abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2009 @ 22:28:19 #201
127004 maril
Smeetsfan
pi_70042965
Waar is het eigenlijk misgegaan bij Wilders?
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_70042988
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:19 schreef qonmann het volgende:
Mooie uitvindig zo'n centraal topic..elk discussie wordt in de kiem gesmoord.
hoezo?
Ik weet het ook niet
pi_70043078
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:28 schreef maril het volgende:
Waar is het eigenlijk misgegaan bij Wilders?
Toen hij in het Midden-Oosten woonde. Toen kwam hij erachter dat de islam ook intolerante en gewelddadige aspecten heeft.
pi_70043307
Kan iemand van Arabische afkomst zich misdragen zonder dat dat in verband wordt gebracht met de islam?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_70043314
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Toen hij in het Midden-Oosten woonde. Toen kwam hij erachter dat de islam ook intolerante en gewelddadige aspecten heeft.
Goh, dat je daarvoor in het midden/oosten moet wonen? Onzin natuurlijk, dat had ie allang kunnen weten. Maar is toen de gekte in zijn bol geslagen waardoor hij nu moet liegen, haatzaaien en een soort nieuwe razia's voorstelt?
pi_70043651
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:03 schreef Klopkoek het volgende:
Je ziet hoeveel ellende deze crisis veroorzaakt en jij, rijke rechtse graaier, wil mensen nog meer ellende bezorgen.
Ik heb volgens mij nergens gezegd dat ik rijk ben, dus hoe jij daar bij komt is mij een raadsel. Een graaier wil ik mezelf ook absoluut niet noemen. Ook wil ik helemaal geen mensen in de ellende brengen, ik geef juist mijn visie hoe ellende bestreden kan worden en hoe grotere ellende in de toekomst voorkomen kan worden (en ja, bij elke beslissing heb je winnaars en verliezers, helaas)..
pi_70043673
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Goh, dat je daarvoor in het midden/oosten moet wonen? Onzin natuurlijk, dat had ie allang kunnen weten.
Hoeft niet. Misschien is juist toen de grondige afkeer tegen de islam begonnen omdat hij ziet hoe gezellig de islam daar wordt beleden.
quote:
Maar is toen de gekte in zijn bol geslagen waardoor hij nu moet liegen, haatzaaien en een soort nieuwe razia's voorstelt?
Tja. Ff copy/paste van mijn andere post:

Volgens mij wilt Wilders een kleiner percentage moslims in Nederland hebben (want veel moslims in een niet-islamitisch land kan ervoor zorgen dat je land steeds meer naar de islam toebuigt). Je kan niet zomaar werkende, goedgedragende moslims uitzetten (zou ik trouwens ook niet willen). Daarom probeert hij het langs deze manier: de criminele moslims het land uitzetten. Dit om een lager percentage moslims in Nederland te bereiken.
Ik zie de uitspraak van Wilders ( = "criminele moslims het land uit") in deze context.

De islam heeft (net als het christendom) verspreidingsdrang. De islam wilt zich verspreiden, dus ook in Europa, dus ook in Nederland. Hoe lager het % moslims in een niet-islamitisch land, hoe kleiner de kans is dat een deel v/d moslims de islam probeert door te drukken op de samenleving in een niet-islamitisch land
  maandag 15 juni 2009 @ 22:46:15 #208
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_70043789
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:50 schreef Wopper1 het volgende:
''Wilderianen'' .
Och jee... "linkse kerk", "slinks" da's wat
quote:
Links tuig draait door .
...sprak het bruinhemd

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 15 juni 2009 @ 22:47:30 #209
136 V.
pi_70043847
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:08 schreef JoaC het volgende:
Wilders is zijn donatiewerving net zo transparant als de verkiezingsuitslag in Iran.
Ik heb het al eerder gezegd... fundamentalisten van elke kant lijken op elkaar.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 15 juni 2009 @ 22:49:34 #210
177885 JoaC
Het is patat
pi_70043951
De rechtse graaiers/linkse naaiers discussie is zooooo jaren 20/30
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_70044728
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De islam heeft (net als het christendom) verspreidingsdrang. De islam wilt zich verspreiden, dus ook in Europa, dus ook in Nederland. Hoe lager het % moslims in een niet-islamitisch land, hoe kleiner de kans is dat een deel v/d moslims de islam probeert door te drukken op de samenleving in een niet-islamitisch land
Kan iemand mij uitleggen - waar Wilders pijnlijk faalt - wat die 'verspreidingsdrang' inhoudt? Wat zijn de symptomen? Wie stuurt het aan? Is er ergens een één of ander masterbrein dat dit nastreeft? Welke serieuze roep om islamisering is er in Nederland (buiten een paar gare imams of kleine jongetjes die extreme dingen roepen, net als er van elke andere levensovertuiging extremen zijn)?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_70044910
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:07 schreef Doff het volgende:

[..]

Kan iemand mij uitleggen - waar Wilders pijnlijk faalt - wat die 'verspreidingsdrang' inhoudt? Wat zijn de symptomen? Wie stuurt het aan? Is er ergens een één of ander masterbrein dat dit nastreeft? Welke serieuze roep om islamisering is er in Nederland (buiten een paar gare imams of kleine jongetjes die extreme dingen roepen, net als er van elke andere levensovertuiging extremen zijn)?
Die is er niet. Er is geen verspreidingsdrang, zelfs geen theologisch gebaseerde. Zienswijze leeft nog in het verleden, waarbij religie zich nadrukkelijk verspreidde en nadrukkelijk richtte op het bekeren van zo veel mogelijk mensen. Iets wat gepaard ging met de wil van Arabieren om politieke macht over een zo groot mogelijk gebied te krijgen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70044976
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat verklaart zijn liefde voor Israël niet. Tenzij hij op een nogal hypocriete/selectieve wijze zicht heeft gehad op "geweldadige en intolerante aspecten".
Allah Al Watan Al Malik
pi_70045115
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, die rotjochies doen dat niet omdat ze zich als moslims willen manifesteren.
Degenen die fundamentalistisch worden, keren zich juist af van dat soort gedrag, want het is haram om oude vrouwtjes te beroven en de fundamentalisten willen juist zuiver leven.
Uhhm fundamentalisten die zelfmoordaanslagen verheerlijken zouden religieus bezwaar maken tegen het beroven van oude (westerse) vrouwtjes? Ik denk eerder dat ze er niet wakker van zullen liggen.

Overigens denk ik dat het wel tot op zekere hoogte met hun religie te maken heeft. In de Islamitische gemeenschap heerst nog altijd een aversie tegen het Westen, vooral bij diegene die denken dat ze onderdrukt/gediscrimineerd worden (een standaard methode voor bv. etnische en religieuze groepen om het groepsgevoel te versterken). Dit zorgt voor een sociale achterstand en inspireert het asociale gedrag dat zij vertonen.
..///
  maandag 15 juni 2009 @ 23:17:37 #215
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70045136
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:07 schreef Doff het volgende:
Kan iemand mij uitleggen - waar Wilders pijnlijk faalt - wat die 'verspreidingsdrang' inhoudt?
Volgens mij is het niets meer dan de Koran, en de Bijbel die aangeeft dat het geloof verspreid moet worden. Het Christendom doet dit al vele eeuwen door middel van Missies. Katholieke Missies zijn over de gehele wereld geweest, de Amerika's, Afrika en Azie, en hebben er toe bijgedragen dat grote delen van de wereld nu het Christelijke geloof aanhangen. In recentere tijden zijn het vooral de Baptisten, de Zevende-dag-Adventisten, en Methodisten die Missies starten in allerlei landen, inclusief de landen die nu voornamelijk katholiek zijn.

De Islam is niet zo missie-georienteerd, althans niet in Europa. De Islam breid zich vooral uit richting Afrika en China, even globaal gezien dus naar het Oosten/Noordoosten, en het Zuiden/Zuidwesten gezien vanaf Mekka. Maar dit is vooral een PASSIEVE groei, er is geen sturing vanuit Mekka die bijv. Imams stuurt naar bepaalde gebieden.... het is gewoon dat de grens van de Islam zich langzaam wat meer uitbreid hier en daar.

Is het een "drang"? Ik geloof van niet. Ik geloof ook niet dat de Islam in Europa veel aanhangers erbij krijgt van hen die een ander geloof, of geen geloof aanhielden. Er zijn altijd wel een paar westerlingen die zichzelf converteren tot de Islam, maar aan de andere kant zijn er ook moslims die de Islam afzweren en Christen worden.

Er is bij mijn weten geen actieve missie-vorming met moslim-missionarissen die in allerlei landen actief nieuwe leden voor het geloof proberen te werven.

Wel is het zo natuurlijk dat het gemiddelde aantal kinderen onder moslims groter is dan west-europeanen, waardoor het aantal moslims zelfs als je de grenzen volledig dicht gooit toch licht zal blijven groeien.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 15 juni 2009 @ 23:21:01 #216
136 V.
pi_70045256
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:17 schreef wipes66 het volgende:
In de Islamitische gemeenschap heerst nog altijd een aversie tegen het Westen, vooral bij diegene die denken dat ze onderdrukt/gediscrimineerd worden (een standaard methode voor bv. etnische en religieuze groepen om het groepsgevoel te versterken). Dit zorgt voor een sociale achterstand en inspireert het asociale gedrag dat zij vertonen.
In de Wilders-achterban heerst nog altijd een aversie tegen het Midden-Oosten, vooral bij degenen die zich achtergesteld voelen (een standaard methode voor populistische groepen om het groepsgevoel te versterken). Dit zorgt voor een sociale achterstand en inspireert het asociale gedrag dat zij vertonen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_70045406
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

In de Wilders-achterban heerst nog altijd een aversie tegen het Midden-Oosten, vooral bij degenen die zich achtergesteld voelen (een standaard methode voor populistische groepen om het groepsgevoel te versterken). Dit zorgt voor een sociale achterstand en inspireert het asociale gedrag dat zij vertonen.

V.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 15 juni 2009 @ 23:29:09 #218
104871 remlof
Europees federalist
pi_70045543
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:17 schreef wipes66 het volgende:
In de Islamitische gemeenschap heerst nog altijd een aversie tegen het Westen, vooral bij diegene die denken dat ze onderdrukt/gediscrimineerd worden (een standaard methode voor bv. etnische en religieuze groepen om het groepsgevoel te versterken). Dit zorgt voor een sociale achterstand en inspireert het asociale gedrag dat zij vertonen.
Denken? Dat worden ze door bijna 20% van de nederlandse bevolking. De Wilders aanhangers. Door zijn retoriek verergert Wilders het probleem alleen maar in plaats van het op te lossen.
  maandag 15 juni 2009 @ 23:35:06 #219
177885 JoaC
Het is patat
pi_70045787
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Denken? Dat worden ze door bijna 20% van de nederlandse bevolking. De Wilders aanhangers. Door zijn retoriek verergert Wilders het probleem alleen maar in plaats van het op te lossen.
Het ontstaan van een selffulfilling prophecy herkennen is dus ook zeer moeilijk voor 20% van Nederland.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_70046866
Sluwe Geert speelt het spel weer enorm goed. Helaas is hij qua sociale inslag rechtser dan rechts anders zou ik ´m graag het catshuis gunnnen.
Die Eikelhard van der Laan loopt er weer met open ogen in. Hoe meer GW verketterd wordt hoe meer sympathiestemmen hij krijgt. Ik ben zelf te links om de pvv in de regering te willen maar als het gaat om lef en slimheid kan er niemand vanuit de huidige politiek bij hem in de schaduw staan.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')