Misschien als je buiten KLB gaat zoekenquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:36 schreef swarmahoer het volgende:
gelukkig zitten hier op fok alleen maar hoogbegaafde studenten die 4x modaal verdienen en een leasbak van 70k + rijden
4x maarquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:36 schreef swarmahoer het volgende:
gelukkig zitten hier op fok alleen maar hoogbegaafde studenten die 4x modaal verdienen en een leasbak van 70k + rijden
Paupervolk.quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:36 schreef swarmahoer het volgende:
Begin jij nou niet over dom en kortzichtig want waarschijnlijk staat jouw naam onder die term in de Dikke van Dale...quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:12 schreef Agiath het volgende:
[..]
Een internetwinkeltje beginnen "risico nemen" noemen?
Volgens mij probeer je gewoon je eigen www.dertienineendozijntweakershop.nl te verdedigen, in je kleine studentenkamertje waarin je al 6 niet heb schoongemaakt, omdat je zo lekker "creatief" bent.
Daarom typte hij het bericht ookquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:37 schreef Teteteterek het volgende:
Schrijven is ook niet echt jouw sterkste kant geloof ik
Ik heb een paar biertjes op en het is laat. Ik had trouwens na het typen van die hele lap geen zin meer om meuk te gaan herschrijven, het is geen werkstukquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:37 schreef Teteteterek het volgende:
Schrijven is ook niet echt jouw sterkste kant geloof ik
Je bent Willem Alexander?quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:37 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Paupervolk.
Ik verdien 20x modaal en rij een ferrari
Met bier op fokquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:38 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik heb een paar biertjes op en het is laat. Ik had trouwens na het typen van die hele lap geen zin meer om meuk te gaan herschrijven, het is geen werkstuk
quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:32 schreef Agiath het volgende:
Klacht: ik vind het gewoon jammer dat 70% van de wereld kwalitatief niets inhoudelijks toevoegt.
Klopt , die werkt helemaal niet . Soort uitkering in feite.quote:
Een plaatje wat langzaam laadquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:41 schreef Pacmaniac het volgende:
TS leg eens uit.
[ afbeelding ]
Waar kijken we precies naar?
Statische vergelijkingen van een constructie, met sommige punten uitgewerkt in een FBD (Free Body Diagram).quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:41 schreef Pacmaniac het volgende:
TS leg eens uit.
[ afbeelding ]
lijkt mij een brugquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:41 schreef Pacmaniac het volgende:
TS leg eens uit.
[ afbeelding ]
Die 70% mag wel stemmen. Dat vind ik niet jammer, maar gewoon eng. Alsof je kleuters voorziet van massavernietigingswapens.quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:32 schreef Agiath het volgende:
Klacht: ik vind het gewoon jammer dat 70% van de wereld kwalitatief niets inhoudelijks toevoegt.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:44 schreef Agiath het volgende:
[..]
Statische vergelijkingen van een constructie, met sommige punten uitgewerkt in een FBD (Free Body Diagram).
Dit krijg je trouwens in de vierde week van mijn studie al, faler
Maar dat staat er gewoon bij. Wel interessant trouwens.quote:
dit heeft ook verder weinig met intelligentie te maken.quote:
TS zou het kunnen , misschien wel moeten weten. Of niet TS?quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:52 schreef CR0 het volgende:
[..]
dit heeft ook verder weinig met intelligentie te maken.
je kan nog zo intelligent zijn, als niets of niemand je ooit heeft geleerd wat het allemaal betekend weet je het nog niet.
Ik weet het, maar ik las gewoon de tekst in het plaatjequote:Op donderdag 11 juni 2009 01:53 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
TS zou het kunnen , misschien wel moeten weten. Of niet TS?
De aarde dus. Heel knapquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:54 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik las gewoon de tekst in het plaatje
Zonder tekst en aanduidingen zou ik het niet weten denk ik, omdat maan de paars is
Ik heb trouwens ook nergens in de OP gezegd dat ik super intelligent ben![]()
Ja die zit er ook bij, dus?quote:
Je bent toch werbouwkundige? Werk je voor NASA ofzo?quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:59 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ja die zit er ook bij, dus?
Op het plaatje wordt de jaarlijkse cyclus van de maan (paars) om de aarde (blauw) beschreven.
Ik lees gewoon de tekst in het plaatje, no big deal? Elke mongool kan dit toch begrijpen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 02:00 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Je bent toch werbouwkundige? Werk je voor NASA ofzo?
Nee het is een deel van het geostatisch bewijs waarmee men tracht aan te tonen dat de aarde helemaal niet draait.Een theorie bedacht om de Evolutietheorie te tackelen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 02:05 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik lees gewoon de tekst in het plaatje, no big deal? Elke mongool kan dit toch begrijpen?
Ik vind het trouwens nog wel een slecht stukje, vooral "sun really large but very far away". Goh
Beetje moeilijk tijdens de studie hequote:Op donderdag 11 juni 2009 01:36 schreef swarmahoer het volgende:
Oei, dat was waar ook, ik moet de glazenwasser nog bellen!quote:Op donderdag 11 juni 2009 03:55 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik denk dat eerder 99% van de bevolking niets inhoudelijks toevoegt aan de wereld. maar dat hoeft ook niet, want 2012 is niet meer zo ver weg.
erg triest. idd.quote:Op donderdag 11 juni 2009 07:37 schreef Bill_E het volgende:
Toen ik bij het nos journaal hoorde dat jan smit en die doos uit elkaar waren. En zelfs Wouter Bos om commentaar gevraagd werd dacht ik al dat het gedaan was met de mensheid.. Terechte klacht dus.
Wat loop je nou slap te lullen? Welk bewijs? Wat je laat zien is gewoon een model van de Aarde + Maan. Ik snap ook niet wat je met die loze plaatjes probeert aan te tonen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 02:20 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Nee het is een deel van het geostatisch bewijs waarmee men tracht aan te tonen dat de aarde helemaal niet draait.Een theorie bedacht om de Evolutietheorie te tackelen.
Sterker nog waarin men stelt dat de aarde geen planeet is omdat deze dus niet beweegt.
Dat bedoel ik dus. Niet alles is wat het lijkt....
En een piemel van minstens 25cm...quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:36 schreef swarmahoer het volgende:
en anderen zullen dit niet geloven en denken dat je simpelweg dom bent. ongeveer hetzelfde als hoe jij over 70% van de wereld denkt.quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:38 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik heb een paar biertjes op en het is laat. Ik had trouwens na het typen van die hele lap geen zin meer om meuk te gaan herschrijven, het is geen werkstuk
Die mensen zouden hun invloed in andere zaken moeten hebben dan in politiek.quote:Op donderdag 11 juni 2009 08:57 schreef -jos- het volgende:
Klopt, maar waarom zouden domme mensen niks kwalitatief aan de wereld toevoegen? Of bedoel je het anders :S
Hier stopte ik met lezen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:32 schreef Agiath het volgende:
Zelf woon ik in een studentenhuis
quote:
Dit soort domme one-line reacties zijn overigens het levende voorbeeld dat zulke gasten ook op FOK! rondhangenquote:
Op internet discussiëren vind ik meestal ook niet echt goed werkenquote:Op donderdag 11 juni 2009 09:53 schreef Litso het volgende:
Ik vind TS nou ook niet bepaald het helderste licht in discussies op FOK!, maar je hebt wel gelijk Agiath. De wereld is dom. Profiteer ervan.
Dat eerste ben ik ook achter gekomen. Ik heb het geprobeerd, maar die muur van stompzinnigheid en kortzichtigheid waar je tegenaanloopt in online discussies zou zelfs de Hulk niet doorheen kunnen slaan.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:51 schreef Agiath het volgende:
[..]
Op internet discussiëren vind ik meestal ook niet echt goed werkenEn daarbij ben ik meestal niet zo serieus daarin als nu.
En dan vooral niet op KLBquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:29 schreef Litso het volgende:
[..]
Dat eerste ben ik ook achter gekomen. Ik heb het geprobeerd, maar die muur van stompzinnigheid en kortzichtigheid waar je tegenaanloopt in online discussies zou zelfs de Hulk niet doorheen kunnen slaan.
Hoe vaak modaal is een uitkering?quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:36 schreef swarmahoer het volgende:
quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:32 schreef Agiath het volgende:
Klacht: ik vind het gewoon jammer dat 70% 99,99% van de wereld kwalitatief niets inhoudelijks toevoegt.
Heel klaagbaak is dat niet.quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:53 schreef Litso het volgende:
Ik vind TS nou ook niet bepaald het helderste licht in discussies op FOK!, maar je hebt wel gelijk Agiath. De wereld is dom. Profiteer ervan.
Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in politiek, ik weet alleen nog wel wat er een beetje gebeurd.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:49 schreef fathank het volgende:
Trouwens, mensen die zich verheven voelen boven andere mensen omdat ze geïnteresserd zijn in bijv. politiek.
4xquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:36 schreef swarmahoer het volgende:
Bedoel je Pavlov of Maslow?quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:53 schreef _Qmars_ het volgende:
Universiteit doen staat niet gelijk aan intelligent zijn. Piramide van Mavlov.
De rede dat ik jou noem in mijn post is dat jij jezelf zo verheven voelt boven de zogenaamde "domme" medemens. Ik kots op mensen zoals jij.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:51 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in politiek, ik weet alleen nog wel wat er een beetje gebeurd.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:57 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Bedoel je Pavlov of Maslow?
De piramide van Maslov heeft daar in ieder geval niets mee te maken, dat heeft met de behoeftes van een mens te maken.
Zelfverklaarde "intellectuelen" die roepen dat Wilders niet met oplossingen komt. Criminele Marokkanen het Nederlands paspoort afnemen en terugsturen vind ik trouwens best een goede oplossing.quote:
Ik zou het best wel eens willen zien. Waarschijnlijk worden de mensen die Wilders stemmen zelf de dupe van het beleid van Wilders omdat ie verder nergens een oplossing voor heeft. En dan zijn de zwaksten als eerste de lul (oftewel, de mensen die niet in staat zijn om te bedenken dat problemen met etnische minderheden vaak persoonlijke problemen zijn en geen culturele problemen)quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:03 schreef fathank het volgende:
[..]
Zelfverklaarde "intellectuelen" die roepen dat Wilders niet met oplossingen komt. Criminele Marokkanen het Nederlands paspoort afnemen en terugsturen vind ik trouwens best een goede oplossing.
Of, zoals Plato in zijn Politeia beschreef, alleen intelligente mensen mogen een land besturen (de filosofen). Lijkt mij een prima plan.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:12 schreef mr.happy het volgende:
dan is wellicht het oud-griekse idee van democratie wel een idee: je mag stemmen ALS je kunt aantonen (met bezit bijv.) dat je daadwerkelijk iets toevoegt aan de maatschappij..
Sowieso niemand uit de huidige politiek dus.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:21 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Of, zoals Plato in zijn Politeia beschreef, alleen intelligente mensen mogen een land besturen (de filosofen). Lijkt mij een prima plan.
Modaal?quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:37 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Paupervolk.
Ik verdien 20x modaal en rij een ferrari
Dus een vrijwilliger zonder bezit voegt niets toe?quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:12 schreef mr.happy het volgende:
dan is wellicht het oud-griekse idee van democratie wel een idee: je mag stemmen ALS je kunt aantonen (met bezit bijv.) dat je daadwerkelijk iets toevoegt aan de maatschappij..
Precies meten kan je natuurlijk niet, maar je zou er wel een redelijk model voor kunnen opzetten lijkt mij zo. Je krijgt dan wel alle anti-discriminatielobbisten over je heen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:35 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
Dus een vrijwilliger zonder bezit voegt niets toe?
En een dief met bezit wel?
Hoe wil je anders de bijdrage meten?
De agent die elke zaterdag de jongeren in bedwang houd voegt meer toe, dan de agent die op zaterdag de jeugd lastig valt met zijn geouwehoer?
Dat inderdaadquote:Op donderdag 11 juni 2009 14:57 schreef gebrokenglas het volgende:
Zie de domme mensen die, na dat akkevietje in Apeldoorn, Suzuki Swift rijders voor idioot uitmaken..
Alsof een Suzuki Swift rijder het kan helpen dat iemand anders er mensen mee doodrijdt.
_dat_ vind ik dom.
Gebeurde dat echt? Jezus wat triest idd.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:57 schreef gebrokenglas het volgende:
Zie de domme mensen die, na dat akkevietje in Apeldoorn, Suzuki Swift rijders voor idioot uitmaken..
Alsof een Suzuki Swift rijder het kan helpen dat iemand anders er mensen mee doodrijdt.
_dat_ vind ik dom.
Inderdaad, zelf meegemaaktquote:Op donderdag 11 juni 2009 14:57 schreef gebrokenglas het volgende:
_dat_ vind ik dom.
Wat? Groen is toch appel?quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:23 schreef Apfelsaft het volgende:
Echt. Serieus. Hoe overleven zulk soort mensen de dag? Zouden ze wel snappen dat rood stoppen is en groen doorrijden?
Daarentegen zijn er meer mensen om uit te buiten!quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:48 schreef Galenus het volgende:
Arbeiders zijn nodig om de economie draaiende te kunnen houden. Het zijn er echter zo ongelooflijk veel, dat er aan de buitengewoon beroerde smaak (media, volksvermaak) van deze mensen nauwelijks meer te ontsnappen valt. Nederland verandert in een walhalla voor plebejers die polonaises lopen, zich lam zuipen of SBS6 kijken als hobby beschouwen. Voor mensen die wél een hoger IQ hebben dan die van de gemiddelde goudvis is dit een ongewenste ontwikkeling.
Precies, de meeste mensen worden belachelijk rijk omdat anderen in hun ideetjes trappenquote:Op donderdag 11 juni 2009 15:56 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Daarentegen zijn er meer mensen om uit te buiten!
Dat is geen oplossing. Je verruilt dan namelijk een probleem met een ander in.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:03 schreef fathank het volgende:
[..]
Zelfverklaarde "intellectuelen" die roepen dat Wilders niet met oplossingen komt. Criminele Marokkanen het Nederlands paspoort afnemen en terugsturen vind ik trouwens best een goede oplossing.
Hey man,quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:32 schreef Agiath het volgende:
Niet om hier nou "kijk mij beter zijn dan de rest" over te komen hoor, maar.....
Het valt me gewoon op hoe dom en kortzichtig de meeste mensen zijn
Zelf woon ik in een studentenhuis en zijn mijn vrienden buiten mijn studieleven meestal ook studenten, dus ik vergelijk mijn kennis en referentie meestal met dat soort personen.
Maar al kijk je vaak naar interviews op straat, praat je met mensen die wat lager opgeleid zijn of gewoon met mensen uit je familie, dan merk je gewoon verschil.
Het is meestal niet dat ik me er aan erger, en het zijn net zulke aardige vette mensen als ieder ander en je zijn over het algemeen ook veel socialer en aardiger, maar ik realiseerde me dat zeker 70% van de mensen zo zijn.
Een voorbeeldje, de verkiezingen voor Europa van afgelopen week. Al had ik mezelf ook niet heel erg verdiept in het hele gebeuren, ik wist wat ongeveer de grote standpunten waren van de partijen en kon met veel mensen discussiëren over verschillende standpunten van de stemwijzer. etc.
Dan was er één jongen in mijn vriendengroep die: "Een gast bij een debad zag en hem wel grappig vond, dus stemde hij daarop". Inclusief spelfout op msn.![]()
Of vrouwen die stemmen op Bos "omdat hij zo'n lekker kontje heeft"
Ook al kijk je naar sommige reacties die op bijvoorbeeld de FP worden gezet, en dan heb ik het niet over "wilders ftw!" maar echt 'onderbouwde' dingen die gewoon nergens op slaan.
En dan moest ik wiskunde bijles geven aan een meisje die VMBO gemengd doet, en zegt ze doodleuk dingen als "wat is een kwart?" en "hoeveel centimeter zit er ook alweer in een meter?"
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zo slim ben je zelf ook niet hoor.quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:32 schreef Agiath het volgende:
Niet om hier nou "kijk mij beter zijn dan de rest" over te komen hoor, maar.....
Het valt me gewoon op hoe dom en kortzichtig de meeste mensen zijn
Zelf woon ik in een studentenhuis en zijn mijn vrienden buiten mijn studieleven meestal ook studenten, dus ik vergelijk mijn kennis en referentie meestal met dat soort personen.
Maar al kijk je vaak naar interviews op straat, praat je met mensen die wat lager opgeleid zijn of gewoon met mensen uit je familie, dan merk je gewoon verschil.
Het is meestal niet dat ik me er aan erger, en het zijn net zulke aardige vette mensen als ieder ander en je zijn over het algemeen ook veel socialer en aardiger, maar ik realiseerde me dat zeker 70% van de mensen zo zijn.
Een voorbeeldje, de verkiezingen voor Europa van afgelopen week. Al had ik mezelf ook niet heel erg verdiept in het hele gebeuren, ik wist wat ongeveer de grote standpunten waren van de partijen en kon met veel mensen discussiëren over verschillende standpunten van de stemwijzer. etc.
Dan was er één jongen in mijn vriendengroep die: "Een gast bij een debad zag en hem wel grappig vond, dus stemde hij daarop". Inclusief spelfout op msn.![]()
Of vrouwen die stemmen op Bos "omdat hij zo'n lekker kontje heeft"
Ook al kijk je naar sommige reacties die op bijvoorbeeld de FP worden gezet, en dan heb ik het niet over "wilders ftw!" maar echt 'onderbouwde' dingen die gewoon nergens op slaan.
En dan moest ik wiskunde bijles geven aan een meisje die VMBO gemengd doet, en zegt ze doodleuk dingen als "wat is een kwart?" en "hoeveel centimeter zit er ook alweer in een meter?"
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:28 schreef deepart het volgende:
[..]
Hey man,
Ik quote je OP even. Niet omdat ik wil spammen. Heulemaal niet, maar ik vind dat je gelijk hebt. Eigenlijk kun je wel stellen dat we die 70% best wel kunnen missen, dat zijn vaak ook die mensen die nog geen belastingformulier kunnen invullen
Daar heb je wel een punt..quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:19 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Die 70% heeft wel de baantjes die de andere 30% absoluut niet wilt, hoe los je dat dan op?
En mensen met zulke kortzichtige conclusies ook nietquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:16 schreef Hondenbrokken het volgende:
Mensen met een uitkering mogen niet stemmen
Eens/ oneens
Dat dit pas op pagina 5 aan bod komt, KLB gaat achteruitquote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:57 schreef afcajos het volgende:
Rest de hamvraag: Heb je die vmbo slet nou nog geneukt?
Ja, het bewijs ontbreekt (maar dat zit in de posts van anderen daarvoor).quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:58 schreef afcajos het volgende:
[..]
En mensen met zulke kortzichtige conclusies ook niet
Leasen? Contant afrekenen!quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:36 schreef swarmahoer het volgende:
Contant afrekenen? Een persoon hebben die het voor je ophaalt omdat je sport zit te kijken.quote:
Flikker op man.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:09 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Voel je niet verheven boven de rest omdat jij wel weet hoeveel er in een kwart gaat en weet dat debat met een T geschreven wordt.
Ho, ho...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:09 schreef LaFemmeFatale het volgende:
(...)Je bent gewoon een studentje, just like all of us..
?quote:Voel je niet verheven boven de rest omdat jij wel weet hoeveel er in een kwart gaat en weet dat debat met een T geschreven wordt.
Wat een bink ben jij!quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:44 schreef Agiath het volgende:
[..]
Statische vergelijkingen van een constructie, met sommige punten uitgewerkt in een FBD (Free Body Diagram).
Dit krijg je trouwens in de vierde week van mijn studie al, faler
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:09 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Einstijn? Een met een Masters afgestudeerde student die nu met een tweede Master bezig is???
Eens. Die laatste zin moet wel even herzien worden.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:40 schreef Walter81 het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ben het met TS eens.
Ik ken ook mensen die VWO en universiteit gedaan hebben, dus die hebben neem ik aan wel een goed stel hersenen. Maar dan merk je ook dat ze regelmatig bijvoorbeeld fout Nederlands gebruiken (bv. "hun hebben" ipv "zij hebben". Om maar een voorbeeld te noemen.
Of totaal geen algemene kennis hebben. Die zitten alleen maar wetenschappelijke boeken te lezen, maar volgen totaal geen kranten/journaal/nieuwssites, en weten vaak totaal niet wat er in de wereld gebeurt.
Beetje algemene kennis hebben valt bij mij ook onder intelligentie. En daar heb je echt geen hoog IQ voor te hebben.
Toch wel. Ik heb maandag een IQ-test gedaan en daarvan was ongeveer 1/8 puur algemene kennis. Vragen als: Waarom zijn er wetten nodig? Waarom was je borden en bestek af (quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:40 schreef Walter81 het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ben het met TS eens.
Ik ken ook mensen die VWO en universiteit gedaan hebben, dus die hebben neem ik aan wel een goed stel hersenen. Maar dan merk je ook dat ze regelmatig bijvoorbeeld fout Nederlands gebruiken (bv. "hun hebben" ipv "zij hebben". Om maar een voorbeeld te noemen.
Of totaal geen algemene kennis hebben. Die zitten alleen maar wetenschappelijke boeken te lezen, maar volgen totaal geen kranten/journaal/nieuwssites, en weten vaak totaal niet wat er in de wereld gebeurt.
Beetje algemene kennis hebben valt bij mij ook onder intelligentie. En daar heb je echt geen hoog IQ voor te hebben.
Volgens mij gaat dit topic over jou.quote:Op donderdag 11 juni 2009 08:57 schreef -jos- het volgende:
Klopt, maar waarom zouden domme mensen niks kwalitatief aan de wereld toevoegen? Of bedoel je het anders :S
Daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:56 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Toch wel. Ik heb maandag een IQ-test gedaan en daarvan was ongeveer 1/8 puur algemene kennis. Vragen als: Waarom zijn er wetten nodig? Waarom was je borden en bestek af (!! )? Wat is expressionisme? Wie was Ghandi? Hoe snel is licht?
En dan wordt je nog niet eens gematst, want met mijn antwoorden op de laatste 3 had ik wel steeds de goede richting te pakken (Kunst waarbij de werkelijkheid verdraaid wordt, bijvoorbeeld CoBrA respectievelijk een vooraanstaand Indiaas geestelijke respectievelijk 300.000 m/s), maar die werden dus mooi ook niet gedeeltelijk toegekend.
Dus ja. IQ is ook algemene kennis, alleen niet bij BNN nee.
Man man, wat een poepvoorbeeld.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:39 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Maar ik doelde ook deels op nutteloze weetjes. Er zijn volop van die voorbeelden te verzinnen waarvan je kan zeggen: waarom wil je dat weten? Om maar een voorbeeld te noemen:een gesprek met iemand (universitair niveau) kwam eens uit op het onderwerp Sinterklaas. Op tv (publieke omroep) kennen we allemaal DE Sinterklaas, Bram van der Vlugt. Hij wist niet welke persoon er onder deze baard verscholen zat.
Nu is dit een heel stom voorbeeld, maar dit reken ik ook onder algemene kennis. Je kunt je afvragen waarom je zou willen weten wie voor Sinterklaas speelt. Maar dit zijn voorbeelden die je, als je een beetje de media zoals tv volgt, zou moeten weten. Weetjes die je mist als je enkel maar met je neus in de studieboeken zit.
Wie de fak is Bram van der Vlugt, komop zegquote:Op woensdag 17 juni 2009 13:39 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Maar ik doelde ook deels op nutteloze weetjes. Er zijn volop van die voorbeelden te verzinnen waarvan je kan zeggen: waarom wil je dat weten? Om maar een voorbeeld te noemen:een gesprek met iemand (universitair niveau) kwam eens uit op het onderwerp Sinterklaas. Op tv (publieke omroep) kennen we allemaal DE Sinterklaas, Bram van der Vlugt. Hij wist niet welke persoon er onder deze baard verscholen zat.
Nu is dit een heel stom voorbeeld, maar dit reken ik ook onder algemene kennis. Je kunt je afvragen waarom je zou willen weten wie voor Sinterklaas speelt. Maar dit zijn voorbeelden die je, als je een beetje de media zoals tv volgt, zou moeten weten. Weetjes die je mist als je enkel maar met je neus in de studieboeken zit.
Je zegt het alsof je die mening baseert op jezelf omdat je zelf nergens in geinteresseert bent, maar jezelf wel intelligent vindtquote:Op woensdag 17 juni 2009 14:25 schreef -jos- het volgende:
[..]
Wie de fak is Bram van der Vlugt, komop zeg![]()
Algemene kennis heeft echt zeer weinig met intelligentie te maken. Meer met interesse die een persoon heeft met betrekking tot bepaalde onderwerpen. Intelligente mensen vinden niet per definitie alles interessant
rot op met je retard plaatjequote:
quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:39 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
logica?quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:33 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Je zegt het alsof je die mening baseert op jezelf omdat je zelf nergens in geinteresseert bent, maar jezelf wel intelligent vindt
Duhquote:Op woensdag 17 juni 2009 14:33 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Je zegt het alsof je die mening baseert op jezelf omdat je zelf nergens in geinteresseert bent, maar jezelf wel intelligent vindt
quote:
Nee, ik bedoel dat het logisch is dat je je zelf interessant vindt. (hij dus)quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:53 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
![]()
Je bedoelt dat intelligentie een vorm van logisch redeneren is? Of bedoel je dat je de logica in mijn stukje mist
Ik heb liever dat moeder zodra ze in het bejaardentehuis ligt (quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:32 schreef IHVK het volgende:
Niet alleen intelligentie is belangrijk. Ook sociaal gedrag.
Genoeg mensen die totaal niet geinteresseerd zijn in wat er allemaal gebeurt en wat een kubieke meter is, maar waar je wel leuk kan lachen. En daarnaast moeten ook zieken verzorgd en kinderen opgevoed worden.
Sommige 'slimme' mensen zijn enorme zure zoutzakken. Dan heb ik liever iemand die niet alles weet maar wel een beetje gezellig is.
Zolang ze haar taken goed uitvoert hoeft wat mij betreft niet te weten wat een milllimeter is.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:37 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Ik heb liever dat moeder zodra ze in het bejaardentehuis ligt () door een zuur iemand verzorgd wordt dan iemand die niet weet hoeveel een milliliter is maar je verder wel om kan lachen
Ze zijn dom.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:35 schreef rashudo het volgende:
Zijn domme mensen dom, of zijn ze gewoon zeer selectief bij het toepassen van hun denkvermogen?
Iemand die intelligent is hoeft maar een keer toevallig tegen te komen wie Ghandi is en diegene weet dat. Iemand die niet intelligent is zal daar meer moeite mee hebben.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:20 schreef nahpets7984 het volgende:![]()
Maar Jos heeft wel gelijk, algemene kennis is niet gelijk aan intelligentie of andersom. Meer met intresse i.o.m. Soms heeft voetbal meer je intresse dan dat darten heeft. intresse en geheugen hebben meer invloed op algemene kennis dan intelligentie.
Ik zei ook nergens dat het HET ideale voorbeeld is. Maar het is om aan te geven wat ik bedoel met algemene kennis. Gewoon nutteloze weetjes. Zo zou ik nog een hele lijst met dit soort voorbeelden kunnen maken. Dingen die je nergens op wat voor school dan ook verteld zijn, en ook geen nut hebben om te weten. Maar gewoon informatie die je op wat voor manier dan ook opvangt en onthoudt.. Algemene kennis dus.quote:
Precies. Maar ik bedoel, als mensen goed kunnen leren, maar alleen maar met de neus in bepaalde boeken zitten te lezen, dan krijg je van andere informatie weinig binnen, dus weet je nooit ergens iets van af.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:46 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Iemand die intelligent is hoeft maar een keer toevallig tegen te komen wie Ghandi is en diegene weet dat. Iemand die niet intelligent is zal daar meer moeite mee hebben.
Onwetend en dus vrij van zorgen of gedachten, vandaar dat 'domme' mensen altijd zo vrolijk zijn?quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:32 schreef IHVK het volgende:
Niet alleen intelligentie is belangrijk. Ook sociaal gedrag.
Genoeg mensen die totaal niet geinteresseerd zijn in wat er allemaal gebeurt en wat een kubieke meter is, maar waar je wel leuk kan lachen. En daarnaast moeten ook zieken verzorgd en kinderen opgevoed worden.
Sommige 'slimme' mensen zijn enorme zure zoutzakken. Dan heb ik liever iemand die niet alles weet maar wel een beetje gezellig is.
Of het zijn autisten of mensen met Asperger.quote:
Ik ben liever dom dan ongelukkig.quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Onwetend en dus vrij van zorgen of gedachten, vandaar dat 'domme' mensen altijd zo vrolijk zijn?
Nog twee minuutjes wachten...quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:58 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ben liever dom dan ongelukkig.
Helaas is het te laat om dom te zijn.
Gelukkig hoort heel Fok! tot de andere 30%quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:36 schreef swarmahoer het volgende:
Wel eens iemand met Down zien huilen?quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Onwetend en dus vrij van zorgen of gedachten, vandaar dat 'domme' mensen altijd zo vrolijk zijn?
toch kom je over als een zuurpruimquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:02 schreef Mr.Zed het volgende:
Mensen die zeuren over een hoge intelligentie in het kader van (on)geluk, zijn niet zo intelligent.
Immers:
Hoe hoger de intelligentie hoe hoger de mate van zelfbeschikking:
Je bent namelijk beter in staat tot zelfreflectie en het maken van keuzes die het verloop van je leven zullen bepalen. Een hoge intelligentie verplicht niet tot het behalen van status of een goedbetaalde baan.
Ikzelf heb ooit gekozen een derde minder te gaan verdienen en werk te gaan doen waar het gros van de "intelligentia" op neerkijkt, met als gevolg dat ik nu, vele jaren na dato, nog steeds met een glimlach op weg ga naar mijn werk.
Deze beslissing nam ik op basis van deze zelfbedachte spreuk:
"Als je niet bent wie je wilt zijn, is het tijd iemand anders te worden"
Als je daartoe niet in staat bent, zul je inderdaad niet gelukkig worden, maar ben je ook niet bijster intelligent.
Het zijn gewoon allemaal debielenquote:Op donderdag 11 juni 2009 15:48 schreef Galenus het volgende:
Arbeiders zijn nodig om de economie draaiende te kunnen houden. Het zijn er echter zo ongelooflijk veel, dat er aan de buitengewoon beroerde smaak (media, volksvermaak) van deze mensen nauwelijks meer te ontsnappen valt. Nederland verandert in een walhalla voor plebejers die polonaises lopen, zich lam zuipen of SBS6 kijken als hobby beschouwen. Voor mensen die wél een hoger IQ hebben dan die van de gemiddelde goudvis is dit een ongewenste ontwikkeling.
Uitzonderingen bevestigen de regel.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:08 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
Wel eens iemand met Down zien huilen?
Het is hartverscheurend, dus komt het niet op televisie, maar het gebeurt wél.
En wat denk je van de "gewoon" domme mensen met 600 euro schoon aan uitkering in de maand, die voor 20.000 euro schuld hebben, nog afgezien van de schulden die niet staan geregistreerd. Denk je dat die gelukkig zijn?
Wat is de link tussen mensen met 600,- per maand uitkering en ' "gewoon" dom' ??quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:08 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
En wat denk je van de "gewoon" domme mensen met 600 euro schoon aan uitkering in de maand, die voor 20.000 euro schuld hebben, nog afgezien van de schulden die niet staan geregistreerd. Denk je dat die gelukkig zijn?
geenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:52 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Wat is de link tussen mensen met 600,- per maand uitkering en ' "gewoon" dom' ??
Nee, maar als je met zo'n laag inkomen zulke grote schulden maakt, ben je wel dom bezig.quote:Is het (noodzakelijkerwijs) hebben van een uitkering te wijten aan domheid?
Eens, ik noemde ook zo maar een voorbeeld.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:55 schreef Sjibble het volgende:
het gaat niet alleen om financieen, het gaat vrijwel om alle domheid die overal heerst.
Maslow bedoel jequote:Op donderdag 11 juni 2009 12:53 schreef _Qmars_ het volgende:
Universiteit doen staat niet gelijk aan intelligent zijn. Piramide van Mavlov.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:16 schreef Hondenbrokken het volgende:
Eens/ oneens
Ik schrijf beter nederlands als de gemiddelde HBO'er.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:07 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Maslow bedoel je?
En ik heb alleen maar MBO gedaan
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:18 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik schrijf beter nederlands als de gemiddelde HBO'er.
Maar die shit werd je ook gewoon op het VMBO geleerd.
Want? Stel, je bent door ziekte niet in staat te werken, en je krijgt een uitkering (je zal toch moeten eten). Dan heb je geen recht meer je stem te laten horen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:16 schreef Hondenbrokken het volgende:
Eens/ oneens
Omdat?quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:46 schreef Mejuffrouw het volgende:
Mensen die op een forum gaan klagen over domme mensen...
Jezelf intelligent vindenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:02 schreef Mr.Zed het volgende:
Mensen die zeuren over een hoge intelligentie in het kader van (on)geluk, zijn niet zo intelligent.
Immers:
Hoe hoger de intelligentie hoe hoger de mate van zelfbeschikking:
Je bent namelijk beter in staat tot zelfreflectie en het maken van keuzes die het verloop van je leven zullen bepalen. Een hoge intelligentie verplicht niet tot het behalen van status of een goedbetaalde baan.
Ikzelf heb ooit gekozen een derde minder te gaan verdienen en werk te gaan doen waar het gros van de "intelligentia" op neerkijkt, met als gevolg dat ik nu, vele jaren na dato, nog steeds met een glimlach op weg ga naar mijn werk.
Deze beslissing nam ik op basis van deze zelfbedachte spreuk:
"Als je niet bent wie je wilt zijn, is het tijd iemand anders te worden"
Als je daartoe niet in staat bent, zul je inderdaad niet gelukkig worden, maar ben je ook niet bijster intelligent.
Ik heb éen ochtend bij Sherpa (is ondersteuning voor lichamelijke/verstandelijke beperking) als schoonmaker gewerkt. Die waanzinnige schreeuwen die je hoort als ze wakker worden. Echt té afgrijselijkquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:08 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |