Denk dat dat inderdaad een rol speelt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:49 schreef Butterfly91 het volgende:
Zou dat ook niet aan het tijdstip liggen?
De VARA heeft bewust gekozen voor dit tijdstip, ze vinden het geen primetimeshow. Ik vind MM overigens ook beter te kijken op DVD dan elke week op tv.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:49 schreef Butterfly91 het volgende:
Zou dat ook niet aan het tijdstip liggen?
Ja, viel mij ook tegen, Sopranos was ook hoop gelul maar daar gebeurde nog wat en zat er een duidelijke lijn in. Dit zijn allemaal losers. De man die halverwege de top staat, vreemdgaat, de vrouw die braaf thuiswacht, de dikke secretaresse die hogerop wil, de rondborstige slet van de zaak, de hielenlikker. Geen een karakter is symphatiek.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind er niet veel aan. Een hoop roken, drinken, en ouwehoeren, maar er gebeurt verdomd weinig.
Ja, maar dat heb je na een paar eps ook wel gezien. Vind het reuze grappig als Don Draper sneert dat er geen machische machine bestaat die exacte kopieen maakt van documenten, maar een goede serie moet meer hebben dan alleen een mooi decor.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:18 schreef golfer het volgende:
Ik kijk voornamelijk vanwege het perfect nagebouwde tijdsbeeld. Interieurs, kleding, alles klopt.
Ik vind Draper wel sympathiek eigenlijk, maar voor de anderen kan ik het met je eens zijn idd. Misschien hebben ze teveel een compromis willen zoeken tussen zijn verhaal en de gang van zaken rond het kantoor.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:14 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, viel mij ook tegen, Sopranos was ook hoop gelul maar daar gebeurde nog wat en zat er een duidelijke lijn in. Dit zijn allemaal losers. De man die halverwege de top staat, vreemdgaat, de vrouw die braaf thuiswacht, de dikke secretaresse die hogerop wil, de rondborstige slet van de zaak, de hielenlikker. Geen een karakter is symphatiek.
Ik heb de DVD box gedownload en achter elkaar gekeken, dan is het wat beter vol te houden dan elke week 1 ep. Want er zitten verder weinig dingen in waarvoor je weer klaarzit.
Het knappe is dat de schrijver alle karakters een gevangene maakt van de tijdgeest. Iedereen wil uit dat keursslijf maar niemand durft. Draper wil mannelijk zijn en doet dat door vreemd te gaan, Zijn vrouw die pas 28 is wil meer uit het leven halen dan moederkloek spelen, die secretaresse wil meer zijn dan stoeipoes van de baas, allemaal verlangen ze naar andere levens.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ik vind Draper wel sympathiek eigenlijk,
Eensquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:29 schreef Copycat het volgende:
Niet alleen het stijltje, ook het langzaam voortkabbelende verhaal kan mij enorm boeien.
Het is geen makkelijk vermaak, boordevol toeters en bellen, maar subtiel kijkplezier. Voor mij tenminste.
Ook eens.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:17 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het knappe is dat de schrijver alle karakters een gevangene maakt van de tijdgeest. Iedereen wil uit dat keursslijf maar niemand durft. Draper wil mannelijk zijn en doet dat door vreemd te gaan, Zijn vrouw die pas 28 is wil meer uit het leven halen dan moederkloek spelen, die secretaresse wil meer zijn dan stoeipoes van de baas, allemaal verlangen ze naar andere levens.
Die onmacht maakt het stiekem weer symphatiek. Net zoals je Tony Soprano symphatiek kon vinden ondanks alles.
Je opmerking over de karakters onderschrijf ik. Alleen je verwijzing naar de tijdgeest niet persé?quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:17 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het knappe is dat de schrijver alle karakters een gevangene maakt van de tijdgeest. Iedereen wil uit dat keursslijf maar niemand durft. Draper wil mannelijk zijn en doet dat door vreemd te gaan, Zijn vrouw die pas 28 is wil meer uit het leven halen dan moederkloek spelen, die secretaresse wil meer zijn dan stoeipoes van de baas, allemaal verlangen ze naar andere levens.
Die onmacht maakt het stiekem weer symphatiek. Net zoals je Tony Soprano symphatiek kon vinden ondanks alles.
Idd, heel geslaagde aflevering vandaag, met een grappige sideline over dat ze ineens allemaal hun verhaal gepubliceerd willen zien.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:39 schreef golfer het volgende:
Dat verborgen leven van Don Draper maakt het ook wel weer spannend.
En dat dus.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:39 schreef golfer het volgende:
Dat verborgen leven van Don Draper maakt het ook wel weer spannend.
Het tempo van de dialogen is sowieso vrij laag, dus dat moet wel te volgen zijn toch?quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:27 schreef Stefan het volgende:
De DVD van S2 is nog steeds niet NL ondertiteld dus ga de engelstalige OT versie maar binnenhalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |