rare hier is, in de seat van mn eigen instructrice gaat het als een tiet, en in de polo waarin ik hier les, is het kutquote:Op maandag 6 juli 2009 19:09 schreef ecstasy het volgende:
Ik bevestig maar even alle vooroordelen over vrouwen: ik kan totaal NIET fileparkeren.
Als je een hoop benzine kunt besparen door wat eerder door te schakelen. Waarom niet?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:11 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Al dat trieste milieugezeik moet gewoon per direct uit het examen, wat een troep is het toch. Ik houd me aan geen enkele milieumaatregel meer en geniet er van! Achterlijke vragen ook allemaal.
een paar jaar geleden zaten die vragen er toch ook niet in? Ik merk nu toch dat het zo sterk verschilt welk type auto je onder je kont hebt zitten wanneer je moet schakelen, daar zijn gewoon geen regels voor te bedenken. Alleen als je in een diesel aan het rijden bent bij 2000 toeren schakelen, maar straks rijdt 80% hier in een benzineauto en dan gaat dat niet eens op.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:34 schreef Juicyhil het volgende:
Als je een hoop benzine kunt besparen door wat eerder door te schakelen. Waarom niet?
Straks zal je merken dat iedereen het juist op het laatste moment (of helemaal niet) doet. Heel irritant. Vooral mensen die op rotondes geen richting aangeven, grrrrquote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:33 schreef Vlinnie het volgende:
Voor het praktijkexamen nog het advies om eerder richting aan te geven
Argh, daar kan ik me ook zo aan ergeren, mensen die geen richting aangeven op rotondes. Of je staat voor Piet Snot te wachten omdat diegene voor jou afbuigt, of je denkt dat je door kunt rijden, maar moet op het laatste moment op de rem omdat diegene toch nog voor jou langs rijdt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:19 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Straks zal je merken dat iedereen het juist op het laatste moment (of helemaal niet) doet. Heel irritant. Vooral mensen die op rotondes geen richting aangeven, grrrr
Ik meen dat de regel tijdens de lessen was om op 300 meter afstand richting aan te geven, maar is dat niet ook snelheidsafhankelijk? Dus op de snelweg bij 300 meter en op een 50 km weg bij 100 meter ofzo?
Dan ligt het vast aan de polo, want daar les ik in.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
rare hier is, in de seat van mn eigen instructrice gaat het als een tiet, en in de polo waarin ik hier les, is het kut
Bij mij voor de deur is een een vreemde kruising waar je 2x rechtsafkunt. Na 50 en na 60 meter.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:51 schreef YPrue het volgende:
[..]
Argh, daar kan ik me ook zo aan ergeren, mensen die geen richting aangeven op rotondes. Of je staat voor Piet Snot te wachten omdat diegene voor jou afbuigt, of je denkt dat je door kunt rijden, maar moet op het laatste moment op de rem omdat diegene toch nog voor jou langs rijdt.Schijnt een luxe accessoire te zijn tegenwoordig zo'n lampje.
Autosnelweg is op 300 meter richting aangeven en binnen de bebouwde kom op 50 meter, behalve als je al eerder moet gaan voorsorteren omdat de strook eerder begint.
Ik kijk altijd even of ze inderdaad afslaan of ik geef snel gas als ik er zeker voor langs kan, maar ik vertrouw inderdaad nooit op het lichtje. Gisteren voor mijn neus een botsing op een rotonde door het verkeerd gebruik van het lichtjequote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:11 schreef Sjibble het volgende:
Denk eens 2x na, en dan nog eens, voor je op iemands knipperlichtje gaat vertrouwenBeter niet als verkeerd, maar dat is vanzelfsprekend.
Is dat de Singel in Amsterdam? Voor mijn werk rij ik nu dagelijks over de grachten en ik moet zeggen dat parkeren langs de grachten ook nog steeds niet mijn favoriete ding is, en dan bedoel ik vooral fileparkeren. Eerst was ik ook bang om de auto in een schuin parkeervak recht tegen het water te zetten aangezien het schuin afloopt en je dus ook zo het water in kunt rijden indien je de hellingproef niet goed onder de knie hebt. Dat is nu gelukkig verleden tijd hoewel het verlaten van het parkeervak weer iets anders is. Fietsers die van beide richtingen over de gracht rijden, auto`s die er nog net achter willen schieten, en voetgangers die regelmatig midden op de weg lopen. Soms kom je echt ogen tekort.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:11 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Hier kan je echt nergens goed fileparkeren, heb 1 straat gevonden waar het kan , maar die is langs de singel en als het daar mis gaat is mijn auto onder water, dat gaan we daar maar niet oefenen
[..]
Je hoeft idd niet eerst theorie te hebben voordat je gaat lessen. Je moet wel je theorie hebben als je een tussentijdse toets of het praktijkexamen gaat doen. Het theoriecertificaat is een jaar geldig. Maar in jouw geval, als je een spoedcursus gaat doen, zou ik wel snel je theorie halen (ik denk dat de rijschool daar ook wel eisen aan stelt). Want als het niet in 1x haalt, kun je een probleem hebben.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:29 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik ga binnenkort ook beginnen met (waarschijnlijk) een spoedcursus. Ik heb mijn ANWB theorieboeken maar alvast gekocht.
Trouwens, ik dacht altijd dat je verplicht eerst je theorieexamen moest halen, voor je ook maar met lessen kan beginnen, maar blijkbaar is dit niet per se nodig?
Succes!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:31 schreef daankes het volgende:
Ik mag morgen weer lekker op. 3e keer alweer.
1e keer kut gereden, 2e keer genaaid. Kan goed rijden, reed vorige rijles feiloos. Nu maar hopen dat de examinator beetje aardig voor me is. Word echt link als ik het nu niet haal. Wil er niet net als men mama 5 keer over doen.
Helaas wel 15:50 op, dus zwaar klote tijd, maargoed. We gaan ervoor!
Ik ga m echt geen kado geven, lijkt me vreemd.quote:Op woensdag 8 juli 2009 10:03 schreef Vlinnie het volgende:
Hebben jullie je instructeur nog een cadeautje gegeven toen je geslaagd was, of zijn jullie dat van plan? Of denk je: dat is zijn werk en hij/zij heeft al genoeg aan me verdiend.
Ik ben dus bang voor precies hetzelfde. Afgelopen vrijdag echt kutfouten gemaakt, nou moet ik 21 juli weer, maar nou maar hopen dat ik dan weer een toffe examinator heb. Anders ga ik er nog harder van balen dat ik de 1e keer gezakt ben.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:31 schreef daankes het volgende:
Ik mag morgen weer lekker op. 3e keer alweer.
1e keer kut gereden, 2e keer genaaid. Kan goed rijden, reed vorige rijles feiloos. Nu maar hopen dat de examinator beetje aardig voor me is. Word echt link als ik het nu niet haal. Wil er niet net als men mama 5 keer over doen.
Een trap in zijn hol kan die vent krijgen, wat had ik een klootzak. Echt blij dat ik hem nooit meer zie.quote:Op woensdag 8 juli 2009 10:03 schreef Vlinnie het volgende:
Hebben jullie je instructeur nog een cadeautje gegeven toen je geslaagd was, of zijn jullie dat van plan? Of denk je: dat is zijn werk en hij/zij heeft al genoeg aan me verdiend.
Wat is er mis met die tijd? Als het 16:50 was zou ik het begrijpen, maar 15:50 valt toch mee?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:31 schreef daankes het volgende:
Dan is het redelijk druk op snelwegen. Niet echt fijn dus.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:29 schreef willempjewever het volgende:
Wat is er mis met die tijd? Als het 16:50 was zou ik het begrijpen, maar 15:50 valt toch mee?
Ah, bedankt. Ik heb al twee verschillende CD-ROMs gedownload, dus daar was ik inderdaad al mee aan het oefenen. Nu maar even hard studerenquote:Op woensdag 8 juli 2009 10:02 schreef Vlinnie het volgende:
[..]
Je hoeft idd niet eerst theorie te hebben voordat je gaat lessen. Je moet wel je theorie hebben als je een tussentijdse toets of het praktijkexamen gaat doen. Het theoriecertificaat is een jaar geldig. Maar in jouw geval, als je een spoedcursus gaat doen, zou ik wel snel je theorie halen (ik denk dat de rijschool daar ook wel eisen aan stelt). Want als het niet in 1x haalt, kun je een probleem hebben.
Je hebt je boeken al binnen. Ik vond het ook wel fijn om nog even met een cd-rom te oefenen, omdat je het dan echt op scherm ziet, de vragen worden voorgelezen en je hebt beperkte tijd om te antwoorden. Wellicht kun je een cd-rom van iemand lenen of in de bieb lenen.
Minder fietsers!quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:51 schreef daankes het volgende:
ook Fijn, veel regen voorspeld. Weet niet of ik daar blij van moet worden met men examen.
Ik had gister plensregen met rijles. Niet vergeten om je lampen aan te doen. En extra goed kijken! Ik zag bijv. gisteren een zwarte auto zonder licht bijna niet aankomen van achteren.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:51 schreef daankes het volgende:
ook Fijn, veel regen voorspeld. Weet niet of ik daar blij van moet worden met men examen.
Valt wel mee, je moet goed op de veiligheid letten. Dus als het te gevaarlijk wordt moet je gas terug nemen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:22 schreef daankes het volgende:
[..]
Dat dan weer wel, maar het nadeel is dat de snelweg weer wat minder fijn is om op te rijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |