abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70739231
Yes, vanmorgen mijn tussentijdse toets gehaald! Moest een stop- en omkeeropdracht doen. Voor het praktijkexamen nog het advies om eerder richting aan te geven en wat soepeler te sturen op de snelweg. Nu over 2 weken examen!
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:34:14 #277
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70739278
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:09 schreef ecstasy het volgende:
Ik bevestig maar even alle vooroordelen over vrouwen: ik kan totaal NIET fileparkeren.
rare hier is, in de seat van mn eigen instructrice gaat het als een tiet, en in de polo waarin ik hier les, is het kut
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:34:22 #278
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_70739284
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:11 schreef willempjewever het volgende:
[..]

Al dat trieste milieugezeik moet gewoon per direct uit het examen, wat een troep is het toch. Ik houd me aan geen enkele milieumaatregel meer en geniet er van! Achterlijke vragen ook allemaal.
Als je een hoop benzine kunt besparen door wat eerder door te schakelen. Waarom niet?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_70741261
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:34 schreef Juicyhil het volgende:
Als je een hoop benzine kunt besparen door wat eerder door te schakelen. Waarom niet?
een paar jaar geleden zaten die vragen er toch ook niet in? Ik merk nu toch dat het zo sterk verschilt welk type auto je onder je kont hebt zitten wanneer je moet schakelen, daar zijn gewoon geen regels voor te bedenken. Alleen als je in een diesel aan het rijden bent bij 2000 toeren schakelen, maar straks rijdt 80% hier in een benzineauto en dan gaat dat niet eens op.
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:33 schreef Vlinnie het volgende:
Voor het praktijkexamen nog het advies om eerder richting aan te geven
Straks zal je merken dat iedereen het juist op het laatste moment (of helemaal niet) doet. Heel irritant. Vooral mensen die op rotondes geen richting aangeven, grrrr

Ik meen dat de regel tijdens de lessen was om op 300 meter afstand richting aan te geven, maar is dat niet ook snelheidsafhankelijk? Dus op de snelweg bij 300 meter en op een 50 km weg bij 100 meter ofzo?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:29:00 #280
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_70747083
Ik ga binnenkort ook beginnen met (waarschijnlijk) een spoedcursus . Ik heb mijn ANWB theorieboeken maar alvast gekocht.

Trouwens, ik dacht altijd dat je verplicht eerst je theorieexamen moest halen, voor je ook maar met lessen kan beginnen, maar blijkbaar is dit niet per se nodig?
Cool story, Hansel.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:51:29 #281
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_70748014
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:19 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Straks zal je merken dat iedereen het juist op het laatste moment (of helemaal niet) doet. Heel irritant. Vooral mensen die op rotondes geen richting aangeven, grrrr

Ik meen dat de regel tijdens de lessen was om op 300 meter afstand richting aan te geven, maar is dat niet ook snelheidsafhankelijk? Dus op de snelweg bij 300 meter en op een 50 km weg bij 100 meter ofzo?
Argh, daar kan ik me ook zo aan ergeren, mensen die geen richting aangeven op rotondes. Of je staat voor Piet Snot te wachten omdat diegene voor jou afbuigt, of je denkt dat je door kunt rijden, maar moet op het laatste moment op de rem omdat diegene toch nog voor jou langs rijdt. Schijnt een luxe accessoire te zijn tegenwoordig zo'n lampje.

Autosnelweg is op 300 meter richting aangeven en binnen de bebouwde kom op 50 meter, behalve als je al eerder moet gaan voorsorteren omdat de strook eerder begint.
The Police 08-06-2008
pi_70748199
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:34 schreef Qwea het volgende:

[..]

rare hier is, in de seat van mn eigen instructrice gaat het als een tiet, en in de polo waarin ik hier les, is het kut
Dan ligt het vast aan de polo, want daar les ik in. Achteruit een vak in gaat prima trouwens, ik snap er niks van.
pi_70748657
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:51 schreef YPrue het volgende:

[..]

Argh, daar kan ik me ook zo aan ergeren, mensen die geen richting aangeven op rotondes. Of je staat voor Piet Snot te wachten omdat diegene voor jou afbuigt, of je denkt dat je door kunt rijden, maar moet op het laatste moment op de rem omdat diegene toch nog voor jou langs rijdt. Schijnt een luxe accessoire te zijn tegenwoordig zo'n lampje.

Autosnelweg is op 300 meter richting aangeven en binnen de bebouwde kom op 50 meter, behalve als je al eerder moet gaan voorsorteren omdat de strook eerder begint.
Bij mij voor de deur is een een vreemde kruising waar je 2x rechtsafkunt. Na 50 en na 60 meter.
Hoe vaak het wel niet is gebeurd dat iemand voor de 2de afslag wou, maar de wachtende in de 1ste afslag dacht dat deze zijn straat in reed. Resultaat: Kaboem!

Denk eens 2x na, en dan nog eens, voor je op iemands knipperlichtje gaat vertrouwen Beter niet als verkeerd, maar dat is vanzelfsprekend.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_70754120
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:11 schreef Sjibble het volgende:
Denk eens 2x na, en dan nog eens, voor je op iemands knipperlichtje gaat vertrouwen Beter niet als verkeerd, maar dat is vanzelfsprekend.
Ik kijk altijd even of ze inderdaad afslaan of ik geef snel gas als ik er zeker voor langs kan, maar ik vertrouw inderdaad nooit op het lichtje. Gisteren voor mijn neus een botsing op een rotonde door het verkeerd gebruik van het lichtje

Meneer wilde naar links, maar had knipperlicht naar rechts aan en andere man rijdt rotonde op en meneer met knipperlichtje parkeert zijn auto in de deur van diegene die de rotonde op kwam. En nu vraag ik mij af wie de schuld heeft. Ik denk de meneer die de rotonde op reedt omdat mensen op de rotonde altijd voorrang hebben en het knipperlicht zegt dan niet veel (denk ik)?

ohja, nog een vraag die ik nooit heb begrepen: ik heb stadslicht in mijn auto, maar waarom in hemelsnaam? Is dat voor parkeren op een donkere plek zodat ik die aan kan zetten en dat de accu dan niet snel leeg gaat (in tegenstelling tot normaal licht)?

Toch wel handig al die fokkers hier die nog examen doen, kan ik mooi nog even de puntjes op de i zetten.
pi_70761588
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:11 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Hier kan je echt nergens goed fileparkeren, heb 1 straat gevonden waar het kan , maar die is langs de singel en als het daar mis gaat is mijn auto onder water, dat gaan we daar maar niet oefenen
[..]
Is dat de Singel in Amsterdam? Voor mijn werk rij ik nu dagelijks over de grachten en ik moet zeggen dat parkeren langs de grachten ook nog steeds niet mijn favoriete ding is, en dan bedoel ik vooral fileparkeren. Eerst was ik ook bang om de auto in een schuin parkeervak recht tegen het water te zetten aangezien het schuin afloopt en je dus ook zo het water in kunt rijden indien je de hellingproef niet goed onder de knie hebt. Dat is nu gelukkig verleden tijd hoewel het verlaten van het parkeervak weer iets anders is. Fietsers die van beide richtingen over de gracht rijden, auto`s die er nog net achter willen schieten, en voetgangers die regelmatig midden op de weg lopen. Soms kom je echt ogen tekort.
Tok.
pi_70761749
Na een dag rijden moet ik eerlijk bekennen dat het rijden zonder instructeur veel relaxter is. Je hebt niemand meer die om elk klein foutje begint te zeuren en moet dus alles op jezelf doen. Werkt voor mij veel beter en rij ook veel rustiger.

Alleen gaat het gaspedaal nou wat dieper :p
pi_70764222
Ik mag morgen weer lekker op. 3e keer alweer .

1e keer kut gereden, 2e keer genaaid. Kan goed rijden, reed vorige rijles feiloos. Nu maar hopen dat de examinator beetje aardig voor me is. Word echt link als ik het nu niet haal. Wil er niet net als men mama 5 keer over doen.

Helaas wel 15:50 op, dus zwaar klote tijd, maargoed. We gaan ervoor!
pi_70770021
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:29 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik ga binnenkort ook beginnen met (waarschijnlijk) een spoedcursus . Ik heb mijn ANWB theorieboeken maar alvast gekocht.

Trouwens, ik dacht altijd dat je verplicht eerst je theorieexamen moest halen, voor je ook maar met lessen kan beginnen, maar blijkbaar is dit niet per se nodig?
Je hoeft idd niet eerst theorie te hebben voordat je gaat lessen. Je moet wel je theorie hebben als je een tussentijdse toets of het praktijkexamen gaat doen. Het theoriecertificaat is een jaar geldig. Maar in jouw geval, als je een spoedcursus gaat doen, zou ik wel snel je theorie halen (ik denk dat de rijschool daar ook wel eisen aan stelt). Want als het niet in 1x haalt, kun je een probleem hebben.
Je hebt je boeken al binnen. Ik vond het ook wel fijn om nog even met een cd-rom te oefenen, omdat je het dan echt op scherm ziet, de vragen worden voorgelezen en je hebt beperkte tijd om te antwoorden. Wellicht kun je een cd-rom van iemand lenen of in de bieb lenen.
pi_70770043
Hebben jullie je instructeur nog een cadeautje gegeven toen je geslaagd was, of zijn jullie dat van plan? Of denk je: dat is zijn werk en hij/zij heeft al genoeg aan me verdiend.
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:10:34 #290
167923 appelsjap
All the above
pi_70770170
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:31 schreef daankes het volgende:

1e keer kut gereden, 2e keer genaaid. Kan goed rijden, reed vorige rijles feiloos. Nu maar hopen dat de examinator beetje aardig voor me is. Word echt link als ik het nu niet haal. Wil er niet net als men mama 5 keer over doen.

Succes!
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:03 schreef Vlinnie het volgende:
Hebben jullie je instructeur nog een cadeautje gegeven toen je geslaagd was, of zijn jullie dat van plan? Of denk je: dat is zijn werk en hij/zij heeft al genoeg aan me verdiend.
Ik ga m echt geen kado geven, lijkt me vreemd.

Gister 2e rijles gehad, rijinstructeur begint te zeuren dat ik teveel met 1 hand rijd en met slippende koppeling rijd.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:20:49 #291
201952 lezut
et rezut
pi_70772083
quote:

Ik ben dus bang voor precies hetzelfde. Afgelopen vrijdag echt kutfouten gemaakt, nou moet ik 21 juli weer, maar nou maar hopen dat ik dan weer een toffe examinator heb. Anders ga ik er nog harder van balen dat ik de 1e keer gezakt ben.

En ik mag op 16.nogwat. Ook een lekker tijdstip, midden in de spits
pi_70772326
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:03 schreef Vlinnie het volgende:
Een trap in zijn hol kan die vent krijgen, wat had ik een klootzak. Echt blij dat ik hem nooit meer zie.
quote:
Wat is er mis met die tijd? Als het 16:50 was zou ik het begrijpen, maar 15:50 valt toch mee?
pi_70772696
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:29 schreef willempjewever het volgende:
Wat is er mis met die tijd? Als het 16:50 was zou ik het begrijpen, maar 15:50 valt toch mee?
Dan is het redelijk druk op snelwegen. Niet echt fijn dus.
3e keer op is kut, kan alleen tegenvallen.
Als ik slaag; Hehe, eindelijk. Werd tijd.
Als ik zak: Huilen, Schelden, Zelfmoord.
pi_70772699
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:02 schreef Vlinnie het volgende:

[..]

Je hoeft idd niet eerst theorie te hebben voordat je gaat lessen. Je moet wel je theorie hebben als je een tussentijdse toets of het praktijkexamen gaat doen. Het theoriecertificaat is een jaar geldig. Maar in jouw geval, als je een spoedcursus gaat doen, zou ik wel snel je theorie halen (ik denk dat de rijschool daar ook wel eisen aan stelt). Want als het niet in 1x haalt, kun je een probleem hebben.
Je hebt je boeken al binnen. Ik vond het ook wel fijn om nog even met een cd-rom te oefenen, omdat je het dan echt op scherm ziet, de vragen worden voorgelezen en je hebt beperkte tijd om te antwoorden. Wellicht kun je een cd-rom van iemand lenen of in de bieb lenen.
Ah, bedankt. Ik heb al twee verschillende CD-ROMs gedownload, dus daar was ik inderdaad al mee aan het oefenen. Nu maar even hard studeren .
Cool story, Hansel.
pi_70775093
ook Fijn, veel regen voorspeld. Weet niet of ik daar blij van moet worden met men examen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:02:18 #296
167923 appelsjap
All the above
pi_70775433
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:51 schreef daankes het volgende:
ook Fijn, veel regen voorspeld. Weet niet of ik daar blij van moet worden met men examen.
Minder fietsers!
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70775531
Pff kan 3 september pas weer afrijden. Duurt veul te lang ;'(
What Would Goku Do
pi_70776042
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:51 schreef daankes het volgende:
Ik had gister plensregen met rijles. Niet vergeten om je lampen aan te doen. En extra goed kijken! Ik zag bijv. gisteren een zwarte auto zonder licht bijna niet aankomen van achteren.
pi_70776142
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:02 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Minder fietsers!
Dat dan weer wel, maar het nadeel is dat de snelweg weer wat minder fijn is om op te rijden.
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:23:29 #300
167923 appelsjap
All the above
pi_70776195
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:22 schreef daankes het volgende:

[..]

Dat dan weer wel, maar het nadeel is dat de snelweg weer wat minder fijn is om op te rijden.
Valt wel mee, je moet goed op de veiligheid letten. Dus als het te gevaarlijk wordt moet je gas terug nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')