Is het dan al zeker dat Mad Men hier op televisie komt?quote:Op maandag 8 juni 2009 12:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
We kunnen hier ook gewoon het Nederlandse topic van maken.
quote:Op maandag 8 juni 2009 12:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Is het dan al zeker dat Mad Men hier op televisie komt?
Wanneer? Welke zender?
quote:Op woensdag 17 juni zendt de VARA eerst de making of uit, om 23.20 uur op Nederland 2. Vanaf 24 juni start de serie zelf, met aflevering 1 + 2 achter elkaar, om 22.45 uur op Nederland 2. Vervolgens wekelijks een aflevering, ook om 22.45 uur op Nederland 2.
Cool. Maar waarom zendt de VARA dit soort hoogstaande series altijd zo laat uit? Zonde, want zo pak je slechts een deel van de doelgroep.quote:Op maandag 8 juni 2009 12:28 schreef TNA het volgende:
1 |
quote:Nieuw bij de Vara de Amerikaanse dramaserie 'Mad Men'
Bekroond met zes Emmy Awards en twee Golden Globes:
Amerikaanse dramaserie 'Mad Men' Vanaf 17 juni bij de Vara op Nederland 2
‘As near to genius as tv gets’, luidt één van de lovende recensies over de Amerikaanse dramaserie ‘Mad Men’. Vanaf juni dit jaar is deze veelvuldig bekroonde serie ook op de Nederlandse televisie te zien: de VARA gaat ‘Mad Men’ uitzenden vanaf woensdag 17 juni op Nederland 2. ‘Mad Men’ toont de levens en liefdes van een groep ambitieuze en competitieve mannen en vrouwen, die in de Amerikaanse reclamewereld werken. De serie speelt zich af op het Madison Avenue van de jaren zestig, de bakermat van de New Yorkse reclamebureaus. De werksfeer is er doordrenkt van rivaliteit, vreemdgaan en alcohol en iedereen rookt nog ouderwets veel. ‘Mad Men’, een geniaal portret van de reclamewereld, is bedacht door ‘The Sopranos’-schrijver Matthew Weiner.
‘Mad Men’ toont de snelle wereld van Don Draper (Jon Hamm, bekend van o.a. ‘We Were Soldiers’), de grootste reclameman en womanizer in de business. Don heeft de regie in de vergaderzaal én in de slaapkamer stevig in handen. De snel veranderende tijden en zijn jonge, ambitieuze collega’s van de Sterling Cooper Advertising Agency zorgen er echter voor dat hij altijd scherp moet blijven.
De serie is een enorme hit in Amerika en werd overladen met prijzen. Zo heeft ‘Mad Men’ al meerdere Emmy Awards gewonnen, onder meer voor Beste Dramaserie. Ook is de serie al twee keer met een Golden Globe voor Beste Dramaserie onderscheiden. ‘Mad Men’ is behept met een achteloze vrouwonvriendelijkheid, hiërarchie en racisme: een vervreemdende reeks over gladde mannen en vrouwen die wachten op betere tijden.
‘When men were men. And women were skirts.’
‘Mad Men’, het eerste seizoen, 13 afleveringen van 50 minuten.
Op woensdag 17 juni zendt de VARA eerst de making of uit, om 23.20 uur op Nederland 2. Vanaf 24 juni start de serie zelf, met aflevering 1 + 2 achter elkaar, om 22.45 uur op Nederland 2. Vervolgens wekelijks een aflevering, ook om 22.45 uur op Nederland 2.
Vanaf 10 juni is de eerste aflevering van Mad Men al via de site madmen.vara.nl te bekijken.
'Mad Men' Vanaf 17 juni bij de Vara op Nederland 2
Daar heb ik nu ook last van ja. Maar ben benieuwd, nog 2 dagen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:57 schreef Byte_Me het volgende:
zal dit eens proberen, aangezien al mn series op pauze staan
Moet goed te doen zijn dan he.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:25 schreef Bluezz het volgende:
Ik lees het net in de esta, makers van the soprano's, dus dat lijkt alleen maar goed te gaan
Ik was net gestopt met roken toen ik Mad Men ging kijken. Speelt in de eerste aflevering ook nog een pitch voor 'mijn' merk Lucky Strike een grote rol ... Maar, ik heb me er manhaftig doorheen geslagen. Manhaftig en rookvrij. Het is te doen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:28 schreef Byte_Me het volgende:
ik ga veel te veel roken als ik deze serie kijk
hmmm misschien ben je dan meer mans dan ikquote:Op woensdag 17 juni 2009 14:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik was net gestopt met roken toen ik Mad Men ging kijken. Speelt in de eerste aflevering ook nog een pitch voor 'mijn' merk Lucky Strike een grote rol ... Maar, ik heb me er manhaftig doorheen geslagen. Manhaftig en rookvrij. Het is te doen.
quote:Op maandag 15 juni 2009 11:57 schreef Copycat het volgende:
Gisteren dan eindelijk de laatste aflevering van het eerste seizoen op DVD gekeken. Stelde ik uit vanwege geen afscheid willen nemen. Maar ben nu helemaal klaar voor the making of en voor de afleveringen met Nederlandse ondertiteling.
Klopt. Maar Mad Men wil ik, net als bijvoorbeeld Deadwood, origineel hebben.quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:08 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Heh? Seizoen 2 is toch al lang te downloaden?
recorder is aan het pruttelen zag ik net. Kijk vanavond ff niet. Ga van t weekend even lekker voor zittenquote:
Ik zit ook niet helemaal hysterisch van genot te sidderen op de bank, maar ik vind vooral alles zo goed kloppen. De styling de kleding de rekwisieten, erg leuk om naar te kijken.quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:27 schreef dndiek het volgende:
Ben er nog niet helemaal achter wat ik ervan moet vinden..... Voorlopig maar even een voordeel van de twijfel, want ik bleef wel kijken.
Dat dus.quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:27 schreef dndiek het volgende:
Ben er nog niet helemaal achter wat ik ervan moet vinden..... Voorlopig maar even een voordeel van de twijfel, want ik bleef wel kijken.
Dat.quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:27 schreef dndiek het volgende:
In die grachtengordelblaadjes word je lekker gemaakt voor deze serie. Nou, wat een teleurstelling.quote:
ja dat snap ik, ik zou spontaan van carriere switchen als dat mogelijk wasquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:51 schreef Copycat het volgende:
Mijn collega's bij wie ik deze serie gehyped heb, zijn stuk voor stuk even lyrisch als ik. Maar dat valt wellicht ook deels te verklaren door de 'vakmatige herkenning' en de wens van mijn mannelijke collega's om die oude tijden te laten herleven in het huidige reclametijdperk.
Nee. Geen comedy. Er valt af en toe best wat te lachen, maar voor lachen, gieren, brullen ben je bij Mad Men aan het verkeerde adres.quote:
Nou ja, lachen, gieren, brullen en dijenkletsen hoeft ook niet. Maar een beetje subtiele humor van Seinfeldniveau, daar had ik eigenlijk wel op gehoopt.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee. Geen comedy. Er valt af en toe best wat te lachen, maar voor lachen, gieren, brullen ben je bij Mad Men aan het verkeerde adres.
Blijf juist kijken na deze aflevering. Niet alleen de sfeer maar de psychologische spanningen zijn boeiend genoeg, en ik mag Draper wel.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:26 schreef marcodej het volgende:
Ik ben afgehaakt, en ik ben bang definitief. Er gebeurt niet zoveel in de serie, ik vind er weinig aan...
Maar het sfeertje blijft fenomenaal neergezet.
*Lid van de jongere generatie meldt zichquote:Op woensdag 1 juli 2009 23:39 schreef Bluezz het volgende:
Maar ik kan me ook voorstellen dat het voor de jongere generatie niet echt boeit.
(zei oma)
Denk dat dat inderdaad een rol speelt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:49 schreef Butterfly91 het volgende:
Zou dat ook niet aan het tijdstip liggen?
De VARA heeft bewust gekozen voor dit tijdstip, ze vinden het geen primetimeshow. Ik vind MM overigens ook beter te kijken op DVD dan elke week op tv.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:49 schreef Butterfly91 het volgende:
Zou dat ook niet aan het tijdstip liggen?
Ja, viel mij ook tegen, Sopranos was ook hoop gelul maar daar gebeurde nog wat en zat er een duidelijke lijn in. Dit zijn allemaal losers. De man die halverwege de top staat, vreemdgaat, de vrouw die braaf thuiswacht, de dikke secretaresse die hogerop wil, de rondborstige slet van de zaak, de hielenlikker. Geen een karakter is symphatiek.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind er niet veel aan. Een hoop roken, drinken, en ouwehoeren, maar er gebeurt verdomd weinig.
Ja, maar dat heb je na een paar eps ook wel gezien. Vind het reuze grappig als Don Draper sneert dat er geen machische machine bestaat die exacte kopieen maakt van documenten, maar een goede serie moet meer hebben dan alleen een mooi decor.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:18 schreef golfer het volgende:
Ik kijk voornamelijk vanwege het perfect nagebouwde tijdsbeeld. Interieurs, kleding, alles klopt.
Ik vind Draper wel sympathiek eigenlijk, maar voor de anderen kan ik het met je eens zijn idd. Misschien hebben ze teveel een compromis willen zoeken tussen zijn verhaal en de gang van zaken rond het kantoor.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:14 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, viel mij ook tegen, Sopranos was ook hoop gelul maar daar gebeurde nog wat en zat er een duidelijke lijn in. Dit zijn allemaal losers. De man die halverwege de top staat, vreemdgaat, de vrouw die braaf thuiswacht, de dikke secretaresse die hogerop wil, de rondborstige slet van de zaak, de hielenlikker. Geen een karakter is symphatiek.
Ik heb de DVD box gedownload en achter elkaar gekeken, dan is het wat beter vol te houden dan elke week 1 ep. Want er zitten verder weinig dingen in waarvoor je weer klaarzit.
Het knappe is dat de schrijver alle karakters een gevangene maakt van de tijdgeest. Iedereen wil uit dat keursslijf maar niemand durft. Draper wil mannelijk zijn en doet dat door vreemd te gaan, Zijn vrouw die pas 28 is wil meer uit het leven halen dan moederkloek spelen, die secretaresse wil meer zijn dan stoeipoes van de baas, allemaal verlangen ze naar andere levens.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ik vind Draper wel sympathiek eigenlijk,
Eensquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:29 schreef Copycat het volgende:
Niet alleen het stijltje, ook het langzaam voortkabbelende verhaal kan mij enorm boeien.
Het is geen makkelijk vermaak, boordevol toeters en bellen, maar subtiel kijkplezier. Voor mij tenminste.
Ook eens.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:17 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het knappe is dat de schrijver alle karakters een gevangene maakt van de tijdgeest. Iedereen wil uit dat keursslijf maar niemand durft. Draper wil mannelijk zijn en doet dat door vreemd te gaan, Zijn vrouw die pas 28 is wil meer uit het leven halen dan moederkloek spelen, die secretaresse wil meer zijn dan stoeipoes van de baas, allemaal verlangen ze naar andere levens.
Die onmacht maakt het stiekem weer symphatiek. Net zoals je Tony Soprano symphatiek kon vinden ondanks alles.
Je opmerking over de karakters onderschrijf ik. Alleen je verwijzing naar de tijdgeest niet persé?quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:17 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het knappe is dat de schrijver alle karakters een gevangene maakt van de tijdgeest. Iedereen wil uit dat keursslijf maar niemand durft. Draper wil mannelijk zijn en doet dat door vreemd te gaan, Zijn vrouw die pas 28 is wil meer uit het leven halen dan moederkloek spelen, die secretaresse wil meer zijn dan stoeipoes van de baas, allemaal verlangen ze naar andere levens.
Die onmacht maakt het stiekem weer symphatiek. Net zoals je Tony Soprano symphatiek kon vinden ondanks alles.
Idd, heel geslaagde aflevering vandaag, met een grappige sideline over dat ze ineens allemaal hun verhaal gepubliceerd willen zien.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:39 schreef golfer het volgende:
Dat verborgen leven van Don Draper maakt het ook wel weer spannend.
En dat dus.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:39 schreef golfer het volgende:
Dat verborgen leven van Don Draper maakt het ook wel weer spannend.
Het tempo van de dialogen is sowieso vrij laag, dus dat moet wel te volgen zijn toch?quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:27 schreef Stefan het volgende:
De DVD van S2 is nog steeds niet NL ondertiteld dus ga de engelstalige OT versie maar binnenhalen.
Hihat!!!quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:18 schreef Hihat het volgende:
@Copycat: En ik had al zo'n vermoeden dat jij ook zou kijken.
Ik vind het juist een in en in grappige serie.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee. Geen comedy. Er valt af en toe best wat te lachen, maar voor lachen, gieren, brullen ben je bij Mad Men aan het verkeerde adres.
Dat is dan ook niet mijn definitie van ´humor´.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:31 schreef Copycat het volgende:
Er zit zeker humor in, maar niet van het schuddebuiken en dijenkletsen. Gelukkig maar. Het is allemaal lekker tussen neus en lippen door.
Om 5u uit bed om 4 afl. van een serie te kijken? Seizoen 2 beter dan 1?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:32 schreef raptorix het volgende:
Net de laatste 4 afleveringen gekeken, was vroeg op dus kon
Vond het goede serie en aardige twists, hoop dat het niet dood bloed.
Ik had graag de dvd gekocht, maar ik voelde me nu ook genoodzaakt om te gaan downloaden. Oh well, die dvd koop ik t.z.t. wel.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:40 schreef Mavro het volgende:
Gisteren ook de laatste aflevering van seizoen 1 gekeken. Seizoen 2 is nu klaar met downloaden dus ik denk dat ik binnenkort maar naar het US topic verhuis. Het blijkt toch weer teveel gedoe voor mij om voor een serie thuis te blijven of om mijn schema aan een serie aan te passen. Ik kijk het gewoon lekker in m'n eigen tijd.
Dat vond ik weer zo'n echte Twin Peaks-scene.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:52 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Had een aflevering gemist, maar deze was wel weer goed. Grappig einde met mrs Draper die de duiven aan het schieten is, stuk interessanter dan ze in het begin leek.
Ik vond hem ook erg leuk met die onverwachte twist aan het einde.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:52 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Had een aflevering gemist, maar deze was wel weer goed. Grappig einde met mrs Draper die de duiven aan het schieten is, stuk interessanter dan ze in het begin leek.
Ja, dat zijn mooie 'nuggets' in de show. Her en der zijn ze te zien, zoals een hilarisch fragment met Freddy Rumsen. Echt zo'n scene die weinig toevoegt aan de verhaallijn, maar juist nét even buiten het verwachtingspatroon zit en daardoor iets magisch meekrijgt. Over Twin Peaks gesproken: ik kan het niet laten om een scene uit De Serie te plaatsen:quote:Op donderdag 13 augustus 2009 06:36 schreef Claudia_x het volgende:
Dat vond ik weer zo'n echte Twin Peaks-scene.
Heb je de extra's op de Twin Peaks-dvd wel eens bekeken? Het is erg interessant om te zien hoe bepaalde scenes uit het brein van Lynch ontsproten zijn. Je gaat dan ook nog meer stil staan bij de bizarre details die in de serie zitten. (Juist het erin stoppen van die rare dingen maakt de serie alledaagser, gek genoeg.)quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:22 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ja, dat zijn mooie 'nuggets' in de show. Her en der zijn ze te zien, zoals een hilarisch fragment met Freddy Rumsen. Echt zo'n scene die weinig toevoegt aan de verhaallijn, maar juist nét even buiten het verwachtingspatroon zit en daardoor iets magisch meekrijgt. Over Twin Peaks gesproken: ik kan het niet laten om een scene uit De Serie te plaatsen:
Ik vind dat je wel heel weinig grond hebt voor je theorie. Sterker nog, ik herinner me van Holden dat hij nog wel wat sympathie van de lezer kon verwachten, terwijl Pete vooral een onuitstaanbaar mannetje is.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:07 schreef Frollo het volgende:
Ik heb onlangs het klassieke boek van J.D Salinger, The Catcher in the Rye, weer eens herlezen. Dit boek speelt rond 1950 en de hoofdpersoon Holden Caulfield is dan een jaar of 16. Hij komt uit een rijke New Yorkse familie, doet bot om zijn gevoeligheid te verbergen, is nergens geïnteresseerd of goed in behalve in schrijven, en zou het liefst helemaal alleen, of hooguit met een vrouw, in een hutje in het bos wonen.
Toen zat ik zo te denken met mijn hoofd hè: zou het personage van Pete Campbell niet een soort Holden Caulfield kunnen zijn, tien jaar later?
Niet per se m`n favoriet maar ik vind Betty echt geweldig. Daarbij is January Jones natuurlijk ook echt een plaatje om te zienquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:50 schreef Mavro het volgende:
Iemand een favo karakter in deze serie?
Dit topic gaat over NL Mad Men en aangezien er nog geen sprake is van een seizoen2 in NL lijkt mij deze post hier niet passen of op z'n minst even als spoiler neergezet te moeten.quote:Op zondag 6 september 2009 00:18 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag het tweede seizoen op dvd afgekeken, dit schreef ik er over:
In het USA topic past het ook niet want daar is seizoen 3 al bezigquote:Op zondag 6 september 2009 00:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Dit topic gaat over NL Mad Men en aangezien er nog geen sprake is van een seizoen2 in NL lijkt mij deze post hier niet passen of op z'n minst even als spoiler neergezet te moeten.
en ze zijn hier pas bij seizoen 2?quote:
Ik ben dus blijkbaar ouder dan je ouders.quote:Op maandag 14 juni 2010 17:27 schreef heiden6 het volgende:
Kan me amper voorstellen hoe tof het moet zijn als je de jaren '60 bewust hebt meegemaakt, maar ja, dat hebben mijn ouders nog amper.![]()
Ja. Ik herken zoveel meubelstukken, apparaten en kledingstukken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:23 schreef Dastan het volgende:
Tof als je die tijd ook daadwerkelijk hebt meegemaakt.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |