volgende:
Ik had vandaag m'n laatste rijles voor het examen, die ik vrijdag heb. En het was niet zo'n beste generale
Nog geen les achteruitrijden gehad?quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:55 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Haha, hij zei ook: Daar stonden 5 naakte meisjes in de zijstraat (had ik helemaaaal niet ingegekeken)
Ik heb echt nooit begrepen wat het nut is van het opeens moeten inslaan van zijstraten. Ik bedoel als je weet waar je moet zijn kan je daar toch gewoon rustig naartoe rijden? En een navigatie systeem geeft ook lang van te voren aan wanneer je ergens moet inrijden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:55 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Net les 23 of 24 gehad.Pfff, soms ben ik echt aan het slapen.
Rij ik 50 waar je ram 80 mag knallen, hoe zal dat komen?
Ook als ik in de 3 rij en ik moet in 1 keer een zijstraat inslaan, dat ik ga denken van:
Als ik de koppeling (in de 2) nu snel laat komen schiet ie voorruit maar uiteindelijk klopt dat helemaal niet.
Ben blij als ik rijbewijs heb, dan weet ik zeker dat het wel goedkomt.
Haha, hij zei ook: Daar stonden 5 naakte meisjes in de zijstraat (had ik helemaaaal niet ingegekeken)
Fouten fouten fouten, verder gaat geen problemen. Puur het anticiperen.
Hahaha,quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:58 schreef willempjewever het volgende:
een uur voor mijn examen kreeg ik een dikke ruzie met mijn instructeur (zo erg dat hij niet meer mee wilde rijden bij het examen), reed ik bijna 3 keer tegen een andere auto aan en reed ik een bejaarde van 90 bijna dood.
Jawel, straks nog. Moest eigelijk een stopopdracht doen maargoed aldie benamingen,quote:Nog geen les achteruitrijden gehad?![]()
Valt nog best tegen nu ik mijn rijbewijs heb, moest laatst op een 80 km weg opeens afslaan naar een bospad toe. Dat gaf de tomtom prima aan, alleen zag ik de weg pas toen ik er voorbij reed, sommige van die kleine zijstraten zie je gewoon niet goed en je kan lastig 40 gaan rijden als de rest 80 aan het rijden is.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:07 schreef Blocko het volgende:
Ik heb echt nooit begrepen wat het nut is van het opeens moeten inslaan van zijstraten. Ik bedoel als je weet waar je moet zijn kan je daar toch gewoon rustig naartoe rijden?
Ik had een wachttijd van 13 weken, dus wees blij met 7 weken. Komt vooral omdat heel veel mensen afrijden in de vakantie en omdat de examinatoren ook op vakantie gaanquote:Op woensdag 1 juli 2009 20:32 schreef Grimmbeard het volgende:
Vraagje; morgen moet ik op examen en een vriendin van mij is vandaag gezakt en kan pas 20 augustus ofzo opnieuw op. We hebben dezelfde rijschool... Is dit overal zo of ligt dit ook aan de rijschool door ingekochte examens enzo? Ik vind 7 weken echt belachelijk lang
! Ik ga er overigens wel van uit dat ik gewoon slaag maar je weet het nooit
Examens kunnen ze niet meer inkopen, vandaar de wachttijd. Een stagiare van mij moest 11 weken wachten na haar zakken, dus wees blij met de 7 weken.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:32 schreef Grimmbeard het volgende:
Is dit overal zo of ligt dit ook aan de rijschool door ingekochte examens enzo?
Dat is het lastige eigenlijk van al die lessen, althans zo heb ik het ervaren.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:57 schreef singlemetkids het volgende:
Het enige wat nu eigenlijk gebeuren moet is nog verder vooruit kijken en tijd nemen om een actie te ondernemen als afslaan enz. Zodat het wat vloeiender gaat allemaal dan nu..
tja, kijken kijken kijken dus.
foto? kan je haar in het topic zetten: ''zou je haar geven?''quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:56 schreef willempjewever het volgende:
Dat is het lastige eigenlijk van al die lessen, althans zo heb ik het ervaren.
En je had ook koffie kunnen drinken bij hem thuisHeb zelf een rij instructrice gehad die mij wel zag zitten, mevrouw was alleen 40 jaar ouder en 60 kilo zwaarder, maar heb heel wat gratis lessen van haar gehad en ze nodigde mij ook op haar verjaardag uit en ze wilde steeds dat ik naar haar huis ging rijden op een gegeven moment, ben toen maar naar een andere rijschool gegaan
![]()
Maar als het een lekker ding is![]()
![]()
Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:27 schreef norich het volgende:
JAAA ben in 1 keer geslaagd voor mn examen!
Als je hem uiteindelijk maar haaltquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Ik vandaag ook.Was wel de vierde keer, maar toch.
![]()
Jij ook gefeliciteerdquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Ik vandaag ook.Was wel de vierde keer, maar toch.
![]()
Scholen mogen alleen nog maar 1 examen inkopen, en ze mogen pas voor jou een examen inkopen als jij bij hun begint met lessen. Dus iedereen zal 3 maande nmoeten lessen voor ze mogen afrijden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:32 schreef Grimmbeard het volgende:
Vraagje; morgen moet ik op examen en een vriendin van mij is vandaag gezakt en kan pas 20 augustus ofzo opnieuw op. We hebben dezelfde rijschool... Is dit overal zo of ligt dit ook aan de rijschool door ingekochte examens enzo? Ik vind 7 weken echt belachelijk lang
! Ik ga er overigens wel van uit dat ik gewoon slaag maar je weet het nooit
Totdat je erachter komt dat je de boetes zelf moet betalen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:19 schreef singlemetkids het volgende:
?? Ik heb een intake gedaan voor spoedcursus, examen aangevraagd, dat was 9 weken erna...en ben dus 6 weken van te voren begonnen met lessen. Dus binnen 6 weken lessen eigenlijk afrijden.
Vindt het een ideale methode.
Mijn rijles vandaag ging wel ok. Moet nu dus volgens examenschema eigenlijk rijden. Moest de snelweg op en mijn instructeur moest belachelijk vaak piesen...elk tankstation ! Elke grote parkeerplaats moest ik op. En we stonden nog niet stil of hij riep alweer, ben al klaar, snel he !![]()
![]()
tja, dus erg veel moeten invoegen, uitvoegen, inhalen enz...
Schijn een cross monster in spé te zijn, want hij zei dat ik standaard overal te hard reed...En dat ik dat mag doen zodra ik mijn rijbewijs heb maar niet eerder...
Maar goed, na 2 uurtjes rijden en zweten (ondanks de airco) vertelde hij me dat ik het allemaal gewoon goed kan, maar dat ik als ik een foutje maak niet gelijk daardoor in de stress moet zitten maar denken, kan gebeuren en doorkarren !
Nog 7 keer les en dan afrijden...![]()
![]()
![]()
GEFELICITEERD VOOR DE GESLAAGDEN !
Horen de instructeur daar niet op te letten?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:24 schreef Blocko het volgende:
[..]
Totdat je erachter komt dat je de boetes zelf moet betalen.
Vriend van mij kreeg achteraf een rekening van 120 euro thuisgesteurd (van rijschool) omdat hij tijdens het lessen te hard reed.
De instructeur is de verantwoordelijke in de auto, hij is dus ook degene die verantwoordelijk is voor de snelheid die gereden wordt. Beetje vaag dat hij een boete krijgt, had hij hendig aan kunnen vechten denk ik.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:24 schreef Blocko het volgende:
[..]
Totdat je erachter komt dat je de boetes zelf moet betalen.
Vriend van mij kreeg achteraf een rekening van 120 euro thuisgesteurd (van rijschool) omdat hij tijdens het lessen te hard reed.
Wat een bullshit, volgens mij is dat echt niet rechtsgeldig. Een instructeur is de wettelijke bestuurder.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:24 schreef Blocko het volgende:
[..]
Totdat je erachter komt dat je de boetes zelf moet betalen.
Vriend van mij kreeg achteraf een rekening van 120 euro thuisgesteurd (van rijschool) omdat hij tijdens het lessen te hard reed.
Dan is je vriend genaaid want de verantwoordelijke die ook de boetes zal moeten betalen is de instructeur.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:24 schreef Blocko het volgende:
[..]
Totdat je erachter komt dat je de boetes zelf moet betalen.
Vriend van mij kreeg achteraf een rekening van 120 euro thuisgesteurd (van rijschool) omdat hij tijdens het lessen te hard reed.
Dan is hij niet minder genaaid hoor.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:09 schreef Blocko het volgende:
Ik zeg ook niet dat de instructeur niet verantwoordelijk was. Hij kreeg gewoon de rekening van de boete opgesteurd. Die rekening kwam van de rijschool en dat zouden ze bij alle leerlingen zo doen.
Maarja, hij heeft wel heel goedkoop kunnen lessen...
Is denk ik bij alle rijscholen anders. Als je bijv. bij een supermarkt werkt en je laat een potje augurken vallen hoef je dat toch ook niet te betalen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 23:19 schreef singlemetkids het volgende:
lol . Mijn instructeur vertelde mij dat hij de boetes ZELF moet betalen. Dus niet de rijschool, maar de instructeur...
En ikke niet, hij is verantwoordelijk en de persoon die strafbaar is. Als je te snel gaat kan hij ook ingrijpen.
Moet je vragen of je zonder instructeur mag rijden, dan is het veel relaxter.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:21 schreef Christiaan het volgende:
Morgen op examen, hmm. Mijn instructeur straft alles genadeloos op, dus ik heb niet echt een goed gevoel want dat deed hij vanochtend nog al vaak. Letterlijk: GODVERDOMME LET TOCH EENS OP MAN..
Oooh zulke examinatoren heb je ook hoor. Maar je hebt er ook hele aardige tussenquote:Op zondag 5 juli 2009 21:21 schreef Christiaan het volgende:
Morgen op examen, hmm. Mijn instructeur straft alles genadeloos op, dus ik heb niet echt een goed gevoel want dat deed hij vanochtend nog al vaak. Letterlijk: GODVERDOMME LET TOCH EENS OP MAN..
Ik vind het juist fijn als m`n instructeur meerijd. Kun je naderhand ook fouten beter bespreken.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:34 schreef Blocko het volgende:
[..]
Moet je vragen of je zonder instructeur mag rijden, dan is het veel relaxter.
succes btw
Gefeliciteerdquote:
Ik vind Emmen zelf vrij krap en volgeparkeerd, maar misschien ligt dat aan de wijk waar vrienden wonen (Bargeres). Parkeren bij de supermarkten in het centrum is helemaal erg, ben blij dat ik een kleine auto heb als ik daar moet parkeren.quote:Op maandag 6 juli 2009 11:21 schreef Qwea het volgende:
Nou, sjonge jonge.
Weer gelest. Het gaat nog steeds niet geweldig. Het gaat trouwens in Emmen beter heb ik het idee
Daar is alles toch niet zo smal, krap en volgeparkeerd
bargeres is echt kut idd. Maar geloof me, den helder is kutterquote:Op maandag 6 juli 2009 11:54 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ik vind Emmen zelf vrij krap en volgeparkeerd, maar misschien ligt dat aan de wijk waar vrienden wonen (Bargeres). Parkeren bij de supermarkten in het centrum is helemaal erg, ben blij dat ik een kleine auto heb als ik daar moet parkeren.
Mijn instructeur leerde mij het volgende: heb je een brede straat met aan allebei de kanten nog parkeerstroken of iets dergelijks, kun je het beste keren door middel van een halve draai. Is de straat normaal breed of smaller, kun je het beste een bochtje achteruit maken.quote:Op maandag 6 juli 2009 09:33 schreef Vlinnie het volgende:
Morgen heb ik mijn tussentijdse toets. Daarnet een uurtje gereden (na 2 weken vakantie) en het ging nog niet echt lekker. Waar is mijn inzicht?! Zit vooral te twijfelen bij omkeeropdracht: hoe kan ik het het beste doen en is het beter om op dit punt vooruit of achteruit in te rijden om te gaan keren.
Gelukkig morgen nog 2 uur les voor de toets.
Ik heb de kaart thuis nog liggen waar op gelet moest worden de volgende les, en telkens wat ik eerst goed deed, deed ik de volgende les slecht, en waar op gelet moest worden weer goed. Tsja, zo ging het 12 lessen doorquote:Op maandag 6 juli 2009 13:27 schreef appelsjap het volgende:
Vorige week begonnen met lessen, mijn instructeur zei dat ik het in de 17 lessen die ik genomen had zeker ging halen
Volgens mij had het bij mij niet gemogenquote:Op maandag 6 juli 2009 14:02 schreef YPrue het volgende:
[..]
Mijn instructeur leerde mij het volgende: heb je een brede straat met aan allebei de kanten nog parkeerstroken of iets dergelijks, kun je het beste keren door middel van een halve draai. Is de straat normaal breed of smaller, kun je het beste een bochtje achteruit maken.
Succes morgen met je tussentijdse toets!
Nja, ik heb iig al heel veel rijervaring, voor ik begon met rijlessen, call me dumb or stupid, maar volgens mijn rijinstructeur heb ik het heel goed geleerd en hoeft er niets afgeleerd te worden, normaal moet dat meestal wel als je les hebt gehad van een normaal persoon.quote:Op maandag 6 juli 2009 15:24 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik heb de kaart thuis nog liggen waar op gelet moest worden de volgende les, en telkens wat ik eerst goed deed, deed ik de volgende les slecht, en waar op gelet moest worden weer goed. Tsja, zo ging het 12 lessen doorMaar ik had amper ingrepen, zo af en toe bijremmen maar vooral om de rechterspiegel te redden
Jij zal denk ik ook wel weinig tot geen ingrepen hebben![]()
Had ik dat maar, ik had 36 lessen nodig en vond dat al duur zat. En ik was nog een van de snellere leerlingen volgens mijn instructeur. Maarja, eerst slagen natuurlijk, in het begin ging het heel lekker en ik zat op een gegeven moment een aantal lessen vast, leerde niet veel bij en bleef fouten herhalen. Hopen dat jij dat niet hebt, zonde van het geld.quote:Op maandag 6 juli 2009 13:27 schreef appelsjap het volgende:
Vorige week begonnen met lessen, mijn instructeur zei dat ik het in de 17 lessen die ik genomen had zeker ging halen
Als je geen ruimte voor een halve bocht hebt en je wilt gebruik maken van een zijstraat of oprit -> wanneer draai je hem daar dan voorin en wanneer achterin? Heeft te maken met het beste zicht, neem ik aan.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:02 schreef YPrue het volgende:
[..]
Mijn instructeur leerde mij het volgende: heb je een brede straat met aan allebei de kanten nog parkeerstroken of iets dergelijks, kun je het beste keren door middel van een halve draai. Is de straat normaal breed of smaller, kun je het beste een bochtje achteruit maken.
Succes morgen met je tussentijdse toets!
Ik had dan genoeg dingen om af te leren. De eerste proefles stuurde ik met mn pols zoals mn oom altijd deedquote:Op maandag 6 juli 2009 15:28 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nja, ik heb iig al heel veel rijervaring, voor ik begon met rijlessen, call me dumb or stupid, maar volgens mijn rijinstructeur heb ik het heel goed geleerd en hoeft er niets afgeleerd te worden, normaal moet dat meestal wel als je les hebt gehad van een normaal persoon.![]()
En in mijn eerste rijles heeft hij 2x ingegrepen, 2x bij een geel licht wilde hij toch stoppen en ik doorrijden. Maar dat was volgens hem niet zo'n groot punt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 6 juli 2009 17:12 schreef Rave_NL het volgende:
Ik ben nu bezig met mn A, C, D en E
Kan je ze daar niet gewoon kopen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
gebruik je in de praktijk toch amper, ik althans niet. Achteruit inparkeren wel, maar dat blijkt nu ik mijn rijbewijs heb heel makkelijk te zijn.quote:Op maandag 6 juli 2009 19:09 schreef ecstasy het volgende:
Ik bevestig maar even alle vooroordelen over vrouwen: ik kan totaal NIET fileparkeren.
Stel je hebt een zijstraat van rechts. Dan zet je de auto direct na die zijstraat aan de kant en rij je achteruit de bocht om. Mocht je nou geen zijstraat van rechts hebben maar alleen links, dan rij je die linker zijstraat gewoon vooruit in en draai je zo achteruit de bocht om.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:14 schreef Vlinnie het volgende:
[..]
Als je geen ruimte voor een halve bocht hebt en je wilt gebruik maken van een zijstraat of oprit -> wanneer draai je hem daar dan voorin en wanneer achterin? Heeft te maken met het beste zicht, neem ik aan.
Ik gebruik juist veel in de stad hier fileparkeren.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:43 schreef willempjewever het volgende:
[..]
gebruik je in de praktijk toch amper, ik althans niet. Achteruit inparkeren wel, maar dat blijkt nu ik mijn rijbewijs heb heel makkelijk te zijn.
reservebandquote:Op maandag 6 juli 2009 23:54 schreef singlemetkids het volgende:
Nog effe een vraagje van mijn examinator...
welke band is het minst onderhevig aan slijtage als je een rotonde driekwart neemt !
Rechterachterband?quote:Op maandag 6 juli 2009 23:54 schreef singlemetkids het volgende:
Bargeres kan je (vooral s nachts) wel lekker knallen over de brinkenweg![]()
![]()
maar goed,,,,gefeliciteerd voor de geslaagden !
Zelf weer 2 uur les gehad. Was weer leuk en ging wel goed. Het voornaamste bij mij zijn nog steeds mijn opmerkingen enz....moet mijn klep dichthouden en gewoon rijden straks met examen...ik zeg vaak OEF, OEPS, K*t , S**t piep meer enz....en dat moet maar niet. Daardoor lijk ik onzeker voor een leek maar ben dat niet...
Ok, zak drop gaat mee en als dat niet helpt toffee....
Moest met de tomtom, die weigerde dienstikke blij heb een schurfthekel aan het kreng.
De rest ging eigenlijk wel goed, zelfs fileparkeren enz.
Het komt nog wel eens goed met mij...heb autokennis opgedaan, motorkap open en alles benoemen easy.
Nog effe een vraagje van mijn examinator...
welke band is het minst onderhevig aan slijtage als je een rotonde driekwart neemt !
Nope, jammer genoeg niet, krijg theorie op een soort van autokleed, A op een opgevoerde brommer, en moet volgende week op zonder ooit in een bus of vrachtwagen te hebben gezeten...quote:
Hier kan je echt nergens goed fileparkeren, heb 1 straat gevonden waar het kan , maar die is langs de singel en als het daar mis gaat is mijn auto onder water, dat gaan we daar maar niet oefenenquote:Op maandag 6 juli 2009 23:56 schreef Juicyhil het volgende:
Ik gebruik juist veel in de stad hier fileparkeren.
Juist makkelijk
Al dat trieste milieugezeik moet gewoon per direct uit het examen, wat een troep is het toch. Ik houd me aan geen enkele milieumaatregel meer en geniet er van! Achterlijke vragen ook allemaal.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:54 schreef singlemetkids het volgende:
welke band is het minst onderhevig aan slijtage als je een rotonde driekwart neemt !
rare hier is, in de seat van mn eigen instructrice gaat het als een tiet, en in de polo waarin ik hier les, is het kutquote:Op maandag 6 juli 2009 19:09 schreef ecstasy het volgende:
Ik bevestig maar even alle vooroordelen over vrouwen: ik kan totaal NIET fileparkeren.
Als je een hoop benzine kunt besparen door wat eerder door te schakelen. Waarom niet?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:11 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Al dat trieste milieugezeik moet gewoon per direct uit het examen, wat een troep is het toch. Ik houd me aan geen enkele milieumaatregel meer en geniet er van! Achterlijke vragen ook allemaal.
een paar jaar geleden zaten die vragen er toch ook niet in? Ik merk nu toch dat het zo sterk verschilt welk type auto je onder je kont hebt zitten wanneer je moet schakelen, daar zijn gewoon geen regels voor te bedenken. Alleen als je in een diesel aan het rijden bent bij 2000 toeren schakelen, maar straks rijdt 80% hier in een benzineauto en dan gaat dat niet eens op.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:34 schreef Juicyhil het volgende:
Als je een hoop benzine kunt besparen door wat eerder door te schakelen. Waarom niet?
Straks zal je merken dat iedereen het juist op het laatste moment (of helemaal niet) doet. Heel irritant. Vooral mensen die op rotondes geen richting aangeven, grrrrquote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:33 schreef Vlinnie het volgende:
Voor het praktijkexamen nog het advies om eerder richting aan te geven
Argh, daar kan ik me ook zo aan ergeren, mensen die geen richting aangeven op rotondes. Of je staat voor Piet Snot te wachten omdat diegene voor jou afbuigt, of je denkt dat je door kunt rijden, maar moet op het laatste moment op de rem omdat diegene toch nog voor jou langs rijdt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:19 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Straks zal je merken dat iedereen het juist op het laatste moment (of helemaal niet) doet. Heel irritant. Vooral mensen die op rotondes geen richting aangeven, grrrr
Ik meen dat de regel tijdens de lessen was om op 300 meter afstand richting aan te geven, maar is dat niet ook snelheidsafhankelijk? Dus op de snelweg bij 300 meter en op een 50 km weg bij 100 meter ofzo?
Dan ligt het vast aan de polo, want daar les ik in.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
rare hier is, in de seat van mn eigen instructrice gaat het als een tiet, en in de polo waarin ik hier les, is het kut
Bij mij voor de deur is een een vreemde kruising waar je 2x rechtsafkunt. Na 50 en na 60 meter.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:51 schreef YPrue het volgende:
[..]
Argh, daar kan ik me ook zo aan ergeren, mensen die geen richting aangeven op rotondes. Of je staat voor Piet Snot te wachten omdat diegene voor jou afbuigt, of je denkt dat je door kunt rijden, maar moet op het laatste moment op de rem omdat diegene toch nog voor jou langs rijdt.Schijnt een luxe accessoire te zijn tegenwoordig zo'n lampje.
Autosnelweg is op 300 meter richting aangeven en binnen de bebouwde kom op 50 meter, behalve als je al eerder moet gaan voorsorteren omdat de strook eerder begint.
Ik kijk altijd even of ze inderdaad afslaan of ik geef snel gas als ik er zeker voor langs kan, maar ik vertrouw inderdaad nooit op het lichtje. Gisteren voor mijn neus een botsing op een rotonde door het verkeerd gebruik van het lichtjequote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:11 schreef Sjibble het volgende:
Denk eens 2x na, en dan nog eens, voor je op iemands knipperlichtje gaat vertrouwenBeter niet als verkeerd, maar dat is vanzelfsprekend.
Is dat de Singel in Amsterdam? Voor mijn werk rij ik nu dagelijks over de grachten en ik moet zeggen dat parkeren langs de grachten ook nog steeds niet mijn favoriete ding is, en dan bedoel ik vooral fileparkeren. Eerst was ik ook bang om de auto in een schuin parkeervak recht tegen het water te zetten aangezien het schuin afloopt en je dus ook zo het water in kunt rijden indien je de hellingproef niet goed onder de knie hebt. Dat is nu gelukkig verleden tijd hoewel het verlaten van het parkeervak weer iets anders is. Fietsers die van beide richtingen over de gracht rijden, auto`s die er nog net achter willen schieten, en voetgangers die regelmatig midden op de weg lopen. Soms kom je echt ogen tekort.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:11 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Hier kan je echt nergens goed fileparkeren, heb 1 straat gevonden waar het kan , maar die is langs de singel en als het daar mis gaat is mijn auto onder water, dat gaan we daar maar niet oefenen
[..]
Je hoeft idd niet eerst theorie te hebben voordat je gaat lessen. Je moet wel je theorie hebben als je een tussentijdse toets of het praktijkexamen gaat doen. Het theoriecertificaat is een jaar geldig. Maar in jouw geval, als je een spoedcursus gaat doen, zou ik wel snel je theorie halen (ik denk dat de rijschool daar ook wel eisen aan stelt). Want als het niet in 1x haalt, kun je een probleem hebben.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:29 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik ga binnenkort ook beginnen met (waarschijnlijk) een spoedcursus. Ik heb mijn ANWB theorieboeken maar alvast gekocht.
Trouwens, ik dacht altijd dat je verplicht eerst je theorieexamen moest halen, voor je ook maar met lessen kan beginnen, maar blijkbaar is dit niet per se nodig?
Succes!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:31 schreef daankes het volgende:
Ik mag morgen weer lekker op. 3e keer alweer.
1e keer kut gereden, 2e keer genaaid. Kan goed rijden, reed vorige rijles feiloos. Nu maar hopen dat de examinator beetje aardig voor me is. Word echt link als ik het nu niet haal. Wil er niet net als men mama 5 keer over doen.
Helaas wel 15:50 op, dus zwaar klote tijd, maargoed. We gaan ervoor!
Ik ga m echt geen kado geven, lijkt me vreemd.quote:Op woensdag 8 juli 2009 10:03 schreef Vlinnie het volgende:
Hebben jullie je instructeur nog een cadeautje gegeven toen je geslaagd was, of zijn jullie dat van plan? Of denk je: dat is zijn werk en hij/zij heeft al genoeg aan me verdiend.
Ik ben dus bang voor precies hetzelfde. Afgelopen vrijdag echt kutfouten gemaakt, nou moet ik 21 juli weer, maar nou maar hopen dat ik dan weer een toffe examinator heb. Anders ga ik er nog harder van balen dat ik de 1e keer gezakt ben.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:31 schreef daankes het volgende:
Ik mag morgen weer lekker op. 3e keer alweer.
1e keer kut gereden, 2e keer genaaid. Kan goed rijden, reed vorige rijles feiloos. Nu maar hopen dat de examinator beetje aardig voor me is. Word echt link als ik het nu niet haal. Wil er niet net als men mama 5 keer over doen.
Helaas wel 15:50 op, dus zwaar klote tijd, maargoed. We gaan ervoor!
Een trap in zijn hol kan die vent krijgen, wat had ik een klootzak. Echt blij dat ik hem nooit meer zie.quote:Op woensdag 8 juli 2009 10:03 schreef Vlinnie het volgende:
Hebben jullie je instructeur nog een cadeautje gegeven toen je geslaagd was, of zijn jullie dat van plan? Of denk je: dat is zijn werk en hij/zij heeft al genoeg aan me verdiend.
Wat is er mis met die tijd? Als het 16:50 was zou ik het begrijpen, maar 15:50 valt toch mee?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:31 schreef daankes het volgende:
Helaas wel 15:50 op, dus zwaar klote tijd, maargoed. We gaan ervoor!
Dan is het redelijk druk op snelwegen. Niet echt fijn dus.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:29 schreef willempjewever het volgende:
Wat is er mis met die tijd? Als het 16:50 was zou ik het begrijpen, maar 15:50 valt toch mee?
Ah, bedankt. Ik heb al twee verschillende CD-ROMs gedownload, dus daar was ik inderdaad al mee aan het oefenen. Nu maar even hard studerenquote:Op woensdag 8 juli 2009 10:02 schreef Vlinnie het volgende:
[..]
Je hoeft idd niet eerst theorie te hebben voordat je gaat lessen. Je moet wel je theorie hebben als je een tussentijdse toets of het praktijkexamen gaat doen. Het theoriecertificaat is een jaar geldig. Maar in jouw geval, als je een spoedcursus gaat doen, zou ik wel snel je theorie halen (ik denk dat de rijschool daar ook wel eisen aan stelt). Want als het niet in 1x haalt, kun je een probleem hebben.
Je hebt je boeken al binnen. Ik vond het ook wel fijn om nog even met een cd-rom te oefenen, omdat je het dan echt op scherm ziet, de vragen worden voorgelezen en je hebt beperkte tijd om te antwoorden. Wellicht kun je een cd-rom van iemand lenen of in de bieb lenen.
Minder fietsers!quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:51 schreef daankes het volgende:
ook Fijn, veel regen voorspeld. Weet niet of ik daar blij van moet worden met men examen.
Ik had gister plensregen met rijles. Niet vergeten om je lampen aan te doen. En extra goed kijken! Ik zag bijv. gisteren een zwarte auto zonder licht bijna niet aankomen van achteren.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:51 schreef daankes het volgende:
ook Fijn, veel regen voorspeld. Weet niet of ik daar blij van moet worden met men examen.
Valt wel mee, je moet goed op de veiligheid letten. Dus als het te gevaarlijk wordt moet je gas terug nemen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:22 schreef daankes het volgende:
[..]
Dat dan weer wel, maar het nadeel is dat de snelweg weer wat minder fijn is om op te rijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |