bargeres is echt kut idd. Maar geloof me, den helder is kutterquote:Op maandag 6 juli 2009 11:54 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ik vind Emmen zelf vrij krap en volgeparkeerd, maar misschien ligt dat aan de wijk waar vrienden wonen (Bargeres). Parkeren bij de supermarkten in het centrum is helemaal erg, ben blij dat ik een kleine auto heb als ik daar moet parkeren.
Mijn instructeur leerde mij het volgende: heb je een brede straat met aan allebei de kanten nog parkeerstroken of iets dergelijks, kun je het beste keren door middel van een halve draai. Is de straat normaal breed of smaller, kun je het beste een bochtje achteruit maken.quote:Op maandag 6 juli 2009 09:33 schreef Vlinnie het volgende:
Morgen heb ik mijn tussentijdse toets. Daarnet een uurtje gereden (na 2 weken vakantie) en het ging nog niet echt lekker. Waar is mijn inzicht?! Zit vooral te twijfelen bij omkeeropdracht: hoe kan ik het het beste doen en is het beter om op dit punt vooruit of achteruit in te rijden om te gaan keren.
Gelukkig morgen nog 2 uur les voor de toets.
Ik heb de kaart thuis nog liggen waar op gelet moest worden de volgende les, en telkens wat ik eerst goed deed, deed ik de volgende les slecht, en waar op gelet moest worden weer goed. Tsja, zo ging het 12 lessen doorquote:Op maandag 6 juli 2009 13:27 schreef appelsjap het volgende:
Vorige week begonnen met lessen, mijn instructeur zei dat ik het in de 17 lessen die ik genomen had zeker ging halen
Volgens mij had het bij mij niet gemogenquote:Op maandag 6 juli 2009 14:02 schreef YPrue het volgende:
[..]
Mijn instructeur leerde mij het volgende: heb je een brede straat met aan allebei de kanten nog parkeerstroken of iets dergelijks, kun je het beste keren door middel van een halve draai. Is de straat normaal breed of smaller, kun je het beste een bochtje achteruit maken.
Succes morgen met je tussentijdse toets!
Nja, ik heb iig al heel veel rijervaring, voor ik begon met rijlessen, call me dumb or stupid, maar volgens mijn rijinstructeur heb ik het heel goed geleerd en hoeft er niets afgeleerd te worden, normaal moet dat meestal wel als je les hebt gehad van een normaal persoon.quote:Op maandag 6 juli 2009 15:24 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik heb de kaart thuis nog liggen waar op gelet moest worden de volgende les, en telkens wat ik eerst goed deed, deed ik de volgende les slecht, en waar op gelet moest worden weer goed. Tsja, zo ging het 12 lessen doorMaar ik had amper ingrepen, zo af en toe bijremmen maar vooral om de rechterspiegel te redden
Jij zal denk ik ook wel weinig tot geen ingrepen hebben![]()
Had ik dat maar, ik had 36 lessen nodig en vond dat al duur zat. En ik was nog een van de snellere leerlingen volgens mijn instructeur. Maarja, eerst slagen natuurlijk, in het begin ging het heel lekker en ik zat op een gegeven moment een aantal lessen vast, leerde niet veel bij en bleef fouten herhalen. Hopen dat jij dat niet hebt, zonde van het geld.quote:Op maandag 6 juli 2009 13:27 schreef appelsjap het volgende:
Vorige week begonnen met lessen, mijn instructeur zei dat ik het in de 17 lessen die ik genomen had zeker ging halen
Als je geen ruimte voor een halve bocht hebt en je wilt gebruik maken van een zijstraat of oprit -> wanneer draai je hem daar dan voorin en wanneer achterin? Heeft te maken met het beste zicht, neem ik aan.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:02 schreef YPrue het volgende:
[..]
Mijn instructeur leerde mij het volgende: heb je een brede straat met aan allebei de kanten nog parkeerstroken of iets dergelijks, kun je het beste keren door middel van een halve draai. Is de straat normaal breed of smaller, kun je het beste een bochtje achteruit maken.
Succes morgen met je tussentijdse toets!
Ik had dan genoeg dingen om af te leren. De eerste proefles stuurde ik met mn pols zoals mn oom altijd deedquote:Op maandag 6 juli 2009 15:28 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nja, ik heb iig al heel veel rijervaring, voor ik begon met rijlessen, call me dumb or stupid, maar volgens mijn rijinstructeur heb ik het heel goed geleerd en hoeft er niets afgeleerd te worden, normaal moet dat meestal wel als je les hebt gehad van een normaal persoon.![]()
En in mijn eerste rijles heeft hij 2x ingegrepen, 2x bij een geel licht wilde hij toch stoppen en ik doorrijden. Maar dat was volgens hem niet zo'n groot punt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 6 juli 2009 17:12 schreef Rave_NL het volgende:
Ik ben nu bezig met mn A, C, D en E
Kan je ze daar niet gewoon kopen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
gebruik je in de praktijk toch amper, ik althans niet. Achteruit inparkeren wel, maar dat blijkt nu ik mijn rijbewijs heb heel makkelijk te zijn.quote:Op maandag 6 juli 2009 19:09 schreef ecstasy het volgende:
Ik bevestig maar even alle vooroordelen over vrouwen: ik kan totaal NIET fileparkeren.
Stel je hebt een zijstraat van rechts. Dan zet je de auto direct na die zijstraat aan de kant en rij je achteruit de bocht om. Mocht je nou geen zijstraat van rechts hebben maar alleen links, dan rij je die linker zijstraat gewoon vooruit in en draai je zo achteruit de bocht om.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:14 schreef Vlinnie het volgende:
[..]
Als je geen ruimte voor een halve bocht hebt en je wilt gebruik maken van een zijstraat of oprit -> wanneer draai je hem daar dan voorin en wanneer achterin? Heeft te maken met het beste zicht, neem ik aan.
Ik gebruik juist veel in de stad hier fileparkeren.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:43 schreef willempjewever het volgende:
[..]
gebruik je in de praktijk toch amper, ik althans niet. Achteruit inparkeren wel, maar dat blijkt nu ik mijn rijbewijs heb heel makkelijk te zijn.
reservebandquote:Op maandag 6 juli 2009 23:54 schreef singlemetkids het volgende:
Nog effe een vraagje van mijn examinator...
welke band is het minst onderhevig aan slijtage als je een rotonde driekwart neemt !
Rechterachterband?quote:Op maandag 6 juli 2009 23:54 schreef singlemetkids het volgende:
Bargeres kan je (vooral s nachts) wel lekker knallen over de brinkenweg![]()
![]()
maar goed,,,,gefeliciteerd voor de geslaagden !
Zelf weer 2 uur les gehad. Was weer leuk en ging wel goed. Het voornaamste bij mij zijn nog steeds mijn opmerkingen enz....moet mijn klep dichthouden en gewoon rijden straks met examen...ik zeg vaak OEF, OEPS, K*t , S**t piep meer enz....en dat moet maar niet. Daardoor lijk ik onzeker voor een leek maar ben dat niet...
Ok, zak drop gaat mee en als dat niet helpt toffee....
Moest met de tomtom, die weigerde dienstikke blij heb een schurfthekel aan het kreng.
De rest ging eigenlijk wel goed, zelfs fileparkeren enz.
Het komt nog wel eens goed met mij...heb autokennis opgedaan, motorkap open en alles benoemen easy.
Nog effe een vraagje van mijn examinator...
welke band is het minst onderhevig aan slijtage als je een rotonde driekwart neemt !
Nope, jammer genoeg niet, krijg theorie op een soort van autokleed, A op een opgevoerde brommer, en moet volgende week op zonder ooit in een bus of vrachtwagen te hebben gezeten...quote:
Hier kan je echt nergens goed fileparkeren, heb 1 straat gevonden waar het kan , maar die is langs de singel en als het daar mis gaat is mijn auto onder water, dat gaan we daar maar niet oefenenquote:Op maandag 6 juli 2009 23:56 schreef Juicyhil het volgende:
Ik gebruik juist veel in de stad hier fileparkeren.
Juist makkelijk
Al dat trieste milieugezeik moet gewoon per direct uit het examen, wat een troep is het toch. Ik houd me aan geen enkele milieumaatregel meer en geniet er van! Achterlijke vragen ook allemaal.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:54 schreef singlemetkids het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |