abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70047669
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:01 schreef quo_ het volgende:
Sluwe Geert speelt het spel weer enorm goed. Helaas is hij qua sociale inslag rechtser dan rechts anders zou ik ´m graag het catshuis gunnnen.
Die Eikelhard van der Laan loopt er weer met open ogen in. Hoe meer GW verketterd wordt hoe meer sympathiestemmen hij krijgt. Ik ben zelf te links om de pvv in de regering te willen maar als het gaat om lef en slimheid kan er niemand vanuit de huidige politiek bij hem in de schaduw staan.
Van der Laan komt met cijfers. Er zijn geeneens tientallen miljoenen moslims in Europa.
Dat moet toch wel ergens iemand aan het denken zetten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70047779
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er is laatst een boek verschenen, waarvan ik natuurlijk titel en auteur niet meer weet (ik moet echt de bijlagen eens gaan bewaren) waarin gesteld wordt, dat het zwaard van de Arabieren een groot rijk heeft geschapen, maar dat daardoor de verspreiding van de islam niet is veroorzaakt, maar wel mogelijk is geworden. Met andere woorden: door het zwaard is een groot rijk geschapen, waarin geestelijken of gelovigen de islam konden prediken. Het was niet het zwaard dat mensen tot bekering dwong.
Dit in tegenstelling tot het christendom.

Er zijn in de qor'an inderdaad passages die oproepen tot doden (in die zin staat de qor'an dicht bij het Oude Testament), maar er zijn ook veel passages, die oproepen om de ongelovige met rust te laten.
"Zeg: "Wacht. Ik wacht met U." " Met andere woorden: "Als je niet wilt luisteren, dan zien we wel wie uiteindelijk (bij het laatste oordeel) gelijk krijgt."
Ik weet dat bijvoorbeeld in de Balkanlanden in het Ottomaanse rijk mensen niet werden gedwongen zich te bekeren, maar dat alleen islamieten bestuurlijke posities konden krijgen. Het was dus voordelig voor mensen om zich te bekeren, maar ze hadden wel een keuze.

Een stuk humaner dan het er in delen van Europa tijdens de Reformatie aan toe kon gaan.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:42:16 #228
177885 JoaC
Het is patat
pi_70047921
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:34 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik weet dat bijvoorbeeld in de Balkanlanden in het Ottomaanse rijk mensen niet werden gedwongen zich te bekeren, maar dat alleen islamieten bestuurlijke posities konden krijgen. Het was dus voordelig voor mensen om zich te bekeren, maar ze hadden wel een keuze.

Een stuk humaner dan het er in delen van Europa tijdens de Reformatie aan toe kon gaan.
Stomme linkse elitair
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_70048010
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:34 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Niet zeuren. Ai, ik had je blijkbaar niet goed gelezen. Sorry!
In Nederland hebben katholieken en joden tijden lang geen overheidsbanen kunnen krijgen.
Grote Nederlandse bedrijven als C&A, V&D, Organon. Philips, en hoe heette die scheepsbouwer ook alweer? hebben hun basis in die discriminatie van katholieken en joden.

En humaner? De geschiedenis van West-Europa staat bol van de religieuze vervolgingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kees22 op 16-06-2009 13:03:05 ]
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70048036
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:42 schreef JoaC het volgende:

[..]

Stomme linkse elitair
Met een IQ van meer dan 140 had ik wel een inhoudelijker reactie verwacht.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:49:46 #231
177885 JoaC
Het is patat
pi_70048078
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Met een IQ van meer dan 140 had ik wel een inhoudelijker reactie verwacht.
Een beetje sarcasme hier en daar door het uitblijven van Wilders-fanatici is toch niet verboden?
Zelfs in POL moet je grapjes kunnen maken
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_70048138
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:25 schreef Kees22 het volgende:

Fundamentalisten maken uiteraard bezwaar tegen het beroven van oude vrouwtjes. Stelen en geweld zijn haram.
Wanneer het gaat om het rechtvaardigen van hun daden zijn fundamentalisten meestal bijzonder flexibel op dit punt.
quote:
Je haalt dingen door elkaar.
Maar dat geldt net zo goed voor de groep mensen waartegen jij je richt. Ook zij halen religie en sociale situatie door elkaar.
Ik haal ze niet door elkaar, ik zeg alleen dat het één, in combinatie met bepaalde denkbeelden, effect heeft op het ander.
quote:
Overigens is het niet zozeer "denken dat ze onderdrukt/gediscrimineerd worden". Voor leden is dat een reële ervaring.
Inderdaad, anders zou het ook niet werken.
..///
pi_70048255
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Niet zeuren.
In Nederland hebben katholieken en joden tijden lang geen overheidsbanen kunnen krijgen.
Grote Nederlandse bedrijven als C&A, V&D, Organon. Philips, en hoe heette die scheepsbouwer ook alweer? hebben hun basis in die discriminatie van katholieken en joden.

En humaner? De geschiedenis van West-Europa staat bol van de religieuze vervolgingen.
Lees jij uberhaupt wel voordat je reageert
..///
pi_70048388
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:20 schreef Doff het volgende:

[..]

Doen de andere politici niets, is het niet goed; doen ze wel iets, is het ook niet goed.
Van der Laan gaat gewoon op een eerlijke en nuchtere manier het debat aan. Dat lijkt mij het verstandigste en bovendien meest democratische om nu te doen.
Ik ga wel een klein beetje met jouw redenering mee maar het lijkt alsof politici juist de verkeerde dingen doen. In de jaren 80 hebben ze Janmaat proberen te negeren en dood te zwijgen en dat mislukte helemaal. De beste bestrijding van CD en CP was de partij zelf. Op momenten dat ze zelf aan het woord waren, in de kamer of op de tenenkrommende spotjes op tv, kreeg men uiteindelijk vanzelf door dat het allemaal geen moer voorstelde en zeker geen oplossingen bood.
Wilders moet je vooral niet in de hoek proberen te zetten. En al helemaal niet aanpakken met gespeelde verontwaardiging á la Femke van de gracht. Dat vergroot alleen maar de sympathie en geeft de mogelijkheid de underdog te spelen. Laat hem gewoon lekker aan het woord, als hij zelf het spel moet maken is hij lang zo sterk niet.
quote:
En iemand verdient geen plek in de regering als die slechts in staat is om te misleiden, te liegen, te polariseren en een heel kwalijke golf van massale discriminatie weet te brengen. Dat is niet slim of heroďsch, maar ontzettend dom en gevaarlijk.
In een democratie verdien je een plek in de regering door voldoende kiezers aan je te binden.
-
pi_70048468
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:00 schreef wipes66 het volgende:

[..]

Lees jij uberhaupt wel voordat je reageert
Jawel.
Het verwijt was, dat niet-islamieten in het Ottomaanse Rijk geen overheidsbanen konden krijgen.
Mijn verweer was, dat een aantal goedlopende Nederlandse bedrijven gesticht zijn door Nederlanders die geen overheidsbaan konden krijgen omdat niet-protestantren uitgesloten werden.
pi_70048660
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:16 schreef Kees22 het volgende:
Er zijn in de qor'an inderdaad passages die oproepen tot doden (in die zin staat de qor'an dicht bij het Oude Testament), maar er zijn ook veel passages, die oproepen om de ongelovige met rust te laten.
"Zeg: "Wacht. Ik wacht met U." " Met andere woorden: "Als je niet wilt luisteren, dan zien we wel wie uiteindelijk (bij het laatste oordeel) gelijk krijgt."
Ja dus? In Mein Kampf staan ook niet alleen gewelddadigheden, in Mein Kampf staan ook lieve dingen. En dan? Moeten we Mein Kampf dan als een tolerant vredelievend boek gaan beschouwen?

Wat wil je nou gaan zeggen? Dringt het nou nog niet tot je door? Dat zowel de boeken van het christendom als de islam gewelddadige verzen bevatten? En dat nou "toevallig" die 2 godsdiensten de gewelddadigste godsdiensten ter wereld zijn?
pi_70048714
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die is er niet. Er is geen verspreidingsdrang, zelfs geen theologisch gebaseerde. Zienswijze leeft nog in het verleden, waarbij religie zich nadrukkelijk verspreidde en nadrukkelijk richtte op het bekeren van zo veel mogelijk mensen. Iets wat gepaard ging met de wil van Arabieren om politieke macht over een zo groot mogelijk gebied te krijgen.
Ik heb het niet over bekeren zoals christenen doen. Een religie verspreiden betekent niet automatisch zieltjes winnen, zoveel mogelijk mensen bekeren tot jouw geloof (zoals christenen doen).
pi_70048897
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:39 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja dus? In Mein Kampf staan ook niet alleen gewelddadigheden, in Mein Kampf staan ook lieve dingen. En dan? Moeten we Mein Kampf dan als een tolerant vredelievend boek gaan beschouwen?
In mein kampf staan zover ik weet helemaal geen gewelddadigheden...
..///
  dinsdag 16 juni 2009 @ 03:07:13 #239
177885 JoaC
Het is patat
pi_70049213
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 02:10 schreef wipes66 het volgende:

[..]

In mein kampf staan zover ik weet helemaal geen gewelddadigheden...
Wel een Oplossing.
[..]
pi_70049237
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 03:07 schreef JoaC het volgende:

[..]

Wel een Oplossing.
Vertel?
..///
  dinsdag 16 juni 2009 @ 07:30:29 #241
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_70049638
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:46 schreef Kees22 het volgende:

Zoiets zegt ie toch (en dan anderen aanspreken op hun intelligentie )

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_70050118
Haarlemmer gewond bij steekpartij

15 juni 2009

HAARLEM - Een 21-jarige Haarlemmer is zondag gewond geraakt bij een steekpartij. De man vertelde aan politiemensen dat hij rond 00.15 uur zijn hond uitliet en in de Jan Sluyterslaan in zijn woonplaats liep. Daar werd hij aangevallen door een groepje jongens die hem met een mes staken. De man is voor behandeling naar een ziekenhuis gebracht. De politie stelt een onderzoek in. Mogelijke getuigen worden verzocht contact op te nemen met de politie in Haarlem, tel. 090-8844.
http://www.at5.nl/

Een achterafberichtje op de site van de plaatselijke nieuwszender.
Terwijl dit racistische aanvallen zijn. Ik ben er voor dit soort daders meteen uit te zetten en ieder weldenkend mens denkt er zo over.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:09:17 #243
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_70050635
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 08:30 schreef Bascule het volgende:

15 juni 2009

HAARLEM - Een 21-jarige Haarlemmer is zondag gewond geraakt bij een steekpartij. De man vertelde aan politiemensen dat hij rond 00.15 uur zijn hond uitliet en in de Jan Sluyterslaan in zijn woonplaats liep. Daar werd hij aangevallen door een groepje jongens die hem met een mes staken. De man is voor behandeling naar een ziekenhuis gebracht. De politie stelt een onderzoek in. Mogelijke getuigen worden verzocht contact op te nemen met de politie in Haarlem, tel. 090-8844.

Terwijl dit racistische aanvallen zijn. Ik ben er voor dit soort daders meteen uit te zetten en ieder weldenkend mens denkt er zo over.
Nee, ieder weldenkend mens hoopt dat de daders worden opgepakt en een passende straf krijgen, dezelfde als die ieder ander voor een dergelijk delict hoort te krijgen.
pi_70050818
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jawel.
Het verwijt was, dat niet-islamieten in het Ottomaanse Rijk geen overheidsbanen konden krijgen.
Mijn verweer was, dat een aantal goedlopende Nederlandse bedrijven gesticht zijn door Nederlanders die geen overheidsbaan konden krijgen omdat niet-protestantren uitgesloten werden.
Dat was geen verwijt, dat was een constatering, mijn beste vriend. Ik wilde enkel aangeven dat de islam zich niet enkel door middel van het zwaard heeft verspreid.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:25:29 #245
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_70050963
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 08:30 schreef Bascule het volgende:

15 juni 2009

Ah ja, de "ieder weldenkend mens vindt toch" drogredenatie.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_70051290
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik heb het niet over bekeren zoals christenen doen. Een religie verspreiden betekent niet automatisch zieltjes winnen, zoveel mogelijk mensen bekeren tot jouw geloof (zoals christenen doen).
Dan blijft de vraag: wat betekent het wel? Je klonk zo stelling.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_70051431
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:40 schreef Doff het volgende:

[..]

Dan blijft de vraag: wat betekent het wel? Je klonk zo stelling.
Uitnodigingen doen naar de islam. Imams die roepen dat Nederland een moslimstaat moet worden. Imams die roepen dat de islam in Europa verspreid moet worden.
pi_70051458
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Uitnodigingen doen naar de islam. Imams die roepen dat Nederland een moslimstaat moet worden. Imams die roepen dat de islam in Europa verspreid moet worden.
Dat laatste is toch helemaal geen probleem?
pi_70051481
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:09 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, ieder weldenkend mens hoopt dat de daders worden opgepakt en een passende straf krijgen, dezelfde als die ieder ander voor een dergelijk delict hoort te krijgen.
De enige passende straf is uitzetting. Wat denk je dat er met mensen gebeurt die dit in Turkije of Marokko zouden flikken? Een Nederlander die in Turkije zomaar Turkse mensen gaat neersteken?
Dan is uitzetting nog heel schappelijk.
pi_70051523
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat laatste is toch helemaal geen probleem?
Oh nee? Dan krijg je dus dat sommige moslims zich geroepen voelen om de islam in Nederland te verspreiden cq. door te drukken op de Nederlandse samenleving, grotere kans op haatpreken van imams etc. etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')