Vandaag het tweede seizoen op dvd afgekeken, dit schreef ik er over:
Mad Men - Season 2Het eerste seizoen noemde ik "absoluut de beste serie die op het moment loopt". Na het zien van dat seizoen kon ik alleen maar hopen dat het tweede seizoen net zo goed zou zijn. Maar al m`n verwachtingen werden overtroffen. Deze reeks is nóg beter dan de eerste, iets wat ik geen moment voor mogelijk had gehouden.
In het eerste seizoen kwamen vooral de personages van Don en Betty Draper (de hoofdpersonen) aan de beurt, met regelmatig en afwisselend aandacht voor de "bijrollen" (iets wat nogal raar klinkt aangezien alle personages van ongekend belang zijn voor de ontwikkelingen van de serie). In dit seizoen komen die bijrollen nog meer aan de beurt en worden die personages nog verder uitgediept, waarbij ze allemaal - stuk voor stuk- van een geweldige emotionele lading worden voorzien. Daardoor is dit seizoen nog beter dan het eerste: we hebben al kennis gemaakt met de personages, nu wordt het tijd om ze op `n dieper niveau te leren kennen.
Natuurlijk worden ook Don en Betty niet vergeten en maken ook zij weer het nodige mee in hun zo perfect lijkende huwelijk.
Verder zijn alle dingen ook hier weer van toepassing die op het eerste seizoen van toepassing waren: het acteerwerk is geweldig, de aankleding en het oog voor detail prachtig en de muziek is wederom een karakter op zich zelf dat ontzettend veel sfeer toevoegd.
Het is ook de meest verslavende serie ooit: ben er donderdag aan begonnen en vandaag was het al afgelopen!
Na het zien van seizoen schreef ik dat het de beste serie van het moment is. Dat is na dit seizoen een understatement gebleken. Mad Men is zonder enige twijfel de beste serie van dit decennium.
Omdat we niet hoger kunnen geven, opnieuw een:
10/10