abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71846657
De laatste 4 afleveringen achter elkaar gekeken en ik moet zeggen dat dat me veel beter bevalt dan elke week te moeten wachten op een aflevering.
Hoewel ik in het begin mijn twijfels had, blijf ik nu kijken
pi_71876151
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 06:36 schreef Claudia_x het volgende:

Dat vond ik weer zo'n echte Twin Peaks-scene.
Ja, dat zijn mooie 'nuggets' in de show. Her en der zijn ze te zien, zoals een hilarisch fragment met Freddy Rumsen. Echt zo'n scene die weinig toevoegt aan de verhaallijn, maar juist nét even buiten het verwachtingspatroon zit en daardoor iets magisch meekrijgt. Over Twin Peaks gesproken: ik kan het niet laten om een scene uit De Serie te plaatsen:

[ Bericht 0% gewijzigd door zodiakk op 14-08-2009 22:06:34 ]
pi_71895364
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:22 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ja, dat zijn mooie 'nuggets' in de show. Her en der zijn ze te zien, zoals een hilarisch fragment met Freddy Rumsen. Echt zo'n scene die weinig toevoegt aan de verhaallijn, maar juist nét even buiten het verwachtingspatroon zit en daardoor iets magisch meekrijgt. Over Twin Peaks gesproken: ik kan het niet laten om een scene uit De Serie te plaatsen:

Heb je de extra's op de Twin Peaks-dvd wel eens bekeken? Het is erg interessant om te zien hoe bepaalde scenes uit het brein van Lynch ontsproten zijn. Je gaat dan ook nog meer stil staan bij de bizarre details die in de serie zitten. (Juist het erin stoppen van die rare dingen maakt de serie alledaagser, gek genoeg.)

Oh, ik heb seizoen 2 van MM alweer een tijdje gelezen gezien, dus ik wacht met smart op afleveringen uit seizoen 3.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:07:28 #129
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_72014411
Ik heb onlangs het klassieke boek van J.D Salinger, The Catcher in the Rye, weer eens herlezen. Dit boek speelt rond 1950 en de hoofdpersoon Holden Caulfield is dan een jaar of 16. Hij komt uit een rijke New Yorkse familie, doet bot om zijn gevoeligheid te verbergen, is nergens geïnteresseerd of goed in behalve in schrijven, en zou het liefst helemaal alleen, of hooguit met een vrouw, in een hutje in het bos wonen.

Toen zat ik zo te denken met mijn hoofd hè: zou het personage van Pete Campbell niet een soort Holden Caulfield kunnen zijn, tien jaar later?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:09:18 #130
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72014467
Best een interessante theorie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:10:28 #131
15967 Frollo
pi_72014501
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:09 schreef Copycat het volgende:
Best een interessante theorie.
And it's mine!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:13:13 #132
15967 Frollo
pi_72014561
Ga maar na, Holden krijgt in het boek weliswaar een zenuwinzinking en wordt even opgenomen, maar alles wijst er verder op dat hij uiteindelijk toch in het keurslijf komt, dus volwassen wordt, zijn studie afmaakt en via het netwerk van zijn familie een mooie baan krijgt.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:16:40 #133
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72014647
Het is alweer even geleden dat ik The Catcher heb gelezen, dus echt helder haal ik het me niet meer voor de geest.
Maar het zou me niets verbazen als in Holden Caulfield de inspiratiebron voor Pete Campbell ligt.

Vanavond The Catcher weer eens opsnorren, in de hangmat lees je dat in een paar uur uit, tenslotte.
pi_72014795
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:07 schreef Frollo het volgende:
Ik heb onlangs het klassieke boek van J.D Salinger, The Catcher in the Rye, weer eens herlezen. Dit boek speelt rond 1950 en de hoofdpersoon Holden Caulfield is dan een jaar of 16. Hij komt uit een rijke New Yorkse familie, doet bot om zijn gevoeligheid te verbergen, is nergens geïnteresseerd of goed in behalve in schrijven, en zou het liefst helemaal alleen, of hooguit met een vrouw, in een hutje in het bos wonen.

Toen zat ik zo te denken met mijn hoofd hè: zou het personage van Pete Campbell niet een soort Holden Caulfield kunnen zijn, tien jaar later?
Ik vind dat je wel heel weinig grond hebt voor je theorie. Sterker nog, ik herinner me van Holden dat hij nog wel wat sympathie van de lezer kon verwachten, terwijl Pete vooral een onuitstaanbaar mannetje is.

Aangezien er genoeg Ayn Rand-verwijzingen in Mad Men zitten, zou ik het eerder houden op een modellering naar Peter Keating (uit The Fountainhead). Hij heeft bovendien eenzelfde soort relatie met de protagonist Howard Roark als Pete Campbell met Don Draper heeft.

Nu ja, eigenlijk geloof ik helemaal niet dat Pete Campbell geënt is op een ander personage. Iemand als Don Draper vraagt nu eenmaal om een Pete Campbell.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 09:19:14 #135
15967 Frollo
pi_72031367
Ach Claudia, het is ook geen theorie die ik te vuur en te zwaard wil verdedigen. Meer een gedachtetje, met als centrale argument niet veel meer dan de overeenkomst in leeftijd.

Maar dat iemand met een achtergrond als die van Holden in een bedrijf als Sterling Cooper terecht zou kunnen komen, daar ben ik zeker van.

Het werk van Rand ken ik dan weer niet. Staat wel op de lijst nog te lezen boeken en met een beetje mazzel kom ik er vóór 2020 nog eens aan toe.
pi_72035733
Wat was het weer genieten, gisteravond!
En uiteindelijk krijgen we dus mondjesmaat zijn verleden te horen. (van Don)
pi_72072208
Goede aflevering woensdag.
Ik begin er steeds meer en meer in te komen
  donderdag 27 augustus 2009 @ 01:17:54 #138
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_72190193
Vandaag weer erg goed.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:50:08 #139
160346 Mavro
Black & Red
pi_72194338
Wat ik wel grappig vind aan Mad Men is dat je sympathieën verschuiven over de aflevering. Ik heb bijvoorbeeld best wel sympathie voor Don, maar dat wil per aflevering nog wel eens verschillen

Iemand een favo karakter in deze serie?
"If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."
  zondag 6 september 2009 @ 00:18:16 #140
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72476267
Vandaag het tweede seizoen op dvd afgekeken, dit schreef ik er over:

Mad Men - Season 2
Het eerste seizoen noemde ik "absoluut de beste serie die op het moment loopt". Na het zien van dat seizoen kon ik alleen maar hopen dat het tweede seizoen net zo goed zou zijn. Maar al m`n verwachtingen werden overtroffen. Deze reeks is nóg beter dan de eerste, iets wat ik geen moment voor mogelijk had gehouden.

In het eerste seizoen kwamen vooral de personages van Don en Betty Draper (de hoofdpersonen) aan de beurt, met regelmatig en afwisselend aandacht voor de "bijrollen" (iets wat nogal raar klinkt aangezien alle personages van ongekend belang zijn voor de ontwikkelingen van de serie). In dit seizoen komen die bijrollen nog meer aan de beurt en worden die personages nog verder uitgediept, waarbij ze allemaal - stuk voor stuk- van een geweldige emotionele lading worden voorzien. Daardoor is dit seizoen nog beter dan het eerste: we hebben al kennis gemaakt met de personages, nu wordt het tijd om ze op `n dieper niveau te leren kennen.
Natuurlijk worden ook Don en Betty niet vergeten en maken ook zij weer het nodige mee in hun zo perfect lijkende huwelijk.

Verder zijn alle dingen ook hier weer van toepassing die op het eerste seizoen van toepassing waren: het acteerwerk is geweldig, de aankleding en het oog voor detail prachtig en de muziek is wederom een karakter op zich zelf dat ontzettend veel sfeer toevoegd.

Het is ook de meest verslavende serie ooit: ben er donderdag aan begonnen en vandaag was het al afgelopen!
Na het zien van seizoen schreef ik dat het de beste serie van het moment is. Dat is na dit seizoen een understatement gebleken. Mad Men is zonder enige twijfel de beste serie van dit decennium.
Omdat we niet hoger kunnen geven, opnieuw een:
10/10
  zondag 6 september 2009 @ 00:19:16 #141
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72476290
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:50 schreef Mavro het volgende:
Iemand een favo karakter in deze serie?
Niet per se m`n favoriet maar ik vind Betty echt geweldig. Daarbij is January Jones natuurlijk ook echt een plaatje om te zien
  zondag 6 september 2009 @ 00:57:08 #142
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_72476907
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:18 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag het tweede seizoen op dvd afgekeken, dit schreef ik er over:

Dit topic gaat over NL Mad Men en aangezien er nog geen sprake is van een seizoen2 in NL lijkt mij deze post hier niet passen of op z'n minst even als spoiler neergezet te moeten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 6 september 2009 @ 13:45:26 #143
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72484570
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:57 schreef golfer het volgende:

[..]

Dit topic gaat over NL Mad Men en aangezien er nog geen sprake is van een seizoen2 in NL lijkt mij deze post hier niet passen of op z'n minst even als spoiler neergezet te moeten.
In het USA topic past het ook niet want daar is seizoen 3 al bezig Daarbij: wat is spoilerig aan dat wat ik schrijf??
pi_82431198
Hele grote schop.
Morgenavond 23:00 beginnen ze met seizoen 2
  maandag 7 juni 2010 @ 10:05:51 #145
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82431409
huh, seizoen 4 begint over iets meer dan een maand
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_82431473
Ja in Amerika. Dit is het NL topic.
  maandag 7 juni 2010 @ 10:17:29 #147
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_82431841
http://www.dezwijger.nl/page/14514/nl

Daar ga ik heen. Helemaal het Mad Men sfeertje.
  maandag 7 juni 2010 @ 10:21:22 #148
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82431992
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:07 schreef Butterfly91 het volgende:
Ja in Amerika. Dit is het NL topic.
en ze zijn hier pas bij seizoen 2?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_82432124
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:21 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

en ze zijn hier pas bij seizoen 2?
Ja
pi_82492325
Heb net de blu-ray van seizoen 3 binnen, dus zo maar eens gaan kijken. En voor de UPC digitale televisie bezitter die seizoen 1 nog niet gezien heeft, daar staan ze nu allemaal gratis op. Via de On Demand knop kan je dus heel seizoen 1 gratis bekijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')