hoezo?quote:Op maandag 15 juni 2009 18:19 schreef qonmann het volgende:
Mooie uitvindig zo'n centraal topic..elk discussie wordt in de kiem gesmoord.
Toen hij in het Midden-Oosten woonde. Toen kwam hij erachter dat de islam ook intolerante en gewelddadige aspecten heeft.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:28 schreef maril het volgende:
Waar is het eigenlijk misgegaan bij Wilders?
Goh, dat je daarvoor in het midden/oosten moet wonen? Onzin natuurlijk, dat had ie allang kunnen weten. Maar is toen de gekte in zijn bol geslagen waardoor hij nu moet liegen, haatzaaien en een soort nieuwe razia's voorstelt?quote:Op maandag 15 juni 2009 22:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Toen hij in het Midden-Oosten woonde. Toen kwam hij erachter dat de islam ook intolerante en gewelddadige aspecten heeft.
Ik heb volgens mij nergens gezegd dat ik rijk ben, dus hoe jij daar bij komt is mij een raadsel. Een graaier wil ik mezelf ook absoluut niet noemen. Ook wil ik helemaal geen mensen in de ellende brengen, ik geef juist mijn visie hoe ellende bestreden kan worden en hoe grotere ellende in de toekomst voorkomen kan worden (en ja, bij elke beslissing heb je winnaars en verliezers, helaas)..quote:Op maandag 15 juni 2009 11:03 schreef Klopkoek het volgende:
Je ziet hoeveel ellende deze crisis veroorzaakt en jij, rijke rechtse graaier, wil mensen nog meer ellende bezorgen.
Hoeft niet. Misschien is juist toen de grondige afkeer tegen de islam begonnen omdat hij ziet hoe gezellig de islam daar wordt beleden.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Goh, dat je daarvoor in het midden/oosten moet wonen? Onzin natuurlijk, dat had ie allang kunnen weten.
Tja. Ff copy/paste van mijn andere post:quote:Maar is toen de gekte in zijn bol geslagen waardoor hij nu moet liegen, haatzaaien en een soort nieuwe razia's voorstelt?
Och jee... "linkse kerk", "slinks" da's watquote:
...sprak het bruinhemdquote:Links tuig draait door.
Ik heb het al eerder gezegd... fundamentalisten van elke kant lijken op elkaar.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:08 schreef JoaC het volgende:
Wilders is zijn donatiewerving net zo transparant als de verkiezingsuitslag in Iran.
Kan iemand mij uitleggen - waar Wilders pijnlijk faalt - wat die 'verspreidingsdrang' inhoudt?quote:Op maandag 15 juni 2009 22:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De islam heeft (net als het christendom) verspreidingsdrang. De islam wilt zich verspreiden, dus ook in Europa, dus ook in Nederland. Hoe lager het % moslims in een niet-islamitisch land, hoe kleiner de kans is dat een deel v/d moslims de islam probeert door te drukken op de samenleving in een niet-islamitisch land
Die is er niet. Er is geen verspreidingsdrang, zelfs geen theologisch gebaseerde. Zienswijze leeft nog in het verleden, waarbij religie zich nadrukkelijk verspreidde en nadrukkelijk richtte op het bekeren van zo veel mogelijk mensen. Iets wat gepaard ging met de wil van Arabieren om politieke macht over een zo groot mogelijk gebied te krijgen.quote:Op maandag 15 juni 2009 23:07 schreef Doff het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen - waar Wilders pijnlijk faalt - wat die 'verspreidingsdrang' inhoudt?Wat zijn de symptomen? Wie stuurt het aan? Is er ergens een één of ander masterbrein dat dit nastreeft? Welke serieuze roep om islamisering is er in Nederland (buiten een paar gare imams of kleine jongetjes die extreme dingen roepen, net als er van elke andere levensovertuiging extremen zijn)?
Dat verklaart zijn liefde voor Israël niet. Tenzij hij op een nogal hypocriete/selectieve wijze zicht heeft gehad op "geweldadige en intolerante aspecten".quote:Op maandag 15 juni 2009 22:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Toen hij in het Midden-Oosten woonde. Toen kwam hij erachter dat de islam ook intolerante en gewelddadige aspecten heeft.
Uhhm fundamentalisten die zelfmoordaanslagen verheerlijken zouden religieus bezwaar maken tegen het beroven van oude (westerse) vrouwtjes? Ik denk eerder dat ze er niet wakker van zullen liggen.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, die rotjochies doen dat niet omdat ze zich als moslims willen manifesteren.
Degenen die fundamentalistisch worden, keren zich juist af van dat soort gedrag, want het is haram om oude vrouwtjes te beroven en de fundamentalisten willen juist zuiver leven.
Volgens mij is het niets meer dan de Koran, en de Bijbel die aangeeft dat het geloof verspreid moet worden. Het Christendom doet dit al vele eeuwen door middel van Missies. Katholieke Missies zijn over de gehele wereld geweest, de Amerika's, Afrika en Azie, en hebben er toe bijgedragen dat grote delen van de wereld nu het Christelijke geloof aanhangen. In recentere tijden zijn het vooral de Baptisten, de Zevende-dag-Adventisten, en Methodisten die Missies starten in allerlei landen, inclusief de landen die nu voornamelijk katholiek zijn.quote:Op maandag 15 juni 2009 23:07 schreef Doff het volgende:
Kan iemand mij uitleggen - waar Wilders pijnlijk faalt - wat die 'verspreidingsdrang' inhoudt?
In de Wilders-achterban heerst nog altijd een aversie tegen het Midden-Oosten, vooral bij degenen die zich achtergesteld voelen (een standaard methode voor populistische groepen om het groepsgevoel te versterken). Dit zorgt voor een sociale achterstand en inspireert het asociale gedrag dat zij vertonen.quote:Op maandag 15 juni 2009 23:17 schreef wipes66 het volgende:
In de Islamitische gemeenschap heerst nog altijd een aversie tegen het Westen, vooral bij diegene die denken dat ze onderdrukt/gediscrimineerd worden (een standaard methode voor bv. etnische en religieuze groepen om het groepsgevoel te versterken). Dit zorgt voor een sociale achterstand en inspireert het asociale gedrag dat zij vertonen.
quote:Op maandag 15 juni 2009 23:21 schreef Verbal het volgende:
[..]
In de Wilders-achterban heerst nog altijd een aversie tegen het Midden-Oosten, vooral bij degenen die zich achtergesteld voelen (een standaard methode voor populistische groepen om het groepsgevoel te versterken). Dit zorgt voor een sociale achterstand en inspireert het asociale gedrag dat zij vertonen.
V.
Denken? Dat worden ze door bijna 20% van de nederlandse bevolking. De Wilders aanhangers. Door zijn retoriek verergert Wilders het probleem alleen maar in plaats van het op te lossen.quote:Op maandag 15 juni 2009 23:17 schreef wipes66 het volgende:
In de Islamitische gemeenschap heerst nog altijd een aversie tegen het Westen, vooral bij diegene die denken dat ze onderdrukt/gediscrimineerd worden (een standaard methode voor bv. etnische en religieuze groepen om het groepsgevoel te versterken). Dit zorgt voor een sociale achterstand en inspireert het asociale gedrag dat zij vertonen.
Het ontstaan van een selffulfilling prophecy herkennen is dus ook zeer moeilijk voor 20% van Nederland.quote:Op maandag 15 juni 2009 23:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Denken? Dat worden ze door bijna 20% van de nederlandse bevolking. De Wilders aanhangers. Door zijn retoriek verergert Wilders het probleem alleen maar in plaats van het op te lossen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |