abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69909319
Schedel op Mars?
Een Australische UFO-onderzoeker zegt op foto's van de NASA een menselijke schedel te herkennen.

Dit meldt de Duitse krant Bild.

De onderzoeker vergrootte foto's van het oppervlak van de rode planeet en vond zo de schedel. Een wetenschappelijke verklaring is nog niet gegeven, volgens Bild.

Er kwamen eerder foto's van skeletten op Mars naar buiten, maar die bleken vervalst te zijn. Het beroemde 'Mars face', dat in 1976 door de ruimtesonde Viking werd gefotografeerd, bleek een schaduw te zijn toen de rotsformatie in 1998 opnieuw werd gefotografeerd.

Toch zijn er nog een aantal merkwaardige, niet verklaarde zaken gefotografeerd op Mars. Wie van dit soort intrige houdt, surft maar eens naar: http://www.marsanomalyresearch.com/.

Bron: http://www.ad.nl/bizar/3280271/Schedel_op_Mars.html

Best vage shit weer

Als het geen schedel is , wat is het dan wel?
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:52:09 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_69909370
Ach, er liggen miljoenen, zo niet miljarden stenen op Mars, er zal er vast wel een de vorm van een schedel hebben.
pi_69909400
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:50 schreef Newyorkuni22 het volgende:

Uhm, wilde gok van mijn kant: een rots?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_69909465
ik zie er ook gewoon makkelijk een steen in.
okay...
pi_69909472
het kan ook photoshop zijn.
pi_69909480
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:52 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Lijkt mij toch echt een schedel , conspiracies zijn 1 ding . Bij voorbaat uitgaan dat er niets is is net zo ongeloofwaardig.
pi_69909578
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:54 schreef leLe-- het volgende:
ik zie er ook gewoon makkelijk een steen in.
Rechts is een steen , klopt helemaal. Dit gaat om wat je links op de foto ziet. Als je echt een reguliere steen ziet zou ik eens bij Hans langsgaan.

Op de site in het artikel staan meer pics, Zo vreemd zou het niet zijn toch dat buiten de mens om andere soorten ook ooit Mars bezocht hebben. Alleen zijn we vast niet...
pi_69909606
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:56 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Occam's razor.

Ervan uitgaan dat het een schedel is, DAT is pas ongeloofwaardig.
Precies. Altijd eerst uitgaan van de meest voor de hand liggende optie. Dat bleekt meestal de juiste te zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_69909671
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:56 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Occam's razor.

Ervan uitgaan dat het een schedel is, DAT is pas ongeloofwaardig.
Je bent toch niet blind?

Steen:

Schedel:

pi_69909709
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:52 schreef BasEnAad het volgende:
Ach, er liggen miljoenen, zo niet miljarden stenen op Mars, er zal er vast wel een de vorm van een schedel hebben.
Dat dus.
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:00:17 #11
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69909726
quote:
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:52 schreef Snapcount2 het volgende:
Verder nog een vraag: Wat is de schaal van die foto? Iets wat op een schedel lijkt maar stiekem 4m groot is, is waarschijnlijk al helemaal geen schedel.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_69909735
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:57 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Rechts is een steen , klopt helemaal. Dit gaat om wat je links op de foto ziet. Als je echt een reguliere steen ziet zou ik eens bij Hans langsgaan.
Waarom kan het geen reguliere steen zijn? Het gezicht van Mars bleek achteraf ook een strategisch geplaatste berg met een rare schaduw. Jij WIL er graag een schedel inzien en schrapt daarom alle logische verklaringen. Als jij beweert dat het een schedel is, dan dien je dat te bewijzen, en niet weg te cijferen met de mededeling: "Als het geen schedel is, wat is het dan?". Dat noemen ze een drogredenering.
quote:
Op de site in het artikel staan meer pics, Zo vreemd zou het niet zijn toch dat buiten de mens om andere soorten ook ooit Mars bezocht hebben. Alleen zijn we vast niet...
Er zijn nooit mensen op Mars geweest.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:01:44 #13
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69909772
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:59 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Je bent toch niet blind?

Steen:

[ afbeelding ]

Schedel:

[ afbeelding ]
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_69909778
Tja die TT werkt ook psychologisch, als jij leest ga je ervanuit een schedel te gaan zien, dan zie je in dat stukje steen eerder een schedel dan dat er staat in de TT "stenen op mars gevonden".
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_69909790
quote:

[..]

Je bent toch niet blind?

Steen:

[ afbeelding ]

Schedel:

[ afbeelding ]
Ik ben inderdaad niet blind. Maar ik zie ook niet de dingen die ik graag WIL zien. Daar heb jij wel last van.
pi_69909811
Precies,

Steen:

Schedel:

Mocht het een schedel zijn, geen menselijke. De neusbrug klopt niet
pi_69909839
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:00 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Waarom kan het geen reguliere steen zijn? Het gezicht van Mars bleek achteraf ook een strategisch geplaatste berg met een rare schaduw. Jij WIL er graag een schedel inzien en schrapt daarom alle logische verklaringen. Als jij beweert dat het een schedel is, dan dien je dat te bewijzen, en niet weg te cijferen met de mededeling: "Als het geen schedel is, wat is het dan?". Dat noemen ze een drogredenering.
[..]

Er zijn nooit mensen op Mars geweest.
Ik ZIE een schedel , jij WILT er graag een steen inzien en schapt daarom alle logische verklaringen . Als jij beweert dat het een steen is, dan dien je dat te bewijzen.

Same shit gast, bewijs jij maar dat het GEEN schedel is , over drogredenen gesproken
pi_69909884
Ik zie een olifant en 4 turken.

Het is gewoon een fucking steen vent.
pi_69909913
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:01 schreef rene90 het volgende:
Tja die TT werkt ook psychologisch, als jij leest ga je ervanuit een schedel te gaan zien, dan zie je in dat stukje steen eerder een schedel dan dat er staat in de TT "stenen op mars gevonden".
Wat een gelul zeg , je ziet toch een schedel.... of in ieder geval de VORM van een schedel. Omdat het toevallig op Mars is dan kan moet en zal het een steen zijn. Immers het "gezicht op MArs" bleek ook een steen te zijn achteraf.

Over vooroordelen en psychologische bullshit redenaties gesproken
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:06:14 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69909946

Zo vind je ook het logo van de punkband de subhumans op mars
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:06:24 #21
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_69909953
quote:
Je bent toch niet blind?

Steen:

[ afbeelding ]

Schedel:

[ afbeelding ]
Steen:

Ik ga naar huis.
pi_69909954
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:03 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Ik ZIE een schedel , jij WILT er graag een steen inzien en schapt daarom alle logische verklaringen . Als jij beweert dat het een steen is, dan dien je dat te bewijzen.

Same shit gast, bewijs jij maar dat het GEEN schedel is , over drogredenen gesproken
Over drogredenatie gesproken. Jij schrapt juist alle logische verklaringen. Het lijkt op een schedel en daarom is het een schedel, en alle alternatieven negeer je. Dat is behoorlijk onwetenschappelijk.
pi_69909979
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:06 schreef nietzman het volgende:

[..]

Steen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
pi_69910041
quote:

[..]

Nee hoor, de kans dat er een schedel aan de oppervlakte van Mars gevonden wordt is verwaarloosbaar klein met de kennis die we nu hebben. De kans dat het een rots is is vele malen groter dan dat het een schedel is, Occam's razor, de eenvoudigste verklaring is meestal de juiste. Jij hebt het afwijkende idee, jij dient dat ook te bewijzen.
quote:
Waarom zou ik? JIJ opent het topic met de bewering dat er op de foto een schedel staat, dat lijkt me een gouden moment voor je om met bewijzen over de brug te komen. (afgezien van een wazig fotootje waarvan de schaal niet eens getoond wordt...)
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:09:07 #25
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69910068
quote:

Nee, jij verschuift de bewijslast. ‘Er ligt een steen op mars’ iedereen zegt: Oké, dat geloven we, dat is geen nieuws, het is gezien hetgeen we van mars weten heel plausibel. Nu kom jij: ‘Woe er is een schedel!‘, dan zeggen wij: Dat is vreemd want er is nooit leven geweest voor zover wij weten; daarnaast, een schedel zit meestal bij een skelet, als die schedel los ligt, waarom ligt er geen skelet bij? Ten derde, je lijkt wel oogkassen te zien, maar de kaak is verdwenen, eigenlijk zwaar misvormd. Ten vierde, als het dan een schedel was van een buitenaards figuur lijkt het aannemelijk dat deze van ergens anders is gekomen, en zouden we ook verwachten zijn of haar (voor zover dat opgaat) voertuig te vinden.

Als laatste, dit geval is ook bekend:

Iedereen in rep en roer, een gezicht op Mars! En toen kwamen ze er nog een keer langs en waren de schaduwen anders:

pi_69910146
Sjeez wat een mongooltjes hier zeg.

Ik zie een schedel , de redactie van landelijke kranten zien een schedel maar jullie denken het beter te weten? Zeker laag opgeleid paupervolk hier . Kan niet anders

Aangezien ik gelijk heb en zaken onderbouw en jullie niet is het nu dus direct einde discussie , ga geen tijd meer verdoen aan dommelingen hier
pi_69910188
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:10 schreef Newyorkuni22 het volgende:

Ik zie een schedel , de redactie van landelijke kranten zien een schedel maar jullie denken het beter te weten? Zeker laag opgeleid paupervolk hier . Kan niet anders

Aangezien ik gelijk heb en zaken onderbouw en jullie niet is het nu dus direct einde discussie , ga geen tijd meer verdoen aan dommelingen hier

Waar is je onderbouwing dan? op Mars?
pi_69910237
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:05 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Wat een gelul zeg , je ziet toch een schedel.... of in ieder geval de VORM van een schedel. Omdat het toevallig op Mars is dan kan moet en zal het een steen zijn. Immers het "gezicht op MArs" bleek ook een steen te zijn achteraf.

Over vooroordelen en psychologische bullshit redenaties gesproken
Psychologische bullshit redenaties? Wie opent er een topic met als titel "Schedel op mars?" en beweert bij hoog en laag dat het een schedel is? Volgens mij ben jij dat. Je schrapt alle logische verklaringen op basis van een wazig fotootje en dan alle mensen die het niet met je eens zijn belachelijk maken. Heel wetenschappelijk.

Overigens, wat doe je voor werk? Heb je zoveel verstand van schedels?
pi_69910249
quote:

Bild is idd een gerenommeerde krant dat bekend staat om zijn correcte manier van verslaggeving
pi_69910272
quote:

Welke landelijke kranten zijn dat dan? En over welke wetenschappelijke onderbouwing heb je het?

Ik heb namelijk geen van beiden gezien in de stukjes die je postte....
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:13:37 #31
45206 Pietverdriet
pi_69910282
  Moderator woensdag 10 juni 2009 @ 20:16:25 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_69910412
gok dat dit er hier al topics open zijn maar toch
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_69910419
quote:

[..]

Weet je wel wat een drogreden is? Ik ZIE er een bloemkool in, als jij beweert dat het geen bloemkool is, dan dien je dat te bewijzen. Bewijs jij maar dat het GEEN bloemkool is.
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:17:12 #34
45206 Pietverdriet
pi_69910450
quote:

[..]

En jij studeert?
LOL
pi_69910482
quote:

__________!
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:17:59 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69910483
je kan zeggen... steen in de vorm van een schedel gevonden op mars

klinkt wat aannemelijker zo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_69910499
Geweldig topic.

pi_69910523
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En jij studeert?
LOL

Hij studeert? Wat studeert hij dan?
pi_69910601
TS, misschien al eens eraan gedacht dat media zoiets altijd overdrijven om publiciteit te krijgen? En dat als de metro of raarmaarwaar het zegt, het niet meteen waar hoeft te zijn?
pi_69910614
geweldig dat iedereen de TS serieus neemt
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:21:44 #41
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_69910657
hersenen van mensen zien overal gezichten in

kijk dit filmpje maar eens:

Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
pi_69910661
quote:
Schedel op Mars?
Een Australische UFO-onderzoeker zegt op foto's van de NASA een menselijke schedel te herkennen.

[ afbeelding ]
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:23:50 #43
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69910754
mensen die niet weten wat pareidolia is

zomaar wat voorbeelden. TS.. het is menselijk om er iets in te herkennen hoor. Dat maakt het alleen nog steeds geen schedel.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_69910768
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:21 schreef Beetlebum het volgende:
hersenen van mensen zien overal gezichten in

kijk dit filmpje maar eens:

Mooi voorbeeld inderdaad
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:26:20 #45
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69910863

Belangrijkste zin: 'mensen zijn geneigd om overal gezichten in te herkennen.'

Maar dat was inmiddels al gemeld
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_69910947
quote:
Pareidolie of pareidolia is een psychologisch verschijnsel, een vorm van illusie waarbij iemand een zodanige interpretatie van onduidelijke of willekeurige waarnemingen heeft, dat hij hierin herkenbare dingen meent waar te nemen. De naam is afkomstig van het Griekse para (naast) en eidolon (beeld).

Bekend voorbeelden van pareidolie zijn het zien van gezichten of dieren in de wolken of het zien van het mannetje in de maan. Bij de aanslag op het WTC in 2001 werd gerapporteerd dat mensen het gezicht van de duivel in een wolk hadden gezien. Ook kon men op een pakje Camel-sigaretten het beeld van Manneke Pis zien. In 1954 werd een serie Canadese dollarbiljetten uit de omloop gehaald, omdat men er het hoofd van de duivel in meende te zien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pareidolie
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:32:21 #47
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69911162
quote:
die is inderdaad beter for the sake of completeness. het gaat immers niet alleen om gezichten herkennen maar om allerlei dingen in iets te zien(bv bij de tekenfilm de Leeuwenkoning lazen sommige mensen Sex in een random wolkenpluimpje).
De oorsprong van dit fenomeen is vermoedelijk een evolutionaire. Immers wie als eerste een vijand wist te herkennen, had de meeste ontsnappingskans.
pi_69911301
pi_69911342
TS
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:39:04 #50
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_69911530
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:23 schreef Michielos het volgende:
mensen die niet weten wat pareidolia is

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

zomaar wat voorbeelden. TS.. het is menselijk om er iets in te herkennen hoor. Dat maakt het alleen nog steeds geen schedel.
misschien ben ik scheel maar wat moet die boom voorstellen dan?
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
pi_69911670
Een snikkel met een balzak.
pi_69911752
Steen:

pi_69911878
quote:

Gast, iedereen ziet in twee puntjes en een gebogen en een rechte streep al een gezicht (-:

Ik zie ook een schedelvorm maar dat maakt het nog geen schedel...

Maar goed, natuurlijk weet jij het beter
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_69911943
The big picture:

pi_69912133
Er zijn ook zwemmende hondjes op Mars:

Want ik zie het op de foto.
pi_69912192
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:52 schreef Zon het volgende:
Er zijn ook zwemmende hondjes op Mars:

[ afbeelding ]

Want ik zie het op de foto.
Boah heb je de foto nog kleiner???
pi_69912283
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:53 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Boah heb je foto nog kleiner???
Groter is ie niet te vinden.

En dan zie je waarschijnlijk dat het geen zwemmend hondje is.
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:01:08 #58
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_69912525

OMFG!
pi_69912643

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2009 21:05:13 ]
pi_69912925
quote:

[..]

Je bent toch niet blind?

Steen:

[ afbeelding ]

Schedel:

[ afbeelding ]
Steen:

I feel kinda Locrian today
pi_69913015
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:11 schreef starla het volgende:

[..]

Steen:

[ afbeelding ]
Hier wachtte ik op
pi_69913101
Steen:
pi_69913756
De kaaklijn vind ik niet echt overtuigend!
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:35:09 #64
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69913993
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:29 schreef ToT het volgende:
De kaaklijn vind ik niet echt overtuigend!
Het is dan ook een alien-schedel...
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:37:23 #65
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69914093
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:39 schreef Beetlebum het volgende:

[..]

in de stam van de boom zie je een mannelijke gedaante. Hij is iets lastiger dan de andere, maar het punt is duidelijk
pi_69915381
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:37 schreef Michielos het volgende:

[..]

in de stam van de boom zie je een mannelijke gedaante. Hij is iets lastiger dan de andere, maar het punt is duidelijk

oooooh ja, idd!
pi_69917553
Het is in ieder geval bewezen dat er water op Mars is gevonden.

pi_69920232
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:18 schreef Ada. het volgende:
Geweldig topic.

[ afbeelding ]

LEUGENS!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69921320
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:34 schreef Zon het volgende:
[ afbeelding ]
pi_69922654
Wat weet een UFO onderzoeker nou van stenen (en, ik doe eens gek, eventuele schedels) op mars.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_69922662
Of andersom:

<hr>
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:18:49 #72
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69923429
Ik geloof dat de TS met al die steen foto's mogelijk wel het idee heeft gekregen dat het niet perse een menselijke schedel hoeft te zijn
The truth was in here.
pi_69923589
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:18 schreef Bastard het volgende:
Ik geloof dat de TS met al die steen foto's mogelijk wel het idee heeft gekregen dat het niet perse een menselijke schedel hoeft te zijn
Gezien zijn overtuiging en reacties in het begin van het topic, betwijfel ik dat sterk...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:57:57 #74
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_69925767
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:01 schreef Iblis het volgende:

Is dat toevallig die steen in Mianus??

[ Bericht 1% gewijzigd door DumDaDum op 11-06-2009 10:09:50 ]
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_69954607
Licht komt van rechts, resulteert in een paar schaduwen waardoor het de impressie geeft een schedel te zijn. Het is gewoon een steen. Dat de media er een schedel van maken is puur marketing (hoger verkoop van kranten bijv.)

Dit is hetzelfde proces waarbij men figuren ziet in wolken (de wetenschappelijke benaming kan ik even niet op komen), of de vele berichten (ook in de media) van mensen die de afbeelding van jezus op/in (vul maar een object in) menen te herkennen.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 07:52:00 #76
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69962282
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:08 schreef paddyflap het volgende:
Licht komt van rechts, resulteert in een paar schaduwen waardoor het de impressie geeft een schedel te zijn. Het is gewoon een steen. Dat de media er een schedel van maken is puur marketing (hoger verkoop van kranten bijv.)

Dit is hetzelfde proces waarbij men figuren ziet in wolken (de wetenschappelijke benaming kan ik even niet op komen), of de vele berichten (ook in de media) van mensen die de afbeelding van jezus op/in (vul maar een object in) menen te herkennen.
The truth was in here.
pi_69962338
dat is geen "rock" bastard maar een schedel!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 09:49:38 #78
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69964318
ik herken er een hondenkop in.

twee ogen rechts en de neus links..
dit moet wel een prehistorische hondenschedel zijn.. bewijs maar dat het niet zo is!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 09:59:29 #79
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69964534
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:57 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

ALS het een schedel betreft, dan moet daar kortgeleden iemand gestorven zijn, want een schedel blijft niet heel lang in die conditie. Dus laten we zeggen in de afgelopen 100 jaar moet daar iemand gestorven zijn, de rest van het skelet moet dan op miraculeuze wijze zijn verdwenen. Kortom teveel vraagtekens om dit serieus te nemen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:02:44 #80
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_69964602
quote:

Gelukkig ben je wel lekker, TS. Dus er is nog hoop voor je.
...maar ik bats wél met je moeder
pi_69967612
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 07:52 schreef Bastard het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is dus een schedel
pi_69967844
quote:

[..]

Dit zie ik er in:

C. Sagan
pi_69968038
Volgens mij is het een helm van een Star Trooper!!

Star Wars is helemaal niet verzonnen!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 12:24:10 #84
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_69968842
quote:

Mwah, dat zeggen die landelijke kranten niet hoor. Meer precies schrijft het AD, in de bron die je zelf geeft:
Schedel op Mars?
quote:
SIDNEY - Een Australische UFO-onderzoeker zegt op foto's van de NASA een menselijke schedel te herkennen.

De foto's van de NASA.
Dit meldt de Duitse krant Bild.
Oftewel het AD meldt, dat Bild meldt, dat een australische UFO-onderzoeker iets zegt.

Ik vermoed dat die australische UFO-onderzoeker net zo graag die schedel in die foto ziet als jij.

Ik zie meer een rots met twee donkere plekken erop, waardoor het net een schedel lijkt, met een beetje welwillendheid dan.
quote:
Klasse onderbouwd men, klasse onderbouwd!
quote:
"Ik zie zie toch een schedel stelletje leipooo's, IK BEN TOCH NIET GEK!!!
Euhm dude, je ziet schedels op Mars, wtf?!
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 12:26:38 #85
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69968890
De doodsoorzaak is ook al bekend, er is verder geen lichaam.. hoofd zonder lichaam gaat nooit werken.
The truth was in here.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:10:55 #86
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_70001142
TS is zelf een onderontwikkeld, kortzichtig individu die graag self fulfilling prophecies ontwikkeld.
pi_70004110
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:10 schreef RickoKun het volgende:
TS is zelf een onderontwikkeld, kortzichtig individu die graag self fulfilling prophecies ontwikkeld.
Moet dat nou?
  zaterdag 13 juni 2009 @ 17:27:28 #88
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_70005412
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 16:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Moet dat nou?
quote:

Onterecht dan?
pi_70015318
Hmmm heb je ook weer gelijk in, die opmerking kan uiteraard ook niet, hoewel ik om eerlijk te zijn wel vind dat TS zich hiermee gewoon flink voor schut zet. Een trap na geven is niet eens nodig!
  maandag 15 juni 2009 @ 10:49:26 #90
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70018908
ik vind het grappig te zien dat de mensen die tegen haar reageren de "kortzichtige laagopgeleide mensen" zijn , terwijl het zij is, die geen andere mening wilt horen dan haar eigen en die van een "ufoloog'' whatever dat mag zijn.

Over het laagopgeleide kan ik kort zijn. Mensen die geen wetenschappelijke methode aanhangen, zelfs niet met wetenschapsfilosofie of theorieen t.o.v. claims (falsificatietheorie van popper om maar een simpele te noemen) bekend zijn en op deze manier hun mening kenbaar maken zullen in mijn opinie ook niet al te schrander zijn(i.i,g, geen HBO/WO niveau).
pi_70021776
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:49 schreef Michielos het volgende:
ik vind het grappig te zien dat de mensen die tegen haar reageren de "kortzichtige laagopgeleide mensen" zijn , terwijl het zij is, die geen andere mening wilt horen dan haar eigen en die van een "ufoloog'' whatever dat mag zijn.

Over het laagopgeleide kan ik kort zijn. Mensen die geen wetenschappelijke methode aanhangen, zelfs niet met wetenschapsfilosofie of theorieen t.o.v. claims (falsificatietheorie van popper om maar een simpele te noemen) bekend zijn en op deze manier hun mening kenbaar maken zullen in mijn opinie ook niet al te schrander zijn(i.i,g, geen HBO/WO niveau).
Ik werk regelmatig tussen mensen die net van de HBO/WO af komen en een diploma/bul/whatever gehaald hebben, en het niveau dat sommige mensen hebben, daar schrik ik van. Het heeft niet eens wat met laagopgeleid te maken, meer met gewoon je hersens gebruiken en verder kijken en lezen dan je neus lang is.

Ik ga ondertussen die falsificatietheorie van Popper eens opzoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Snapcount2 op 15-06-2009 12:44:43 ]
pi_70024311
Aangezien er geen schaalverdeling bij de foto staat, weten we dus niet eens of we naar iets kijken met een formaat van bijvoorbeeld 10x10 m, ofwel 10x10 cm. De juiste afmetingen zijn toch wel noodzakelijk om een voorzichtige gooi te kunnen doen naar wat het zou kunnen zijn, wat er op de afbeelding te zien is.

Ik zie enkel een ronde vorm, met daarin 2 lagere gedeelten die in de schaduw liggen. Ik kan er geen (menselijke) schedel in herkennen. Er ontbreken nogal wat kenmerken van een (menselijke) schedel: namelijk de neusholte, en zowel de onder als bovenkaak.
pi_70027188
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:54 schreef Farmersmom het volgende:
Volgens mij is het een helm van een Star Trooper!!
Dat is een storm trooper, geen star trooper

Om in SW-sferen te blijven

Move along people, there's nothing te see here

Het is gewoon een steen!
pi_70027552
Ik zie een schedel in die steen.
Nu jullie weer.
pi_70028076
Ik zie een vrouwelijk geslachtsdeel in de stam van de boom in mijn tuin. Nu jij weer...
C. Sagan
pi_70029938
Ik moet een beetje huilen van binnen...
pi_70030056
quote:

[..]

maandag 15 juni 2009 @ 18:40:15 #98
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70033585
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:42 schreef Matteüs het volgende:
Ik zie een schedel in die steen.
Nu jullie weer.
het is volkomen menselijk om er een schedel in te zien, dat doe ik ook namelijk..
alleen er een schedel in zien maakt het geen schedel!

ik kan een woest dier in een wolk zien.. dat maakt van de wolk geen woest dier.

simpeler dan dit kan ik het niet stellen, sorry
  maandag 15 juni 2009 @ 21:22:33 #99
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70040100
Er een steen in zien die alleen op een schedel lijkt maakt het ook nog geen steen die op een schedel lijkt , het kan beide kanten op , ook dat is menselijk .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 15 juni 2009 @ 21:24:35 #100
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70040170
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:22 schreef Summers het volgende:
Er een steen in zien die alleen op een schedel lijkt maakt het ook nog geen steen die op een schedel lijkt , het kan beide kanten op , ook dat is menselijk .
Ochams Razor
m.a.w. als je kunt kiezen tussen de rationele logische oplossing of de obscure magische, kiises je voor de gemakkelijke, tenzij er enige reden is om anders te denken.

Als je een hele verzameling stenen ziet liggen, waarvan er een er ook uitziet als een steen maar ook een gezicht kan zijn, je afweet van pareidolie, ga je niet denken dat dat een schedel is. Die ogen in dat huis zijn geen echte ogen om dezelfde reden. Die figuur in de boomis geen echt figuu r om dezelfde reden. De draak die je in de wolken ziet is geen draak om dezelfde reden.

Het is vrij simpel eigenlijk.

[ Bericht 41% gewijzigd door Michielos op 15-06-2009 21:48:32 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 22:12:01 #101
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70042252
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:24 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ochams Razor
zegt nog niks over wat het daadwerkelijk is , je kiest er zelf voor om dat dan maar aan te nemen
en niet meer verder te kijken .
  maandag 15 juni 2009 @ 22:13:56 #102
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70042320
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:12 schreef Summers het volgende:

[..]

zegt nog niks over wat het daadwerkelijk is , je kiest er zelf voor om dat dan maar aan te nemen
en niet meer verder te kijken .
Het zegt wel iets over de waarschijnlijkheid van wat het kan zijn. Ik denk bij het kijken naar de wolken ook niet dat het echt een draak is wat ik zie. Jij wel?
m.a.w. waarom verder kijken als er geen enkele reden voor is om verder te kijken?
  maandag 15 juni 2009 @ 22:40:08 #103
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70043533
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:13 schreef Michielos het volgende:

[..]

Het zegt wel iets over de waarschijnlijkheid van wat het kan zijn. Ik denk bij het kijken naar de wolken ook niet dat het echt een draak is wat ik zie. Jij wel?
m.a.w. waarom verder kijken als er geen enkele reden voor is om verder te kijken?
Maar dan kijk je toch niet verder , die mensen heb je ook , gelukkig doen we dat niet allemaal .
pi_70046467
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:40 schreef Michielos het volgende:

[..]

het is volkomen menselijk om er een schedel in te zien, dat doe ik ook namelijk..
alleen er een schedel in zien maakt het geen schedel!

ik kan een woest dier in een wolk zien.. dat maakt van de wolk geen woest dier.

simpeler dan dit kan ik het niet stellen, sorry
Het was ook een leuke test om te toesten hoe mensen zelf bepalen hoe ze reacties lezen.
Ik zeg duidelijk dat ik in de STEEN een schedel zie. En kijk, velen denken dat ik enkel een schedel zie.

Mensen....
pi_70047535
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:52 schreef BasEnAad het volgende:
Dat dus idd, alhoewel ik idd ook wel vind dat ie wel errug op een schedel lijkt. Maar dat stuk bij zn kaak klopt toch niet helemaal (die rare verdikkingen?). (en hij mist zn onderkaak, maargoed die raken wel vaker zoek )
Mja ik reageer liever niet meer op dit soort foto's en stuff sinds de komst van photoshop......kan er niks over zeggen......kan echt zijn, kan nep zijn....
  dinsdag 16 juni 2009 @ 07:11:29 #106
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70049551
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:40 schreef Summers het volgende:

[..]

Maar dan kijk je toch niet verder , die mensen heb je ook , gelukkig doen we dat niet allemaal .
ja ik kijk niet verder omdat er geen enkele reden voor is. Ik zie je graag richting mars vertrekken om te kijken of het echt een schedel is En verder kijken.. jij kijkt toch eigenlijk ook niet verder dan "het is geen steen maar een schedel"(mits je die stelling aanneemt). Dat kan ook niet echt een voorbeeld van "verder kijken" of "openminded" zijn..

nogmaals. alsof jij je bij alles gaat afvragen of het echt datgene is dat je ziet dat het is.
Alsof jij bij de plaatjes wat ik postte denkt:
hmmm nmisschien zijn het geen dakpannen maar is het echt een gezicht op een huis
hmmm misschien is het geen wolk maar echt een teddybeer

dat doe je niet om dezelfde reden. Er is geen reden om aan te nemen dat het bij een steen anders is.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 07:13:30 #107
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70049563
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:52 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Het was ook een leuke test om te toesten hoe mensen zelf bepalen hoe ze reacties lezen.
Ik zeg duidelijk dat ik in de STEEN een schedel zie. En kijk, velen denken dat ik enkel een schedel zie.

Mensen....
ik reageerde op het uitdagende "en nu jullie weer" gedeelte. verder is je zin erg multi interpretabel en kan het steengedeelte door het "en nu jullie weer" als sarcastisch worden opgevat.

is het echt de bedoeling om op een forum dit soort "kinderachtige" tactieken te gebruiken? Je zin kan op diverse manieren worden opgevat. m.a.w. discussieer gewoon normaal ofzo ?

[ Bericht 2% gewijzigd door Michielos op 16-06-2009 07:21:37 ]
pi_70049909
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:40 schreef Summers het volgende:

[..]

Als JIJ ook maar iets verder zou kijken was je zelf ook niet zo stellig over

- HET IS EEN GEEST
- HET IS EEN UFO

sterker nog, als JIJ echt verder zou kijken (en dus niet hoort tot de categorie mensen die je zojuist bekritiseerd hebt) was je nu nog in het duister aan het tasten op zoek naar verklaringen omtrent allerhande zaken.

Maar sommige mensen zijn hypocriet, die mensen heb je ook, gelukkig zijn we dat niet allemaal .
  dinsdag 16 juni 2009 @ 08:49:15 #109
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70050344
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 08:07 schreef Flammie het volgende:

[..]

Als JIJ ook maar iets verder zou kijken was je zelf ook niet zo stellig over

- HET IS EEN GEEST
- HET IS EEN UFO
quote:
sterker nog, als JIJ echt verder zou kijken (en dus niet hoort tot de categorie mensen die je zojuist bekritiseerd hebt) was je nu nog in het duister aan het tasten op zoek naar verklaringen omtrent allerhande zaken.

Maar sommige mensen zijn hypocriet, die mensen heb je ook, gelukkig zijn we dat niet allemaal .
off topic
pi_70050461
[edit] Don't feed the trolls [/edit]

[ Bericht 93% gewijzigd door Flammie op 16-06-2009 09:06:56 ]
pi_70051113
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 07:13 schreef Michielos het volgende:

[..]

ik reageerde op het uitdagende "en nu jullie weer" gedeelte. verder is je zin erg multi interpretabel en kan het steengedeelte door het "en nu jullie weer" als sarcastisch worden opgevat.

is het echt de bedoeling om op een forum dit soort "kinderachtige" tactieken te gebruiken? Je zin kan op diverse manieren worden opgevat. m.a.w. discussieer gewoon normaal ofzo ?
Lange tenen? Op een forum nog wel?
  woensdag 1 juli 2009 @ 16:56:22 #112
248387 Powerkiwi
Groen en sappig
pi_70552145
DE BOOM IN MIJN TUIN HEEFT EEN AFRO, HIJ LEEFT!
MICHAEL JACKSON ZIT ERACHTER!
[img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 6 oktober 2009 21:14 schreef Penisbaard het volgende:
Wat is daar mis mee? Dat is pas episch de oven inrollen man
pi_70552224
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 16:56 schreef Powerkiwi het volgende:
En wat zit ie daar te doen?
pi_70554500
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 16:56 schreef Powerkiwi het volgende:
Woon jij op Mars dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')